Kirjoittaja Aihe: Nestemäistä onnea | S | Lily/James | tajunnanvirtaraapaleita  (Luettu 1837 kertaa)

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 254
  • kahvia koneeseen
Nimi: Nestemäistä onnea
Fandom: Harry Potter
Paritus: Lily/James
Ikäraja: S
A/N: Hyvää joulua Lyralle!

Nestemäistä onnea

James pyöritteli kädessään pientä pulloa, jossa oli kultaista nestettä, kuin sulaa kultaa.

”Olet pärjännyt erittäin hyvin tukiopetuksessa”, professori Kuhnusarvio sanoi ylpeänä. ”Ansaitset sen.”

”Kiitos, professori”, James sanoi hiljaa, edelleen häkeltyneenä. Hän oli pyytänyt Kuhnusarviolta liemien tukiopetusta, sillä hän tarvitsi hyvän arvosanan, jotta voisi päästä auroriksi Tylypahkan jälkeen. Ja tietysti, tehdäkseen vaikutuksen Lilyyn, joka loisti taikajuomien oppitunneilla. Professori Kunhusarvion mukaan James oli nostanut osaamistaan Kelvollisesta Odotukset ylittävän tasoon. James oli siihen vähintäänkin tyytyväinen.

”En usko, että tukiopetusta tarvitaan enää joululoman jälkeen, vai mitä sanot?” Kuhnusarvio kysyi. James nyökkäsi hymyillen pakatessaan laukkuaan.

James puristi pulloa nyrkissä taskunsa sisällä. Hän hymyili Lily mielessään.

***

Punavihreä käärepaperi ilmestyi Felix felicis -pullon ympärille Jamesin heilauttaessa sauvaansa. Hän nosti paketin silmiensä tasolle tarkastellakseen sitä. Paketointi sujui nyt paremmin, kuin alussa. Jamesin oli täytynyt harjoitella paketointiloitsua kolmetoista kertaa, ennen kuin oli tyytyväinen lopputulokseen. Hän hymyili tyytyväisenä itseensä, kun valmistautui kirjoittamaan viestiä paketin kylkeen.

James repäisi koulutehtävänsä pergamentin alareunasta pienen palan, johon kirjoitti:

Hyvää joulua Lilylle! Toivoo James

Hän ei hetkeäkään ollut ajatellut, että käyttäisi Felix felicisin itse. James toivoi, että Lily voisi saavuttaa sillä jotakin hyvää. Sitä rakkaus kai oli.

James liitti pergamentinpalan pakettiin kauniilla köynnöksellä ja piilotti sen tyynynsä alle. Se saisi odottaa, jouluun oli kaksi päivää.

***

Kello löi yhdeksän aamulla, kun James heräsi joulupäivän aamuna. Lily töni häntä raivokkaasti hereille.

”Herää jo, on joulu!” Lily huusi nauraen. James veti peittoa korviinsa. Hänestä oli typerää, että tytöt pääsivät noin vain poikien makuusaleihin, sillä James joutui kestämään Lilyn energisiä aamuherätyksiä jatkuvasti.

”Avataan lahjat!” Lily huikkasi ja heittäytyi istumaan Jamesin pylvässängyn jalkapäätyyn. Tyttö oli kantanut omatkin lahjansa Jamesin makuusaliin, jotta he voisivat avata ne yhdessä.

James nousi istumaan ja hieroi silmiään unisena. Törkeästä kauneusunien häirinnästä huolimatta hän oli hyvällä tuulella. Olihan joulu.

He avasivat lahjan toisensa perään, mutta säästivät toisilleen tarkoitetut lahjat viimeisiksi. Ajatus sai Jamesin hymyilemään.

***

”No, mitä sinä ostit minulle?” Lily kysyi innoissaan, käsissään pieni sievästi paketoitu paketti Jamesille.

”Tätä minä en ostanut”, James sanoi virnistäen. ”Minä ansaitsin tämän kovalla työllä.”

”Niinkö?” Lily nauroi. ”Sinäkö olet tehnyt työtä?”

”Kyllä vain”, James tokaisi ja kaivoi pakettinsa tyynyn alta, missä oli pitänyt sitä piilossa.

He ojensivat paketit toisilleen virnistäen. He olivat pitkin syyslukukautta vitsailleet, kumpi antaisi toiselle upeamman joululahjan. James oli varma, että voittaisi.

”3, 2, 1”, Lily laski hetkeen, jolloin he avaisivat lahjat. ”NYT!”

Molemmat alkoivat repiä käärepaperia pakettiensa ympäriltä, ja kun lahjojen sisällöt paljastuivat, he purskahtivat nauruun yhteen ääneen.

”Mistä sinä olet saanut tämän, James?”

***

”Miten tämä voi olla mahdollista”, James huokaisi lopetettuaan nauramisen. Hänellä oli kädessään pullo Felix felicistä.

”Ihan totta, James”, Lily sanoi nyt vakavampana. ”Mistä sinä olet tämän saanut?”

”Mistä sinä olet tämän saanut?” James vastasi kysyen.

