Kirjoittaja Aihe: Älä lue tätä kirjettä | K-11 | Sirius/Remus  (Luettu 1539 kertaa)

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Nimi: Älä lue tätä kirjettä
Kirjoittanut: Melodie
Ikäraja: K-11
Paritus: Sirius/Remus

Remuksen pöllön nimen päättäminen edellytti sukellusta Potterwikin historiallisten velhojen ja noitien osioon! Tämä teksti osallistuu Finikesän parittomien viikkojen kirjehaasteeseen. Kirjeet kuvina: Ensimmäinen kirje (sivu 1 ja sivu 2), toinen kirje ja kolmas kirje.

--

Älä lue tätä kirjettä


Hei Sirius!

En aio koskaan lähettää tätä kirjettä, ja se todella helpottaa sen kirjoittamista. Kaipaan sinua. Siis ihan mielettömän paljon. Tämä kesäkuu on ollut elämäni pisin, pidempi kuin se kun ihmissusi oli purrut minua. Mitähän minä sitten kaipaan? Kaipaan sitä tapaa jolla sinulla on heti aamulla tapana loikkia minun vuoteeseeni. On huumaavaa herätä sinun säteilevät kasvosi suoraan naamani edessä. Kaipaan, yllättävää kyllä, sitä miten puhut ruoka suussa ja taittelet Profeetastani lennokin. Kaipaan kävelyretkiä tiluksilla, erityisesti niitä joilla meillä on näkymättömyysviitta. Kaipaan täysikuita kanssasi… Kaipaan sitä kun luulet minun nukkuvan ja runkkaat. No tuo oli kyllä liikaa. Kaipaan sinun pörröisiä hiuksiasi nenässäni kun kopioit kotitehtäviäni.

Basil katsoo minua paheksuvasti kun kirjoitan tätä, ja sukii höyheniään. Se on varmaan saanut kuulla sinusta ihan liikaa! Kaipaan sitäkin, miten syötät sille salaa herkkuja. Ja kaipaan vähän sitä ihmistä, joka minä olen seurassasi. Ja kaipaan… kosketustasi, niin kaverillista ja summittaista kuin se onkin. Tietysti kaipaan enemmänkin. Kaipaan juttutuokioitamme, niin keveitä kuin syvällisiäkin. Kaipaan ihan vain sinua, kokonaisuutena. Kummallisena ja villinä ja tavattoman komeana. Kaipaan sitä miten varpaa--


* * *


Sirius – älä piittaa siitä edellisestä viestistä! Se oli vain jästitiedon esseen luonnos jonka Basil minulta nappasi! Keksin jo uuden aiheen joten voit vaikka polttaa sen.
- Remus


* * *


Hyvä Remus,
en tiennytkään että jästitieto on noin kiinnostavaa! Muutenhan ilomielin opiskelisin sitä. Haluaisitko lähteä ensi viikolla Viistokujalle koulutarvikeostoksille?

Yst. terv. Sirius
« Viimeksi muokattu: 09.06.2019 16:46:36 kirjoittanut Melodie »

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Vs: Älä lue tätä kirjettä | K-11 | Sirius/Remus
« Vastaus #1 : 07.06.2019 18:11:18 »
Ohohoo, Wolfstar-söpöilyhöpöily <3 Koen jotenkin, että professoriksikin päätyneellä Remuksella on kyllä sanailun taito hallussa, niin hän jos kuka varmasti olisikin rakkauskirjeitä lähettelevä tyyppi. Tän idea jonkun muun nappaamasta kirjeestä toi mulle fiiliksen To All the Boys I've Loved Before -leffasta (ja toki edeltäneestä kirjaversiosta), jossa käy just näin, että päähahmo joutuu kiusalliseen väliin pöytälaatikkokirjeiden vuoksi. Tykkään Remuksen kirjeen latautuneisuudesta - eritoten maininta runkkailusta oli oikein kuumottava ja siksi sai mut virnuilemaan semmoista "kjeh heh" -ilmettä :D Onneksi Sirius ottaa Remuksen kirjeen hyvin ja ehdottaa näitä kouluvälineostoksia! :p Myös Siriukselle kovin ominainen irvailu tuosta jästitiedon opiskelussa sai naurahtamaan, ihan täydellistä.

(Kaksi nipoilujuttua: Otsikossa on ylimääräinen välilyönti Älä- ja lue-sanojen välissä, ja ekan kirjeen alkupuolella on pieni typo: "Tämä kesäkuu on ollut elämäi pisin". Jos haluut vaikka korjata!)

Käsin kirjoitetut versiot tuovat tähän vielä uuden ulottuvuuden ja tekevät tästä tosiaan mukavasti aidomman ja elävämmän oloisen, onneksi sellainen on lisähaasteena tuossa Finikesä-jutskassa. Kiitokset, tämä oli oikein kiva kirjeficci! <3

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Vs: Älä lue tätä kirjettä | K-11 | Sirius/Remus
« Vastaus #2 : 09.06.2019 16:46:23 »
Kiitos tästäkin kommentista, Ronen! <3 En ole tarkemmin vilkuillut tuota elokuvaa vaikka kaipa se on se jota Netflix aina tyrkyttää, joten kiva kuulla siitä enemmän niin voin miettiä haluanko vaikka katsoa sen. Remus-paralla linee pitkä kesä noissa latautumismerkeissäkin! Toivottavasti Viistokujalta löytyy sitten kivoja sulkakyniä. ;) Korjaan virheet!

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Älä lue tätä kirjettä | K-11 | Sirius/Remus
« Vastaus #3 : 10.06.2019 08:15:54 »
Ihana söpöily :) Otsikko on mitä mainioin ja kiinnitti huomioni. Positiivinen yllätys oli tämä kirjemuoto, mikä toimi todella hyvin.

[Oli muuten pakko käydä katsomassa tuo Ronenin suositteleman leffan traileri ja se vaikutti kyllä hyvältä :)]

Mutta sitten tähän tekstiin. Remus oli jotenkin niin oma itsensä tuon ensimmäisen kirjeen kanssa. Pidin siitä, että siinä oli tietynlaista ajatuksenvirtaa ja pohdintaa samalla, eikä se myöskään ollut mikään valmis kirje. Remuksen pöllö on kyllä maailman viisain pöllö <3 Ihanaa, että Basil työnsi nokkansa tähän soppaan ja toivottavasti edesauttoi näin tämän parin muodostumista.

Toisen kirjeen paniikki oli käsenkosketeltavaa, mutta siitä huolimatta en voinut olla hymyilemättä, sillä Remus on vain niin ihana. Siriuksen vastaus oli ehkä hieman yllättävä, sillä olisin voinut olettaa häneltä paljon vihjailevampaakin sävyä. Toisaalta taas hänen asenteensa kertoi myös tietystä varovaisuudesta, ehkä hänkin tahtoo antaa heille mahdollisuuden.

Loppuun sanon vielä, että pidin siitä että olit leikitellyt kirjeiden fonteilla/asetuksilla.

Kiitos tästä aamupalasta!
Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!