Kirjoittaja Aihe: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)  (Luettu 24525 kertaa)

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 393
  • and — the beginning
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #20 : 27.01.2020 19:27:21 »
En osaa sanoa mitään, koska itkettää niin paljon :------D Vitun Marvel, liikaa tunteita. Mutta ehkä minun ei tarvii edes sanoa mitään, kun sanoit kaiken jo niin tyhjentävästi paitsi:

Spoiler: näytä
Lainaus
En ole missään määrin katkera Tonyn kuolemasta, sillä honestly? Tämä on tarinallisesti paras päätös. Kipeä, mutta tyydyttävä loppu.
Oon samaa että eri mieltä. :----D Sinä hyväksyit sen tosi nopeesti, kun minä taas itken edelleen. Siis olen kyllä sitä mieltä, että jos Tonyn oli jollain tavoin kuoltava, niin tämä on se ainoa tapa ja olen siitä tyytyväinen, että Tonylle annettiin tämä sankarikuolema, jonka jälkeen Tony-antitkaan ei voi taas yrittää kääntää Tonya pahikseksi, koska eihän Tony missään vaiheessa ole ollut pahis u___u Deeply flawed human being, mutta juuri siksi ainakin itselle hyvin samaistuttava.

Tuosta Natashan kuolemasta on täällä puhuttu, mikä on minusta kiva! Olen tosi suolainen siitä, ettei Natashaa muistettu samalla tavalla kun Tonya. Ainoa, mikä siitä edes oli, on se Clintin ja Wandan keskustelu Natashasta ja Visionista. Suoraan sanoen vituttaa.


Ah, yksi syy miksi rakastan sinua, Dulz!! Shippaat niin paljon kaikkea ympäriinsä, niinkun minäkin ♥ Tony/kuka tahansa on kyllä se :---D Se Juttu. Oli mulla vielä jotain muutakin sanottavaa, mutta en kyllä enää muista. :---D Hups. Ihana viesti sinulta, et kyllä mene poistamaan! ♥ Hyvin valideja pointteja, ja Tonysta sietääkin huutaa.

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #21 : 27.01.2020 20:33:33 »
Jes, hauskaa kun löysit tämän keskustelun, DulzGram! :)

Lainaus
Hei, tää Clint-tyyppi oli Thor-leffassa!
Näin Thor-elokuvan aikoinaan teatterissa täysin irrallisena muista, ja sitten kun olin katsonut Avengers-sarjaa, katsoin jossain vaiheessa Thorin uudestaan ja olin ihan silmät teevadin kokoisena että mitä, siellä on Clint!!!! Mikä hupaisinta, katsoessani aikoinaan Thoria, olin vahvasti siinä käsityksessä että Shieldin porukka oli pahiksia ja olin yllättynyt, ettei niitä vastaan tullutkaan sen kummempaa taistelua vaan lopussa lähinnä alettiin sopuisaan yhteistyön tapaiseen. ;)

Lainaus
Ja Pepper. Pepper on paras!
Niin on. :D

Endgamesta vielä:
Spoiler: näytä
Lainaus
"Steven epic seikkailut halki ajan ja universumin".
Hehee, osuva ilmaisu.  ;D

Mutta, asiaa pidemmän päälle makusteltuani, minusta tuntuu kaiken aikaa enemmän siltä, että mitä ihmeen haittaa siitä lopultakaan oli kenellekään, että Steve palasi menneisyyteen ja sai elää sen elämän, mitä toivoi ja mikä hänelle oli tarkoitettu? Koska Steve oli kuitenkin muiden kannalta takaisin nykyhetkessä about viiden minuutin päästä. Ei se siinä mielessä oikeastaan ollut keneltäkään muulta pois, mutta Stevelle se merkitsi kaikkea.

Tätä en itse heti tajunnut mutta sitten aloin miettimään. Koska vaikka Steve oli iäkkäämpi eikä enää tahtonut jatkaa maailmanpelastamishommissa, niin ei se nyt sentään kuollutkaan vielä ollut, ja näytti olevan ihan täysissä sielun ja osapuilleen ruumiinkin voimissaan. :) Todennäköisesti se seerumi, mitä poikaan aikanaan pumpattiin, oli sen verran tujua, ettei se ihan heti tuosta mihinkään kuolekaan. Ja jollei kaverit ole ihan ikärasisteja, niin mikä niitä estää hengailemasta Steven kanssa jatkossakin entiseen malliin? :)

Yksi päivä iski jo innostus kirjoittaa ficciä, missä Avengers-porukka viettää perinteiseen tapaan aikaa yhdessä pappa-Steven kanssa. ;D Ehkä tästä tuleekin uusi lempijuttuni?  ;D


// Jatkan vielä, kun osuin vahingossa jo tuohon lähetysnappiin ja tajusin vasta sitten että unohdin kirjoittaa loppuun.  ;D

X-men -juttuihin en ole toistaiseksi puuttunut. Tiedän suurin piirtein ainakin päähahmot, mutta en ole niihin sen pohjalta mitenkään leimaantunut.

Lisää Endgamesta:
Spoiler: näytä

Lainaus
Morganin kanssa Tony tuntuu olleen parempi isukki. Endgamessa Tony tuntuu opetelleen käsittelemään tunteitaan muutenkin kuin alkoholin avulla, mikä näkyy esim. siinä, että tämä sanallisesti antaa anteeksi omalle isälleen. Tony on tullut kauas ensimmäisestä Iron Man-leffasta. Suurilta osin tämä on Pepperin ja Peterin ansiota, joskin näiden kahden vaikutus on hyvin erilainen. Pepper on läsnä. Peter taas on kuollut, ja Tonyn mielessä se on Tonyn vastuuttomuuden syytä, ja monumentti sille, että Tony Stark ei vieläkään ole tarpeeksi, eikä ehkä koskaan voikaan olla. Tällä syyllisyydellä on iso vaikutus Tonyyn. (Syyllisyys on yksi Tonyn motiiveista myös Age of Ultronissa ja Civil Warissa.) Tony on kuitenkin sama vanha Tony, hidas antamaan anteeksi, impulsiivinen, hyväsydäminen, mutta paljon vanhempi kuin ennen.

