Kirjoittaja Aihe: APH: Pieni jellona (Oneshot, S)  (Luettu 1933 kertaa)

Sieppeli

  • Val(v)hekakkua
  • ***
  • Viestejä: 185
  • "Pretend to be a piano"
APH: Pieni jellona (Oneshot, S)
« : 06.01.2014 13:26:22 »
Author: Sieppeli! yay. Minä.
Fandom: Axis Powers Hetalia
Summary: 5.1.2014 Suomen PikkuLeijonat voitti alle 20-vuotiaiden jääkiekon maailmanmestaruuden Ruotsia vastaan.
Genre: Draama (koska vittuilu ei ole genre)
Ikäraja: S (Lievä kielenkäyttö)
A/N Lueskelin tuossa Iltasanomista ottelun jälkipyykkiä ja varsinkin ruotsalaisten pelaajien kommentteja pelistä. Siitäpä sitten lähti tämä idea liikkeelle, ja päätin istua alas naputtamaan. Ei mitään suuriluontoista, ihan vain keräsin kasaan mitä löysin uutisista.

* * *

Ihmisolentoja kulki vähän sinne ja tänne, kun kukaan ei oikein tiennyt juostako autolle vai jäädäkö katsomaan kättelyjä. Ruotsi kuitenkin istui muiden valtioiden seurassa katsomossa nyrpistellen nenäänsä. Alhaalla jäällä oli juuri pelattu alle 20-vuotiaiden miesten maailmanmestaruuden semifinaali, jossa varteenotettava vastustaja Kanada oli saanut vastaansa Suomen. Pelaajat seisoivat siististi riveissään, toinen joukkue innoissaan voitosta ja toinen joukkue kanadalaiseen tyylin ilmoittamatta olevansa helkkarin vittuuntuneita.
Ruotsi kuunteli puolella korvalla mitä muut valtiot pelistä sanoivat. Osan mielestä Suomi oli pelannut hyvää peliä, olihan hänen joukkueensa kuitenkin voittanut. Jonkun mielestä Kanadan olisi kuulunut voittaa. Joku puolestaan voivotteli sitä, että he miksi me olemme täällä katsomassa typerää jääkiekkoa kun hänen maassaan pelattiin paljon mielenkiintoisempia pelejä tälläkin hetkellä. Eikö olisi kivempaa mennä vaikka seuraamaan hiihtoa? Se on sentään paljon arvokkaampaa kuin mikään tämmöinen turha alle 20-vuotiaiden räpellys.
Jos kanadalaisia otti päähän tuolla kentällä, niin mitäs sitten Ruotsilla? Hän kohtaisi loppuottelussa Suomen. Taas. Tylsää.

Vähän myöhemmin kun kättelyt oli hoidettu, alkoivat myös valtiot liueta paikalta kehittämään jotain henkevämpää tekemistä  - ehkä seuraamaan hiihtoa? Osa jäi kuitenkin odottamaan Suomea ja Kanadaa jäähallin ulkopuolella. Ensimmäisenä paikalle hiihtelikin pieni Suomi, jonka posket hehkuivat ilosta. Joku – taisi muuten olla Tanska – riensi onnittelemaan Suomea voitosta ja kyselemään tunnelmia seuraavaa peliä varten.
”No minä ainakin olen innoissani!” Suomi ilmoitti samalla, kun muitakin valtioita tuli taputtelemaan häntä selkään, ”tuleva peli on meidän pojille tärkeä peli ja ainutlaatuinen tilaisuus samalla. Kunhan nyt rauhoituttaisiin ensiksi tästä huumasta!” Ruotsi kuunteli nyrpeänä taustalta.

”Ja minä kun olisin mieluummin ottanut vastaani Kanadan, ” hän mutisi, toivoen kai, että hänen möläytyksensä ei kuulunut hälinän yli. Valitettavasti Suomi kuuli kyllä kaiken ja heidän katseensa kohtasivat.
”Mitä?” Suomi hymyili yhä iloisena, mutta hivuttautui lähemmäs Ruotsia pois Tanskan kynsistä, ”Mikä oli?”
”…” Ruotsi ei vastannut heti, ”niin että mieluummin olisin pelannut finaalissa Kanadaa vastaan. Olisi ollut sentään edes jotain haastetta.”

”Haastetta?” Toisti Suomi, ”ai haastetta? Kanadasta? Olitko sinä edes katsomassa peliä? 5-1, Ruotsi, peli päättyi 5-1. Mitä haastetta Kanadasta muka olisi sinun joukkueellesi tuolla esityksellä?”

