Kirjoittaja Aihe: Minervan silmin (S, siirappinen ficlet)  (Luettu 3972 kertaa)

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Minervan silmin (S, siirappinen ficlet)
« : 20.06.2019 13:14:52 »
Nimi: Minervan silmin
Ikäraja: S
Kirjoittaja: Vendela
Tyylilaji: Romantiikka ja siirappi
Pituus: Ficlet ~ 600 sanaa
Vastuuvapaus: Hahmot ja universumi ovat Rowlingin, minä lainaan.

Tiivistelmä: Miltä rakkaus näyttää Minerva McGarmiwan silmin?


Vapaa sana: Tämä osallistuu 12 hahmoa -haasteeseen. Tarkoituksenani on rakentaa sarja missä kuvataan ’miltä rakkaus näyttää’ haasteen hahmojen silmin. Kesäkuun hahmo on Tylypahkan henkilökunnan jäsen ja valitsin Minerva McGarmiwan.
Teksti osallistuu myös FFF1000 -haasteeseen sanalla häät.

Teksti on oikolukematon, joten virheet ovat omiani. Tässä on myös paritus, mutta se selviää vain lukemalla ja jokainen voi tulkita sen myös omalla tavallaan, vaikka toki minut tuntevat tietävät kenet olen tähän kirjoittanut :D

Hyvää juhannusta!



Miltä rakkaus näyttää -sarja
Tammikuu: Albuksen silmin, S
Helmikuu: Dracon silmin, S
Maaliskuu: Nevillen silmin, S
Huhtikuu: Luciuksen silmin, S
Toukokuu: Fleurin silmin, K-11
Kesäkuu: Minervan silmin, S
Heinäkuu: Lilyn silmin, S
Elokuu: Rolfin silmin, S
Syyskuu: Minervan silmin, osa 2, S
Lokakuu: Oliverin silmin, S
Marraskuu: Harryn silmin, S
Joulukuu: Fredin silmin, S





Miltä rakkaus näyttää MINERVAN SILMIN


Minerva McGarmiwa oli aina rakastanut häitä. Hänelle ei ollut aivan selvää mistä se johtui, sillä hän ei ollut tästä rakkaudestaan kyseiseen juhlaan huolimatta itse koskaan päätynyt naimisiin (vaikka tilaisuuksia olisi ollut). Ehkä se johtui siitä, että Minerva yksinkertaisesti rakasti nähdä alttarilla seisovat niin rakastuneina toisiinsa.

Eivätkä tämänkertaiset häät tuottaneet poikkeusta. Alttarilla seisova pariskunta tuijotti toisiaan aivan kun olisivat olleet kahden koko maailmassa eikä heidän ympärillään olisi ollut monikymmenpäinen joukkio todistamassa heidän rakkaudenhetkeään. Minerva katseli paria pieni hymy huulillaan kun hänen mieleensä muistui aamulla käyty keskustelu.

”Minne sinä olet lähdössä noin hienona? En muista, että olisit käyttänyt tuota viittaa sitten Mollyn ja Arthurin häiden”, Minerva kuuli tutun äänen takaansa ja kääntyi kasvokkain muotokuvan kanssa.
”Hei Albus”, Minerva tervehti. ”Minä olen menossa häihin.”
”Sen toki arvasin, sillä tuo on sinun paras juhlaviittasi, se mitä käytät aina häissä”, Albus totesi. ”Mutta kenen häihin sinä olet menossa, sitä et ole minulle kertonut.”
”Enkö todellakaan?” Minerva ihmetteli, sillä hänestä tuntui kun asiasta olisi puhuttu jo monta kuukautta, toisaalta Albus oli ollut pitkiä aikoja poissa muotokuvastaan, joten ehkä hän ei tiennyt.
”Etpä ole”, Albus hymyili ystävällisesti.