Lopulta Tony kuolee, koska on yhtä valmis uhraamaan itsensä kuin ensimmäisessä The Avengers-leffassakin. En ole missään määrin katkera Tonyn kuolemasta, sillä honestly? Tämä on tarinallisesti paras päätös. Kipeä, mutta tyydyttävä loppu. Part of the journey is the end, indeed. "I am... Iron Man." tulee pysymään mun seurana seuraavan ikuisuuden. Loistava callback.

Toivon vain että koko muu juoni olisi ollut yhtä looginen ja tyydyttävä  :D Ja että Natashan kuolemaa olisi kohdeltu samalla kunnioituksella.
Tässä oli paljon samoja ajatuksia kuin itsellänikin. Minä en tykännyt Tonysta alun perin yhtään ja ei se mikään suosikki ole edelleenkään, vaikka en sitä inhoakaan. Minun oli vaikea alkuun nähdä sen piikikkään kuoren ohi, kun hahmo edusti vähintäänkin näennäisesti niin paljon asioita, jotka itselle ovat vastenmielisiä; juopotteleva, tahallisen ilkeä ja muiden tunteista piittaamaton rikas playboy on ehkä niin turn-off itselle jo ajatuksena kuin olla voi. ;) Plus että en ole ikinä tykännyt näyttelijästäkään. Vasta se Tonyn haavoittuvampi puoli, joka välillä pilkahteli (lähinnä Pepperin seurassa) ja ehkä paremmin näkyi vasta siellä Endgamessa, sai minut hyväksymään hahmon ja jollakin tapaa pitämäänkin hänestä. Onhan se kovin inhimillistä, ettei aina ole niin helppoa olla ystävällinen ja uskaltaa näyttää tunteitaan, jos ei ole sellaiseen tottunut.

Siinäkin mielessä Iron Manin kohtalo oli haikeudestaan huolimatta sopiva, että Tony pääsi viimein osoittamaan sen, että välittää muista niin suureen uhraukseen asti. Minusta oli ihana kohta, että hän lopulta oikeasti halasi Peteriä. Ja että Tony löysi (myös Pepperin, mutta ennen kaikkea) isyyden kautta sen, mitä pyyteetön rakkaus on. Morgan ja hänen suhteensa isiin oli minusta aivan valloittavan hurmaavaa. <3 Ja oli ihanaa, että hän pääsi myös tietyllä tapaa yli isä-traumastaan ja oppi sen, että ankara isänsäkin oli lopulta vain nuori mies, joka yritti tehdä parhaansa, vaikka lopputulos olikin mitä nyt oli.

Kuten Starkin loppukohtalon, niin samoin Natashankin kanssa voin hyväksyä sen, että tällä juoniratkaisulla päästiin vaikuttavaan ja tunteikkaaseen päätökseen tarinassa. Mietin pitkään, kumpihan uhrataan, Tony vai Steve, mutta näin päin olin parempi. Tony sai eeppisen lopetuksen tarinalleen ja Steve sai omanlaisensa palkkion palvelusvuosistaan. ;) Mutta se on kyllä törkeyden huippu, että minun pikku Nat se ei saanut ei sitten mitään.  :'( Toivottavasti edes se Black Widow -elokuva antaa jotain ekstraa tytölle. Se olisi totisesti oikeus ja kohtuus ja vähintä mitä voivat tehdä.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2020 21:00:07 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #22 : 27.01.2020 22:14:34 »
On ollut kiintoisaa lukea Tonysta vähän syvempää analyysiä, kiitos siitä sitä kirjoittaneille.

Eihän jostain hahmosta tykkäämiseen tarvitse mitään perusteluja, mutta mukavaa ymmärtää, miksi joku tykkää hahmosta X (tässä tapauksessa Tonysta), joka ei ole koskaan kuulunut omien lempihahmojen joukkoon.
Nyt, kun asiaa syvemmin pohtii, niin aloin millään muotoa pitää Tonysta vasta nähtyäni Iron man kolmosen, jossa juuri pääsi esiin tämä traumatisoitunut, "herkempi" puoli. Sitä ennen Tony oli vain Stonyn (paritus, jota yritin ruveta shippaamaan lujaa, mutta en koskaan oikein onnistunut) toinen puolikas.

Vaikka Bucky on nykyään oma lempihahmo niin lujaa, että sattuu, niin en muutaman leffan nähtyäni (taisivat mennä järjestyksessä Avengers, Thor, Captain America), edes muistanut koko hahmon olemassaoloa. Bucky oli minulle ensialkuun vaan joku sivuhahmo, joka kupsahti  Capin ensimmäisessä leffassa. Loki oli varmaankin se ihkaensimmäinen suosikki, nykyisin edelleen hopeasijalla ;D
Sitten tuli kuitenkin viiveellä Winter Soldier ja muutti kaiken. (Sitäkään en kyllä käynyt leffassa katsomassa, koska samoihin aikoihin oli Tom Hiddlestonilta tullut Only lovers left alive ::) )
Buckya kuvailemaan voisi käyttää ihan samoja sanoja, joilla kuvailin Tonyakin tuossa aiemmin; "Traumatisoitunut, herkempi puoli".
Ekassa Capissa Bucky oli parilla ensimmäisellä katselukerralla lähinnä sellainen sietämätön suosittu poika, varsinkin se kohta, jossa hän yrittää iskeä Peggyä Steven nenän edessä, ai että, mikä mulkku :'D
Mutta sitten taas Winter Soldierin jälkeen ja varsinkin Civil Warissa olin vaan ihan myyty, aivopesu, mutta myös Steven ja Buckyn rajusti muuttuva ja muuttunut dynamiikka viehättävät edelleen tosi kovasti.

