Kirjoittaja Aihe: Varjojen Kaupungit - kirjasarja  (Luettu 20992 kertaa)

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« : 30.04.2018 14:17:10 »
En löytänyt Varjojen Kaupungista koskevaa topiccia, joten päätinpä itse järjestää sellaisen.

Kuka on lempihahmosi viettelevässä Varjojen Kaupungissa? Oletko koskaan kuullut sarjasta? Mitä mieltä siitä olet? Olet tervetullut varjomaailmaan, jossa varjometsästäjät, vampyyrit, haltijat, velhot ja ihmissudet asustavat. Olet tervetullut kysymään kysymyksiä, ratkaisemaan arvoituksia. Keskustelu on aika vapaata, kunhan se pysyy Varjojen Kaupungissa. Keskustelkaa shipeistä, hahmoista, mistä vain! Ja suosittelen lukemaan kirjat, sillä Varjojen Kaupungit on minun lempisarjani.

Ja kumartaen, minä kutsun sinua keskustelemaan varjojen maailmasta.

Flavia

  • ***
  • Viestejä: 153
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #1 : 30.04.2018 15:54:55 »
Fani ilmoittautuu! Mahtava kirjasarja, tosin loppuun en ole saanut pahus vieköön vielä luettua opinnoilta - ja vapaa-aikana Netflix koukuttaa. Tykkään tästä sarjasta aivan älyttömästi. Hahmot on hyviä, tarina ihanan tapahtumarikas ja yhdistää kaikki mahdolliset legendat yhteen - well, what can I say. Lempparihahmoja hmm...oikeastaan pidän lähes kaikista. Magnus ehdottomasti ja Clary myös. Simonista tykkäsin heti alusta lähtien. Jacesta olen nyt oppinut pitämään, aluksi hän machoilullaan ärsytti. Sitten taas Isabelle, Maryse ja Rafael  eivät sytytä sitten ollenkaan. Mitenkäs sulla? Ootko muuten katsonut Netflix-sarjaa tästä? Ottaa tosin vapauksia, mutta itse tykkään kyllä! :)
Speak your mind, even if your voice shakes.
- Maggie Smith

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #2 : 30.04.2018 15:59:00 »
Fani ilmoittautuu! Mahtava kirjasarja, tosin loppuun en ole saanut pahus vieköön vielä luettua opinnoilta - ja vapaa-aikana Netflix koukuttaa. Tykkään tästä sarjasta aivan älyttömästi. Hahmot on hyviä, tarina ihanan tapahtumarikas ja yhdistää kaikki mahdolliset legendat yhteen - well, what can I say. Lempparihahmoja hmm...oikeastaan pidän lähes kaikista. Magnus ehdottomasti ja Clary myös. Simonista tykkäsin heti alusta lähtien. Jacesta olen nyt oppinut pitämään, aluksi hän machoilullaan ärsytti. Sitten taas Isabelle, Maryse ja Rafael  eivät sytytä sitten ollenkaan. Mitenkäs sulla? Ootko muuten katsonut Netflix-sarjaa tästä? Ottaa tosin vapauksia, mutta itse tykkään kyllä! :)

Oi löytyipäs finistäkin VK:n faneja! Joo, mä tykkään oikeastaan kaikista hahmoista, mutta vihaan Valentinea ja Jocelynia. Valentinea siksi, mitä se teki Sebastianille, ja Jocelynya sen kaiken valehtelun ja petturuuden takia. Magnus, Clary ja Izzy ovat lempihahmojani, ja en kestäisi Jacea oikeassa elämässä, mutta hän on täydellinen kirjan sivuilla. Olen katsonut sarjaan, ja tykkään siitä, vaikka siinä onkin otettu paljon vapauksia. Keitä varjomaailmalaisista pidät eniten? Vihaan myös Klaavia, btw.

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #3 : 30.04.2018 16:16:25 »
Minä myös! Siitä on tosin jo tovi, kun sarjaa viimeksi luin, mutta pidän siitä paljon. Pitäisikin lukea kirjat uudestaan, tällä kertaa myös viimeinen kokonaan loppuun asti. Omia suosikkeja olivat alusta lähtien Luke, Simon ja Magnus ja samat ovat säilyneet edelleen. Monista muistakin kyllä pidän. En oikein osaa sanoa inhokkihahmojani. Valentine on toki inhottava, mutta tavallaan en häntäkään suoranaisesti inhoa.

