Kirjoittaja Aihe: Voltron: Ikkunan takana on elämää | S | Keith/Lance | fluff | one shot  (Luettu 1265 kertaa)

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Lance makaa kovalla punkalla ja kuuntelee silmät suljettuina, miten sadepisarat hakkaavat ikkunalasia vasten. Hän on kaivannut sitä: sateen ropinaa kukonlaulun aikaan, aamun valkeutta ja tuulta. Sitä, että ikkunan takana on elämää.



Nimi: Ikkunan takana on elämää
Kirjoittaja: Avaruuspiraatti

Fandom: Voltron: Legendary Defender
Paritus: Keith/Lance

Ikäraja: S
Tyylilaji: fluff
Sanamäärä: 972

Haasteet: Fluffy10 #3, Teelusikan tunneskaala (rakkaus)

Vastuunvapaus: Kaikki tunnistettavat hahmot, tapahtumat ja miljööt kuuluvat Voltron: Legendary Defenderin luojille. En ansaitse tällä rahaa.


A/N: Ihan jotain hömpänpömppää vain!





Ikkunan takana on elämää


Lance makaa kovalla punkalla ja kuuntelee silmät suljettuina, miten sadepisarat hakkaavat ikkunalasia vasten. Hän on kaivannut sitä: sateen ropinaa kukonlaulun aikaan, aamun valkeutta ja tuulta. Sitä, että ikkunan takana on elämää. Leijonalinnassa oli pelkkää koneiden keinotekoista huminaa ja seinien takana avaruuden syvä hiljaisuus.

Keith punnertaa lattialla. Hänen raskas hengityksensä kuuluu sateen yli ja otsatukan alta tipahtelee hikipisaroita oranssille jumppamatolle. Lance on mennyt laskuissaan jo aikoja sitten sekaisin, pääsi 34:ään ennen kuin antoi periksi. Keithin kädet tärisevät ja silmissä on tuskainen katse, mutta silti hän vielä jatkaa. Lancen on pakko ihailla Keithin sinnikkyyttä – on aina ihaillut.

"Voitaisiin mennä kohta aamupalalle", Lance puhelee. "Kahvihammasta kolottaa jo."

"Ihan – hngh – kohta", Keith sanoo väkinäisen kuuloisesti hampaidensa välistä. Hänen tasapainonsa horjuu hieman. Lancen tekisi mieli mennä ja tönäistä Keith kumoon, mutta hän tietää, ettei kuitenkaan saisi tästä minkäänlaista reaktiota irti. Keith ähkii jo vähän siihen malliin, että kohta kädet antavat periksi, ja Lancen on tehtävä kaikkensa siirtääkseen ajatuksensa pois siitä, miten samanlaiselta tämä kuulostaa sängyssä vähän ennen huippua.

"Toivottavasti kafeteriassa on tänään tarjolla jotain muutakin kuin sitä kamalaa liisteripuuroa", Lance jatkaa.

"Mm-hm."

"Se muistuttaa mua liikaa ruokamönjästä."

Keith ynähtää ja mätkähtää naama edellä jumppamatolle. Lance huokaisee: joku päivä Keith saa vielä verisen nenän tuolla tavalla. Hän katselee Keithin kiivaasti kohoilevaa selkää aikansa, kunnes nousee ja tarttuu tämän hauiksesta kiinni.

"Nouse jo."

Keith ottaa avun vastaan yllättävän vähäsanaisena ja hoippuu hieman päästessään jaloilleen. Lance taputtaa Keithin selkää ja katuu sitä heti, sillä tämän t-paita on hiestä märkä.

"Ällöttävää", Lance valittaa ja pyyhkii kätensä Keithin paljaaseen käteen. Keith mulkaisee häntä, muttei sano mitään. Lancesta se on hieman tylsää: se, että Keith on aina aikaisin jalkeilla, muttei kuitenkaan aamuihmisiä. Keith ei ikinä lähde tähän aikaan hänen kiusantekoonsa mukaan.