Endgamesta
Spoiler: näytä
Edelleen aina kun joku käyttää sanoja "End of the line", sydämeni särkyy. Ja kyllä, Bucky "antoi siunauksensa" Steven aikomuksille, joten mielipahani ei joudu puhtaasti OTP:stäni, vaikka sillä on varmaan iso osa (+ pari viimeistä Avengers-leffaa työnsi koko Steven ja Buckyn ystävyyden niin sivuun kun olla ja voi). Jotenkin tuntuu vaan niin vääryydeltä Steven hahmoa ja tarinaa kohtaan, että kaikkien näiden elokuvien ajan hahmo on opetellut elämään nykyajassa, puhunut, ettei ole enää se sama tyyppi, joka meni jäihin 40-luvulla, ja silti yhtäkkiä tekee täyskäännökseen ja menee elämään "unelmaelämänsä" menneisyyteen. En vaan osta sitä hyvänä tarinankerrontana saati uskottavana hahmokehityksenä. Tony kuitenkin sai hienon, uskottavan ja kokonaisen hahmokehityskaaren, mutta Steve pyöräytettiin kökösti "alkuun" kuin mitään hahmokehitystä ei olisi tapahtunutkaan? Not good.
Kaikki saa tietysti tykätä siitä mistä tykkää, mutta itse en vaan keksi, miten minut saisi Endgamen lopusta (Steven osuudesta) pitämään :'(


Kuinka luonnehtisit suhdettasi Marveliin?
katkera. Eikun 😂

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 393
  • and — the beginning
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #23 : 27.01.2020 22:48:47 »
Pakko tulla tänne väliin huutamaan sitä, että Wade Wilson on täydellisin ikinä ja tiesittekö että vaikka hän vihaa näyttää ihoaan kenellekään, hän nostaa maskiaan Clintille, että tämä voi lukea huulilta u_____u Koska minä randomisti tänään muistin tämän faktan ja kovasti itkettää. Hän on tärkein. Rakastan häntä.

Also, jos ikinä luette Deadpool-sarjakuvia niin for the love of all good things in this world, unohtakaa kaikki ennen 2008 vuotta tulleet täysin. Okei no, en voisi ihan noin rajusti sanoa, koska oikeastihan en tiedä, mutta aloitin lukemisen sieltä 1997 vuodesta ja kärvistelin ekat parikymmentä issueta läpi ennen kuin päätin että ei, ei, tämä ei ole minun Wadeni. Ainoa hyvä asia niissä sarjakuvissa on se, että ne loppuu issueen 69, mistä oon varma, että Wade arvostaisi. Mutta muuten, roskiin kaikki. Siellä on esimerkiksi vitsejä ulkonäöstä mitkä voi laittaa aikakauden piikkiin, toki, mutta en vaan pysty uskomaan, että Wade vitsailisi kenenkään ulkonäöstä, kun hän itse vihaa ulkonäköään. Siellä on myös vitsejä mielenterveydestä, enkä myöskään usko, että Wade vitsailisi siitäkään, kun hänen oma mielenterveytensä on mitä on. Tai meinaan, että esimerkiksi yhdessä kohdassa Wade pelästyttää jonkun mielisairaalan potilaan niin, että tämä menee aivan sekaisin u____u Alsoalso, Typhoid Mary raiskaa Waden niissä 90-luvun sarjiksissa. Voisin laittaa pitkän listan kaikesta, mikä niissä on väärin, mutta ehkä tämä on ihan tarpeeksi :-----D Alsoalsoalso, tärkein pointti tähän mennessä! Laatikoita ei ole ennen kuin 2008 vuoden sarjakuvissa <;

Tosiaan siis Deadpoolin valkoinen ja keltainen "thought box", joka minusta melkeinpä tekee Deadpoolista Deadpoolin on niinkin uusi keksintö. Vallatonta. Jos et tiedä mistä höpötän, niin siis yleensä sarjakuvissa on näitä laatikoita, missä kerrotaan jotain tarinalle olennaista tietoa, mutta koska Wade tietää olevansa sarjakuvassa niin hänellä nämä laatikot ovat taas tavallaan ääniä hänen päässään. ♥

Okei joo ää niin, voisin huutaa Wadesta päiväkausia, mutta mennään tälläkertaa näillä u___u

/Ei, kun tulin takaisin kun löysin täydellisen esimerkin noista laatikoista! Tässä näkyy ihan loistavasti, että miten ne toimii - ilman, että spoilaa yhtään mitään.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2020 22:59:49 kirjoittanut Aurinkolapsi »

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #24 : 30.01.2020 20:57:41 »
Jätän tämän vaan tähän, kun tuli vastaan Sebastian Stanin (Bucky) instastoryssa. Linkin sisus viittaa endgamen loppupuoleen, spoilaa siis. Klik.

Hieman ehkä aiheesta sivuun, mutta seuraatteko Marvel-näyttelijöitä tai fanitaiteen tai muun marvel-sisällön tuottajia sosiaalisissa medioissa?
Minkä sanoisitte olevan pääasiallinen "fanituskanavanne"?

Itse seuraan muutamaa, mutta pääasiallinen fanituskanavani on kuitenkin Tumblr, ei niinkään nyt vaikka instagram. the_life_of_bucky_barnes on instassa yksi tosi taitava fanartin tekijä, jolla on upeita stucky-kuvia (ja muitakin) kilometrin mittaisilla, melkeinpä tarinamaisilla kuvateksteillä varustettuna.

Eihän nyt vaikka Tumblrissa pahemmin varsinaista keskustelua synny, mutta gifejä riittää ihasteltavaksi, ja rantteja ja positiivisiakin avautumisia luettavaksi, ja sitten on tietysti ihanat ficcikirjastot, kun ei jaksa etsiä neulaa AO3:n heinäsuovasta.

Tietysti leffojen ja sarjojen katselu on myös tärkeä osa fanitusta, mutta pelkästään sillä ei oikein syvälle fanituszoneen vielä pääse (sitä ei lasketa, kun olin Marvel-pilvessä muutaman trailerin ja youtuben voimalla puoli vuotta yhteen menoon ennen Civil waria 😂 )

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #25 : 30.01.2020 21:27:37 »
Jätän tämän vaan tähän, kun tuli vastaan Sebastian Stanin (Bucky) instastoryssa. Linkin sisus viittaa endgamen loppupuoleen, spoilaa siis. Klik.

Asdddssdsds : DDD Nää on aina ihan loistavia, kun näyttelijät ottaa kantaa perseilyihin. Mun ehdoton suosikki on silti (sanoin jo aiemminkin :'D) RDJ:n facebook-sivu, koska no.... klik klik klik se on täynnä tällästä tavaraa ja rakastan sitä, kun näyttelijät shippaa mukana :33 ♥♥♥ Ja joo, seuraan IG:ssä RDJ:tä, Stania, Hemsworthiä ja Hiddlestonia, Twitteriä mulla ei oo, mutta käyn silti vakoileen Evansia. Muita en taidakaan seurata.

