Kirjoittaja Aihe: Fandom-aiheiset teemajuhlat  (Luettu 7761 kertaa)

Kenkulinos

  • *
  • Viestejä: 1
Fandom-aiheiset teemajuhlat
« : 28.04.2019 10:29:29 »
Laajennetaan topic koskemaan kaikkia fandom-aiheisia teemajuhlia ja niiden ideointia :) Oletko osallistunut teemajuhliin? Oletko itse järjestänyt sellaiset? Mitä on hyvä ottaa huomioon? Kerro parhaat vinkkisi ja kysy ideoita muilta! // Angelina



Hei rakkaat finiläiset!

Eräs potteristi-ystäväni on menossa naimisiin kesällä, ja tähän liittyvät luonnollisesti myös polttarit ennen häitä.

Jos itse järjestäisit HP-teemaiset polttarit, mitä niihin voisi kehitellä niin ohjelman kuin rekvisiitankin puolesta?

Huomautan, että suljen pois kaikki yletöntä päihteidenkäyttöä edellyttävät ideat. :D

« Viimeksi muokattu: 01.05.2019 10:39:43 kirjoittanut Angelina »

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: HP-teemaiset polttarit?
« Vastaus #1 : 28.04.2019 11:21:39 »
Mun polttareissa pelattiin huispausta, se oli ihan älyttömän kivaa! Sieppinä toimi ihminen, jonka vyötärölle sidottiin sukkahousun lahkeeseen pujotettu tennispallo. Etsijöiden tehtävänä oli napata se pallo kiinni ;D Meillä oli myös luudanvarret, ja voin sanoa että niiden kanssa juokseminen ryteikköisessä metsässä oli oma haasteensa ;D ;D Muu porukka pelasi kaadolla, ja maaleina toimi jotkut huispaussalkoja muistuttavat vanteet - ei hajuakaan, mistä kaasoni oli ne repäissyt. Toki jos olisi enemmän porukkaa, voisi varmaan ottaa mukaan ryhmyjäkin. Meillä toimi tällainen pienempi versio loistavasti, eikä ei-potteristeillakaan ollut vaikeuksia tajuta sääntöjä.

Muuten Potter-teemaista voisi olla sekoitella ohjeiden mukaan taikaliemiä, joista tulisi sitten jotain cocktaileja. Kelmien karttaa mukaillen piirretty aarrejahti, johon voisi kuulua lisäksi Potter-henkisiä arvoituksia. Jos pitää lautapeleistä, niin ihan joku Potter-lautapeli, valmis tai vaikka itse tehty Potter-alias/pantomiimi. Enempää ei tule äkkiseltään mieleen, mutta jään kyttäilemään muiden ideoita, näistä saisi tosi hauskat muuten-vaan-juhlatkin! (Harmi kun tunnen liian vähän potteristeja.)
Never regret something that once made you smile.

carrowfan

  • vitsi syntyessään
  • ***
  • Viestejä: 1 383
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
Vs: HP-teemaiset polttarit?
« Vastaus #2 : 28.04.2019 13:32:19 »
Huispaus kuulostaa hyvält
"Papereissa 23, henkisesti 17"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kuha nostat mut eka ylös täältä"

zilah

  • Sydänten kapteeni
  • ***
  • Viestejä: 712
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Fandom-aiheiset teemajuhlat
« Vastaus #3 : 10.05.2019 16:17:57 »
Minä olen pitänyt yhdet fandom- aiheiset juhlat, tosin  fandomina ei ollut HP. Olin siihen aikaan innostunut Twilightista ja tarkemmin sanottuna Voltureista. Joten pidin sitten Volturiaiheiset tupaantuliaiset. Olimme kaikki pukeutuneet mustiin plus meillä oli mustat viitat. Muutakin pikkusälää oli, mm. käsinmaalatut italialaistyyppiset naamiot ja punaiset pikarityyppiset lasit. Niistä kun joi punaviiniä, vaikutelma oli jo aika aito.  ;D


zilah

carrowfan

  • vitsi syntyessään
  • ***
  • Viestejä: 1 383
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
Vs: Fandom-aiheiset teemajuhlat
« Vastaus #4 : 11.05.2019 12:25:06 »
Nyt mä tiedänki minkälaiset bileet pidän.
"Papereissa 23, henkisesti 17"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kuha nostat mut eka ylös täältä"

