Kirjoittaja Aihe: Sarajevo | K11 | HP/DM | ficlettejä 1/?: 23.9  (Luettu 1726 kertaa)

cassialma

• tuulenpesä
Kirjoittaja: cassi
Ikäraja: K11
Paritus: Harry/Draco
Tyylilaji: h/c, angst without plot & romance (H/D hurt!fest)
Vastuunvapautus: Rowlingin miehiä, nyyh
! Varoitukset: päihteitä ja kiroilua + löysän puoleinen juoni
Haasteet: Fandomkohtaiset OTP:t II, Neljän tuvan haaste III & Otsikoinnin iloja

K/K: etsein netistä hassusti nimettyjä "sairauksia", ja kohtasin Sarajevon (Sarajevo syndrome is essentially a post-traumatic stress disorder particular to people who survived the bloody wars in Yugoslavia). En tiedä onko tuollaista oikeasti olemassa (Sarajevon kaupungin kuitenkin tiedän) vai mitä, mutta ihastuin nimeen ja mainintaan sodasta ja sitten kaikki lähti käsistä, "hehe". Tältä ficci-sarjalta ei kannata odottaa mitään suuren suurta ja hienoa juonta. Haluan vain tunnelmoida minun ukkeleita ja angstia ja sellaista. Oon vähä semmonen. Palaute = <3

Tämä on tietysti minun Vilna-mussulle. Pus.

Sarajevo

1.

Harry

Silloin tammikuussa lumi narisee Harryn kenkien alla ja kylmyys on vienyt sormista tunnon. Hän on ilmiintynyt heidän remonttia kaipaavan omakotitalonsa viereen ostoskassi tiukasti kainalossaan. Se talo on pieni, mutta riittävä. Harry huomaa valon keittiössä ennen kuin astuu etuovesta sisään.

Dracon ryhti on kumara ja hiukset unesta sekaisin, kun Harry laskee ostoskassin pöydälle.

”Luulin heränneeni aikaisin”, Harry sanoo itseään moittien.

Draco vastaa tuhahduksella ja vähättelevällä käden heilautuksella. Harry heittää takkinsa ja piponsa jonnekin eteisen naulakon suuntaan ja kysyy sitten: ”Keitänkö kahvia?”

Toinen tuhahdus. Harry virnistää. Dracon väsynyt katse on unohtunut jonnekin etupihalle.

”Ostin sämpylöitä ja appelsiinimehua ja muita”, Harry sanoo vielä kahvinkeittimen luona hääriessään, vaikka se onkin turhaa. Ei Dracosta ole kantamaan keskustelua siihen aikaan aamulla. Pöydästä kuuluu pitkä haukotus ja ostoskassin rapinaa.

”Viskin unohdin kauppaan”, Harry sanoo ilkikurisesti säteillen kääntyessään takaisin Dracoa kohti. Dracon katse on tuima ja terävä, muttei kovin vakuuttava. Harry kohauttaa miehelle vähättelevästi olkiaan, hymähtää ja alkaa etsiä heille sopivia astioita kaapeista.

”Tämä sujuisi paljon nopeammin, jos laittaisit astiat takaisin niiden omille paikoille”, Harry valittaa ja kuulee Dracon mutisevan toiveen kotitontusta. Harry ei vastaa siihen enää mitään, vaan kaataa kahvia eri pari mukeihin.

Harryn voidellessa paahtoleipää paksulti marmeladilla, postipöllö lehahtaa heidän ikkunalaudalleen. Draco hätkähtää säikähdyksestä ja avaa ikkunan pöllölle. Pöllö tiputtaa pienen kirjeen Dracon aamukahvin viereen ja lähtee saman tien pois.

Dracon ilme on tulkitsematon, kun hän ikkunan suljettuaan katsoo Harrya päin.

”Pansy”, hän sanoo ja repii kuoren auki. Dracon katse liukuu sanasta sanaan ja jää sitten kirjeen alaosaan kiinni.

”No?” Harry hoputtaa. Paahtoleipä rouskuu hänen suussaan.

”Öh”, Draco sanoo, yskähtää, katsoo viimein Harrya ja sitten kirjettä ja taas Harrya. Ja kirje. Se tipahtaa Dracon sormien välistä auki pöydälle.

Harry silmäilee sen nopeasti läpi ja erottaa vain yksittäisiä sanoja.

Nott…    …itsemurha…    …sanoivat…    ….kyllästynyt…    ….jaksanut…    …vittu.

Harry nostaa katseensa niin nopeasti takaisin Dracon puoleen, että niska naksahtaa. Dracon kasvojen läpi heilahtaa tunteiden kirjo, sen Harry tietää, mutta kun Harry koskee Dracon olkapäätä pöydän yli, kasvot sulkeutuvat.

”En minä välitä”, Draco sanoo.

”Draco –” mutta Harryn ääni hukkuu matkallaan.

Draco ravistelee Harryn kämmenen olkapäältään.