"Kuinka monta mä sain?" Keith kysyy.

"Viisikymmentäkuusi."

"Valehtelija", Keith hymähtää ja tuuppaa Lancea rintaan. "Kuusikymmentäkahdeksan."

"No mitäs kysyit", Lance sanoo ja on jo painamassa suukon Keithin suupieleen, kun tuleekin viime hetkellä toisiin aatoksiin. "Hyi, sun naamakin on ihan hikinen. Ei sua kehtaa edes pussata, ennen kuin menet suihkuun."

"No mä sentään hikoilen, toisin kuin eräät…"

"Ai mitä sä oikein yrität vihjailla, takatukka? Että mä en kuntoile tarpeeksi, vai?"

Keith hymyilee pirullisesti ja ristii käsivarret rinnalleen. "En minä vihjaile mitään. Itse valitit eilen, että sun takapuolestasi on tullut löllö."

"Nyt suihkuun siitä!" Lance huudahtaa ja tuuppii Keithin kylpyhuoneeseen. "Ei puhuta tästä enempää."



Keithin iho on kylmä ja vielä vähän märkä. Lance ei ymmärrä, miksi kukaan ottaisi vapaasta tahdostaan kylmän suihkun, mutta ehkä Keithillä on syynsä. Omat oudot, ehkä galra-puoleen liittyvät syynsä. Lance vetää peiton hytisevän Keithin lämmikkeeksi, eikä valita, kun tämä pistää kohmeat sormensa hänen paitansa sisään. Tuntuu hyvältä istua lähekkäin, vaikka toinen onkin kylmä kuin jääkalikka.

"Kamala, kun väsyttää", Keith haukottelee. "Nukuin aika huonosti viime yönä."

Lance vähän yllättyy, että Keith ottaa moisen puheeksi, mutta tarttuu silti tämän sanoihin. "Mikä sua valvotti?"

Keith kohauttaa olkiaan. "Vähän kaikki."

"Tuo ei kerro mulle vielä mitään."

Keith mumisee jotain epäselvää ja painaa kasvonsa Lancen kaulakuoppaan.

"Kyllä sä voit kertoa mulle, Keith", Lance vakuuttaa ja silittää tämän kosteaa takaraivoa. "Voit puhua mulle ihan mistä vain."

"Mä haluaisin kertoa Shirolle", Keith viimein sanoo. Hän kuulostaa vähän kiusaantuneelta, ja Lance on varma, että tuntee Keithin kasvojen kuumenevan hänen ihoaan vasten.

"Ai meistä?"

"Niin."

Lance nyökkäilee vähän, eikä oikein tiedä, mitä sanoa. Ajatus ei tunnu pahalta, muttei kyllä hyvältäkään. Shiro on varmasti lempeä ja kannustava, juuri sellainen kuin hyvän johtajan kuuluukin olla, mutta Lance pelkää, että jos he avaavat kielenkantansa nyt, kohta koko Galaksikasarmi tietäisi. Ja Lance voi kokemuksen syvällä rintaäänellä todeta, että kaikki eivät ole yhtä kannustavia kuin Shiro.

"Sä et halua", Keith toteaa koleasti ja on jo kömpimässä Lancen sylistä pois.

"Ei, ei se niin ole", Lance sanoo ja tarttuu nopeasti Keithin ranteesta kiinni. "Mä vain… No kyllä sä tiedät."

Keith istuu takaisin sängylle, muttei tulee enää lähelle. Lance puree poskensa sisäpintaa ja yrittää keksiä jotain sanottavaa, joka korjaisi tilanteen, muttei saa mistään koherentista kiinni.

"Kyllä muakin jännittää", Keith sanoo, "mutta mä haluaisin silti kertoa tästä –" Hän osoittaa heitä kumpaakin. "– Shirolle. Se ansaitsee tietää, että mä olen onnellinen."

