Kirjoittaja Aihe: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)  (Luettu 24518 kertaa)

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 393
  • and — the beginning
Hei, ystävät, olen vähän järkyttynyt ettei Finistä löydy Marvel-topicia? Kuitenkin täällä on ficcaajia Marvelin parissa ja varmasti muitakin Marvel-intoilijoita! Saataisiinko me viriteltyä jonkinlaista keskustelua tai ihan vaan huutoa? Black Widowkin on tulossa tässä keväällä, joten sitenkin ajankohtainen keskustelu!

Tässä muutama kysymys omine vastauksineni:
Oletko sinä nähnyt kaikki MCU:n 23 elokuvaa? Mikä niistä on lempparisi?
Kyllä ne on kaikki tullut katsottua, osa monestikin. En ehkä osaa valita yhtä lempparia, apua. :-----D Toki alkuperäisellä Avengers-elokuvalla tulee aina olemaan oikein erityinen paikka sydämessäni, mutta muuten hmm. Ehkä Civil War, vaikka se onkin niin helvetin kipuisa. Black Panther oli Kokemus ja Thor: Ragnarök taas ihan nextillä levelillä. Kaikki on lemppareita. :----D Okei, ei ole kun minun canonini loppuu ennen Infinity Waria tai ehkä silleen Infinity Wariin. Endgame oli farssi, en halua edes puhua Far From Homesta. (Valehtelen. Haluan puhua, paljon. Puhutaan. Minua suututtaa.)

Kuka tai ketkä ovat sinun lempihahmojasi? Entä keitä shippaat?
Haha. Rakkauteni Peteriin, Wadeen sekä Spideypooliin taitaa olla hyvää vauhtia muodostumassa trademarkiksini, ellei se ole jo. Muuten toki Steve/Tony on mainittavan arvoinen. ♥ Shippejä on vähän liikaakin, hah. Pepper/Tony on yksi tärkeimmistä, joten olen MCU:n kannalta erittäinkin onnekas. Rhodey/Carol on kanssa minulle juttu. Heillä on sarjakuvissa paljon ihania kohtauksia, nyyh. Coulson on pakko mainita! Pura voi muuten tulla callouttaa minut, koska hänellä on first hand knowledge siitä että miten sekaisin siitä miehestä menen. Deadpooleista taas öh, voisi enemmän kysyä että ketkä ei ole lempihahmoja mutta en tiedä onko niissä yhtäkään hahmoa, josta en pidä. Ellie ja Yukio on most precious, tho! Wade/Vanessa on ihana, mutta Wade sopii myös Cablen että Colossuksen kanssa yhteen :3

Oletko enemmän kiinnostunut sarjakuvista, elokuvista vai peleistä?
Sarjakuvia on tullut luettua harmillisen vähän, aikalailla vaan vähän vanhempaa Deadpoolia, vähän enemmän uudempaa Deadpoolia (laatikot on rakkaus jne), Spider-Man/Deadpoolia, ja jonkin verran Fantastic Fouria sekä jotain Spider-Maneja. Elokuvista tosiaan olen nähnyt kaikki ja vaikka niistä on paljon mielipiteitä ja osaa en arvosta yhtään, on ne silti rakkaita ja tavallaan sen fanituksen ja omien ficcien pohja, vaikka minulla nyt usein onkin vähän sellainen sovellettu canon. Pelit taas! Kyllä, kiitos! Insomniacin Spider-Manin olen pelannut ja rakastan ERITTÄIN paljon, en malta odottaa seuraavaa osaa siitä. Tänä vuonna muuten tulee myös Avengers-videopeli, joka vähän pelottaa. :---D Kyllä sen haluan ja varmasti pelaankin, mutta vähän jännittää, että miten se on tehty. Traileri ei lupaile hyviä vaikka visuaalisesti vaikuttaa hienolta. Olen myös pelannut Deadpool-peliä, mutta olen siinä avuttoman surkea! :----( Wade varmasti häpeäisi.

Kuinka luonnehtisit suhdettasi Marveliin?
Obsessiivinen.


Sovitaanko, että vaikka Infinity Waristakin on jo hetki, niin se ja sen jälkeiset elokuvat menevät vielä spoiler-tägin alle? Muistakaa puhua myös X-Meneistä, vaikka en nyt niistä itse höpöttänyt mitään. Olen niin vieraantunut niistä viimeaikoina, etten kehtaa sanoa mitään sinnepäinkään. Paitsi että Charles/Erik on Se Juttu!
« Viimeksi muokattu: 05.01.2021 23:29:15 kirjoittanut Vanilje »

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #1 : 18.01.2020 16:44:48 »
MIETIN JOSKUS, ETTÄ MITEN TÄLLÄSTÄ EI OO JA SITTEN UNOHDIN KOKO ASIAN : DD Kiitos kun hoidit, kyllähän tällänen topic on MUST.

Itseasiassa projekti on edelleen menossa ja ollaan muutaman leffan päässä siitä, että oltaisiin maratoonattu kaikki MCU-leffat :'D Tällä hetkellä ainoot joita en oo nähnyt on The Hulk, Ant-man and the Wasp ja Captain Marvel. Kaikki muut oon nähnyt vähintään kerran ja osan toki usempaankin. Suosikkia on kyllä vaikee valita, mutta rankkaan myös Ragnarökin korkeelle, samaten ekan Avengersin ja no, Iron manit on myös yksinään ihan loistavia. Civil war broke my heart, mutta onhan sekin hyvä!

End game oli mielestäni parempi kuin Infinity war, MUTTA samalla oon niin vihanen joistain juonenkäänteistä ja imo time travellaus meni vähän yli hilseen. Spoilerivarotuksiahan ei oikeestaan enää tarvisi, koska End gamen tulosta on jo 8 kk, mutta laitetaan silti ettei kukaan pahota mieltään:

Spoiler: näytä
Tonyn kuolema oli ihan perseestä, samaten Steven paluu menneisyyteen koska siinä meni mielestäni koko hahmokehitys ihan hukkaan! Man out of time ja different man came out of the ice jne, mutta näh vedänpä silti pikku timetravellaukset takas menneisyyteen :::: D what! Plus old!Steve, mitä aktuaalista...........


En oo lukenut sarjakuvia, tai erityisemmin tutustunu muihin kuin MCU-versioihin ja niistä mun suosikkini on Tony Stark/Iron man ♥ Toisena on Thor ja arvostan myös Winter soldierin/Bucky Barnesin korkeelle! Jos mietitään muita kuin MCU:ta, niin onhan Deadpool ihan huikee ja mun OG Spider-man, eli Tobey Maguiren versiot ♥ Tom Holland on symppis ja ei mulla oo mitään sitä vastaan, vetää roolinsa mainiosti, mutta en voi sille mitään että Tobey on mun Spidey :33 Spider-man on muutenkin mun suosikki supersankari silleen yleisellä tasolla.

Sarjakuvat on tosiaan mulle ihan utopiaa, joskin tässä pahimmassa fanituskaudessani oon miettinyt, että pitäskö niihinkin jollain tasolla tutustua. Pelannut en oo muuta, kun tyyliin PS1 tai PS2 jotain Spider-mania, joten niistäkään ei oo tietoa, mutta ton toukokuussa(?) ilmestyvän Avengersin aion pleikkarille ostaa! Samaten mua kiehtois ihan hemmetisti se VR-laseilla pelattava Iron man, mutta ihan ei oo nyt fyrkkaa ja tarvetta muuten VR-hommeleihin, joten haaveeksi jäänee :''''DDD

Shipeistä sitten taas, en oo ihan varma onko jäänyt epäselväksi, mutta Steve Rogers/Tony Stark koska it is rakkaus ♥♥♥♥ Muita en erityisemmin edes shippaa, joskin tästä uudesta OTP:sta huolimatta joskus nautiskelen guilty pleasurena Tony/Buckya, mutta ei oo Stonyn voittanutta.

// Black widowista tulikin mieleen, että mitkä on ajatukset/odotukset näistä tulevista Marvel-julkaisuista? Mulla ei erityisemmin oo vielä muuta sanottavaa, kuin että WinterFalcon on se, mitä en malta odottaa!!! Niistä julkaistaan siis muutamaosainen minisarja (ilmeisesti Disney+ palvelussa?) loppuvuodesta.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2020 16:48:12 kirjoittanut Angelina »


ava & bannu © Inkku

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 393
  • and — the beginning
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #2 : 18.01.2020 17:11:12 »
AAAAAAAAAAAAAAAA sinä ♥ Fuck yes. Siis, wait. WAIT. Sinä tykkäät Stonysta? O i k e e s t i? Yllättävä juonenkäänne! En olisi koskaan uskonut! *: ♥

Spoileritägiä ei joo tarviis, mutta mietin sitä, että MCU on niin pitkä, että jos tänne löytää jotkut Marvelista kiinnostuneet jotka ei ole niitä kaikkia nähnyt lukisi täältä kaikki IW:n ja Endgamen juonenkäänteet niin olisiko se sitten vähän pilattu. :---D Marvelia on kuitenkin niin paljon erilaista eikä kaikki oo leffoja nähnyt. Itse spoilasin itseni juuri ennen Endgamea ja oli aika avuton olo, joten en halua aiheuttaa pahennusta sellaisten joukossa jotka ei ole vielä MCUhun syvemmin tutustunut. :---D Toki varmaan tähän pätee sellainen fakta, että jos olet internetissä, et voi selvitä spoilaantumatta, mutta noh. Silti. Ehkä tänne voi joku elokuvia näkemätön huudella, että tarvitseeko spoilertägejä vai ei!

Spoiler: näytä
Tonyn kuolema siis,,,, Se oli hieno ja jos Tonyn on pakko kuolla niin tuo on ainoa oikea tapa, mutta en vaan pääse siitä yli. Dulz nauraa mulle aina kun huudan, mutta... Oon vaan edelleen hyvin in denial asiasta :----D Aina välillä muistan sen ja tuntuu kuin joku löisi lekalla rintalastaan. Stevestä en oikein tiiä mitä mieltä olla. Toisaalta tykkään Peggystä hurjasti ja eihän siinä tavallaan sanota suoraan, että Steve sen luokse jäisi. Voin headcanonaa, että se kävi tanssimassa Peggyn kanssa, pelasti Buckyn ja lopulta päätyi Tonyn kanssa yhteen XD Mutta silti jotenkin... Mitä vittua tapahtui end of the linelle? Se vasta sai Buckyn takaisin, miksi se haluaa lähteä vaihtoehtoiseen menneisyyteen ilman sitä? Sitä paitsi, kun mitä tahansa Steve tekee menneisyydessä ei muokkaa sitä aikajanaa mistä se lähti niin... Tuntuu enemmänkin, että se menee elämään jossain simulaatiossa. En tiedä. First Avengerista Endgameen saakka painotettiin sitä kuinka Steve ei voi palata takaisin ja kuinka se on sen takia eri ihminen ja se puhuu Peggyllekin, joka sanoo, että Steven pitää mennä eteenpäin jne. Sitten ne keksii Endgamessa heittää sen takas menneisyyteen jonkun toisen Peggyn luo. :----D


Tobeyn Spider-Man on,,, hmm. Mitäs siitä sanoisi. :---D Ne oli vauva-Aurin ekat supersankarileffat ja kyllähän mä niitä rakastin. Tuossa vaan viimevuonna katsoin sen ensimmäisen niistä uudestaan ja voin sanoa että todellakin aika kultaa muistot :------D Kyllä ne on edelleen tärkeitä, mutta on ne myös aika cringy. Andrew Garfieldin Spidey on myös ihana, sitä ei arvosteta tarpeeksi! Tykkään niistä leffoista ihan kyrpänä. Oon tosi pitkään halunnut itseasiassa kirjottaa Spideypoolia, missä Peter on menettäny Gwenin ja Wade on menettäny Vanessan ja niil on Dead Girlfriend Club! Tom Holland ja MCU:n Spidey on kyllä varmaan kuitenkin se lemppari. Jossain joskus sanottiin että Tobey on täydellinen Peter, Andrew on täydellinen Spidey ja Tom on molemmat ja oon aikalailla samaa mieltä. Se on vaan niin lovable dork. ♥

Minuukin kiehtois tuo Iron Man VR mut ei tosiaan oo rahaa VR-laitteisiin ja oon aika varma et ne aiheuttais mulle jotain hirveetä pahoinvointia kun ihan Insomniacin Spider-Manin webslinging ottaa vatsanpohjasta. :---D

Apua minuu ärsyttää ihan hirveesti Disney+ kun ne sarjat on ilmeisesti VAAN sieltä saatavissa ja vissiin öh, Kevin Feige? Sanoi jossain haastattelussa tms. että ne pitäisi nähdä että pysyisi perillä MCUssa. :----) Kiitos. En ala maksamaan mistään saakelin Disney+:sta. Toivottavasti voin erittäin laittomasti katsoa ne joskus jostain netistä, erityisesti Loki ja WandaVision ja tottakai tuo the Falcon and the Winter Soldier kiinnostaa! Äh. Saatanan Disney.