Katsoin elokuvan silloin, kun se ilmestyi ja pidin siitä kovasti. Olin aika surullinen, kun sarjasta ei tehty enempää. Tv-sarjaa yritin katsella, mutten tiedä mikä siinä oli, ei vain jotenkin iskenyt. Pitäisi ehkä katsoa enemmän, ei kahden jakson jälkeen kauhean hyvää käsitystä varmaankaan saa. Sarjassa on kyllä mukana hyviä näyttelijöitä, jotka tuntuvat istuvan rooleihinsa.

Cedarella_Riddle mainitsit varjomaailmalaiset. Olen aina pitänyt ihmissusista ja ovatpa olleet suosikkejani tässäkin. En ole varma, voiko hiljaisia veljiä sanoa alamaailmalaisiksi, mutta heidänkin tarinansa jotenkin iski, myöskin heidän naispuolisten vastineidensa (rautasisaret?). Magnus on kyllä velhona aivan omaa luokkaansa. Lilith oli kyllä aivan pöyristyttävä. Noniin, siinähän se inhokkihahmokin tuli samalla. Ja heh, sekotin nyt ehkä kaksi termiä keskenään, mutta menköön sen piikkiin, että sarjan lukemisesta tosiaan on vierähtänyt jo muutama vuosi.

Entäs teidän suosikkikirjanne sarjasta?
« Viimeksi muokattu: 30.04.2018 16:19:56 kirjoittanut Clearwater »
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #4 : 30.04.2018 16:36:57 »
Clearwater, kiva kuulla että pidät sarjasta! En itsekkään pidä Lilithistä mutta Cassandra Clare on kuitenkin punonut mytologiaa sarjaansa erittäin mielenkiintoisesti. Lempikirjani on Taivaallisen Tulen Kaupunki, sillä se on sarjan mielenkiintoisin osa. Minua myös surettaa se, etteivät Jonathan ja Clarissa eläneet koskaan onnellisesti, sisarena ja veljenä. (Tästä saamme syyttää Valentinea)

Minusta velhot ovat lempialamaailmalaisia, mutta myös haltijat kiehtovat minua paljon.
Onko mitään, mikä kismittää teitä tässä sarjassa?

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #5 : 30.04.2018 21:10:22 »
Mytologiasta sarjassa pidän minäkin! Se on yksi kiinnostavimmista elementeistä. Lilith ei vain istunut omaan lukukokemukseen. Taivaallisen tulen kaupunkia en tosiaan olekaan lukenut loppuun asti! Täytyisi lukea. Oma suosikkini oli jo alusta asti Lasikaupunki, mutta Kadotettujen sielujen kaupungista pidin myös paljon. Kolmannessa oli mukavaa kuulla enemmän Idrisistä ja tykkäsin myös menneen kerronnasta.

Onko mitään, mikä kismittää teitä tässä sarjassa?
Se, miten neljäs kirja tuntuu selvältä täyteosalta sarjaan, jonka piti olla trilogia. Se ei tunnu ihan lähtevän, mutta seuraava osa on jo paljon parempi. Annettakoon se kuitenkin anteeksi. Toinen kismittävä asia liittyy Claryyn ja Jaceen, jotka eivät tuntuneet osaavan päättää ollako vai eikö olla, se velijuttu jostain syystä otti päähän - juuri, kun aloin shipata Clacea, sieltä tullaan ja pilataan kaikki - ja muutamat pikkujutut, joiden muistan hiertäneen lukiessani. Sen sijaan pidän siitä, miten paljon mietittävää ja aineistoa sarja antaa! Roolipelasin muutama vuosi sitten ahkerasti eräässä Mortal Instruments -roolipelissä sittemmin tuhotulla foorumilla ja loin todella monta hahmoa, jotka elävät yhä edelleen ja kehittyvät jossain määrin.
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #6 : 30.04.2018 21:16:02 »
Mytologiasta sarjassa pidän minäkin! Se on yksi kiinnostavimmista elementeistä. Lilith ei vain istunut omaan lukukokemukseen. Taivaallisen tulen kaupunkia en tosiaan olekaan lukenut loppuun asti! Täytyisi lukea. Oma suosikkini oli jo alusta asti Lasikaupunki, mutta Kadotettujen sielujen kaupungista pidin myös paljon. Kolmannessa oli mukavaa kuulla enemmän Idrisistä ja tykkäsin myös menneen kerronnasta.