Mutta kyllä munkin pääasiallinen fanituskanava on tumblr, koska kaikki manipit ja fanartit ja ja ♥ Pinterestistä selaan myös fanartia ja IG:ssä oon tykkäillyt erilaisista manipeista, niin nyt niitä tulee vastaan jatkuvasti ;D AO3:sta etsin ite ficcejä joita luen, mut tumblrista sitte kaiken muun. Toki sieltäkin fic recejä tulee bongattua! Musta on ihan mahtavaa kun tää fandom on niin aktiivinen, että mullakin on myöhäisheränneenä ollu tsäänssi päästä kunnolla mukaan. Ja on varmaan käynyt tuurikin kun alotin vasta viime vuonna, niin oon välttyny shippingwarsilta yms :'''D


ava & bannu © Inkku

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #26 : 03.02.2020 21:56:48 »
Ootteko muut nähneet sitä mainospätkää tulevista Marvelin sarjoista, jotka tulee Disney+:lle? (näytettiin ilmeisesti Superbowlin yhteydessä).
Itsellä tuli instagramissa vastaan *klik* ja afsfhfdhhffy!!!
FUCK. Bucky näyttää niin murhaavalta Falcon & Winter Soldier -pätkissä, ensimmäinen ajatus oli, että Samista on tullu seuraava Winter Soldierin "lapsenvahti" ("Barnes, älä murhaa ketään. Barnes? Bucky, jumankauta! Me ollaan hyviksiä, hyvikset ei hutki ennen kun tutkii. Ei, et saa tappaa henkilöä X, vaikka se on ärsyttävä, Bucky, pliis...")
Spoiler: näytä
Afshffgdd tajusin vasta nyt, kenen pahiksen naama siellä vilahtaa, Zemohan se Civil Warista siellä. Tää sarja tulee koitumaan kuolemakseni😍

Ja Loki... mikä ihmeen harmaa paita sillä on päällä, joku planeetan Y vankihaalariko? Mutta siis ihanaa, Loki<3
WandaVision näyttää toistaiseksi lähinnä hyvin... hämmentävältä?
Kiljukaa joku kanssani :o

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #27 : 03.02.2020 22:57:57 »
Minä katselin sitä tänä aamuna herättyäni Sebastianin instagramista ja kieltämättä herätti moninaisia tunteita. Miksi Bucky on niin mökö ja kiukkuisen näköinen, kun se on Endgamen lopussa niin lutu ja haikea? En tahdo, että se on liian vihainen siinä sarjassa. ::)

WandaVision on se, mitä odotin vähiten noista, mutta tämä oikeastaan kaikessa hämmentävyydessään sai minut kiinnostumaan siitä tosi paljon! :D Etenkin kaikki nuo vintage-henkiset kohtaukset vaikuttivat tosi veikeiltä!  ;D

Mistä voineekin päätellä vastauksen seuraavaan... ;)

Seuraatteko Marvel-näyttelijöitä tai fanitaiteen tai muun marvel-sisällön tuottajia sosiaalisissa medioissa? Minkä sanoisitte olevan pääasiallinen "fanituskanavanne"?
En suoranaisesti seuraamalla seuraa useimpia (paitsi Sebastian Stania <3 ), mutta katselen oikein mielelläni kuvia ja fanitaidettakin. the_life_of_bucky_barnes on melko pitkäaikainen tuttu katseltava itsellenikin. ;) On ihan hauskaa ajoittain katsella vaikka kenen omia sivuja, mutta yleensä teen niin, että katselen enemmän kerralla.

Kirjoitin tästä kyllä jo kirjat-topicciin, mutta yllätyin kun törmäsin Iron Man -kirjaan! (Eoin Colfer: Kujanjuoksu) Että sellaistakin on tarjolla Tony Starkin ystäville. :D

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #28 : 04.02.2020 21:22:02 »
Oon taas ajoissa paikalla, mutta nyt heitän vihdoin jotain kommenttia!

Tuohon edelliseen viestiin lisään vielä sen, että unohtin mun sivuhahmorakkauden Sifin kokonaan!!!!! Vaikka hänen tarinaansa ei koskaan avattu sen enempää, ja lopulta koko hahmo katosi, niin hänelläkin on paikka mun sydämessä. Harmittaa myös, ettei Tony koskaan tavannut Shuria, koska oon niin varma, että se ois ainakin sisimmässään rakastanut sitä. Ja elän muutenkin sellasessa science bros -kuplassa, joten mun maailmassa Tony vaan adoptoi itselleen kaikki älykkäät teinit. :P

Ylipäätään mun mielestä on todella hienoa, kuinka paljon hyvin tehtyjä hahmoja leffoissa on. Lähestulkoon kaikkiin saa jonkinlaista samaistumispintaa tai kosketuksen, ja ne herättävät tunteita - hyviä tai huonoja, mutta kuitenkin.

Itse toivoisin, että naishahmot voitaisiin nähdä voimavarana, ihailtavina ja arvokkaina siinä missä miehetkin. Ficcareidenkin keskuudessa on kauan vallinnut se ajatus, että tyttöhahmot ovat vähän plääh ja pilaavat jopa mieshahmojen roolia. Minua mietityttää, miksi ei edes nykyisenä tasa-arvon aikana voida nähdä naista arvokkaana ja tärkeänä hahmona, nyt kun lopultakin niitä aletaan tarjota monipuolisesti erilaisina ja monitaitoisina hahmoina näissäkin elokuvissa. Etenkin Pepperin dissausta kuulee paljon, vaikka itse pitäisin tätä paritusta todella uskottavana ja myös aika hurjan hienona, kun miettii miten vahva kiintymys ja syvä välittäminen heidän välillään Tonyn kanssa on. Ja Pepper paitsi huolehtii, myös suojelee ja taistelee Tonyn puolesta ihailtavalla tavalla. :) Itse en välttämättä ole näyttelijän ykkösfani (no, kummankaan heistä) mutta pidän hahmojen välisestä kemiasta. :)

Tämä. Niin. Paljon. Ärsyttää, kun kaikesta tehdään sukupuolikysymys. Mun mielestä Tonyn koko hahmo ja siihen liittyvät asiat ei ehkä olisi niin onnistuneita, jos Pepperiä ei olisi. Kaikki shippaus jne. on tietty erikseen, mutta mun mielestä esimerkiksi just Pepper toimii hahmona oikein hyvin. Ja pieni romantikko sisälläni syttyy ajatuksesta, että Pepper on ollut Tonyn rinnalla kaikki ne vaikeat vuodet, siitäkin huolimatta että Tony oli aikamoinen mäntti ja teki aseillaan paljon pahaa, ja sitten heistä tulikin pari. Kliseistä, varmasti, mutta tykkään.

