Kirjoittaja Aihe: Kiivi | S | raapale  (Luettu 4757 kertaa)

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 227
  • kahvia koneeseen
Kiivi | S | raapale
« : 03.04.2020 22:45:25 »
Nimi: Kiivi
Ikäraja: S
A/N: Kiitos Odolle, joka antoi inspiraatiosanaksi sanan "kiivi" ja Avaruuspiraatille, joka antoi sanan "pervo".


Kiivi

Kiivi kertoi minulle olevansa pervo. En tiedä mitä se on tarkoittavinaan. Onhan se karvainen ja pyöreä, mutta en osaa sanoa, mikä siinä niin pervoa on. Katsoin kiiviä epäillen ja se katsoi takaisin.

Minusta tuntui, että kiivi suunnitteli jotakin sangen ikävää pääni menoksi. Mittailin sitä katseellani. Se oli aivan tavallisen näköinen kiivi, mutta jokin siinä sai epäilykseni heräämään. Oliko se liian karvainen? Vai liian pyöreä? Kenties aivan liian karhea?

En halunnut katsoa kiiviä, mutta katseeni oli nauliintunut siihen. Sen olemassaolo häiritsi minua, ja se nostatti verenpaineeni taivaisiin. Vedin syvään henkeä ja suljin silmäni.

Kaaduin maahan tömähtäen, enkä enää koskaan avannut silmiäni.

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Kiivi | S | raapale
« Vastaus #1 : 03.04.2020 22:51:43 »
Lainaus
Katsoin kiiviä epäillen ja se katsoi takaisin.
Mä en tule lukemaan elämässäni mitään näin hienoa ja hauskaa.

Huh heijaa, lopun plot twist tuli kyllä niin puun takaa, että pieni mieleni melkein järkyttyi! Olin aivan varma, että se olisi kiivi, joka kuolee!

Ps. Sitten kun joskus kokoat kaikki nämä raapaleet kirjaksi, lupaudun lukemaan sen äänikirjamuotoon.

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

summerblue

  • Vieras
Vs: Kiivi | S | raapale
« Vastaus #2 : 03.04.2020 22:56:07 »
Katselin tässä juuri Muumilaakson Tiuhti ja Viuhti-jaksoa ja jotenkin kyseiset pikku tyypit olivat todella puistattavia siinä jaksossa. Tiuhti ja Viuhti-inhoni seuraksi tämä teksti sopikin sitten oikein hyvin :D

Olipa mielenkiintoinen tunnelma tässä tekstissä ja herätti kyllä kysymyksiä, että mikä tyyppi tämä päähenkilö oikein on. Miksi kiivi puhui hänelle? Oliko hän käynyt keskusteluja muidenkin hedelmien kanssa? Tässä oli hieno juonen kaarre näin pieneen tekstiin sovitettuna. Ehkä päähenkilön olisi pitänyt vaikka mennä ulos kävelylle ja jättää kiivi oman onnensa nojaan. Pidin paljon ja tykkäsin tästä huumorista, päähenkilön epäilyksistä ja kiivin pahaenteisyydestä. Kiitos tästä!

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Kiivi | S | raapale
« Vastaus #3 : 20.05.2020 16:19:47 »
Mun piti lukea ja kirjottaa vasta huomenna, mutta tän illan agenda näyttääkin melkolailla samalta, joten here I am :D Ihan rehellisesti pakko kyllä sanoo, että mä en tiedä mitä mun pitäisi tähän kommentoida. Toivottavasti ei mitään järkevää ainakaan ;D

Mutta kahdella inspissanalla oot saanu kyllä hienon raapaleen kasaan, itelle ei olis tullu mieleenkään! Kiivistä tuli aika hostile-vibat, veikkaan että se oli liian karvanen ja ainakin hemmetisti liian karhea. Liian pyöreä en usko sen olleen, onko se ees mahdollista.

Erityismaininta siitä, että tekstin nimi oli loistavan yksinkertanen, eikä mikään "liian hieno", jollasia aina ite yritän vääntää.


ava & bannu © Inkku

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 227
  • kahvia koneeseen
Vs: Kiivi | S | raapale
« Vastaus #4 : 31.05.2020 11:58:50 »
Avaruuspiraatti, saat kyllä yrittää lukea nämä rääpäleet äänikirjamuotoon! Jos vain pokka pitää ;) Arvostan suuresti kiintymystäsi tähän ficciin, ja myöskin sitä, että olit osana tämän raapaleen syntyä.

summerblue, hmm, hyvää pohdintaa! Harmiksesi joudun vastaamaan, että minäkään en tiedä, mikä tyyppi tämä kertoja on, ja miksi kiivi puhui hänelle! Kiitos kommentistasi!

