Kirjoittaja Aihe: Suolaa ja merilevää, S, Harry/Draco  (Luettu 2378 kertaa)

Nevilla

• Unenkutoja
  • Phantom Thief of Hearts
Suolaa ja merilevää, S, Harry/Draco
« : 03.06.2015 23:06:53 »
Nimi: Suolaa ja merilevää
Ikäraja: S
Paritus: Harry/Draco
Tyylilaji: syysmyrsky merellä
Vastuuvapautus: Rowling kirjoitti Potterit, minä vain leikittelen enkä hyödy siitä muutoin kuin saamalla hyvän mielen.
Yhteenveto: Selkieiden sanotaan elävän hylkeinä merissä, mutta ne voivat ottaa ihmismuodon karistaessaan nahkansa yltään. Jos selkie menettää nahkansa, hän ei voi palata mereen.
Haasteet: Harry/Draco -haaste, Hetslashfemme, Kokeile jotain uutta (uusi hahmo: Draco Malfoy), Genrehaaste: Angst.

K/H: Tämä on ensimmäinen Harry/Draconi koskaan - ja saattaa hyvin jäädä viimeiseksi. Omistan tämän luonnollisesti Vilnalle ja Lauchuolle, koska loogista.

*

Suolaa ja merilevää

Aina joskus Harry katuu antamaansa lupausta. Sellaisina hetkinä, joina:

Dracon kädet tärisevät kahvikupin ympärillä, kun syysmyrskyt piiskaavat ikkunaa vasten.

Draco lukee lehdestä kadonneista kalastusveneistä tai hukkuneista, ja hänen huulilleen kohoaa hymy, joka on puhdasta surua.

Hermione ja Ron valmistavat sushia ja keittiössä tuoksuu merilevältä ja suolalta ja Dracon on poistuttava olohuoneeseen.

Aina joskus Harry katuu sitä, että on lukinnut hylkeennahan syvälle Irvetan holveihin ja syyllisyytensä lähes yhtä syvälle sydämensä perukoille. Mutta lupaukset ovat lupauksia – niin hän vakuuttaa itselleen.

(Ja myös: jos Draco saisi nahkansa, mikään ei estäisi tätä lähtemästä.)

*

Kevättalvella Draco muuttuu aina levottomaksi. Ulkona kadut ovat täynnä sohjoa ja taivas yhtä harmaa kuin selkien silmät, mutta silti poika katoaa ulos tuntikausiksi, kävelee ja kävelee ja väsyttää itsensä. Istuu aallonmurtajalla ja tuijottaa merelle.

”Me – minun kaltaiseni – tähän aikaan vuodesta me –” ja Dracon katseessa on jotain haurasta, sanat eivät löydä perille. Harry ymmärtää silti, muttei tee aloitetta.

Draco tekee sen myöhemmin. Isot, raskaat lumihiutaleet putoilevat ikkunaa vasten ja makuuhuoneessa on hämärää. Dracon suudelma maistuu suolalta ja myrskyltä ja silmät ovat syvät ja epätoivoiset kuin hukkuvan.

*

”Ehkä hän ei lähtisi, vaikka saisi nahkansa takaisin. Tai ainakin palaisi myöhemmin”, Harry ehdottaa. Sanojen taustalla on toiveikkuutta: ehkä kyse on rakkaudesta, ehkä me voisimme, ehkä hän voisi, ehkä kaiken voi korjata, olemmehan korjanneet jo niin paljon.

”Sinä lupasit. Tämä on Dracon rangaistus – luuletko, ettei hän pakenisi, jos saisi tilaisuuden?” Hermione ei kuuntele kaikuja Harryn sanojen taustalla. Tietysti noita uskoo rakkauteen – siitä on todisteena vatsakumpu ja kaksi sormusta vasemmassa nimettömässä – mutta hän tietää myös yhtä sun toista siitä, millaista on elää maailmassa, johon ei hyväksytä.

”Mutta hän ei ole kokonainen”, Harry sanoo. Hermionen silmissä on sääliä, koska hän tietää, että Harry on jo tehnyt valintansa.

Ja vain toinen heistä on tunteidensa sokaisema.

*

”Jos minä… jos saisit… tulisithan takaisin?” On kesä, maailma on kirkas ja meri Dracon silmissä tyyni, joten Harry uskaltaa kysyä.

Draco hymyilee – nyt siinä on jo enemmän entistä Dracoa, ilkikurisuutta, häivähdys onnea. ”Pelkäätkö sinä, Potter?”

Tietenkin, Harry ajattelee, mutta pudistaa silti päätään ja suutelee vastaukseksi.

Hän odottaa vielä kaksi viikkoa. Draco ei kysele, ei tivaa, ei vaadi – mutta odottaa hänkin.