Suomi tepasteli Ruotsin rinnalle ja vaikka joutuikin kääntämään katseensa melkein kohti taivaita, hän seisoi silti suoraselkäisenä ja reippaana naapurinsa edessä.
”Sinä vain pelkäät uutta nöyryytystä, koska tiedät ettei mikään muu maistu yhtä katkeralta kuin häviö minulle, ” Suomi tokaisi.
”Häviö Tanskalle?” Ruotsi ehdotti.
”Voi Ruotsi-pieni. Et vain tiedä miten reagoida jos minun poikani sattuisivatkin voittamaan. Den glider in, Ruotsi. Den glider in.”

Niin sanoen Suomi poistui paikalta jättäen laulun sanat pyörimään ilmaan kuin uhkauksen. Ruotsi katsoi pitkään itänaapurinsa perään ja hymähti lopulta itsekseen.
”Javisst.”

* * *

Kun Suomen joukkue teki ensimmäisen maalin ensimmäisen minuutin sisällä, Ruotsia otti päähän.
Kun Suomen joukkue teki toisen maalin, Ruotsia otti enemmän päähän.
Kun he olivat tasoissa, Ruotsia otti silti päähän.
Kun kiekko lipui Ruotsin maalivahdin taakse, Ruotsi tunsi kaiken toivon valuvan sormiensa läpi.
Kun Suomen kansallislaulu soitettiin, Ruotsi seisoi rivissä poskeaan pureskellen kun ei parempaakaan tekemistä keksinyt turhuuksissaan.

Ruotsi ja Suomi tapasivat lyhyen hetken ennen kuin Suomi karkasi juhlimaan voittoaan. Hetki oli lyhyt, mutta siinä olisi ollut tarpeeksi aikaa kätellä, onnitella ja ehkä jopa pyytää anteeksi sitä, että Ruotsi oli aliarvioinut vastustajansa. Sen sijaan Ruotsi sanoi:
”Minun joukkueeni oli parempi. Pelasit 1930-lukuista jääkiekkoa.”

Hymy ei sulanut Suomen huulilta.
”Arvaa mitä, tämä on sinulle, ” Tino kaivoi esiin keskisormen, osoitti ”haista paska”-käsimerkin rajanaapurilleen ja poistui paikalta laulaen jotain, mikä kuulosti huolestuttavasti Den glider in:iltä.


* * *

A/N
Hei, onnea pikkujellonat voitosta! Hiphei, Suomi on uusi maailmanmestari, maailmanmestari, maailmanmestari!
Tiiättekö mikä on tuskallisempi tunne kuin se, että kaikki toivo valuu sormien väleistä? Se kun kaikki toivo valuu sormien LÄPI. Kirjuitin noin ihan vahingossa, mutta antaa jäädä sinne, kuulostaa ihan hauskalta :D
Great ninjas are not killed with kunais.

"If they are best friends - they are lovers.
If they hate each other - they are lover.
If they've never met - they are lovers."
- Fangirl motto

Questacia

  • ***
  • Viestejä: 25
Vs: APH: Pieni jellona (Oneshot, S)
« Vastaus #1 : 22.03.2014 19:43:05 »
Ihanaa, suomalaisetkin kirjottaa vielä Hetaliaa! <3

Mää nyt en ikinä oo ollu mikää hyvä kommentoija missään mielessä, mutta nyt on pakko :'D Tosiaan pelkästään jo tämän vuoden puolella julkaistu Hetalia-ficci sai mut hihkumaan. Ja vaikka olenkin armoton SuFin -shippaaja, oli kyllä kiva vaihteeksi lukea tällaista missä Ber ei palvo maata Tinon jalkojen alla. Rakastan näitä hetalialätkä -ficcejä! :D Ruotsi oli tässä ihan kun ruotsalainen lehdistö! Ja Suomi suomalainen. Puolet Ruotsi-Suomi kohtaamisten huvista saa kun matsin jälkeen kipittää kyttäämään ruotsalaista mediaa! :'D

Mutta joo. Mukava piristys oli tämä. Ennenkin oon sun ficcejä lukenut ja tykkään! <3
Wer fremde Sprachen nicht kennt, weiß nichts von seiner eigenen.
~ Johann Wolfgang von Goethe

little_angel

  • ***
  • Viestejä: 203
  • 吸血鬼の恋人
Vs: APH: Pieni jellona (Oneshot, S)
« Vastaus #2 : 10.04.2014 22:13:00 »
Tämä oli ihana :D

Näin illasta, liian aikaisin heränneenä, joudun oteamaan että huumorin tajuni on lähtenyt seikkailemaan ihan muille leveleille ;) nauroin varmaan joka ikiselle sanalle... Ja hetalia on vaan niin <3
Joo, nyt menee oudoksi :D

Kiitos ihanasta iltapalasta :)

-ang
Viimeisen laulun valmiiksi sain,
tummimman soinnun kitarastain.
Viimeisen laulun valmiiksi sain,
siihen mä syksyn sävelet hain.