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 643
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Fandom-aiheiset teemajuhlat
« Vastaus #5 : 04.08.2019 20:35:03 »
Joo, hei minäkin voin ottaa ideoita vastaan ja jakaa toki omianikin. (: Jokin aika sitten innostuin, kun katselin tylsyyksissäni YouTubesta kaikennäköisiä videoita, että sitten joskus, kun puoliskollani ja minulla on oma koti, niin pidämme sitten Potter-teemaiset tuparit. :D Samaan syssyyn tuli mieleen, että sitten voisi kans olla TSH-teemalla jotkut juhlat, ja puoliskoni heitti idean, että 30-vuotissynttärit voisi olla sellaiset. Siispä, tupareihin on miljoona ideaa ja synttäreille lähes nolla, kun taas synttärit on mahdollisesti jopa lähempänä kuin tuparit, joten APUA! :D

Jaan nyt kuitenkin ensin pari videota, joista itse sain ideani tuohon Potter-teemaan. Näillä videoilla joku siis tekee itse Potter-teemaan liittyviä juttuja, kuten vaikkapa leijuvia kynttilöitä tai syötäviä kultasieppejä. (:
1 (mm. leijuvia avaimia ja kynttilöitä, alruunaruukku, taikasauva)
2 (mm. taikajuomakoristeita, pussitettuja ankeuttajien suukkoja)
3 (mm. suklaasammakoita, Bertie Bottin jokamaunrakeita, lentäviä tunturipöllöjä)

Minä itse ajattelin siis tehdä vähän samanlaisia juttuja kuin näissä, mm. suklaasammakoita ja jokamaunrakeita, ja ainakin tuon laiturijutun, koska why not. :D Sen verran olen jo panostanut, että Lontoossa käydessämme, ostin Potter-kaupasta suklaasammakkomuotteja, joiden mukana tuli myös ohje, miten taitella se suklaasammakoiden kuori. Mitään muuta ei sitten oikeastaan olekaan vielä hankittuna, mutta eipä tällä vielä kiirekään ole, kun ei ole vielä sitä asuntoakaan. :D Tekemiseksi sitten olen ajatellut, kun jossain joulukalenterissa oli joskus Potter-versio Piirrä ja arvaa -pelistä, mikä oli kiva. Sen lisäksi ajattelin vääntää oman versioni huispauksesta, kun puolisko ja sen kaverit tykkää pelata beerbongia, niin ajattelin sitten keksiä oman beerbong-huispauksen. :D Sitten tietysti pitää miettiä jotain kermakaljaa, ja muita tuttuja Potter-tarjottavia, mutta ne nyt ehtii kyllä vielä. (:

Sitten taas toisaalta ne TSH-kolmekymppiset on vielä aikalailla auki. :'D YouTubekaan ei ole tässä kohtaa kaveri jostain syystä, vaan kaikki pitäisi keksiä enemmän tai vähemmän itse, missä olen tosi huono. Sitten kun vielä stressaa sekin, että ne kolmekymppiset olisi HELMIKUUSSA, niin annahan olla, taitaa olla, ettei koko jutusta tule sitten yhtikäs mitään. Mutta, jos nyt ajattelee samaa tyyliä kuin Potterissa, niin ovella pitää sitten tietysti olla "No admittance except on party business" -kyltti, tarjolla "yrttejä ja jänispataa", ja tekemisenä TSH-Trivial Pursuit. :D Tai jotain sinnepäin. Tähän kuitenkin olen ideoinnissani jämähtänyt, joten nyt sitten käännyn teidän puoleenne, että josko teiltä löytyisi jotain hienoja ideoita, ihan kumpiin vain näistä suunnitteilla olevista juhlinnoista. :D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: Fandom-aiheiset teemajuhlat
« Vastaus #6 : 05.08.2019 09:37:24 »
Arvon LillaMyy, voisitko olla ystävällinen ja kutsua minut tupareihisi? ;D Kuulostaa aivan mahtavalta!

