Kirjoittaja Aihe: Joulumökötys | S | fluff/kaverihömppä, slice of life | Henri/Kaapo + Benjamin | 3,5 x raapale  (Luettu 1332 kertaa)

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Kaapo mököttää Benjaminin pikkujouluissa.



Nimi: Joulumökötys
Kirjoittaja: Avaruuspiraatti

Ikäraja: S
Tyylilaji: fluff/kaverihömppä, slice of life
Hahmot:  Henri/Kaapo + Benjamin
Sanamäärä: 350

Haasteet: Fluffy10 #3, Spurttiraapale V (8. kierros, seitsemäs päivä)


A/N: Onko tämä paniikkiraapale spurttia varten vaiko pitkään suunniteltu tarina Henri/Kaapo-verseen? Ette saa koskaan tietää u_u Ronen jälleen kerran kauhean ystävällisesti antoi minulle idean, kun sellaisen perään itkin kyselin irkissä. En ole piiiitkään aikaan kirjoittanut mitään uutta Henristä ja Kaaposta ja tuntui vähän oudolta, mutta jotenkin tätä tehdessä rakastuin näihin hahmoihin taas uudestaan. Mulla oli hieno suunnitelma tälle tarinalle, mutta koska sanamäärä puski vastaan, niin saatte nyt sitten tämän ei-niin-hienon version. Toivottavasti tykkäilette!




Joulumökötys


Benjamin oli niitä ihmisiä, joille elämä oli pelkkää juhlaa. Syntymäpäivät ja juhlapyhät, nimipäivät ja valmistujaiset, vitonen kokeesta tai kissanristiäiset sopivat Benjaminin mielestä kaikki vallan mainiosti syyksi järjestää kotibileet. Henri oli juossut Benjaminin riennoissa niin monesti, että häntä alkoi jo hieman kyllästyttää, mutta siitä huolimatta hän tänäänkin löysi itsensä Topparien olohuoneesta pipari toisessa ja glögimuki toisessa kädessään. Kaiuttimista soi joululauluja liian kovalla volyymillä. Kaapo mökötti Henrin vieressä, eikä suostunut edes hymyilemään, kun Noora kävi ottamassa heistä valokuvan. Linus oli nauranut hetki sitten hänen villapaidalleen ja sanonut, että se oli kuin suoraan Benjaminin vaatekaapista, mistä Kaapo oli tietenkin ottanut itseensä. Olihan hän ollut villapaitaansa sangen tyytyväinen vielä kotoa lähtiessään.

Käytävältä kuului kulkusten kilinää ja Benjaminin joulupukki-imitaatio, joka ei osunut aivan nappiinsa.

"Hou, hou, hou. Onkos täällä kilttejä abeja?"

Benjaminin pää pilkisti ovenkarmin takaa. Hän oli pukenut päähänsä tonttulakin ja kiinnittänyt leukaansa karmaisevan tekoparran. Hänen villapaitaansa ommellut kulkuset kilisivät, kun hän asteli olohuoneeseen ja rysähti Henrin ja Kaapon väliin istumaan. Henri ei ollut aivan varma, miksi Benjamin oli teipannut muovisen mistelinoksan otsaansa, mutta tämän leveästä virneestä päätellen hänen ei asiaa tarvitsisi pitkään pohtia.

"No, olettekos te olleet kilttejä –"

"Ei, älä!" Kaapo henkäisi ja painoi kätensä Benjaminin suun päälle. "Mene kiusaamaan vaikka Linusta."

Benjamin kampesi Kaapon käden naamaltaan. "Voi voi, kun pukki niin toivoi, että olisi saanut edes pusun vaivanpalkaksi, kun hän tänne Korvatunturilta asti vaivautui", Benjamin voivotteli ja osoitti mistelinoksaa otsassaan. "Ei taida Kasper saada muuta kuin risuja lahjaksi." Sitten hän kääntyi Henrin puoleen. "Miten on Henkka-pojan laita? Oletko sinä ollut kiltti?"

Henri pyöritti silmiään ja pussasi Benjaminia nopeasti poskelle.

"Aah", Benjamin hymisi tekopartaansa silittäen. "Henkka-poika on ollut näemmä erityisen kiltti. Pukki lupaa täyttää kaikki toiveesi – jopa ne, jotka liittyvät pukkiin itseensä."

"Sä oot ällöttävä."

Benjamin vinkkasi silmäänsä ja kääntyi takaisin Kaapon puoleen. Kaapo tuijotti itsepintaisesti lattiaa.

"Kaipa pukin täytyy tehdä itse asialle jotain", Benjamin huokaisi ja hyökkäsi yllättäen Kaapon kimppuun. Hän tarttui miltei väkivaltaisin ottein Kaapoa poskista ja moiskautti tämän huulille aimo pusun.

"Dra åt helvete!" Kaapo kirosi naama punaisena.

Benjamin kiirehti räkättäen karkuun. "Varo mitä puhut! Muista, että tontut kurkkii!"

Henri harmitteli, että hyvä glögi oli läikkynyt hötäkässä hänen housuilleen.


« Viimeksi muokattu: 31.12.2018 00:52:49 kirjoittanut Avaruuspiraatti »

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Voihan joulumökötys sentään :D Tervehdys kommenttikampanjasta tänne!

