Kirjoittaja Aihe: Vain miesten kesken (Harry & James/Sirius, K-11)  (Luettu 6859 kertaa)

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Nimi: Vain miesten kesken
Kirjoittaja: Sisilja
Ikäraja: K-11
Paritus: James/Sirius (Harry/Sirius, Harry/Ron)
Tyylilaji: Haikea romantiikka, draama
Vastuuvapaus: Rowling omistaa Potterit. Kursivoidut lyriikat ficin alussa ja lopussa ovat Katie Meluan kappaleesta The Flood. En saa tästä ficistä rahaa tai muutakaan korvausta.
Yhteenveto: Harry piiloutuu Siriuksen huoneeseen ja löytää sieltä uusia puolia niin isästään, kummisedästään kuin itsestäänkin.

Alkusanat: Tämä on Elämä on juhlaa -saagan viides osa. Kaikki sarjan ficit voi lukea myös yksittäin (tämä pakollisena huomautuksena, jotta saan osallistua alla olevaan haasteeseen, heh!).

Sain tällä kertaa erityistä inspiraatioapua Lyrics Wheel 18 -haasteen kautta, suuri kiitos siis sille, joka lähetti haasteeseen Katie Meluan upean The Flood -kappaleen sanat! Ihanaa että satuin saamaan ne!

Jouduin nyt irtautumaan canonista vähän enemmän kuin sarjan aiempien osien kanssa. Ainakin siis siten, että kirjoissa Harry käy Siriuksen huoneessa vasta Kuoleman varjeluksissa, kun taas tässä ficissä jo pari vuotta aiemmin. Olen kuitenkin aika innoissani tästä sivupolusta! Ja mitämitä, onnistuin löytämään tieni ulos angstiosastoilta!



Elämä on juhlaa -saaga
1. Omalla tavallaan rakastavaiset (K-18)
2. Voitottomat tanssivat katumuksessa (K-11)
3. Tyrskyin alle tuomitut (K-11)
4. Kuolemankello (K-11)
5. Vain miesten kesken (K-11)



Vain miesten kesken

Harry ja joulu


Blame, no one is to blame
As natural as the rain that falls
Here comes the Flood again


Pääni on raskas. Mungossa vierailu on syövyttänyt minusta kaiken jouluriemun. En halua enää nähdä ihmisiä, en tahdo jutella niitä näitä, en kaipaa iloa, en mitään. Tahdon vain olla. Joku muu. Kuka tahansa.

Päätän kiivetä portaita niin ylös kuin pääsen, ylimmälle tasanteelle saakka. Siellä on ovi jota en edes tajunnut etsineeni. Kylttiin on kaiverrettu kovin tuttu nimi: Sirius.

Sirius!

Pohdin vain puolikkaan hetken. Sitten hivuttaudun hänen huoneeseensa, koska siellä nyt ainakaan ei ole ketään. Korkeintaan Sirius, eikä Sirius haittaa. Hän ei höpötä alinomaa.

Hänen huoneensa on tyhjä.

Siriuksen huone on silti Siriuksen, oli se tyhjä tai ei. Minun pääni ei ole minun omani ja minua ahdistaa. En tunne itseäni.

Heittäydyn Siriuksen sängylle. Tuntuu lohdulliselta maata siinä, hänen vuoteellaan. On oikeastaan uskomatonta olla hänen huoneessaan. En ole älynnyt, että hänellä on täällä huone, tällaisessa talossa. Tuijottelen hermostuneesti hengitellen kattoa, seiniä. Rohkelikon värejä sekä lukuisia kuvia moottoripyöristä ja vähäpukeisista naisista. Ihmettelen niitä naisia. Ne vaikuttavat jähmettyneen onttoine ilmeineen aika päälleliimatuilta, vaikka oikeasti niissä on varmaan vain ikitarttumataikaa. Osa kuvista näyttää kärsineiltä aivan kuin niitä olisi yritetty repiä alas.

Miksihän Siriuksella on huone täynnä naisia? En osaa kuvitella häntä yhtään kenenkään kanssa.

En tiedä kenen kanssa itsekään olisin. Cho tuntuu jo aika kaukaiselta, vaikka ei AK:n kokouksesta ole kuin päiviä. Chon ei olisi edes turvallista olla kanssani. Ehkä pitäisi antaa asian olla. Mistä sen tietää, milloin Voldemort päättää ottaa minut pysyvästi valtaansa. On siis parempi olla yksin. Niin yksin kuin voi.

Yskähdän kokeeksi ja ääneni kuulostaa onneksi omaltani. Irvistän yhdelle naiselle, jolla on kamalan ohuet kulmakarvat ja hämmentävän pieni uima-asu, tunnen oloni tyhmäksi ja päädyn kääntämään katseeni Siriuksen kirjoituspöydälle. Pöydälle on levitelty monta pergamenttirullaa. Nousen istumaan ja köhisen uudelleen. Yskäni pysyy samana. Pergamentit näyttävät melko vanhoilta. Uteliaisuuteni herää ja kaipaan kipeästi muuta ajateltavaa. Ei kyse ole urkkimisesta jos vain vilkaisee. Pergamentithan ovat aivan esillä.

Hei Sirius, päällimmäinen pergamentti alkaa omaperäisesti. Kirje. Rullaan sen paremmin auki.

Kesäloman toinen päivä ja minulla on ikävä sinua jo nyt. Jospa tulisit meille? Niin pian kuin suinkin pääset. Haistata pitkät vanhemmillesi ja saavu seuramieheksi minun isälleni ja äidilleni. Äitini varsinkin tekee minut hulluksi, hän ei hiljene hetkeksikään. Hän kummasteli kovasti, miksi ihmeessä tulisit meille vasta ensi viikolla kun voit tulla hetimmiten. Tai ainakin hän oli samaa mieltä kanssani, kun otin asian esiin. Tuletko? Laita (myöntävä) vastaus paluupöllöllä niin isäni hakee sinut.
J


Kirjeessä ei ole muuta allekirjoitusta kuin pelkkä iso j-kirjain, mutta rinnassani hypähtää. Kirje voi olla isältäni. Isäni on kirjoittanut Siriukselle. Tietysti on. Kouluikäisenä. Ehkä suunnilleen samanikäisenä kuin minä olen nyt. En ole nähnyt isäni kirjoitusta tätä ennen missään. Käsiala on voimakasta, hän on painanut sulkakynällä pergamenttiin kovaa. Kiihkeä innostus ravistelee minua kauttaaltaan. Käteni tärisevät tarttuessani seuraavaan kirjeeseen. Tekee mieli hyppiä tasajalkaa. Tyydyn virnuilemaan leveästi vaaleatukkaiselle naiselle, jolla on kirkkaanpunainen ja kireä kokouimapuku. Nainen tuijottaa takaisin suu hölmösti raollaan.

Anturajalka,
ääliö, ei siitä ole mitään vaivaa. Kaipaan sinua. Olen aivan yksin vailla muuta viihdykettä kuin äitini hirvittävä hössötys. Älä ole ääliön lisäksi julma. Kuinka monta päivää annat minun oikein odottaa? Tylsistyn ja kuolen pois.
Olen sitä paitsi harjoitellut laajennusloitsua sänkyyni. Se pysyy jo koko yön. Isä ja äiti taikovat niin paljon ympäriinsä ettei kukaan huomaa. Ja jos jäänkin kiinni, pyydän vain pokkana heitä ostamaan kasvavalle pojalleen isomman punkan.
Sano jo kyllä, senkin hirressä roikottava aasi!
Sinun
Sarvis


En aivan tajua, miksi isäni kertoo laajentaneensa sänkyään. Kai Siriukselle kuitenkin liikeni patja tai jotain? Olen aina kuvitellut, että isäni vanhemmat olivat varakkaita. Ehkä heillä oli jopa vierashuone. Luultavasti. Muuttihan Sirius heille asumaankin.

