Kirjoittaja Aihe: Yuri!!! On Ice: Tuulesta villiintyneet (kultaa ja ekstaasia) | K-11 | syysfiilistely | Viktor/Yuuri | ficlet  (Luettu 1252 kertaa)

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vaahterat varistavat lehtiä Pietarin kaduille.

Nimi: Tuulesta villiintyneet (kultaa ja ekstaasia)
Kirjoittaja: Avaruuspiraatti
Fandom: Yuri!!! On Ice
Paritus: Viktor/Yuuri
Tyylilaji: syysfiilistely
Ikäraja: K-11
Vastuunvapaus: Kaikki tunnistettavat hahmot, tapahtumat ja miljööt kuuluvat Yuri!!! On Icen luojille. En ansaitse tällä rahaa.

A/N: Julkaisin tämän aikaisemmin toisella käyttäjällä. Syksy on mun lempivuodenaikani ja fiilistelin sitä tässä oikein olan takaa, miksi haluankin postata tämän takaisin. Niin ja myös siksi, että kirjoitin tämän Vladille syntymäpäivälahjaksi, joten yhä: hyvää syntymäpäivää! ♥

Sain tähän viimeksi ihania kommentteja, joten kiitos niistä! ^.^ Ne ovat vielä itsellä tallella.




T U U L E S T A   V I L L I I N T Y N E E T
( K U L T A A   J A   E K S T A A S I A )


Ikkunalaudalla on pölyä ja aamuauringon kultaa. Paljailla seinillä liikkuu vaahteranlehtien varjoja. Makuuhuoneen nurkissa tuoksuu kallis parfyymi ja tummapaahtoinen kahvi, ja petivaatteissa viipyy vielä muisto edellisillan ekstaasista. Yuuri kääntää kylkeään ja osuu lämpimään kehoon. Viktor Nikiforovin kasvot ovat pehmeät ja aamuauringon kullalla koristellut, ja Yuuri painaa hymynsä hänen raotetuille huulilleen.

Vaahterat varistavat lehtiä kaduille.

*

Pietarin syksy on kirpeä ja värikäs. Kesäpuiston lehtipuut ovat pukeneet kirkkaanpunaiset, -keltaiset ja -oranssit puvut päälleen. Tuuli ravistelee puiden oksia ja riisuu niiltä lehtiä, kuin morsiamelta hääyönä.

Yuuri on piiloutunut syvälle kaulahuiviinsa ja sulkee silmänsä, kun kuiva tuuli iskee hänen kasvoilleen. Hän puristaa Viktorin kättä tiukemmin ja värisee, kun tuuli pujahtaa takinkauluksesta sisään.

”Tekeekö mielesi kahvia?” Viktor kysyy ja siirtää hopeisia hiussuortuvia, tuulesta villiintyneitä, pois silmiltään. ”Tai teetä?”

Yuuri nyökkää.

”Minunkin”, Viktor sanoo ja puristaa hänen kättään takaisin. Viktorin nahkahansikkaat natisevat.

Syksy tanssii Kesäpuiston hiekkapoluilla.

*

Viktorin valitsema kuppila on syrjässä suurten katujen vilinästä. Se on lämmin ja viihtyisä ja siellä tarjotaan makeita kahveja, joista Yuuri on oppinut pitämään liiaksikin kuluneen vuoden aikana. He istuvat vieritysten nurkkapöytään pois ohikulkijoiden katseilta ja lomittavat kohmeiset sormensa. Pyöreäposkinen tarjoilijatyttö hymyilee heille ja pistää heidän kahveihinsa kermavaahtoa, vaikka he eivät siitä maksaneetkaan.

Viktor silittää Yuurin kämmenselkää ja puhuu arkisista asioista – kauppalistoista, tulevista harjoituksista ja pölyisistä ikkunalaudoista –, ja Yuuri hörppii kahvia ja hymyilee, sillä Viktorin ylähuulelle on tarttunut kermavaahtoa. Hän kurottaa ja suutelee sen pois ja vetäytyessään hän huomaa, että Viktorin poskilla on samaa punaa kuin Kesäpuiston lehtipuissa.

Tarjoilijatyttö toivottaa heille mukavaa syksyä heidän lähtiessään.

*

Ikkuna tuntuu kylmältä ja kovalta Yuurin selkää vasten; Viktorin huulet kuumilta ja pehmeiltä hänen kaulallaan. Ulkona on hämärää. Ohikulkevien autojen valot vilistävät makuuhuoneen paljailla seinillä. Ikkunalaudan pöly tarttuu Yuurin housujen takamukseen.

