Kirjoittaja Aihe: Sadalla sanalla elämästä (S, raapaleita)  (Luettu 2808 kertaa)

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Sadalla sanalla elämästä (S, raapaleita)
« : 04.05.2008 17:05:34 »
Kirjoittaja: Winga
Hahmot: Usein hän
Ikäraja: S, näin aluksi
Tyylilaji: Angst ainakin
Kenen: Juu, mun mielikuvituksen tuotetta.
Varoituksii: Itsetuhoisuutta
Lyhyesti: Raapaleita ihmiselämistä.
Kirjoittajalta: Eilen tuli mieleen, että voisi kirjoittaa raapaleita, useamman, toisiinsa tavallaan liittymättömän, mutta jotenkin ne ehkä voisi liittää toisiinsa.. Ja tässä alku.

Rakkauden tähden

Hän tarvitsi rakkautta. Hän kaipasi sitä, odotti sitä, kuvitteli sen. Mutta rakkaus ei koskaan kuunnellut.
"Mikä mussa on vikana, miksen voi saada rakkautta?" hän toisteli ilman vastausta.
Kukaan ei koskaan jutellut hänelle, ei edes tajunnut, ettei hänellä ollut kaikki kunnossa. Hän näytti samalta kuin ennen, kuulosti ja vaikuttikin. Mutta jokin hänen sisällään oli muuttunut, ajatuksista oli tullut itsetuhoisia sen jälkeen, kun hän oli tajunnut, ettei rakkaus ollut häntä varten.
Monena iltana hän luki kaivaten rakkaustarinoita ja kaivoi samalla itselleen hautaa sitä käsittämättä. Masennus paheni, syytä ei kukaan tajunnut.
Niin hänet eräänä yönä löydettiin kuolleena tietokoneen edestä näytöllään otsikko: “Ikuinen rakkaus”.

*

Järki vai tunteet?


Olisiko hänen elämänsä ollut tärkeämpi, jos hän olisi antanut muille vallan päättää? Nyt maatessaan sängyllä itsesäälissä kieriskellen hän miettii, koittaa löytää vastausta.
Ei, ei olisi ollut.
Mielensä on niin varma asiasta, aivan kuin se jo tietäisi, että hän tahtoo ajatella niin. Kuin se olisi totuus.
Mutta ehkä olisikin, tiedäthän sinä, mitä menetit.
Toinen puoli hänestä koittaa vakuuttaa päinvastaista eikä hän tiedä kumpi on oikeassa.
Hän tahtoisi erottaa järjen ja tunteet toisistaan, muttei osaa. Hän tietää, ettei voi varmasti sanoa toisen äänen olevan järki ja toisen tunteet, sillä nuo äänetkin ovat vaihtaneet paikkaansa usein. Eikä hän voi koskaan sanoa, kumpaa kuuntelisi.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 20:29:41 kirjoittanut Winga »
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Sadalla sanalla elämästä
« Vastaus #1 : 12.05.2008 18:44:21 »
A/N: Jotain erilaista yritelmää.

Tuska

Tuska. Sitä se on, se raastava tunne. Sielun tyhjyys tärkeimmän kadottua. Ajatuksista onni poissa, suru tilalla. Ilosta tuskaan, turhuuteen. Muiden apu, ei se auta. Tuska ei irrota otettaan muiden pakottaessa. Vain yksi voi sen poistaa, tai ainakin vähentää. Mutta tuskanaiheuttaja, kenties hänkin on tuskissaan, kenties tarvitsisi itse uhriaan. Loppu, sen on tultava. Tuskankin on. Niin se on kaikessa, elämässä, rakkaudessa, kuolemassa. Kyllä sen kestää. Tuska ei tuhoa elämää, ei lainkaan. Se vahvistaa, auttaa kohtaamaan uusia vaikeuksia, valmistaa elämään. Se on aina se sama raastava tunne, se joka ilmaantuu erossa, kuolemassa, kaikessa pahassa. Ja joskus hyvässäkin. Mutta ei se tapa.
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Sadalla sanalla elämästä
« Vastaus #2 : 19.05.2008 17:13:59 »
Rakkauttako?

