Kirjoittaja Aihe: Bleach: Etiäinen, S, Rukia/Renji, triplaraapale  (Luettu 820 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Etiäinen
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Bleach
Ikäraja: S
Paritus: Rukia/Renji
Genre: Slice of life, arkifluff

Summary: "Minulla on sellainen kutina, että se on tyttö."

A/N: Osallistuu haasteeseen Raskauden olematon keveys.



***



"Minulla on sellainen kutina, että se on tyttö."

Rukia kohotti katseensa kirjastaan ja kohtasi Renjin leppoisan virneen.

"Minä taas kuvittelin voivani viettää rauhallisen laiskottelu- ja lukutuokion verannalla, kunnes sinä pölähdit paikalle."

"Älä minusta piittaa tuon taivaallista!" Renji virkkoi kierähtäen kyljelleen ja nojautui kyynärpäänsä varaan. "Mitä nyt vähän tässä häiriköin..."

"Hmh. Ainakin kätesi on lämmin."

Renji hieroskeli kevyesti hänen kohollaan olevaa vatsakumpuaan ja näytti ihan siltä kuin olisi halunnut lässyttää syntymättömälle lapselleen jotain päätöntä, mutta hillitsi itsensä vaivoin.

"Hah, muksu potkii kuin mikäkin ninja."

"Olet harvinaisen oikeassa", Rukia totesi ja otti paremman asennon nojatessaan selkäänsä verannan puupaalua vasten. "Mutta mikä sai sinut päättelemään, että se olisi tyttö?"

"Jaa-a, etiäinen?" Renji ehdotti hipsuttaen sormellaan vuorostaan hänen polveaan. "Nätti tytsy siitä kyllä tulisi."

"Hmm, näin on. Ehkä sillä on minun silmät ja sinun tukka?" Rukia aprikoi huvittuneena. "Sellainen kunnon hybridi!"

"Tai sitten se perii sinulta kaiken ja on yhtä särmä kuin äitimuorinsa!" Renji ehdotti ja sai osakseen sekä jäätävän mulkaisun että hyvin tähdätyn potkun leukaansa.

"Äitimuorit minä sinulle näytän –" Rukia murisi silmät kiiluen.

"Noh, surkeaa sanojen muotoilua!" Renji hekotti ja suvaitsi hivuttautua häntä lähemmäs ilman minkäänlaista itsesuojeluvaistoa. "Voisi se toki olla poikakin ja silti ihan sinun näköinen."

"Saisi nähdä, tulisiko siitä samanlainen hongankolistaja kuin sinä", Rukia hymähti, kun Renji laski päänsä hänen polvilleen hyödyntäen niitä tyynynä. Raskausvatsa ei tarjonnut sellaiselle paljoakaan tilaa, mutta Renji ei marissut.

"Jep, kuvittele sellainen pitkä ja komea jätkä, joka on saanut sinulta naamanpiirteensä", punapää virkkoi hymyssä suin ja ojenteli käsiään ilmaan rennosti.

"Toisin sanoen se näyttäisi melko lailla kunnianarvoisalta veljeltäni?" Rukia hoksasi sitten.

Epäilevästä ilmeestään päätellen Renji ei kai ollut ajatellutkaan sellaista mahdollisuutta, että tämä siittäisi hänelle Byakuya Kuchikin näköisiä lapsukaisia.

"Teoriassa kai joo", Renji köhähti. "Vaikkakin minulla on silti pettämätön aavistus siitä, että se on tyttö!"

"Mikä ettei, pitäydytään siinä luulossa", Rukia tyrskähti kääntäessään kirjansa sivua.

« Viimeksi muokattu: 27.04.2019 21:20:44 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

tellie

  • ***
  • Viestejä: 1 384
Vs: Bleach: Etiäinen, S, Rukia/Renji, triplaraapale
« Vastaus #1 : 29.03.2019 20:57:54 »
Luin aikaisemmin jo mobiililta, nyt sitten takaisin kommentoimaan.

Olen seurannut mielenkiinnolla tuota haastetta, vaikka en kovin paljon ole lukenut, kun ei oikein ole ollut tuttuja fandomeja. Toinen juttu on sitten se, että yleensä raskausficeissa (yllättäen xD) keskittyminen on pariskuntaan, minkä ei oikein ole minun juttuni. Kun tähän lisää sen, että en tiedä juuri helvettiäkään raskaana olemisesta... Niin se selittää sen, miksi en ole lähtenyt mukaan enkä aio lähteä. Mutta silti ihana nähdä raskauksia ficeissä, kun kauhean usein ollaan enemmän kiinni romantiikassa ja sen sellaisessa.

Tällä pohjustuksella itse tekstiin. Näistä slice of liffeja on kohtuullisen vaikea analysoida ihan hirveän tarkkaan, kun ei tapahdu kovin paljon, mutta toisaalta se on näiden vahvuus. Sellainen kiva pätkä. Se, mistä tässä tykkään, on nykyhetkessä pysytteleminen. Teksti ei selittele mitä tapahtui joskus vuonna kaalikeitto, vaan menee suoraan asiaan: dialogiin, eleisiin ja ajatuksiin.

