Kirjoittaja Aihe: Star Stable Online: Varjoissa ratsastava (S, Galloper Thompson, ficlet)  (Luettu 2864 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 614
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: Varjoissa ratsastava
Author: Larjus
Chapters: Ficlet
Fandom: Star Stable Online
Characters: Galloper Thompson
Genre: Drama/general
Rating: S
Disclaimer: Star Stable Entertainment AB:n peli hahmoineen, minä en omista muuta kuin tämän tekstin. En ole saanut tämän kirjoittamisesta rahaa.
Summary: Se puoli Galloper Thompsonista, jota monikaan ei osaa (tai uskalla) nähdä.

A/N: Oon pelannut SSO:ta jo vuosikausia, ja sitäkin ennen pelasin skidinä (ja vähän isompanakin :D) sekä alkuperäistä Starshine Legacya että tavallisia Star Stableja (kaikki osat molemmista peleistä tahkottu läpi). Muutaman kerran olen kuulostellut ajatusta, että kirjoittaisin tästä maailmasta jotain, ja jotain hyvin löyhää tarinankehystä mieleeni on muodostunutkin, mutta ei mitään konkreettista (tai mitään, mistä intoutuisin kirjoittamaan). Nyt sitten halloweenin myötä muistin Galloper Thompsonin olemassa olon, ja inspaannuin kirjoittamaan hänestä ja hänen tammastaan pienen pätkän. Tää sijoittuu jonnekin kauas historiaan, jolloin Galloperkin oli vielä tavallinen kuolevainen ja pää tallella :D Mut silleen, että häntä on jo alettu pelätä ja vihata.

Olen aina pelannut SSO:ta englanniksi, koska alkujaan sitä ei ollut saatavilla suomeksi, ja sitten kun suomiversio tuli, sen käännös oli todella kankea ja virheellinenkin, niin pitäydyin enkussa (en tiedä onko nykytilanne parempi, mutta ainakin mobiilisovelluksen rotukäännökset ärsyttää – miksi mustangi on edelleen villihevonen??). Ilmeisesti Galloper Thompson on suomeksi käännetty Kiitolaukkaaja Thompsoniksi (tsekkasin uutissivun suomeksi), mutta mä päätin pitäytyä tuossa alkuperäisessä nimessä (se on ruotsiksikin Galloper Thompson), kun se on mulle se kaikista tutuin. Ja vaikka tää sijoittuukin aikaan ennen hänen teloitustaan, en kuitenkaan halunnut kerronnassa kutsua häntä hänen oikealla nimellään (Gunnar Thrymson), koska se nimi on pelissäkin niin vähän käytetty ja monille vieras. (Ja tässä on muutenkin vähän se ajatus, että tää tarina on kerrottu vasta hänen teloituksensa jälkeen.)


Osallistuu haasteisiin Multifandom IV ja Pelihaaste.



Varjoissa ratsastava


Tamman askel metsäpolulla muuttui äkisti. Sen varmajalkainen ravi hidastui, ja askelista tuli huteria. Hevonen ontui.

Ne, jotka tunsivat Galloper Thompsonin vain hänen kauheiden tekojensa ja hirmuisen maineensa kautta, olisivat eittämättä ajatelleet, että tämä patistaisi ratsunsa jatkamaan matkaa ontumisesta huolimatta. Ne olisivat kuitenkin virheellisiä oletuksia, sillä vain harva ymmärsi, ettei Galloper Thompsonin julmuus koskaan ulottuisi hänen tammaansa asti.

Mies pysäytti hevosen välittömästi keskelle polkua ja laskeutui satulasta. Hän silitti sen mustaa kaulaa hellästi ja puheli sille rauhoittavasti samalla kun keskittyi selvittämään, mistä äkillinen ontuminen johtui. Syy löytyi pian vasemman etukavion pohjasta; terävä pieni kivi oli pureutunut kiinni säteeseen. Tamma korskahti, kun sen kipeään kavioon koskettiin, mutta se luotti ratsastajaansa eikä yrittänyt siksi riuhtoa jalkaansa pois miehen varmasta otteesta.

