Kirjoittaja Aihe: The Sims  (Luettu 29157 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: The Sims
« Vastaus #20 : 01.03.2020 10:29:56 »
Joo Sims 2:n yliopisto on hyvinkin tuttu. Sitä oli ihan kiva pelailla, ainakin sen jälkeen, kun hackilla lyhensin jokaisen lukukauden 24 tuntiin :D Se alkuperäinen 72 tuntia per lukukausi oli mulle ihan liian pitkä aika.

Onko Sims 3:ssa yliopisto muuten jokin erillinen "naapurustonsa", joka elää on timelinea?
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: The Sims
« Vastaus #21 : 01.03.2020 16:37:31 »
Onko Sims 3:ssa yliopisto muuten jokin erillinen "naapurustonsa", joka elää on timelinea?
Joo ja ei. Se on vähän samaan tyyliin kuin 2:ssakin oli, mutta sitä ei kiinnitetä mihinkään tiettyyn naapurustoon. 3:n yliopisto on muistaakseni aivan erillinen oma osansa, vähän kuin 3:n matkakohteetkin, että sinne mennään yliopiston ajaksi ja sieltä lähdetään sitten lukukauden päätteeksi pois. Siinä on tosin sitten se, että siellä yliopistonaapurustossa voi käydä vain nuoresta aikuisesta vanhukseen olevat simit

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: The Sims
« Vastaus #22 : 01.03.2020 17:01:46 »
Miksköhän oon kirjottanut tohon kysymykseeni "on" kun piti kirjoittaa "omaa"... OTL Aina ei aivot toimi.

Mut hyvä et jos ne on niinkun erillisiä osia. Ja jos pelaa yliopistossa niin varsinaisessa naapurustossa ei aika kulu vai? Jos ne kerta on kuin matkakohteet.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: The Sims
« Vastaus #23 : 02.03.2020 20:00:51 »
Kakkonen on ykkönen!

Siinä mun viesti kaikessa yksinkertaisuudessaan, mutta jos nyt kuitenkin vähän kerron enemmän. Aloitin silloin joskus pelaamaan kakkosta. Se oli tullut naapureilleni ensin ja sitä kautta sitten itsekin innostuin ja sain pelilevyn lainaan, että sai ladattua itsellekin.

Kakkonen onkin edelleen säilynyt mukana nämä kaikki vuodet ja luultavasti tulen olemaan surullinen, kun joku päivä ei peli enää toimikaan. Mulla on sitä varten säilytettynä vanha tietokone, jossa on vielä tyyliin Windows Vista, kun muistaakseni kakkonen ei oikein halua toimia Windows 10:n kanssa. Mulla on myös muutamia modeja ladattuna (ainakin just tää teiniraskaus, jonka joku mainitsi) ja sitten tuhansittain ladattua tavaraa, esim. hiuksia, vaatteita ja kaikkea muuta. Olen vaihtanut vähän kaikkea mahdollista defaulteista ladattuihin, esim. simien silmät ja astiastot. :D Ei ihmekään, että se vähän jumittaa välillä, kun peli on niin täynnä.

Aina sillon, kun jaksan sen koneen raahata esille ja pelata, niin pelailen yhdellä kaupungilla, jonka olen täyttänyt omilla perheillä. Tällä hetkellä alan olla jo aika hyvässä vauhdissa sen kanssa ja sukupuut näyttää mielenkiintoisilta, kun syrjähyppyjä on voinut tapahtua ja perheiden jälkikasvut on myös päässeet jo hankkimaan lapsia. Tavallaan nyt, kun olen myös pelannut nelosta, niin on vähän ikävä sitä, että muut simit ikääntyy samalla, kun pelaa yhdellä perheellä. Kakkosessa joutuu pelaamaan kaiken tylsästi ns. loppuun asti ja vähän ärsyttää pelata niitä koululaisia, kun ei ne oikein tee mitään. :D

Njooh, mulla on myös tällä nykyisellä omalla koneella nelonen asennettuna ja välillä pelailen sitä, mutta olen vissiin vieläkin niin tottunut kakkoseen, että nelonen tuntuu vähän tylsältä. Olen aina tykännyt enemmän pelaamisesta kuin rakentamisesta, mutta nelosessa rakentamismahdollisuudet on aika paljon laajemmat kuin kakkosessa, joten sekin on alkanut kiehtoa. En tosin osaa vieläkään tehdä mitään muuta kuin perussuorakulmiokämppiä, mutta ehkä jossain vaiheessa. (koska jos joku asia ärsyttää, niin ne portaat, kun simit aina jumittuu niihin ja ei saa kukaan tulla vastaan ja urhg).

