Kirjoittaja Aihe: The Big Bang Theory: Suhdekaavioita, S, Sheldon/Leonard  (Luettu 421 kertaa)

Nevilla

• Unenkutoja
  • Phantom Thief of Hearts
Fandom: The Big Bang Theory/Rillit huurussa
Nimi: Suhdekaavioita
Ikäraja: S
Paritus: Sheldon/Leonard
Tyylilaji: huumori, draama
Haasteet: Valloita fandom, Tutustu uuteen fandomiin, Finfanfun1000 (321.   Hämmennys), Ficlet300 (116.   Aamu).

K/H: Tässäpä Waulishille hieman The Big Bang Theoryä. :) En tiedä yhtään, notta millainen paritus olisi mieleesi, mutta minä nyt menin poikkeuksellisesti slashilla. :D Tein myös Sheldonista vähän päivitetymmän version, feministi kun olen. Olen nähnyt nyt ensimmäisen jakson, joten hahmojen olemukset on poimittu siitä, enkä tiedä, millaista kehitystä myöhemmin tapahtuu. Nämä seikat siis disclaimerina! Hauskaa oli. :)

*

Suhdekaavioita

"Olen vähän ajatellut, että me olisimme optimaalinen pari", Sheldon töksäyttää eräänä aamuna. Leonard onnistuu nielaisemaan kahvia väärään kurkkuun ja yskii hyvän tovin.

"Mitä?" mies saa lopulta ähkäistyä. Hän korjaa hermostuneena lasejaan ja tuijottaa kämppistään pöydän yli. Sheldon katsoo takaisin yhtä ilmeettömästi kuin aina.

"Oletko tullut kuuroksi vai onko konsepti sinulle liian monimutkainen?"

"Minä en... ole ikinä ajatellut sillä lailla. En usko, että olen homo", Leonard puree huultaan.

"Sukupuoli on konstruktio", Sheldon vastaa. "Sen ei pitäisi vaikuttaa optimaaliseen parinvalintaan. Katsohan."

Pidempi mies harppoo valkotaululle ja alkaa kirjoittaa sille tussilla. Leonard seuraa perästä puristaen kahvimukiaan kuin pelastusrengasta.

"Tässä on lista ominaisuuksista, jotka yhdistävät meitä. Olemme molemmat erittäin älykkäitä, rakastamme fysiikkaa, kykenemme rationaaliseen ajatteluun ja suoraan kommunikaatioon -"
"Toisinaan liiankin suoraan", Leonard mutisee. Sheldon jatkaa kuin ei olisi kuullutkaan:

"Pidämme Battlestar Galacticasta ja olemme yhtä mieltä siitä, että uudet Star Trek -elokuvat ovat roskaa. Sinä et tule sotkemaan istumajärjestystäni samalla tavalla kuin se Penny ja sitä paitsi uskon, että osaisimme tarvittaessa optimoida myös seksuaalisen kanssakäymisemme paremmin."

Leonard räpyttelee silmiään. "Ss-seksuaalisen kanssakäymisen?"

"Se on tietenkin silta, jonka ylittäisimme vasta myöhemmin", Sheldon vakuuttaa ja tuijottaa valkotaulua, jossa heidän suhteensa on eritelty hyvin lyhyessä ajassa monimutkaiseksi kaavioksi. Leonard ymmärtää sen sisällön kuitenkin varsin nopeasti.
"Enpä tiedä", hän nielaisee.

"Ehkä sinun täytyy vain pohtia asiaa ja verrata sitä tähän toiseen kaavioon, jonka piirsin", Sheldon ehdottaa. Leonard vilkaisee huoneen poikki omaa fläppitauluaan.

"Pyyhitkö sinä minun vastaukseni Roemerin teoreemaan vain eritelläksesi minun ja Pennyn potentiaalista parisuhdetta?" mies älähtää kauhistuneena.

"Se vastaus oli täynnä aukkoja", Sheldon tuhahtaa. Leonard istuu alas voipuneena eikä sano hetkeen mitään.

"Minä lähden nyt töihin", Sheldon ilmoittaa ja poistuu paikalta aivan kuin mitään kummallista ei olisi edes tapahtunut. Leonard laskee pään käsiensä väliin ja päivittelee ääneti tilanteen järjettömyyttä.

Siitä huolimatta hän huomaa seuraavien päivien aikana katseensa lipuvan valkotaulujen välillä ja pysähtyvän yhä uudelleen siihen, jossa Sheldon on kuvannut heidän imaginääristä parisuhdettaan. Kaaviossa tuntuu olevan kerta kerralta enemmän järkeä.
I've got a thousand one stories
Every single one of them's a lie
I will read, you will listen
And this terrible night will pass

Melodie

• Banneri @ Crysted
Vs: The Big Bang Theory: Suhdekaavioita, S, Sheldon/Leonard
« Vastaus #1 : 22.10.2019 11:23:27 »
Voi että! Hahmot ovat kyllä erittäin omia itsejään, hyvin poimittu persoonallisuudet! Ainut häiritsevä epä-canoninen yksityiskohta on Sheldonin töihinlähtö, sillä hän yleensä luonnollisesti käyttää Leonardin kuljetuspalvelua. :D Mutta oikein suloinen ja hauska teksti! Ja nyt kun Leonard alkaa lämmetä, eikö tälle sopisi jatko-osakin. ;)