Viktor Nikiforov vaatii ja saa. Hänen nimensä takertuu polttavana Yuurin kurkkuun ja jää punaisiksi sormenjäljiksi iholle, ja aamulla petivaatteissa viipyvä ekstaasi ei ole ole vieläkään haihtunut. Nurkissa tuoksuu kahvi ja parfyymi.

Vaahterat varistavat lehtiä Pietarin kaduille.


« Viimeksi muokattu: 22.01.2018 14:07:24 kirjoittanut Avaruuspiraatti »

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
KK tervehtii ja sanoo aaws!
Vaikka ulkona satoikin viime yönä näköjään lunta, olen silti vielä syystunnelmissa. Tämä fic edesauttoi asiaa! Kuvailusi oli kaunista ja metaforat osuvia. Tämä oli yhtä makea kuin kermavaahto poikien kahvissa, mutta soma!

Ikkunalaudan pöly yhdisti alkua, keskiosaa ja loppua. Myös lehdet mainittiin useissa kohdissa. Ehkä syksyinen fiilis syntyi juuri näistä. Lisäksi Viktorin hansikkaat toivat tähän YoI-tyyliä. Vaikka pöly on tylsä asia, se on Viktorille ja Yuurille merkkinä yhteisestä arjesta.

Kahvi ja parfyymi yhdistyvät Viktoriin, mitä jäin pohtimaan. Yuuri on ehdottomasti muuttanut Viktorin maailmaan. Viktor vaatii ja saa, ja Yuri on hänestä haltioissaan, ekstaasissa. Viktorin läsnäolo on erittäin hallitseva.

Mielenkiintoinen ja söpö teksti!

- Röh
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Iip, kiitos ihanasta kommentista Röhkö! <3

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 828
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Etsiskelin Kaiken maailman kommentteja -haastetta varten hyvän mielen tekstiä, ja päädyin Idän temppeliin, koska jostain syystä se on minulle sellainen hyvän mielen alue, vaikken fandomeita suurimmaksi osaksi tunnekaan. Päätin kokeilla tätä ficlettiä, koska tällä on niin nätti nimi ja koska otsikon "syysfiilistely" houkutteli minua, syksy kun on minunkin lempivuodenaikani. Onneksi päädyin lukemaan tämän, voi että! Fandomista en tiedä mitään muuta kuin sen, että se vissiin käsittelee taitoluistelua, mutta tietämättömyyteni ei häirinnyt lukemista lainkaan. Teksti keskittyy otsikon mukaisesti syysfiilistelyyn ja läheiseen ihmissuhteeseen, ja siihen on helppo sukeltaa, kun siinä ei ole hirveästi mitään fandomspesifiä. Tai okei, saattaahan sitä olla vaikka miten paljon, minä en vain tiiä siitä mitään kun en fandomia tunne. Oli miten oli, tämä suloinen pieni ficlet toimii erinomaisesti fandomummikollekin! :)

Iiihanaa syystunnelmaa tässä, voi että. Aurinkoinen aamu seinillä tanssivine vaahteranlehtineen, yhteinen kävelyretki syksyisessä puistossa, kohmeisten sormien sulattelua syrjäisessä kuppilassa lämpimän kahvin avulla... Aaa, olen ihan ekstaasissa (ekstaasia tässä tarinassa todella on, nimensä mukaisesti!). Tässä on kovin elävää kuvailua, ja syksyn hulppea väriloisto välittyy hienosti. Onpa mukavaa lukea syksystä, vaikka ulkona kelit kääntyvätkin jo pikkuhiljaa talven puolelle.

Pidän tässä tekstissä kovin myös Yuurin ja Viktorin suhteesta ja siitä, millaisena se välittyy. Komppaan Röhköä siinä, että Viktorin läsnäolo on hallitsevaa ja vallitsevaa, mutta mielestäni se ei ole sitä mitenkään ahdistavalla tai pahalla tavalla. Yuuri vaikuttaa olevan suorastaan huumaantunut Viktorista, mutta tunne vaikuttaa olevan myös molemminpuolinen, ja kumpikin hahmoista vaikuttaisi olevan suhteessa omasta tahdostaan. Iiks, olen nyt ihan fiiliksissä näistä ihanista tyypeistä! On niin mukavaa, miten he saavat viettää aikaa keskenään eivätkä kohtaa mitään kurjia ennakkoasenteita, vaan kahvilan tarjoilijatyttökin hymyilee ja laittaa kermavaahdot kaupan päälle. Kävin vähän googlailemassa fandomia, ja opin että Viktor on Yuurin valmentaja ja idoli, ja kovasti kävi kyllä kiinnostamaan tällainen asetelma... Tämä näkökulma tarjoaa myös ehkä lisää perspektiiviä siihen, että Yuuri on niin hullaantunut Viktorista.