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #3 : 18.01.2020 22:17:05 »
Varoitus, ranttia Endgamesta tulossa:
Spoiler: näytä
Lainaus
Mitä vittua tapahtui end of the linelle? Se vasta sai Buckyn takaisin, miksi se haluaa lähteä vaihtoehtoiseen menneisyyteen ilman sitä?
TÄMÄ. NIIN LUJAA TÄMÄ. Kun ekan kerran näin Endgamen, niin kaikkein surullisin olo tuli (Natashan kuoleman lisäksi) just tästä Steven tekemästä paskastuntista, mitä aktuaalista vittua?? Pitäis oikeasti vaan inhota kirjoittajia, mutta jotain tämä hajotti myös mielikuvassani Steve Rogersista :'(
Ja siinä, missä Natashan aiheuttama suru oli sellasta terapoivaa itkusurua, tuosta Steven stuntista jäi vaan tosi tyhjä ja paska olo. Nyt joulun alla katsoin kaikki Captain Americat uudestaan, ja ei helvetti kun tuntui vaan niin pahalta, kun muisti, miten Endgame päättyy.
Jotenkin Tonyn kuolema oli helpommin sulatettavissa, koska se oli oikea, hieno sankarikuolema, joka istui hahmon kehityskaareen jne, vaikka toki surullinen tapaus olikin.
Sekin varmaan vaikuttaa, että Steve ja varsinkin Bucky on aina olleet korkealla lempihahmoissani, kun taas Tony ei ole sinne jostain syystä yltänyt. Tuntuisi suoraan sanoen paremmalta, jos Steve olisi kuollut sankarillisesti sen sijaan, mitä meni tekemään.


Huh. *vetää henkeä*
Oletko sinä nähnyt kaikki MCU:n 23 elokuvaa? Mikä niistä on lempparisi?
En todellakaan ole nähnyt kaikkia, lähinnä kaikkien Avengersien omat leffat vissiin, paitsi Hulk on edelleen katsomatta, vaikka löytyy hyllystä. (Kävin ekan Hulkin katsomassa joskus 13vee, ja unohdin silloin silmälasit kotiin. Leffa oli muutenkin huono ::)).
Lemppareita taitaa olla kaikki Captain Americat, koska ne nyt vaan on jotenkin parhaita ensimmäisen Avengersin lisäksi. ja niissä on Bucky Barnes eiku. Veikkaan, että Iron Man 3 nousee myös listalle, kun joskus hankin sen kokoelmiini.
En jotenkin osaa laskea tähän ollenkaan nyt vaikka niitä ihan ensimmäisiä Spidermaneja, vaikka kyllähän niitä tuli tuijoteltua aina kun tulivat tv:stä, ja tykkään yhä Tobeyn Spidermanista, vaikka Tom Holland on myös loistava.
Deadpooleista olen myös kovasti tykännyt, harmittaa vaan, kun kaveri, jonka kanssa koko Marvel-fanitus yhdessä aloitettiin, ei voi sietää Ryan Reynoldsia 😂

Kuka tai ketkä ovat sinun lempihahmojasi? Entä keitä shippaat?
Joko mainitsin Bucky Barnesin ;D Bucky/Steve on yksi ehdottomia OTP:itä. En kuitenkaan ole niitä shippereitä, jotka suuttuu, kun omasta lempiparista ei tehdä canonia (koska kukaan ei voi ottaa minulta pois sitä, että mielestäni yksipuolinen rakkaus Buckyn suunnalta Steveen on ehdottomasti totta).
Toinen lempihahmo on alusta asti ollut Loki, koska siinä nyt vaan on jotain tosi herkullista. Fanficpuolella shippaan Lokia ja Thoria. Varsinkin kaikki Asgardiin sijoittuvat tai myyttiset AU:t on herkkua.
Wandasta tykkään myös kovasti, ja olisi ollut kiva nähdä leffoissa enemmänkin sitä, miten niiden suhde Visionin kanssa oikeasti lähti käyntiin. Peggy on myös <3. Ja Nebula, ei saa unohtaa Nebulaa <3
Steven olisi voinut sijoittaa tälle listalle, mutta Endgamen jälkeen noup.  >:(

Oletko enemmän kiinnostunut sarjakuvista, elokuvista vai peleistä?
Leffat etunenässä, ja myös Spinoff-sarjat on jees, tai no, ainakin Agent Carter oli silkkaa kultaa, ja on huutava vääryys, että se lopetettiin kahden kauden jälkeen (nähtävissä tietääkseni edelleen netflixissä, menkää katsomaan!). Lokia sekä Falcon & Winter Soldieria odotan myös kovasti koska Bucky.
Peleistä (korttipeli, en harrasta konsoleita tai PC-pelejä) yksi loistavin on Avengers against humanity, jonka tilasin netistä itselleni joululahjaksi, ja jolle naurettiin kaverin kanssa vedet silmissä. Voin ottaa sen joskus johonkin miittiin mukaan, jos löytyy kannatusta.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2020 22:22:45 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 393
  • and — the beginning
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #4 : 18.01.2020 22:51:35 »
Tuun myöhemmin huutaa lisää mut pakko adress this issue heti!!!!

Lainaus käyttäjältä: Violetu
(Kävin ekan Hulkin katsomassa joskus 13vee, ja unohdin silloin silmälasit kotiin. Leffa oli muutenkin huono ::)).
EX CU S E  ME Olen Loukkaantunut. 2008 vuoden The Incredible Hulk missä on Edward Norton, right? Se on yksi minun lemppareista :----D Se on criminally underrated! Se on ihan pirun hieno! Rakastan Liv Tyleria Betty Rossina ja Tim Roth Emil Blonskyna on unelmaa ja oh god, I could wax poetic -- En tiedä, se on vaan upea minusta. Edward Norton on hyvä Hulk! Siis rakastan Mark Ruffalon Bruce Banneria to the moon and back x 10^27, mutta silti, Edward on hyvä näyttelijä ja minusta sopi siihen rooliin hyvin. Toki se koira oli paras hahmo, obviously. Mutta siinä leffassa on myös Tony lopussa ja!!! Se on ihana. Sil on ihan hirveet housut, mutta ehkä paras oneliner mitä MCUsta löytyy. Ross: "You should talk." Tony: "You should listen." sksjjsjskks Rakastan häntä. ALSO, siitä näkee hyvin millanen mulkku Ross on ollut aina, ennen Civil Wariakin. Jos ei tiiä sarjakuvista eikä oo kattonu tätä leffaa niin ei välttämättä tiiä et kuka perkele tää Ross on ku kattoo Civil Warin. :---D Ei mulla muuta! Tulin vaan tulisesti puolustamaan tätä leffaa, ens kerralla huudan jostain muusta.

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #5 : 18.01.2020 23:42:48 »
Kieltämättä ihme, ettei kukaan ollut vielä perustanut tätä keskustelua aihemmin. ;) Tulee hyvään tarpeeseen, uskoisin. :)

Tunnustan, etten koskaan ole ollut supersankarijuttujen fani, ja olin nähnyt aikaisemmin muistaakseni vain Thorin, kun ystäväni pyysi mukaan elokuviin. Sitten Infinity Warin jälkeen minua yllytettiin fandomin pariin ja vähän huomaamatta voisi sanoa, että koukutuin.

Oletko sinä nähnyt kaikki MCU:n 23 elokuvaa? Mikä niistä on lempparisi?
En ihan kaikkia. Vanhemmat elokuvat, joissa on eri näyttelijät, eivät hirveästi edes kiinnosta; tykkään tästä nimenomaisesta kokoonpanosta. Varsinaisesti tykkään Avengers-porukasta kertovista elokuvista, mutta ehkäpä jossakin vaiheessa tulee katsottua kaikkikin. Varmaan omat suosikit ovat Age of Ultron ja Winter Soldier? Tykkäsin myös sympaattisesta Ant-Manista ja erityisen paljon pidin myös Kapteeni Marvelista! Sitä voisi omalla tavallaan sanoa näistä parhaaksikin, ainakin jollakin mittapuulla. :)
Spoiler: näytä
Nähty näistä tummennetut, lisäksi olen nähnyt parisen jaksoa Agent Carteria ja ehkä puolet Black Pantherista.

    Iron Man (2008)
    Iron Man 2 (2010)
    The Incredible Hulk (2008)
    Thor (2011)
    Captain America: The First Avenger (2011)
    Marvel's The Avengers (2012)
    Iron Man 3 (2013)
    Thor: The Dark World (2013)
    Guardians of the Galaxy (2014)
    Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)
    Captain America: The Winter Soldier (2014)
    Agents of S.H.I.E.L.D. Season 1 (2013)
    Daredevil Season 1 (2015)
    Avengers: Age of Ultron (2014)
    Agents of S.H.I.E.L.D. Season 2 (2014)
    Jessica Jones Season 1 (2015)
    Ant-Man (2015)
    Daredevil Season 2 (2016)
    Doctor Strange (2016)
    Luke Cage Season 1 (2016)
    Captain America: Civil War (2016)
    Black Panther (2018)
    Agent Carter Seasons 1 and 2 (2015-16)
    Agents of S.H.I.E.L.D. Seasons 3 and 4 (2015-16)
    Iron Fist Season 1 (2017)
    The Defenders Season 1 (2017)
    The Punisher Season 1 (2017)
    Jessica Jones Season 2 (2018)
    Luke Cage Season 2 (2018)
    Agents of S.H.I.E.L.D. Season 5 (2018)
    Spider-Man: Homecoming (2017)
    Thor: Ragnarok (2017)
    Avengers: Infinity War (2018)
    Ant-Man and the Wasp (2018)
    Captain Marvel (2019)
    Avengers: Endgame (2019)
    Spider-Man: Far from home (2019)


Kuka tai ketkä ovat sinun lempihahmojasi? Entä keitä shippaat?
Hahmoista pidän useimmista, mutta ne omat suosikit ovat Nat (Black Widow) ja Bucky (Winter Soldier). Lisäksi erityisen paljon pidän pikku Morganista ja Cassiesta, vaikka ovatkin todella sivuosassa. <3 Tykkään myös kovasti Clintin perheestä!