”Nooh, ei mitään hätää tyttö”, Galloper supisi hevoselle. Hän repi hanskan kädestään hampaillaan ja yritti sitten paljain sormin selvittää, saisiko kiven irti. Se ei ollut syvällä, mutta hänen sormensa olivat liian paksut ja kömpelöt sen irrottamiseen. Tarvittiin jotain pienempää ja terävämpää.

Galloper päästi irti kaviosta, mutta hevonen ei laskenut jalkaansa maahan. Se odotti kolmen jalan varassa, kun mies noukki muutaman askeleen päästä maasta lupaavan oloisen pienen oksan. Tammaansa silitellen ja sille puhellen hän tarttui taas sen jalkaan, käänsi kavion itseensä päin ja kokeili irrottaa kiven oksaa käyttäen. Se sujui paremmin kuin pelkillä sormilla yrittäminen, lopulta hän sai sen avulla kammettua kiven pois kaviosta. Tamma korskahti jälleen ja nykäisi refleksinomaisesti jalkaansa mutta antoi lopulta ratsastajansa vielä tarkistaa, ettei kavioon ollut jäänyt kiven jäljiltä ruhjetta.

”Kaikki hyvin.”

Se vaikuttikin olevan totuus. Kivi ei ollut ehtinyt aiheuttaa vahinkoa, siitä kun oli päästy eroon niin pikaisesti eikä se ollut painanut sädettäkään niin pahasti kuin olisi voinut luulla. Tamma kuitenkin varmasti arastelisi jalkaansa vielä hetken. Niinpä Galloper ei noussutkaan takaisin satulaan vaan tarttui ohjaksiin hevosen kaulaa samalla silitellen.

”Tulehan tyttöseni”, hän sanoi. ”Pidetään kohta pieni tauko, mutta keskelle polkua emme voi jäädä.”

Tamma lähti askeltamaan varovasti Galloperin vierellä. Se varasi painoa vasemmalle etujalalleen niukanlaisesti, aivan niin kuin Galloper oli otaksunutkin, mutta muuten sen liikkeet vaikuttivat aivan normaaleilta. Havainto tyynnytti hänen mieltään, sillä vaikka hän oli ollutkin varma, ettei kivi kaviossa ehtisi aiheuttaa isoa ongelmaa, hän huolestui aina, kun jokin vaivasi hänen hevostaan.

Tamma oli Galloperille kaikki kaikessa. Se oli hänen silmäteränsä, partnerinsa, ainoa asia, mistä hän aidosti välitti. Valta, rikkaudet ja sotavoitot eivät olleet mitään hänen kauniin, yönmustan, tuliharjaisen tammansa rinnalla. Hän oli valmis antamaan hevoselle kaikkensa ja enemmänkin, ja se vastasi tuohon kiintymykseen omalla rikkumattomalla luottamuksellaan ja uskollisuudellaan.

Galloper Thompson, yksi Jorvikin historian pelätyimmistä miehistä, joka ratsasti varjoissa kaukana Aideenista ja tämän valosta, jakoi tammansa kanssa aivan erityisen yhteyden ihan niin kuin nekin, joita Aideenin valo syleili. Heidän välistään sidettä ei voisi mikään katkaista. Ei jaarli miehineen, ei druidit, ei sota, ei suurimmatkaan maalliset rikkaudet. Ei mikään.

Ei varsinkaan kuolema.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Kommentti kampanjasta hei!