Nelosessa ärsyttää myös se, että se on paljon herkempi bugeille kuin kakkonen. Vaikka se päivittyy koko ajan, niin se myös on alttiimpi vaurioille. En esim. ollu kauheen ilonen huomatessani, että soittamani lastenhoitaja saapui, mutta oli näkymätön koko päivän ajan, eikä täten saanut tehtyä mitään taaperolle. Rahat kyllä lähti, mutta se siitä. :D Onneksi taapero pystyy vähän tekemään itsekin jotain, ettei se vaan delannut sinne pelin bugin takia.

Lainaus käyttäjältä: Avaruuspiraatti
Mun on tähän pakko tarttua ja linkata yksi Sims-tarina, jota luin nuorempana  (apua, siitäki yli kymmenen vuotta). Tämä Tavastin suvun hurjat vaiheet (taitaisi olla K-18) oli ehdoton lempparijuttuni niihin aikoihin, kun olin fanaattinen Sims 2 -fani, ja kävin siellä aina säännöllisin väliajoin tarkistamassa, josko olisi tullut lisää luettavaa :D En ole tätä lukenut sen koommin, mutta ehkä pitäisi palata tarinaan, josko se nostaisi nostalgisia fiiliksiä.
Apua, olin jo ihan unohtanu nää! Luin itsekin aikoinani vaikka mitä LC-tarinoita, varmaan montaa kymmentä. Jotkut hiljeni jo parin ekan sukupolven jälkeen, mutta jotkut jatkoi jopa loppuun asti ja oli kivaa seurata, mitä pelaaja oli keksinyt. Sit oli kans kaikkia Sims-tarinoita, joissa oli kuvattu joku tarina sims-hahmoilla. :D Ah, nostalgiaryöppy iski just nyt. Sadepäivän LC Eternity oli muistaakseni ainakin yksi lemppareistani, koska hänellä oli niin suuret määrät ladattuja, että olin aina ihan "woah, kuinka nää simit ja rakennukset on näin hienoja". :D
Hyppää lehtikasaan!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: The Sims
« Vastaus #24 : 02.03.2020 20:42:35 »
Mä luin satunnaisesti joitain Sims 2:lla tehtyjä tarinoita, mutta ainoa, jota ihan oikeasti seurasin (ja seurasin ihan vuosia), oli LC Ala-Tuuhela. Oijoi, nyt tuli vähän haikea olo kun muistelen sitä ^^ Muistaako kukaan muu sitä?

Mä kans joskus silloin kauan sitten haaveilin oma Sims-tarinan kirjoittamisesta nettiin. Mulla oli paljon (mielestäni hyviä) ideoita, mutta en koskaan sitten jaksanut tehdä mitään tarinaa. Kirjoittaminen sujui hyvin, mutta sitten kun olisi pitänyt lavastaa kohtauksia ja näpsiä kuvia, niin mun innostus tyssäsi kuin seinään :D Pelatessa randomkuvien näpsiminen on kyllä ihan hauskaa, etenkin bugeista ja kaikista hassuista sattumuksista.