Angelina, joo, tähänkään ei tarvitse mitään järkevää kommentoida. En todellakaan odota mitään syväluotaavia kommentteja ;D Arvostan kommenttiasi, tosiaan laitoin sulle luettavaksi tekstin, johon on ehkä kaikista vaikein kirjoittaa kommenttia ;D

Sielulintu

  • Teen suurkuluttaja
  • ***
  • Viestejä: 799
Vs: Kiivi | S | raapale
« Vastaus #5 : 14.06.2020 14:23:30 »
Kommenttiarpajaisista hei :)
Muistan vilkuilleeni tän otsikkoa välillä niin, että pitäisi lukaista, mutta nyt vasta sain sen aikaiseksi tehdä. Voin vain sanoa, että mahtavaa. :D Tämä oli jotenkin niin ihanalla tavalla täysin absurdi ja erikoinen, että ei mitään rajaa. Tykkäsin tästä oikein paljon, ja hienoa, että kiivitkin pääsee välillä loistamaan. :D

Vaikka tää oli absurdi ja omaperäinen, ne oli tälle musta vaan suurta plussaa. Todella virkistävää välillä lukea jotain, mitä ei yhtään osannut odottaa. Erityisesti tykkäsin siitä, miten kiivi tuntui olevan ihan tasaveroisena vuorovaikuttajana tässä.

Lainaus
Kiivi kertoi minulle olevansa pervo. En tiedä mitä se on tarkoittavinaan. Onhan se karvainen ja pyöreä, mutta en osaa sanoa, mikä siinä niin pervoa on. Katsoin kiiviä epäillen ja se katsoi takaisin.

Tämä heti alku oli hieno kohta. Jo se, että kiivi kertoo jotakin pistää miettimään, mitähän tässä nyt tapahtuukaan. Vielä lisämausteena se, että kiivi kertoo pervoudestaan oli mielenkiintoinen elementti. :D
Kiitos tästä piristävästä ja hienosta pikku tekstistä. :)
Tervetuloa tutustumaan kirjoituksiini
ja seikkailemaan
tarinalabyrintin sokkeloihin

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 227
  • kahvia koneeseen
Vs: Kiivi | S | raapale
« Vastaus #6 : 18.10.2020 11:36:40 »
Sielulintu, kiva kun päädyit kommentoimaan tätä! Tämä on yksi omista suosikeistani, niin on erityinen ilo saada kommenttia :) Kiitos paljon, kiva, että tämän absurdius oli jokseenkin miellyttävää!

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: Kiivi | S | raapale
« Vastaus #7 : 28.10.2020 12:44:02 »
Kommenttikampanjasta päivää!

Tulipas napattua hyvällä tavalla erikoinen teksti! En oikein tiedä, osaanko sanoa mitään järkevää, mutta yritän.

Mielenkiintoista, miten kiivi vaivasi niin päähenkilön päätä. ;D Voi että, tää oli kyllä jotain, mitä en osannut odottaa ollenkaan. Valitsin tekstin nimen perusteella, sillä sen yksinkertaisuus vetosi muhun, mutta tää sisältö -- haha, mukavan viihdyttävä ja ajatuksia herättävä. ;D Pervo kiivi... Mitä enemmän koko tätä tekstiä makustelen, niin sitä enemmän alkaa naurattaa, koska tavallaan tässä voi olla järkeä, mutta sitten taas ei. ;D

Askadj, tää oli todella hauska, pidin paljon. Kiitos!
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Kiivi | S | raapale
« Vastaus #8 : 06.02.2021 21:35:44 »
Hitsi kun tietäisin mitä sanoa, mutta kun en oikein tiedä mitä ajatella :D

Jollain tasolla kyllä samaistun ajatukseen siitä, että jos joku hedelmä on pervo niin juuri kiivi. Onhan se vähän outoa, että se on karvainen. Ei hedelmät yleensä oo karvaisia, ainakaan sellaiset joita voi vielä syödä. Kiivi on myös aika salakavala, kun se on ulkoa niin tylsän ruskea ja sisältä sitten arvaamattoman vihreä ja kirpsakka. Onhan se huijaaminen vähän pervessiä. Ja kiivi näyttää vähän kivekseltä, onhan sekin ehkä vähän pervoa. Ja niiden nimetkin alkaa samoilla kirjaimilla.

