Kirjoittaja Aihe: Unelmakarttoja (K-11) Raapalekokoelma  (Luettu 1245 kertaa)

Ansa

• runotyttö
  • romantikko
Unelmakarttoja (K-11) Raapalekokoelma
« : 12.07.2020 04:03:32 »
Nimi: Unelmakarttoja
Kirjoittaja: Ansa, eli minä
Tyylilaji: Tunnelmoiva, tajunnanvirtainen, romanttinen
Ikäraja: Maksimissaan K-11.
A/N: Hei kaikki! Olen ollut kirjoittamisen saralla aktiivinen ehkä viimeksi vuonna 2015 (runoja ei lasketa) joten päätin kokeilla, että vieläkö kykenen. Jos joku on erehtynyt sattunut lukemaan vanhoja tekstejäni, niin saattaa ehkä muistaa että rakastin kirjoittaa synkistä ja ahdistavista sekä masentavista tunnejutuista. Tämä kokoelma ei ole sellainen. Aikomuksenani on yrittää parhaani mukaan kirjoittaa jotakin söpöä ja sokerisen herttaista. Toivon onnistuvani. Jos en onnistu, niin tuli sitten ainakin kokeiltua, eh. '^^ Kaikki mahdolliset kommentit kritiikistä kehuihin ja tägi-kommentteihin lämmittävät mieltäni kovasti. ^^

1. Unelmakarttoja (100 sanaa)

Sumuisten aamuöiden himmeänä välkehtivät tähdet. Kastehelmin kirjaillut nurmet ja kesäisen sadekuuron jälkeinen ruusupensaiden makea ilmassa leijaileva tuoksu. Metsäpolun valkeat kielot kuin kallein ja samettisin parfyymi.

Silloin kun nukumme yhdessä, painan kasvoni niskasi kuoppaan. Kun tuoksusi ympäröi minua lämmöllään, tunnen aidosti olevani turvassa siltä kaikelta pahalta mitä maailma saattaisi tarjota, tai oikeastaan viskata päin kasvoja. Ei meitä voisi mikään koskaan satuttaa. Ei ainakaan niinä hetkinä.

Juokse kanssani soratien rohinassa, suutele lehmusten katveessa silmäluomiani. Kasta varpaasi rantakaislikossa, pidä kiinni kädestäni kun kuohut kohtaavat. Rakasta minua jasmiinin puhjetessa kukkaan, solmi hiuksiini syreenitaivas.

Aamuteetä ja väsyneitä halauksia. Lupaus tulevaisuudesta on tässä, ja se riittää.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2020 04:12:50 kirjoittanut Ansa »
"Epäile, tokko tähdet tulta on. Epäile liikkumista auringon.
Epäile, valheeltako totuus lainaa. Mutta älä epäile, etten sua lemmi aina."

Kelsier

• Korpinkynsi
  • ava by Sokerisiipi
Vs: Unelmakarttoja (K-11) Raapalekokoelma
« Vastaus #1 : 29.11.2020 19:15:23 »
Kommenttiarpajaisista hei!

Tämä oli tosi suloinen pieni pala. Pidin noista kursivoiduista osioista, ne olivät vähän kuin runoja itsessään. Kivasti teksti myös päättyi tavalliseen aamuun (ehkä kuitenkin sunnuntaihin eikä arkeen). Jään odottamaan mitä kirjoitat jatkossa tähän kokoelmaan :)

Kiitos, kun kirjoitit! :-*

-Kel
"Minä nykyajan vapauden luoma luopio, nostan hengessäni hattua hiljentyneille vainajille, nostan hattua ja mutisen: tulkaa perässämme, oi esi-isät, vaikuttakaa meidän sieluissamme vielä tuhannen vuotta eteenpäin! Ja mistä sain tämän loputtoman puheenlahjani, ellen juuri teiltä!"
(Ilmari Kianto)

Ansa

• runotyttö
  • romantikko
« Vastaus #2 : 22.12.2020 16:47:45 »
Kiitos kovin kommentistasi, Kelsier (hohoho, neljä koota putkeen [kyllä, olen lapsellinen]), se lämmitti kovin mieltäni. <3

-Ansa
"Epäile, tokko tähdet tulta on. Epäile liikkumista auringon.
Epäile, valheeltako totuus lainaa. Mutta älä epäile, etten sua lemmi aina."

Waulish

• rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
« Vastaus #3 : 29.06.2021 08:42:24 »
Tervehdys Kommenttiarpajaisista, ja onnittelut voitosta! :) En tiedä, onko tähän kokoelmaan vielä tulossa jatkoa, mutta halusin kuitenkin kommentoida tämän aloitusta, sillä sen kauniit luontokuvaukset tempaisivat minut oitis mukaansa. Etenkin kursivoiduissa kohdissa on niin hekumallisen voimakasta ja aistikasta luonnonläheisyyttä, että siihen huomaa lukiessa oikein kietoutuvansa. Pidän siitä, miten tekstissä hyödynnetään monenlaisia aistihavaintoja: on välkehtiviä kastehelmiä, ruusupensaiden tuoksua, rantakaislikon kosteutta. Kaikesta välittyy kokonaisvaltaisen kesäinen tunnelma, ja se on ihanaa.

Vaikkei tässä raapaleessa tarkemmin avatakaan miljöötä tai hahmoja, sijoitan tämän mielessäni kenties voimakkaan kesäisyyden inspiroimana jonnekin syrjäiseen kartanoon tai mökkiin luonnon helmaan, kauas häiriötekijöistä, jonnekin mitä ympäröi ehkäpä villi puutarha ruusupensaineen ja viheriäs metsä kieloineen. Tässä voisi jopa olla havaittavissa sellaista inspiroivaa "me vastaan muu maailma" -asettelua, kun kaksi selvästi toisilleen hyvin merkityksellistä ja rakasta ihmistä suojautuu maailman pahuudelta ja viettää hekumallisia hetkiä yhdessä.

Kiitos kovasti, tämän lukemisella alkoi työaamu mitä parhaiten! :-* -Walle