Bruce on sympaattinen, Thor on veikeän hurmaava, Steve on kiltti ja rakastettava, Scott on sellainen jota tekisi mieli vain halata, Clint ihastuttaa siksi, että on hahmoista yksi ainoita, jolla ei ole mitään supervoimaa vaan oikea taito! Carol (Kapteeni Marvel) hurmasi minut sillä, että kerrankin on tarjolla todella voimakas naishahmo, joka paitsi kykenee, myös toimii, vaikka onkin myös haavoittuvainen ja vielä se päälle, että elokuvassa nostettiin romanssien sijaan ystävyys tosi vahvaksi teemaksi. :) Pidin siitä ehkä sata kertaa enemmän kuin kuvittelin. Sivuosissa on myös paljon mielenkiintoisia naishahmoja. Pepper on ihanan uskollinen ja huolehtiva, Lady Sif taisteleva kaunotar, joka silti on myös ennen kaikkea luotettava ystävä, Shuri on ihastuttava tyttö, joka pesee miehet tietotekniikan ja muiden tieteiden kohdalla, vaikka onkin vasta hädin tuskin muuta kuin lapsi. Myös myyttisen salaperäinen ja samalla poikamaisen ronski Valkyrie jäi positiivisesti mieleen, samoin Thorin rakastettava lempeä mutta teräksinen äiti Frigga. Sharonia olisin nähnyt mielelläni enemmänkin, samoin kuin vakuuttavan itsenäistä Peggy Carteria. Ja Hope taas on tomera ja osaava toimija, jolla ei jää sormi suuhun. Wandakin on taitava ja nätti, mutta ehkä hahmona on toistaiseksi jäänyt minulle vähemmän tutuksi. Peter on hellyttävä pikku höppänä, Lokissa kuin Tonyssakin on myös herkät puolensa, vaikka eivät sinänsä suosikkejani olekaan.

Miltei unohdin mainita myös Guardians-porukan! Mantis on minusta hurmaava persoona, tykkäsin myös Nebulan traagisesta hahmosta ja sisarussuhteesta Gamoran kanssa. Toki pidin myös hassusta Quillista ja Baby Groot oli tosi lutunen. :) Ja kovan pintansa alla tunteellinen Yondu valloitti hänkin. (Olen jopa päässyt miehen juttusille ja saanut häneltä kunnon halin. <3 )

Olen joustava parituksia lukiessani, mutta itseäni kirjoittajana inspiroi erityisesti Natasha/Bruce, Natasha/Bucky, jos ei perhettä lasketa niin myös Natasha/Clint (tosin tämä pari toimii upeasti myös ihan ystävätasolla) ja jollakin tapaa miellyttää myös Natasha/Steve, joskin sekin on minusta enemmän bestis-kuin romanttis-paritus. :) Minua houkuttaisi kovasti parittaa Carol joko Thorille tai Stevelle. :) Lisäksi Thor/Sif, Scott/Hope, ja ennen kaikkea melko aliarvostettu mutta mielestäni hyvin toimiva ja toisiaan tasapainottava pariskunta Tony/Pepper. :) Hettiparitukset sytyttävät minua enemmän kuin muut, mutta jos miettii hahmojen välistä kemiaa, niin sekä Steve/Bucky että Steve/Tony ovat käytännössä melkein canonia uskottavuutensa puolesta. ;D Lisäksi tällä naiskaartilla saisi vaikka miten paljon tyttöpareja.

Oletko enemmän kiinnostunut sarjakuvista, elokuvista vai peleistä?
Oikeastaan vain MCU/Avengers -elokuvista. Ja ficeistä. :D

Ja odotan superinnolla tulevaa Black Widow -elokuvaa, kuten myös Sam & Bucky -sarjaa. Toivottavasti lunastavat odotukset. :)

// No, palataan nyt vielä itsekin siihen Endgamen ratkaisuun... ;)
Spoiler: näytä
Vastoin yleistä mielipidettä en tyrmää lopetusta täysillä. Se todellakin tuntui juonellisesti oudolta ratkaisulta ja sotki pahasti sitä asetelmaa, että Steve oli jo kertaalleen hyvästellyt Peggyn ja luopunut ajatuksesta että heistä koskaan enää voisi tulla paria. Plus että Steve oli vieläpä melkoisen kiinnostunut Sharonista, joka oli Peggyn sukulaistyttö. ;)

Toisaalta, ennen tätä asioitten kohtaamista ja luopumista Steve oikeastikin kaipasi takaisin omaan aikaansa ja Peggyn luo. Siihen nähden oli kaunein mahdollinen lopetus, että mies, joka oli väkivalloin riistetty omasta ajastaan ja rakkaansa rinnalta, pääsi elämään vielä todeksi sen kaipaamansa onnen, omassa tutussa ajassaan ja ympäristössään. Jos ei ajattele muita epäloogisuuksia, niin minusta se Endgamen loppu oli aivan ihana.

Tulkitsin itse kokonaisuuden näin, ja sellaisena hyväksyn sen aivan täysin:
* Steve oli jo alistunut tosiasiaan, että Peggy on mennyt naimisiin ja elänyt oman elämänsä tahollaan, kun uskoi Steven kuolleen. Kuitenkaan hyvästelykohtauksessa iäkkään Peggyn kanssa ei ilmene, kuka se hänen miehensä ja lastensa isä oikein oli. Kun Endgamessa Steve, joka on jo alkanut rakentaa uutta elämää nykyajassa, palaa 70-luvulle ja näkeekin Peggyn yhä yksinään, hän tajuaa ettei kaikki mennytkään kuten hän oli kuvitellut. Ja ymmärtää rakastavansa tätä yhä edelleen, kuin myös oivaltaa pym-partikkelien mahdollistavan paluun, jolloin siitä tulee mahdollisuus, jota hänellä ei aiemmin ollut.
* Steve oli keskustellut Buckyn kanssa valinnoistaan. Tämä näkyy paitsi hyvästelyssä (jossa Bucky on jo valmiiksi vähän alavireisen ilmeinen, ja mitä varten se edes noin hyvästelisi, jos tarkoitus olisi, että Steve palaa takaisin heti seuraavalla minuutilla?) myös siinä, että toisin kuin muut, Bucky ei näytä yhtään yllättyneeltä kun Steve ei palaakaan. Uskon, että hän tiesi jo, että Steve aikoi jäädä. Bucky myös tietää, ja on kenties itse pyytänytkin, ettei joutuisi vastuuseen kilvestä ja Kapteeni Amerikan roolista. Minusta vaikutti vahvasti siltä, että kaiken tapahtuneen jälkeen Bucky ei kaivannut kuin rauhaa ja seesteisyyttä elämäänsä, ei ainakaan taisteluja, vaikka olikin valmis tarttumaan toimeen kun Steve sitä häneltä Infinity Warissa pyysi.
* Uskon, että Steve palasi menneisyydestä ikämiehenä nykyaikaan siinä vaiheessa, kun Peggysta aika jätti. Näin hänellä oli mahdollisuus viettää yhteinen elämä rakastettunsa kanssa (niine lapsineen kaikkineen, kenties?) ja palata viettämään viimeiset vuotensa (ties kuinka pitkälti se superseerumi hänelle kuitenkin vielä voimia antoi vanhuuden päiviinkin?) nykyajan läheistensä kanssa. Heidän kohdallaan ei ollut kulunut aikaa kuin pieni hetkinen, kun Steve jo palasi heidän luokseen, mutta silti hän sai viettää ansaitut onnen vuotensa Peggyn kanssa, kuten oli aina toivonutkin. Ja loppuvuotensa vaikka Buckyn seurassa sitten. :)

Tätä näkemystä ei ole mistään vahvistettu sellaisenaan, mutta näin sen itse tulkitsin ja pidän sitä omana canon-lopetuksenani tälle asialle. :) Lisäksi ajattelin (koska Buckyn vibranium-kättä ei Endgamen lopussa enää näytetty lainkaan) että kenties Steve oli onnistunut tekemään jotakin sellaista menneisyydessä, mikä olisi helpottanut jollakin tapaa Buckyn oloa ja tilannetta, mutta tämä toiveikas ajattelu kumoutui sillä, että ilmeisestikin se vain piti kättään kohteliaisuudesta peitossa tai jotain, kun se käsi kuitenkin oli tappanut Tonyn vanhemmat?
« Viimeksi muokattu: 19.01.2020 00:09:11 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #6 : 19.01.2020 00:37:42 »
Vastauksia End game juttuihin:

Spoiler: näytä
Siis no joo. Jos Tonyn oli kuoltava, niin oli toi oikea tapa joo, siitä oon samaa mieltä. Silti oon in denial, vaikka ymmärränkin järkeilyn sen takana. Silti perseestä :'D Steve taas ei oo hahmona silleen kuulunut mun suosikkeihin, vaikka rakastan Chris Evansia, mutta silti tuo sen loppu oli niin antikliimaksi että äh. Ja joo ymmärrän tuon mitä tapahtui end of the linelle, mutta mun mielestä Steven ja Buckyn kanssakäyminen oli vähän jotenkin... tönkköä sitten myöhemmissä leffoissa. Tai siis että toisaalta ymmärrän joo, ettei se friendship ehkä kaiken tuon jälkeen enää oo ihan entisensä. Silti se, että Steve jätti kaiken taakseen ja palasi Peggyn luo oli PASKAA : DD Argh.

Siitä miten pahasti oon in denial kertoo varmaan se, että mun canonissa/fanonissa Steve kävi tanssimassa Peggyn kanssa ja etsi sitten Tonyn käsiinsä :''''DDDD <3


Violetu siis MITEN ei voi sietää, Ryan Reynoldsin pisteet nousi mun silmissä ihan taivaisiin Deadpoolin myötä :''D Se on aivan mahtava niissä, en ois jotenkin aiemmin osannut siltä odottaa, mutta nostan kyllä hattua hälle ♥

Ah joo, unohdin sanoa shipeistä Thorkin, se on mun guilty pleasure myös, Tony/Buckyn lisäksi : D Mä en tiedä miksei Steve/Bucky iske muhun yhtään, nään sen vaan niin jotenkin bromancena etten vaan pysty. Toki ymmärrän kyllä, miksi sitä shipataan ja Bucky on bae. Mutta samanlailla se menee varmaan niiden kanssa, jotka ei taas näe Steve/Tonya, sen takia nää paritusasiat on aina mielenkiintosia! Tossa WinterIronissa on jotain, että se kiehtoo mua aina sillon tällön :3 Tähän toki voi vaikuttaa se, että hahmona noista Tony on ehdottomasti rakkain. Het-paritukset on yllättäen musta vähän tylsiä, vaikka näin joo canonia ajatellen Tony/Pepper on ihan ookoo, mutta... ;D En saa käännettyä muttereita päässäni että shippaisin sitä. Nat/Bruce on musta ajatuksena ihan kiehtova, samaten Nat/Wanda, kun siihen on (hyvin pienesti) tutustunut.

LOL en oo muuten kans nähny Hulkia, me skipattiin se maratonissa kun kaikki oli että meh :'''D Plus häiritsi se, ettei siinä ollut Ruffaloa, koska se on musta ihan loistava Bruce. Mutta ehkä sekin pitäs kattoa, että saa complete listan. Noita muita Marvelin juttuja, kuten Daredeviliä tai Jessica Jonesia jne. en oo nähnyt, eikä ne mua oikeestaan kiinnostakaan, tää MCU on ollu se juttu :3

Fion hahmolistauksesta tuli mieleen, että joo Valkyrie on mahtava, mutta sitten esim Sharonia en siedä ollenkaan, se oli musta jotenkin niin meh ja vihasin yli kaiken sitä pakollista pusua sen ja Steven välillä :'''D Eläydyn joo ehkä vähän liikaa, mutta hyhhy. Helasta tykkäsin myös, musta se oli badass naispahis ja mun mielestä oli jotenkin kiehtovaa, että se oli Thoria ja Lokia paljon voimakkaampi. JA MITEN SAATOIN UNOHTAA HAPPYN :'''DD Se on yks mun suosikki koska se on ihana ja symppis ♥♥


ava & bannu © Inkku

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #7 : 19.01.2020 01:40:35 »
Vähän lisää yleistä pohdintaa pikkuisen aiheen vierestä, ei niinkään jo kirjoitettuja puheenvuoroja sivuten.