Lieviä ongelmia minulla on aika vahvan puhekielisyyden kanssa, mutta tämä on tietenkin tulkintakysymys.
I am experiencing an unfamiliar sense of motivation.
- Kai, last of the Brunnen-G

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Vs: Bleach: Etiäinen, S, Rukia/Renji, triplaraapale
« Vastaus #2 : 29.03.2019 22:23:23 »
Kiitoksia, tellie! <3 Yritin pitkästä aikaa saada jotain tekstiä ujutetua johonkin haasteeseen ja löysin sitten pienen keskeneräiseksi jääneen RukiaRenjin Wordin uumenista. :D Tämä saattoi alun perin olla tarkoitettu jonkin sortin jatkoksi sille aikaisemmalle Rukia-on-raskaana -ficille, hmm... No jaa, toimiihan se näin valmiinakin soppelina itsenäisenä jatkona! Vahinko-oivallukset, hehe. Itse asiassa minua hieman naurattikin, kun olin juuri vähän aikaa sitten julkaissut sen aiemman ficin ja sitten bongasin tuon raskaushaasteen. Olin sitten että no perhana, lisää tarinaa vain sitten tulille. xD

Kieltämättä tällaiset slice of lifet etenkään raapalemitassa eivät välttämättä ole mikään analysoinnin aarrearkku, mutta hyvän ja leppoisan fiiliksen tekeminen on onneksi päätavoitteeni. :D

Puhekielisyydestä pakko hölistä sen verran, että itsellänikin on ajoittaisia ongelmia sen kanssa, mutta toisinaan tykkään miettiä sarjaa ja hahmoja itsejään siinä mielessä, että miten ne tapaavat puhua toisilleen ja milllaiseen sävyn. Tämän olen huomannut etenkin animesarjojen ja japanin kohdalla, varsinkin jos puhujia on monta. My Hero Academiasta ficcailu kyllä räjäytti potin kirja- ja puhekielen vaihtelun kanssa. xD Saattaa lisäksi olla niinkin, että samassa ficissä sarjan hahmoista osa puhuu puhe- ja osa kirjakieltä. Renji ja Rukia nyt ovat molemmat sen sortin menijöitä, että koin sellaisen puolimuodollisen Potter-puhekielen hyväksi ratkaisuksi. Tosin jos Rukia puhuttelisi jotain ylempäänsä, vaikka Byakuyaa, sitten sävy voisi olla vielä kirjakielisempi. No jaa, tällainen ratkaisu. ^^

- Ayu

"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 623
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Bleach: Etiäinen, S, Rukia/Renji, triplaraapale
« Vastaus #3 : 18.02.2020 17:19:26 »
Vaikkei Bleach olekaan mulle mitenkään tuttu fandom (joitain hahmoja tunnistan naaman perusteella, mutta juoni yms. on mulle yhtä kysymysmerkkiä), otsikko oli sen verran hauska, että halusin lukea (bongasin tän haasteen kautta). Jotenkin mulle tuli siitä mieleen Pasila ja Repomiehen sekoilut (oon varma, että se on joskus hölissyt jotain etiäisistä!!!), ja kun sun kirjoitustyyli on mulle mukavan tuttu, saatoin hyvillä mielin luottaa siihen, että oot kirjoittanut jotain kevyttä ja hauskaa :D

Ja oikeassa olin!

Rukian ja Renjin väliset sanavaihtelut oli mukavaa luettavaa. Mun mielestä tommonen "puolimuodollinen Potter-puhekieli" oli varsin hyvä ratkaisu, vaikka mun puolesta hahmot voi oikeestaan puhua niin kirjakielisesti tai epämuodollisesti murteita kuin ikinä haluavatkaan :D Mut mukavan luontevaa dialogi oli (ja kaikki siihen liittyvä hehkutus, jota oon Otayuri-ficiesi kommentteihin suoltanut, pätee nytkin), ja sitä lukiessa tuli virnisteltyä useastikin.

Lainaus
Renji hekotti ja suvaitsi hivuttautua häntä lähemmäs ilman minkäänlaista itsesuojeluvaistoa.
Tää oli mun lempparikohta. Jotenkin tässä tiivistyi kivasti mun silmissä koko tän ficin Renjin ja Rukian välinen vuorovaikutus. Kevyttä huulenheittoa ja toisen rakastamista (ajoittaisista potkuista huolimatta :D).

Lainaus
Epäilevästä ilmeestään päätellen Renji ei kai ollut ajatellutkaan sellaista mahdollisuutta, että tämä siittäisi hänelle Byakuya Kuchikin näköisiä lapsukaisia.
Tääkin kohta nauratti. Koska hahmot eivät ole mulle tuttuja, en tiedä millaiset heidän välinsä ovat canonissa, mutta tästä tuli vähän sellainen olo, että Renji ei ole kauhean innoissaan ajatuksesta... :D

Tätä oli kiva lukea! Sä niin osaat nää hyväntuuliset hömpät slice of lifet ^^ Kiitän.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Vs: Bleach: Etiäinen, S, Rukia/Renji, triplaraapale
« Vastaus #4 : 19.02.2020 22:47:04 »
Hii, kiitos kommentista, Larjus! <3 Mukavaa, että tämä tarttui haasteen kautta haaviin, vaikkei tuttu fandom olekaan. Slice of life on aina paikallaan. :D Ja on Repomies joo höpötellyt etiäisistä jossain Pasilan jaksossa! Taisi olla se, jossa höppänyys lopulta vei eläkkeelle...

Bleach on minullekin pidemmän päälle vieras fandom, muttei ihan niin vieras, etteikö voisi fandomkohtaisesta OTP:stä vääntää jotain kevyen somaa. Loppujen lopuksi Rukia ja Renji päätyivät yhteen ja saivat tyttären, ja olin siitä aikoinani kovin mielissäni. ;D

Mitä enemmän mietin tuota Potter-puhekieltä, sitä enemmän tuntuu, että se sopisi Otayuriinkin vallan mainiosti. Tosin olen kaikki nämä vuodet (kuulostaapa höntiltä sanoa noin) kirjoittanut kyseisen fandomin kaikkien hahmojen puheen kirjakieliseksi, joten tuskin osaan enää muuttaa asiaa. Ehkä Otayurin sanavalinnat toisaalta ovat sieltä käytännönläheisemmästä päästä, hmm.

Kiitosta vielä! 8)

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."