Käsi ojentuu kohti pulloa, vavisten ottaa siitä kiinni. Tasaisesti nostaa ylös pöydältä, yrittää olla läikyttämättä. Pullonhenki ei saa säikkyä, siitä käsi on tietoinen.
Pikkuhiljaa pullo lähestyy kasvoja, kallistuu ja suuhun tipahtelee pisaroita elämäneliksiiristä, hengen kohdun lapsivedestä. Kieli hellii juomaa, maistelee, mutta pian käsi heilahtaa, neste valuu virtana. Maistelu unohtuu, kun tulva maksimoituu.
Nielu on koetuksella mutta yhtäkkiä virtaaminen loppuu. Pullo on tyhjä. Se putoaa kädestä, kilahtaa osuessaan toiseen, pirskoutuu. Pirstaleet sekoittuvat muihin, tuhansien muiden pullonhenkien rikkonaisten kohtujen joukkoon.
Pahat henget pulloista ovat siirtyneet käden omistajaan. Ja nyt käsi on taas valmiina ottamaan uuden pullon henkineen ja elämäneliksiireineen.
Rakkautta kai tämäkin.
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Sadalla sanalla elämästä
« Vastaus #3 : 30.06.2008 00:59:50 »
Kelmikiti: Realistisia.. Jotain sentään... Mielenkiintoinen näkemys asiasta :D

Kolme vuotta

Jatkan matkaani kolme vuotta, sitten pysähdyn, teen täyskäännöksen. Katson elämääni taaksepäin, pohdin saavutuksiani, koetan tavoittaa jonkin.
'Oletko sinä muka saavuttanut jotakin?' ääni sisimmässäni kuiskaa tuolloin ja minä yritän edelleen tarttua johonkin pieneen menneessä. 'Oletko tehnyt elämässäsi jotain merkittävää, jotain muutakin kuin vain paennut, jatkanut matkaasi?'
Ääni myrkyttää sisintäni, muistelen noita kolmea vuotta niiden tähden entistä kriittisemmin. Ei mitään, mistä voisi ottaa kiinni, ei mitään, mistä voisin kiitellä itseäni. Monia asioita, joista joudun vapauttamaan itseni, taakkoja, joita olen kerännyt.
'Näetkö nyt, mitä tarkoitin? Sinulla oli tavoitteita vielä menneessä, mutta et ole mitään niistä saavuttanut, olet vain luonut uusia tavoitteita niitäkään saavuttamatta.'
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Sadalla sanalla elämästä
« Vastaus #4 : 05.07.2008 01:41:15 »
Kelmiseni: Kiitusta taas!

A/N: Hmm, tämä oli kummallinen raapale. En edes laskenut sanoja kuin lopussa ja jotenkin ihmeellisesti sain tasan sata sanaa...
Jaa-a, miksiköhän tästä tuli tällainen..?

Kieltäminen

Älä puhu minulle rakkaudesta ja sano, että sinä rakastat minua. Älä tee sitä, niin minun ei tarvitse ajatella sitä. Älä sano, että minun täytyy myöntää tosiasiat itselleni, lopettaa valehteleminen ja pääni sisällä eläminen. Älä huuda, älä itke, älä käske minua muistamaan. Anna minun pitää pääni sisäistä maailmaa totena, anna sen olla.

Lopeta minun puolestani ajatteleminen - minä osaan kyllä itsekin. Tahdon vain ajatella, kuten ajattelen, en sinun tavoin. Me emme kuitenkaan tahdo samaa, emme tavoittele samoja asioita, miksi siis ajattelisit puolestani? Me emme edes pidä toisistamme. Itse asiassa inhoamme toisiamme.

Lopeta tuo leikinlasku, älä pelleile kustannuksellani. Et sinä voi minua rakastaa.
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."