Kolmas käsiini osuva kirje ei vaikuta olevan enää samaa keskustelua. Sirius antoi ilmeisesti periksi eikä jatkokirjeille ollut tarvetta.

Sirius, kolmas kirje alkaa ja isäni käsiala on suttuisempi, hätäisempi.

Lähde menemään sieltä. Lähde heti. Voit tulla tänne. Pysyvästi. Tietysti voit. Nappaa mukaan tärkeimmät kamat, jätä loput ja tule. Tule.
Tiedät että rakastan sinua.
James


Tuijotan kirjettä ja sen sanoja. En ymmärrä, en varmaankaan ymmärrä tätä nyt oikein. Pyörin pöllämystyneenä pergamentin kanssa ympäri huonetta ja pysähdyn kun huomaan seinällä kuvan jostain aivan muusta kuin uimapukunaisista.

Se on valokuva heistä neljästä. Isästä, Siriuksesta, Lupinista ja – Matohännästäkin. Syöksähdän tarkastelemaan kuvaa lähempää. Teini-ikäinen isäni hymyilee minulle hampaat loistaen ja alkaa nauraa. Hän näyttää hirveän onnelliselta Siriuksen käsipuolessa.

Tiedät että rakastan sinua. Voiko se muka tarkoittaa… voiko niin kirjoittaa parhaalle ystävälleen ilman että se –

Voisinko minä kirjoittaa samat sanat Ronille? Voisin kai. Ehkä. Mutta en kyllä missään nimessä kirjoittaisi, koska se kuulostaisi tosi oudolta. Se kuulostaisi siltä kuin olisin rakastunut häneen. Eikä minun isäni taatusti ollut rakastunut Siriukseen.

Kiirehdin kaivamaan esiin uuden kirjeen, joka on varmasti ihan vain kaverillinen.

Sirius!!
Varastin isän työpöllön, koska sinusta ei kuulunut tarpeeksi nopeasti. Saat luvan olla täällä ennen kuin hän tajuaa.
Tule jo. Vannon että nussin sinua niin lujaa että et enää milloinkaan muista paskaa sukunimeäsi!
Vain sinun
James
P.S. Jos voisin, menisin kanssasi naimisiin vaikka heti, jotta saisit uuden nimen.
P.P.S. Vanhempani eivät voi adoptoida sinua. Insestivaara. Avioliitto on ainoa vaihtoehto.
P.P.P.S. Miten niin miehet eivät voi mennä keskenään naimisiin! Ja vitut! Kyrvät! Kyrpäkarkelot! Näytetään niille!


Mahdotonta. Minun isäni. Minun. Isäni. Luen kirjeen uudestaan ja uudestaan enkä pysty päästämään irti. Pergamentti rypistyy nyrkissäni. Minun isäni ja Sirius.

Riennän takaisin heidän luokseen. Valokuvan Sirius näyttää minulle kieltä. Isäni hohottaa kahta kauheammin. Räpyttelen heille äimistyneenä silmiäni.

Sirius ja minun isäni. He ovat olleet yhdessä. Sillä tavalla. He ovat olleet rakastuneita, halunneet mennä naimisiin ja nussineet.

En käsitä miten se on mahdollista. Miten se on voinut olla mahdollista. Heidän… seurustelunsa, ei niinkään nussiminen. Luulen tietäväni, miten nussiminen tapahtuu. Vain miesten kesken. Asian ajatteleminen sekä kihelmöi että hiukan nolottaa. Pystyn kyllä kuvittelemaan Siriuksen alasti, tosi vaivatta, mutta isästäni en saa mitään otetta enkä edes halua saada.

Katsahdan vähän epätoivoisesti nuorta Lupinia ja yritän saada hänet pyörittämään päätään tai jotenkin muuten sanoitta vakuuttamaan, että olen ihan väärillä jäljillä. Hän näyttää hämilliseltä ja kääntää päätään isääni päin. Myös Sirius katsoo nyt isääni. Isäni vastaa Siriuksen katseeseen, vie kätensä Siriuksen kaulalle ja kuiskaa jotain tämän korvaan. Matohäntä tökkää Siriusta olkaan. Yritän olla katsomatta Matohäntää, mutta se on vaikeaa, koska he ovat kaikki niin lähekkäin ja Matohäntä jatkaa Siriuksen huomion hakemista. Vaatii vielä pari tökkäystä sekä Lupinin äänettömän yskäisyn, että Sirius ja isäni kääntyvät katsomaan taas minua. He virnuilevat kuin omistaisivat maailman.

Vannon että nussin sinua… kuinka hullua ja uskaliasta kirjoittaa niin kirjeeseen, jonka voi huonolla tuurilla lukea kuka hyvänsä. Vaikka Siriuksen kauhea äiti.

Tai minä.

"Harry", Sirius sanoo siinä samassa. Minä rääkäisen, enkä edes kovin hiljaa. Valokuvan Sirius nauraa yhä vaitonaista nauruaan ja tajuan kuulleeni nimeni takaani.

Sirius katselee minua huoneensa ovelta. "Mitä teet?"

Koetan vimmaisesti piilottaa kirjeen selkäni taakse. Järkytys varmaan huutaa ja kiljuu kasvoillani vastauksia puolestani, joten en yritä muodostaa sanoja. Ei ole mitään mitä voisin sanoa. En osaa kuin tuijottaa häntä. En ole koskaan katsonut häntä tällä tavalla, tietäen hänestä jotain näin yksityistä.

Omituista on, että Sirius ei näytä olevan vihainen tai häpeissään. Hän ei näytä oikein miltään, lähinnä surulliselta ja väsyneeltä. Hänen olemuksensa on hyvin erilainen valokuvan nuorempaan Siriukseen verrattuna, vaikka hän on kyllä yhä valtavan komea.

Hän tulee luokseni ja ojentaa kätensä. Annan kirjeen hänelle. Sirius ei edes vilkaise sitä.

"Ovatko nuo kirjeet isältä?" saan kysyttyä. En tiedä miksi kysyn. Ehkä siksi että Siriukselle on voinut kirjoittaa joku muukin. Joku muu James, jonka lempinimi on Sarvis ja joka on nussinut minun kummisetääni.

"Ehdit varmaan lukea ne?" Sirius kysyy.

Katson hänestä ihan vähän ohi, koska niin on paljon helpompaa, ja nyökäytän päätäni.

Sirius hymähtää ilottomasti. "Joo, ovat ne sinun isältäsi."

"Anteeksi että luin ne", minä vastaan ja ummistan silmäni. Hävettää.

"Anteeksi että jätin ne esille", Sirius sanoo mutkattomasti. "Ei mikään paras tapa saada tietää. Toivottavasti sinua ei… ällötä."

"Ällötä?" minä toistan, avaan silmäni ja katson kummissani hänen kasvojaan. "Miksi minua ällöttäisi?"

Sirius kohauttaa olkiaan. Minua ei edes harmita että luin ne kirjeet, minua harmittaa ainoastaan että jäin kiinni. Paljastuminen tuntuu kamalalta.

"Tiesikö äiti?" minä kysyn, koska häpeästä huolimatta minun on pakko kysyä.

"Lily?" Siriuksen huulilla käväisee hymyntapainen, joka sulaa ihan yhtä pian pois. "Totta kai Lily tiesi. Niin ihana ja älykäs tyttö, miten mikään olisi voinut pysyä häneltä salassa."

"Miksi sitten he menivät naimisiin?"

Sirius tuntuu pidättäytyvän vastaamasta. Hän siivoaa kirjeet pöytälaatikkoon kauhean hitaasti. Ensin hän taikoo tekstin niistä piiloon tai ainakin erilaiseksi ja sen jälkeen pyörittää pergamentit kauniiksi rulliksi hellin ottein. Saatuaan työnsä valmiiksi hän rojahtaa sängylleen ja huokaisee syvään.