Natin ja Brucen hommasta oon myös hämmentynyt. Ette te nyt vaan voi jättää kaikkea tuolla tavalla kesken, häh? Ei se minunkaan suosikkiparini ollut, joskaan en myöskään ollut juuri vastaan, lähinnä hämmentynyt. Mutta jos jotain aloitetaan, niin pitäisi se jotenkin myös lopettaa, kuten Angelina sanoi. Rasittavaa, kun leikitään, ettei mitään muka tapahtunut.

Tony Stark built MCU from scraps in a cave. Just sayin'.
Amen to that.

Kuinka luonnehtisit suhdettasi Marveliin?
katkera. Eikun 😂
Tämähän se ois. ;D Menee pelkäksi lainaamiseksi, mutta kun kaikki on jo sanonut kaiken!

Deadpool on asia, joka on mulle jäänyt kovin etäiseksi. Tiedän hahmon ja hyyyvin pintapuolisesti, mistä on kyse, mutta muuten ei kyllä hajua. En vaan ole saanut aikaiseksi katsoa Deadpoolia, vaikka kyllä ehdottomasti pitäisi, koska koen sen olevan aukko sivistyksessä. En usko, että tulen ihan täysillä rakastumaan (lol, sanon näin kaikista mun rakkaista hahmoista), mutta jos jonkinlaiseen selvyyteen edes pääsisi. Ehkä.

Seuraatteko Marvel-näyttelijöitä tai fanitaiteen tai muun marvel-sisällön tuottajia sosiaalisissa medioissa? Minkä sanoisitte olevan pääasiallinen "fanituskanavanne"?
Minä seuraan Instagramissa vain RDJ:tä ja Hiddlestonia. En oikeastaan osaa selittää, miksei ole useampaa, vaikka ihan hyvin voisi olla. Ehdotusten kautta taas saan käsiini paljon ns. fanisisältöä, ja sitä kulutankin suuresti. Tumblristahan ne on kaikki pöllitty, mutta ei haittaa. ;D Käytin joskus Tumblria, mutta viime vuosina on jäänyt, joten instan kautta sitten. Finiin on onneksi alkanut ilmestyä paljon ficcejä, joista saa paljon irti. Luin joskus paljon englanniksikin vähän sieltä täältä, mutta nyt on sekin jäänyt, kun en jaksa etsiä hyvää luettavaa kaiken ei-niin-mukavan joukosta. Mun tämän vuoden tavoite on uskaltaa kirjoittaa edes yksi ficci itse, ja vielä julkaistakin se, ja katsoa sen jälkeen, onko se mua varten vai ei. x)

Asdddssdsds : DDD Nää on aina ihan loistavia, kun näyttelijät ottaa kantaa perseilyihin. Mun ehdoton suosikki on silti (sanoin jo aiemminkin :'D) RDJ:n facebook-sivu, koska no.... klik klik klik se on täynnä tällästä tavaraa ja rakastan sitä, kun näyttelijät shippaa mukana :33 ♥♥♥
Siis tämä niin paljon. ;D ;D ;D Minäkin seuraan RDJ:tä Facebookissa, mutta käytän sitä nykyään todella vähän - lähinnä käyn katsomassa nuo. x) Onhan tuo nyt ihan parasta, oikeasti.

Siitä uusimmasta trailerista/mainoksesta/klipistä en osaa kyllä sanoa oikein mitään. Lähinnä hämmennyn. Ö____ö Odotan mielenkiinnolla, mitä kaikkea tulevat sarjat meille antavat. Eniten varmaan odotan juuri Lokia, koska ma precious lil baby. Sitä en tiedä, pääsenkö näkemään niitä oikeasti koskaan, mutta en anna sen hidastaa. ;D

Niin, ja mites sitten vielä tämä pikarigaalassa esiin noussut (ja sijoille päässyt) Tony/Thanos. Saanko vaan huutaa.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2020 21:25:13 kirjoittanut Tomsessed »

Bannu Ingridiltä ♥

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #29 : 28.02.2020 05:06:56 »
Silmitöntä fanityttöilyä/suorastaan teinimäistä settiä tulossa😂

Anteeksi, tää menee melkeen offin puolelle, mutta kun näin ihan parasta unta, jossa tanssin Sebastian Stanin kanssa😍
Kyseessä oli larppaajien miitti/bileet, ja se vaan istui siellä tylsistyneenä lattiatyynyllä ja oli suunnilleen lähdössä pois, kun itse tulin paikalle ja sain jostain rohkeutta mennä puhumaan sille (okei, halaamaan sitä *squee*)
Se ilahtui niin kovasti kun joku vihdoin huomioi sitä (taisi olla ns tavis  tai kukaan muu ei muuten vaan tuntenut sitä/ uskaltanut puhua sille?), että päättikin jäädä vielä hetkeks ja vei mut tanssilattialle.
Se nosti mut niin, että oli pakko kietoa jalat sen vyötärölle, kun se pyöritti mua ympäri, herranjestas, se oli pitkä *swoon*
Jäätiin tanssin jälkeen hetkeks pyörimään sinne juhlapaikalle ennen kun kävin hyvästelemässä sen eteisessä, jossa sanoin, että nähdään seuraavassa larpissa (johon se oli tulossa pelaamaan Bucky Barnesia <3)
Se kiitti mua, että olin tullut paikalle (ja rivien välistä sain käsityksen, että pelastanut sen illan).
Igydgagfkfgskg, tällä voikin leijua koko päivän💕

Voi olla, että poistan tämän myöhemmin, mutta siis asdghhhgfd.🥰😂
« Viimeksi muokattu: 28.02.2020 07:53:14 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #30 : 28.02.2020 09:04:00 »
Ihana uni, Violetu! :D Olisin itsekin ollut moisesta ihan fiiliksissä koko päivän. :) (Itse näin viime yönä ihan tylsää unta.)