Nappasin tämän tekstin sieltä, koska hevosaihe osui silmään ja hevoset ovat hyvin lähellä sydäntäni. Ja ai että tämä oli ihana teksti! Harvemmin törmää tällaisiin eläinkeskeisiin teksteihin, joten tämä oli mukavan virkistävää vaihtelua. Eläimen ja ihmisen välinen side on erityinen, niin kuin tästäkin hyvin kävi ilmi. :)

Pelin maailma ei Starshine Legacyä lukuunottamatta ollut tuttu, mutta en antanut sen häiritä. Pystyin hyvin elävästi näkemään tapahtumat. Ikävästi oli kivi päässyt kavioon tarttumaan, mutta onneksi sen sai nopeasti irti. Tykkäsin, miten olit kuvaillut tamman ja Galloperin suhdetta - oli ilmiselvää, että tamma on tärkeä ja sen oloa oli saatava helpotettua tavalla tai toisella. :)

Kiitos ❤️
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 614
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Eipä tämän ymmärtäminen varmaankaan paljoa fandomtietämystä tarvitse 🤔 Galloper kun on vain lähinnä halloweenin erikoishahmo, ja ellei ole lukenut tarkkaan, mitä eri hahmot hänestä kertovat, aika lailla sellaiseksi hän myös jää. Päätön ratsumies ilman tarinaa (haluisin kyllä tietää hänestä enemmänkin kuin sen, mitä tähän mennessä on kerrottu. Ehkäpä ensi halloweenina...?).
Galloperin ja hänen tammansa välinen suhde on todella mielenkiintoinen, koska loren mukaan Aideenin valo on tavallaan se, mikä yhdistää hevoset ja ihmiset toisiinsa, mutta kyseisessä tammassa sitä valoa ei ole tippaakaan, ja Galloperinkin moinen valo on kiertänyt kaukaa (ja siksi muut hevoset suorastaan kammoavat häntä). Kyseessä on siis todellakin varjoissa kulkeva pari, mutta ehkä juuri siksi heidän välinen yhteytensä on niin tiivis ja ainutlaatuinen. Aitoa välittämistä se kyllä on aivan selvästi, ja musta oli kiva kirjoittaa tällainen pieni pätkä siitä, mitä se voikaan pitää sisällään. Ja kun pelin maailmassa moni on pitänyt Galloperia niin julmana miehenä, tällainen pehmeämpi puoli hänestä oli ainakin minusta oikein kiva ajatus ^^

Hevosaihe on minullekin oikein kiva ja läheinen, vaikka oma hevosteluni on aika lailla loppunutkin jo vuosia sitten (välillä menen kyllä kaverin seuraksi talleille). Nykyään se on vain lähinnä just sitä, että pelaan SSO:ta :D Oli myös kiva kirjoittaa ihan näin jo vaihteen vuoksi ihmisen ja eläimen välisestä tiiviistä suhteesta ja molemminpuolisesta luottamuksesta. Se side on tosiaan erityinen, ihan erilainen kuin ihmisten keskenäinen.

Kiitokset kivasta kommentistasi, Felia
(Ja oo, muitakin, joille Starshine Legacy on tuttu! 👀👀)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Yo! Päivän toisen Larjus-kommentin aika.  ;) (Ja ehkä tänään voisin kommentoida vielä jotain kolmattakin, vaikka näemmä yleensä päädyn tänne kommenttikampanjan kautta – kai minä nyt vaan olen luonnostani liian laiska kahlaamaan muiden fandomien alueita.  ;D )

Mutta jee! Olin varsinkin pienempänä kunnon hevostyttö, ja edelleen ne ovat minusta aivan upeita eläimiä, joten tämä (täysin tuntematon) fandom herätti kiinnostukseni. Sen verran googlailin, että sain vähän hahmotettua sitä, millainen tyyppi tämä Galloper Thompson oli, vaikkei sitä näemmä tämän ficin ymmärtämiseksi olisi tarvittukaan. :D Toi se kuitenkin vähän lisää lukukokemukseen, etenkin kun pystyi sitten peilaamaan tätä hienoa arkista hetkeä hänen myöhempää kohtaloaan vasten.