*

Kun syysmyrskyt tulevat, selkie on poissa.

Makuuhuoneessa on hämärää.

Harry tuijottaa kattoon ja hänen silmänsä ovat kuin hukkuvan.
I've got a thousand one stories
Every single one of them's a lie
I will read, you will listen
And this terrible night will pass

FractaAnima

• Francesca R. Anima
  • Valvoja
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Suolaa ja merilevää, S, Harry/Draco
« Vastaus #1 : 04.06.2015 00:25:25 »
Sun ainokainen drarry ja se on surullinen ja suolainen. Kaunis ja kantava meriteema. Pidän paljon. Mun pitäisi jo nukkua, mutta luen sun drarrya ja kirjoitan puhelimella (!!) kommenttia. Mutta siis, näitä lisää, oi kaihon karavaanini. <3

Lauchuo

• Prince of Thrones
  • Valvoja
  • Try me.
« Vastaus #2 : 04.06.2015 17:32:47 »
Mä en oikein ole varma mistä aloittaa tän kommentin kanssa, kun mulla on niin paljon sanottavaa, mutta jos vaikka tää: iso kiitos omistuksesta!

Eli. Ensinnäkin tykkään tässä sellaisesta ns. Taiteellisesta otteesta joka tässä tekstissä on. En muista lukeneeni kovin montaa slashtarinaa, joissa tekstin tyyli olisi tällaista, enemmän tätä tuntuu näkevän femmessä. Mutta sopii tähän todella hyvin, ja lisäksi vielä se, ettei tarinassa itsessään kerrota, mikä selkie on vaan se kerrotaan tuolla alkutiedoissa, koska sen selittely itse tekstissä tässä tapauksessa saattaisi hieman latistaa tunnelmaa.

Tykkään meriteemasta, tykkään selkie!Dracosta, tykkään Harrysta joka katuu Dracon kahlitsemista maalle. Tykkään oikeastaan kaikesta tässä, koko teksti on jotenkin niin sympaattinen ja... surullinen. Tykkään tietysti Drarryssa onnellisista lopuista, mutta myös surullisista ja etenkin tässä se toimii. On jotenkin surullista, mutta samalla loogista ajatella, että Draco on Harryn kanssa vain pakosta.

Tätä tarinaa olisi varmasti jaksanut lukea pidemmältikin, ihan vaikka jatkotarinan muodossa, mutta oot hyvin saanut mahdutettua kaiken tarvittavan näin lyhyeen tekstiin eikä sitä suurempaa kuvailua tai pidempää tekstiä oikeastaan jäänyt kaipaamaan, koska tää oli just sopiva. Mutta en pistä pahakseni jos kirjoitat jatkossakin selkie!Dracosta!

Anyway, kiitos tästä hurjasti ja huomautan vielä, ettei tää voi olla sun viimeinen Drarry-teksti koska haasteesta puuttuu vielä kaks.

Vain sinä voit vaikuttaa tulevaisuuteesi

Ava ja bannu Fractalta <3

DulzGram

• Darling
  • Magnificent Bastard ♥
« Vastaus #3 : 04.06.2015 17:59:03 »
Kun olin lukenu tämän, mulla oli mielessä vaan kaks ajatusta:

1. Draco taitaa olla Harryn meri

2. Mistä Dracoa rangaistaan?

Mutta että aivan hirvittävän upeasti kirjoitettu ficci! En tiedä miten tämä olisi toiminut pidempänä - varmasti hyvin, mutta tykkään tosi paljon tästä tämmösenä lyhyenä. Rakenteellisesti kaunis, ja erityisesti ensimmäisen osan rakennetta piti tarkastella pidempäänkin :--D

Anyways, tää on kauniisti kuvailtu, ja hieno, teemallisesti ja aiheellisesti ynnä muuta. Ei-perinteinen H/D, ja siitä oon ilonen. Kiitos, tätä ilman olisi ollut synkeämpi elää ;)

-Duzku

Pannu ©en minä
"When madness started flirting back, it was time to call the whole thing off."

Winga

« Vastaus #4 : 04.06.2015 21:02:24 »
Iih, ihanaa että kirjoitit selkiedrarrya!

Minuakin jäi vähän mietityttämään että mitä kaikkea taustalla oli (ja ehkä vähän että kuka mahtoi olla Hermionen puoliso näissä kuvioissa mutta) mutta tykkäsin tarinasta kovasti ja Harry oli juuri sellainen kuin aattelinkin. Kun aatella vois ainakin omassa päässäni niin juuri että se tuntis hirveitä omantunnontuskia tuommoisista.

Ahh. Tämä oli tällainen kiva pikkuinen palanen ja jäi paljon mietittävää, mutta musta on kyllä kiva että tekstistä jää mietittävääkin.

