Kirjoittaja Aihe: The Sims  (Luettu 29161 kertaa)

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
The Sims
« : 28.02.2020 22:04:40 »
Lainaus
The Sims on Maxisin ja The Sims Studion kehittämä ja Electronic Artsin julkaisema simulaatiopelisarja. Pelisarjaan kuuluu neljä peliä: The Sims (2000), The Sims 2 (2004), The Sims 3 (2009) ja The Sims 4 (2014).

Pelisarjan ideana on luoda perhe, josta pelaajan kuuluu huolehtia. Jokaisen pelihahmon perustarpeet (kuten nälkä ja sosiaalisuus) pitää täyttää.

Eli puhetta tästä iki-ihanasta ja jo parin vuosikymmenen ajan meitä ilahduttaneesta pelisarjasta! Oletko pelannut jokaista peliä vai onko sinulla Se Yksi Suosikki, jota et vaihtaisi muuhun mistään hinnasta? Mikä on sinun lempipelisi sarjasta? Millainen on pelityylisi? Mitä pelisi perheille kuuluu tällä hetkellä?

Pääsarja:
The Sims
The Sims 2
The Sims 3
The Sims 4

Spin-offit:
The Sims Online
The Sims Stories
The Sims Carnival
The Sims Medieval
The Sims Social

Muut:
MySims
The Sims FreePlay
The Sims Mobile
« Viimeksi muokattu: 28.02.2020 22:25:05 kirjoittanut Avaruuspiraatti »

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 395
  • and — the beginning
Vs: The Sims
« Vastaus #1 : 28.02.2020 22:12:00 »
Haluaisin kovasti hankkia nelosen kaikkine hienouksineen! Mutta olen köyhä jne. Minulta löytyy kyllä kolmonen jostain pölyttymästä (eihän vaan, Originista.), mutta en ole sitä koskaan oikein edes pelannut.

Mutta ai että. Kyllä se kakkonen on vaan se rakkaus. Ykköstä pelasin vähän joskus lapsena, mutta jo ala-asteella meillä oli kavereiden kesken kakkoset tulilla :----D Muistan myös, kun hiivin aina naapurissa asuvan enoni koneelle pelaamaan sitä! Minulla on myös se kaikkine lisäreineen että kamasetteineen, kun EA sitä antoi ilmaiseksi joskus kun tuki loppui tai jotain, ainakin nelonen oli muistaakseni juuri tullut?

Rakastan tosi paljon talojen rakentelua ja sisustamista, mutta tykkään myös tosi paljon tehdä erinäköisiä simejä! Sitten se itse simeillä pelaaminen jää vähän epähuomioon :---D Toki teen sitäkin, mutta monesti olen kyllästynyt ja käyttänyt vaan koodeja siihen, ettei tarvitse huolehtia niistä simeistä mitenkään ja voi vaan pelata kaikkia suhdesotkuja tai keskittyä noituuteen :----D Ai että, nyt ihan tekee mieli pelata taas! Olenkohan muistanut ladata tuota tälle uudelle konelle, pitää mennä tsekkailemaan uwu

/AINIIN :------D Muistan kun joskus alakoulun parhaan ystävän kanssa tehtiin joku yksinäinen naissim, joka sitten pokaili miehiä jotka se "tappoi" eli no, joko teljettiin ne johonkin 2x2 koppiin, hakattiin moveobjectsilla se täyteen niitä valkoruukkuisia muovikasveja ja niitä jotain hienoja liekkikoristeita ja sitten poltettiin se koko paska tai sitten tottakai se perus uima-allas ilman tikkaita niksi :------D Lopulta se koko tontti oli täynnä hautakiviä ja tehtiin nätti hautausmaa, missä tämä nainen sitten asusteli niiden tuhannen haamumiehensä kanssa :-----D sos
« Viimeksi muokattu: 28.02.2020 22:14:29 kirjoittanut Aurinkolapsi »

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: The Sims
« Vastaus #2 : 28.02.2020 22:21:54 »
Lainaus käyttäjältä: Aurinkolapsi
Mutta ai että. Kyllä se kakkonen on vaan se rakkaus.
Tämä!! Kakkonen oli eka Sims-peli, jota koskaan pelasin, ja oon kyllä kuluttanut siihen varmasti satoja tunteja aikoinani. Mullakin oli kaikki lisäosat siihen ostettuna, paria kamasettiä en tainnut koskaan hankkia.

Lainaus käyttäjältä: Aurinkolapsi
Minulla on myös se kaikkine lisäreineen että kamasetteineen, kun EA sitä antoi ilmaiseksi joskus kun tuki loppui tai jotain, ainakin nelonen oli muistaakseni juuri tullut?
Eikä! Miten olen missannut tällaisen tilaisuuden!!

Apua, kaikki suhdesotkut on kyllä Simsissä ihan parhautta ;D Nuorempana pelasin "kunnollisemmin", mutta nykyään kehittelen ties mitä draamoja simeilleni. Ehkä olen kasvanut sitten vähän kieroon, ken tietää... Itse oon tykästynyt tässä viime viikolla rakentamiseen enemmän kuin yleensä! Ikinä en tykännyt rakentaa taloja, se oli mulle se "pakkopulla", mikä liittyi peliin, mutta nyt kun oon kattellut erilaisia talonrakennustutoriaaleja, niin nyt jopa tykkään tehdä taloja! Hurjaa.

Mites, pelaatteko muut erilaisia haasteita? Mä tykkään aina pelaa perheilläni Legacy Challenge -haasteen tyyliin, eli samaa perhettä pelataan tietyin säännöin kymmenenteen sukupolveen asti. En itse ikinä kerää pisteitä tai pitäydy tiukoissa säännöissä orjamaisesti, mutta tykkään niistä raameista, joita se peliin asettaa!