Voisi oikeastaan vielä lisää korostaa sitä, että MCU tosiaan tarjoaa tyttökatsojille laajan kaartin eri tavalla vahvoja ja itsenäisiä naisia, joihin samaistua. Useimmin edelleenkin supersankarijutut mielletään poikien jutuiksi ja naishahmoja pidetään objekteina. Siinä suhteessa MCU ihanasti poikkeaa pikkuhiljaa perinteisestä kaavasta. :) Esimerkiksi vaikka Kapteeni Marvel voisi hyvin edustaa jollekin tytölle samaa kuin se Iron Man -hahmo pikkupojalle - tai yhtä lailla päinvastoin. :) Se Kapteeni Marvelissa oli minusta erityisen hienoa, että ei mikään estä, ettei myös joku pikkupoika voisi pitää hahmoa siistinä ja samaistuttavana yhtä lailla kuin mieshahmoakin. Pidin hahmon elokuvatoteutuksessa erityisesti siitä, ettei sitä oltu seksualisoitu liikaa. Puku ei ollut mitenkään antava (jos vertaa vaikka Black Widowin alkukausien tiukkaan asuun) ja kurvitkaan eivät korostuneet liikaa viedäkseen hahmolta uskottavuutta. (Sarjakuvat ovatkin sitten tässä ihan oma lukunsa, ja se on yksi syy, miksi en niistä niin kovin pidä, että ne on usein piirretty vähän liikaa mieslukijaa silmällä pitäen.) Ei sillä, etteikö kurvikas naisen figuuri voisi viehättää omaakin esteettistä silmää, mutta jos sen on tarkoitus olla ensisijainen juttu, se vain häiritsee ja ärsyttää.

Pidän ihailtavana myös sitä, että nykyään on saatavilla myös ihan asiallisen näköisiä ja kauniita leluja & figuureja myös naishahmoista ja sivuhahmoistakin. Toki fanituotteistus tulee vähän jälkijunassa, mutta tässä fandomissa se on kuitenkin ihan toista luokkaa kuin vaikka Star Warsissa, jossa ei ollut vuosikymmeniin edes hääppöistä Leiaa saatavilla, muista naishahmoista puhumattakaan.

Itse toivoisin, että naishahmot voitaisiin nähdä voimavarana, ihailtavina ja arvokkaina siinä missä miehetkin. Ficcareidenkin keskuudessa on kauan vallinnut se ajatus, että tyttöhahmot ovat vähän plääh ja pilaavat jopa mieshahmojen roolia. Minua mietityttää, miksi ei edes nykyisenä tasa-arvon aikana voida nähdä naista arvokkaana ja tärkeänä hahmona, nyt kun lopultakin niitä aletaan tarjota monipuolisesti erilaisina ja monitaitoisina hahmoina näissäkin elokuvissa. Etenkin Pepperin dissausta kuulee paljon, vaikka itse pitäisin tätä paritusta todella uskottavana ja myös aika hurjan hienona, kun miettii miten vahva kiintymys ja syvä välittäminen heidän välillään Tonyn kanssa on. Ja Pepper paitsi huolehtii, myös suojelee ja taistelee Tonyn puolesta ihailtavalla tavalla. :) Itse en välttämättä ole näyttelijän ykkösfani (no, kummankaan heistä) mutta pidän hahmojen välisestä kemiasta. :)

Lainaus
esim Sharonia en siedä ollenkaan, se oli musta jotenkin niin meh ja vihasin yli kaiken sitä pakollista pusua sen ja Steven välillä :'''D
Sharon jäi hahmona aika pinnalliseksi ja ehkä se koko tarinan kaari keskeneräiseksi hänen osaltaan. Se oli kieltämättä vähän pakotettu pusu, ja itsekin tulkitsin sen niin, että Steve koetti sen kautta ikään kuin irtautua Peggysta. Toisaalta Sharon vaikutti vallan pätevältä työssään ja sen myötä tietyllä tapaa vahvistaa ajatusta, että nätin tytön ei tarvitse olla pelkästään nätti ja soma, vaan myös itsenäinen toimija. :)

Minua jotenkin tökki hahmona aika tavalla Jane (Thorissa). Nyt uudemmalla katsomiskerralla se lähinnä ärsytti monessa asiassa, ja suhtaudun aika ristiriitaisesti ajatukseen, että se palaisi ikään kuin naispuolisen Thorin hahmona tulevaan elokuvaan? Toisaalta sekin voidaan nähdä vaihteluna siihen, että sankarittarella on lupa olla omanlaisensa, olipa semmoinen tai tämmöinen. ;)

Mikä tuntui tosi kummalliselta, oli se että alkuunsa hyvin vahvasti pohjustettua Nat/Bruce -kuviota ei saatettu järkevästi loppuun asti missään vaiheessa. Käsittääkseni fanit ja katsojat eivät tykänneet tästä parista ja niinpä se juonikuvio tylysti torpattiin. Siinä olisi ollut minusta todella uskottava ja myös toimiva pariskunta. Molemmilla oli vahva yksinäisyyden ja kelpaamattomuuden tunne ja tarve uhrautua toisten hyväksi vaikka omia tarpeitaankin vastaan. Kumpikin kaipasi syvästi paitsi läheisyyttä myös perhettä ja puolisoa, muttei uskonut olevansa siihen mitenkään oikeutettu tai pitävän vaihtoehtoa edes mahdollisena millään muotoa. Minusta Avengers-elokuvassa oli puhutteleva kohtaus, jossa kaksikko kohtaa ensi kertaa, ja Bruce keinuttaa kehtoa merkitsevästi samalla kun sanoo, ettei aina voi saada sitä mitä haluaa. Kaksikko palaa tämän mahdottomuuden äärelle myös Age of Ultronissa, jossa kumpikin myöntää vahvasti tunteensa mutta asettaa silti velvollisuuden niiden edelle.  :'( Leikiteltyään ohikiitävän hetken ajatuksella, että he vain katoaisivat kahden uuteen elämään, he kuitenkin palaavat todellisuuteen ja maailman pelastamiseen. Sitten äkkiä hupsis, Bruce tyrkätään avaruuteen ja Nat jää yksin suremaan ja hautaa tunteensa työn alle. Kun he taas kohtaavat, on aikaa kulunut eikä kumpikaan osaa, uskalla tai kehtaa palata siihen, mikä jäi kesken.  :-\
Infinity Warissa ja Endgamessa sitten
Spoiler: näytä
olisi ollut erinomainen mahdollisuus syventää suhdetta yhteistyön kautta, mutta sen sijaan päädyttiin ihan muuhun ratkaisuun. :( Olin todella pettynyt siihen, että Nat sai kantaa koko maailman taakkaa harteillaan miltei yksinään, kun olisi ollut potentiaalinen mahdollisuus saada tukea myös itselleen, työnsä lisäksi. Myöskään Bruce ei saanut rakkautta osakseen keneltäkään, vaan päällimmäiseksi nousi Brucen osalta tieteeseen panostaminen ja Hulkin osalta yleisen hyväksynnän ja yhteiskuntakelpoisuuden saavuttaminen. Natashan menehdyttyä Bruce jäi kaipaamaan, muttei tunnustanut silloinkaan tunteitaan avoimesti.

Pidin Natashan uhrausta elokuvallisesti hyvänä kohtauksena ja ainakin minuun se teki vahvan tunnereaktion, mutta harmitti tosi kovasti, että muu porukka lemppasi Natin tuosta vain sivuun ja keskittyi pian muuhun. Olisi ollut kiva nähdä jokin vähän syvällisempi kohtaus, jossa häntä olisi edes kaivattu ja hänen uhraustaan huomioitu kunnolla. Tykkäsin Clintistä ja ymmärsin hyvin Natashan ajatuksen, että hän joutaa paremmin kuolemaan, jos Clintillä onkin vielä tilaisuus päästä perheensä pariin (perheen, joka oli hyvin rakas myös Natashalle), mutta silti tuntui pahalta elokuvan tekijöiden ikään kuin tällä tapaa esittäessä mielikuvan, että naimaton, lapseton nainen on "turha" ja joutaa kuolemaan muiden ihmisten edestä, kenenkään jäämättä kunnolla suremaan.  :'( Se oikein korostui siinä, miten Tonya muistettiin isolla joukolla oikein ylenpalttisesti.

Minusta olisi ollut hyvä päätös elokuvalle ikään kuin palkita kaikki, mitä Natasha on paitsi joutunut elämässään kärsimään ja kokemaan, myös tekemään toisten hyväksi, antamalla hänellekin joku, joka rakastaisi ja pitäisi huolta myös hänestä. Kaikki nämä supersankarihahmot ovat omalla tavallaan traagisia, mutta Nat ehkä siinä suhteessa pahiten, että kaiken antamansa jälkeen hän sai hyvin vähän, eikä juuri kokenut ansaitsevansa sitäkään aiempien tekojensa tähden. Ja sitäkin vähää hän piti niin suuressa arvossa, että koki sen olevan tärkeintä elämässään. Minusta Nat olisi ansainnut niin valtavan paljon enemmän. Jos ei biologisesti omaa lasta, niin edes jonkun, jolle olisi läheisimmän aikuisen tai äidin asemassa. Ja aivan ehdottomasti ylitsevuotavan kaikenkattavaa rakkautta joltakulta, joka välittäisi hänestä enemmän kuin mistään, jonka seurassa voisi laskea suojamuurinsa ja paitsi rakastaa, myös tulla aidosti rakastetuksi. Hyljeksityksi ja muiden pelkäämäksi itsensä kokeva kiltti Bruce, joka sai Natashalta vilpitöntä välittämistä, olisi minusta sopinut tähän tehtävään mitä parhaiten. Sen sijaan Tohtori Hulk/Bannerista tehtiin sellainen jättiläinen, ettei häntä voi käytännössä parittaa fyysisesti kenellekään ainakaan siinä mielessä, ja jätettiin myös hänet tyytymään siihen, ettei romantiikkaa tai ketään rakasta ole olemassakaan häntä varten. Myös Brucen hahmo olisi minusta ollut sitä vailla, että hän saisi tuntea olevansa rakastettu ja haluttu erilaisuudestaan huolimatta, ei tuntea pelkkää syrjäytyneisyyttä ja pelkoa toisten osalta. Siihen nähden, miten moni hahmoista päätyi onnellisesti yhteen rakkaineen tai vähintään jäi rakastetuksi ja kaivatuksi, koin että lempihahmoni hylättiin tarkoituksella yksinäisyyteen. Plus se minun pikku mussukkani Bucky, joka myös jäi yksin, ja jonka parhain ystäväkin valitsi menneisyyden ennen häntä.  :-\  Elämä on epäreilua myös Marvelin universumissa.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #8 : 19.01.2020 02:09:35 »
Auri, ei 2008 Hulk(edelleen katsomatta, vaikka löytyy hyllystä), vaan tää tuli olikohan 2003. Ihmiset vissiin yleensä tahallaan unohtaa sen olemassaolon 😂

//
Endgaygame-spoilit jatkuu
Spoiler: näytä
Lainaus
Steve oli keskustellut Buckyn kanssa valinnoistaan. Tämä näkyy paitsi hyvästelyssä (jossa Bucky on jo valmiiksi vähän alavireisen ilmeinen, ja mitä varten se edes noin hyvästelisi, jos tarkoitus olisi, että Steve palaa takaisin heti seuraavalla minuutilla?) myös siinä, että toisin kuin muut, Bucky ei näytä yhtään yllättyneeltä kun Steve ei palaakaan. Uskon, että hän tiesi jo, että Steve aikoi jäädä.
Fiorella, olen tästä joo vähän samoilla linjoilla, mutta särkee sydämen silti, varsinkin, jos ajattelen Buckyn yksipuolisen rakkauden kannalta. Jonka en siis väitä olevan canonia, mutta pointtaan, että kyseessä saattoi olla myös se, että Bucky ihan vaan arvasi, mitä Steve aikoi.