Ihana.
"I ate breakfast five years ago and I'm still full."

Isilwen

• Wildfire
« Vastaus #5 : 04.06.2015 22:24:19 »
Ah ja oih. Tätä lukiessa oikein tuntee meren ihanan tuoksun, kuulee aallot ja kaipaa vapaita horisontteja. Todella upeasti kirjoitettu, lyhykäisyydessä ehtii sanoa niin paljon ja luulen, että tämä on niitä ficcejä, jotka jäävät elämään. Tuli surku Harrya, mutta selkiensieluisena ymmärrän Dracoa. Jäi kyllä kiinnostamaan, että mistä häntä rangaistiin. Anyways, hieno!
Jotka tulevat suorinta tietä, saapuvat tyhjin taskuin.
Jotka ovat kolunneet kaikki polut,tulevat säihkyvin silmin,
polvet ruvella, outoja hedelmiä hauraassa säkissään.
Niin se ystäväni on, niin se on,
että eksymättä
et löydä perille

~ Tommy Tabermann

https://harrydracorecs.wordpress.com/

Nevilla

• Unenkutoja
  • Phantom Thief of Hearts
« Vastaus #6 : 19.09.2015 17:36:59 »
No niin, vastailenpa kommentteihin viimeinkin. :)

FractaAnima: Sisälläni läikähtää aina, kun näen sun kommentoineen. :) Taaskin hymyilytti, vaikka onkin vähän hupsua olla kaihon karavaani - mutta arvostan nimitystä.
Lauchuo: Ai niin, se haastekin! :D Pitääkin alkaa kaivella mielen perukoita ja pohtia, mistä sitä saisi kaksi H/D:tä lisää... Ainakin yksi selkie!Draco on tulossa, vähän niin kuin itsenäisenä "jatkona" tälle (vaikka en tiedäkään, onko se varsinainesti pakollinen - vähän sellainen vaihtoehtoinen onnellinen loppu tai en minä tiedä), joten kivaa, että joku jaksaisi lukea enemmänkin. :) Kiitos kommentista, ihana! ♥
DulzGram: Nuo kaksi huomiota / pointtia olivat kyllä hyviä. Ajattelin rangaistuksen siis velhosodan jälkeiseksi, koska tässä kaanonissa Draco ja Narcissa olivat molemmat selkieitä. Lucius Azkabaniin, Dracolta ja Narcissalta hylkeennahat Irvetaan. Tavallaan "kotiarestin" muoto, siis. Ihanaa, että pidit rakenteesta, koska mua se vähän arvelutti. Ja kiitos kommentista - kirjoitat itse niin hyvin, että mua aina vähän jännittää lukea sun kommentteja... :D
Winga: Aina kun kirjoitan mytologisista olennoista (tai ainakin usein), sinä tulet mieleeni. En tiedä mistä se johtuu, ehkä niistä wing!fic-meiningeistä tai demoni!Sherlockeista joskus kauan sitten, mutta hauska yksityiskohta. Mahtavaa, että tykkäsit tästä. Hermionen ajattelin ihan vaan kimppaan Ronin kanssa, koska tän oli tarkoitus olla aika lähellä canonia, ainoana muutoksena H/D ja selkie!meiningit. Kiitos kommentista!
Isilwen: Oi, olipa äärimmäisen piristävä ja kaunis kommentti. Selkiensieluinen, hurjan upea sana - pakko käyttää sitä jossain runossa vielä, anteeksi nappaus! Ihanaa, että tykkäsit! ♥
I've got a thousand one stories
Every single one of them's a lie
I will read, you will listen
And this terrible night will pass

Arte

• Puuskupuh
  • Valvoja
« Vastaus #7 : 03.05.2016 16:29:42 »
Oi voi, olipas se kaunista! Eksyin lukemaan tämän Kompassiviesti-ficin kautta, kun sitä julkaisuhetkenä ilmeisesti hehkutettiin aika paljon. Ja ei kyllä syyttä, sillä viimein minullekin selvisi, mikä on selkie!

Ihana, ihana! Jollain tapaa niin romanttinen, mutta ehkä todellisuudessa enemmänkin surullinen ja haikea. Draco kaipaamassa mereen, kotiinsa, ja Harry säälimässä rakastamaansa hahmoa kykenemättä olemaan varma siitä, ovatko hänen tunteensa molemminpuoliset.

Kiva että selvensit tuota rangaistusjuttua kommentissa, koska olisin sitä itsekin jäänyt pohtimaan. Tämä oli kyllä niin ihana, en oikeasti osaa sanoa mitään muuta kuin että aa, nautin todella paljon, pitää nopeasti mennä lukemaan tuo jatko-osa! Tästä olisi jäänyt tosi haikea ja lohduton fiilis, mutta nyt olen toiveikkuutta täynnä, kun tiedän tuosta jatko-osasta. Tykkään muuten sun AU-ficeistä tosi paljon, ihania ideoita!