Ja sitten: Onko kukaan muu pelannut The Sims: Medievalia tai jotain toista spin-off peliä? Mä tykkäsin tosi paljon Medievalista, vaikka siinä se gameplay olikin toooosi paljon erilaisempi kuin olin normi Sims-peleissä tottunut. En tosin siihen innostunut samalla tavalla kuin Sims 2:een ja Sims 3:een, mutta kyllä senkin äärellä vietti monia kymmeniä tunteja!

Voisin oikeestaan listata kaikki sarjan pelit ja spin-offit ekaan viestiin.

// Ja hei!! Kertokaa nykysistä perheistänne!! Haluan kuulla Sims-draamaa ;D

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

summerblue

  • Vieras
Vs: The Sims
« Vastaus #3 : 28.02.2020 22:23:20 »
Voi ei :D Tiedättekö, en ollut ajatellut tätä peliä kuukausiin ennen kuin näin tämän keskustelun.

Koen, että itselläni Sims on jäänyt vähän taka-alalle, koska vaikka pelistä paljon pidänkin, niin on monia muita kiinnostuksen kohteita, jotka menevät sen ohi. Muistan pelanneeni Simsiä ekan kerran parhaiden kavereideni (kaksoset) luona vuoden 2002 paikkeilla (Onko se niin vanha :D?). Oma pelityyli on ollut aika sekalainen. Tykkäsin jossain vaiheessa rakentaa sukupuuta, edetä sukupolvesta toiseen. Minusta on hienoa, kun jotkut rakentavat oikein monimutkaisia tarinakokonaisuuksia Sims-pelissä. Toki olen vuosien mittaan tappanut hahmoja, jotka ovat tulleet ärsyttäviksi ja sekin on ihan perus kuvio, että sillä yhdellä hahmolla on lapsia noin kymmenen eri Simin kanssa ja tyyppi pettää pitkin kyliä.

Mulla on eniten lisäosia varmaankin kolmoseen. Nykyinen läppärini on tarpeeksi hyvä ja laadukas omiin tarpeisiini, vaikka se vanha onkin, mutta olihan se pettymys, kun tässä on vääränlainen näytönohjain ja kone ei pyöritä Sims kolmosen lemmikit-lisäosaa. Muistin tässä nyt viime vuonna ostaneeni myös Sims nelosen, kun halusin sitä kokeilla :D Ehkä nostalgisoin kuitenkin itse eniten kakkosta. Kakkosessa, kolmosessa ja nelosessa on kaikissa hyvää, mutta itse koen, että ne uudemmat pelit ovat jo vähän liian täynnä kaikea pientä näpertämistä ja säätämistä. Ei kerta kaikkiaan vain ole aikaa siihen kaikkeen tekemiseen.

Aurinkolapsen viestissä oli tuttuja juttuja :D Juuri tuo, ettei jaksa huolehtia niistä pikseli-ihmisistä, vaan keskittyy mieluummin siihen tavoitteeseen, joka kulloinkin kiinnostaa.

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 395
  • and — the beginning
Vs: The Sims
« Vastaus #4 : 28.02.2020 22:28:51 »
Ei minulla ole tällä koneella ollenkaan Simssiä!! Minä kurja! Kertokaa minulle että pitäisikö minun ladata tämä suomeksi, koska nostalgia-arvo vai englanniksi, koska kaikki muutkin pelit on englanniksi ja siinä on sen lisäksi muita englanninkielisiä elementtejä, vaikka sen suomeksi vääntäisikin :---D Also modit on yleensä englanniksi, jos jaksan jotain isompia latailla.

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: The Sims
« Vastaus #5 : 28.02.2020 22:36:37 »
Lainaus käyttäjältä: summerblue
Minusta on hienoa, kun jotkut rakentavat oikein monimutkaisia tarinakokonaisuuksia Sims-pelissä.
Mun on tähän pakko tarttua ja linkata yksi Sims-tarina, jota luin nuorempana  (apua, siitäki yli kymmenen vuotta). Tämä Tavastin suvun hurjat vaiheet (taitaisi olla K-18) oli ehdoton lempparijuttuni niihin aikoihin, kun olin fanaattinen Sims 2 -fani, ja kävin siellä aina säännöllisin väliajoin tarkistamassa, josko olisi tullut lisää luettavaa :D En ole tätä lukenut sen koommin, mutta ehkä pitäisi palata tarinaan, josko se nostaisi nostalgisia fiiliksiä.

Lainaus
Kakkosessa, kolmosessa ja nelosessa on kaikissa hyvää, mutta itse koen, että ne uudemmat pelit ovat jo vähän liian täynnä kaikea pientä näpertämistä ja säätämistä.
Fiilaan tätä. Tuntuu vähän pahalta, että tosi iso osa pelistä jää kokematta, koska tykkään pysyä niissä omissa pelirutiineissani :D Mutta ehkä se ei haittaa, jos pelistä kerta iloa saa. Tuntuu, että neloseen mentäessä ne palautti vähän kakkosen tuntua, erityisesti kun maailma on paljon pienempi ja rajatumpi. Tykkäsin kolmosessa tosi paljon siitä avoimuudesta, joten vähän sekin ehkä alkuunsa työnsi pois nelosen parista :o

Lainaus käyttäjältä: Aurinkolapsi
Ei minulla ole tällä koneella ollenkaan Simssiä!! Minä kurja! Kertokaa minulle että pitäisikö minun ladata tämä suomeksi, koska nostalgia-arvo vai englanniksi, koska kaikki muutkin pelit on englanniksi ja siinä on sen lisäksi muita englanninkielisiä elementtejä, vaikka sen suomeksi vääntäisikin :---D Also modit on yleensä englanniksi, jos jaksan jotain isompia latailla.
Suomeks tietenkin!!!