Jokaisella oma headcanoninsa siitä, mitä oikeasti tapahtui tietysti.

Lainaus
mun mielestä Steven ja Buckyn kanssakäyminen oli vähän jotenkin... tönkköä sitten myöhemmissä leffoissa.
Mitä tarkoitat myöhemmillä leffoilla tarkalleen ottaen?
Itse huomasin tämän kyllä Infinity warissa ja Endgamessa erityisesti, Civil Warissakin oli hetkensä (miksi pitää ruveta muistuttelemaan Buckya jostain tyttöystävästä vuodelta kivi, Steve please), mutta nämä on jotenkin paljon helpompaa laittaa käsikirjoituksen tai ohjauksen piikkiin kuin Endgamen loppu Steven kannalta.
*insert rant siitä, miten esimerkiksi Avengers-leffat tuntuu tietoisesti mitätöivän kaiken, mitä Captain America -leffoissa oli* Heitetään nyt vaikka Infinity warin puolivillainen halaus, kun vertaa sitä Civil warin lopputekstien väliseen kohtaukseen... näiden pitäis sijoittua samaan maailmaan, joopajoo  ::) Ainoa mahdollisuus, jolla sen halauksen ostan, on että Steve oli käynyt Buckya katsomassa jo aiemmin tämän heräämisen jälkeen.
Ja kyllä, yhdyn loppulausumaasi,Angelina, PASKAA.

Lainaus
Ficcareidenkin keskuudessa on kauan vallinnut se ajatus, että tyttöhahmot ovat vähän plääh ja pilaavat jopa mieshahmojen roolia.
Tuntuu, että tämä johtuu enimmäkseen siitä, että naishahmoista suurin osa on alun perinkin kirjoitettu paperinohuiksi. Niistä on vaikeampaa lähteä rakentamaan uutta (fanfictionia), koska jos haluaa tehdä hahmosta oikeasti toimivan, on melkein sama kun kirjoittaisi saman tien uuden hahmon. Naiset on niin pitkään olleet (miesten kirjoittamassa) kirjallisuudessa ja elokuvissa vaan äitejä, siskoja, isoäitejä, huoria, kahvinkeittäjiä, ja objektimaisia love-interestejä, että siitä kuopasta ei ihan silmänräpäyksessä noustakaan. Onneksi nykyään ollaan jo sentään menossa parempaan suuntaan, luojan kiitos. Hitaasti, mutta kuitenkin.

Vähän tätä aihetta sivuten, supersankarisarjiksiin sijoitettiin silloin muinoin niitä nuoria sidekickejä sankareille (Bucky oli alun perin Steven teini-ikäinen sidekick), että nuoret sarjiksia lukevat pojat löytäisivät kohteen johon samaistua. Pliiis, tulevaisuudessa tyttö-sidekickejä kans niiden naispuolisten sankarien lisäksi 🤩

Fiorella, kieltämättä Bruce/Natista jäi vähän sellainen fiilis, että se oli kokeilu, jota rakennettiin parissa ekassa Avengers-leffassa, ja sen jälkeen todettiin, että ei tämä nyt toiminutkaan, toivottavasti fanit on unohtaneet koko shipin tai eivät ainakaan huomaa, jos me vähän niin kun sivuutetaan se tai näytellään, että sitä ei koskaan tapahtunutkaan. Kökköä kieltämättä.

Minulla on Stonyn kanssa vähän sama homma kuin Angelinalla Stuckyn kanssa. Se on ihan ookoo, näen Steven ja Tonyn välisen jännitteen leffoissa, mutta sitten kun pitäisi ficata tai lukea ficcejä, niin en oikein saa niistä mitään muuta kun ystävyyttä. Ehkä jotain kevyttä jännitettä korkeintaan. Voin lukea Stonya joo, mutta en tietoisesti etsi sitä luettavakseni toisin kuin Stuckya, koska se ei vaan sytytä samalla tavalla syystä X.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2020 03:04:36 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #9 : 19.01.2020 09:53:10 »
Mikä tuntui tosi kummalliselta, oli se että alkuunsa hyvin vahvasti pohjustettua Nat/Bruce -kuviota ei saatettu järkevästi loppuun asti missään vaiheessa. Käsittääkseni fanit ja katsojat eivät tykänneet tästä parista ja niinpä se juonikuvio tylysti torpattiin.

Tämä. En tajua, se torpattiin kyllä todella tylysti, käytännössä ilman mitään kunnon perusteita tai asian käsittelyä. Joo ei leffoihin saa kaikkea mahdutettua, mutta jos ollaan tultu myöhemmin siihen tulokseen ettei tää nyt ollutkaan hyvä idea, niin musta se olisi pitänyt sitten lopettaa jotenkin muuten :D Nyt se vaan… Unohdettiin. Ja End gamessa...

Spoiler: näytä
Nat jäi joo muutenkin vähän varjoon tuon kuoleman jälkeen, sitä lyhyttä itkukohtausta lukuunottamatta. Tää kuitenkin varmaan selittyy sillä, että kaikki oli vielä ns ”kesken”, ettei ollut aikaa jäädä muistelemaan. Mutta joo, ymmärrän kyllä pettymyksen sen suhteen.


Violetu
Spoiler: näytä
meinasin siis juurikin IW ja EG leffoja pääasiassa. Tai kun miettii, että millanen Winter soldier/Civil war oli, mutta sitten niistä eteenpäin musta tuntu, että koko Bucky vähän niinkun unohdettiin… Ensin se dumbattiin Wakandaan, sitten se tulee takaisin vain kadotakseen hetken kuluttua savuna ilmaan (mihin Steven reaktio oli musta aika lame, vaikka ehkä se menee shokin piikkiin) ja sitten End Gamessa tosiaan ainoo kanssakäyminen (ellen muista väärin?) oli se loppu, että boy bye mä lähden nyt :D Eli joo tavallaan en mieti tätä pelkästään Stuckyn näkökulmasta, vaan siitä että koko Bucky jäi vähän niinkun unholaan mun mielestä.


Mulla on ihan hillittömät odotukset WinterFalconista, joka on kyllä osittain kaikkien manipien ja meemien ansioo :’D Samista ja Buckysta on maalattu niin loistava kaksikko ja toivon, että niiden bromance on oikeesti kunnollinen! Sam ei oo mikään mun suosikki ja se on jäänyt vähän mulle sellaiseksi tylsäksi taustahahmoksi, mutta Buckyn kanssa niistä voi kyllä tulla huikee duo!

Ja joo, musta on aina mielenkiintoista keskustella parituksista, koska ne on kaikille niin oma ja hlökohtainen juttunsa :3 Ja täällä onneks aika hyvin kunnioitetaan muiden näkemyksiä, esim tumblrissa näkee välillä aikamoista paskaa mitä osa shipeistä ja shippaajista saa niskaan :D (samaten nään välillä semmosta Tony-hatee ja vittu mua suututtaa, mutta yritän olla aikuinen :-------DD) Ja tosiaan se, kun sanon etten pysty shippaan vaikka just Stuckya, niin ei oo mikään nega niille jotka siitä tykkää, se johtuu vaan omista rajoitteista ja päänsisäisistä ongelmistani. Älkää vaan kukaan ottako mitenkään henkilökohtasesti :) imo molempien paritusten ”ongelma” on nimenomaan Steve, joten siitä syystä Tony/Bucky on välillä aika jees……………..


ava & bannu © Inkku

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #10 : 19.01.2020 12:26:02 »
Lainaus
Mulla on ihan hillittömät odotukset WinterFalconista, joka on kyllä osittain kaikkien manipien ja meemien ansioo :’D Samista ja Buckysta on maalattu niin loistava kaksikko ja toivon, että niiden bromance on oikeesti kunnollinen! Sam ei oo mikään mun suosikki ja se on jäänyt vähän mulle sellaiseksi tylsäksi taustahahmoksi, mutta Buckyn kanssa niistä voi kyllä tulla huikee duo!
Ne on jo alun perin tuollakin vähällä yhteisellä ajallaan sen sortin keskenään sanaileva kaksikko, että siinä on jo valmis jännite, joka toivon mukaan toimii hyvin itsenäisenä sarjanakin. :) Samaten minulla Sam on jäänyt vieraammaksi hahmona, koska sitä ei juurikaan näe, mutta on siinäkin ihan mukavat puolensa. En pidä mitään superodotuksia, etten pety, mutta toivon että pääsen tätä näkemään ja olisi hauska ja hyvin tehty sarja, vaikka siinä onkin vain kaksi sivuhahmoa.

Lainaus
Fiorella, kieltämättä Bruce/Natista jäi vähän sellainen fiilis, että se oli kokeilu, jota rakennettiin parissa ekassa Avengers-leffassa, ja sen jälkeen todettiin, että ei tämä nyt toiminutkaan, toivottavasti fanit on unohtaneet koko shipin tai eivät ainakaan huomaa, jos me vähän niin kun sivuutetaan se tai näytellään, että sitä ei koskaan tapahtunutkaan. Kökköä kieltämättä.
No niinpä... Olisi sen voinut edes jotenkin koota kasaan ja vähän keskustella aiheesta. Koko orastava suhde ikään kuin haudattiin eläviltä ja esitettiin melkein kuin sitä ei olisi koskaan ollutkaan.  ::) :-\ Myös Thor sivuaa Janea (joka myös vain katoaa jonnekin) viitaten "entiseen heilaan", mikä on aika laimea heitto siihen nähden, että mies oli valmis jo hylkäämään kuninkuutensa, kotinsa ja kansansa tämän naisen takia yhdessä vaiheessa. ;)

Lainaus
Tuntuu, että tämä johtuu enimmäkseen siitä, että naishahmoista suurin osa on alun perinkin kirjoitettu paperinohuiksi. Niistä on vaikeampaa lähteä rakentamaan uutta (fanfictionia), koska jos haluaa tehdä hahmosta oikeasti toimivan, on melkein sama kun kirjoittaisi saman tien uuden hahmon. Naiset on niin pitkään olleet (miesten kirjoittamassa) kirjallisuudessa ja elokuvissa vaan äitejä, siskoja, isoäitejä, huoria, kahvinkeittäjiä, ja objektimaisia love-interestejä, että siitä kuopasta ei ihan silmänräpäyksessä noustakaan. Onneksi nykyään ollaan jo sentään menossa parempaan suuntaan, luojan kiitos. Hitaasti, mutta kuitenkin.
Näinhän se on ollut monessa teoksessa, mutta minusta monen hahmon kohdalla ei enää ole tästä kyse. Esimerkiksi vaikka mainittu Kapteeni Marvel on iso hahmo, josta elokuvassakin jo yksin esitettiin monia puolia, joista lähtee erilaista tarttumapintaa, ja käsittääkseni sarjakuvista voisi ammentaa vaikka kuinka paljon lisää. (Minullakin on yksi Kapteeni Marvel -sarjakuvalehti viime keväältä, tosin en ole sitä vieläkään lukenut kunnolla, kun ostin sen lähinnä kauniin kansikuvan takia. ::) Mutta jo selaamalla näkee, että siinäkin on ainesta vaikka mihin - ja se mikä itseni yllätti, oli vahvana esitetty Carol/Tony - siis mitä?!!) Kuitenkin hahmoa dissattiin etenkin Amerikassa tosi vahvasti jo heti tuoreeltaan ja valitettiin vaikka mistä epäolennaisuuksista. Itse pidin sitä enimmäkseen tietyn kansanosan harmistuksena siitä, että kyseessä ei ollutkaan pelkkä antelias tissipari. Mutta en näkisi naisilla olevan syytä tästä hahmosta valittaa. Elokuvassa käsiteltiin vahvasti tunnepuolta, menneisyyttä ja taustoja, arvomaailmaa ja työn merkitystä. Sanoisin, että Marvelin kaartista aika moni mieshahmoista on tätä naista ohuemmin kirjoitettu. Rehellisesti sanoen olin aika pettynyt kuullessani naisväen kommentteja hahmosta elokuvan jälkeen.