Mietin miten hän ei ole ottanut kirjeitä mukaansa kun on karannut kotoa, mutta ehkä hänellä on ollut liian kiire sellaiseen. Tai ehkä kirjeitä on ollut liikaa. Ehkä hän on kätkenyt kirjeet ja muistanut ne nyt, kun asuu taas täällä ja on joulu. Jouluna kaikki ajattelevat läheisiään. Rakkaitaan.

"Olen pahoillani", sanon avuttomasti.

"Mmm", Sirius vastaa ja roikottaa jalkojaan yli laidan. Pelkään että hän alkaa itkeä.

"Rakastitko häntä?" kysyn ja minusta tuntuu, etten millään osaa valita oikeita sanoja.

"Tule tänne", Sirius sanoo. Hänen äänensä on hyvin matala ja olen aika varma että hän itkee, mutta kun istun sängyn reunalle ja hän katsoo suoraan minuun, hänen silmänsä ovat kuivat ja pelottavan tyhjät.

"Mitä jos hän ei tiennyt?" minä ehdotan ja asettaudun selälleni Siriuksen viereen. "Sanoitko sitä koskaan ääneen?"

"Sinä luit ne kirjeet", Sirius sanoo kääntäen kolkon tuijotuksensa kohti kattoa.

"Mutta jos hän luuli, ettei saanut vastakaikua ja –"

"Mitä luulet minun kirjoittaneen hänelle?" Sirius kysyy naurahtaen. Hänen alakuloinen naurunsa tekee oloni kurjaksi. "Luuletko, etten kirjoittanut ihan samanlaisia takaisin?"

"Luulin… oikeastaan luulin, ettei sinulla ole ollut ketään", myönnän ja pureskelen alahuultani, "että olet niin kuin minä."

Sirius korskahtaa jälleen. Vatsassani tuntuu tosi pahalta. Samalta kuin silloin kun ei tiedä ihan varmasti, tuleeko oksennus vai ei.

"Kuulin kun Hermione kertoi Ginnylle, että pussasit jotain tyttöä ennen lomaa", Sirius sanoo.

"Se tyttö itki", totean ripeästi ja päätän kirota Hermionen heti pyhäpäivien jälkeen. "Ei sitä lasketa."

"Eikä kerta homoksi tee", Sirius huokaa kasvojaan hieraisten.

"Ei me olla yhdessä", selitän.

"Ei aina tarvitse olla yhdessä."

"Oliko minun isäni", aloitan ja punastun, mikä on kamalan noloa, "homo?"

"Tuskinpa", Sirius vastaa.

"Oletko sinä?"

"Aika varmasti."

"Okei", sanon ja nyökkään. En ole varma miten kaikki oikein toimii, jos Sirius on homoseksuaali mutta isäni ei ollut. "Mistä sen tietää?" uskaltaudun kysymään, koska voin kysyä nyt tai en koskaan. "Että onko vai ei?"

"Kokeile pussata seuraavaksi poikaa", Sirius sanoo ja kääntyy kyljelleen minuun päin. Kääntyykö hän tarkoituksella minuun päin? "Jos tykkäät siitä, saatat tykätä pojista. Voit silti tykätä myös tytöistä. Ei tarvitse olla joko tai. Ei Jameskaan ollut."

Mietin että varmasti myös isäni piti Siriusta hirvittävän hyvännäköisenä. Hänellä on uskomattoman pitkät ja tummat silmäripset. Kaunis leuankaari. Upeat huulet. Ainoa ongelma on, että hän näyttää yhä tosi murheelliselta. En halua että hän näyttää siltä.

"Saanko pussata sinua?" pyydän eikä ääneni kauheasti vapise tai ainakaan murru.

"Harry", Sirius sanoo nimeni jotenkin jämäkästi. "Olen tarpeeksi vanha, jotta voisin olla isäsi." Hän virnistää sanojensa päälle, kuvittelee olevansa hauska. Minua ei huvita.

"Isäni oli tosi nuori", huomautan. "Tosi nuori."

"Tiedän", Sirius sanoo ja pusertaa silmänsä kiinni. Hänen aistikkaat kulmansa kurtistuvat toisiaan kohti.

"Ja minä näytän kuulemma ihan häneltä."

"Tiedän", Sirius sanoo uudestaan.

"Voin pitää silmät kiinni", tarjoudun. Sehän on tietysti koko jutun juju, se ärsyttävä pikku yksityiskohta joka häntä häiritsee. Tietenkin.

Sirius räväyttää harmaat silmänsä auki ja hänen katseessaan on vihdoin tunnetta. Paljon. On kuin äkkitulva vyöryisi ylitseni.

Minua ei haittaa hukkua.

"En halua että olet surullinen", sanon ja kosketan hänen käsivarttaan. Sirius nuolaisee lyhyesti huuliaan. Ihoni nousee kananlihalle. Se tuntuu ihanalta. Hän on ihana.

"On joulu", muistutan. "Voidaan taikoa misteli ja syyttää sitä."

"Ei", Sirius jyrähtää. Hänen äänensävynsä on äkkiä hyvin ehdoton. "Tuhatkaan misteliä ei saa meitä suutelemaan. Mieti nyt miten hullua se olisi."

"Luulin että tykkäät hulluista jutuista", tokaisen ja yritän olla kuulostamatta pettyneeltä. "Niin kuin isäkin. Ei häntä haittaisi. Hän – hän varmaan nauraisi."

"Kuule", Sirius sanoo kohtuuttoman vakavalla äänellä, "on ollut epäreilua toitottaa, kuinka kovasti muistutat isääsi. Et silti ole hän ja kaikki tietävät sen. Myös minä tiedän sen, usko tai älä." Sirius painaa kämmenensä poskelleni. Puren kipeästi hammasta. "Sinä olet sinä. Ja hyvä niin. Olet upea ihminen. Ihan omilla ansioillasi."

"Hän ei ansainnut sinua!" minä pärskähdän ja vedän vapisten henkeä. "Isän olisi pitänyt olla sinun kanssasi, jos kerran rakasti sinua! Miten hän saattoi mennä naimisiin minun äitini kanssa!"

"Mutta eikö ole hienoa että hän meni ja sai sinut?" Sirius kysyy. Hän ottaa kiinni ranteestani kuin pelkäisi että lyön häntä.

"Onko!" minä miltei huudan, kunnes todella huudan. "ONKO!"

"Tietysti on", Sirius vakuuttaa.

Tuntuu että koko kehoni tärisee. "Mikset sinä vihaa häntä? Tai minua? Ilman minua hän voisi olla elossa."

"En vihaa teistä kumpaakaan", Sirius sanoo ja halaa minua kömpelösti yhdellä kädellä. Piilotan kasvoni hänen käsivarteensa. Alan kohta itse itkeä.

"Miksi et?"

"Isäsi suojeli itseään ja minua ja toimi niin kuin kuului."

"Eli hankki kulissisuhteen ja vahinkolapsen?"

"Et sinä ollut mikään vahinko", Sirius valehtelee minulle julmetun sulavasti.

"Ei kaksikymmentävuotiaana hankita lapsia", soperran hänen kaapuunsa.

"Niin sinusta tuntuu nyt, sinä olet niin nuori."

"Olen vai!" äyskähdän ja isken otsani hänen olkavarteensa. Sirius ei edes säpsähdä. "Joopa joo! Isä ja sinä olitte aika lailla minun ikäisiäni kun te nussitte."

"Jamesilla oli aina isommat puheet kuin teot", Sirius vastaa.

"Ai nytkö te ette muka panneetkaan!" huudan ja kiskaisen itseni kauemmas, jotta voin katsoa häntä pistävästi silmiin.

Sirius vetää henkeä. "Tajuat varmaan, että kovin moni muu ei antaisi sinun karjua tuollaisia päin naamaa."