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 395
  • and — the beginning
Vs: The Sims
« Vastaus #6 : 28.02.2020 23:00:56 »
Suomella siis mennään!

Pakko sanoa tuosta kolmosesta, että ehkä suurin syy miksi en koskaan siihen oikein päässyt sisään on se, että kaikki tapahtuu samaan aikaan? Tykkäsin kakkosessa siitä, että kun pelaat tietyssä paikassa niin kaikki muut on sitten paussilla! Ymmärrän kanssa tuota, että jää paljon kokematta, kun on tottunut johonkin tiettyyn. :---D Minulla kakkosessa harrastukset, kaupat ja lomamatkat vähän jäivät kun metsästin aina vaan niitä yliluonnollisia hahmoja! Metsästin, siis, etsin ja ystävystyin heidän kanssaan. Yliopisto oli minusta ehkä paras lisäosa yhdessä vaiheessa, kun tykkäsin niin kovasti laittaa simit pänttäämään täydellisiä todistuksia varten. :------D

Pakko muuten sanoa sitä, että vaikka en muuten pysty kuluttamaan mitään mediaa, missä on pettämistä (oli se sitten tv-sarjat tai ficit) niin Simsissä taas se on ihan parasta draamaa, kun joku pettää aviopuolisoaan noin kahdentoista eri tyypin kanssa, joista puolet päätyy raskaaksi. :----D En tiedä mikä siinä on! Toki kaikki muutkin ihmissuhdedraamat ovat ihan herkkua!

Legacy Challengea olen joskus yrittänyt, mutta äh. Jotenkin inhoan pelata ihan ilman koodeja :---D Voisin joskus kyllä koittaa sellaista armollisempaa versiota missä en laskeskele niitä pisteitä! Että ihan vaan yritän pelata sen 10 sukupolvea läpi. Sukupolvista sukupuihin -- minun pitää joskus muistella minun rakkaimpia sukuja ja tulla kertomaan niistä! Muistan sellaisen, missä rakensin ihan kunnon sukupuun varmaan kymmenen eri perheen välille :---D Niitä omia simejä oli aivan tolkuton määrä ja sitten pikkuhiljaa rakensin niitä eteenpäin uusien sukupolvien myötä! Voi että kun en muista kunnolla.

Modaatteko te/oletteko modanneet Simsiä paljon tai vähän? Minulla oli joskus ihan kasapäin kaikenlaisia modeja CASiin ja peliä helpottamaan ja tottakai kaikkia ihania tapetteja ja lattioita ja huonekaluja ja koriste-esineitä :---D Pitää varmaan alkaa taas ettimään niitä, mutta sitten siinä menee se vähintään kuusi tuntia kun niitä etsii ja asentelee!

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 227
  • kahvia koneeseen
Vs: The Sims
« Vastaus #7 : 28.02.2020 23:04:03 »
Voi että! Sims-pelit ovat iso osa mun lapsuutta ja teiniaikaa. Ensimmäisenä olen pelannut joo sims kakkosta, mutta kyllä se kolmonen on ikuisesti mun suosikki! Mulla on siihen melkein kaikki lisäosatkin. Nelosen tietty ostin, kun se ilmestyi, mutta en ole siitä samalla tavalla innostunut. Pelaan nykyään kuitenkin nelosta, koska se ei lagaa yhtä paljon kuin kolmonen :D

Mun pelityyli on sukupuun kasvattaminen - ollut aina. Ennen pelasin vaan koodeilla ja tein miljoona lasta ja jokaiselle lapsellekin miljoona lasta. Enää en! Nykyään tykkään kyllä kasvattaa sukua, mutta en ole enää vuosiin käyttänyt koodeja. Tykkään hirveästi pelata samalla perheellä niin pitkään kuin mahdollista, monta sukupolvea pelaten. En hirveästi aiheuta draamaa mun simeille, koska kiinnyn niihin liikaa enkä halua aiheuttaa mitään ikävää mun rakkauslapsille!

Lainaus
Modaatteko te/oletteko modanneet Simsiä paljon tai vähän?
En ole koskaan ladannut ainoatakaan modia peleihini! En simssiin, enkä muihinkaan. En tiedä olenko outo, mutta ajatus vain tuntuu kummalliselta.

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: The Sims
« Vastaus #8 : 28.02.2020 23:08:03 »
Lainaus käyttäjältä: Aurinkolapsi
Pakko sanoa tuosta kolmosesta, että ehkä suurin syy miksi en koskaan siihen oikein päässyt sisään on se, että kaikki tapahtuu samaan aikaan? Tykkäsin kakkosessa siitä, että kun pelaat tietyssä paikassa niin kaikki muut on sitten paussilla!
Kolmonen on taas minun lemppari juuri tästä syystä  ;D En ole oikein nelosesta innostunut, koska olin kauhean pettynyt, kun siinä ei ollutkaan sitä mahdollisuutta. Rakastan sitä vapautta ja sitä miten se koko naapurusto on minun leikkikenttä. Ja toisaalta tykkään siitä että samalla tapahtuu asioita, jotka ei ole täysin minun kontrollissani. Tämän takia annan välillä pelin pelata itsekseen enkä tee mitään, jotta tulee hauskoja käänteitä.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 227
  • kahvia koneeseen
Vs: The Sims
« Vastaus #9 : 28.02.2020 23:12:04 »
Kyllä, juurikin tuosta Kiirsun mainitsemasta asiasta minäkin pidän sims kolmosessa! Pidän siitä, että naapuruston lapset kasvaa, ja niistä tulee sit mun lapsille kumppaneita. Ja tekee lapsia samalla kun minä teen niin sit myös mun lasten lapsilla on potentiaalisia kumppaneita :D

