Kirjoittaja Aihe: Karua kauneutta | S | Slice of life -ficlet | Pomona Verso  (Luettu 688 kertaa)

Crysted

• Queen of dead plants
  • inFINIty
    • Listaukseni
Nimi: Karua kauneutta
Kirjoittaja: Crysted
Ikäraja: S
Genre: Slice of life
Yhteenveto: Pomona Verson ajatuksia eräästä kasvista
A/N: Osallistuu haasteisiin 12 Hahmoa, Kerää kaikki hahmot II, Neljän tuvan haaste III, Kaiken maailman tekstejä, ff100, ficlet300

Pomona tunnusteli pahkapensaan lehtien röpelöisiä pahkoja multaisilla sormillaan. Lehdet olivat vihreänkeltaisen laikukkaita, eivätkä ne kukkineet kuin varsin mitäänsanomattoman haaleanoransseja kukkia vain kahden viikon ajan. Pahkapensas ei ollut kovinkaan viehättävä kasvi, mutta siinä oli jotain karua kauneutta, josta Pomona kovasti piti. Sen lehdet olivat alapuolelta silkkisen sileät, vaikka rumat pahkat olivat päällisin puolin se, mikä silmälle näkyi. Mikäli pensaasta taittaisi oksan, sieltä tulisi erittäin ravintorikasta nestettä ja kasvin juuret valmistivat parantavia vitamiineja.

Pomona siveli yhden lehden alapuolta ajatuksissaan. Pahkapensas oli hyvin tärkeä kasvi, vaikkei näyttänyt juuri kummoiselta. Sitä kutsuttiin joskus luonnon apteekiksi, sillä sen juuria, lehtiä ja vartta voitiin kaikkia käyttää eri vaivojen parantamiseen.

Eläimet pitivät kovasti niiden lehdistä, jonka takia Pomona olikin siirtänyt metsänrajasta löytämänsä pensaat ruukkuihin Tylypahkan kasvihuoneisiin, kun oli alkanut kyllästyä varkaisiin. Mutta ennen kuin hän oli siirtänyt viimeisen pensaan, hän oli tarkkaillut sen luokse tulevia eläimiä ja nähnyt, että useat niistä kärsivät joistain vaivoista. Olipa hän nähnyt jopa etteivät kaikki eläimet syöneet pensaan osia suinkaan itse, vaan veivät ne mukanaan kenties jonkun lajitoverinsa käytettäväksi, joka ei ollut pystynyt lähtemään matkaan itse.

Pomona nousi ylös ja pudisteli multaa käsistään. Hän katseli hetken aikaa takaisin metsänreunaan istuttamiaan pahkapensaita, joita oli nyt kaksi kertaa enemmän kuin aikaisemmin. Joskus karuimmilta näyttävät asiat olivat todellisuudessa kauneimpia.

Luonto oli luonut pahkapensaat, joten olisi vain reilua, että ne kasvaisivat osana luontoa.

Never underestimate the power of fanfiction

nominal

Enpä ainakaan äkkiseltään muista, että olisin ikinä ennen lukenut mitään Pomona Versosta, ainakaan siten siis, että hän olisi tekstin päähenkilö! Olikin kiva huomata tämä pätkä.

Voi olla, että tulkitsin tekstistä enemmän kuin olit itsekään tarkoittanut, mutta itse näin tämän tosi vertauskuvallisena. Versosta annetaan usein vähän höpsähtänyt kuva, tai ainakaan Harry ei tunnu häntä mitenkään valtavan korkealle arvostavan. Mietin itse, että Verso piti pahkapensasta vähän kuin itsenään, ulospäin homssuisena ja ei-niin-kauniina, josta kuitenkin sisältä paljastuu vaikka mitä. Siitä tuli tosi kiva fiilis, sellainen, että hän arvostaa kuitenkin itse itseään samoin kuin kasvejaan.
Never regret something that once made you smile.

Crysted

• Queen of dead plants
  • inFINIty
    • Listaukseni
nominal: En itsekään ole törmännyt Versoon fikeissä, varsinkaan päähenkilönä, joten tätä oli kivaa vaihtelua kirjoittaa. Itseasiassa hain just tota symboliikkaa että Verso samaistuu pahkapensaaseen, kiva että löysit sen sieltä :) Kiitos kommentistasi :)

Fairy tale

Versosta ei paljoa ole kirjoitettu, mutta tämä on toinen teksti jonka hänestä pienen ajan sisällä olen löytänyt. Hehe, minulle tuli ensin mielikuva tuosta pahkapensaasta juuri tuollaisena pahkaisena, eikä niin kovin kauniina, mutta pahkoistahan tehdään toisinaan kuksia, joten kohta mielikuva muuttui että pensaassa roikkuu kuksa jos toinenkin. Ehkäpä ei kukaan niistä nyt ala kippoja veistelemään? Apteekkina toimiminen on varmasti tärkeämpää tälle pensaalle.

Lainaus
Olipa hän nähnyt jopa etteivät kaikki eläimet syöneet pensaan osia suinkaan itse, vaan veivät ne mukanaan kenties jonkun lajitoverinsa käytettäväksi, joka ei ollut pystynyt lähtemään matkaan itse.

Olipa hellyttävä yksityiskohta. Tarkkasilmäinen Pomona.

Crysted

• Queen of dead plants
  • inFINIty
    • Listaukseni
Fairy tale: Verso on aliarvostettu hahmo, hänestä pitäisi kirjoittaa lisää! Kuksia vaan vuolemaan :) Kiva että tykkäsit, kiitos kommentistasi :)