"Anteeksi", huoahdan ja alan taas hävetä. "Anteeksi, minä vain – se on niin väärin. Hän teki niin väärin."

"Ei ollut oikeasti paljoa vaihtoehtoja", Sirius sanoo.

"Aina on vaihtoehtoja", totean armottomasti. "Minä valitsisin joka kerta sinut."

"Kiltisti sanottu", Sirius vastaa ja nousee ähkäisten istumaan. "Kiitos."

"Olen tosissani!" Kiirehdin tarttumaan häntä kädestä. Hän ei millään ymmärrä. "Kuolisin vuoksesi", sanon koska se on totta ja kuulostaa hyvältä ja haluan että hän ymmärtää.

"Onneksi sinun ei tarvitse", Sirius tokaisee ja jatkaa sitten matalammin kuin jakaisi salaisuuden: "Niin minäkin sinun."

"Mikset voi suudella minua?" yritän vielä, koska hetki on ihan romanttinen ja minusta olisi kiva tietää, miltä Siriuksen huulet tuntuvat.

"Koska sinä ansaitset jonkun, joka ei ole rakastunut johonkuhun toiseen", Sirius vastaa ja irrottautuu otteestani. Hänen on sitten pakko olla niin pirun dramaattinen. "Kokeile omaa parasta kaveriasi. Sitä Ronia. Hänellä on hauskannäköinen naama. Kivat silmät. Hyvät jutut."

Siriuksen ehdotus vetää minut aika lailla sanattomaksi. "Miksi… miksi sinulla on miljoona kuvaa naisista uimapuvuissa?" keksin tivata. "Jos et yhtään tykkää naisista?"

Siriuksen suu repeää ensimmäiseen aitoon hymyyn. Hän näyttää heti tavattomasti nuoremmalta. "Ne olivat Jamesin idea", hän sanoo ja heilauttaa huolettomasti kädellään. "Saivat äitini kivasti suunniltaan. Ja olivat sopivan vaarattomia. Jos olisin tapetoinut huoneeni puolialastomilla miehillä, isäni olisi murhannut minut omakätisesti ja tippaakaan epäröimättä. Tosin nämä ovat jästityttöjä, että ehkä ne ovat melkein yhtä paha juttu kuin velhomiehet. Mutta vain melkein, koska tässä ollaan."

Hän saapastelee muina miehinä ovelle, laskee kätensä kahvalle ja toteaa: "Ja muuten, sinun isäsi ihan totta rakasti sinun äitiäsi."

"Mutta miksi äiti –" yritän kysyä vaikka uskonkin ettei Siriuksella ole vastauksia. Hän ei varmaankaan osaa sanoa, miksi minun äitini on tahtonut minun isäni siitäkin huolimatta, että isä on ollut rakastunut toiseen ja äiti on tiennyt sen. Ennen kuin ehdin sanoa sanottavaani, Sirius menee avaamaan oven ja hetkemme päättyy kuin hormiin humahtaen.

"Ai hei, Remus, kauanko olet seissyt siinä?" Sirius tiedustelee ilahtuneesti.

"Hetken", kuulen Lupinin vastaavan käytävältä.

Heittäydyn äkkiä takaisin makuulle. Tahdon kuolla. Mahdollisimman nopeasti ja jälkiä jättämättä.

"Haluatko kenties lisätä jotain vai mennäänkö suosiolla jouluaterialle? Sinnehän sinä tulit meitä hakemaan", Sirius rupattelee menemään.

En tarvitse lainkaan ruokaa tänä jouluna. Ei, en poistu tästä huoneesta enää koskaan. Voisin vaikka tukehtua Siriuksen tyynyyn.

"Ei lisättävää", Lupin sanoo.

"Ei syytä huoleen, Harry. Entinen opettajasi on kuullut ja kokenut jos jonkinmoista. Ei mitään uutta hänelle", Sirius sanoo ja puhuttelee sitten taas Lupinia. "Olisit kyllä voinut koputtaa tai paukauttaa oven suoraan auki. Kohteliaampaa niin."

"En oikeasti ehtinyt seistä tässä kauaa. Enkä kuullut mitään", Lupin vakuuttaa.

Sirius nojailee rennosti ovenkarmiin. "Jos olisit ollut Kalkaros, sinusta olisi nyt jäljellä vain märkä läntti."

"Tiedän, tiedän", Lupin toistelee. "Olen hyvin onnellinen että olen minä."

"Jo oli aikakin", Sirius hymähtää. "Saatan silti kostoksi juottaa Tonksin känniin", hän sanoo ja käännähtää jostain syystä iskemään minulle silmää.

"Etkä juota!" Lupin sihahtaa.

"Okei, sinut sitten", Sirius vastaa.

"Tai minut!" ehdotan kovaan ääneen.

"No ei todellakaan sinua!" Sirius ja Lupin karjaisevat yhdestä suusta.

"Veditte varmasti kännejä minun iässäni!" väitän vastaan. Minulla on hivenen parempi olo jo. Ehkä tyynylle ei olekaan tarvetta.

"Harry on päättänyt vedota tänään ikäänsä", Sirius selittää Lupinille. "Yhdessä sun toisessa asiassa."

"Vai niin", Lupin vastaa. "Valvotut kännit ovat tietysti turvallisimmat."

"REMUS!" Sirius kiljaisee niin kovaa että hänen äitinsä räjähtää kirkumaan.

Rouva Musta haukkuu ja manaa talonsa turmelevat kamalat verenpetturit ja hirvittävät puolilajiset sekä – ellen kuule aivan väärin – silmittömän saastaiset sodomiitit, mutta ne saatan myös kuvitella, koska rouva Musta kiljuu niin korkealta että sanoista on vaikea saada selvää. Eikä se sitten lopulta ole mitään Siriuksen kiroilun voiman rinnalla.

"No voi HELVETIN SAATANA!" Sirius mylväisee äidilleen niin rajusti että hytkähdän. Hänen äitinsä vaikenee välittömästi. Hetkeksi. Sitten:

"SIIIINÄÄÄH!" rouva Musta rääkyy.

"Ei kun se toinen turkasen täydellinen poikasi", Sirius murahtaa aivan liian hiljaa jotta hänen äitinsä kuulisi niin kaukaa. "TOTTA KAI MINÄ SENKIN MÄRKIVÄ PILLUNPAISE! KOETA NYT PERKELE MUISTAA! TÄSSÄ JAKSA JOKA IKINEN KERTA ESITTÄYTYÄ!"

Minua rupeaa naurattamaan.

"Öö, oletteko te tulossa?" kuuluu silloin Ronin ääni, tosin vain erittäin vaivoin rouva Mustan järkyttyneen kalkatuksen alta. "Äidin mielestä ihmisiä katoaa tänne yläkertaan kuin hämykeijun ansaan."

"No mutta Ron! Kaikista mahdollisista!" Sirius hihkaisee. Minä läväytän kasvoni piiloon sittenkin aivan käyttökelpoisella tappovälineellä. Kuinkahan kovaa tyynyä pitää painaa että taju menee? "Käy hakemassa Harry tuolta. Hänellä on sinulle asiaa."

"Ei ole!" huudan tyynyn läpi, paiskaan sen seinään ja lisään Siriuksen kiroamislistalleni heti Hermionen perään. Tai ehkä Hermionen edelle.

Rouva Musta ulvaisee jotain kunniattomasta ja epäsiveellisestä elämästä.

"Mennään me tästä hiljentämään tuo akankuvatus. Mokoma ämmä on nyrjäyttänyt kielensä taas ihan vitun törkeään asentoon", Sirius sanoo, kolauttaa oven selälleen, ja näen kuinka Lupin tarttuu hekottaen Siriusta käsikynkästä. Ehkä he menevät täysin tahallaan käsikkäin rouvan Mustan silmien eteen.