Mä en oikein tiedä, pitäisikö mun pohtia kiivin pervoutta vai huolestua siitä, jos kiivi juttelee jollekin. En tiedä mistä se kertoo, jos kiivit juttelee. Ei varmaan mistään hyvästä, jos lopun ottaa huomioon. En oikein edes tiedä, mitä tässä tapahtui ja mistä tämä kertoi, mutta jollain tapaa tuntui silti merkittävältä. Mä tunnen itseni liian tyhmäksi tätä tekstiä varten, kun musta tuntuu että tässä on nyt jotain symboliikkaa tai salattua punaista lankaa, jota mä en ymmärrä. Vai onko tämän tekstin tarkoitus huijata mut luulemaan että on, vaikkei ookaan. En tiedä, tämä oli jotenkin yksinkertainen ja sekava samaan aikaan. Tässä on sellaista psykedeelistä energiaa, tämä vaikuttaa sellaiselta tekstiltä jonka voisi lukea sienissä ja se kävisi silloin täysin järkeen.

Mun päässäni hallitsevin ajatus on se, kuinka häiriintynyttä on, jos katsoo kiiviä ja se katsoo takaisin. Se oli jotenkin hienosti kirjoitettu kohta. Ja sai mut epäilemään, että mistäs minä tiedän, katsooko hedelmät mua takaisin. Tai ehkä vaan pelkkä kiivi katsoo. En mä tiedä?? En mä tiedä mitään. Tämä oli outoa luettavaa. Mutta silti jotenkin samalla ihan tosi kivaa. En ymmärtänyt, mutta pidin silti :D

bannu by Ingrid

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 227
  • kahvia koneeseen
Vs: Kiivi | S | raapale
« Vastaus #9 : 19.02.2021 21:14:21 »
Felia, en usko, että tähän tekstiin saa oikeasti järkevää kommenttia kirjoitettua. Koko teksti on omastakin mielestäni aivan päätön ja arvostan, että tätä luetaan ja kommentoidaan! Kiitos!

flawless, ai että, nautin analysoivasta kommentistasi! Pohdit tämän tekstin merkitystä paljon enemmän kuin minä koskaan! Pistit ihan sanattomaksi. Suurensuuri kiitos!

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 931
Vs: Kiivi | S | raapale
« Vastaus #10 : 03.09.2023 11:11:19 »
... siis... mitä mä just luin 😂
Oletukseni oli, että tässä on joku henkilö nimeltään Kiivi, ja siis hiemanko yllätyin xD
Mutta ainakin kävi selväksi miksi Kiivi on pervo, tai ehkä tää on vaan omaa sairasta mielikuvitustani, mutta siis nekrofiliaa eiku
Tää oli kyllä kunnon dadaistinen tutkimusmatka siihen, mitä kahdesta random-sanasta voi syntyä. Sekin toimii, ettet ole alkutiedoissa avannut ajatuksenjuoksuasi sen enempää tai varoittanut omituisesta sisällöstä 😂
On myös hirveän hauskaa yrittää analysoida tämän sisältöä ja rakentaa jotenkin tosi syväluotaavaa kommenttia, joka menee kyllä tyhjäksi sanahelinäksi, jos tämän enempää yritän 😂
Mutta siis viihdyin tämän parissa, kaikessa absurdiudessaan tämä toimi oikein hyvin ^^

~Violet kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Kiivi | S | raapale
« Vastaus #11 : 03.09.2023 19:33:51 »
Täytyi olla kohtalo, joka toi minut takaisin Finiin juuri sinä päivänä, kun Violetu tämän nosti arkistojen uumenista. Tämä on edelleen yksi lempifikeistäni koko suuressa Finissä, hands down.
Lainaus
Kiivi kertoi minulle olevansa pervo.
Ihan mahtava aloitus, paras ikinä. Mutta kyllä edelleen tämä lause on lempparini:
Lainaus
Katsoin kiiviä epäillen ja se katsoi takaisin.
Ei ole tapaistani kommentoida kahdesti samaa fikkiä, mutta tämän näkeminen uudestaan sai minut niin hymyilemään, että täytyi jonkinlainen kommentti jättää. Kiivi-nostalgiaa! (Eikä onneksi nostanut minun verenpainettani, päinvastoin.)

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"