Pidän siitä, miten kiireetön tunnelma tässä tekstissä on. Kohtaukset ovat lyhyitä, mutta rauhallisia ja hyvin paljon kertovia. Tulee sellainen olo kuin velloisi auringonkultaisessa syksyssä kaikessa rauhassa, nauttien. Aika huikeaa, että tekstillä voi olla tällainen vaikutus! Kerronnallisesti pidän erityisesti noista jokaisen pätkän päättävistä yksittäisistä toteamuksista. Ne päättävät kohtaukset yksinkertaisesti ja ihanan yksiselitteisesti mutta toisaalta monitulkintaisesti: niissä todetaan, että näin asiat ovat, ja lukija saa ite poimia niistä mielikuvia ja vaikutelmia. Eritoten pidän siitä, miten ensimmäinen ja viimeinen kohtaus päättyvät melkein samaan lauseeseen. Siitä tulee sellainen jännä jatkuvuuden vaikutelma, etenkin kun viimeisessäkin kohtauksessa on parfyymin ja kahvin tuoksuja.

Myös tarinan nimestä pidän kovin. "Tuulesta villiintyneet" voisi viitata Yuuriin ja Viktoriin tai vaikka vaahteranlehtiin, kulta on olennainen osa syksyn värejä ja tietysti arvokasta niin kuin varmaan Yuurin ja Viktorin suhdekin (vaikka ehkä eri tavalla), ja ekstaasia tarinassa on kerrakseen: Viktorin ja Yuurin kokemaa ekstaasia toisistaan ja syksystä sekä myös lukijalle välittyvää ekstaasia. Ihana nimi, oikein sellainen täyteläinen ja rikas niin kuin tarinan tunnelmakin!

Lämpimät kiitokset tästä suloisesta ficletistä, tästä tuli hirmu hyvä mieli! :) -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Voi apua, kiitos hirmuisesti Walle! <3 Luin kommenttisi jo iltapäiväluenno tauolla ja mahdollisesti hymyilin kuin mikäkin outo ihminen kännykälleni :'D Piristi kovasti päivääni (ja nyt uudestaan iltaani).

Idän temppeli on itsellenikin sellainen hyvän mielen alue, nyt kun rupesin ihan ajattelemaan. Johtuen luultavasti siitä, että luen suurimmaksi osin YOI-ficcejä ja suurin osa niistä on söpöjä ja ihania ja saa aina hyvälle tuulelle ^.^ Tosi kiva kuulla, että eksyit tämän pariin, vaikka fandom onkin tuntematon! Ja aina on kiva myös tietää, että fandomummikotkin (luin tuon muuten monen monta kertaa fandom-mummikkona) saavat tuhruistani jotain irti. Nyt kun lukaisin tämän ficin itsekin uudestaan, niin ei tässä oikeastaan edes ole mitään fandom-nippelitietoja. Ehkä sellaisia hahmoille (Viktorin hahmolle erityisesti) sopivia asioita, kuten kallis parfyymi ja nuo Röhkönkin mainitsemat nahkahansikkaat, mutta ne on niin ei-fandomspesifejä asioita, että ne voisi lukea kuuluvan myös ihan mille tahansa originaalihahmolle vaikkapa.

On ollut jänskä nähdä, että ihmiset ovat kokeneet Viktorin läsnäolon niin voimakkaasti tässä tekstissä! Itse en pahemmin ajatellut kumpaakaan hahmoa sillä tavalla "korokkeelle" tätä kirjoittaessani, joten on hauskaa, miten Viktorin läsnäolo kuitenkin välittyi tästä enemmän kuin Yuurin. Uskon, että se johtuu hyvin paljon siitä, että kirjoitin tämän Yuurin näkökulmasta ja tykkäsin jäädä vähän pidemmäksi aikaa ("pidemmäksi aikaa" on suhteellinen käsite, koska tämä ficlet on kovin lyhyt) kuvailemaan Viktoria. Ehkä Yuurin "Viktor-huuman" välittyminen johtuu osin myös siitä, että allekirjoittanut pitää Viktoria hyvin upeana olentona (fiktiivisenä, mutta upeana silti) ;-) Pakko sanoa, että olen näistä kahdesta innostunut jotenkin entisestään kommenttisi jälkeen. Tuo mainitsemasi asetelma on kyllä tosi mielenkiintoinen, en ole sitä edes sen kummemmin ennen ajatellut. Pitää varmaan joskus pistää korvan taakse, että kirjoitan jotain tähän asetelmaan nojaavaa. Yuuri pääse ihastelemaan Viktoria oikein olan takaa ;D