お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: The Sims
« Vastaus #25 : 03.03.2020 23:01:19 »
Lainaus käyttäjältä: Larjus
Mä kans joskus silloin kauan sitten haaveilin oma Sims-tarinan kirjoittamisesta nettiin. Mulla oli paljon (mielestäni hyviä) ideoita, mutta en koskaan sitten jaksanut tehdä mitään tarinaa. Kirjoittaminen sujui hyvin, mutta sitten kun olisi pitänyt lavastaa kohtauksia ja näpsiä kuvia, niin mun innostus tyssäsi kuin seinään :D Pelatessa randomkuvien näpsiminen on kyllä ihan hauskaa, etenkin bugeista ja kaikista hassuista sattumuksista.
On vissiin aika tunnustaa, että mulla oli aikoinaan yksi LC-tarina, jota kuvailin ja kirjoitin. En muista edes perheen nimeä enää, tai että mitä oikeestaan edes tapahtui, mutta muistan, että nää kuvien kanssa kikkailut oli kyllä ihan hanurista. Eikä sillä, jos sai edes silloisen Vuodatuksen (onko sitä enää) toimimaan, niin sitten piti saada vielä Photobucket toimimaan ja piti kirjoittaa kaikkea ja lavastaa kohtauksia ja mitä vielä kaikkea. Sai sen ajan niinkin kulumaan silloin aikoinaan. Mutta muistan kyllä Ala-Tuuhelatkin, eikös se ehtinyt aika pitkällekin, jos muistan oikein?

Mitä mieltä olette, tullaanko jossain vaiheessa saamaan The Sims 5? Ja mitä juttuja siihen toivoisitte? Itse ainakin haluaisin jollain tavalla yhdistää nelosen ja kakkosen parhaat puolet, mutta toisaalta toivoisin jotain ihan uutta ja ihmeellistäkin. :D Pitäisi varmaan pelailla nelosella rutkasti vielä enemmän, että pääsee siihen kiinni, mutta kai sitä jo hiukan voi tulevaisuuteenkin kuikuilla. Nelonenhan on jo loppujen lopuksi aika vanha peli (täyttää tänä vuonna 6 vuotta!). Tietysti se päivittyy koko ajan ja saa lisäosia ja ties mitä, joten ehkä sen taru ei ole vielä lopussa.
Hyppää lehtikasaan!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: The Sims
« Vastaus #26 : 03.03.2020 23:17:26 »
Joo, kyllä se pitkälle eteni. En muista, monenteeko sukupolveen, ei vissiin ihan kymmenenteen, mutta aika pitkälle kuitenkin.

Semmosiakin luin ku LC Iloliemi ja LC Pohjasuo, mutta en samalla tavalla seurannut niitä säännöllisesti vuosia toisin kuin Ala-Tuuhelaa. Sitten oli joku tarina, joka otsikon mukaan oli LC, mutta käytännössä se ei kyllä ollut. En muista sitä nimeä enää... Tarina kulki eri vuosikymmenillä, ja siinä monilla hahmoilla (jos ei ihan kaikilla) oli muistaakseni venäläiset nimet. Tarinaan liittyi myös jotenkin joku rikosjengi tai vastaava, oliskohan nimi ollut joku Lumileopardit... Se oli tosi hienosti lavastettu tarina, ja muistan kun mua harmitti, että se jäi kesken. Onks kellään mitään muistikuvaa? :D (En tiiä pitäiskö mennä Radolaan huutelee, mut en oo sielläkään käynyt pitkään aikaan.)

Mä muistan jonkin verran lavastaneeni kohtauksia kuvia varten (kun ajattelin, et joskos kokeilis kirjoittaa nettiin tarinaa), ja ideana kiva, mutta toteutus yllättävän työlästä ja suorastaan ärsyttävää :D Ja sitten lopahti into ja panostus ja meni seki ajatus jäihin. Periaatteessa ainakin yhden niistä ideoimistani tarinoista voisi kirjoittaa originaalitekstinä tänne ihan muuten vain, mutta en oikein tiedä... jos nyt edes muistais mitä kaikkea siinä oli tarkoitus olla. Jää nähtäväksi :D