Pohdin tykkääköhän Lupinkin Siriuksesta sillä tavalla. Toisaalta, kuka kumma ei tykkäisi Siriuksesta?

Menee hetki ja sitten Ron ilmestyy oviaukkoon räpyttelemään minulle silmiään. Katsomme toisiamme emmekä sano mitään.

Hänellä on tosi hauskannäköinen naama. En ole tajunnutkaan.

When the earth begins to crumble
Why d'you feel you have to hold on?
Imagine if you let go




Loppusanat: Kill your darlings ja niin edelleen. Nyt en tosin niinkään kitkenyt pinttyneitä maneereitani kuin annoin yhden suosikkishippini upota, jotta toiset voisivat seilata. Harry/Sirius-shippaaja minussa itkee katkeria kyyneliä. Oli muuten ylipäätään vaikeaa olla parittamatta kaikkia kaikille. Ehkä se näkyy. :P

Tässä vielä tätä ficciä suuresti innoittaneen kappaleen sanat kokonaisuudessaan:

Katie Melua – The Flood

Broken people get recycled
And I hope that I will
Sometimes we're thrown off our pathways
What I thought was my way home
Wasn't the place I know
I'm not afraid of changing
I'm certain nothing's certain
What we own becomes our prison
My possessions will be gone
Back to where they came from

Blame, no one is to blame
As natural as the rain that falls
Here comes the Flood again

See the rock that you hold onto
Is it gonna save you
When the earth begins to crumble
Why d'you feel you have to hold on?
Imagine if you let go

Blame, no one is to blame
As natural as the rain that falls
Here comes the Flood again

Wash away the weight that pulls you down
Ride the waves that free you from the dusk

Don't trust your eyes
It's easy to believe them
Know in your heart
That you can leave your prison
(Wash away the weight that pulls you down)

Don't trust your mind
It's not always listening
Turn on the lights
And feel the ancient rhythm
(Ride the waves that free you from the dusk)

Don't trust your eyes
It's easy to believe them
Know in your heart
That you can leave your prison
(Blame, no one is to blame
As natural as the rain that falls
Here comes the Flood again)

Blame, no one is to blame
As natural as the rain that falls
Here comes the Flood again



« Viimeksi muokattu: 23.01.2021 01:30:42 kirjoittanut Sisilja »
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Fredu

  • Luihuisnörtti
  • ***
  • Viestejä: 1 010
    • Mieleni on maalaus
Vs: Vain miesten kesken (Harry & James/Sirius, K-11)
« Vastaus #1 : 18.09.2020 18:37:16 »
Lainaus
En ole varma miten kaikki oikein toimii, jos Sirius on homoseksuaali mutta isäni ei ollut.
Tämän enempää ic ei voi fanfiction!Harry olla. Tää on the essence of Harry Potter. Poika-joka-on-kumisaapas. Ja teinidraamailija.

Hihittelin ja välillä suorastaan räkätin Harryn tomppeliudelle, mutta potin räjäytti Siriuksen äidin muotokuva ja Siriuksen vastaukset sille. :D Siriuksen neuvot ja Ronin kuvailu oli jotenkin tosi osuvaa. Simppeliä, siriusmaista ja pilke silmäkulmassa. Kiitoksia tästä!
Avatar: Beauty Enchants
hiphei, hurraa, nyt ei surra! pienet on konstit nää: jos joskus täytyy huolia olla, tuntuu pahalta, itkettää, itke kyyneleet sovinnolla,
ei ne silloin sisälle jää
~*~
Hävisin pelin

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Vain miesten kesken (Harry & James/Sirius, K-11)
« Vastaus #2 : 18.09.2020 22:26:16 »
Voi, Fredu, kiitos tosi paljon kommentistasi! Ilahduin kauheasti, varsinkin siitä, että tykkäsit teinidraama!Harrysta ja Siriuksesta. Sirius on mun ikuinen lempparini (mikä näkyy Harryn ja minun jakamassa suuressa ihastuksessa), ja oli mukavaa antaa Siriuksen kerrankin olla vähän vastuullisempi, joskaan sitä mainitsemaasi pilkettä unohtamatta! Ja oih joo, vähän hönö Harry on paras Harry! Tosin Harryn puolustukseksi on myös sanottava, että kauhean monesti unohdetaan biseksuaalit ihan ylipäätään eikä vika siis ole vain Harry-polon! ;D Kiva myös että pidit rouva Mustan muotokuvasta ja siihen liittyvästä sanailusta, koska sitä oli aivan parasta kirjoittaa! Kiitos siis kaiken kaikkiaan kommentistasi, se oli vallan ihana!
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 554
Vs: Vain miesten kesken (Harry & James/Sirius, K-11)
« Vastaus #3 : 10.10.2020 21:22:41 »
Muistin ihan yhtäkkiä, että en ollutkaan vielä lukenut tätä! Huomasin tämän kyllä heti ilmestyttyään, mutta sitten ajattelin säästää tämän johonkin rauhalliseen hetkeen, jotta jaksaisin kommentoidakin, niin näköjään olen sitte täällä vasta nyt.

Innostuin aika paljon, kun huomasin, että Harry/Ron oli mainittu tuolla tavalla suluissa parituksena, mutta samaan aikaan hämmennyin, että apua, miten siellä nyt on Harry/Siriuskin! Sitä paritusta en ole koskaan oikein tajunnut enkä lukenut, ja tässäkin ficissä oli niitä syitä, miksi näin on: varsinkin Siriuksen puolelta ajatus hänestä ja Harrysta tuntuu melko karmivalta, jos Sirius pitääkin Harrya jonkinlaisena Jamesin korvikkeena. Joten minä olin helpottunut, kun Sirius ei suostunut opettamaan Harrylle poikien pussaamista ja Harryn sekavat ajatukset menköön teini-iän piikkiin :D ja sen, ettei hän tietenkään halua Siriuksen olevan onneton, kukapa haluaisi.

Harryn aikaisempi vierailu Siriuksen huoneeseen sopisi mielestäni hyvin canoniinkin. Nyt kun tätä oikein miettii, tuntuu itse asiassa oudolta, ettei kummisetä olisi tuota vertaa esitellyt taloa kummipojalleen, että näyttäisi oman, talon tyyliä vastaan kapinoivan huoneensa :D Jamesin kirjeet olivat ihania, varsinkin tuo, jossa hän puhuu naimisiinmenosta :D ei ihme, että Harry-parka menee vähän sekaisin, eikä tahdo oikein ymmärtää, miksi James sitten kuitenkin meni Lilyn kanssa naimisiin. Ja se, että Sirius ei ole kirjeiden lukemisesta vihainen, vaan pelkästään surullinen ja väsynyt, saa kyllä sydämeni särkemään. Mutta joka tapauksessa, pidän siitä, että Sirius on järkevä ja sanoo Harrylle, ettei hän ole James, eikä edes tuhat misteliä ole riittävä tekosyy Harryn ehdottamaan suudelmaan, ja pidän myös tämän toteamuksen jälkeen raivoavasta Harrysta - sehän vasta onkin canonia, koska Feeniksin killassa hän raivoaa koko ajan :D Siriuksen ja Harryn keskustelu on ihan mahtavaa luettavaa ja olipa aika hyvä veto Siriukselta ehdottaa, että Harryn pitäisi kokeilla suudella omaa parasta kaveriaan. Voi kyllä!