Onko mitään, mikä kismittää teitä tässä sarjassa?
Se, miten neljäs kirja tuntuu selvältä täyteosalta sarjaan, jonka piti olla trilogia. Se ei tunnu ihan lähtevän, mutta seuraava osa on jo paljon parempi. Annettakoon se kuitenkin anteeksi. Toinen kismittävä asia liittyy Claryyn ja Jaceen, jotka eivät tuntuneet osaavan päättää ollako vai eikö olla, se velijuttu jostain syystä otti päähän - juuri, kun aloin shipata Clacea, sieltä tullaan ja pilataan kaikki - ja muutamat pikkujutut, joiden muistan hiertäneen lukiessani. Sen sijaan pidän siitä, miten paljon mietittävää ja aineistoa sarja antaa! Roolipelasin muutama vuosi sitten ahkerasti eräässä Mortal Instruments -roolipelissä sittemmin tuhotulla foorumilla ja loin todella monta hahmoa, jotka elävät yhä edelleen ja kehittyvät jossain määrin.

Oi mielenkiintoista :D suosittelen, että luet Taivaallisen Tulen Kaupungin loppuun. Minua kismittää se, että Jocelyn valehteli Clarylle, mutta myös Clacen sisarus/velijuttu. Onneks ne ei kuitenkaan ookkaa sisaruksia. Se helpotti minua paljon, ja myös se kismitti, mitä Valentine teki. Uggh, oisin niin halunnu niiden olevan onnellinen perhe, mut ei kun pitää tulla ja pilata kaikki.

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #7 : 30.04.2018 23:20:01 »
Mun täytyy varmaan lukea kaikki muut ennen sitä. Jostain syystä kun vain ajattelenkin sen kirjan ekaa kohtausta, jossa Blackthornit ovat (kai se oli se köh?), jotenkin vain lisään sinne aina erään omista hahmoistani, joka tosiaan on Blackthorn. Lievästi häiritsevää :’D

Mä tavallaan ymmärrän, miksi Jocelyn valehteli. Jos tässä puhutaan nyt varjometsästäjyyden salaamisesta in the first place. Tavallaan ymmärrän sen. Mutta ehkä totuuden lievä värittäminen olisi riittänyt, tulihan kaikki ilmi Clarylle vähän epätoivotulla tavalla. Ja totta, jos Valentine ei olisi sellainen kiero kuin nyt sattui herra olemaan, heiltä olisi perhe-elämä voinut onnistuakin. Aina pitää olla se mätä omena jossain :’D Tässä tapauksessa selvästi herra Morgenstern.
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #8 : 01.05.2018 09:08:10 »
Mun täytyy varmaan lukea kaikki muut ennen sitä. Jostain syystä kun vain ajattelenkin sen kirjan ekaa kohtausta, jossa Blackthornit ovat (kai se oli se köh?), jotenkin vain lisään sinne aina erään omista hahmoistani, joka tosiaan on Blackthorn. Lievästi häiritsevää :’D

Mä tavallaan ymmärrän, miksi Jocelyn valehteli. Jos tässä puhutaan nyt varjometsästäjyyden salaamisesta in the first place. Tavallaan ymmärrän sen. Mutta ehkä totuuden lievä värittäminen olisi riittänyt, tulihan kaikki ilmi Clarylle vähän epätoivotulla tavalla. Ja totta, jos Valentine ei olisi sellainen kiero kuin nyt sattui herra olemaan, heiltä olisi perhe-elämä voinut onnistuakin. Aina pitää olla se mätä omena jossain :’D Tässä tapauksessa selvästi herra Morgenstern.