Minulla fiilistelee tietokonepöydällä ihanan realistinen Bucky-figuuri. Tykkään erityisesti siitä sen pitkätukkaisesta tyylistä. <3

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #31 : 28.02.2020 10:39:28 »
Lainaus käyttäjältä: Violetu"
Eihän jostain hahmosta tykkäämiseen tarvitse mitään perusteluja, mutta mukavaa ymmärtää, miksi joku tykkää hahmosta X (tässä tapauksessa Tonysta), joka ei ole koskaan kuulunut omien lempihahmojen joukkoon.
Nyt, kun asiaa syvemmin pohtii, niin aloin millään muotoa pitää Tonysta vasta nähtyäni Iron man kolmosen, jossa juuri pääsi esiin tämä traumatisoitunut, "herkempi" puoli. Sitä ennen Tony oli vain Stonyn (paritus, jota yritin ruveta shippaamaan lujaa, mutta en koskaan oikein onnistunut) toinen puolikas

Mun on jotenkin hirveän vaikea ymmärtää tätä, kun mun mielestä Tony on aina ollut huomionhakuinen persoona, joka huutaa traumaa kilometrien päästä. Se lävähtää välittömästi naamalle, vaikkei haluaisi.  ;D Leffoissa myös tulee Tony Starkista esille yrityksen ja erehdyksen kaava. Se havaitsee vian niin se korjaa sen seuraavaan (ja tekee seuraavan virheen niin kuin Dulz tuolla sanoi, mutta erona moneen muuhun se sentään edes yrittää  ;D)

Mulle Tony/Pepper leffoissa toimii kuin häkä ja olen edelleen vähän hämmentynyt siitä, että suunnilleen kaikki mun kaverit dissaa Pepperiä enkä oikein ole vakuuttunut perusteluista, kun niissä ei tunnu olevan ihan järkeä. Ehkä ne ei sitten vaan tykkää hahmosta ja näyttelijästä, mutta mä en ensinnäkin tykkään siitä, että Pepper on alussa se kirkuva nainen samaan aikaan, kun se on kykenevä tekemään asioita, koska mua on aina kyrsinyt se, ettei muka ihminen, joka pystyy muuten tekemään asioita alkaisi kiljua, jos kimppuun hyökättäisiin. Mä ainakin kirkuisin niin kovaa kun keuhkoista lähtisi.  ;D Musta Pepper on just sitä mitä joku Tonyn kaltainen tyyppi tarvitsee. Pepper ohittaa ja jättää sen huomiotta silloin kun sitä tarvitaan ja ennen kaikkea ymmärtää sitä silloin, kun muut ei (paitsi Steve).

« Viimeksi muokattu: 28.02.2020 10:42:13 kirjoittanut Karvalakkirakastaja »

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 393
  • and — the beginning
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #32 : 28.02.2020 12:16:25 »
Mä en voi keskustella Tonysta järkevästi, koska rakastan sitä eniten ikinä :-----D

Mutta Pepper!! Rakastan sitä niin paljon apua!! ♥ Minusta se on aivan ihana -- juurikin siksi, että se on todella pätevä, mutta samalla sitä pelottaa kuten ketä tahansa normaalia ihmistä? Mutta Iron Man 3 se on ihan oma supersankarinsa ja Endgamessa on Rescue ;;; Rakastan. Tonyn ja Pepperin suhde on minusta myös jotenkin tosi orgaaninen? Tai siis, okei, vihaan niitä "we're on a break" juttuja jotka oli oikeesti vaan laiskuutta tuotantotiimiltä, mutta. Muuten. NVM EN PYSTY KESKUSTELLA PEPPERISTÄKÄÄN JÄRKEVÄSTI KOSKA RAKASTAN SITÄ LIIKAAAAA

Se on vaan ;;; Ah. My CEO ♥



Violetu, ihana!!! ♥ Marvel-unet on aivan parhaita ;;; Hyvin liittyy näyttelijäunetkin tänne, älä huoli (8 Minä joskus näin aivan mahtavaa Deadpool-unta, tai olen nähnyt monestikin ^^'' mutta yhden muistan tosi elävästi, missä oltiin kunnon vigilante mercenaries yhdessä New Yorkin yössä ♥
« Viimeksi muokattu: 28.02.2020 12:18:06 kirjoittanut Aurinkolapsi »

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #33 : 28.02.2020 13:41:01 »
Mun on jotenkin hirveän vaikea ymmärtää tätä, kun mun mielestä Tony on aina ollut huomionhakuinen persoona, joka huutaa traumaa kilometrien päästä. Se lävähtää välittömästi naamalle, vaikkei haluaisi.

Ehkä niin, pitäis vissiin kerrata Iron manit, kun en oikein muista ??? Ehkä se "ongelma" onkin siinä huomiohakuisuudessa, että lävähtää naamalle vaikkei haluaisi😂 ehkä trauman sijaan herkkyys on se joka vetoaa (ja jatkuvalla vitsailulla sitä herkkyyttä peitellään🤔)

Just tuo tauoton puhuminen teki Doctor Strangesta niin uuvuttavan hahmon sen omassa elokuvassa (tosielämässäkin pistää väsymään sellaiset ihmiset, joilla koko ajan suu käy vaikkei olisi mitään asiaa).
Se kyllä parani Infinity warissa, jotenkin ne Tonyn kanssa täydensi toisiaan, Tony ymmärsi ärtymystäni Doctor Strangea kohtaan ja pisti sille jauhot suuhun😂

Pepper on just👌 olisi saanut olla mukana leffoissa enemmänkin, Civil war olisi varmasti mennyt ihan eri tavalla, jos Pep olisi ollut kuvioissa.
Muutenkin tykkään koko kuviosta, miten ne Tonyn kanssa päätyy yhteen jne.