Mä olen aika huono kopioimaan muiden ideoita, koska alan aina soveltaa ja sitten menee taustatutkimukset hukkaan. Minkä tyyppiset synttärit tahdot pitää? TSH:sta tulee heti mieleen joku missio, joka vieraiden pitäisi toteuttaa. Kaikille jaettaisiin TSH-teemaiset kartat, johon on kuvattu juhlapaikka erilaisine "rasteineen", jotka ihmisten pitää suorittaa. Jutussa voisi olla joku kilpailuelementti, tyyliin kisataan sormuksen löytämisestä tai tulivuoren löytämisestä tai jostain vastaavasta ;D Tehtävänä voisi olla örkkien tappamista, vihollisilta pakenemista, Helmin syvänteen puolustamista, Lukitarin luolassa seikkailemista (joku labyrinttihomma?), Klonkun etsimistä (sellainen "Where's Wally" -tyyppinen tehtävä ;D (jos tuo on sen nimi...)), Galadrielin vesimaljasta ennustamista, Lukitarin seitistä pakenemista tai seitin läpi kulkemista (joku köydensidontahomma tai twist-naru!), Moriassa kulkemista (pimeä huone jossa pitää tehdä jotain jännää), miekkailua... Osaan mulla ei ole selkeää ehdotusta toteutuksesta, mutta voin kyllä ideoida lisääkin, tää on hauskaa ;D

Ruokana pitää olla ainakin lembasia, joka voisi olla jotain naan-tyyppistä leipää tai pitaleipää käärittynä isoihin salaatinlehtiin. Ehkä juhlan kunniaksi haltiat ovat päättäneet tarjoilla erilaisia täytteitä/kastikkeita siihen kylkeen :P Muuten TSH-ruoka on aika tavallista, niin tuolla saisi vähän teemaa esiin. Tarjoiluihin ja muihin voisi saada lisää ideoita googlaamalla keskiaikaisia juhlia, niistä ainakin luulisi olevan jotain vinkkejä tarjolla.
Never regret something that once made you smile.

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Fandom-aiheiset teemajuhlat
« Vastaus #7 : 09.08.2019 19:40:08 »
Kiitos linkeistä, LillaMyy! Tuo kolmosvideo eli Roxxsauruksen video onkin sellainen joka mullakin oli kirjanmerkeissä, mutta muut olivat uusia. Hirveämmin en ole vielä ideoita etsiskellyt, joten noista sain vähän esimakua. Mä siis olen jonkin aikaa miettinyt että kun sain ihanilta vanhemmiltani (jotka tietää että mun sisälläni asuu edelleen pieni Potternörtti <3) joululahjaksi Potter-lautapelin, että olisi muksaa kutsua pari kaveria kylään ja ennen sitä kyhätä jotain pienimuotoisia koristeita ja ainakin teemaan sopivia herkkuja ja drinksuja illanistujaisia varten. Luulisin että Pinterestistä löytyisi hyviä reseptejä ainakin, siellä on ihan hirveästi kaikenlaista, suosittelen sitä ideoita ja ohjeita etsiville!

bannu by Ingrid

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 931
Vs: Fandom-aiheiset teemajuhlat
« Vastaus #8 : 11.08.2019 23:54:30 »
Tätä keskustelua lueskellessa on kyllä herännyt sellainen itselle todella epätyypillinen ajatus, että jos kutenkin pitäisi jonkunlaiset juhlat (ja nimenomaan teemajuhlat!) kun tulee seuraava tasaluku täyteen.

"Teekutsuista" on jo kaverin kanssa puhuttukin, ja tämä tarkoittaisi siis kunnon teeastiaston käyttöä aina kannua myöten, asianmukaisia purtavia, asianmukaista pukeutumista (fiinimpi mekko tms, hansikkaat, jotain hiukan vanhanaikaista). Sekin on tietysti järjestäjän päätettävissä, minkä maan teekulttuuria lähdetään lähestymään. Helposti tämän varmaan kiepsauttaisi nyt vaikka Sherlock holmesiksi tai Downtown Abbeyksi tai joksikin siihen suuntaan, jos ei sitten lähde Aasian puolelle.

Täällä voisi vinkata siihenkin, miten saa muuten ehkä liiankin kanssa "aikuisiksi" kasvaneet ystävänsä nauttimaan vähän ehkä lapsekkaammiksi tavallisesti mielletyistä seurapeleistä ym. Larppaaminen on kyllä herättänyt ihan uudenlaisen palon nyt vaikka juuri Potter-teemajuhlia kohtaan.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2019 00:01:46 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.