Tää oli kaikessa yksinkertaisuudessaan ja arkisuudessaan ihana! Tykkäsin tuosta kontrastista, joka Galloperin suhtautumisessa omaan tammaansa ja sitten toisaalta muuhun maailmaan näkyi. Tuollainen monimutkaisuus ja sävykkyys on muutenkin mun mieleen, ja pidän siitä tavasta, jolla sitä kirjoitat. Sama näkyi tänä aamuna myös siinä Haudalla (isoveli ei ansaitse edes kukkia) -tekstissä: että hahmot voivat olla sekä synkkiä ja julmiakin, mutta myös inhimillisiä samaan aikaan.

Tässä oli jotenkin levollinen pysähtyneen hetken tunnelma, ja taas kerran näin kaiken mielessäni elävästi. Metsäpolku ja tamma etenkin, Galloper jäi vähän hämyiseksi – mutta sekään ei haitannut, koska tässä nyt kuitenkin oli kyse hänen persoonastaan eikä ulkonäöstään, joten ei sitä mun mielestä tarvinnutkaan tietää. :D Tykkäsin myös tosi paljon tuosta lopusta ja siitä, miten se linkittyi/linkittyy laajemmin hahmon tarinaan.

Hyvä teksti taas kerran, kiitos! ♥


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 614
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Yo! Päivän toisen Larjus-kommentin aika.  ;) (Ja ehkä tänään voisin kommentoida vielä jotain kolmattakin, vaikka näemmä yleensä päädyn tänne kommenttikampanjan kautta – kai minä nyt vaan olen luonnostani liian laiska kahlaamaan muiden fandomien alueita.  ;D )
Kyl sun nyt kuule täytyy kahlata enemmän :D Sul on jo hyvä putki aluillaan, älä katkaise sitä! ;D ;D

Oot taas hienosti tehnyt taustatyötä mun ficejä varten, ihailtavaa :D Tää on kyl joo sellainen fici, että kärryillä pysyy vaikkei hahmo tuttu olisikaan, mutta uskon, että taustatietojen avulla ymmärtää jotain paremmin, varsinkin tuon lopun. Ja en tiedä, miten hyvin esim. Aideen ja hänen valonsa avautuu tässä ilman fandomtietämystä.

Lainaus
Tykkäsin tuosta kontrastista, joka Galloperin suhtautumisessa omaan tammaansa ja sitten toisaalta muuhun maailmaan näkyi. Tuollainen monimutkaisuus ja sävykkyys on muutenkin mun mieleen, ja pidän siitä tavasta, jolla sitä kirjoitat. Sama näkyi tänä aamuna myös siinä Haudalla (isoveli ei ansaitse edes kukkia) -tekstissä: että hahmot voivat olla sekä synkkiä ja julmiakin, mutta myös inhimillisiä samaan aikaan.
Ihmisissä on kaikissa sekä hyvää että pahaa, ja niiden kontrasti onkin aina kiva aihe tarinoissa! Tylsiä ovat puhtaasti hyvät ja täysin pahat hahmot, tämmöiset monimutkaisemmat on paljon kivempia (niin lukea kuin kirjoittaakin). Lisäksi tässä tarinassa ei kunnolla tule ilmi, mutta ei se Galloperkaan ollut eläessään ihan niin julma kuin mitä tarinat kertoivat. Vaikkei hän lempeimmästä päästä ollutkaan (paitsi tammansa kohdalla), ja Aideenin valon puuttuminen vihjaa, ettei hänellä ehkä ollut eläessään sielua (se voisi selittää sen, miksei kuolemakaan häntä pysäyttänyt).