//Se tunne, kun avaat vanhan kannettavasi, ja löydät sieltä paljon vanhoja julkaisemattomia (ja keskeneräisiä) marvel-ficcejä, ei kun läpikäyntihommiin <3
« Viimeksi muokattu: 28.02.2020 17:17:40 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #34 : 28.02.2020 16:47:30 »
Mun mielestä Tony/Pepper on canonparitukseksi todella hyvä ja Pepper on hyvin toteutettu hahmo! Se on kuitenkin badass eikä mikään yhyy damsel in distress, jollaisia yleensä vihaan ;D Ainoo mikä mua aluksi heidän suhteessaan vähän ärsytti oli sellanen kliseinen alku, että rakastun assistenttiini :'D Mutta onneks se oli vaan se alkuvaihe ja homma lähtikin sitten parempaan suuntaan :3 En shippaa niitä, eikä se oo mikään mun suosikkiparitus, mutta koska Stonysta ei tehty canonia canonparitukseksi se on tosiaan mielestäni lähes poikkeuksellisen hyvä. Ficeissäkin rakastan Pepperiä, kun se on yleensä Tonyn hyvä ystävä ja uhkaa tuhota kaikki, jotka kehtaa kohdella hänen ystäväänsä väärin :'))

Ja siis joo, Tony on rakkaus ♥ En varmaan kans osaa keskustella järkevästi, mutta mua jotenkin ärsyttää miten väärinymmärretty se osittain on, vaikka toki on siinäkin ärsyttävät ja huonot puolensa varmasti. Ignooraan ne vaan lahjakkaasti koska... <3

Oon myös kehittänyt itselleni aikamoisen ketutuksen siitä, ettei leffoissa tullut minkäänlaista reconciliationia Tonyn ja Buckyn välille!! (Tähän ei varmasti oo yhtään syypää uusi obsessioni WinterIronia kohtaan, mutta...) Oikeesti, siinä olisi kans ollut ainekset kunnon bromanceen, mutta nyt kaikki jäi vain Civil war fiaskoon.


ava & bannu © Inkku

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #35 : 28.02.2020 17:00:04 »
Minua jotenkin ihan yllättää tämä Finin äkillinen Bucky-innostus, koska jossain vaiheessa sitä ei kukaan oikein tuntunut huomaavankaan. :D Mukava juttu toki, kun Bucky on oikeastaan se hahmo, jolla minulle koko tämä fandom "myytiin". ;) ;D

Lainaus
Oikeesti, siinä olisi kans ollut ainekset kunnon bromanceen, mutta nyt kaikki jäi vain Civil war fiaskoon.
Tästä tulee jotenkin mieleen vain, minkä hepulin Steve olisi saanut kun noista kahdesta olisi tullut pari ja se olisi jäänyt molemmille toiseksi. ;D ;D ;D Steven maailma olisi varmaan kaatunut.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #36 : 28.02.2020 17:16:53 »
Lainaus
Tästä tulee jotenkin mieleen vain, minkä hepulin Steve olisi saanut kun noista kahdesta olisi tullut pari ja se olisi jäänyt molemmille toiseksi. ;D ;D ;D Steven maailma olisi varmaan kaatunut.

TARVIIN FICCIÄ TÄSTÄ NYT EIKÄ HETI. Sekin riittää, jos näistä kahdesta tulee bestikset ja Steve (ilman, että sitä paritetaan kummallekaan) on ihan

kun sitä ei yhtäkkiä tarvitakaan enää bufferiksi Tonyn ja Buckyn väliin.

Ah, herranjumala, löysin pari vuotta vanhan täydellisen (wtf :o siis sellaisen, jollaisen olisin halunnut lukea jonkun toisen kirjoittamana) touchstarved!bucky-ficin koneeltani, mutta viimeinen kohtaus on ihan WTF-kamaa, enkä yhtään tiedä, miten olen silloin ajatellut, että koko stoori siitä jatkuu... tai ehkä se on vaan joku irrallinen, epämääräinen flashbacki, jonka voi ignoroida 8)

Lainaus
Minua jotenkin ihan yllättää tämä Finin äkillinen Bucky-innostus, koska jossain vaiheessa sitä ei kukaan oikein tuntunut huomaavankaan. :D Mukava juttu toki, kun Bucky on oikeastaan se hahmo, jolla minulle koko tämä fandom "myytiin". ;) ;D
Bucky on <333 vaikka täytyy kyllä myöntää, että itsellä meni Winter Soldieriin asti ennen kun noteerasin sitä paljon mitenkään, kun Loki ja Thor oli se paras juttu siihen asti.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2020 20:26:56 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 393
  • and — the beginning
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #37 : 28.02.2020 17:28:33 »
Angie!! Pakko sanoa tuosta noiden suhteen alusta: onhan se rakastuu assistenttiinsa -asetelma aika kliseinen, mutta samalla tykkään siitä miten Tonyn ja Pepperin suhde alkoi! Tai siis, eihän niiden suhde edes alkanut kunnolla ennen kuin Pepper oli jo CEO ja siinä vaiheessa hän oli vielä erityisen take no bullshit -henkinen vaikka oli assistenttinakin kunnon Tony-wrangler, you know? Joten silleen kliseinen asetelma, mutta toteutettu minun mielestä hyvin ja mielekkäästi ja arvokkaasti ja --- En tiedä. Rakastan heitä, huomaako sen? :-----D



Tuun taas edittihuutelemaan. :----D Mutta siis Bucky!! Ah, baby. Näin ekana Iron Manin ja sen jälkeen heti Captain American muistaakseni? Niistä on kyllä jo vuosia, joten en mene vannomaan. :----D Anyway -- rakastuin Tonyyn heti, vaikka onhan se ärsyttävä ja eksentrinen jne. Ja Buckyyn rakastuin myös heti, ja sitten olin ihan maissa kun hän kuoli!!! Sen takia ehkä Winter Soldier-kuvio on ihan minun lemppari ja Bucky muutenkin :---D Hän on vaan niin... rakas.

Kaikki on rakkaita. Apua.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2020 17:30:53 kirjoittanut Aurinkolapsi »

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #38 : 28.02.2020 17:30:58 »
Minua jotenkin ihan yllättää tämä Finin äkillinen Bucky-innostus, koska jossain vaiheessa sitä ei kukaan oikein tuntunut huomaavankaan. :D Mukava juttu toki, kun Bucky on oikeastaan se hahmo, jolla minulle koko tämä fandom "myytiin". ;) ;D

Mulle tuli Bucky-innostus WinterIronin myötä :: D Ei se muuten silleen mikään lempparihahmo oo niinkään ollut, toki innostusta varmaan lisää myös se, että Bucky kuitenkin jatkaa vielä menoaan siinä tulevassa sarjassa. Hankalampi innostua sellasesta hahmosta, jonka tarina on jo "päättynyt". Ja vaikka shippaan Stonya, niin Stevehän ei oo koskaan kuulunut mun suosikkihahmoihin, se on mostly annoying ;D Thor oli myös mun eka suosikki!