”Harry menee naimisiin”, Minerva vastasi hymyyn pidettyään ensin pienen taidepaussin.
”Todellako? Kenen kanssa?” Albuksen katse valpastui huomattavasti ja tämän ryhti oikeni hieman, aivan kun vastauksella olisi todella jotain merkitystä.
”Haluatko arvata?” Minerva kiusoitteli.
”Haluaisin, mutta pahoin pelkään, että jos arvaan väärin, naurat minulle koko seuraavan lukuvuoden. Vaikka olenkin romanttinen vanha hölmö, niin en silti suo sinulle sitä iloa. Joten siksi pyydän ystävällisesti, että kerrot”, Albuksen katse oli vilpitön ja vakaa.

”Hyvä on”, Minerva ymmärsi mitä Albus tarkoitti, he kaikki olivat lähes pidätelleet henkeään seuratessaan Harryn rakkauselämää. ”Luulen, että tuleva puoliso on se, kenet toivotkin hänen olevan.”
”Niinkö?” Albus huokaisi hieman helpottuneen oloisena, mutta säilytti edelleen ryhtinsä.
”Kyllä”, Minerva nyökkäsi. ”Tosin saamme kiittää onneamme, ettei hänen isänsä ole niin hyvässä kunnossa, että pystyisi osallistumaan seremoniaan ja aiheuttamaan jonkunlaisen skandaalin.”
”Entä kuinka hänen äitinsä voi?”
”Olosuhteisiin nähden hyvin”, Minerva vastasi ja lisäsi: ”hän on tietenkin tulossa ja on antanut siunauksensa heidän liitolleen, mutta senhän sinä toki olisitkin arvannut, sillä hänhän suorastaan jumaloi Harrya.”
”Tiedän sen”, Albus hymyili. ”Sittenhän kaikki on mennyt juuri niin kuin pitikin.”
”Kyllä, ellei jopa hieman paremmin”, Minerva nyökkäsi ja vilkaisi kelloaan. ”Hyvänen aika, minun täytyy rientää etten myöhästy!”
”Nosta heille malja minunkin puolestani”, Albus huikkasi ja Minerva heilautti muotokuvalle kättään astellessaan ripeästi kohden ovea.


Nyt Minerva katseli kuinka alttarilla toisiaan syvälle silmiin tuijottava pariskunta vannoi valojaan. Etupenkissä oleva Molly Weasley näytti pyyhkivän avoimesti silmiään, ja Minerva tunsi omassakin silmäkulmassaan kosteuden. Rakkaus oli ihmeellinen asia ja Minerva ymmärsi, että sitä ihmettä täytyi vaalia.

Seremonia oli loppusuoralla ja toimitusta johtanut velho kehotti tuoretta avioparia suutelemaan liittonsa sinetiksi. Minerva katsoi kuinka Harry nosti kätensä hellästi puolisonsa poskelle ja hymyili tälle saaden palkakseen niin huikean onnellisen hymyn, että Minervan sydän oli pakahtua, juuri näitä hetkiä hän rakasti kaikista eniten. Sitten Harry nojautui hieman eteenpäin ja sulki huulillaan puolisonsa suun ja koko heitä ympäröivä joukko puhkesi suosionosoituksiin.

Hieman hämmentyneenä, aivan kun vasta nyt havahtuen siihen, että paikalla oli muitakin Harry kääntyi katsomaan ihmisjoukkoja joka taputti heille. Sitten Harry puhkesi uudelleen hurmaavaan hymyyn ja veti tuoreen puolisonsa lähelleen. Tämä asetti kätensä Harryn rinnalle ja nojasi selvästi tyytyväisenä aviomiehensä olkaan.

Minerva taputti edelleen muiden mukana, kun pariskunta lähti astelemaan pitkin käytävää. Hän tulisi pitämään Albukselle antamansa lupauksen ja nostamaan maljan näille nuorille, jotka olivat viimeinkin saaneet toisensa.