Loppupuoli oli aivan huippu myös, eikä vähiten rouva Mustan ansiosta :D kyllä minuakin ärsyttäisi joka kerta esittäytyä omalle äidille! Ja Remus on tietenkin ihana ("Olen hyvin onnellinen että olen minä." <3) ja Sirius taas, kun kertoo muina miehinä Ronille, että Harrylla on asiaa. Hyvä, että Harrykin sentään taisi tajuta jotakin tuolla lopussa! Tässähän käy nyt niin, että jään suurella innolla odottamaan, mitä juhlaa tässä saagassa juhlitaan seuraavaksi ja onko Harry saanut siihen mennessä jo pussattua Ronia, toivottavasti :))

Kiitos tästä, olen nauttinut koko tämän ficcisarjan lukemisesta erittäin paljon, eikä tämä osa ollut poikkeus!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Vain miesten kesken (Harry & James/Sirius, K-11)
« Vastaus #4 : 15.10.2020 16:48:08 »
Kiitos hirmuisesti kommentistasi, Thelina! Ja pahoittelut hämmentävistä paritusmerkinnöistä. ;D Tuskailin vähän, tulisiko niitä sulkupareja merkitä alkutietoihin lainkaan vai merkitä vain toinen ja pitäisikö Harry/Siriusta jotenkin selittää, mutta päätin ettei kannata selitellä. Ainakaan liikaa. Loppusanoissa sitten ihan vähän. :D

Harry/Sirius on vahvasti mielipiteitä jakava paritus! Ehkä siksikin koin jonkinlaista selittämisen tarvetta. Joten selitetäänpä kuitenkin nyt! Mä hahmotan Harry/Sirius-parituksen usein ihan James/Siriuksesta irrallisena, siis siten että Harry nimenomaan ei ole Jamesin korvike. Mutta ymmärrän kyllä sen korvikeajatuksen hyvin (ja olen jossain pöytälaatikkoon jääneissä Harry/Sirius-räpellyksissäni sillä ajatuksella leikitellytkin). Ehkä jätin Harry/Siriuksen tässä ficissä aika yksipuoliseksi juuri siksi, että James/Sirius on tässä sarjassa niin vahvana, ja molemminpuolinen Harry/Sirius olisi sekoittanut pakkaa aika lailla.

Eikö todella olekin outoa, että Harry näkee Siriuksen huoneen vasta tämän kuoleman jälkeen! Ja mahtavaa, että tykkäsit Jamesin kirjeistä, niitä oli erittäin hauska kirjoittaa. Kunnolla teini-iän vangiksi joutunut raivoava Harry on suosikki-Harryjani, en ole oikeastaan ikinä ymmärtänyt ihmisten valitusta siitä, että Harry muka raivoaisi liikaa. Se on ihan junnu, sille on tapahtunut kamalia asioita, se tuntee jäävänsä täysin yksin demoniensa kanssa ja sitten siltä kuitenkin odotetaan valtavan paljon. Mun mielestä on ihme, ettei se raivoa aivan kaiken aikaa!

Oih joo, niin vain Rarry sujahti menoon mukaan, kiva että tykkäsit siitä! Ja rouva Mustasta! Mahtava hahmo, siihen nähden että se on "pelkkä" taulu. :D Ilahduin myös jälleen, kun mainitsit erikseen Remuksen. Minusta tosi hauskaa ja ihanaa, että luet näitä sarjan ficcejä vähän erilaisesta näkökulmasta, niin kuin yksärissäsi totesit. Ja kommenttisi ylipäätään ovat ilahduttaneet minua hyvin paljon. Kiitos kiitos siitä! <3
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Vain miesten kesken (Harry & James/Sirius, K-11)
« Vastaus #5 : 24.04.2021 20:25:59 »
Tervehdys Kommenttiarpajaisista, ja onnittelut voitosta! :) Päädyin tämän tekstin pariin siksi, että kaikki vain miesten kesken tapahtuva kiinnostaa minua valtavasti. Vieläpä Potter-maailman miesten kesken - count me in! Minun täytyy tunnustaa, että jotenkin onnistuin missaamaan paritukset alkutiedoista ihan kokonaan, kun olin niin utelias lukemaan, etten oikeastaan edes välittänyt, mitä parituksia tässä tarkalleen ottaen on. ;D Sain siis Harryn mukana oivaltaa ja myötäelää Siriuksen ja Jamesin intiimin suhteen, ja se olikin hauska yllätys tällaiselle Sirius/Remus-shippaajalle! Sirius toimii minusta kyllä tyyliin kenen tahansa miehen kanssa, ja huvittelinkin tekstin lopussa kuvittelemalla hänet Remuksenkin kanssa, heh.

Eikä miten kutkuttava asetelma! Harry harhailee kummisetänsä huoneeseen ja löytää Jamesin Siriukselle kirjoittamia kirjeitä! Voin niin kuvitella, miten julisteet Siriuksen seinillä ovat Jamesin älynväläyksestä lähtöisin ja nuorukaiset kirjoittelevat toisilleen kiihkeitäkin kirjeitä teinivuosinaan. Harryn hitaahko tajuaminen on hupaisaa luettavaa, ja minua hymyilyttää se, miten hän vielä kolmatta kirjettä aloittaessaan ajattelee sen olevan ihan varmasti kaverillinen, kunnes koittaa nussiminen, joka ei jätä paljon arvailun varaan. :D Onhan se varmaan vähän shokeeraavaakin saada tietää jotain tällaista omasta isästään ja kummisedästään, mutta samalla se tuntuu olevan myös ovi eräänlaiseen itsereflektioon. Harry on luonnollisesti kovin kiinnostunut Siriuksen ja Jamesin suhteesta ja sen kulusta, mutta ehkä vähän yllättävänkin kiinnostunut kummisetänsä suutelemisesta, ja lopussa Siriuksen ehdotus Ronin suutelemisesta ei enää ehkä tunnukaan pelkästään kaukaa haetulta ja hatusta vedetyltä. Ehkäpä Harry siis pääsee tämän tapauksen sysäämänä tutkimaan itsestäänkin uusia kolkkia!

Pidän ihan hurjasti siitä, miten särmikkäitä ja persoonallisia kaikki hahmot tässä tarinassa ovat. Jokaisella on oma tunnistettava persoonansa Harryn minäkertojaäänen kuvaamana, ja jokaisesta välittyy tosi inhimillinen fiilis. Tunteita ja tyrskyjä riittää, ja se on ihanaa! On jotenkin tosi virkistävää lukea vanhoista tutuista Potter-hahmoista keskustelemassa tällaisista aavistuksen arkaluontoisista seksuaalisuus- ja suhdejutuista, kun itse kirjoissa ei ymmärrettävästikään hirveästi siihen puoleen keskitytä, vaikka aivan varmasti kulisseissa kuhisee kaikenlaista. Etenkin Harryn kertojaääni vetoaa minuun, koska Harryssa on tässä sellaista tosi tunnistettavaa ja samaistuttavaa teini-ikäisen mustavalkoisuutta ja räjähdysherkkyyttä. Voin niin kuvitella tämän koko tilanteen ja sananvaihdon Siriuksen kanssa, koska näiden aikojen Harry on tosiaan aikamoinen draamaaja, ymmärrettävästi ja oikeutetustikin! Ehkä siksikin Harry haluaa niin hanakasti ymmärtää ja saada vastauksia, kun hän joutuu itsekin kamppailemaan oman identiteettinsä kanssa, joka tuntuu välillä olevan vain hiuskarvan päässä Voldemortista, joka kykenee pelottavalla tavalla ottamaan häntä hallintaansa. Tekstin edetessä alun ahdistuneet ajatukset oman pään vieraalta tuntumisesta kietoutuvatkin kiintoisasti yhteen sen kanssa, miten Harry kohtaa tässä myös muista tuntemistaan ihmisistä uusia puolia ja joutuu päivittämään ajatusmaailmaansa ja suhtautumistaan. Myös tieto siitä, millaisten vaiheiden jälkeen Harry on saanut alkunsa, on varmasti Harrylle merkityksellinen paitsi oman identiteetin takia, myös siksi, että hän luonnollisesti imee kaiken mahdollisen tiedon vanhemmistaan, kun ei näihin koskaan ehtinyt itse tutustua. Siriuksen maanläheinen suhtautuminen on kyllä varmaan paras mahdollinen tällaisessa tilanteessa, ja hänen jämäkkyytensä ja vastuullisuutensa tekee minuun positiivisen vaikutuksen. Hyvä Sirius, hienosti hoidettu!