”Oletko sinä varastanut tämän jostain?” Lily kysyi täysin vakavana. James kurtisti kulmiaan.

”En tietenkään!” James huudahti. ”En minä sellaista tekisi, tiedät kyllä.”

”Ei teistä neljästä koskaan voi tietää”, Lily tuhahti ristien kätensä rinnalleen.

”Minä ihan oikeasti ansaitsin sen”, James sanoi vakuutellen. ”Olen käynyt liemien tukiopetuksessa koko syksyn ja Kuhnusarvio palkitsi minut tällä. Hän sanoi, että voisin saada S.U.P.E.R.-kokeista Odotukset ylittävän, jos opiskelen yhtä ahkerasti kevätlukukaudella.”

***

Lilyn ärtymys vaihtui äkkiä ihailevaan huokaisuun.

”Niinkö todella?” Lily kysyi ylpeänä. James nyökkäsi.

”Mutta miten kummassa sinä sait itsellesi tätä?” James kysyi heiluttaen pulloa kädessään.

”Minä valmistin sen itse”, Lily sanoi hymyillen. ”Siihen meni melkein puoli vuotta, aloitin tuon tekemisen jo kesällä.”

”Mutta Felix felicis on hirveän vaikea valmistaa!” James älähti hämmästyneenä.

”En minä turhaan saanut V.I.P. -kokeistani Upeaa”, Lily sanoi iskien silmäänsä. James nojautui suutelemaan tyttöä.

”No, kummalla meistä oli parempi lahja”, James kysyi virnistäen ja silmäili omaa sekä Lilyn Felix felicis -pulloa.  Lily pyöräytti silmiään nauraen.

”Sovitaan, että tällä kertaa tuli tasapeli”, Lily sanoi. ”Ensi vuonna uusi yritys.”

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
oi kun IHANAA!!! Ajatukseni ovat puuroa, kun sulin kasaksi söpöjä asioita tämän luettuani. Lily/James on yksi ehdoton OTP ja halleluja tätä oli ihana lukea <3 Kiitos kovasti tästä <3<3

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 562
Tämä oli aamulukemiseni tänään<3 vitsit miten ihanan söpöjä tekstejä oot kirjotellu viime aikoina! En muista, kävikö James kirjojen mukaan tukiopetuksessa, mutta sopii hyvin tuohon aurorihaaveeseen. Hetken jo ajattelin, meinaako James käyttää felixin itse ja voittaa sillä Lilyn puolelleen, mutta hänelläpä olikin paljon jalompi ajatus :) Ja sitä paitsi James ja Lily olivatkin jo valmiiksi yhdessä! Ihanaa ja pikku aavistus alkoi olla lahjojenkin kohtalosta siinä vaiheessa, kun he alkoivat yhtä aikaa avata pakettejaan... Tämä oli ihanan jouluinen hyvänmielentarina, kiitos!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 752
Oi, olipa ihanaa lukea pitkästä aikaa Lily/Jamesia! Luulin samoin kuin Thelina, että James käyttäisi lientä Lilyyn, mutta onnistuit siinä yllättämään minut lukijana täysin! Minäkin pidin siitä, että kaksikko on jo yhdessä. Jotenkin todella mukava tuo kohtaus, jossa Lily ryntää poikien makuusaliin. Olisi ollut hauska tietää, olivatko muut kelmit myös makuusalissa vai miksi Lily ja James olivat kahdestaan – mutta ehkä se on osa jotain toista tarinaa ;) Erityisesti James oli mielestäni hyvin oma itsensä. Lily tuntui jossain kohtauksessa turhan innokkaalta, mutta ehkä sen voi laskea rakastuneisuuden ja joulun varaan :D

Tykkäsin tästä ficistä kyllä todella paljon. Pidin erityisesti siitä, miten rakensit tapahtumia kohti tuota kohokohtaa, jossa Lily ja James avaavat lahjat. Tämä sai todella hymyn huulille ja tunnelma oli tässä ficissä kohdallaan. Ihanan jouluinen teksti, kiitos tästä :)

between the sea
and the dream of the sea

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Ää, voi että miten söppänä :D Mäkin luulin, että James käyttäisi lientä jotta häntä onnistaisi Lilyn kanssa, mutta tämä oli paljon parempi vaihtoehto, vaikken suuri Lily/James shippari olekaan :D Lily kyllä voitti mielestäni kun ihan valmisti liemen, mutta ihana tuo lopun huomautus tasapelistä ja että ensi vuonna uusi yritys :D

-Crys

Never underestimate the power of fanfiction

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 254
  • kahvia koneeseen
Lyra, aww ihana, kiva kun pidit tästä <3

Thelina, kiitos itsellesi kommentista! <3

hiddenben, kiitos sinullekin! Ihana kuulla, että kirjoittajana on saanut yllätettyä lukijan positiivisella tavalla!

Crysted, kiva kun luit ja kommentoit, vaikka et Lilyä ja Jamesia kovin itse shippaakaan. Ei se ole omakaan suosikkiparitukseni! Kiitos paljon!