// Kävinpä kurkkaa Radolan, ja kuolleelta näytti :<
« Viimeksi muokattu: 03.03.2020 23:21:23 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: The Sims
« Vastaus #27 : 03.03.2020 23:41:50 »
Sattuikin, että katsoin tänään videon The Sims 5:stä ja mitä siinä tulee / saattaa tulla oleen. Ilmeisesti EA on varmistanut, että The Sims 5:ttä ollaan tekemässä ja että se tulisi oleen online peli :o En ole mitään videon jutuista faktatsekannut (tämmösen artikkelin löysin nopeella silmäyksellä), joten ottaisin kaiken siitä sillain kyseenalaistaen, mutta en ihmettelisi, vaikka seuraavaan Sims-peliin haluttaisiin tuoda online-ulottuvuus ja moninpelimahdollisuus! Itse olen sellainen mörökölli, että tykkään pelata itekseni, mutta olisihan se aika hauska konsepti, jos voisi kaverin kanssa kasvattaa samaa perhettä tai pelata samassa naapurustossa :D

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 393
  • and — the beginning
Vs: The Sims
« Vastaus #28 : 06.03.2020 17:51:18 »
Piraatti, apua en halua mitään online-ominaisuutta, pelaan Simsiä just sen takia ettei tarvii olla sosiaalinen muiden ku simien kanssa :--------D Toki ihan hauska idea, mutta toivon että se on vaan "feature" eikä niinkuin sen koko pelin pointti...

Larjus, minäkin kävin tuossa pari päivää sitten Radolassa, harmittaa että se on niin kuollut. :< Muistan kun kävin siellä tosi paljon silloin teininä kun Sims 2 oli Se Juttu vielä vähän niinkuin kaikille ja Sims 3 julkaisun jälkeenkin.

Minulla on pulma. :----( En tiedä onko täällä ketään joka osaisi auttaa, mutta ainakin pääsen valittamaan. Minulla on tosiaan Originin kautta "The Sims 2™ Ultimate Collection" joka sisältää kaikki kakkosen lisäosat, kamasetit jne mitä onkaan. Olen nyt pelaillut sitä aika paljon ongelmista huolimatta. Se siis hyvin usein kaatuu. Tulee ilmoitus että sovellus suljetaan. En tiedä johtuuko se jostain memory allocation ongelmasta vai mistä, en ole vielä säätänyt noiden kanssa - olen yrittänyt poistaa jotain .package-tiedostoja, kun jollain se toimi mutta ei. Pelaan myös tuota sillä XP-compatibility modella, kun jollekin se auttoi. En tiedä voiko tämä johtua jostain CCistä mitä käytän? Mulla on jonkin verran Body Shop-modeja joiden ei pitäisi tälläistä aiheuttaa, mutta myös pelin käyttäytymistä korjaavia tai muuttavia modeja kuten SimBlender ja InTeenimater ja pienempiä kuten Marriage last name dialog.

En tiedä mistä löytäisin apua enkä haluaisi ottaa kaikkia modeja yksitellen pois tai varsinkaan kokonaan. :---D Jos joku tietää näistä mitään niin PLIIS apua!!!

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: The Sims
« Vastaus #29 : 06.03.2020 18:52:37 »
Joo mäkin muistan Radolan silloin joskus kaaaauan sitten... Ihanan aktiivinen paikka silloin. Se oli just sitä aikaa kun Sims 2 oli iso asia ja sit Sims 3:nkin. Nelosesta ei ollut kuin huhupuheita jos niitäkään :D

Hmmm... mä en yrityksistäni huolimatta oo saanut Sims 2:sta toimimaan muuta kuin sillä ikivanhalla Vistaa käyttävällä koneella (mulla tosin ei oo Ultimate collectionia vaan kaikki pelin osat levymuodossa). Mulla tuli uudemmissa koneissa aina tuo ilmoitus, että sovellus suljetaan. Muistaakseni pääsin vain simien luontiin, ja varsinaiseen peliin siirtyminen kaatoi pelin aina, ihan sama mitä yritin.

CC:istä yleensä modit on niitä, jotka aiheuttaa ongelmia (ja/tai jos ladattu versio on pelin vanhempaan versioon - yleensä lisärien mukaan). Helpoin ja nopein tapa tsekata, johtuuko vika niistä, on nakata kaikki kerralla pois ja kokeilla pelata peliä ihan vaniljana. Jos ongelma yhtään jatkuu, tietää, ettei vika voi olla ladatuissa. Ja jos ongelma näyttäiskin viittaavan niistä johonkin, kannattaa yleensä testata pelin pyörittämistä niin, että poistaa eka modit yksitellen, tai jos niitä on paljon, aina "pakka" puoliks ja katsoo, milloin alkaa pelittää.