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: The Sims
« Vastaus #10 : 28.02.2020 23:13:50 »
Mäkään en ole koskaan modeja ladannut tai itse koettanut luoda :D Joitain ei-virallisia vaatteita kyllä latasin kakkoseen (onko ne modeja?? oon ihan noob), mutta muuten en ole minkään sellaisen kanssa uskaltanut säheltää. Rikkoisin vielä koko koneeni ;D Oon kyllä ajatellut, että haluaisin ladata teiniraskausmodin neloseen, koska HALUAN DRAAMAA ja teiniraskauden. En vaan tiedä, miten modeja asennetaan, enkä tiedä, uskallanko mennä sotkottamaan peliäni ihan käyttökelvottomaksi :p

Siiiiiiiiis. Minä en oo koskaan käyttänyt mitään koodeja :D Tietty motherlodee ja kachingia, mutta mitään muuta en. Mun pelko sen suhteen, että rikon pelini, on ollut niin tiukassa ;D Tosin nyt nelosella rakennellessani oon käyttänyt moveobjectsia, niin saa söpösti järkättyä huonekaluja ja koristeita!!

Lainaus käyttäjältä: Kiirsu
En ole oikein nelosesta innostunut, koska olin kauhean pettynyt, kun siinä ei ollutkaan sitä mahdollisuutta.
Joo, tämä!! Mä olin ihan super yllättynyt, kun avasin nelosen ekaa kertaa ja se kaupunki oli pieni nyhverö parilla typerällä tontilla, joiden välillä ei voinut edes vapaasti liikkua :D Nyt siihen on jo vähän tottunut, mutta olihan se aikamoinen pudotus kolmosen jälkeen... Itsehän ostin kolmosen ihan vain siksi, että siinä oli avoin maailma. Muuten olisin luultavasti pelannut kakkosta hamaan tulevaisuuteen.

Lainaus käyttäjältä: mursuhilleri
En hirveästi aiheuta draamaa mun simeille, koska kiinnyn niihin liikaa enkä halua aiheuttaa mitään ikävää mun rakkauslapsille!
Aws, samaistun kans tähän hahmoihin kiintymiseen! Enää en kyllä kiinny niihin samalla tavalla kuin ennen. Mutta muistan ihan tosi elävästi vieläkin, kun mun ihka ensimmäinen simini koskaan kuoli. Mä taisin jopa tirauttaakin silloin :D Voi pientä piraattia...

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Varjokulkija

  • Vieras
Vs: The Sims
« Vastaus #11 : 29.02.2020 00:00:31 »
Aurinkolapsen innoittamana pakko tulla tänne ihmettelemään, että kuinka ei koskaan ole tullut pelattua simsiä!! Sehän on konseptina ihan loistava, mutta ehkäpä kyse on loppupelissä makuasioista :D

Hahmon luontia pidemmälle en koskaan ole päässyt, sitäkään en muista että missä osassa me niitä silloin tehtiin tylsyyttämme, Auri? No joka tapauksessa, ehkä se aika vielä koittaa että minutkin saadaan innostumaan tästä

carrowfan

  • vitsi syntyessään
  • ***
  • Viestejä: 1 383
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
Vs: The Sims
« Vastaus #12 : 29.02.2020 00:19:48 »
Siis mä en oo saanu yhtää taloo simssis koskaa valmiiks, en kolmoses (mun ensikosketus) enkä nelosessa. Sitäki enemmä oon sit luonu simejä (yhdes haastees piti luoda elokuvapahiksia (montako arvausta tarvitsette että mitä loin) ja siis mokomat on panostetuimmat simini nelosessa joilla olen jopa pelannu pisimpään. Simelläni on jopa oma pikku taapero sekä toisella yhden yön jutusta syntynyt lapsi.
"Papereissa 23, henkisesti 17"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kuha nostat mut eka ylös täältä"

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: The Sims
« Vastaus #13 : 29.02.2020 18:32:57 »
Mun lempi-Sims-peli on aina ollut Sims 2. En oo tosin pitkään aikaan pelannut sitä, sillä mulla se on suostunut toimimaan kunnolla vain ikivanhalla koneella (ostettu keväällä 2008), joka on fyysisestikin rikki, ylikuumeni helposti ja avautu hitaasti :D Peli kyllä toimi ihan hyvin, vaikka mulla oli kaikki lisärit ja kamasetit, tosi monta modia ja yli 10 000 ladattua vaatetta/huonekalua/yms. En oo sitä konetta saati peliä vuosiin avannut, enkä tiedä, uskallanko enää. Vaikka tekis kyllä mieli, mulla on vähän ikävä niitä perheitä, jotka mulla oli siinä. Ne oli kyllä aika sekaisin suunnilleen kaikki :D

Nykyisin pelaan lähinnä Sims 3:sta, joka toimii tällä koneella hyvin (Sims 4 mulla olis kans ku sen sai ladattua ilmaseks, mut en tykännyt). Kolmosessa mulla ei ole käytössä mitään modeja tai custom contentia, vain EA:n virallisia juttuja (yritin joskus latailla cc:tä, en saanut toimimaan, enkä oo sen jälkeen edeskokeillut :D). Eilen ostin ja latasin Paratiisisaaren, mutta en ole vielä kokeillut sitä.
Oon kolmosessa jaksanut aika huonosti pelata pitkään yhdellä perheellä/suvulla, yleensä kyllästyn viimeistään kolmannessa sukupolvessa :D Tällä hetkellä pelaan siinä sinkkuäidillä ja hänen teini-ikäisellä pojallaan, joka on ihmissusi. Vaikka mulla on olliut Supernatural-lisäri jo monta vuotta, mulla ei ikinä ennen ole ollut ihmissusia. Oikeestaan oon pelannut kaikilla yliluonnollisilla tosi vähän, eniten ehkä mielikuvitusolennoilla ja sen jälkeen lampunhengillä, eikä kummatkaan edes tulleet tossa lisärissä :D Noitiakaan mulla ei ole koskaan ollut, ja vampyyreita oon vain kokeillut joskus hetken. Keijuilla oon pelannut jonkin verran.