Minusta on ihanaa, miten lopussa Siriuksen ja Remuksen välinen rento läpänheitto saa Harrynkin hiljalleen rentoutumaan. Siriuksen ja Remuksen välit vaikuttavat mukavan mutkattomilta, ja heidän vuorovaikutuksestaan välittyy se, miten he ovat vanhoina ystävinä kokeneet yhtä jos toista yhdessä. Tulee hyvä mieli näin lukijallekin, kun mukana on ripaus (ja vähän enemmänkin, kun rouva Mustan kirkunaa lukee ;D) huumoria.

Lainaan vielä pari erityisesti mieleen jäänyttä kohtaa:
"Ai nytkö te ette muka panneetkaan!" huudan ja kiskaisen itseni kauemmas, jotta voin katsoa häntä pistävästi silmiin.

Sirius vetää henkeä. "Tajuat varmaan, että kovin moni muu ei antaisi sinun karjua tuollaisia päin naamaa."
Harryn reaktio on niin huippu, sellaista teini-Harryn mustavalkoisuutta ja räjähdysherkkyyttä huokuva, ja Siriuksen vastaus on ihastuttavan sanavalmis ja yksioikoinen.
"TOTTA KAI MINÄ SENKIN MÄRKIVÄ PILLUNPAISE! KOETA NYT PERKELE MUISTAA! TÄSSÄ JAKSA JOKA IKINEN KERTA ESITTÄYTYÄ!"
Timanttista settiä, ja voin oikein kuulla Siriuksen karjuvan täyttä kurkkua ikihyviksi (tai ainakin taas hetkeksi) järkyttyvälle äitimuorilleen!

Kiitos tästä tarinasta, jonka parissa viihdyin toden teolla! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Eino

  • ***
  • Viestejä: 68
  • ava: Sokerisiipi
Vs: Vain miesten kesken (Harry & James/Sirius, K-11)
« Vastaus #6 : 14.05.2021 14:53:02 »
Tässä oli kyllä sitä lupaamaasi haikeaa romantiikkaa, mutta päällimmäisenä mieleen jäi vähän koominen angst!Harry, josta me kaikki Feeniksin killassa niin tykättiin ;D Ei mutta ihan tosissaan arvostin kyllä miten teinimäisen dramaattinen Harry tässä fikissä oli, niin kuin 15-vuotiaan kuuluukin olla.
Lainaus
"Mikset voi suudella minua?" yritän vielä, koska hetki on ihan romanttinen ja minusta olisi kiva tietää, miltä Siriuksen huulet tuntuvat.

"Koska sinä ansaitset jonkun, joka ei ole rakastunut johonkuhun toiseen", Sirius vastaa ja irrottautuu otteestani. Hänen on sitten pakko olla niin pirun dramaattinen.
Hymähdin, koska Sirius on Harryn mielestä tässä tilanteessa dramaattinen, kun hän on itse juuri julistanut miten kuolisi Siriuksen puolesta. ::)

Vähän surettaa ajatuksena Sirius, joka pitää Jamesin kirjeitä esillä ja ehkä lukee niitä iltaisin, kun ei saa unta. Ehkä halusin väkisin lukea rivien välistä, mutta kyllä minusta Harry oli Siriukselle jonkinlainen houkutus. Siksi tykkäsin, kun Sirius oli tilanteessa se järkevä aikuinen, vaikka Harry jatkoi vonkaamista.

Lopusta tykkäsin kerta kaikkiaan. Hymyilytti oven takana salakuunteleva Remus, Siriuksen ja Remuksen välinen sanailu ja rouva Mustan ja Siriuksen erinomainen huutokilpailu. Ja tietenkin Ron ilmestyi paikalle, jotta Harry saatiin vielä enemmän hämmennyksiin. Kiitos fikistä, tykkäsin kovasti!

carrowfan

  • vitsi syntyessään
  • ***
  • Viestejä: 1 383
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
Vs: Vain miesten kesken (Harry & James/Sirius, K-11)
« Vastaus #7 : 14.05.2021 15:13:56 »
Tykkäsin tässä siitä kuinka luonnollisesti hahmot käyttäytyvät. Siriuksen hyvänmielen kommentit siitä kuinka kerta ei tee homoksi eikä itkevän tytön pussailu heteroksi saivat minut hymyilemään. Harryn ja Siriuksen suhde on kuvattu mielestäni todella hyvin, kummisetä ja kummipoika- dynamiikka toimii yllättävän luonnollisesti. Lukisin tästä kaksikosta mielellään lisää.
"Papereissa 23, henkisesti 17"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kuha nostat mut eka ylös täältä"

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Vain miesten kesken (Harry & James/Sirius, K-11)
« Vastaus #8 : 11.08.2021 20:33:45 »
Kiitos teille ihanista kommenteistanne, ilahduin niistä kovin!

Waulish, oijoi, mua naurattaa että missasit paritusmerkinnät! On aina ilo tarjota yllätyksiä S/R-shippereille! Kiva kuulla että tykkäsit tämän fikin asetelmasta ja ihanaa että pidit myös hahmoista tässä fikissä, muistan että oli kauhean antoisaa kirjoittaa näistä tyypeistä Harryn linssien läpi. Oon näin vanhemmiten oppinut tykkäämään Harrysta aina vain enemmän, se on mainio kaveri ja sen teinidramaattisuus on mun mielestä ihan ymmärrettävää, vaikkakin paikoittain vähän koomista. :'D Ihana saada lukea sun analyysiasi hänestä, kiitos, miten teräviä ja hyviä pointteja! Kiva että tykkäsit Siriuksen vastuullisuudesta, oon ihan vaikuttunut itsekin että kirjoitin hänestä noin jämäkän! 8) Oon tässä pannut merkille, että oon viimeisimmän vuoden aikana kirjoittanut hahmojen seksuaalisuuspohdinnoista paljonkin, ilmeisesti ne on sydäntä lähellä just nyt, joten mukava kuulla että tykkäsit lukea niistä. :)

Eino, ihanaa että on muitakin angst!Harryn ystäviä! Mä rakastan hänen konstailematonta ja tunteikasta teiniyttään ihan hirveästi, ihana kuulla että säkin tykkäsit! Ehdottomasti saa muuten lukea rivien välistä houkutusta (omiin silmiini se on siellä varsin neonvärisenä!), ja kiva kuulla myös, että tykkäsit järkevästä Siriuksesta. Ja fikin lopusta, koska loppu on omakin suosikkini tässä. Oli muun muassa eri kivaa kirjoittaa Sirius huutamaan mielikuvituksellisia herjoja! ;D

carrowfan, mahtavaa kuulla että hahmot tuntuivat luonnollisilta ja että Harryn ja Siriuksen dynamiikka mielestäsi toimi! Toivoisin että meillä kaikilla voisi olla oma siriuksemme, joka laukoisi hyvän mielen kommentteja silloin kun asiat askarruttavat ja kannustavat sanat olisivat tarpeen. :)
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 261
Vs: Vain miesten kesken (Harry & James/Sirius, K-11)
« Vastaus #9 : 20.02.2022 23:20:29 »
Vähän hassusti kommentoin tätä sarjan viimeisintä osaa ensin :D Mutta kun sanoit, että nämä voi lukea toisistaan erillään niin ajattelin ettei tämä haitaa!