Ja oliks cachet kans package-tiedostoja? Jos ongelma johtuu niistä, poiston pitäisi auttaa.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Hilbert

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 317
  • eräänlainen runotäti
Vs: The Sims
« Vastaus #30 : 17.04.2020 18:29:34 »
Itse hyppäsin Sims-kyytiin joskus, kun TS2 oli kehityskaarensa puolivälissä. Silloin tuli nakutettua peliä puoli päivää ja vielä seuraavanakin päivänä teki mieli pelata:D TS3:n ja TS4:n kanssa en ole niin koukkuuntunut, mutta kyllä nelonen on mulle nykyään ykkönen.

Monien suosikkiasiat kolmosessa (avoin naapurusto ja väriympyrävärjäykset) ovat mulle lähinnä rasitteita ja kakkosessa syntyy jo toiseen sukupolveen hirviölapsia (noin ulkonäöltään). Benjamin Lohelan nenää on kyllä melkein ikävä!

Oon kovin pelipainotteinen pelaaja. Rakentaminen on vähän pakkopullaa ja hahmonluonnissa meinaa mennä hermot, kun nelosessa ei ole niitä tuttuja ja turvallisia liukusäätimiä. Toisaalta simien ulkonäkö on mulle aika tärkeää, sen pitää olla sopiva hahmolle kehittämääni taustatarinaan ja persoonaan. Nyt en ole pelannut varmaan kuukauteen-pariin, taitaa olla ennätys. Ladattavia sen sijaan etsin edelleen melko säännöllisesti (cc=<3).

Asuin Radolassa noin 2007-2017. Ongelmistaan huolimatta se oli vilkas ja viihdyttävä paikka. Ajattelinkin törmänneeni Larjukseen siellä! Tuntuu, että nykyinen sims-yhteisö on jotenkin tubettajapainotteinen ja hajanainen. Facebook, discord, instagram ja tumblr on tullut kokeiltua, mutta mihinkään niistä ryhmistä/sivuista, joilla olen ollut, ei ole oikein imaissut mukaan. Mulla on suojeluksessani Simskorpi -foorumi (suoturve.net/korpi), jossa jopa käydään keskusteluita:D

Sims on ollut mulle iso osa elämää (tai elämättömyyttä.) vuosia. Oon löytänyt ihania ihmisiä elämääni Simsin kautta (vaikka harva heistä enää pelaa simiä, mutta monen kanssa olen silti yhteyksissä). Toivon, että elämäsimulaatioita oisi jatkossakin saatavilla. Ehkä vähän parempilaatuisena kuin nyky-EA:n tyyli on, mutta mutta:D

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: The Sims
« Vastaus #31 : 17.04.2020 18:48:19 »
Hei Hilbert! \o Minäkin muistan sut hyvin Radolasta. Ja jee, sulla on vielä tuttu koira-ava ♥

Mä en ees tiedä, millainen Sims-yhteisö nykyään on, jos sitä enää edes on. YouTubessa seuraan muutamaa peliin liittyvää kanavaa ja peliaiheista tubettajaa, jotka tekevät myös Simsistä videoita (itse asiassa heidän Sims-videoiden kautta päädyin ylipäätään seuraamaan). Radola oli kyllä nasta mesta, vaikka joo, oli mullakin kyllä syyni kun käymiseni siellä aikoinaan loppui, jo ennen kuin se kuoli pystyyn. Mutta aikansa kutakin.

Ja voi apua, Benjamin Lohelan nenä! :D Sitä ei kyllä voi unohtaa. Mä tasan yhden kerran Sims 2 -historiani aikana oon sen sotkenut simieni sukupuuhun mukaan, ja opin kyllä nopeasti, että ei ;D Sen jälkeen myös lähinnä pelasin niillä valmiilla naapurustoilla, joissa mokomaa Lohelaa ei edes ole.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Hilbert

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 317
  • eräänlainen runotäti
Vs: The Sims
« Vastaus #32 : 20.04.2020 14:09:18 »
Jee, moi Larjus!