Sanderra

  • ***
  • Viestejä: 211
  • Höpsistä töppöseen
Olipas tämä söpö jouluteksti näin huhtikuun keskellä.

Taidan lukea Lilyn ja Jamesin nuoruudesta ja suhteesta liian harvoin, sillä tämä oli nyt jotenkin todella suloinen. Muutenkin luen minkäänlaista fluffia ihan liian vähän, mutta aina se on niin kivaa, kun siihen törmää :>

Tässä oli paljon tosi kivoja yksityiskohtia; Lily ihmettelemässä, kuinka James on voinut ansaita liemen omalla panostuksellaan - ja se, että James on nimenomaan oikeasti opiskellut saadakseen moisen palkinnon - , Lily, joka on tietenkin valmistanut taikajuomansa itse, ylpeä professori, ja se, että muutkin Kelmit ovat mukana tarinassa vaikka sitten vain viittauksena kun eihän niistä neljästä tosiaan koskaan voi tietää. Edit: En edes tajunnut ensimmäisellä lukukerralla, että nämä ovat raapalemittaisia, sillä teksti oli niin sujuvaa ja olit saanut lyhyisiin pätkiin hyvin esille näiden kahden suhdetta ja tunteita, ja se olikin lopulta todella sopiva ja toimiva ratkaisu.

Lainaus käyttäjältä: mursuhilleri
James nousi istumaan ja hieroi silmiään unisena. Törkeästä kauneusunien häirinnästä huolimatta hän oli hyvällä tuulella. Olihan joulu.

Niin söpöä ja niin Jamesia, kiitos tästä <3
« Viimeksi muokattu: 18.04.2020 12:07:21 kirjoittanut Sanderra »
Emme me peräänny, me etenemme käänteisesti.

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 254
  • kahvia koneeseen
Sanderra, Voi, kiitos paljon kommentistasi! Kiva kun päädyit lukemaan joulutekstiä huhtikuussa ;D Minullekin James ja Lily ovat melko tuntemattomia hahmoja, samoin kun fluffi genrenä. Kiitos itsellesi <3

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Voi hitsiläinen! Olipa söpöä! Ja näiden kahden elämä oli kerrankin niin... helponoloista. Voi että. Mielestäni oli mielenkiintoinen yksityiskohta että James hankkiutui tukiopetukseen saadakseen paremman arvosanan aurorinuraa varten. Olen jotenkin ajatellut että James ja Sirius on pärjänneet vaivattomasti kaikessa, mutta tämä on jotenkin uskottavampaa. Ja olisihan se vähän synkkää että molemmat Harryn vanhemmat olisivat koulussa valtavan hyviä ja Harry olisi sitten aika keskinkertainen, paitsi tietysti pimeyden voimilta suojautumisessa. ;D Ja aivan ihanaa tuo että James ei halua käyttää onnenjuomaa itse vaan haluaa mieluummin lahjoittaa sen Lilylle, koska rakkaus saa tekemään sellaisia juttuja! Ei olisi Jamesista ihan heti uskonut, oon ihan sydänsilmäisenä tästä! Tykkäsin myös siitä ettei Lily heti uskonut, että James olisi valmistanut juoman itse, hahaa. Veikeää myös että Lily ryntää muina naisina poikien makuusaliin ja alkaa hihkua lahjoista. Vähän jäi mietityttämään, olivatko muut jo heränneet ja lähteneet makuusalista, vai oliko muilla tosiaan niin hyvät unenlahjat että yksi kiljuva Lily ei herätä. Sirius ainakaan ei varmaankaan lähtisi jouluksi kotiin (Pottereille :D), varsinkaan jos James jää kouluun. Mutta ehkä James on niin lemmenkipeä että kaverit jää siinä tohinassa ihan huomiotta!

Aah, oli tämä lämmin ja ihana! Parasta sunnuntailukemista (aurinkoisena kesäpäivänä!). Kiitos!
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 266
Onnea kommenttiarpajaisten voitosta :)

Tämä oli aivan ihana tarina ja tulin tosi iloiseksi tästä! Alussa ajattelin, että tietenkin James käyttää juomaa itsekkäästi saadakseen Lilyn vihdoin puolelleen. Mutta pääsit yllättämään, että nämä olivatkin jo yhdessä ja lopputulos oli kertakaikkiaan ihana. Se, että molemmat olivat keksineet saman lahjaidean oli hauska ja toi tähän myös tasa-arvoisuutta. Lilyn tunteista kertoo paljon se, että hän oli jo kesällä aloittanut juoman valmistamisen. Ja Jamesin rakkaudesta se, että hän tahtoi antaa tämän harvinaisen juoman Lilylle, vaikka oli tehnyt kovasti töitä sen eteen.

Pidin kovasti siitä, että James halusi auroriksi. En muista yhtään, onko kirjoissa mainittu hänen ammattiaan tai edes haaveammattia. Mutta aurori sopii hyvin :)

Kiitos tästä sunnuntain piristyksestä!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!