Kirjoittaja Aihe: Ratsukot aidan takana | S | raapale  (Luettu 1518 kertaa)

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Ratsukot aidan takana | S | raapale
« : 01.11.2015 14:06:42 »
Nimi Ratsukot aidan takana
Kirjoittaja Moray
Ikäraja S
Varoitukset Ei ole.
Genre Kaipaava tunnelmapalanen
Yhteenveto Kaukana tien toisella puolen kaksi ratsukkoa.
A/N Osallistuu Vuosi Raapalehtien V -haasteseen ja Spurttiraapale kolmosen kierrokselle 11.

Ratsukot aidan takana

Tänä aamuna kävelin pitkin pellonreunaa. Uneliaana minä katselin vain kengänkärkiini, varoin astumasta mutaisen polun märimpiin kohtiin, sillä enhän minä kenkiäni halunnut sotkea. Sää oli mitä hurmaavin, kolea muttei kylmä, taivas oli harmahtavan sininen ja jostain syystä se sai minut onnelliseksi.

Vaan ei yhtä onnelliseksi, kuin se näky jonka kohtasin kun vihdoin nostin katseeni!

Kaukana tien toisella puolen kaksi ratsukkoa.

Minä niin kaipasin satulaan, kaipasin villiä laukkaa metsäpoluilla, tahdoin painaa kasvoni vasten karheaa harjaa ja heittää heinää vintiltä alas karsinoihin. Huonoja hetkiä oli riittänyt ja kyllä minä nekin muistin, mutta silti sinä hetkenä olisin kuollakseni halunnut kuulla pehmeän hörähdyksen selkäni takaa.
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess

zilah

  • Sydänten kapteeni
  • ***
  • Viestejä: 727
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Ratsukot aidan takana | S | raapale
« Vastaus #1 : 06.03.2016 09:33:47 »
Kommenttikampanjasta päivää.  ;D

Tässä oli kaunis ja sujuvasti kirjoitettu pieni tunnelmapalanen. Vähillä sanoilla onnistuit tuomaan tilanteen ja kertojan ajatukset selkeäksi kuvaksi. Tunnelma on haikea, mutta silti lämmin, ja loppu jää kutkuttavan avoimeksi. Lukija jä pakostakin pohtimaan, mitä kertojan hevoselle oikein on tapahtunut. Onko se kenties pysyvästi poissa, vai vaan ottanut hetkeksi ritolat.

Kiitos tästä lukukokemuksesta. Pidin todella paljon, vaikken originaalipuolella juuri käykään.


zilah

Moray

  • Whippitie Stourie
  • ***
  • Viestejä: 149
Vs: Ratsukot aidan takana | S | raapale
« Vastaus #2 : 06.03.2016 10:35:15 »
zilah, kiitos kommentista ja kehuista ja kiva, että tykkäsit vaikka ei ookkan sulle niin tuttua tää originaalipuoli. :)
looks like freedom but it feels like death
it's something in between, i guess

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Ratsukot aidan takana | S | raapale
« Vastaus #3 : 26.11.2020 17:00:43 »
Tätä lukiessa alkoi itsekin tehdä mieli mennä taas ratsastamaan (en oo yli kymmeneen vuoteen ollut ratsastamassa! Välillä kaverin seurana talleilla kyllä muuten) tai muuten vain päästä "hevostelemaan" :D Muutamallakin sanalla voi kiskaista heti tunnelmaan mukaan.
Minullekin heräsi kysymys, että mikä on kertojan tausta, eikö hänellä ole enää mahdollista ratsastaa (jotenkin tuli sellainen fiilis), vai mikä on. Mutta se jääkööt salaisuudeksi, on ihan kiva pohtia ja luoda teorioita itsekin :D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中