Radolasta vielä sen verran, että jos siellä on jotain tietoa, tarinaa, kuvaa, linkkiä tms, jotka haluaisi talteen, kannattaa toimia lähiaikoina. Ainakin chat-keskustelussa (radolan poksi:D) moderaattori sanoi, että foorumin nykyinenkin olemassaolo johtuu unohduksesta perua hostimaksut.

Toissa päivänä pelasin TS4:sta sen verran, että sain hahmon luotua:D Muuttaessani naapurustoon kyllästyin jo. (klassista!) Oon onnistunut sotkemaan ladattaviani sen verran, että osa silmien väreistä saa ylleen maalipurkkimaisen asian. Tarttisi varmaan jaksaa siivota kansiota. Pitäisi:D

Onko täällä muita TS4-pelaajia? Tuntuu, et nykyään 2/5 pelaa ts2, 1/5 ts3 ja loput ts4:sta. Ainakin siis meistä vähän kauemmin pelaneista, pikkuihmiset varmaan pelaavat enimmäkseen ts4?

Seila

  • Vieras
Vs: The Sims
« Vastaus #33 : 20.04.2020 19:11:12 »
Lainaus
Onko täällä muita TS4-pelaajia?
Täällä! Mä pelailen nykyään pääasiassa TS4, vaikka siirtyminen siihen TS3:sta olikin pitkä ja hankala, koska TS3 mulla on 10 vai 11 polven perhe ja se on mulle ollut erittäin rakas. Mutta hiljalleen kun TS4 sai lisää lisäreitä, niin siirryin kuin huomaamatta sen pariin. En ole pitkään aikaan nyt edes avannut kolmosta, mutta kakkosta olen vähän herätellyt ja hieman pelaillut.

Mäkin muistan Radolan ja muistan Hilbert sinut sieltä! :D Larjus on myös kuulostanut etäisesti tutulta jostain muualta. En ollut mitenkään aktiivinen käyttäjä ikinä, lähinnä lueskelin ja kaikkea ja mainostin jotain omia LC-tarinoitani (pff). Mutta Radola oli kyllä kiva paikka ja olen siellä käynyt edelleen välillä kurkkimassa ja vilkaisemassa vanhoja topiceja. Täytyypi katsastaa, jos sieltä tarvitsisi jotain napata talteen, jos sen olemassaolo meinaa joskus tässä kerta lakata :<
« Viimeksi muokattu: 20.04.2020 19:17:27 kirjoittanut Seila »

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: The Sims
« Vastaus #34 : 20.04.2020 19:22:35 »
Minä pelaan kanssa nelosta tällä hetkellä. Ihan vaan siitä syystä, että muut simisit on cd-levyinä, enkä jaksa säätää irallisen cd-aseman kanssa. Pitää kyllä joku päivä asentaa kolmosen lisäosat nykyiselle koneelle, kun sitä haluaisin kovasti sitä pelata.

Minä intouduin nyt pelaamaan 100 vauvaa -haastetta. Oon ihan koukussa, vaikka tämä onkin vähän kamalaa :D Nyt on kasassa 8/100 vauvaa ja hirveä työmaa. Nämä isät on myös tosi rasittavia, kun eivät osaa päästää irti vaan ravaavat oven takana koko ajan. Ei mulla ole aikaa sosialisoida kaikkien kanssa. Vaikka nyt yhden lapsen teen jonkun kanssa, niin ei tarvitse heti alkaa takertuvaksi. Nyt yritän vaan kovasti kerryttää rahaa, että saisi helpotettua kaikkien elämää. Nyt jokainen on pinna kireänä, kun viihdettä ei ole tarpeeksi.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Gil Galad

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 258
  • LightHowl8815
Vs: The Sims
« Vastaus #35 : 21.04.2020 01:48:59 »
Minäkin olen siirtynyt Sims 4 pariin kun ostin sen pari vuotta sitten. Mulla on kyllä vanhemmatkin, mutta syy muuttoon kun olin saanut sen oli sama kuin Kiirsulla eli läppärissä ei ole omaa levy-asemaa, mulla on siis erillinen asema mutta helpommalla pääsee ilman.