Mulle sattui viimeksi pelatessa aika hassu juttu, jollaista en oo ikinä kokenut. Se mun teini-ihmissusi oli yöllä metsästysretkellä omalla pihallaan, kun yhtäkkiä se juoksi autotielle ihmettelemään taivasta. No, avaruusoliot tuli ja kaappas sen. Ja sitten mulle tuli ilmoitus, että poliisit oli napannut sen teinin, koska se oli poissa kotitontilta yöaikaan!! :DD Kolmosta pelanneet varmaan tietää, miten helposti niin käy. Sitten siihen kotitontille pamahti sekä poliisiauto ja avaruusalus, ja teiniparkaa syytettiin siitä, että hän on ollut yöllä luvattomilla teillä. Nappasin tilanteesta pari kuvaakin, ja mua nauratti ihan hitosti, koska tilanne oli niin yllättävä ja absurdi :D Vaikka teini saikin kotiarestia laitoin äidin antamaan sille anteeksi, eikä sille mitään traumoja jäänyt.
Yritin kans saada sille hankittua tyttöystävää, jonka kanssa se vois sitten aikuisena saada ihmissusilapsia, mutta aina ku löysin jonkun sopivan oloisen teinitytön (tai ylipäätään teinitytön), ne kasvoikin heti aikuisiksi :D se siitä sitten. Lopulta sitten löysin yhden aika soman tapauksen, ja laitoin simini muuttamaan hänetkin ihmissudeksi. Niillä menee nyt aika hyvin, ja enköhän mä saa niiden suhteen sujumaan. Se on enemmän musta itsestäni kiinni :D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: The Sims
« Vastaus #14 : 29.02.2020 18:59:25 »
Varjokulkija, Kannattaa ehdottomasti Simssiä kokeilla! Jos ei "ihan tosissaan" niin ainakin perseilyn tähden ;D En ole mikään sadisti, mutta simien tappaminen vaan on aika hauskaa puuhaa.


Haha, voi ei ;D Avaruusoliot on kyllä kamalan mainioita, kakkosella houkuttelin niitä aina, kun halusin miehet raskaaksi ja oliovauvoja. Harmittaa vähän, ettei avaruusolioita nelosessa ole defaultina, vaan ne tulee Get to Work -lisärin mukana, enkä sitä halua noin muuten ostaa.

Mullakin on kyllä vähän sama ongelma, etten jaksa kamalan pitkään pelata samalla perheellä, vaikka kauheasti aina alottelen uusia LC-perheitä ja olen olevinani aina pelaamassa niillä sinne kymmenenteen sukupolveen asti ;D Ehkä vielä joku päivä, ehkäpä. Varmaan se oma lempparipelityyli on vielä hakusessa nelosen kanssa.


Mä alotin tänään remontoimaan joitain yhteisötontteja vähän nätimmäksi, kun en jaksanut perheillä pelata. En kyllä tiedä, jaksanko samalla tavalla käyttää niiden kaunistamiseen aikaa kuin jotkut pelaajat, jotka uudelleenrakentaa kokonaisia kaupunkeja nelosessa, mutta ei sitä tiedä, vaikka innostuisikin sellaiseen touhuun. Meni kyllä useaan otteeseen hermo, kun Willow Creekin kuntosalia uudelleensisustin, kun tuntui, ettei se omakaan kättenjälki kamalan nätiltä näytä ;D

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: The Sims
« Vastaus #15 : 29.02.2020 19:45:47 »
Sims 2:ssa tykkäsin rakentaa ja sisutaa taloja ja julkisia rakennuksia (saatoin viettää tunteja vaikka jonkun vaatekaupan parissa, ja kerran rakensin sellaista keskiaikaisfantasiahenkistä kaupunkia ja tein sinne mm. sataman ja kauppatorin yms.), mutta Sims 3:ssa ei nappaa yhtään :D Muutan perheet aina pelin omiin sisustettuihin taloihin, ja muoksin niitä pikkuhiljaa jos tarvetta tulee (jos hankin esim. taitojen paranteluun työpisteitä tai jalokiville/antiikkiesineille vitriinejä). Aluksi rakensin aina talot itse samaan tapaan kuin Sims 2:ssa, mutta en tiedä onko vika hiiren liikkeissä vai missä, mutta se tuntui aina niin työläältä, etten ole enää jaksanut vaivautua. Enkä muutenkaan pahemmin kiinnitä huomiota, miltä simieni talot näyttää :D

Avaruusoliot on tosiaan kivoja! Kakkosessa pyrin kans hankkimaan niitä paljon. Kolmosessa mulla on ollut vasta yksi varsinainen alien, ja sitten kaksi sen jälkeläistä (joista toinen näytti täysin avaruusoliolta ja sillä oli myös ne voimat, toisella oli alieniho ja kasvonpiirteet, mutta normisilmät ja mielikuvituskaverin kyvyt).

Mun lemppareita noista yliluonnollisista olennoista on varmaan lampunhenget. En osaa suoraan sanoa miksi, mutta paremman tiedon puutteessa syytän ensimmäistä lampunhenkeäni (jonka siis vapautin lampusta, en ole tehnyt itse yhtään henkeä). Sillä oli tosi kiva pelata + se oli söpö :D stailasin sen niin hyvin haha. Muistan vielä sen nimenkin, Tarik. (Sillä oli alun perin joku randomnimi, oliskohan ollu Lauri, mutta se ei sopinut peliini saati minulle :D) Lampunhenkien voimatkin on minusta kivat ja hyödylliset (etenkin se talon siivous), ja mä vain tykkään siitä niiden sinisestä ihosta (CAS:ssa voinee valita ihan tavallisenkin ihon värin).