”Suihku”, Draco sanoo ja jättää aamukahvinsa kesken. Harry huokaisee ja tuijottaa Dracon paljasta selkää niin pitkään kun voi.

Puolituntia myöhemmin, Harry vetää Dracon turran kehon veden alta pois.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2019 19:43:03 kirjoittanut cassialma »

lotus

• pufflepuff
  • stronger than seems
Vs: Sarajevo | K11 | HP/DM | ficlettejä 1/?: 23.9
« Vastaus #1 : 30.06.2019 18:34:56 »
Terppa! Eksyin tähän tekstiin, kun haeskelin hurt/comfort-ficcejä. Totta kai oon ainakin kerran silmäillyt tämän pikaisesti läpi, mutta vasta nyt Kesäbingon varjolla rohkaistunut kommentoimaan. Sitä kuitenkin ihmettelen, miksei kukaan ei ole aiemmin kommentoinut näin hyvin kirjoitettua ficlettiä.

Tässä oli semmoinen vähän viileähkö tunnelma. Sillä tavalla osuvaa, että tässä tekstissä on talvi. Sen tunnelman oot onnistunut hienosti rakentamaan niin kuvailun, kuin hahmojen välisen vuorovaikutuksen kautta. Tosi hyvin osaat tunnelmaa rakentaa, oon huomannut sen myös toisista sun kirjoittamistasi ficeistä.

Lainaus
”Viskin unohdin kauppaan”, Harry sanoo ilkikurisesti säteillen kääntyessään takaisin Dracoa kohti.

Kiva, että näillä kahdella on jotain keskinäisiä inside-juttuja. :D Sinällään ymmärrän Dracon väsymystä aikaisin aamulla. Ei talvella varsinkaan kykene nousemaan kauhean aikaisin sängystä. Ehkä aikainen herätys johtui myös jostain painajaisesta? Olettaisin myös, että teksti sijoittuu siihen aikaan, jolloin sodasta on kulunut vain vähän aikaa. Ehkä oon väärässä. :3

Lainaus
Puolituntia myöhemmin, Harry vetää Dracon turran kehon veden alta pois.

Loppukaneetti oli... tunnelmallinen. Tähän tekstiin sopiva. Aika surullinen kuitenkin. Siitä kuitenkin nipottaisin, että puoli tuntia tulee erikseen.

Kiitos tästä ja toivottavasti intoudut kirjoittamaan lisää ficlettejä!

Luultavasti myrskyjä onkin vain siksi,
että niiden jälkeen saataisiin
auringonnousu.

flawless

• Deathbat
  • Administrator
  • Folie à deux
Vs: Sarajevo | K11 | HP/DM | ficlettejä 1/?: 23.9
« Vastaus #2 : 09.07.2019 21:34:30 »
Tämäpäs oli hieno. Tosi vahvan tunnelmallinen ainakin, tässä oli tosi väkevä angstisen arjen fiilis. Tykkäsin tämän tekstin arkisuudesta, siitä kuinka tunnelma luotiin tavanomaisilla asioilla ja se piirsi lukijan silmiin todella selkeän ja uskottavan tuntuisen kuvan. Hahmot tuntuivat yllättävän omilta itseltään, mä en ole oikein koskaan välittänyt H/D:sta kummoisemmin vaan oon pitänyt sitä vähän epäuskottavana, mutta tässä hahmot oli kyllä musta uskottavan oloisia. Erityisen paljon hahmojen kohdalla pidin siitä kuinka Draco jätti astiat levälleen ja mutisi kotitontuista, se kuulosti kovasti sellaiselta asialta jonka Draco voisi tehdä kun on tottunut vähän erilaiseen elämään. Aamupalakohtaus oli ihanan aamun makuinen rouskuvine marmeladipaahtiksineen, siitä pidin erityisen paljon. Tuon kirjeen olit myös toteuttanut kekseliäällä tavalla, siitäkin pidin. Tekstin nimestä pidin myös, se ei sanonut mulle oikein mitään ennen kuin luin A/N:n, mutta sen luettuani aukesi ja sopi musta tähän tekstiin tosi hyvin. Kaiken kaikkeaan tykkäsin paljonkin kaikenlaisesta tässä tekstissä, oikein hyvin kirjoitettu ficlet ja jatkoa jään kärkkymään, tällaista lukisin mielelläni lisääkin.

Lainaus
”Viskin unohdin kauppaan”, Harry sanoo ilkikurisesti säteillen kääntyessään takaisin Dracoa kohti.
Tälle teki ensin mieli hymyillä, mutta sitten mulle tulikin aika pahaenteinen olo siitä että tämä taisikin olla viittaus alkoholismiin, mikä sitten taas olikin aika synkkää. Tämä oli hieno kohta, tässä oli kevyellä ja muka hyväntuulisella tavalla käsittelyssä synkkä ja surullinen asia ja se kontrasti vaan on hieno.

Kiitos tästä, pidin todella!

by Sokerisiipi