Sitten esimerkiksi Nat, jonka hahmo alussa Iron Man II:ssa on aika ohut, saa pitkässä juoksussa kelpo kehityskaaren, jossa on niin paljon viittauksia menneisiin ja tukahdettuja tunteita, että siinä on runsaasti aineksia myös fanfictioniin. Samoin Pepperin kohdalla, tosin hänellä on mielestäni paljon vahvempi aloitus kuin Natilla. Pepperistä saisi irti niin paljon, kun siihen lähtisi. Ja itse pidän arvokkaana myös sitä, että se "kiltti ja sivussa toimiva nainen" voi myös pystyä sankaritekoihin ja olla merkityksellinen monessa asiassa. Tässä on samaistumispohjaa aika monelle naiselle - ei tarvitse jäädä pelkästään yhden roolin vangiksi. :)

Lainaus
Nat jäi joo muutenkin vähän varjoon tuon kuoleman jälkeen, sitä lyhyttä itkukohtausta lukuunottamatta. Tää kuitenkin varmaan selittyy sillä, että kaikki oli vielä ns ”kesken”, ettei ollut aikaa jäädä muistelemaan.
Mikäpä olisi estänyt muistella häntä myöhemmin siinä missä Tonyakin? Pitää vaikka jonkinlaista yhteistä muistotilaisuutta? Mutta ei, kaikki pyöri vain Suuren Tony Starkin ympärillä.  :'( Lähes kaikki muistoväestä oli aivan yhtä läheisiä myös Natashan kanssa. Kyllä se aika paljon kertoo siitä, mikä on yksinäisen naisen arvostuksen määrä.

Lainaus
Ja joo, musta on aina mielenkiintoista keskustella parituksista, koska ne on kaikille niin oma ja hlökohtainen juttunsa :3 Ja täällä onneks aika hyvin kunnioitetaan muiden näkemyksiä
Samoin! :) Ei minua haittaa keskustellessa yhtään, vaikka muilla olisi ihan eri visiot kuin itsellä, koska niistä on hauska keskustella ja vertaillakin. :)

Myönnän, että itse en ole ikinä tykännyt RDJ:sta näyttelijänä (toki ihmisenä en häntä tunne ;) ) ja sekin ehkä osaltaan piti erossa tästä fandomista, kunnes päätin ikään kuin katsoa sen yli. Myönnän senkin, että Stark oli hahmona pitkään minusta tosi ärsyttävä ja epämieluisa, mutta kun pikkuhiljaa on oppinut tuntemaan hahmon taustaa ja ymmärtämään vähän sinne pään sisään, niin ehkä sitäkin osaa tulkita paremmin ja sen myötä katsomaan hahmoa vähän eri silmin. Ei se edelleenkään mikään lemppari ole, mutta toimii hyvin omanlaisenaan kontrastina muihin ja tietyn tyyppisessä tekstissä se toimii tosi hyvin, esim. moni Finin Steve/Tony -ficci on ihan loistava. :D

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #11 : 19.01.2020 12:46:57 »
Finissä on kyllä kiva, että voi aika rauhassa parittaa just sitä, mikä itseä sattuu kiinnostamaan, ja keskustella hyvässä hengessä, vaikka paritusmieltymykset eivät muiden kanssa kohtaisikaan :D

Captain Marvelista tykkäsin itse kovasti, mutta ymmärrän myös, miksi se tuntuu osasta siltä, että äkkiä piti kehittää joku naispuolinen sankari ja tehdä sille oma leffa, koska nykyaika. (Harva MCU:n faneista varmaan loppupeleissä on perillä sarjiksista kovin hyvin). Veikkaan, että Captain Marvel olisi saanut paremman vastaanoton, jos jo aiemmin olisi tehty Black Widowlle oma elokuva, koska sitähän fanit on jo pitkään halunneet.

Totta, ehkä naishahmot ei ole enää viimevuosina olleet niin ohuita, mutta Marvelin leffoissa niiden ruutuaika (varsinkin Pepperin kaltaisten sivuhahmojen) on ollut verrattain vähäistä. Onhan se sinällään aika nurinkurista, kun ihmiset saattaa ruveta parittamaan mieshahmoja ihan lyhyen esiintymisenkin perusteella, mutta naishahmot ei jostain syystä kelpaa yhtä hyvin :-\

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #12 : 19.01.2020 13:04:08 »
Lainaus
Totta, ehkä naishahmot ei ole enää viimevuosina olleet niin ohuita, mutta Marvelin leffoissa niiden ruutuaika (varsinkin Pepperin kaltaisten sivuhahmojen) on ollut verrattain vähäistä. Onhan se sinällään aika nurinkurista, kun ihmiset saattaa ruveta parittamaan mieshahmoja ihan lyhyen esiintymisenkin perusteella, mutta naishahmot ei jostain syystä kelpaa yhtä hyvin
Niinpä, Violetu... Jos nyt ruutuaikaa toisaalta mietitään, niin aika moni suosittu mieshahmo on esiintynyt vielä vähemmän kuin usea naisista. Itse asiassa Pepper on ollut aika paljonkin esillä, ja monessakin elokuvassa, häntä en pitäisi edes sillä tapaa "sivuhahmona". Iron Man -elokuvissa Pepperillä oli kuitenkin vahva rooli, joskin välillä paljolti taustalla.

Ylipäätään se on tuollaisen valtavan roolikaartin ongelma, että kukin saa aikaa hyvin vähän, jos jokaiselle pitää jokin kohtaus riittää. Esimerkiksi IW ja EG esittävät melkein hahmon kuin hahmon yksittäisten kohtausten kautta. Jos miettii kokonaisminuutteja elokuvasta, isoimmatkin hahmot saavat siinä aikaa varsin vähänlaisesti. Siksi ne kunkin omat leffat syventävät heidän taustojaan. (Ja siksi tosiaan Nat olisi ansainnut oman elokuvansa jo aikaa sitten... Tosin jos se olisi tehty jo kauan sitten, se ei ehkä olisi mikään varsinainen meriitti tämän uralla... Voi olla, että nyt hahmoa käsitellään syvällisemmin kuin mitä olisi tehty aikoinaan?)

Itse toivoin, että esimerkiksi Sif olisi saanut enemmän ruutuaikaa elokuvissa. Hänessä oli potentiaalia vaikka mihin, mutta jäi silti paljolti sivuun. Ja kenties jossakin välissä lahjakas ja kiinnostava nuori Shuri saisi vaikka oman elokuvansa. Ehkäpä jossakin vaiheessa tosiaan tulee Avengersien "toinen sukupolvi", onhan siellä kasvamassa melkoinen määrä lapsia ja nuoria hahmoja... ;) Peter Parker, Shuri, Cassie, Morgan, se Iron Manissa ollut Harvey (joka vilahti myös Endgamessa), Clintin lapset, joista Lila osoitti jo kulkevansa isänsä tarkkuusampujan jalanjäljissä, jne... :D

Toivon salaa myös pientä asennemuutosta tulevaisuudessa siihen, että siinä missä ficcari helposti tarttuu vaikka ohimennen vilahtaneeseen miespuoliseen sivuhahmoon ja luo vaikka tyhjästä sille oman hahmon, ei syrjittäisi potentiaalisia naishahmoja vain sukupuolen perusteella. Se ei ole nykyaikaa, eikä se myöskään edistä mitenkään naisten asemaa, jos naiset itsekin näkevät naisen miestä kelvottomampana.

Ei sillä, etteikö pitäisi kirjoittaa juuri siitä mikä kutakin inspiroi, mutta ehkä tässä on sellainen kohta, mitä kannattaisi joskus mielessään miettiä.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 393
  • and — the beginning
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #13 : 19.01.2020 13:19:04 »
Lainaus käyttäjältä: Violetu
Auri, ei 2008 Hulk(edelleen katsomatta, vaikka löytyy hyllystä), vaan tää tuli olikohan 2003. Ihmiset vissiin yleensä tahallaan unohtaa sen olemassaolon
No mietinki! :---D Jotenki ajattelin et 2008 ku oli niin paljon puhetta MCUsta enkä sitten osannut lukea tuota sinun hyvin muotoilemaasi lausetta oikein. Mutta se kannattaa katsoa! Kyllähän se selvästi on "vanha" leffa, mutta silti oikein hyvä. 2003 vuoden Hulkia saakin vähän haukkua :----D

Oon niin ilonen, että täällä on syntynyt näin paljon keskustelua! Ootte ihania! ♥♥♥

Minusta se Bruce/Nat-juttu, hmm. Onhan se harmi, mutta toisaalta ei sitä pedattu kuin Age of Ultronissa ja sitten Hulk päätyi avaruuteen. Seuraavan kerran he näkivät Endgamen aikaan ja Endgamessa on muutenkin niin paljon kaikkea, että ymmärrän ettei siitä oikein sitten tehty mitään juttua.
Spoiler: näytä
Varsinkaan, kun Natasha sitten kuoli siellä Vormirilla. Olisin ehkä ollut vielä suuttuneempi, jos Natashan ja Brucen suhdetta ois jatkettu jotenkin ja sitten Natasha kuolee heti sen jälkeen, en tiedä. Tai no, "heti" sen jälkeen meille, viisi vuotta sen jälkeen heille. En tiedä. Minulla on vähän ristiriitaisia tuntemuksia heistä. Natashan kuolemasta taas ei ole. Sattuu edelleen niin paljon, etten halua puhua siitä. Suoraansanoen huutoitkin teatterissa molemmilla katselukerroilla.


Enemmän minua kyrpii se, että Clintin ja Natashan suhde oli niin kaunis ja heillä olisi ollut pohjaa Avengersissa, mutta sitten Age of Ultronissa on yhtäkkiä Clintillä perhe ja Natasha tuikataan Brucellle? En ole mitenkään Natashaa ja Brucea vastaan, rakastan molempia yksin että yhdessä, mutta Clint/Nat oli Se Juttu minulle Avengersin aikaan. Rakastan kyllä Lauraa ja Clintin lapsia, ei sillä. Mutta. Olen varmaan periaatteesta vihainen. :----D Olin muutenkin Age of Ultronista niin pettynyt, että jätin MCUn katselemisen siihen :---D Vasta vuosi sitten marraskuun aikaan? Muistaakseni, Dulz tuli minun luo kylään ja maratoonattiin kaikki Ant-Manista Infinity Wariin. Ja sen jälkeen olen taas ollut aivan obsessoitunut.

Lainaus käyttäjältä: Fiorella
Ehkäpä jossakin vaiheessa tosiaan tulee Avengersien "toinen sukupolvi", onhan siellä kasvamassa melkoinen määrä lapsia ja nuoria hahmoja... Peter Parker, Shuri, Cassie, Morgan, se Iron Manissa ollut Harvey (joka vilahti myös Endgamessa), Clintin lapset, joista Lila osoitti jo kulkevansa isänsä tarkkuusampujan jalanjäljissä, jne...
Ah, kyllä kiitos! Rakastan heitä kaikkia ;;; Oon shipannut muuten ihan piruna Peter/Harley siitä asti kun näin Civil Warin. :---D Hups.

En nyt jotenkin osaa sanoa yhtään mitään järjellistä, mutta seuraan keskustelua ja tuun aina välillä huikkaamaan jotain!