Pelaamistani lisäreitä suosikkini on Maailmanmatkaaja. Rakastan hautojen tutkimista ja kaikkien muinaisten esineidn ja jalokivien löytämistä! Myös ne matkatehtävät ovat kivoja suorittaa, tulee mieleen kaikki rpg:t ja niiden questlinet.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 227
  • kahvia koneeseen
Vs: The Sims
« Vastaus #16 : 29.02.2020 19:53:43 »
Mulla on siis sims 3:ssa satoja ja satoja pelitunteja, mutta en oo koskaan törmännyt alieniin :o Mitä mä oon tehny väärin!

Mä taas rakastin rakentaa taloja kolmosessa. Mulla on melkeen kaikki lisäosat kolmoseen tosiaan ja niiden mukana tullutta kamaa ihan törkeesti, mutta jossain vaiheessa oikeesti vaan kyllästyin siihen, että olin käyttänyt jo kaikki tavarat puhki sataan kertaan, että en vaan jaksanut enää! Nelosessa taas oon kyllä rakennellut taloja, mutta siihen mulla ei oo yhtään lisäriä ja kyllästyin aika nopeesti siihen peruspelin valikoimaan. Ja nelosessa mua tosiaan kyrsii se, että kuinka vähän värivaihtoehtoja esineille on, kun kolmosessa niitä pysty sillä työkalulla muokkaamaan lähes rajattomasti!

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: The Sims
« Vastaus #17 : 29.02.2020 22:37:58 »
Lainaus käyttäjältä: Larjus
Pelaamistani lisäreitä suosikkini on Maailmanmatkaaja. Rakastan hautojen tutkimista ja kaikkien muinaisten esineidn ja jalokivien löytämistä! Myös ne matkatehtävät ovat kivoja suorittaa, tulee mieleen kaikki rpg:t ja niiden questlinet.
Maailmanmatkaaja ♥ Se oli kyllä varmaan yksi niistä kolmosen lisäreistä, joita pelasin eniten. Ihan hirveen montaa lisäriä en kolmoseen omistanutkaan, kun kone jaksoi pyörittää sitä vähän huonosti... Tykkäsin ihan hirveästi niistä kaikista questeista. Erityisesti kaikki pyramidien hautakammiot muistan eläväisesti ;D

Mä taas oon nelosessa tykännyt just siitä, ettei vaihtoehtoja ole niin paljon ;D Menen herkästi ihan lukkoon, kun pitäisi osata valita ihan itse jokin väri! Paljon helpompi turvautua pelin antamiin rajotteisiin :P Mutta toisaalta kans ymmärrän niin hyvin tuon fiiliksen. Nelonen oikeasti tuntuu niiiiiiin hepposelta kolmoseen verrattuna... Tuntuu, että ne riisui kolmosesta kaiken hauskan pois ja jotenkin nelonen ei sitten kuitenkaan yllä kakkosen tasolle, vaikka se muistuttaakin sitä enemmän.

Nyt oon itseasiassa tätä koko päivän pohtinut ja taidan alottaa kunnon rempan nelosen johonkin save fileen ;D Katotaan, kuinka monta rakennusta saan kaunistettua ennen kuin menee hermot...

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: The Sims
« Vastaus #18 : 29.02.2020 22:53:42 »
Tsekkasin huvikseen, mitä lisäreitä multa kolmosesta vielä puuttuu, ja ei puutukaan muuta kuin Yliopisto ja Tulevaisuuteen, nyt kun Paratiisisaaren juuri hankin. Varmaan hankin noikin jossain välissä, mutta utelenpa kuitenkin, onko kellään kokemusta. Mitä mieltä niistä, onko ostamisen arvoisia? (Mä tosin oon ostanut noita Livekortin kautta niin ei maksa sitä mitä Originissa, n. 5-7 euroo vs. 40 euroo...)

Mulla on ristiriitaiset fiilikset siitä, mitä tykkään Sims 3:n laajasta väri/materiaalivalikoimasta. Omalla tavallaan se on kiva, etenkin kun sillä saa samasta vaatteesta tosi erityylisiä ja sopimaan monelle eri simille. Vaatteiden kanssa sitä yleensä jaksan ainakin tiettyyn pisteeseen asti (yleensä pidän alkuperäisen materiaalin ja säädän vain väriä, tosin joskus saatan etsiä jotain tiettyä, esim. seeprakuosia), mutta huonekalujen kanssa en yleensä noteeraa sitä lainkaan ja valitsen valmiista vaihtoehdoista. Ja välillä se suorastaan ärsyttää, kun on liikaa vaihtoehtoja! :D

Musta olis kiva kokeilla joskus Sims Medievalia. Oon siitä muutaman pelivideon nähnyt, ja vaikuttaa omalla tavallaan tosi hauskalta ja erilaiselta verrattuna tavallisiin Sims-peleihin. Tykkään vaihtelusta, siksi esim. Sims 2 pleikalla (se tarinapeli) ja Autiosaari (sekin pleikalla) on ihan mahtavia kans. Mulla ei tällä hetkellä ole PS2:sta käytettävissäni, niin en voi niitä pelata, mutta välillä tulee ikävä. En koskaan ehtinyt saavuttaa kaikkia tehtäviä pleikka-Simsin tarinaversiossa, ja sekös ärsyttää :D Tosi pitkällä kyllä olin, sen verran muistan.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: The Sims
« Vastaus #19 : 01.03.2020 10:06:13 »
Voihan Sims sentään. xD Itse olen pelannut tästä lähestulkoon jokaista versiota, koska omistan edelleen jossain muodossa 1-4 ja Medievalin sekä kasan lisäosia näihin. :'D