Irwin Goodman - Viimeinen laulu

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: APH: Pieni jellona (Oneshot, S)
« Vastaus #3 : 25.06.2014 13:28:42 »
Ihanaa löytää jääkiekko ficci hetalian tunnelmissa!!

Juu eli urheiluhan sopii näille pikkuvaltiolle enemmin kuin hyvin :) sillä urheilusta saa ihanan toimivia ficcejä varsinkin kun joka maassa yleensä jotain harrastetaan. Tälle ficille sopi tosi hyvin tuo lyhyt kerronta jossa ehti kuitenkin tapahtua vaikka mitä, tässä tuli myös loistavasti esille Suomen ja Ruotsin jääkiekko suhde joka on kovin kilpailuhenkinen, eikä sille naapurille haluta hävitä :D

Eikö olisi kivempaa mennä vaikka seuraamaan hiihtoa? Se on sentään paljon arvokkaampaa kuin mikään tämmöinen turha alle 20-vuotiaiden räpellys.
Mikä noita valtioita vaivaa? Jääkiekko on aina mielenkiintoisempaa kuin hiihto.

”Sinä vain pelkäät uutta nöyryytystä, koska tiedät ettei mikään muu maistu yhtä katkeralta kuin häviö minulle, ” Suomi tokaisi.
Jääkiekko suhde on aina esillä, mutta suomi osuu tässä kyllä aivan oikeaan. Häviö maistuu kamalta varsinkin kun kyse on maailmamestaruudesta :D

Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Vyra

  • Vieras
Vs: APH: Pieni jellona (Oneshot, S)
« Vastaus #4 : 15.07.2014 21:53:12 »
Olipa kiva lukea pitkästä aikaa jotain sulta, vaikka sitten vain tämmöinen lyhyt pätkä. Mä en muuten edes tiennyt, että pikku leijonat voitti. Missähän lie hukkareissulla olen silloin ollut kun noin tärkeä tieto jäännyt kuulematta.

Suomi-Ruotsi ottelut ovat aina hauskoja ja oli muuten todella piristävää lukea vaihteeksi tällainen kettuilu-pätkä sen sijaan, että kaikki olisi vain siistiä ja kivaa leikkiä (paitsi, että kettuilu kyllä on kivaa välillä). Tässä myös tuli selvästi esiin muutamia vanhoja kaunoja, voi kuinka me silti jaksamme hoilatta Den glider in:ä, vaikka siitä voitosta on jo todella kauan aikaa.

Vaikka tämä olikin lyhyt, minusta tässä oli todella hyvä asettelu. Ensin vähän pohjustusta ja sitten lyhyesti muutamalla lauseella itse ottelu ja lopuksi sitten fiilikset. Todella mukavasti koottu. Eniten pidin myös siitä, että tämä oli Ruotsin näkökulmasta. Se korosti epätoivoa mukavasti ja Suomen näkökulmasta tämä olisi varmaan ollut hieman liian mahtaileva. Enivay, Suomen asenne on kohdallaan. Jos me ei mitään muuta oteta tosissaan niin jääkiekko ainakin otetaan ja ruotsalaisten voittaminen. (Ja mä kuitenkin pidän tosi paljon Ruotsista, mutta jotkut asiat vaan...)

No niin, mitäs sä teet seuraavaksi?

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: APH: Pieni jellona (Oneshot, S)
« Vastaus #5 : 01.12.2014 17:24:54 »
Yhdistit muutaman lempiasiani: jääkiekon MM-kisat (olkoonkin, että nuorten), ruotsalaisille kettuilun ja Hetalian. <3

Miten mukavaa onkaan lukea Suomen voitosta... xD Vaikka olenkin Hetalian ansiosta oppinut pitämään rakkaasta länsinaapuristamme hieman enemmän, on asioita jotka eivät ikinä muutu. Ja juuri tuo ”Minun joukkueeni oli parempi. Pelasit 1930-lukuista jääkiekkoa."
oli niin ruotsimainen lausahdus, että repesin sille. :D

Den glider in... Varmaan 50vuoden päästäkin sitp vielä lauletaan :D

Suomi oli ihana kuten aina. Ja kyllä hiihtokin on hieno urheilulaji, muut valtiot eivät vain taida olla niin hyviä jääkiekossa (köh, Norja, köh).

Toivottavasti kirjoitat tällaisia lisää, kun Suomi seuraavan kerran voittaa! :)
Sé onr sverdar sitja hvass!

Sieppeli

  • Val(v)hekakkua
  • ***
  • Viestejä: 185
  • "Pretend to be a piano"
Vs: APH: Pieni jellona (Oneshot, S)
« Vastaus #6 : 04.01.2016 18:30:24 »
No nyt kun Ruotsi taas pikkuveljen edessä polvistui ja jäi pronssiotteluun, niin muistellaan hetki menneitä!