Nevilla

• Unenkutoja
  • Phantom Thief of Hearts
« Vastaus #2 : 22.10.2019 11:26:16 »
Melodie: Oivoi, jatko-osaa varten pitäisi varmaan katsoa sarjaa lisää ja en ehkä pysty, vaikka siinä hauskoja juttuja olikin. :D Sepä vasta olisikin! Mutta hyvä tietää tuosta canonista! Oot kiva. ♥
I've got a thousand one stories
Every single one of them's a lie
I will read, you will listen
And this terrible night will pass

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #3 : 22.10.2019 21:22:27 »
Hihii. Mainio uuden fandomin valloitus! :)

En muista hahmoja tai tunne fandomia (olen muistaakseni nähnyt kaverin esittämänä yhden jakson, jossa joku niistä opetteli puhumaan suomea ;D - ainakin uskoisin että se oli tämä sarja!) mutta tämä ficci ei sitä oikeastaan vaadikaan. :)

Lainaus
Siitä huolimatta hän huomaa seuraavien päivien aikana katseensa lipuvan valkotaulujen välillä ja pysähtyvän yhä uudelleen siihen, jossa Sheldon on kuvannut heidän imaginääristä parisuhdettaan. Kaaviossa tuntuu olevan kerta kerralta enemmän järkeä.
Se on se puhdas logiikka, mikä kolahtaa?  ;D

Tämä oli hupaisa ja helposti lähestyttävä ficci fandomia tuntemattomallekin.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Karvalakkirakastaja

« Vastaus #4 : 23.10.2019 08:04:28 »
Tämä oli loistava! Täytyy sanoa, että vaikka olen kattonut tuota sarjaa aika paljonkin, multakin on mennyt ohi tuo, että Sheldon kulkee töihin Leonardin kyydillä.  ;D Olisi se varmaan pitänyt muistaa. Fläppitaulu oli hyvä keksintö. Toki kaikki voidaan selittää ja esittää kaavioilla nörttien keskuudessa. Dialogi oli tosi tunnistettavaa. Tästä tuli hyvälle tuulelle ja on hyvä lähteä töihin.

Avaruuspiraatti

• ryöväriruhtinas
  • Valvoja
« Vastaus #5 : 23.10.2019 11:40:05 »
Minä olen nähnyt vain satunnaisia jaksoja The Big Band Theorysta, mutta tunnistin hahmot silti hyvin omanlaisikseen ja pystyin hyvin visualisoimaan, miltä tämä fikki näyttäisi yhden jakson aloituksena naururaitoineen kaikkineen ;D Kiitos hauskasta lukukokemuksesta!

Thelina

• Unelias luihuinen
« Vastaus #6 : 23.10.2019 21:06:34 »
Sanoisin, että vain yhden jakson perusteella olet erinomaisesti tavoittanut henkilöiden olemuksen, jutut ja tavat. Hauskoja ja niin todenmukaisia olivat nuo kaaviot ja selitykset ja se, ettei Leonard vie Sheldonin istumapaikkaa, kuten Penny. Siitä on pitkä aika, kun olen sarjaa katsonut, mutta tekisipä mieli katsoa uudestaan nyt kun tämän luin :) Se, mitä Sheldon olisi seuraavaksi tehnyt, olisi varmaan ollut hänen ja Leonardin "Roommate agreementin" päivittäminen - jos he eivät enää olisikaa pelkkiä kämppiksiä ;D

Ronen

• hukassa
  • Valvoja
« Vastaus #7 : 11.11.2019 01:31:41 »
Kommenttikampanjasta vihdoin tervehdys tännekin! Kuten esimerkiksi Avaruuspiraatilla yllä on tilanne, mäkään en ole kovin montaa jaksoa TBBT:tä nähnyt, mutta sen vähän perusteella uskalsin tarttua tähän ficciin kommentoijana yhtä rohkeasti kuin sinä ficcaajana. :>

Ja kyllä väittäisin, että olet saavuttanut ihan hyvin Sheldonin ja Leonardin hahmot tässä! Sheldon on tyypilliseen tapaansa faktapohjainen ja tietyt asiat hyvinkin objektiivisesti hahmottava ja ilmaiseva henkilö (kuten vaikkapa tuo maininta seksuaalisesta kanssakäymisestä, joka sekoittaa sosiaalisessa kanssakäymisessään epävarman Leonardin täysin :D). Tykkään siitä (ja samalla kyllä lievästi raivostun myös - kai kyseessä on sitten jonkinlainen viha-rakkaus-suhde :p), kuinka Sheldon myös vähän välittää muiden tekemisistä esimerkiksi ohittaessaan kädenheilautuksella Leonardin ratkaisun Roemerin teoreemaan (hahmolle sopii ihan täydellisesti vähätellä sitä).

Sitcom-genreen sopivasti pidän tuosta viimeisestä kappaleesta. Ihan niin kuin sarjassa muutenkin usein taustalla näkyy kaikenlaista huomiota kiinnittävää esineistöä, samalla tavalla fläppitaulu suhdekaavioineen jää tässä leijumaan näkökenttään, johon saatetaan palata tässä "jaksossa" myöhemmin. Muutenkin tämä kohtaus toimii rakenteeltaan hyvin fandomiinsa nähden ollessaan tällainen aika irrallaan leijuva - tällaisistahan sarjan jaksotkin usein lähtevät käyntiin ja vievät konseptin sitten ihan käsittämättömään suuntaan. Niin voisin nähdä tässäkin myös tapahtuvan, kun Leonard jää asiaa pohtimaan!

Kaikkiaan siis kiva ja mun mielestä oikein mainiosti fandominsa tavoittava teksti. Kiitokset! <3
the memories fade
like looking through a fogged mirror

ava by sokerisiipi