Galloper tosiaan jäi ulkonäöltään hämyiseksi. Hänen ulkonäkönsä kuvailu olisi ollut ehkä vähän turhaa, kun pelissäkin hänen oleellisin ulkoinen piirre on päättömyys, ja sitä ei tässä ficissä tietenkään voinut vielä olla :D Ja kun tämän tosiaan näin mielessäni sellaisena hahmon kuoleman jälkeen kerrottuna juttuna, ei hänen ulkonäkönsä ole pysynyt mukana niissä tarinoissa (eikä kukaan varmaan enää edes muistaisi/tietäisi, miltä hän eläessään näytti). Persoonassa oleva kontrasti on se tärkein tekijä.

Kiva kuulla että tykkäsit jälleen, kiitos ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Salem

  • Vieras
Tämä on sellainen fandom, josta minullakin tekisi mieli kirjoittaa, mutta ei ole vielä ottanut kiinni :D Galloper on itselleni (voi apua tuota suomenkielistä nimeä) jäänyt vähän etäiseksi hahmoksi, joten oli kiva lähestyä vähän häntäkin. Minusta tässä oli kaunis kuvaus hevosesta ja toveruudesta sen hevosen kanssa. Mulle pikseli- ja kirjaponit ovat paljon tutumpia kuin oikeat kavioeläimet, mutta uskon, että tällaista se voi varmasti olla, ja tykkäsin siitä ajatuksesta, että tamma oli kaikkein tärkein. Tämä oli hellä teksti ja jopa vähän koskettikin minua. Tekstin nimi on kyllä onnistunut, ja sopii Galloperista kertovalle kuvaukselle.

Lainaus
Heidän välistään sidettä ei voisi mikään katkaista. Ei jaarli miehineen, ei druidit, ei sota, ei suurimmatkaan maalliset rikkaudet. Ei mikään.

Ei varsinkaan kuolema.

Niin hieno lopetus. Kiitos tästä, ja olen kyllä valmiina, jos innostunut muutakin tästä maailmasta kirjoittamaan.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 614
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Jos saat Salem jossain vaiheessa kirjoitettua SSO:sta ficejä ja tänne Finiin asti, niin mä oon kyllä kiinnostunut 👀👀 Mua aina ilahduttaa huomata, että muilla on samoja fandomeita kuin minullakin. Ei ole mikään ihme, että Galloper Thompson on jäänyt etäiseksi hahmoksi, kun eihän häntä ole nähty kuin muutamana halloweenina. Mielenkiintoinen hahmo kyllä mielestäni, toivottavasti häntä nähtäis taas lisää ensi halloweenina! (Toinen hahmo, josta haluan lisää sisältöä, on Ydris. Hänestä tekis mieli ficatakin.) Ja siis joo ei elämä tota suomenkielistä nimeä. Aika suora käännöshän se on, mutta... Siinä taas yksi esimerkki, miksi jatkan pelaamista suomeksi ;D

Ihana kuulla, että tykkäsit tästä ficistä ja sen nimestä ja lopetuksesta! Ja että oikein koskettikin hieman... Oih, olen otettu ♥ Mullekin pikseli- ja kirjaponit on tutumpia kuin oikeat hepat, vaikka joskus skidinä ratsastusta harrastin ja vielä tänäkin päivänä olen välillä kaverin mukana talliseurana. Niistä on kyllä tosi kiva kirjoittaa, ja ehkä senkin takia voisi jatkaa tämän fandomin parissa. Jos joskus ideoita saan...

Kiitos vielä kommentistasi! ^^
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

marieophelia

  • Pajunkissa
  • ***
  • Viestejä: 841
  • 🇺🇦
Onnea kommenttiarpajaisten voitosta! Minäkin valitsin tämän tekstin hevosaiheen takia, fandom ei ole tuttu. Ratsastin itsekin pienenä ja luin paljon hevoskirjoja, joten musta tuntuu, kun viimeksi kommentoin sulta pokemon-ficciä, että palaan aina lapsuuteen, kun sun ficcejä luen :) Se on vain mukavaa.