Lance hymyilee ja punastuu korvista. Keith huomaa sen ja ottaa hänen kädestään merkitsevästi kiinni.

"Sä teet mut onnelliseksi, Lance. Ihan oikeasti."

Lance pudistelee päätään ja vetää lähimmän tyynyn punaisten kasvojensa peitoksi. "Lopeta jo."

Keith puuskahtaa huvittuneen kuuloisena ja kömpii sängylle niin, että saa kierrettyä toisen kätensä Lancen hartioiden ympärille.

"Ei meidän olisi pakko ihan heti kertoa", Keith sanoo. "Mutta jossain vaiheessa. Sitten kun tulee sellainen sopiva hetki, että ollaan kolmistaan ja näin."

"Onko munkin pakko olla siinä? En mä halua kuulla, mitä Shiro sanoo…"

"Mikset muka?"

"No kun se ei varmasti tykkää musta", Lance ähisee tuskastuneena. "Mä en ole sen mielestä kuitenkaan tarpeeksi hyvä sulle."

Keith rutistaa Lancen kainaloonsa. "Joo, olet ihan oikeassa. Shiro ei mitenkään voi pitää siitä, että koko universumin ajattelevaisin ja lempein poika tykkää musta."

Lance hautaa kasvonsa syvemmälle tyynyyn.

"Meidän ikioma räätäli ja tarkka-ampuja", Keith kehrää Lancen korvaan. Lance ei kestä kehuja enempää ja mätkäisee tyynyn Keithin vatsaan.

"Nyt lopetat tai multa puhkeaa verisuoni päästä", Lance tiuskaisee ei yhtään niin terävästi, kuin haluaisi, ja Keith vain hymyilee lempeästi, kun huomaa, että häntä itkettää vähän.

"Mun ikioma tarkka-ampuja", Keith lisää hiljaa. Lance nyyhkäisee ja painautuu Keithin tarjoamaan syliin. Keith halaa häntä, eikä sano mitään, ei edes kiusallaan, vaikka Lance itkeekin tämän puhtaan paidan ihan märäksi.

"Okei", Lance sanoo rauhoituttuaan. "Okei. Kai me sitten ollaan sille oikeasti kertomassa."

Keith taputtaa hänen selkäänsä, ja Lancea vähän huvittaa, kuinka toverillinen ja kankea tämän ele on. Ei yhtään rauhoittava, jos Keith sitä edes haki. Hän nostaa päätään, että pystyy suikkaamaan suukon Keithin suupieleen – tällä kertaa ihan oikeasti. Keith hymyilee, kuin ei olisi vielä kertaakaan päässyt häntä pussaamaan, ja kääntää päätään niin, että Lancen huulet osuvat seuraavalla kerralla vahingossa hänen suulleen.

"Idiootti", Lance hymähtää ja imee tahallaan vähän liian kovaa Keithin alahuulta. Keith tyrskii ja työntää hänen naamansa kauemmas.

"Halusitko sä sitä kahvia vai et?"


« Viimeksi muokattu: 18.01.2020 19:05:27 kirjoittanut Avaruuspiraatti »

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Voihan jestas miten herttainen tämä oli...! <3__<3

Fluffiin käärittyjä romanttisia ja vähän haikeitakin tunteita kepeällä kiusoittelulla maustettuna, siinä vasta toimiva kokonaisuus ja sopii kuin nenä päähän tälle paritukselle! Mukavasti mahtuu paljon asiaa alle tuhanteen sanaan; kiusoittelua, sylikkäin pesimistä ja huoltakin aiheuttavista aiheista keskustelua. Ihanaa, että Keithkin on valmis avautumaan ja jakamaan ajatuksiaan sen sijaan, että sulkisi kaiken sisäänsä tai purkaisi kaiken uuvuttavaan treeniin. Maisemanvaihdoskin Linnasta toisaalle auttanee ajattelemaan uudella tavalla.