Oon niin iloinen, että kiireettömyys välittyi! Lyhyiden tekstien kanssa pelkää aina, varsinkin kun tämäkin koostuu hyvin pienen pienistä pätkistä, että sisällöstä huolimatta teksti tuntuu jotenkin hengästyttävältä tarinaoksennukselta. Niin on ihanaa, ettei tämä tuntunut sellaiselta, koska halusinkin, että tämä on sellainen rauhallinen pieni makuviipale Yuurin ja Viktorin syysarjesta ^.^ Ja nyyh ja voi ja sanon tämän jo varmasti miljoonannetta kertaa, mutta olet liian ihana kehuinesi ja kauniine sanoinesi <3 Oli ihana lukea pohdintojasi, varsinkin tuosta otsikosta (minä kun vähän olen sellainen, että länttään fiiliksen pohjalta otsikon enkä jää pohtimaan sitä turhan pitkäksi aikaa).

Kiitos vielä kerran ihanasta kommentista <3

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
K-kampanjasta päivää! o7

ARRR! Tulen iloisesti ilmoittamaan, ettei mulla ole hajuakaan fandomista! Mut ei se menoa haittaa \o/ Okei, sen verran stalkkasin kuvamateriaalista, että pojilta näyttivät molemmat. Mikä sinällään toimi häiritsevänä (!) tekijänä lukiessa, koska ajattelin koko ajan, että "kohta miliisit tulee ja pidättää ne homopropagandan levittämisestä, aargh!". Mut joo, fantasia ja ihkuslässi <3 ja Viktorin kotikaupunki <3

Mä en oo koskaan käynyt Pietarissa, mut oon kuullut, että se on kovin kaunis kaupunki. Vähän niinku tää ficci on kovin kaunis, täynnä kaikenvärisiä syksyn lehtiä, auringonkultaa <3 ja Oikein Ihanaa Fluffitunnelmaa <3 tykkään tosiaankin tuosta ficissä toistuvasta teemasta, kuinka vaahterat varistavat lehtiä kadulle (mä rakastan kuivia lehtiä silleen massoittain, etenkin vaahteranlehtiä, koska ne on niin SUURIA ja aws <3) mutta samalla se tuo tietynlaisen haikeuden mieleen, joka sitten taas omalta osaltaan asettaa pienen pelon persiiseen, että jaa'a, syksy tulossa, vuosi lähestyy loppuaan, toivottavasti näiden kahden auvoisa yhteiselo ei koe samaa kohtaloa ja MITÄ KAIKKEA SIELTÄ ONKAAN VIELÄ TULOSSA ja aargh! Onneksi pyöreäposkinen tarjoilijatyttö kermavaahtoineen ja syksyntoivotuksineen - puhumattakaan kylmästä ikkunasta selän takana <3 sai taas minut fluffiraiteille (oikeastaan jo melkein smuttiraiteille! onko tälle jatkoa?) ja awwittelemaan ja ihastelemeaan oikein urakalla, koska onha ne lutusia :-*

Tunnelma tässä ficissä on juurikin jotain vanhaa ja vähän rapistunutta, mutta sellaista syvään juurtunutta, pienellä intohimolla, suurella haikeudella, punastuvilla poskilla ja mmmm, no pakko se on sanoo, lomafiiliksellä varustettua. Koska kaikesta fluffista huolimatta mulle jää niin vahvasti fiilis, että tää on jotain poikkeavaa ja että paluu arkeen on vielä edessä. Mut ah, miten ihana poikkeama! <3


Kyllä, tykkäsin hurjasti! :) Eikä haitannut yhtään, että fandom on uppo-outo  ;D


Kiitos Nautti, pus <3
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Apuva, KK:sta! Kiitos Walle, sinä hömpsöpömpsö xx

Voi kauhea, ei varmaan pitäisi huvittaa näin kovasti ajatus, että miliisit tulee ja vie Viktorin ja Yuurin mennessään, mutta niin se vain tekee. Olisi ficci saanut kyllä ihan uudenlaisen käänteen ;D Tuossahan olisi vallan mainiot ainekset johonkin ikävämpään AU:hun! Onneksi tämän ficin maailmassa hobofobia on minimissään n-n"