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #14 : 19.01.2020 14:01:38 »
Lainaus
Enemmän minua kyrpii se, että Clintin ja Natashan suhde oli niin kaunis ja heillä olisi ollut pohjaa Avengersissa, mutta sitten Age of Ultronissa on yhtäkkiä Clintillä perhe ja Natasha tuikataan Brucellle? En ole mitenkään Natashaa ja Brucea vastaan, rakastan molempia yksin että yhdessä, mutta Clint/Nat oli Se Juttu minulle Avengersin aikaan. Rakastan kyllä Lauraa ja Clintin lapsia, ei sillä.
Kieltämättä minullakin se lähti vahvasti alkuun Clint/Nat -fiiliksistä, tosin näin elokuvat ihan eri järjestyksessä kuin olisi kuulunut (lainasin niitä kirjastosta) ja Age of Ultron taisi olla se eka näistä, jonka näin, se oli syksy 2018. Taisin katsoa ensin AoU:n, sitten Civil Warin ja lopuksi Winter Soldierin? Tosin olin nähnyt viimeksi mainitusta kaikenlaisia videoklippejä jo aiemmin. Yhtä kaikki, The Avengersin näin vasta sen jälkeen, joten katsoin sitä ehkä sitten selkeästi Nat/Bruce -fiiliksillä, varsinkin kun se siitä oikeastaan lähtee liikkeelle koko elokuva.

Spoiler: näytä

Lainaus
Olisin ehkä ollut vielä suuttuneempi, jos Natashan ja Brucen suhdetta ois jatkettu jotenkin ja sitten Natasha kuolee heti sen jälkeen, en tiedä. Tai no, "heti" sen jälkeen meille, viisi vuotta sen jälkeen heille. En tiedä. Minulla on vähän ristiriitaisia tuntemuksia heistä. Natashan kuolemasta taas ei ole. Sattuu edelleen niin paljon, etten halua puhua siitä.
Minäkin itkin elokuvissa Natashaa.  :'( Nat on näistä se minun pikkuinen, johon on ehkä siinä mielessä äidillinen suhtautuminen, että sille haluaisi vain kaikkea hyvää ja tekisi mieli nirhiä kaikki, jotka elokuvissa kohtelevat sitä huonosti. ;) Ymmärrän jotenkin sen valinnan elokuvallisista syistä, koska ainakin minuun se oli roolihahmon kuolema, joka todella sattui, joten uhraus siinä mielessä "toimi", mutta en silti halunnut että noin olisi käynyt ja pahastuin, ettei se sitten vaikuttanutkaan olevan kaikille yhtä merkityksellinen juttu kuin minulle... ::) Niin elokuvan hahmoille kuin myöskään monille katsojille. Olen kehitellyt mielessäni oman vaihtoehtoisen lopun tarinaan, ja se on minun ikioma päänsisäinen canon, (vielä eri kuin minun ficcimaailmallinen mielikuva-canon ;) ) joten pärjään tällä.  ;D Mutta ärsyttää se silti, ettei Natashaa enää ole virallisessa MCU-fandomissa.



I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #15 : 19.01.2020 16:41:53 »
Hei apua, tänne on perustettu Marvel-topa ja kilometriviestejä, miten mun pitäisi päästä mukaan??? Hyvä kun uskallan edes avata suutani. ;D No, yritetään!

Siskopuoli tutustutti mut aikanaan Marvelin elokuviin, ja siitä on nyt aikaa jo useampi vuosi. Mun ensimmäinen leffa oli joku Iron Man, ja Tony oli myös mun ensimmäinen "oikea" leffahahmorakkaus - ja on sitä edelleen. Myös Loki on mulle tärkeä ja Spider-Man kuuluu sekin tähän listaan (nimenomaan Tom Hollandin versio, vaikka Tobey onkin ensimmäinen ja siinä mielessä mullekin alkuperäinen). Naishahmoista rakastan Natia ja Pepperiä. Suurin osa hahmoista on mulle vähintäänkin neutraaleja, eli pidän tavallaan kyllä, mutta en kiinnitä niin paljon huomiota. Kapteeni taas saa multa pyyhkeitä, voi herranjestas kun on aina mennyt tunteisiin. :D Ymmärrän kyllä hyvin, miksi monet siitä tykkää, mutta askdfkjdvosbf. Ei.

Suurimman osan leffoista olen nähnyt. Näkemättä multa on se vuoden 2008 Hulk ja Captain Marvel, muut olen nähnyt ja suurimman osan omistan ihan konkreettisena DVD:näkin. Suosikki on kyllä todella hankala valinta. Tykkään ihan hirveästi kaikista Iron Maneista, eka Avengers on vaan eka ja Guardians of the Galaxy oli jotain erilaista, mihin oli aiemmin tottunut. Jollain tavalla pidän paljon Doctor Strangesta, ja Ragnarok ansaitsee sekin maininnan. :P

En ole sarjakuvia lukenut, eivätkä ne mua niin hirveästi kiinnostakaan. Toki vähän haluaisin nähdä, mistä on kyse, mutta leffat on tärkeämpiä. Ficit on tietysti ihan parasta siksi, että saa muutettua todellisuutta, vaikken aina hyväksykään parituksia. x) Olen vaan kauhean laiska kommentoimaan, vaikka finin marvelit ansaitsisivat kyllä enemmän huomiota. Endgamesta olen edelleen vahvasti suolainen, ja pitkään välttelinkin sen katsomista. Spoilerit sain kaverilta, koska itse niitä pyysin, ja siis tiesin jo etukäteen, mitä siellä tapahtuu. Siksi välttelinkin, koska "sitä mitä en ole nähnyt, ei ole tapahtunut". :P

// tämä viesti jää nyt vähän nysäksi, koska pitää kiirehtiä muualle, mutta ilmoittaudun keskusteluun kuitenkin takavasemmalta mukaan. o7

Bannu Ingridiltä ♥

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #16 : 19.01.2020 19:29:36 »
Hah, musta on hauskaa kun RDJ tuntuu olevan just sellanen, että osa ei tykkää yhtään ja osa rakastaa yli kaiken ja itse kuulun ehdottomasti jälkimmäiseen porukkaan ;D Toki oon katsonut paljon pätkiä hänestä ja rakastan esimerkiksi hänen Facebookiaan, joka on täynnä Stonya, koska arvostan fellow shipperiä maasta taivaisiin :''''''''D <3 Ja oon vähän samoilla linjoilla siitä (mitä mm. Chris Evans on sanonut), että ilman RDJ:tä koko MCU ei ois toteutunut sellasena, kuin mikä se nyt on. Pidän häntä aikalailla koko homman kantavana voimana kyllä.

Tony Stark taas hahmona on sellanen, että tykkään siitä juurikin sen takia, että se vaikuttaa aluksi niin kusipäältä, mutta on oikeesti syvällisempi kuin mitä alku antaa ymmärtää ja välittää suuresti läheisistään :3 Tietysti myös ficit tekee paljon ja auttaa muodostaan omaa mielikuvaa ja noh, oon lukenut ficcejä Tonysta... paljon.

Monet naishahmot jäänee etäisiksi juurikin sen takia, että niistä tehdään se surullisen kuuluisa tissipari. Sellaiselta mm. Natasha mulle alusta tuntui ja olin vähän että ookoo, pakollista silmäruokaa miehille : D Esim Pepperistä taas ei jäänyt lainkaan sellanen fiilis missään vaiheessa ja toki Natashankin kohdalla mieli muuttui sitten, kun homma meni eteenpäin. Se edellytti toki sen, että jäi muuten koukuun MCU-maailmaan ja perehtyi enemmän ja katsoi kaikki leffat, mutta noin yksittäisotoksena siitä jää ehkä vähän sellanen maku että huoh taas. Mutta noin yleisesti ottaen mun mielestä Marvelin leffoissa on aika hyvin toteutettu naishahmot, koska sellasia varsinaisia turhanpäiväisiä seksualisoituja hahmoja ei oikeastaan oo, vaan kaikilla on ihan joku muu rooli, vaikkakin välillä vähäiseksi jäänyt. Esimerkiksi Okoye on mun femalecrush, se on ihan mahtava ♥_______♥


ava & bannu © Inkku

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 393
  • and — the beginning
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #17 : 19.01.2020 19:51:22 »
Tony Stark built MCU from scraps in a cave. Just sayin'.

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #18 : 20.01.2020 09:13:02 »
Kuten olen avautunut olen laiska keskustelemaan yhtään mistään nykyään, mutta kommentoin tätä:

Lainaus
Oon shipannut muuten ihan piruna Peter/Harley siitä asti kun näin Civil Warin. :---D

Hyvä, että jotkut muutkin. Toi on niin mun tulevaisuuden paritus, vaikka ei ikinä toteutuisikaan, mutta mitäs varten fanfiction, ellei sitä varten, että canon korjataan? :D Tosin en ajatellut tuota paritusta Civil Warin jälkeen, koska Civil War oli ensimmäinen leffa, joka sai mut kiinnostumaan koko Marvelista (tosin Winter Soldier sai mut kirjoittamaan ensimmäisen ficcini loppukohtauksensa takia LOL). Koska olen kiinnostunut Marvelista alun perin Captein America-leffojen kautta ja nähnyt ne ensin, tosin nekin väärässä järjestyksessä, mulle ehkä tärkein hahmoista on yhä Steve Rogers,  ;D Civil War taas herätti kiinnostuksen, koska siinä ystävistä tulee vihollisia ja musta se on aina kiinnostavampaa kuin joku ulkopuolinen pahis ja siinä on yleensä paljon isompi sisäinen ristiriita. Sitäpaitsi Civil Warissa oli kolmiodraama. ;D

//Okei, tunnustan vielä, että oikeasti kaikesta voiton vie Deadpool, mutta jotenkin en yhdistä sitä helposti noihin muihin leffoihin. Ryan Reynoldista en edes tiennyt ennen Deadpoolia, mutta vaikuttaa siltä, että se tyyppi on Deadpool eikä pelkästään näyttele sitä. Ilmankos se painosti toteuttamaan Deadpoolin. :D
« Viimeksi muokattu: 20.01.2020 09:36:52 kirjoittanut Karvalakkirakastaja »

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 417
  • Magnificent Bastard
Vs: Marvel | Kaikki sarjakuvista elokuviin (ja peleihin)
« Vastaus #19 : 27.01.2020 17:09:51 »
Auri prkl  :o

Täällä on hirveesti viestejä jotka selailin läpi, mutta tulin nyt ensisijaisesti vaan huutamaan omista kiinnostuksistani ja omista mielipiteistäni. // Tästähän tuli massiivinen. Räkäisen tän nyt tänne kuitenkin. Auri prkl.


Oletko sinä nähnyt kaikki MCU:n 23 elokuvaa? Mikä niistä on lempparisi?
Tarina menee näin: Tutustuin MCU:hun vasta viisi vuotta sitten. Yläasteella yksi kaverini oli eturivin Loki-fani, joka kirjoitti suoraan sanottuna paskaa self-insert-fanficciä, jota sitten betailin, kun en kehdannut sanoa ettei sitä betakaan voinut pelastaa. En tiedä missä tämä kaveri nykyään menee. Kelataan pari vuotta eteenpäin. On joululoma, etsin tekemistä, ja päädyn katsomaan ekan Thor-leffan, jota en yläasteella ikinä saanut katsottua. Vaikutelma on ihan ok, joten googlaan siinä sitten että The Avengers on Thorin tarinalle jatkoa. Pistän leffan pyörimään. Kattelen siinä että keitäs vittuja nämä on. Wow, Kapteeni Amerikka kaipais kunnon panoa. Wow, kuka helvetti tämä rikas dude on, pelkkää surkeeta huulta. Natasha, hot mutta tuntematon. Hei, tää Clint-tyyppi oli Thor-leffassa! Onneksi olin varmaan väsynyt tai jotain, kun en paljoa muista siitä ekasta The Avengers-katsomiskerrasta. Sen jälkeen katsoin vielä Dark Worldin, joka on muuten huono leffa. Ja sitten googlasin, että missä helvetin järjestyksessä nämä pitää katsoa, sillä eihän tässä ole mitään järkeä. Se yläasteen kaveri oli väittänyt, että niitä muita leffoja ei tarvitse katsoa. En luota enää kehenkään.