Yleisesti tahdon kiittää kaikkia kommentoineita, tämä pieni raapustus on saanut yllättävän paljon huomiota ja olen siitä äärimmäisen kiitollinen. Kommenttejanne lukee ilolla vielä näin paljon myöhemminkin, ihanaa, että muutkin pitävät elämää tärkeämmistä asioista kuten jääkiekosta, ruotsalaisten rökittämisestä ja tietenkin siitä suurimmasta, Hetaliasta.

Kiitos jokaiselle joka tämän on joutunut lukemaan!
Great ninjas are not killed with kunais.

"If they are best friends - they are lovers.
If they hate each other - they are lover.
If they've never met - they are lovers."
- Fangirl motto

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: APH: Pieni jellona (Oneshot, S)
« Vastaus #7 : 31.01.2016 14:07:34 »
Sieppeli, voin kertoa että nautin tästä. Tällaista kivaa ja kepeää (ja helkkarin dramaattista) on ilo lukea, ja vaikken urheilua seuraakkaan niin jääkiekossa pärjääminen on se the juttu. Kirjoitit tämän silloin hyvin, ja minun on todettava, että tämä oli hyvä.

Hahmot olivat tavallaan todella itsejään, mutta tavallaan jo aika kaukana Hidegazen kynästä, mutta ei se tässä yhteydessä haittaa. Jääkiekko on meidän kulttuurille niin iso asia, että eihän sitä voi kuin vain hyödyntää tällaisissa teksteisä :D Suorastaan nautin tästä vittuilusta, aivan mahtavaa, juuri tuolta sen kuuluukin tuntua! Tämä teksti olisi varmasti ansainnut enemmän metakkaa ja rummutusta kirjoitushetkellä, mutta kyllähän tämä oli ilo lukea nytkin pikkujellonien voiton jälkeen. Ai että, rakastan tätä tekstiä♥♥♥

Olen muuten vakaasti sitä mieltä, että vittuilu voisi olla oma genrensä, itse ainakin käytän vakinaisesti tilitystä kuvaamaan runomonologien sisältöä. Joka tapauksessa kaikessa yksinkertaisuudessaan teksti oli hyvä. Kiitos jälleen tästä!
♥llä
Myrsis
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Pheebs

  • Kohtalon oma
  • ***
  • Viestejä: 103
Vs: APH: Pieni jellona (Oneshot, S)
« Vastaus #8 : 01.02.2016 13:37:31 »
Itse en ole koskaan Hetaliaa katonut/lukenut, ainoastaan tiedaän nuo hahmot jotenkin.  :D
Tykkäsin kyllä kovasti tästä, Suomen hahmo oli jotenkin niin ilkikurisen söpö. Pitää varmaan tästä inspiroitua ja alkaa katsomaan Hetaliaa. Minulla ei ole mitään negatiivista sanomista, mitä muuta
sitä voi toivoa kuin että Ruotsi saa päähän. Hyvä ficci kaikin puolin, kiitos tästä ♥

Lainaus
”Arvaa mitä, tämä on sinulle, ” Tino kaivoi esiin keskisormen, osoitti ”haista paska”-käsimerkin rajanaapurilleen ja poistui paikalta laulaen jotain, mikä kuulosti huolestuttavasti Den glider in:iltä.
En kestä  ;D
新しい道を探せ、他人の地図を広げるな!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 614
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: APH: Pieni jellona (Oneshot, S)
« Vastaus #9 : 20.03.2022 10:34:44 »
Oon ihan satavarma, että luin tän jo joskus vuosia sitten, mutta enpä näköjään koskaan jättänyt kommenttia. Ai kauhia. Oli kuitenkin mukava palata tämän pariin pitkästä aikaa. Lätkästä en sinällään oo koskaan välittänyt, mutta kyllähän sitä aina oman maan voitot koskettaa :D

Vittuilu on mun mielestä erinomainen genre ja nautin ihan liikaa Suomen asenteesta tässä ;D Vaikka se onkin pohjimmiltaan semmonen kiltti kanelipulla niin jääkiekko on asia, jolloin on kiltteys kaukana! Naurattaa myös kun Ruotsikaan ei ole tässä ihan niin jäyhä itsensä kuin yleensä. Lätkä kuumentaa tunteita. Ja totuushan on se, että Ruotsista ei ole Suomelle kunnon vastusta eikä toisinpäin ;D (MM-kisoissa voitais kyllä aina mennä suoraan Suomi-Ruotsi otteluun, tai oikeestaan vain jakaa kulta suoraan meille :D)

Nyt mulla sit soi päässä Den glider in. En oo kuullut sitä ikuisuuteen, mutta kyl nyt varmaan täytyy 😅🙈 Ja varmaan samaan syssyyn kaikki muutkin lätkärenkutukset.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中