Kirjoittaja Aihe: Crash Bandicoot (CTR): Tummaa sineä tukassaan, S, Chick & Stew, triplaraapaledialogi  (Luettu 750 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 129
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Tummaa sineä tukassaan
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: Crash Bandicoot (CTR)
Ikäraja: S
Mukana: Chick & Stew
Genre: Slice of life

Summary: Chick ja Stew käyvät keskustelun ennen kilpailua.

A/N: Osallistuin Väripalettiin ja heti tuli kummasti mieleen tämä skenaario. Osallistuukin siis siihen värillä ultramariini. Oli kivaa lisäksi tuumailla dialogia pitkästä aikaa. Otsikon miettiminen aiheutti tuttuun tapaan harmaita hiuksia, mutta olkoon nyt tuo. :D



***



"Whoouu, Chickey, sen minä vaan sanon, että tämä kisa pitää sisällään enemmän kuin yhden eriskummallisen menopelin!"

"Kannattaa varmistaa, että mikkisi on kiinni ennen kuin paneudut arvostelemaan kilpailijoiden esteettisiä näkemyksiä."

"On se. Eikä taida olla esteettisyydellä liikaa tekemistä noiden viritysten kanssa. Herää kysymys, kummalla on enemmän ruuveja löysällä, tekijällä vai tekeleellä –"

"Herkeä höröttämästä ja keskity olennaiseen. Ei mutta... jopas on..."

"Älä muuta viserrä. Huuuuooomiiiooo, tässä Stew, arvon yleisö! Radalle lähtöasemiin valuu parhaillaan jokin epämääräinen rakkine, jonka väritys muistuttaa murskattuja hedelmäkarkkeja sössättynä liisteriksi ja joka on sitten sudittu –"

"No nyt –"

"On se mikki kiinni, älä nyt sulkia pudottele! Veikkaatko aina pahinta, kun on kyse minusta, Chick-chick?"

"Vain jos annat syyn olettaa pahinta. Mutta kieltämättä luonnehdintasi osui nappiin, se on pakko todeta näin kahden kesken."

"Ainakin sain sinut tyrskimään, joten se on voitto meikäläisen suuntaan joka tapauksessa, ehe ehe."

"Pyh. Minä en tyrski ikinä."

"Uskoo ken tahtoo. Hoi, tiiraapas tuota ajopeliä!"

"No tuossahan on tyyliä, ellen paremmin sanoisi."

"Päheän värinenkin se on! Miten tuota nyt sitten luonnehtisi... Vihreä, sininen, sinivihreä?"

"Vedenvihreä? Metsänvihreään taittava petrooli?"

"Terveydeksi."

"Kunhan ehdotin!"

"Jos minulta kysytään, petrooli on sitä mitä lykätään kotteronruoaksi. Sinä se ilkeät väittää korallia ja norsunluutakin väreiksi."

"Vai ilkeän..."

"Hah, lempivärisikin on varmaan kananmuna. Siinähän saa vieläpä kaksi kerralla, valkoisen tai ruskean –"

"Emme olekaan tainneet koskaan jauhaa lempiväreistä. Olemmeko?"

"Ei meikäpojan muistin mukaan. No, mikä sytyttää eniten?"

"Sanoisin, että ultramariini. Toisin sanoen tummansininen, mutta tietynlainen."

"Tummansininen on tummansininen!"

"Onhan se eri asia, onko kyseessä laivastonsininen, preussi vai indigo –"

"Äööh, kuvaile sitten tarkemmin, äläkä hämmennä pientä Stew-raasua!"

"No tuota, ultramariini on suurin piirtein samanvärinen kuin tuo tukkasi. Aika lailla."

"Hetkonen, minun tukkani? Onko se sinusta nätti?"

"No, kuulit mitä sanoin, ja – älä virnuile tuolla tavalla."

"Minäkin tykkään sinusta."

"Anteeksi?"

"Siitä, minä sanoin! Minäkin tykkään tukastani, kiitos vain! Etkä tyrski minulle siinä!"

« Viimeksi muokattu: 26.09.2020 02:11:51 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Wäää mitä dialogia jälleen 😍 Ihanan viihdyttävää hauskoilla, luovilla ja nokkelilla sanavalinnoilla ja ilmaisuilla. Saa myös hyvin käsityksen, millaisissa väleissä hahmot oikein ovatkaan. (ja ihan näiden sun ficien pohjaltahan mä sen oman käsitykseni oon luonutkin ;D)

Tykkäsin myös tuosta pienestä väriavautumisesta. Tuli mieleen tämä :D Mut onhan niitä sävyjä paljon, ja mäki allekirjoitan tuon, että onhan vaikka oranssinkin kohdalla ihan eri juttu, taittuuko sävy persikkaan, koralliin tai vaikka porkkanaan ;D vaikka oransseja ne kaikki silti olisivatkin. (Lol ihan ku olisin taas jossain maalaustunneilla Annantalossa...)

Lainaus
"Hah, lempivärisikin on varmaan kananmuna. Siinähän saa vieläpä kaksi kerralla, valkoisen tai ruskean –"
Höhöhö, oi miten mä tykkäänkin tämmöisestä sanailusta ja kevyestä naljailusta ♥

Lainaus
"Hetkonen, minun tukkani? Onko se sinusta nätti?"

"No, kuulit mitä sanoin, ja – älä virnuile tuolla tavalla."

"Minäkin tykkään sinusta."

"Anteeksi?"

"Siitä, minä sanoin! Minäkin tykkään tukastani, kiitos vain! Etkä tyrski minulle siinä!"
Ääää mä en kestä tätä loppua. Niin söpöä ♥ (Kanapata is real ;D ♥)
 
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 129
  • Kurlun murlun
Kiitosta, Larjus! ;D

Jotenkin näitä hönttejä kukonpoikia puskee kirjoitusinspiraatioon tätä nykyä vähän väliä... Eikä sitä aina sen kummempaa juonta tarvitsekaan alkaa kasailla, sanailu kun on jo itsessään niin huvittavaa. Sinänsä en ole kunnolla bandipedia-tason tietoinen Chickin ja Stew'n historiasta sun muusta, mutta hyvin on tullut persoonaa esiin CTR:ää hakatessa. :D En lisäksi osaa sanoa, shippaanko näitä toisilleen (hölmöjen shippien kärkilistalle huiskis), vai ovatko välit enemmän toverillisen läheiset. Ainakin kaveria saa roastata mennen tullen ja voi kai väliin vähän lipsahtaakin jotain, hmm-hmm.

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."