// Auri, huomaa sen :''D Ja se on ihan fine <3 Sulla on pointti kyllä!

Ai niin, oon lukenut montakin sellasta ficciä (enkuksi), joissa Bucky on tired of Steve's bullshit ja sitten se päätyykin yhteen Tonyn kanssa, koska ei kestä miten muut Avengersit dissaa sitä jne :33 Ja sitten Steve on ihan että wtf just happened


ava & bannu © Inkku

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #39 : 08.05.2020 16:52:34 »
Pitää nyt kirjoittaa muistiin mahdollista myöhempää discordhuutelua varten...
Katson Civil waria ja yritän ymmärtää hahmojen mielenliikkeitä astetta syvemmältä. Tai no, ensisijaisesti Steveä.
Spoiler: näytä

Steven toiminta pohjaa vahvasti Captain America ykköseen ja myös Winter soldieriin, joissa kummassakin hallitus tai muu "johtoporras" tai ylempi taho osoittautui joko hyödyttömäksi (ei päästänyt Steveä auttamaan sinne missä olisi tarvittu) tai petolliseksi (osoittautui hydraksi ja alkoi itse metsästää Steveä).
Tämä ei tietysti tee Steebin toiminnasta yhtään sen fiksumpaa. Samin kanssa Stevellä on tää " me vastaan maailma" -mentaliteetti, plus siihen vielä se, että tällä kertaa viralliset tahot on antaneet ymmärtää, ettei Buckyn henki merkkaa mitään, joten Steve on omasta mielestään oikein hyvistä syistä koko jutussa asenteella "fuck this shit I'm out"🤷‍♂️

Tony tarjosi oikein hyvää sovintoa ja kompromissia, johon Steve oli jo kaksin käsin tarttumassa, kunnes Wanda-tilanne muistutti Stevelle taas Steven omasta "kahlitsemisesta" heti seerumin saamisen jälkeen. Plus siinä keskustelussa Tony osoitti Steven mielestä olevansa loppuviimein kuitenkin hallituksen/ylempien tahojen puolella (ja koska nää on selkeesti kaikesta päätellen etääntyneet toisistaan menneiden vuosien aikana, Tonyn "en halua tiimin hajoavan"-kommentti näyttäytyi ehkä Stevelle lähinnä "sinusta on hyötyä taisteluissa, en halua menettää sitä" -muodossa), kun taas Steven elämänasenne on enemmän "root for the underdog".

Jatkan leffan katselua (ja ehkä muokkaan kun pääsen eteenpäin), tää on tosi mielenkiintoista. Pitää varmaan katsoa seuraavalla kerralla sitten Buckyn asemasta, sitten Tonyn jne ;D

//Joo, koko homma menee miskommunikaation piikkiin niin kun muistelinkin.

Siellä lentokentällä niillä olis ollu vielä ihan hyvä sauma korjata kaikki, Steve ja jengi olis antautuneet, ja ne ois voinu lähettää jonku virallisen tahon Siperiaan (tai ainakin yrittää). Mutta tässä tuli vastaan taas Steven epäluottamus "auktoriteetteja" kohtaan, ajatus, että kaikki pitää hoitaa itse.
Sekin olis voinu auttaa, jos Tony olis suostunu kuuntelemaan Steveä eikä olis nimitelly sitä tyhmäks, ylpeys kävi niin näitten molempien lankeemuksen edellä.
Molemmat oli jo suunnilleen päättäneet, että ei tuo toinen kuitenkaan kuuntele tai ymmärrä tai ole mun puolella tässä.

Loppukohtauksessa turhauttaa, kun tyypit rupeaa tappelemaan, eikä voi vaan sivistyneesti keskustella asioita halki. Tonylla palaa hermo ja se hyökkää > siitä eteenpäin Steve varmaan suunnilleen luulee, että Tony aikoo tappaa  Buckyn, mikä johtaa siihen, ettei Steve voi lopettaa tappelemista. Mutta siis jos Tony olis oikeasti halunnu tappaa Buckyn, uskon, että se olis kyllä onnistunu siinä. Mutta Tony ei yrittäny tappaa sen paremmin Buckya kun Steveäkään...
Buckyn toimintaa mietin lähinnä selviytymisvaistona, ja ehkä "vanhan Buckyn" tavoitteluna (tai alkup Buckysta kiinnipitämisenä) siinä kohtaa, kun se alko puolustaa Steveä. Steve on koko ajan ollu sen puolella ja suojellu sitä, joten ainoastaan loogista palauttaa palvelus🤔

Tää oli Tonylle ja Stevelle vaan egojen taistelu, kumpikaan ei voinu myöntää toiselle toimineensa ite jossain kohtaa tyhmästi (tai olleensa väärässä), ne ei voinu näyttää omaa heikkoutta toisen edessä/toiselle. Koska niiden piti vaan saada voittaa toinen. Osoittaa toiselle, että minä olin oikeassa, sinä olit väärässä🤦‍♀️
Ja riitelytilanteessahan tällanen ei voi ikinä johtaa sopuun, kun kaks taipumatonta ja joustamatonta tiiliseinää ottaa yhteen.

Aika paljon (jos ei kaikki) kulminoituu myös siihen, ettei Steve ollu kertonu Tonylle, että Bucky (Winter soldier) tappoi Tonyn vanhemmat. Tää on taas epäsuoraa seurausta Steven ja Tonyn etääntymisestä, jos ei juttele muutenkaan usein, (siitä päätellen, ettei Steve tienny Pepperistä ja tauosta) niin   onko luontevaa yhtäkkiä pyytää yksille tai kertoa puhelimessa, että "hei muuten, mun menneisyyden bestis oli vähän niinku se, joka listi sun vanhemmat, sori".
Eipä ole ei, ei ole helppoa, mutta olis Steve silti voinut yrittää (vaikka eihän me tiedetä vaikka olisikin yrittänyt joskus leffojen välissä. Itse asiassa me ei taideta tietää sitäkään, koska tää asia Stevelle valkeni). Pliis kirjottakaa joku ficci, jossa nää palikkapäät hoitaa kommunikaation oikeen, eikä kuse kaikkea...
« Viimeksi muokattu: 08.05.2020 18:32:26 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.