Kiirsulle sellanen vinkki rahan puutteeseen simssissä, niin minulla ainakin kukka puskat mitkä on yhteisellä tilalla antavat yli 10 kukintoa päivässä jos ne kerää "kerää kaikki" toiminnolla, tuolla kikalla voi saada tietyistä kukista hyvällä tuurilla, jos puskia on enemmän yli 10 000 simoleonia per päivä..
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

Aionka

  • Vapaamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 1 298
Vs: The Sims
« Vastaus #36 : 24.04.2020 09:40:54 »
Onko täällä muita TS4-pelaajia? Tuntuu, et nykyään 2/5 pelaa ts2, 1/5 ts3 ja loput ts4:sta. Ainakin siis meistä vähän kauemmin pelaneista, pikkuihmiset varmaan pelaavat enimmäkseen ts4?
Mä oon miettinyt tuota neloseen siirtymistä, viimeksi viime vuonna kun sitä sai ihan ilmaiseksi. En oo jotenkaan vaan lämmennyt sille. Oon välillä pelaillut sitä yhdessä muiden kanssa tai sitten katsonut YT-videoita, mutta jotenkin se tuntuu musta ontolta ja tuntuu, että sellainen Sims-karisma puuttuu. Oon pelannut Simsiä ihan ykkösestä alkaen niin ikävä kyllä vertaan tahtomattanikin nelosta aikaisempiin peleihin. Oon pelannut aina välillä edelleen kolmosta, mutta mua riipoo sen bugisuus aina kun lisäosia on useampi asennettuna. Silloin kun se ilmestyi, luulin et ongelma on vaan oman koneen speksit, mutta olen sittemmin viisastunut asian suhteen.

Jos Sims 2:n voisi saada 3:n avoimella maailmalla ja sitten päivitetyillä grafiikoilla niin olisin onnellinen :D

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: The Sims
« Vastaus #37 : 24.04.2020 09:48:39 »
Itse olen paatunut sims 2 ja 3 pelaaja, mutta haaveissa olis saada sims 4 omalle läppärille. mietin vaan sitä että mahtaako perusläppäri pyörittää sitä kuinka hyvin? ainakin kuulemma mun siskon läppäri meni joskus ihan tukkoon kun sille ladattiin sims 3 siihen. kyllä tässä nyt tilaa on vielä ihan reiluhkosti ja olen katellutkin tuolta simssin tiedoista että sinäänsä kaikki tarvittavat asetukset on, mutta onko täällä kokemuksia läppäripelaajilla?

// niin ja mulla ei oo mitään sisästä (tai ulkosta) levyasemaa, mutta kai ne sa ladattua originin kautta ilman cd:tä?

Never underestimate the power of fanfiction

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: The Sims
« Vastaus #38 : 24.04.2020 10:05:12 »
Mä pelailen nykyään oikeastaan vain Sims 3:sta. Kakkonen on nyt ja aina mun lemppari, mut en oo saanut sitä toimimaan uudemmilla koneilla vaikka mitä oon yrittänyt :< Ja se ainoa kone, jolla se toimii, on 12 vuotta vanha ja niin räsä (fyysisestikin) et se ei lähde oikeastaan enää ees käyntiin.

Mulla on tälle koneelle ladattu myös The Sims 4, kun sen sai ladattua ilmaiseksi, mutta en lämmennyt. Hyvin se kyllä pyöri. Ja hyvin pyörii myös Sims 3 parhaimmilla grafiikoilla + yhtä lukuunottamatta kaikilla lisäreillä (ja onks mulla yks kamasettikin). Mulla on Lenovo V130, en tiedä mimmonen tää on tehoiltaan (ei kyl mikään peliläppäri mut ei tää myöskään ollut mikään halvin ja köpösin), mut hyvin on jaksanut mun pelailua. (Mulla on Simsien lisäksi pari muutakin peliä tällä.)