Juuri kun pari oli katoamassa juhlavieraiden taakse, Minerva huomasi kuinka Harryn tuore puoliso vilkaisi taakseen aivan kun etsien jotain. Tämän harmaat silmät tavoittivat hetkeksi Minervan katseen ennen kuin liukuivat eteenpäin Minervan seuratessa katseen suuntaa. Viimein silmät tuntuivat löytävän etsimänsä, sillä Minerva näki tämän nyökkäävän pienesti ja saavan vastauksen vaaleahiuksiselta naiselta, joka pyyhki silmiään koristeelliseen nenäliinaan. Minerva hymyili ja hänen sydämensä sykähti, harva äiti sai olla noin onnellinen poikansa puolesta, sillä aito rakkaus oli jotain ainutlaatuista.



Vapaa sana2: Tälle on nyt myös jatko-osa: Minervan silmin, osa 2 S


« Viimeksi muokattu: 10.10.2021 22:12:35 kirjoittanut Vendela »

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Minervan silmin (S, siirappinen ficlet)
« Vastaus #1 : 20.06.2019 16:06:16 »
AAAAAAAAAAAAAAAAAH! Rakastin tätä, kuten arvasitkin! Olin ihan hearteyes koko ajan kun luin tätä, koska tokihan arvasin kenen häihin tässä ollaan menossa :'')) Tää sarja on musta niin ihana, kun lähes kaikki nää tekstit kiertyy Harryn ja Dracon ympärille jollain tavalla ♥

Tää oli jotenkin hyvin McGarmiwaan sopiva teksti, koska en oikein osaa kuvitella sille itselleen mitään dramaattista rakkaustarinaa, en tiedä miksi! Ehkä Minerva on niin strong independent woman ja aattelen sen pärjäävän hyvin yksinkin ;D Sen takia tällänen muiden rakkaudesta ja romantiikasta nauttiminen sopii hänelle niin hyvin.


ava & bannu © Inkku

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Minervan silmin (S, siirappinen ficlet)
« Vastaus #2 : 20.06.2019 17:18:52 »
Aww, tämäkin osa on ihana! Alkuteksti teki jo pariskunnan selväksi, ja muutkin vihjeet sitten varmistivat asian. Kiinnostavaa, kun tähän punoutui taas monta hahmoa mukaan. Minerva on yksityishenkilönä minulle arvoitus, ja olisi kiehtovaa tietää hänestä enemmän. Mukavaa, että hän ja Albus iloitsivat niin paljon häistä. Harmi muuten, ettei häissä ollut mitään vierailumuotokuvaa tms mihin vierailevia vainajia olisi voinut saapua...Vai onnistuisikohan se?
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Minervan silmin (S, siirappinen ficlet)
« Vastaus #3 : 01.07.2019 19:37:03 »
Tämä piristi kummasti päänsärkyistä iltapäivääni. Kuinka tulinkaan lukeneeksi tämän vasta nyt tänään. Ensin mietin miltä rakkaus tosiaan näyttää Minervan silmin, mutta kun näin tuon sanan häät, arvasin. Sinä sitten osaat lonkeroida rakkaan nuorenparin sitten jokaisen hahmosi sydämelle. Vaan Minerva tässä on jotenkin niin pehmeä. Minulla on hänestä sellainen tietynlainen mielikuva, hän on Tylypahkassa yksinään tai juuri tuolla huoneessaan keskustelemassa muotokuvien kanssa ja pohtimassa elämää.

Lainaus
Haluatko arvata?” Minerva kiusoitteli.
”Haluaisin, mutta pahoin pelkään, että jos arvaan väärin, naurat minulle koko seuraavan lukuvuoden."

Pidin myös viittauksesta Mollyn ja Arthurin häihin. Minerva on varmasti ollut monissa häissä ja voin kyllä eläytyä siihen kuinka hän niistä pitääkään.
Tuo nuoren parin hellän suudelman kuvaus saa kyllä mielen liihottamaan ja varpaat mukavasti rullalle.

Kiitos tästä.  :)

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Minervan silmin (S, siirappinen ficlet)
« Vastaus #4 : 04.07.2019 08:58:39 »
Kiitos teille ihanille kun olette kommentoineet :) Seuraava osa tähän sarjaan on luettavissa ja nyt katsellaan rakkautta Lilyn silmin S. Tässä teille kuitenkin vielä henkökohtaiset vastaukset.