Lainaus
Keith ähkii jo vähän siihen malliin, että kohta kädet antavat periksi, ja Lancen on tehtävä kaikkensa siirtääkseen ajatuksensa pois siitä, miten samanlaiselta tämä kuulostaa sängyssä vähän ennen huippua.

"Toivottavasti kafeteriassa on tänään tarjolla jotain muutakin kuin sitä kamalaa liisteripuuroa", Lance jatkaa.
Ihan hyvä veto ajatella väliin liisteripuuroja. ;D

Tykkäsin todella paljon tuosta Lancen epävarmasta suhtautumisesta Shirolle kertomiseen. Vaikka vastaanotto olisikin kannustava ja vaikka sitä muutenkin tapeltaisiin samalla puolella, jokin elementti estää olemasta täysin luonteva. Ehkäpä siinä on se, miten Shiron ja Keithin välit ovat niin paljon lämpimämmät kuin Shiron ja Lancen, ja Keithin tapauksessa Shiro on valmis katsomaan yhtä sun toistakin juttua läpi sormiensa. Lance on sitten se, joka saa moitteita helpommin. :P No jaa, tällainen pieni sivuraidetuumailu tähän väliin. Jotenkin olisi kiva nähdä tiettyjen tiimin jäsenten vähän lähentyvän keskenään.

Lainaus
"Meidän ikioma räätäli ja tarkka-ampuja", Keith kehrää Lancen korvaan. Lance ei kestä kehuja enempää ja mätkäisee tyynyn Keithin vatsaan.
Aaawws, voi että, tässä oli niin mainiot dialogit ja kommunikaatio! Taattua piraattilaatua, hahah. :D Lancenkin pikku tunteenpurkaus otettiin rakentavasti vastaan lämmintä syliä tarjoamalla. <3 Klance-fluffissa on sitä jotain.

Kiitoksia tästä suloisesta myöhäisillan hömpänpömpästä! :3

- Ayu

PS:
Lainaus
Keith hymyilee pirullisesti ja ristii käsivarret rinnalleen. "En minä vihjaile mitään. Itse valitit eilen, että sun takapuolestasi on tullut löllö."
Hahhahhahh, voi kiesus. Se tunne, kun meinaa revetä ihan täysiä ja yrittää siinä samalla olla herättämättä yökylään tullutta kamua. :'D
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Hyun

  • ***
  • Viestejä: 44
  • mwah
Halusin etsiskellä jotain söpöä luettavaa, ja kun on sulta aiemminkin muutamia Voltron ficcejä tullut luettua niin tämä sitten iski silmään ^^ ja onneksi näin, tuli ihanan hyvä fiilis tätä lukiessa!

Rakastin aivan kamalasti tuota pientä kiusoittelua näiden kahden välillä, varsinkin kun sitä sitten seurasivat nuo hellyydenosoitukset. Tässä välitty tunteet todella vahvasti tekstistä, oli helppo kuvitella sekä hahmot mutta toisaalta myös itsensä tähän, isot pointsit siitä!
Lainaus
Keith halaa häntä, eikä sano mitään, ei edes kiusallaan, vaikka Lance itkeekin tämän puhtaan paidan ihan märäksi.
Voi Lancea.. tää on kyllä niin sulonen, ja ihana Keith kun ei lähe kiusaamaan vaikka oonkin melko varma että roolien ollessa toiste päin niin Lance kyllä saattais leikillään jotain heittää  ;D

Ihana myös tuo että vakavaakin asiaa käytiin läpi, ei huolta Lance kyllä se Shiro sut hyväksyy <3
Lainaus
Keith rutistaa Lancen kainaloonsa. "Joo, olet ihan oikeassa. Shiro ei mitenkään voi pitää siitä, että koko universumin ajattelevaisin ja lempein poika tykkää musta."
Keithiltä viisaita sanoja ^^

Pidin oikein kovasti, kiitos tästä!
click

ava ja bannu Sokerisiiveltä