Tässä oli kyllä sellaiset tunnetilat päällä että huh sentään ;D Harryn ihana teiniangsti nosti päätään juuri sopivasti niin ettei se ärsyttänyt. Ja Sirius oli kyllä puolestaan niin ärsyttävä kuin olla ja voi tuollaisena tyynenä kummisetänä joka kohteliaasti kieltäytyy Harryn aivan nerokkaasta tarjouksesta ;D Aikamoista itsehillintää on varmasti vaatinut tuo ;)

Hihittelin vähän Remukselle joka salakuunteli, vaikka eipä hän tosiaan varmasti saanut tietoonsa mitään uutta. Veikkaanpa että Remuksella on omat tunteensa Siriusta kohtaan, koska kuten sanottu: kukapa ei tykkäisi Siriuksesta!

Koneesta loppuu akku ihan just nyt joten jääköön tämä kommentti nyt tähän, anteeksi! Kiitos kuitenkin hienosta yöpalasta, nyt on hyvä kömpiä nukkumaan :)

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 958
Vs: Vain miesten kesken (Harry & James/Sirius, K-11)
« Vastaus #10 : 21.02.2022 07:47:49 »
Ai että. Oli ihan viittä vaille, etten pillahtanut itkuun tämän kanssa, en tiedä mikä Harryn ja Siriuksen pahassa mielessä upposi niin syvälle :'(
Siriuksen dialogi äidilleen oli ihan huippua, melkein itkun jälkeen olikin melkein naurun vuoro ;D
Erittäin kiinnostava koko idea, tykkäsin tosi paljon Harrysta tässä, olemassa vaikea teini ja lukemassa Jamesin kirjeitä. Siriuksesta myös olemassa vaihteeksi melkeinpä oikeasti aikuinen.
Täällä kans yksi Harry/Sirius-shipperi, eikä minua haitannut ollenkaan, ettei Sirius antanut Harryn pussata itseään, oli se siellä pinnan alla kuitenkin selvästi ajatellut asiaa. Oli jotenkin canonistakin, että Harry sai kieltävän vastauksen.
Vitoskirjan tapahtumia kun ajatteli, niin ai että kun tämä teki hyvällä tavalla kipeää.
Olen kahvipaussilla, joten kommentin laatu on mitä on, halusin kuitenkin jättää merkin käynnistäni ja kertoa, että tykkäsin kovasti^^

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Vs: Vain miesten kesken (Harry & James/Sirius, K-11)
« Vastaus #11 : 28.03.2022 14:55:23 »
Heippa! Tämä teksti valikoitui lukulistalleni parituksen takia, eli olen viime aikoina ollut tosi fiksoitunut ajatukseen, että Siriuksen ja Jamesin välillä olisi ollut muutakin kuin veljellistä ystävärakkautta, ja ihan varsinkin Siriuksen puolelta. (Ja minä sentään olen vuosikaudet ollut henkeen ja vereen Wolfstarin ystävä, niin että voisi puhua OTP:sta...) Tämä ficci tiivistää aivan erinomaisen kutkuttavalla ja sydäntä riipaisevalla tavalla sen, mikä tässä parituksessa vetoaa. Tykkäsin tosi paljon noista Siriuksen ja Jamesin kirjeistä ja siitä, miten tämä taustoittaa Siriuksen kotoa lähdön syitä ihan uudessa valossa. Mutta myös niin surullista, etteivät nämä kaksi sitten koskaan saaneetkaan toisiaan.

Tekstiäsi on tosi miellyttävä ja helppo lukea, ja hahmot on kuvattu liikuttavan aidon tuntuisesti (minulla ei oikeastaan ole paljonkaan lisättävää aiempiin kommentteihin tältä osin). Minulle on ihan uskottavaa, että Harry voisi tuntea vetoa Siriukseen, ja miksei se olisi uskottavaa toisinkin päin, mutta ehkä ratkaisusi olla parittamatta näitä kahta oli lopulta parhaaksi. Tekisi se ehkä Siriuksesta vähintäänkin kyseenalaisen, jos se olisi avoimen kiinnostunut Harrysta rakastajana.

Musiikin ja laulunsanojen käyttäminen ficin inspiraation lähteenä on usein toimiva ratkaisu, ja niin nytkin! Itsekin tykkään usein ottaa vaikutteita musiikista ja linkata niitä ficceihin. Kävin myös kuuntelemassa tätä ficciä inspiroineen kappaleen ja tykästyin kovasti.

Alla olevalle repesin ihan täysin, kun se tuli niin äkkiä arvaamatta ja sydämestä:  ;D


Rouva Musta haukkuu ja manaa talonsa turmelevat kamalat verenpetturit ja hirvittävät puolilajiset sekä – ellen kuule aivan väärin – silmittömän saastaiset sodomiitit, mutta ne saatan myös kuvitella, koska rouva Musta kiljuu niin korkealta että sanoista on vaikea saada selvää. Eikä se sitten lopulta ole mitään Siriuksen kiroilun voiman rinnalla.

"No voi HELVETIN SAATANA!" Sirius mylväisee äidilleen niin rajusti että hytkähdän. Hänen äitinsä vaikenee välittömästi. Hetkeksi. Sitten:

"SIIIINÄÄÄH!" rouva Musta rääkyy.

"Ei kun se toinen turkasen täydellinen poikasi", Sirius murahtaa aivan liian hiljaa jotta hänen äitinsä kuulisi niin kaukaa. "TOTTA KAI MINÄ SENKIN MÄRKIVÄ PILLUNPAISE! KOETA NYT PERKELE MUISTAA! TÄSSÄ JAKSA JOKA IKINEN KERTA ESITTÄYTYÄ!"

Minua rupeaa naurattamaan.


Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Vain miesten kesken (Harry & James/Sirius, K-11)
« Vastaus #12 : 29.04.2022 16:15:47 »
Vendela, saa kommentoida ihan missä järjestyksessä vain, ihanaa että kommentoit (jopa koneen akunkestoa uhmaten)! Mielestäni tämän sarjan fikit toimivat aivan hyvin myös yksinään, eli näitä ei ole tarvetta lukea kaikkia eikä järjestyksellä ole väliä. Mukava kuulla ettei Harryn teiniangsti tuntunut liialta. Ja hahaa, että Sirius puolestaan (ainakin Harryn näkökulmasta tarkasteltuna) ärsytti. ;) Tässä fikissähän oli kunnon shippikarkelot, ties vaikka tosiaan Remuksenkin tunteet olisivat olleet vaikka ja minkälaiset. :) Kiitos tosi paljon kivasta kommentistasi!


Aah, voi Violetu, olipas ihanaa kuulla että tämä fikki herkisti ja nauratti! Mainiota myös, ettei Harryn jääminen suudelmaa vaille haitannut sua (mua kyllä moinen kirjoittaessani vähän kirpaisi ;D), jee! Kiitos valtavasti että päätit käyttää osan kahvipaussistasi kommentin jättämiseen, niin kivasti tehty!


Moikka, Altais! Ensinnäkin haluan onnitella sua ihan super hyvin valitusta paritus-fiksoitumisesta, James/Sirius on nimittäin aivan ihanaa! Eikä sen niin tarvitse mennä, että jos tykkää James/Siriuksesta, ei voisi enää ikinä nauttia Remus/Siriuksesta, totta kai voi (ja pitää!). Kaikki muut shippisodat paitsi sellaiset leikkimieliset sotailut on turhia. (: Ja kun nyt pääsin parituksista puhumisen makuun, niin höpötänpä sen verran vielä, että vaikka Harry/Sirius on yksi mun ikivanhoja suosikkejani, niin kieltämättä ajatus viisitoistavuotiaasta Harrysta Siriuksen rakastajana on melkoisen erikoinen! Mutta ehkäpä se johtuu mun kohdalla erityisesti siitä, että pelkkä sana rakastaja on tosi latautunut ja aikuismainen, ja sen vakava käyttö vaatii multa makustelua. :’) Ihana kuulla että hahmot tuntuivat aidoilta ja että fikki nauratti! Kiitos hirmuisesti kommentistasi!
« Viimeksi muokattu: 29.04.2022 16:17:41 kirjoittanut Sisilja »
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!