“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

repa

« Vastaus #8 : 15.05.2016 02:57:22 »
Ma en osaa sanoa tasta oikein mitaan, koska oon liian ihastuksissani. Luin tan jo aiemmin, mutta sillon taaa ei auennut mulle kunnolla. Nyt uusintalukemisella ma rakastuin tahan.

Tassa oli paljon tunnetta, paljon kysymyksia, paljon surua ja paljon toivoa. epavarmuutta, tuskaa.. Tosi paljon oot saanut mahdutettua lyhyeen ficciin! En ma tasta osaa mitaan jarkevaa sanoa. kakkososaa kehiin,pliis.

(oon tabletilla ja siksi lukuisat typot, tsori)

LillaMyy

• ekoterroristi
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
« Vastaus #9 : 07.07.2016 14:45:37 »
Olen kuullut tästä hirveän paljon kaikilta irkissä, joten pitihän sitä sitten viimein tulla itsekin katsastamaan, että mistä se säpinä oikein johtuu. (Jos ei muuten, niin ihan vain sitten sen takia, että vihdoinkin ehkä jopa oppisin, mikä on selkie... xD)

Tämä oli kyllä ihanan haikea alusta loppuun asti. Ensin Draco haikaili meren perään ja lopussa Harry haikaili Dracon perään, joten ympyrä vähän niin kuin sulkeutui tuossa lopussa. Tämä oli myös erittäin nätisti kirjoitettu! Tykkäsin ihan älyttömästi sun lauserakenteista kuten siitä on todisteena vatsakumpu ja kaksi sormusta vasemmassa nimettömässä, Ja vain toinen heistä on tunteidensa sokaisema. ja Harry tuijottaa kattoon ja hänen silmänsä ovat kuin hukkuvan. Tuo kyllä jäi vähän hämmentämään, että Dracoa rangaistiin jostain, mutta onneksi selvensit sitä eräässä kommenttivastauksessasi hieman, niin sekin aukeni.

Olit kyllä tosi hienosti onnistunut mahduttamaan näinkin lyhyeen tekstiin tosi paljon tunnetta! Tykkäsin siis kyllä oikein paljon, pitänee varmaan käydä myöhemmin vielä luurailemassa tuo itsenäinen jatko-osa tälle, koska tätä selkie!Drarrya kyllä lukee oikein mielellään! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Crysted

Vendela

• Teeholisti
  • Maistuisiko kupponen teetä?
« Vastaus #10 : 24.09.2019 16:01:06 »
Löysin tämän kun menin katselemaan Vuo(k)si ja luode ficciäsi, jota en sitten vielä lukenut, koska tajusin että tämä pitää lukea ensin :)

Koskettava ja surullinen. Se tästä tuli ensimmäisenä mieleen. Alussa mietin, että kenelle Harry on luvannut, sillä vaikutti siltä ettei Draco ole voinut tuollaista lupausta vaatia. Jäin myös miettimään, että mikä Dracon ja Harryn on saattanut yhteen, sillä vaikutti siltä että Harry välitti enemmän kuin Draco. Siinä mielessä onkin jännä kommentoida tätä ja mennä sitten lukemaan seuraava osa, sillä odotan ja toivon löytäväni sieltä vastauksia kysymyksiini :) [Jätin myös tietoisesti lukematta muiden kommentit ja vastauksesi niihin etten vahingossa spoilaannu ;)]

Tämä on kuitenkin kirjoitettu kauniisti ja lukijaa aliarvioimatta. Huomaan joskus itse rönsyileväni ja selittäväni liikaa ja siksi ihailen suuresti tämmöistä tyyliä missä osataan kirjoittaa tuonne rivien väliin.

Kiitos tästä, lähden seuraavan osan pariin!

Vendela

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
« Vastaus #11 : 24.09.2019 23:01:48 »
Samat sanat kuin Vendelalla, löysin tuon toisen ficin tuoreimpien listalta ja lähdin tutkimaan ensin sen aiempia osia. Se, mikä minuun kolahti jo otsikosta, oli selkie-teema, koska minusta se on aina ollut niin kiehtovan haikea taru. (Oletko muuten nähnyt suloisen selkie-animaation Song of the Sea? Se on viimeisin selkie-teemainen tarina, johon olen törmännyt, ja siitäkin on jo kauan aikaa.)

Tässä oli minustakin kaunista kerrontaa ja luopumisen haikeutta. Harry toivoo ja Dracoa vedetään kahtaalle.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~