Angelina, arvasin (tiesin!) että tykkäät tästä juonikuviosta ;D Ja oli aivan ihanaa kirjoittaa tämän parin häistä ♥
Tuo on muuten totta, että McGarmiwasta on vähän hankalaa kehittää mitään super-romanttista juttua, joten tämä oli tavallaan helppo ratkaisu. Toki olisin voinut haastaa itseäni vähän enemmän ja puristaa vähän enemmän, mutta sitten olisi jäänyt häät käsittelemättä. Toisaalta McGarmiwa on juuri tuollainen itsenäinen ja vahva nainen, kuten sanoit, ja hänet on tottunut näkemään sellaisena että sekin vaikuttaa.
Ihanaa kun kommentoit ♥

Elfmaiden, kivaa kun tykkäsit tästä! Kiva kun luit tätä heti alusta asti niin, että paritus oli selvä :D Arvasinkin että teet niin sillä tunnet tuon syvimmän OTP:ni.
Tuo muotokuvateline oli muuten loistava idea! Harmi kun en itse sitä keksinyt, sillä se olisi toiminut tässä hienosti. Ehkä asia jäi kuitenkin kummittelemaan alitajuntaani, sillä kunhan luet tuon seuraavan osan niin ymmärrät ehkä mitä tarkoitan :)
Ihanaa kun jätit kommentin ♥

Fairy tale, voi kurjuus päänsärkyäsi, onneksi tämä kuitenkin piristi ♥ Ihanaa, että tuo hää-sana johdatti heti oikeille urille tämän tekstin suhteen, sillä kyllä näistä kahdesta ihanasta on vaan niin ihanaa kirjoittaa! Olen ehkä ottanut vähän liikaakin haastetta tämän hahmo-haasteen suhteen kun olen halunnut kirjoittaa Harryn ja Dracon jokaiseen tarinaan edes jollain tasolla, mutta ainakin se haastaa minua itseäni ja joudun pikkuisen jumppaamaan aivojani sen suhteen :D
Minerva on tosiaan vähän pehmeä tässä, mutta mielessäni oli tämä kuva kun kirjoitin tätä. Luulen kuitenkin, että meillä on vähän samanlainen mielikuva hänestä ihmisenä :)
Huippua, että suudelma sai aikaan positiivisia reaktioita ja ihanaa kun jätit kommentin ♥

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 439
  • ava by Rosmariini
Vs: Minervan silmin (S, siirappinen ficlet)
« Vastaus #5 : 08.07.2019 17:59:44 »
Finikesän kommenttikampanjasta hei!

Hauska näkökulma, että Minerva tykkää häistä. En osaa mieltää häntä krumeluurien ja kruusauksen ystäväksi, mutta yksinkertaisten ja rakkaudentäyteisten seremonioiden ystävä hän varmasti on. Minusta oli erityisen söpöä, että Molly oli paikalla vähän niin kuin Lilyn sijaisena ja mainitsit juuri hänet etkä esim. Hermionea, Ronia tai jotakuta muuta.

Vähän jäin miettimään, että eikö Minerva ole ollut kenenkään häissä tässä välissä esim. Lilyn ja Jamesin?

Albuksen ja Minervan keskutelussa oli monta iloista ja kuplivaa kohtaa ja sanailua. "Naurat seuraavan lukuvuoden" oli hauska, vaikka en kyllä usko, että Minerva naureskelisi Albuksen kustannuksella. Hymyilin myös, kun mietin millaisenhan skandaalin Lucius olisi järjestänyt, jos olisi ollut paikalla. Keskustelun loppusta maljan nostamispyyntöineen pidin myös. Ai niin, hömelö Albus, kun ei muista kuka menee naimisiin  ;D ;)!

Ficci oli itse asiassa kokonaisuudessaan iloinen ja kupliva. Kiva, että hääpari oli superonnellinen ja ihanaa, että äiti ja varaäiti (Molly) olivat selvästi antaneet liitolle siunauksensa.