Originin kautta latauksen pitäis onnistua. Mulla on Sims 3:stakin osa lisäreistä sitä kautta ladattu ja asennettu (vaikka ostinkin ne toisilta sivustoilta, kun halvemmaksi tuli).
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: The Sims
« Vastaus #39 : 24.04.2020 20:19:01 »
Crysted, Sims 4 on suunniteltu siten, että sen pitäisi pyöriä vähän pienemmilläkin tehoilla kuin normipelit. Kannattaa verrata minimivaatimuksia, ja pelin sekä lisäosat pystyy lataamaan esim. Originista! Mulla on 2017 Macbook Pro ja pyörii tällä oikein hyvin ja grafiikat on 6/5. Täältä löytyvät minimivaatimukset. Sims 3 on ollut aika vaativa peli suorituskykyvaatimustensa puolesta ja kuulin villiä huhua, että yks suuri syy siihen oli se avoin maailma.

Mulla on sekä Sims 2, Sims 3 ja Sims 4. Tällä hetkellä mä pelaan vaan nelosta, koska kakkonen on kotikotona eikä taida olla enää ees asennettuna millekään koneelle ja Sims 3 ei oo pyörinyt uusimman käyttöjärjestelmän (Catalinan) asentamisen jälkeen, koska Sims 3 ei oo 64-bittinen peli. Vaikka mä tykkäsin tosi paljon avoimesta maailmasta kolmosessa, en ikinä lämmennyt niille vahamaisille simeille. The Sims 4 kuitenkin pyörii kuin unelma ja on tähän astisista peleistä mun suosikki, vaikka välillä meneekin taloja rakentaessa hermot, jos mä haluan saada "open below" -konseptin ja huonepohjainen rakentaminen pistää miettimään portaiden asettelun aivan älyttömän tarkkaan. Muuta huonoa sanottavaa mulla ei pelistä ole. Eikun ai niin, tuossa pelissä ei ole rinnetontteja valmiina ja naapurustojen maaston muodot tonttien kannalta ei ole aina parhaita rakentamisen kannalta </3. Mut kuitenkin mä rakastan rakentamista näiden grafiikoiden takia ja "Love it or List it" -ohjelmaa kattoessa saan aina hirveesti inspistä rakentamiseen. :D

Mä omistan tohon neloseen lisäosina kaikki muut paitsi Get Together, multa lähti lisäosien osto vähän lapasesta nyt korona-aikana, kun oon yrittänyt kehittää itelleni tekemistä ja samaan aikaan Originissa pyöri -50% alennukset kaikista lisäosista. :D Mulla oli niitä jo ennestään jonkun verran, mutta muutaman oon ostanut lisää nyt tässä kahden kuukauden sisällä. Lisäksi mulla on Parenthood -game pack ja sitten Vintage glamour -kamasetti. Mä aika paljon valikoin lisäosia ja kamasettejä myös sen suhteen, että mitä rakennustavaroita (build mode items) niissä tulee lisää ja samoin mitä ammatteja ne lisäävät (// ja nyt kun kävin kattomassa mitä tavaraa Get Togetherin mukana tulee niin nyt mä haluun senkin... I have a problem). Mä oon niitä tavoitteellisia pelaajia ja mä rakastan luoda simeillä uraa ja uusia sukupolvia. :D Mulla on yleensä myös aika selvät sävelet siitä, että millaisia perheen lapsista tulee (esim. tästä tulee asianajaja, tuosta insinööri, hänestä tulee kotiäiti jne) ja usein myös luon CASissa puolison mun simeille. Mä tykkään nelosesta pelaamisen muodossa ihan älyttömästi ja musta kaikki erilaiset taidot ja mielialat on parhaita senkin takia, että mitä kaikkia valintoja ne tarjoaa esim. kommunikoidessa tai muuten simin toimintoja valitessa.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2020 20:23:34 kirjoittanut Beatrix Bones »
Ava © flawless