Tykkäsin tekstin tunnelmasta. Alun lämminhenkisyys vaihtuu sujuvasti hieman kohtalonomaisempaan lopetukseen. Kaunista, että Galloper tietää, mikä hänelle on tärkeintä ja että hän noin rakastaa hevostaan, vaikka muuten hurja tyyppi onkin. Tekisi melkein mieli itsekin taas ratsastamaan, kun lukee tällaista ficciä, jossa yhteys hevoseen tulee noin vahvana esiin. :) Onko Galloperin hevosella muuten pelissä joku nimi? En siis yhtään tunne fandomia, jäin vain miettimään, kun hevosta ei tekstissä nimetty.

Myös sun hevostietous vakuutti. (OT: kerran yksi kaverini piirsi hevosta ja ehdotin, että hän piirtäisi sen otsaan tähden. Hän ei tiennyt, että tähdeksi kutsutaan hevosen pään merkkejä, vaan luuli, että tarkoitan viisisakaraista piparitähteä ja syytti, että haluan pilata hänen piirrustuksensa :D ) Aina kivempi lukea tekstiä, jossa kirjoittaja tietää teemaan sopivaa sanastoa. Kirjoita ihmeessä lisää hevosficcejä! :)

Tämä oli oikein kiva teksti, kiitos! :)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 614
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Hehee, lisää vanhoja heppatyttöjä ;D Hauska kuulla että ficini tuovat lapsuuden mieleen! Itselleni ei sitä juurikaan tule, mut mitenköhän ois, jos sitä päätyis ficcaa jostain lapsuuden fandomeista... 🤔 Vois olla aikas mielenkiintoista semmonen.

Kiva että tykkäsit tästä vieraasta fandomista huolimatta! Tarina on sinällään aika itsestään selvä, vaikka hahmon tausta ovatkin oleellinen osa sisältöä (niitä kyllä jonkin verran selittelin itse tarinassakin, osin juuri siitä syystä). Erikoisinta siinä on ehkä se, miten vahva yhteys Galloperilla ja hänen hevosellaan on, vaikka Aideenin valo on heidät molemmat "hylännyt" (Aideenin valon sanotaan olevan se, joka luo yhteyden ihmisten ja hevosten välille, ja siksi esim. muut hevoset kammoksuivat Galloperia).

Galloperin hevosella ei pelissä ole mitään nimeä, joten en viitsinyt keksiä tähän mitään omaa. Ja toki aina mielipidekysymys, mutta mä omalla tavallaan tykkään siitä, että hevosesta puhutaan vain tammana tai hevosena. Että se nimi olisi vähän niin kuin jotain, mikä ei myöhemmillä sukupolvilla ole tiedossa ja vain Galloper itse tietää 😊 Muille hänen hevosensa oli aina vain kammottava musta tamma, joka ei sietänyt ketään muuta ihmistä lähellään.

Lainaus
Aina kivempi lukea tekstiä, jossa kirjoittaja tietää teemaan sopivaa sanastoa. Kirjoita ihmeessä lisää hevosficcejä! :)
Näin on minustakin ^^ Hevossanasto on jäänyt päähän lapsuudesta asti, sillä vaikka en ratsastusta kauaa harrastanutkaan, luin paljon kirjoja ja pelasin pelejä ja muutenkin perehdyin siskon kanssa hevosasioihin. Eikä ne tiedot ole tässä vuosienkaan aikana haihtunut mihinkään (tai no, osa tietysti on, mutta kuitenkin. Kyllä mun puheista hevosymmärryksen kuulee). Hevosaiheisia ficejä olisi kyllä kiva kirjoitella lisää, täytyy kattella jos jossain välissä saisi sellaisiin ideoita (tässä olisi kyllä hyvä fandom niitä varten).