Kiitos hyvää mieltä tuottavasta lukukokemuksesta!
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Minervan silmin (S, siirappinen ficlet)
« Vastaus #6 : 30.07.2019 22:52:10 »
Kiitos ihan hurjan paljon kommentistasi Kelsier ja pahoittelut etten ole vastannut kommenttiisi aikaisemmin. Mukavaa kuulla, että tämä oli hyvän mielen lukukokemus!

Minervan hahmo on itselleni aika jännä, sillä toisaalta hänessä on tiukka professorin puoli mutta sitten toisaalta taas juuri tuollainen häitä rakastava rennompi puoli. Se, että hänellä on erikseen juhlaviitta häitä varten on juuri sellaista mitä häneltä voisin odottaa, työkaavut ovat erikseen ja juhlakaavut erikseen :D Kyllä Minerva on ollut Jamesin ja Lilyn häissä, mutta hänellä taitaa olla pari-kolme juhlavampaa vaatetta häitä varten.

Minulle oli jotenkin itsestään selvää että Molly on näissä häissä Harryn "äitinä" sillä onhan hän adoptoinut Harryn perheeseensä jo ensihetkistä alkaen. Kiva, että sinäkin tykkäsit tästä ratkaisusta :) Kiitos vielä kommentistasi, se teki minut todella iloiseksi!

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Minervan silmin (S, siirappinen ficlet)
« Vastaus #7 : 06.08.2019 12:44:22 »
Minustakin tämä oli ihanan lempeä ja suloinen ficci, ja kuvasti sitä, mikä häissä on parhainta, eli että voi iloita niiden puolesta jotka ovat onnensa löytäneet! <3

Minervan leppoisa ja kujeilevakin keskustelu Albuksen muotokuvan kanssa oli myös ihana kohta. Albus jos kuka tunsi Harryn ja toivoi hänelle parasta kaiken sen kurjuuden jälkeen, mitä poikapolo oli joutunut nuoren elämänsä aikana kokemaan. Minusta oli erityisen veikeä tuo, että kaikesta varmuudestaan vanha rehtori ei kuitenkaan - kaiken varalta - uskaltanut lähteä arvailemaan nimiä. ;)

Oli ihana, miten Molly edusti tässä Harryn äitiä, ja juuri ekat kirjat uudelleenlukeneena sen muistaa hyvin, miten Molly tosiaan sydämessään "adoptoi" Harryn pojakseen muun katraansa jatkoksi heti melkein saman tien. Mutta omalla tavallaan myös Minerva, jolla itsellään ei perhettä ole, on tässä jonkinmoisena äitihahmona. Hänkin on ollut Harryn tukena koko tämän kouluiän, ja isona osana tämän päivittäistä arkea. Siksi tuntui hyvin luonnolliselta ja oikealta, että hänkin edusti häissä, parhaassa juhlakaavussaan. :) Ja onnellinen on Narcissakin. Oikea äitien onnenpäivä siis! :D

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Minervan silmin (S, siirappinen ficlet)
« Vastaus #8 : 06.08.2019 13:28:48 »
Olipa kivaa Fio että poimit tämän tuolta FFF1000-listasta :) Kiitos kun kommentoit tätä!

Ihanaa, että Minervan ja Albuksen keskustelu oli mieleesi. Ja joo, Albus halusi pelata varman päälle, sillä jos Harryn kumppani olisikin ollut joku muu... no, onneksi niin ei käynyt :D
Minun pitäisi myös lukea nuo kirjat uudelleen, viime kerrasta on jo aikaa! Joten siksi oli tosi kiva, että tuon Mollyn "adoptointi" istui myös canoniin. Totta, että myös Minerva on eräänlainen äitihahmo (tai ainakin vahva naishahmo) Harryn elämässä. Ehkä hän on myös tavallaan Dracolle tärkeä aikuinen nainen oman äidin lisäksi. Kivaa kun nostit uuden näkökulman tähän tekstiin ja sait minutkin ajattelemaan tätä taas uudella tavalla. Olet ihana kun kommentoit, kiitos!

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!