Kiva, että tartuit ehdotukseeni palata Henkkaapon pariin. Kaksikon hömöilyt on aina kyllä viihdyttävää luettavaa, ja etenkin tässä yhdistettynä Benkkuun kaikki oikein korostui. Kaapo parka oli kyllä ihan poikkeuksellisen huonolla tuulella, mutta liekö ihmekään, kun hirveää hienoa joulupaitaa niin vain on haukuttu. (Tosin en tiedä, Benjaminhan on oikein cool tyyppi tekopartoineen ja mistelitoiveineen! Miksi se nyt muka on loukkaus, että Kaapon paita olisi suoraan Benkun vaatekaapista?!) Näen tämän tekstin esittämän kohtauksen tosi elävästi, kun tuolla on kaikkia pieniä yksityiskohtia tekoparran silittelystä väkivaltaisiin pusuotteisiin. Toisaalta en kyllä ihmettele yhtään, että Kaapo ei oikein tykännyt noin voimakkaasti päällekäyvästä Benjaminista, mutta ehkä kyseessä oli vain turhan monta terästettyä glögiannosta. :p Ja glögistä puheen ollen, Henkan housuhuolet vikassa virkkeessä olivat jotenkin hurjan söötit. Hyvät housut siinä menivät tahroille!

Tämä oli kauhean kiva. Kiitokset! <3

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Ronen, Benjami tekee kyllä kaikesta miljoona kertaa hauskempaa! Pakko myöntää, että mulla on vähän ikävä Solmukohtaa ja kaikkea Benkku-hömpötystä siinä. Minä jo kaikessa hiljaisuudessa jatkoin sitä, mutten päässyt kyllä kovinkaan pitkälle, ennen kuin kyllästyin taas :D Jos mulla ei olisi käsissäni niin paljon kaikkea muutakin kirjoitettavaa, niin varmaan aloittaisin sen uudelleenkirjoittamisen ihan kunnolla. Mutta jos ensin vaikka muita tarinoitani kirjoittaisin ensin loppuun u_u

Sanoinkin jo aikaisemmin, mutta sanon uudestaan: Kaapo ottaa erittäin tosissaan villapaitansa :D Kaapo on kaveriporukassaan se parhaiten pukeutuva, eikä hän siedä yhtään Benjaminin retuperäistä tyyliä. Siksi ehkä Linus varmaan vähän kiusasikin, kun tiesi, että Kaapo ottaa siitä itteensä. Ja ehkä Kaapoa myös harmitti, ettei Henri sitten tullut ja urhoollisena kehunu hänen paitaansa maasta taivaisiin. Kaapo on kyllä hauska mörökölli, kun sille päälle ryhtyy (plus minä nyt noin muutenkin tykkään kirjottaa mököttämisestä. Ai kamala, ehkä Keith on niin IN minun päässäni just sen takia x_x Joka päivä oppii itsestään jotain uutta)

Ai kamala, nyt meni taas jaaritteluksi. Kiitos hurjasti kommentistasi <3

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Myönnän: minut veti tämän pariin puhtaasti otsikko. En ole varma, olenko lukenut aiemmin sinulta originaalia minkä verran (tai sen tiedän, että ainakin sci-fiä), mutta olenpahan nyt lukenut sitten tätäkin. Vaikka nyt minusta tuntuu, että olen kyllä lukenut aiemminkin...

Benjamin! Kaikki me tunnemme elämässämme yhden Benjaminin, joka keksii syitä juhlia ja juoda. Vaikka ihan vain senkin takia, että ei ole mitään syytä, niin siinä on jo tarpeeksi sitä syytä. Ja voi kuinka suloinen tämä tosiaan olikaan. n_n Kaapo mököttäessä (kerrottiinko syytä tälle ikinä -- eikun aivan, villapaidan takia?) ja voi juku. Toki tässä ei hirveämmin ollut itse Kaapo/Henriä, mutta se ei minua niin kovasti kuitenkaan haitannut, koska Benjamin vei huomioni. Tykkään valovoimaisista ihmisistä, jotka jotenkin vetävät ihmisiä puoleensa, ja koen heidät todella kiinnostavina. Voisin kuvitella Benjaminin tällaiseksi. :D Väkivaltaiset pussausotteet ja kaikki, olin kyllä aivan että aww.

Itse lopusta minulle tuli ehkä vähän jotenkin surullinen fiilis, että Henri vain harmitteli hyvän glögin hukkaanvalumista. :< Tuntui, että heidän suhteensa Kaapon kanssa on vähän jäähtynyt tai muuten pientä skismaa. Tai sellainen fiilis jäi, nyt kun luin vähän toisilla laseilla, kuin vaaleanpunaisilla. Mutta tämä pieni pätkä herätti kyllä halun palata näiden poikien pariin (ja nyt olen jo lähes varma, että olen lukenut paljon joskus aiemmin), että ehkä jossain vaiheessa sellainen projekti.

Kiitos tästä pienestä joulumökötyksestä ja joulufiiliksen nostamisesta - eihän jouluun ole enää kuin 356 päivää. ;)

- Syksy

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Neiti Syksy: Jotain sinä oot kyllä multa lukenut, mutten tähän hätään muista, oliko se juuri näitä Henri/Kaapoja vai jotain muuta! Benjamin on kyllä sellainen hahmo, joka vie herkästi valokeilan muilta. Mutta tässä tarinassa se nyt oli vähän tarkoituskin ;D Minä itse ajattelin tuon lopun niin, että Henri ei jaksa ottaa Kaapon hölmöä mökötystä kovinkaan tosissaan, miksi hän sitten keskittyy enemmän kastuneisiin housuihinsa kuin Kaapon ja Benjaminin kinaan. Kivaa, että kävit tämän lukemassa, käy ihmeessä muitakin, ja kiitos kovasti kommentista <3

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"