Kaunis kiitos kommentistasi, marieophelia! ^^
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

miisuli

  • Neiti Herrasmies
  • ***
  • Viestejä: 406
  • ava by Sokerisiipi
Kommenttikampanjasta iltaa! :)

Fandom on itselleni pääpiirteittäin tuttu, sillä lapsuuden lempipelejä olivat juuri Star Shine ja Star Stable -pelit. :D Oikeastaan mitkä tahansa heppapelit kävivät, mutta näissä oli omanlaisensa taika. Mutta on hetki vierähtänyt siitä, kun olen noita viimeksi pelannut, joten fandomin lore ei ole täydessä muistissa. Eipä se onneksi lukemista haitannut!

Mielestäni tässä fikissä oli todella kaunis tunnelma, joka oli aivan käsinkosketeltava. On aina liikuttavaa lukea ihmisten ja eläinten ystävyydestä. Tämäkin todisti taas sen, että aihe on itselleni todella tärkeä ja aiheuttaa rintaan varsinaisen lämmön ja rakkauden. Fikin narratiivi oli oiva. Tällainen lähes "satumainen" (en keksi nyt parempaa sanaa kuvailemaan mitä tarkoitan ;D) sopi tähän todella hyvin. Mielestäni tässä oli kaikinpuolin onnistuttu kiteyttämään kaunis hetki, jolla oli myös syvällinen merkitys. Se kertoi Galloper Thompsonin persoonasta paljon.

Kuten muutkin ovat pyytäneet täällä, niin mielelläni luen sinulta lisää heppatekstejä! On aina mukavaa päästä fiilistelemään heppatyttö-aikojani. Super mahtavaa olisi esimerkiksi Star Shine -fikki. Ehkäpä täytyy itsekin palata sen maailmaan... 8)

Kiitos tästä lämminhenkisestä tarinasta! <3
"You must have a twinkle in your eye, a naughtiness - and the audience must realize your mind is working faster than your words."
Jeremy Brett

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 614
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Oi hitto tajusin just, etten ole vastannut tähän kommenttiin mitään 🙈 Pahoitteluni, miisuli! Luin toki kommenttisi jo silloin parisen kuukautta sitten mutta vastaaminen on unohtunut kokonaan.

Kiva aina saada tietää, että muutkin ovat silloin aikoinaan pelanneet Starshine Legacya ja alkuperäisiä Star Stableja! Niissä oli tosiaan oma viehätyksensä, ja varsinkin Starshine Legacy oli tyyliltäänkin tosi erilainen. Ei mikään perinteinen hevospeli todellakaan :D Loren unohtaminen ei haittaa lainkaan, varsinkin kun tässä keskityttiin hahmoon, joka on esitelty ensimmäisen kerran vasta SSO:n aikana.

Ihana juttu että tykkäsit tämän tunnelmasta ja narratiivista! Ihmisten ja eläinten välinen ystävyys on kyllä ihana aihe tarinoille, ja onhan se muutenkin niin mieltä lämmittävää. Rakkautta ja välittämistä yli lajirajojen. Oli kiva kirjoitella sellaista tekstiä myös nimenomaan Galloperista, joka pelimaailman sisällä on monen silmissä julma ja paha, jopa kirottu. Mutta hänelläkin on pehmeä puolensa ja syvä yhteys johonkin eläimeen.

Lainaus
Kuten muutkin ovat pyytäneet täällä, niin mielelläni luen sinulta lisää heppatekstejä! On aina mukavaa päästä fiilistelemään heppatyttö-aikojani. Super mahtavaa olisi esimerkiksi Star Shine -fikki. Ehkäpä täytyy itsekin palata sen maailmaan... 8)
Aina välillä käy mielessä, että lisää pitäisi kirjoitella! Itsekin näin entisenä jonkinasteisena heppatyttönä :D Palaile sinäkin ihmeessä takaisin Jorvikiin ja Starshinen maailmaan! Minä vastaavasti lukisin mielelläni, jos jotain kirjoittelisit! ;D

Isot kiitokset kommentistasi!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中