Ihan kuin olisit sanoittanut ajatuksiani heti ensilauseesta. Olen kärsinyt unettomuudesta reilu puolitoista vuotta, enkä oikeastaan tarvitse enää herätyskelloa, koska herään kuitenkin ennen sitä. Olen nyt jo turtunut siihen, miten tuskallista on, kun ei vain pysty nukkumaan ja herääminen on aikaistunut noin neljällä viidellä tunnilla aikaisemmasta. Siltä tuo aloituskin tuntui, kun kertoja ei ilmaissut tuntemuksia liittyen asiaan, sellaista se vain on ja on vain oltava asian kanssa, mutta se tekee silti olon tyhjäksi ja lakoniseksi.
Olen allerginen kissoille, vaikka rakastan kissojakin ja on parasta katsoa lemppari striimaajiani pelaamassa, kun kissa tunkee syliin. Sen katselu pelkästään tuntuu itsellekin lohduttavalta, kun kissa on niin huomionkipeä ja haluaa aina omistajalta läheisyyttä ja silityksiä. Jos en olisi allerginen, luulen, että kissa olisi ihana lohtu myös tähän unettomuuteen ja varsinkin tuo kehrääminen kuulostaa niin rentouttavalta. Se, että jokin olento pyyteettömästi hakeutuu lähellesi, koska juuri sylissäsi on mukavaa olla, tuntuu maailman parhaalta asialta. <3 Se pelkästään olisi ihanaa, mutta kissan pehmeys ja lämpö tuovat siihen vielä lisäkerroksen rauhaa. ^^ Uskon sen jo sen perusteella, että tuosta hetkestä lohtunojatuolissa kissan kanssa lukemisesta tuli pehmoinen olo.
Kiitos tästä lohdullisuudesta!