Niin. Muuten, mielipide Sebastianista? Mulla on sitä kohtaa viha/rakkaussuhde, en tiiä miks. :D

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #9 : 01.05.2018 19:48:36 »
Sebastian oli musta ensin mukava, kun hän tuli, mutta jo aika pian alkoi tuntua vähän samanlaiselta hahmolta kuin Valentine: inhottavalta, mutta jota ei kuitenkaan viitsisi ihan inhotakaan. En oikein muista hänestä muuta kuin ne töykeydet ja ilkeydet, joten vaikea sanoa muuta.

Oletteko tutustuneet näihin muihin sarjoihin/sivuosiin? Magnuksen omaan tai muihin.
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #10 : 01.05.2018 20:50:50 »
Sebastian oli musta ensin mukava, kun hän tuli, mutta jo aika pian alkoi tuntua vähän samanlaiselta hahmolta kuin Valentine: inhottavalta, mutta jota ei kuitenkaan viitsisi ihan inhotakaan. En oikein muista hänestä muuta kuin ne töykeydet ja ilkeydet, joten vaikea sanoa muuta.

Oletteko tutustuneet näihin muihin sarjoihin/sivuosiin? Magnuksen omaan tai muihin.

Joo en siis vihaa Sebiä silleensä sen demonin veren takia mutta niin. Joo oon tutustunut, mulla on Emma Carstainista kertovan tarinan eka osa kotona, ja oon aloittanut lukee The Interrail Devicet.

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #11 : 01.05.2018 23:04:26 »
Itse myös ostelin nuo The Infernal Devices -sarjan pari ekaa kirjaa silloin, kun sarja muutenkin oli kovassa kulutuksessa, mutten päässyt alkua pidemmälle. Sen lisäksi Lontoossa lomaillessani jo kohta neljä vuotta takaperin ostin Shadowhunter Codexin. Se on oikein oiva kirja ;)
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #12 : 02.05.2018 06:09:59 »
Aa okei :D mikä on lempishippisi? Mulla on joko Malec taikka Clace.

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #13 : 02.05.2018 14:15:25 »
Luulen, että pitäisi lukea myös tuo TID -sarja sitten lopulta kokonaan, kunhan saan Varjojen kaupungit uudemman kerran läpi :)

Mikä on lempishippisi?
Malec ehdottomasti! En oikein tiedä mitä siitä sanoa, pidän heistä aivan liikaa. Clace ja Sizzy tulee ihan hyvin siellä perässä, mutta kyllä se Malec vaan on the one.
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #14 : 03.05.2018 07:15:15 »
Hehe :D Malec on tosiaan hyvä paritus. Ei vain sen takia, että molemmat osapuolet ovat komeita, vaan tuo pari täydentää toisiaan hyvin. Mun inhokki shipit on AlecxJace ja Clabastian (srlsy, kuka parittaa sisaruksia toisilleen).

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #15 : 03.05.2018 11:25:08 »
Totta, he täydentävät toisiaan. Kirjoissa se tulee todella hyvin esille. Ovat joissain asioissa tosi erilaisia, mutta silti kuitenkin osittain niin samanlaisia. Sananvaihto ihan hymyilyttää. Jotain niissä vaan on. Alex/Jace toimii bromancena, ovathan he kuitenkin toistensa parabateita. Ja eikös Alec tykkäillyt Jacesta muutenkin? Clabastian ei mene, joo, ei.
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #16 : 20.05.2018 18:32:12 »
Totta, he täydentävät toisiaan. Kirjoissa se tulee todella hyvin esille. Ovat joissain asioissa tosi erilaisia, mutta silti kuitenkin osittain niin samanlaisia. Sananvaihto ihan hymyilyttää. Jotain niissä vaan on. Alex/Jace toimii bromancena, ovathan he kuitenkin toistensa parabateita. Ja eikös Alec tykkäillyt Jacesta muutenkin? Clabastian ei mene, joo, ei.