Kun palasin MCU:n alkuun Dark Worldin jälkeen, ehdin katsoa Hulkin ja meinata että ihan okei, mutta ei mitään erityistä. Annetaan vielä mahdollisuus, kun ei tässä muutakaan tekemistä ole. Etsin piraattina Iron Manin. Katselin ekat 10 minuuttia että wow, onko tää rikas persläpi se päähahmo? Voi vittu, pitäiskö vaan luovuttaa. Ja sitten se iski kranaatilla suoraan sydämeen. Mikään ei oo ollu entisensä enää sen jälkeen. Tony Stark on se Juttu.

Sittemmin oon nähnyt kaikki MCU-leffat, osan monta kertaa. Ihan ykkönen mulle on totta kai Iron Man. Haluan puhua siitä leffasta ja Tony Starkista vielä lisää vähän myöhemmin.

Muita ylimpiä suosikkeja on Captain America: The First Avenger, Ragnarök, The Guardians of the Galaxy 1 ja 2, Doctor Strange sekä Black Panther. Iron Man 2 ja 3 on myös upeita, etenkin kolmonen. MCU:n ulkopuolisista Marvel-leffoista Deadpoolit ja x-menit on kans lähellä sydäntä.

Kaikista MCU-leffoista löytyis nillitettävää ja isoin juttu on se, että kaikki niistä kulkee samaa juonikaavaa. Infinity War ja Endgame kaikkine vikoineen sentään rikkovat tämän vanhan juonikaavan, mikä tekee niistä mulle unohtumattomia. Mutta koska MCU on pääasiassa hauskaa actionia, en ala ruotia enempää.


Kuka tai ketkä ovat sinun lempihahmojasi? Entä keitä shippaat?
Saanko levittää ilosanomaa pelastajastamme ja vapahtajastamme Tony Starkista? Eli Tony Stark -rantti:

Mä en tiedä mikä Tonyssa on se Juttu, mutta se vaan on. Mun suhtautuminen Tonyyn vaihtui aika nopeesti välinpitämättömästä tuskastuneisuudesta avoimeen inhoon, yllättyneeseen hyväksyntään ja lopulta pyyteettömään rakkauteen. Luulen, että kyse on Tonyn todellisesta supervoimasta: kyvystä muuttua. Ja sitten tulee tietenkin se, että piikikkään kusipää-kuoren alla Tony Starkilla on sydän. Tieto siitä, että Tonyssa on syvyyttä ja että kaiken ruman alla on (rikkinäinen) sydän täyttä kultaa, antaa luvan tykätä niistä muista piirteistä, joita myönnän aluksi vihanneeni. Teatraalisuudesta, dramaattisuudesta, tahdittomuudesta, huulenheitosta, suoruudesta, ja näytellystä välinpitämättömyydestä. (Tonyn välinpitämättömyys ei tosin ole täysin näyteltyä, vaan Tony yrittää parhaansa mukaan oikeasti olla välittämättä, ainakaan liikaa. Se raukka kun ei osaa käsitellä tunteitaan.) Tony tekee paljon virheitä, eikä aina osaa nähdä niitä virheinä, mikä imo tekee Tonysta hyvin inhimmillisen hahmon, johon minä pystyn samastumaan. Tony kuitenkin epäilee itseään, kyseenalaistaa omatkin mielipiteensä ja yrittää muuttua.

Tonyn kyky muuttua näkyy oikeastaan imo ehjimpänä hahmokaarena, joka MCU:ssa on nähty. En tiedä eikö muille hahmoille vaan oo annettu tilaa samalla tavalla, vai eikö niitä oo osattu kirjoittaa, vai onko Tony Starkin hahmon taustalla enemmän RDJ kuin käsikirjoittajat, mutta kukaan muu, edes Thor tai Steve, ei nää yhtä hyvää hahmokehitystä. Thorin kehitys näytti hyvältä, mutta sitten Infinity War ja Endgame jotenkin tuntu pyyhkivän pois kaiken Ragnarökissä tapahtuneen ja vievän hahmoa taas johonkin ihan epätyydyttävään suuntaan. Guardians of the Galaxyssa on myös, jännä kyllä, MCU:n parasta hahmokehitystä, ja Loki kehittyi myös Ragnarökissä mielenkiintoiseen suuntaan.
Spoiler: infinity war • näytä
Ja totta kai tapettiin heti pois.

Tonyn hahmokehitys on lähes aukoton. Kehitys etenee ilman loogisia hyppyjä siitä huolimatta, että se tapahtuu lähes kokonaan off-screen Tonyn korvien välissä ja näkyy valintoina, dialogin pätkinä. Eikä Tony kehityksensä lopussakaan ole täydellinen, vaan taipuvainen samoihin virheisiin kuin tarinansa alussakin. Peter Parkerille Tony on huono isänkorvike, joka ei ymmärrä omaa rooliaan ja auktoriteettiaan (ainakaan alkuun), ja suhtautuu Peteriin puutteellisella ja vähän vastuuttomalla tavalla. Tony tekee samat virheet joista syyttää omaa isäänsä.
Spoiler: in endgame • näytä
Morganin kanssa Tony tuntuu olleen parempi isukki. Endgamessa Tony tuntuu opetelleen käsittelemään tunteitaan muutenkin kuin alkoholin avulla, mikä näkyy esim. siinä, että tämä sanallisesti antaa anteeksi omalle isälleen. Tony on tullut kauas ensimmäisestä Iron Man-leffasta. Suurilta osin tämä on Pepperin ja Peterin ansiota, joskin näiden kahden vaikutus on hyvin erilainen. Pepper on läsnä. Peter taas on kuollut, ja Tonyn mielessä se on Tonyn vastuuttomuuden syytä, ja monumentti sille, että Tony Stark ei vieläkään ole tarpeeksi, eikä ehkä koskaan voikaan olla. Tällä syyllisyydellä on iso vaikutus Tonyyn. (Syyllisyys on yksi Tonyn motiiveista myös Age of Ultronissa ja Civil Warissa.) Tony on kuitenkin sama vanha Tony, hidas antamaan anteeksi, impulsiivinen, hyväsydäminen, mutta paljon vanhempi kuin ennen.

Lopulta Tony kuolee, koska on yhtä valmis uhraamaan itsensä kuin ensimmäisessä The Avengers-leffassakin. En ole missään määrin katkera Tonyn kuolemasta, sillä honestly? Tämä on tarinallisesti paras päätös. Kipeä, mutta tyydyttävä loppu. Part of the journey is the end, indeed. "I am... Iron Man." tulee pysymään mun seurana seuraavan ikuisuuden. Loistava callback.

Toivon vain että koko muu juoni olisi ollut yhtä looginen ja tyydyttävä  :D Ja että Natashan kuolemaa olisi kohdeltu samalla kunnioituksella. Miksi vitussa Natasha ei saanut hautajaisia?

Tony Stark on mulle yhtä kuin MCU, ja siirryn seuraavaan MCU:n vaiheeseen hyvin uudenlaisin tunnelmin.

Rakastan Tonya eri hahmokehityksen vaiheissa :D hedonistista alkoholin ylikäyttäjää ennen The Avengersia. The Avengersin levotonta ja vielä aika huoletonta Tonya. The Avengersin jälkeistä, PTSD:stä ja painajaisista kärsivää miestä, joka ei ole sotilas tai sankari. Civil Warin syyllisyyden painamaa väsynyttä Tonya. Myöhempien leffojen henkisesti aikuistunutta Tonya.

Jostain syystä tahdon itse kirjoittaa Tonyn eniten ekojen leffojen kaltaisena, tai jopa vähän viedä Iron Man 2 -leffan itsetuhoista epätoivoa pidemmälle. Tykkään angstista, ja Tony on aina hyvä sellaiseen  ;D

Tony Stark built MCU from scraps in a cave. Just sayin'.
What he said.

Ja Pepper. Pepper on paras!

Shippaan vähän kaikenlaista. En tiedä onko yhtäkään shippiä jolla ei ole potentiaalia olla hyvä. Tony/kukavaan on rehellisesti mun lempiparitus :D Mutta esim Tony/Loki ja Tony/Steve on hyviä jo ihan siksi että niistä löytyy kunnolla ficcejä. Ja molemmissa on hemmetin hyvä kemia. Thor/Loki on mun ihka eka MCU-otp. Steve/Bucky on made in heaven and destined to be. X-meneissä Charles/Erik on täykky. En tiedä oonko vähemmistöä, mutta mä tykkään niiden kemiasta ekoissa leffoissa (eli niissä missä ne on vanhoja) jopa enemmän kuin näissä Mcavoyn ja Fassbenderin tähdittämissä. Ne on aika goals.

Kuinka luonnehtisit suhdettasi Marveliin?
Investoitunut.


MCU vs. X-men
Nostin tän esille, koska suhtaudun näihin hyvin eri tavalla. MCU on kaikkine raskaine aiheineen vain kevyttä supersankari-action-perseilyä (joskin Infinity War ja Endgame onnistu hetken olemaan muutakin), kun taas X-men on yhteiskunnallisesti kantaa ottava vakavampi supersankariperseily-franchise jota katsoessa kyynelehdin varmaan valtameren verran vihasta ja epätoivosta. En oikein osaa edes ajatella näitä kahta sarjaa samassa lauseessa. Viimesimmät leffat, Apocalypse ja Dark Phoenix, on tosin ollu vähän paskaa.


Endgamesta vielä:
Spoiler: näytä

Oon vaan vähän suolanen siitä how dirty they did to Steve. Ja Bucky! Ymmärrän mitä sillä sulosella Steve-gets-Peggy-after-all-lopulla haettiin, mutta itse en yhtään näe sitä valintana jonka Steve tekis. Steve on jättäny menneen taakseen (ja säätäny Peggyn siskontytön kanssa. Herrajumala Steve mitä) ja sit se muka jäis menneisyyteen, ja se pitäis lukea silleen että elämä Peggyn kans yhtäkkiä nousee ykkösprioriteetiksi vain koska Steve näkee Peggyn? Bitch please. Mulle se kohtaus, jossa Steve tanssii Peggyn kanssa, vaikutti vaan unelmalta. Jos ne ois ees pedannu tän paremmin niin sen ois voinu ymmärtää paremmin. Tbh Infinity Warin ja Endgamen tahti on isoin ongelma, kun niin paljon aukkoja pitäis täyttää itse. Ehkä se tarina vaan oli turhan massiivinen kerrottavaksi kahdessa leffassa.

Koska Endgamen aikamatkustuksen säännöt on sellaset, että sä voit mennä menneisyyteen ja vaikka valloittaa maailman eikä sillä oo mitään vaikutusta oikeessa elämässä (jos sä et käpälöi ikuisuuskiviä), tahdon kuvitella että tarinan nimi on oikeasti "Steven epic seikkailut halki ajan ja universumin".

En hirveesti lähde ruotimaan tätä leffaa koska oon nähny sen vaan kerran, ja silloinkin Auri huusi korvan vieressä :--D kaikella rakkaudella ja silleen. Pitäis katsoa uudestaan, mutta jostakin syystä en vaan halua.
Endgame on siitä hassu, että se on puoliksi riipaisevaa draamaa menetyksestä ja puoliksi ratkiriemukasta fanserviceä. Nää kaksi puolta ei aina sovi yhteen saumattomasti.


Disney+ review:
Hii hoi, all together, hoist the colors high! * kallo ja sääriluut *
« Viimeksi muokattu: 27.01.2020 20:02:02 kirjoittanut DulzGram »
pannu by wolferain ♥