Minäkään en ole Pietarissa käynyt, mutta voisin kuvitella, että kaunista on! Varsinkin syksyllä, kun puut on nättejä ja ilma kirpsakkaa ja silti paistaa aurinko ja aah. Jos vuodenajan vaan voisi viedä vihille! :'D Lehdet kyllä on ihania! <33 Se on niin kurja, että täällä koto-Suomessa sataa niin paljon (ei sillä, ettenkö pitäisi sateesta, koska se on paras kirjotussää mitä vaan voi olla!), kun lehtikasat muuttuu limaisiksi :-p Grr, smuttiraiteet ne parhaat raiteet. Ehkä pitää harkita kirjoittaa tälle jokin korkeamman ikärajan jatkohommelska tahi pidennetty kohtaus tuolle lopulle :'D

Kiitos hirmuisesti kommentista buttbutt <3 >3<

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

The Mind

  • ***
  • Viestejä: 174
Muistelin jo kommentoineeni tätä, mutta ei ainakaan näkynyt olevan tallessa? Nyt siis ryhdistäydyn ja jätän puumerkkiä.

Ensiksikin mainittava, että Ficin otsikko on kaunis ja fonttikin kivasti sommiteltu. Se jotenkin sopi hyvin yhteen kokonaisuuden kanssa, joka oli jollain tapaa siro ja pelkistetty, mutta toimiva. Viktor ja punaiset posket <3

Luistelijaukkelit vaan toimii tällaisina kylminä syksyn loppupäivinä. Tunnelma ja yksityiskohdat olivat kohdillaan, kuten moni onkin kommentoinut.
Kiitoksia tästä!

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
The Mind, juu olitkin jättänyt edellisellä kerralla, kun julkaisin tämän (eri käyttäjällä), niin ihanan kommentin! ^.^ Et ole siis aivan hulluksi tullut, kun ei täällä kommenttia näkynyt, vaikka toisin muistelit ;D Kiva, että nostit tuon otsikon sommittelun esiin, itse kun tykkään paljon värkkäillä ja miettiä koodituksia. Kiva että palasit silti tämän pariin vielä, kiitos hirmuisesti (tälläkin kertaa) kommentista <33

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Mä muistaakseni saatoin kommentoida tätä jo edelliskerralla, mutta en yhtään muista mitä silloin mahdoin pölistä :D Löysin kuitenkin tieni tämän pariin taas, kun teki mieli lukea jotain ihanaa Pirren kirjoittamaa YoI:ta.

Rakastan tämän otsikkoa ihan älyttömästi, voisin oikeesti makustella sitä vaikka pienen ikuisuuden, koska voi luoja, se on vaan niin kaunis. Saatoin myös ehkä hieman rakastua syksyyn tämän myötä, syksy ei nimittäin ole mikään oma lempivuodenaika (tykkään enemmän kesästä) ja tämän ficin myötä tuli kyllä semmoinen ”ihanaa, että oon syntynyt syksyllä <3”-fiilis, koska tämä teksti ja sen syksy on kaunis..

Toisekseen: Viktuuri <3 Pojat ovat vaan niin ylisuloisia, että en ehkä kestä. Tykkään edelleen sun kirjoitustyylistäsi, tässäkin on mun mielestä aivan mahtavaa kuvailua ja paljon herkullisia yksityiskohtia, jotka saa ainakin mun sydämeni pakahtumaan. Mun mielestä oli kanssa ihanaa, että tässä tekstissä oli nimenomaan vaahteroita, koska se on varmaan mun lempparipuu ja rakastan sen värejä syksyisin.

Mä en oikeesti osaa kommentoida tätä mitenkään fiksusti, koska tällä hetkellä musta lähtee lähinnä vaan ihkutusta :D Kiitos tästä tekstistä - ja edelleen kiitos myös syntymäpäivälahjasta <3
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vlad, Ihanaa, että palasit uudestaan tämän fikin pariin! Hih, syksy on mun lempparivuodenaika, miksi onkin kivaa, että sain sut näkemään sen ehkä erilaisessa valossa ja arvostamaan toisella tapaa ^–^ Minulla on hienoinen pakkomielle vaahteroihin (uskaltaisiko jopa sanoa, että ne ovat minunkin lempipuu), joten totta kai niitä piti ripotella tähänkin tekstiin. Ja minusta juuri vaahteranlehdet on syksyisin aina kauneimpia, niin nehän sopivat siksikin ihan täydellisesti tähän fikkiin! Voi ei, ei tarvitsekaan aina kauhean fiksusti kommentoida, ilostuin kommentistasi tositosi paljon ♥ Kiitos!

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"