Tarkoitin Jalecia romanttisessa mielessä :D mutta niin, mikä on ollut mielestäsi järkyttävin juonenkäänne?

pate

  • ***
  • Viestejä: 18
  • there's no bussiness like Cho bussiness
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #17 : 21.05.2018 12:05:40 »
Mä olen lukenut myös The Mortal Instruments ja The Infernal Devices -sarjat (sekä The Bane Chronicles -kirjan) ja tykkään kyllä valtavasti. Leffa ja Netflix-sarja eivät oikein sytyttäneet, ja kyseinen sarja jäikin siltä osin kesken. Kirjat olen kyllä lukenut parikin kertaa ja voisinkin lukea niitä tässä jossain vaiheessa taas uudestaan. :D Suosikkihahmoihini kuuluu ehdottomasti Magnus, Alec ja Simon. Sen sijaan Clary ja Jace ovat usein melko ärsyttäviä.

Myös Cassandra Claren omilta nettisivuilta löytyy lisää tekstejä, mm. Magnuksen ja Alecin ensisuudelma ja muita vastaavia lyhyitä stooreja.
teepate

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #18 : 21.05.2018 12:51:42 »
Totta, he täydentävät toisiaan. Kirjoissa se tulee todella hyvin esille. Ovat joissain asioissa tosi erilaisia, mutta silti kuitenkin osittain niin samanlaisia. Sananvaihto ihan hymyilyttää. Jotain niissä vaan on. Alex/Jace toimii bromancena, ovathan he kuitenkin toistensa parabateita. Ja eikös Alec tykkäillyt Jacesta muutenkin? Clabastian ei mene, joo, ei.

Tarkoitin Jalecia romanttisessa mielessä :D mutta niin, mikä on ollut mielestäsi järkyttävin juonenkäänne?

Ja samaa tarkoitin muistellessani, että eikös Alec tykkäillyt Jacesta? ;) Järkyttävin juonenkäänne? Nyt kun muistaisi... Vaikea sanoa, kun en muista kirjoista kauheasti mitään. Se oli kyllä aika järkyttävää, kun Jacen väitettiin olevan Claryn veli.

pate, kivaa että liityit keskusteluun! Mukavaa, että meitä löytyy enemmänkin. Claren sivuilla on pitänyt käydäkin, en vain ole saanut aikaiseksi. Kiitos, että vinkkasit sen :)
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Potterhead_Hermione

  • Vieras
Vs: Varjojen Kaupungit - kirjasarja
« Vastaus #19 : 24.05.2018 10:01:19 »
Totta, he täydentävät toisiaan. Kirjoissa se tulee todella hyvin esille. Ovat joissain asioissa tosi erilaisia, mutta silti kuitenkin osittain niin samanlaisia. Sananvaihto ihan hymyilyttää. Jotain niissä vaan on. Alex/Jace toimii bromancena, ovathan he kuitenkin toistensa parabateita. Ja eikös Alec tykkäillyt Jacesta muutenkin? Clabastian ei mene, joo, ei.

Tarkoitin Jalecia romanttisessa mielessä :D mutta niin, mikä on ollut mielestäsi järkyttävin juonenkäänne?

Ja samaa tarkoitin muistellessani, että eikös Alec tykkäillyt Jacesta? ;) Järkyttävin juonenkäänne? Nyt kun muistaisi... Vaikea sanoa, kun en muista kirjoista kauheasti mitään. Se oli kyllä aika järkyttävää, kun Jacen väitettiin olevan Claryn veli.

pate, kivaa että liityit keskusteluun! Mukavaa, että meitä löytyy enemmänkin. Claren sivuilla on pitänyt käydäkin, en vain ole saanut aikaiseksi. Kiitos, että vinkkasit sen :)

Minusta järkyttävää oli se, kun Sebastian tulee ja on vain sillei BOOM BITCH oon Claryn veli xd järkytyin ihan helkkaristi ja mietin sillo, et miks Seb oli SUUDELLU Clarya.

pate, hei kiva nähdä sinuakin! Pitäs joo itekki tsekata Claren sivut kun Malec on niin ihana :D Oon just ruvennu lukee The Interfal Divicesia, ja suuret odotukset on kirjaa kohtaan.