Ihan perus The Sims 1 meillä oli vaan serkuilta saatuna "piraattiversiona", koska serkuilla se oli ihan ostettuna ja se sitten oli kopioitu meille jotain kautta. Sitten me kyllä ostettiin ihan itse sinne Unleashed (lemmikit), Superstar (julkkisjuttu) ja Makin' Magic (taikuus), koska why not. :D Näistä Superstarin mekaniikkoja sekä Magin' Magicin taikamaailmaa kaipailen oikeastaan edelleen, koska ne toimi mielestäni kaikista versioista parhaiten! Ärsyttää oikeasti niin paljon, kuinka helposti kaikissa muissa variaatioissa simeistä saa tehtyä julkkiksia, kun Superstarissa siinä oli oikeasti tekemistä ja sitten osasi arvostaa sitä paljon enemmän, kun sai sen siminsä nousemaan tasoilla.

The Sims 2:sta meillä taitaa olla sitten kaikkien lisäosien lisäksi Holiday Party Pack (joulujuttuja), Family Fun Stuff (lastenhuonekamaa, tästä en ole ihan varma kylläkään...), H&M Fashion Stuff (H&M kuteita) ja Mansion & Garden Stuff (kartanotavaroita).  Eli, tänne ostettiinkin sitten melkein kaikki mahdollinen, jotain pari kamasettiä jäi hankkimatta, koska ei niin paljoa kiinnostanut. :'D Siitä on kyllä niin kamalan pitkä aika, kun olen pelaillut kakkosta, koska kolmosen tultua se poistettiin koneeltakin, että saatiin kolmonen mahtumaan ja pelittämään kunnolla... :'D Sen kyllä muistan, että täällä taisi nuo kerrostalot toimia kaikista parhaiten, ja itselläni on ikävä noita kartanokamasetin tavaroita, koska joskus tekee mieli tehdä oikeasti sellaisia todella outrageous-taloja simeille, mutta ei oikein onnistu näillä nykyisillä tavaroilla... ):

The Sims 3:n kohdalla sitten vähän rauhoituttiinkin lisäpakettien ostamisen kanssa, koska meillä taitaa olla vain Vuodenaikoja lukuunottamatta kaikki lisäosat ja erikseen ladattavista pelkkä Riverview. Vuodenajatkin me taidettiin jättää pois, koska 2:n vuodenajat tökki meillä tosi pahasti, niin ei haluttu sitten jumittaa sitä samaa 3:ssa, jos muistan oikein. Täältä minäkin kyllä kaipailen sitä avointa maailmaa, koska on niin raivostuttavaa joutua latailemaan koko aika sitä peliä, jos haluaa käydä missään muualla kuin omalla tontilla. Samoin tykkäsin oikeasti aivan älypaljon siitä, että oli mahdollisuus muokata niitä vaatteita, jos halusi, koska tosi usein nyt 4:ssa huomaa, että jotkin esim. vaatteet on tosi tyhmän värisiä, vaikka ne muuten olisi kivat, joten sitten jää laittamatta simin päälle, kun ei vaan toimi ja ärsyttää niin paljon, kun niitä ei voi muokata enempää. ):

The Sims 4:n kohdalla olen myös yrittänyt hillitä itseäni, mutta sangen huonolla menestyksellä, koska tällä hetkellä minulta löytyy jo Get to Work (lisää ammatteja), Get Together (kerhoja), City Living (kerrostaloja), Cats & Dogs (lemmikit), Get Famous (kuuluisuus), Discover University (yliopisto), Vampires (vampyyrejä), Jungle Adventure (viidakkoseikkailu), StrangerVille (ufojuttuja), Realm of Magic (taikuus) ja Laundry Day Stuff (pyykkijuttuja, ostettu lähinnä siksi, että tuli halvemmaksi ostaa bundlena kuin kaksi yksittäistä isompaa lisäosaa). Sinälleen tykkään kyllä pelailla nelosta, vaikka kaipailenkin jotain vanhoja juttuja edellisistä versioista. Kyllä tänne on kuitenkin joitain juttuja paranneltu edellisestä versiosta, kuten vaikka se, että julkisuus ei nykyisin nouse enää ihan niin helposti, että saa kaverin jostain julkkiksesta, kuten kolmosessa ja kuuluisuus voi myös tipahtaa, jos ei hetkeen tee mitään sen eteen! Käytännössä kuitenkin aika samaa kastia kuin aikaisemmat osatkin, ei mitään kovin erikoista. Jos koneellani olisi tarpeeksi tilaa, voisin ladata kaikki mahdolliset simsit sinne ja pelailla niitä aina sen mukaan, mikä milloinkin sattuisi huvittamaan, mutta kun ei ole tilaa, niin sitten pelailen vain nelosta.

