Kirjoittaja Aihe: Voltron: H-hetki | S | draama, huumori | raapale  (Luettu 1462 kertaa)

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
“Hyvät naiset ja herrat, muukalaiset ja muu-kalaiset”, kuuluttajan tumma ääni värisytti koko teatteria. Katsomo hiljeni jännittyneenä. “Toivottakaa tervetulleeksi illan isäntämme –”



Nimi: H-hetki
Kirjoittaja: Avaruuspiraatti

Fandom: Voltron: Legendary Defender

Ikäraja: S
Tyylilaji: draama, huumori

Haasteet: Kerää kaikki hahmot #2 (Bii-Boh-Bi), Teelusikan tunneskaala II (jännitys)
Vastuunvapaus: Kaikki tunnistettavat hahmot, tapahtumat ja miljööt kuuluvat Voltron: Legendary Defenderin luojille. En ansaitse tällä rahaa.

A/N: Tämä on ehkä älyttömin raapale, jonka olen kuunaan kirjoittanut. Tykkään. Toivottavasti tekin! <3





H-hetki
100 sanaa



Verhojen takaa kuului malttamatonta hurrausta. Yleisö huusi hänen nimeään rytmikkäänä mantrana, ilma oli odotuksesta sähköinen. Hän kurkisti punaisen sametin taakse ja nielaisi. Katsomo oli ääriään myöten täynnä. Ei hän ollut muuta odottanutkaan: liput hänen show’hunsa oli myyty vain kahdessa minuutissa loppuun. Hän astui takaisin kulissien varjoihin ja pyyhki hikeä otsaltaan. Kello läheni H-hetkeä, adrenaliini porisi hänen suonissaan.

“Hyvät naiset ja herrat, muukalaiset ja muu-kalaiset”, kuuluttajan tumma ääni värisytti koko teatteria. Katsomo hiljeni jännittyneenä. “Toivottakaa tervetulleeksi illan isäntämme –”

Hän nykäisi puvuntakkinsa helmoja.

“– BII-BOH-BI!”

Yleisö räjähti raikuviin aplodeihin. Hän kiristi punaista rusettiaan ja töpötti sitten leveästi hymyillen parrasvaloihin. Tämä oli hänen hetkensä.


« Viimeksi muokattu: 05.11.2018 07:15:39 kirjoittanut Avaruuspiraatti »

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Vs: Voltron: H-hetki | S | draama, huumori | raapale
« Vastaus #1 : 04.11.2018 22:59:01 »
VOI ETTÄ

Sinä oot kyllä välillä ihan uskomaton. En olisi ikimaailmassa kuvittelut kenenkään kirjoittavan ficciä Bii-Boh-Bistä, joten tämä tuli mukavasti ihan puskista. Se miten rakennat tilanteen jännitteen: rytmikäs mantra, lippujen myynti kahdessa minuutissa ja hermostunut asunräpläys hihoista rusettiin - pieniä juttuja täynnä, jolloin lopputulos on oudolla tavalla... ylevä (?), vaikka tämä on huumorificci. Tai ehkä siksi tämä onkin huumorificci, koska sävyn ja hahmon yhdistelmä on täysin unohtumaton. Bii-Boh-Bi on siitä kyllä vaikea hahmo, että hänestä ei oikein saa mitään irti sen takia, kun hän ei mikään kovin merkittäväkään sivuhahmo juonellisesti ole, mutta tässä maininta töpötyksestä yleisön eteen on hienon kuvaava. Suosikkikohtani tässä oli varmaan kuuluttajan laini:
Lainaus
Hyvä naiset ja herrat, muukalaiset ja muu-kalaiset
Etenkin tuo jälkimmäinen puolisko on hauska vastakkainasettelultaan, mitä ikinä muu-kalaiset sitten ovatkaan :D (pssst, tuossa muuten puuttuu monikon T-pääte hyvä-sanasta!)

Kiitokset tästä - muita Bii-Boh-Bi-ficcejä en nyt erityisemmin välttämättä edes tämän pohjalta lähde pyytämään (ei, en myöskään niitä Bii-Boh-Bi/Kaltenecker -kammotuksia tai muita vastaavia), mutta kiitän rohkeudestasi hypätä täysin tuntemattomaan ja julkaista tämä! <3

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Voltron: H-hetki | S | draama, huumori | raapale
« Vastaus #2 : 05.11.2018 22:25:01 »
Ronen, ihana kuulla, että pidit tästä! <3 Bii-Boh-Bi on kyllä hahmo, josta ei ihan heti tule mieleen kirjoittaa fikkiä. Mutta jostain syystä, kun ilmoitin itseni tuohon Kerää kaikki hahmot -haasteeseen, mulle iski salamana kirkkaalta taivaalta idea tähän fikkiin kaikkien muiden mahdollisten hahmojen sijaan. Ehkä Bii-Boh-Bi sitten teki muhun lähtemättömän vaikutuksen ;D Minulle tämän fikin hauskuus tulee juuri siitä, että tilanne on niin vakava ja Bii-Boh-Bin hahmo huvittavin ikinä. Kiitos paljon kommentistasi <3

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 092
  • Kurlun murlun
Vs: Voltron: H-hetki | S | draama, huumori | raapale
« Vastaus #3 : 30.12.2018 11:57:29 »
Voi, olipa söpö pieni raapale! Klikkasin tämän auki sen kummempia ajattelematta ja sitten olin tyyliin "hetkinen!?" kun tajusin, kenestä on kyse. ;D Ihanaa, että Bii-Boh-Bi pääsi ficcailtavaksi, sen verran mieleenpainuva hahmo kuitenkin! Koko planeetan väki sellaisia hattivatteja. <3

Raapalemitta toimii sekin loistavasti: kaikki olennainen tulee kerrottua ja jännitys tiivistyy ennen h-hetkeä. Vaikka toisena genrenä on huumori, tämä on silti täysin vakavastiotettava ficci. Huumori kumpuaakin juuri itse hahmon olemuksesta ja siitä, miten tärkeästi sitä valmistaudutaan illan show'hun. Tulipa kyllä lämmin ja pehmoinen fiilis tästä, kiitosta! <3

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Voltron: H-hetki | S | draama, huumori | raapale
« Vastaus #4 : 30.12.2018 19:39:55 »
Ayudara, Hihi, kivaisaa että fikin päähenkilö pääsi yllättämään ;D Se oli minulla vähän taka-ajatuksenakin. Kuten sanoin Ronenillekin, Bii-Boh-Bi ei ole ihan se ensimmäinen hahmo, josta tulee fikattua (tai joka käy edes mielessä, kun miettii, kenestä fikkaisi). Jostain syystä idea tähän fikkiin mulle tuli ensimmäisenä, kun näin Kerää kaikki hahmot -haasteen. Ihana kuulla, että pidit tästä. Kiitos kommentista <3

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"