The Sims Medieval on puolestaan aivan erilainen systeemi, koska taloja ei esim. rakennella itse, ne vain sijoitetaan tiettyihin paikkoihin siinä järjestyksessä kuin haluaa. Simien asuintilat voi kyllä sisustaa makunsa mukaan, mutta eipä siinäkään ole ihan hirveästi vaihtoehtoja, joten en ole toistaiseksi nähnyt tässä vielä mitään järkeä. Ehkä joskus voisi vaihtaa asioiden väriä, jos ihan välttämättä haluaa, mutta muutoin ne näyttävät kaikki aina ihan samoilta ainakin minun pelissä. :D Toki, koska ostin jonkun erikoisversion pelistä, voin aina uuden maailman alussa valita, millainen hallitsijan asumuksesta tulee, koska minulla taitaa olla neljä erilaista variaatiota siitä! :D Muutoin tämä onkin sitten käytännössä ehkä vähän modattu versio 3:n maailmanmatkailusta, koska samalla lailla tulee niitä tehtäviä suoritettavaksi, joista voi valita jotain ja sitten pitää tehdä tietyt asiat tietyssä järjestyksessä, että saa sen suoritettua ja jokaisesta suorituksesta saa jotain kivoja juttuja, joilla voi edustaa valtakuntaansa. Sen verran muutosta tulee vanhaan tuttuun simsiin, että tarpeita on vain kaksi: nälkä ja energia, mikä tekee simien tyytyväisenä pitämisestä asteen verran helpompaa. Tekisi mieli ladata tämäkin taas koneelle, koska sitä oli hauska pelailla. :D

Olen siis lievästi sanottuna koukussa näihin peleihin. xD

Mikä on sinun lempipelisi sarjasta?
Sanoisin kyllä, että itselläni ei ole sellaista ultimaattista suosikkia näistä. Pelailen enemmänkin aina sitä uusinta versiota, koska koneelleni ei mahdu kaikkia, enkä ole oikein saanut minkäänlaista sidettä noista versioista mihinkään. Siinäkin mielessä olisi ihan kiva saada kaikki pelattaviksi, niin sitten sieltä voisi ehkä noustakin se yksi suosikki ylitse muiden, kun voisi pelailla niitä kaikkia rinnakkain.

Millainen on pelityylisi?
Sekava. xD Tykkään siis aloittaa talojen rakennusta ja sisustusta, mutta kyllästyn aina puolessa välissä, kun tajuan taas, etten osaakaan tehdä yhtenäistä ja hienoa. Pelaamisenikin on vähän kausittaista, välillä haluan pelata tasan yhdellä simillä, joka ei ikinä eikä koskaan lisäänny, joskus taas haluan yrittää saada mahdollisimman pitkän ja laajan sukupuun, mutta se jää aina kesken, koska kyllästyn hahmoihin todella herkästi. En ole varmaan oikeasti ikinä päässyt kolmatta sukupolvea pidemmälle ja silloinkin minulla on yleensä ollut tyyliin kaksi jo valmiina. xD Eli, kyllästyn oikeasti todella helposti pelaamaan vain yhdellä perheellä.

Mites, pelaatteko muut erilaisia haasteita?
Yritin joskus juurikin legacy challengea, mutta en ensinnäkään osaa enää pelata ilman koodeja, koska olen pelannut niin pitkään niiden kanssa, ja toisekseen kyllästyn aina niihin perheisiini, joten nämä on jääneet vähän ajatuksen tasolle. Pitäisi joskus ihan oikeasti pakottaa itsensä kokeilemaan taas ilman koodeja pelaamista, niin josko sitä sitten saisi vähän enemmän haastetta ja intoa pelaamiseen? Nyt tuntuu aina välillä vähän tylsältä pelata, kun pitää koko ajan keksiä niille simeille tekemistä, mutta ilman koodeja sitä tekemistä tulisi siitä, kun käskee ne pitämään huolta itsestään...

Modaatteko te/oletteko modanneet Simsiä paljon tai vähän?
Yritin joskus modata, juurikin sillä teiniraskaushackilla, koska why not. :D En kuitenkaan osannut, joten se jäi siihen yhteen epäonnistuneeseen kokeiluun. Olen kyllä muutoin aivan tyytyväinen peliini tällaisena, mutta tuo yksi pieni juttu olisi kiva lisä sinne! (:

Mitä mieltä niistä, onko ostamisen arvoisia?
Yliopisto on mielestäni ehdottomasti tuon arvoinen, tykkäsin siitä itse tosi paljon, mutta Tulevaisuuteen on vähän kiikun kaakun. Normihintaan en enää mistään hinnasta ostaisi sitä, mutta jos tosiaan saat sen alle 10 eurolla, niin se voisi jo ollakin sen arvoinen, mutta se riippuu ehkä vähän siitäkin, että mitä haluat siltä. En siis itse pitänyt sitä mitenkään erikoisena, kun ei siellä oikein ollut mitään muuta erikoista kuin se, että näki omat jälkeläisensä (mikä sekin oli vähän kyseenalaista, koska niihin ei pystynyt itse vaikuttamaan mitenkään, se oli vain aina samaa tyyliä oleva perhe) ja jotain pieniä futuristisia vempeleitä, tyyliin rakettireput yms. Aikamatkustus oli hyvin samantyylistä kuin maailmanmatkailu ilman hautojen tutkimisen kivoja puolia. Sinälleen se ei siis välttämättä tuo mitenkään erityisen paljoa lisää peliin, mutta tuohon hintaan ei välttämättä ole mikään kovin paha sijoitus.

Yliopisto oli puolestaan oikein kiva, olen muistakin yliopistoversioista tykännyt tosi paljon, varmaan haluan sitten työntää siminikin kokemaan sen kaiken tuskanhien, mitä yliopisto voi tuoda. :D Hyvin samaa tyyliä kuin 2:n yliopisto, jos olet sitä pelannut, mutta tässä taisi olla vähän eri pääaineet saatavilla muistaakseni. Tuo nerds/rebels/jocks-valikoima vetoaa ehkä vähän enemmän jenkkiyleisöön, mutta ihan kiva lisä sinälleen. Jokainen näistä tuo kuitenkin omia vaihtoehtojaan, kun jokaisesta taisi tulla vähän omia interaktioita ja omia uravaihtoehtoja mukana taso kerrallaan. Ei siis sinälleen ehkä mikään kovin erikoinen lisäosa, mutta itse kyllä tykkäsin tästä, kun sitä pelailin. (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid