Kirjoittaja Aihe: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli  (Luettu 27528 kertaa)

Kuukuiske

  • Mielikuvapakolainen
  • ***
  • Viestejä: 62
Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« : 14.04.2018 17:11:50 »
Kyseessä on siis Jam Cityn julkaisema peli, joka sijoittuu aikaan ennen kuin Harry aloitti opintonsa. Pelin alussa luodaan oma hahmo, jonka kanssa sitten seikkaillaan Tylypahkassa ja suoritetaan tehtäviä.

Ite oon odottanut pelin julkasua siitä pitäen kun satuin törmäämään tietoon että semmoinen olisi tulossa. Nyt tänään huomasin että peli on App Storessa, vaikka sen piti ilmestyä vasta parin viikon päästä. Pääsin kyllä aika nopeasti etenemään siinä. Juoni vetää mukaansa, mutta toimintoihin tarvittava energia kuluu aivan liian nopeasti. En ole vielä päättänyt, viitsinkö käyttää peliin oikeaa rahaa.

Entä muut? Mitä mieltä olette?
Täysiverinen korpinkynsi.

Hömelö haaveilija.

Kaipaa välillä rauhaa, mutta ottaa mielellään yksityisviestejä vastaan.

Tarinalistaukseni:

https://www.finfanfun.fi/index.php?topic=46407.msg869985#msg869985

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #1 : 14.04.2018 17:29:34 »
Millä nimellä se peli pitäs löytyä? Mulla on iphone6 ja kun kirjotin esimerkiks "Harry Potter Hogwards mystery" tai pelkkä hogwards mystery, niin ei löytynyt mitään :(
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Kuukuiske

  • Mielikuvapakolainen
  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #2 : 14.04.2018 17:45:02 »
En mäkään sitä aiemmin löytänyt. Etin ihan hakusanalla Hogwarts Mystery. Mä en tiiä, mikä tuossa oikeen on on että se on ilmaantunut saataville jo nyt.
Täysiverinen korpinkynsi.

Hömelö haaveilija.

Kaipaa välillä rauhaa, mutta ottaa mielellään yksityisviestejä vastaan.

Tarinalistaukseni:

https://www.finfanfun.fi/index.php?topic=46407.msg869985#msg869985

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #3 : 14.04.2018 22:30:35 »
Millä nimellä se peli pitäs löytyä? Mulla on iphone6 ja kun kirjotin esimerkiks "Harry Potter Hogwards mystery" tai pelkkä hogwards mystery, niin ei löytynyt mitään :(

Kyllä mulla ainakin löyty, aloin kirjottaan vaan Hogwarts mystery, niin heti ehdotti Harry Potter: Hogwarts mysteryä. Huomaa, että Hogwarts, ei Hogwards, voiko johtua siitä? En kyllä itelleni vielä ladannut. En yleensä syty puhelinpeleille, enkä varsinkaan jos niihin just laitetaan noita koukkuja, että joudut käyttään rahaa että pääset etenemään (tai vaihtoehtoisesti odottaan jonkun viis tuntia, että saat lisäelämiä tms).


ava & bannu © Inkku

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #4 : 14.04.2018 22:58:41 »
Ai joko se on julkaistu? :0 Oho.
Ennakkorekkasin siihen joskus aikoinaan, ja aion kyllä kokeilla sitä nyt sitten lähipäivinä. Mulla on tosin ihan mieletön määrä kännykkäpelejä, mutta eipä yksi lisää haittaa mitään XD Toi ainakin vaikuttaa ihan jänskältä.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #5 : 15.04.2018 13:12:02 »
Aivan, johtui siitä että kirjotin vähän väärin :D No nyt se asentuu munkin puhelimelle ja pääsen sitä pian kokeilemaan! Innolla odotan mitä siitä tulee :)
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #6 : 15.04.2018 20:08:07 »
Googlen Play Storessa tuota ei ole vielä saatavilla :( On vain se mahdollisuus ennakkorekisteröityä ja sen alla teksti "tulossa pian". No, täytyy sitten vielä odotella. Sinällään harmi, kun olen utelias pelin suhteen. Toisaalta on tämä huhtikuu vielä aika menoa ja meininkiä niin eipähän ole "ylimääräisiä häiriötekijöitä" :D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #7 : 15.04.2018 20:50:05 »
Ehdottomasti haluaisin kuulla lisääkin mielipiteitä! Minäkin nyt jäin odottelemaan peliä tuonne Google Play Storeen ja vähän turhaudun, kun ei ole edes minkäänlaisia kuvia tai mitään kyseisestä pelistä.  ::) Mutta tosiaan, youtubesta löytyi traileri ja nyt odotan oikein innoissani. Hui kamala, kuinka voikaan odottaa jotain peliä!

Kuukuiske, minkälaisiin toimintoihin sitten pitäisi käyttää rahaa kyseisessä pelissä? Tai minkälainen itse pelaaminen on. Kiinnostaa kauheasti tietää! Tai kun se syö aika paljon intoa, jos joka toiseen asiaan pitäisi käyttää oikeaa rahaa tai vaihtoehtoisesti odotat viikon jonkun asian tapahtumista. Toki varmasti pelissä on ja pitääkin olla jotain vähän extraa oikealla rahalla saatavaksi, mutta näin muuten!

- Syksy

Kuukuiske

  • Mielikuvapakolainen
  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #8 : 16.04.2018 19:08:36 »
Kyllähän se odottelu jurppii, mutta on mahtavaa että voi vihdoinkin luoda oman hahmon, jolle voi vieläpä valita tuvan. Saattaa kyllä olla että peli alkaa toistaa itteään, mutta toistaiseksi olen tyytyväinen.

Pakko kyllä myöntää että osin grafiikat tökkii, eteneminenkin takkuaa ilman timantteja. Jos rahaa ei halua käyttää, pelaamiseen menee varmasti aikaa.

Hahmot kuitenkin ovat mielenkiintoisia. Ystävyyssuhteiden kehittyminen on mukavaa seurattavaa. Valinnanvaraakin on sen suhteen miten asioita kohtaan toimii. En kyllä tiedä miten se vaikuttaa tarinaan. Voiko tarina olla samanlainen, vaikka kuuluisikin vaikkapa Korpinkynnen sijasta Luihuiseen?

No katsotaan.
Täysiverinen korpinkynsi.

Hömelö haaveilija.

Kaipaa välillä rauhaa, mutta ottaa mielellään yksityisviestejä vastaan.

Tarinalistaukseni:

https://www.finfanfun.fi/index.php?topic=46407.msg869985#msg869985

Lyra

  • ***
  • Viestejä: 1 984
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #9 : 25.04.2018 17:03:35 »
Minäkin olen nyt ladannut pelin ja kokonaisuutena tykkään! Oman tuvan valitseminen oli mukavaa, vaikka lajittelusta, samanlaisen testin kuin vaikka pottermoressa  kautta, olisi voinut saada jopa mielenkiintoisemman vaihtoehdon. Minusta tuli luihuinen ja olisi mielenkiintoista kuulla miten muiden tarinat menevät. Kirjoitan loppuviestin spoilerin alle, koska kerron miten minun pelini tarina on tähän mennessä edennyt.
Spoiler: näytä
Ilmeisesti hahmollani on siis veli, joka on aikaisemmin aiheuttanut ongelmia koulussa ja erotettu. Veli oli myös luihuinen niinkuin minä. Sain jo viistokujalla kaverin, josta tuli myös luihuinen, henkilön nimi on kai Rowena. Koulussa on ärsyttävä ekaluokkalainen luihuinen,jonka nimi on Merula. minut on lukittu jo huoneeseen jossa jouduin ongelmiin kasvin kanssa ja sen lisäksi olen menettänyt ja saanut kymmenen pistettä. saa nähdä miten tarina etenee ja olisi mielenkiintoista kuulla muiden peleistä, jotta saisi tietää onko valinnoilla mahdollisuus muokata tarinaa


// sitä piti vielä sanoa, että ärsyttävän paljon joo menee tuota energiaa ja koko ajan pitää olla odottelemassa
« Viimeksi muokattu: 25.04.2018 17:07:03 kirjoittanut Lyra »

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 750
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #10 : 25.04.2018 17:09:54 »
Lyra (vastaus minullakin spoilerissa),
Spoiler: näytä
Minullakin tarina mennyt täysiä kaavoja pitkin. Valitsin Korpinkynnen tuvaksi, ja tämä Rowen on myös Korpinkynsi sekä kadonnut veljeni on myös Korpinkynnestä. Eli todennäköisesti tarinat menevät aivan samoja ratoja pitkin, paitsi jos tietenkin esimerkiksi niissä ystävyydennousu-tehtävissä saisi tahallaan huonon tuloksen? Vai tulisikohan vain sitten, että kokeile uudestaan.


Energiaa ja aikaa kyllä menee, mutta minua se ei niin haittaa tässä koulun ja työn lomassa. Ehtii sopivasti pelailla aina välillä. Tykkään grafiikasta ehkä kaikkein eniten ja siitä, kuinka loitsuja tehdessä tehdään oikeasti kuvio. Tavallaan avaa enemmän minulle ainakin sitä sauvankäyttöä, kun aiemmin olen ajatellut sen lähinnä vain heilutteluksi sinne tänne, vaikka onhan Wingardium Leviosassakin tietynlainen sauvan heilautuskuvio.

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #11 : 25.04.2018 18:23:19 »
Grafiikat on kyllä mahtavat! Energia taas on ongelmallinen, sillä joissain tilanteissa (esimerkiksi tunneilla) se kuluu minuutissa tai parissa ja kun tahtoisi edetä, niin latautuminen kestää ikuisuuden. ;D Onhan tuo peli aika paljon vain klikkailua, mutta toisaalta se ei haittaa mua. Tykkään tosi paljon niistä keskusteluista ja aidon näköisistä taustoista, ja niihin pystyy keskittymään ihan eri tavalla, kun omaa hahmoa ei tarvitse ihan koko ajan ohjata, vaan peli etenee osittain itsekseen.

Spoiler: näytä
Mulla on tupana rohkelikko ja ihan samaa kaavaa täälläkin, veli lentänyt koulusta ja se aiheuttaa hahmolle ongelmia. Noissa ihmeen ystävyystehtävissähän tais olla joku juttu, että ellei tee tarpeeks hyvin, ei siitä pääse läpi. Että kai se on vähän niinkuin pakkoystävyyttä sitten, kun ei saa tehdä huonoa tulosta. ;D

Mun kokemus tähän mennessä on se, ettei tässä hirveästi ole valintoja, joiden perusteella tarina muuttuisi. Siis joo, onhan siellä niitä keskusteluja, joista saa valita mieleisensä vastauksen ja tilanne sitten etenee sen mukaan. En osaa sanoa, miten lopputulos eroaa eri vastausten suhteen, kun itse olen tietysti nähnyt vain sen oman valintani seuraukset.


Tykkään grafiikasta ehkä kaikkein eniten ja siitä, kuinka loitsuja tehdessä tehdään oikeasti kuvio. Tavallaan avaa enemmän minulle ainakin sitä sauvankäyttöä, kun aiemmin olen ajatellut sen lähinnä vain heilutteluksi sinne tänne, vaikka onhan Wingardium Leviosassakin tietynlainen sauvan heilautuskuvio.
Sama täällä! Toki niissä kuvioissa taitaa olla joku ohjelmointi, että kun sitä alkaa piirtää, niin se menee täysin sen ohjeen mukaan ja lopputulos on aina mahtava. En oo testannut, voiko sitä tehdä pieleen, joten elän siinä uskossa, että oon täydellinen oppilas. ;D

Bannu Ingridiltä ♥

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #12 : 25.04.2018 20:21:58 »
Mua vähän harmittaa, ettei pelissä oo mitään minipelejä varsinaisen juonen lisäks että vois vaikka liittyä johonkin kerhoon jossa vaikka sitten tehdään jotain. Latasin pelin varmaan tossa pari viikkoo sitten mutta en oo hirveesti jaksanut pelata ku ärsyttää se että siinä on niin vähän valinnanvaraa.

Grafiikat ja musat on kyl ihan jees mun mielestä, tosin se on nii hassun näköstä ku on suorittanu jonkun kohdan oikein esim tunnilla, niin se tyyppi jää virnistelemään siihe sillee ihan oudon näkösesti joksku viideks sekunniks niiku se ois tehny jotai ihan ihmeellistä, mun mielestä siihen ois voinu vaikka laittaa jonkun dialoginpätän vaikka "jee onnistuin" ni ei olis nii awkwardin näkönen mutta se nyt on aika pieni juttu.

Mä olen Luihuisessa (yllätysyllätys) ja täytyy sanoa kyllä yks asia, mikä pelissä tuntuu vähän epärealistiselta nimittäin se, että Kalkaros vei multa 20 pistettä koska aloitin kaksintaistelun :( Eihän Kalkaros nyt oikeasti miinustais Luihuisilta pisteitä :D No mutta joo tajuan kyllä että se ois vähän epäreilua muiden tupien pelaajille jos niin ei kävis, mutta newsflash: elämä on epäreilua :D

Mua ei kyllä sillee haittaa ne että energia kuluu nopeasti, koska en mä mitenkään maratoonissa sitä haluaiskaan/ehtiskään pelata. Sellasen 1h oppitunnin ehtii hyvin täysillä energiolla pelata (ainaki sit myöhemmillä tasoilla, taidan olla tasolla 9) ja sitten tietty voi käydä ettimässä käytäviltä niitä lisäenergioita.

En kyllä ihan ymmärrä mikä idea tässä pelissä on kerätä kolikoita, joilla voi ostaa vaan sellasia karseita vaatteita yms? Muutenki ku oppitunneilla kaikki muutki käyttää koulupukua ni tuliskoha vähä sanomista jos menisin t-paidassa :D En oo kokeillu. Tai ehkä niitä voi käyttää sitte ku pääsee Tylyahoon. Toivotaan.

Yhteenveto: En oo mitenkää täysin hype tästä pelistä, mutta on se ihan kiva peli ja aion silti pelata sen loppuun koska olen pottertrashiä.

Niin ja olen erittäin iloinen siitä, että apin pikkukuvakkeessa etusivulla on Kalkaros :)

Never underestimate the power of fanfiction

Gil Galad

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 258
  • LightHowl8815
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #13 : 27.04.2018 00:21:40 »
Minua vähän harmittaa, kun minun kännykässä on liian vähän ram muistia pyörittämään peliä. Eikä huvita uusia vielä lähes täysin toimivaa puhelinta joka ei ole ollut vielä kahtavuottakaan.
Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

.joyriding.

  • это не ваша проблема
  • ***
  • Viestejä: 239
  • .ᵀᴴᴵˢ ᴵˢ ᴬ ᴿᴱᵛᴼᴸᵁᵀᴵᴼᴺ.
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #14 : 27.04.2018 16:12:16 »
Latasin tän kyseisen pelin pari päivää takaperin ja tähän asti oon kyllä ollut suhteelisen tyytyväinen. Grafiikka on kyllä ison plussan puolella, tykkään ihan äärettömän kovasti! Pelimaailman suppeus on kyllä vähän meh, mutta, no… kaipa sellasta osaa mobiilipeliltä vähän odottaakin. Sitten on se ainainen yksi pieni mutta, tässä tapauksessa energia. Sille sais kyllä tehdä jotain, koska sen keräämisessä tuntuu tosiaan menevän ikuisuus ja se hupenee minuutissa, kuten joku jo tuossa aikaisemmin kirjoittikin. Ei kyllä huvita alkaa maksamaan siitä, että pääsis eteenpäin.

Toki niissä kuvioissa taitaa olla joku ohjelmointi, että kun sitä alkaa piirtää, niin se menee täysin sen ohjeen mukaan ja lopputulos on aina mahtava. En oo testannut, voiko sitä tehdä pieleen, joten elän siinä uskossa, että oon täydellinen oppilas. ;D
Eh, älkää suotta menkö testaamaan, sen nimittäin voi tehdä väärin. Mun puhelin ei näköjään ole minkään sortin ”lääppijän” unelmavävy – yritin nimittäin tänään suorittaa niinkin vaikeeta liikettä kuin alhaalta ylöspäin sliippaamista. Puhelin päätti ettei piirrä, otin sormen näytöltä → sinne meni se brilliant. ::)

Yks juttu mihin kiinnitin huomiota on tupapisteet. Tykkään siitä, ettei ne ainakaan mun käsittääkseen synny itsestään minkään npc-hahmojen kautta, vaan pelaajat joutuu itse keräämään ne (korjatkaa toki, jos oon väärässä).
✖‿✖ My Chemical Romance 200311. 2001-∞ forever

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #15 : 27.04.2018 16:46:58 »
Mä en oo ehtinyt ku vasta eilen illalla vähän testaamaan tota peliä. Vaikuttaa kyllä ihan hauskalta, mitä nyt ehdin peräti ensimmäiselle oppitunnille menemään ja sinne jäämään :D Hahmostani tein puuskupuhin, oma tupa niin tuntuu kotoisimmalta. Vähän kyllä mietin, että olisko kokeillut sittenkin jotain muuta, mutta nääh, Puuskupuh on hyvä <3
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #16 : 27.04.2018 16:48:13 »
Tietääkö kukaan, miten voi deletoida pelissä nykyisen tilinsä? Haluan aloittaa pelin alusta, kun se alku meni vähän typerästi. En ole siis pitkälle pelannut, olen vasta Viistokujalla, mutta haluan silti aloittaa alusta, mutta se pelihän jatkaa aina samasta kohtaa, mihin on jäänyt. Pelin poistaminen ja uudelleen lataus ei auttanut, vaan aina se heittää mut siihen kohtaan, mihin jäin.

// Löysinkin googlettamalla jo ohjeet ja sain tuon tilin poistettua. Piti linkittää se peli jotenkin faceen, sitten poistaa se peli puhelimesta ja kirjautua ulos facesta. Sit facesta piti poistaa se sovellus ja ladata uudelleen tuo peli puhelimeen ja sitten se alkaa alusta hahmonluonnilla. On kyllä hemmetin vaikeaksi tehty tuo tilin poistaminen. ::) Ensituntumalta en ole kovin vakuuttunut pelistä, mutta ehkä se muuttuu paremmaksi, jahka pääsen Viistokujaa pitemmälle. :'D
« Viimeksi muokattu: 27.04.2018 17:55:31 kirjoittanut Kosmik »

pate

  • ***
  • Viestejä: 18
  • there's no bussiness like Cho bussiness
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #17 : 27.04.2018 22:54:03 »
Mä kyllä tykkään tästä pelistä vaikka juoneen (tai mihinkään muuhunkaan) ei hirveästi voi vaikuttaa ja energian kerääminen kestää. Mutta mikä tahansa Potteraiheinen juttu kyllä kiinnostaa tässä vaiheessa, kun itse kirjat ja leffat on tullut kahlattua niin monesti läpi.

En oikein ole päässyt perille noista tupapisteistä: tunneilla käyminen tuntuu kerryttävän pisteitä melko vähän, ja kun on vihdoin saanut oman tuvan ykköseksi, saavat jonkin pelin etapin ylitettyä kaikki tuvat automaattisesti x määrän pisteitä, ja oma tupa on taas tippunut viimeiseksi... :D Noh, ehkäpä se tässä ajan mittaan selviää, mikä on tehokkain tapa kerätä tupapisteitä, vai onko pelin juonella joku oma suunnitelma siitä, kuka voittaa.
teepate

serafina II

  • ***
  • Viestejä: 130
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #18 : 01.05.2018 15:37:58 »
Aaah suunnaton pettymys kun yritin ladata peliä play kaupasta, niin totesi ettei alusta tue mun käyttöjärjestelmää, taitaa siis olla liian vanha päivitys androidilla (kitkat).  :'(  Ei nyt pelin takia viittis uutta puhelintakaan hankkia, vaikka se muuten onkin edessä kyllä vähän ajan päästä.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Harry Potter: Hogwarts Mystery-peli
« Vastaus #19 : 01.05.2018 18:10:39 »
Olen nyt tätä peliä vähän pelaillut ja on ollut ihan ok kokemus. Ei nyt mikään elämää mullistava peli ja lähinnä ajanvietteenä olen pelaillut aina sopivassa välissä. Energiahomma on tosiaan ärsyttävä, mutta sellainen tuppaa olemaan melkein jokaisessa puhelimeen ladattavassa pelissä. Ja hahmonluonti oli aika yksinkertainen ja mun ukko on ihan uunon näköinen, mutta olkoon. ::) Tein tyypistäni tosiaan luihuisen ja muakin ihmetytti, että Kalkaros vihaa niin paljon oman tupansa edustajaa. ::) On tuo nyt ihan pelattava peli, mutta ei sellainen, jonka haluaisin heti tahkoa nopeasti läpi. Se kadonneen veljen mysteeri on ihan hauska elementti pelissä. Oppitunnit on aika puuduttavia, kun jossain vaiheessa loppuu energia kesken ja joutuu sen latautumista odottaman ja jos ei muista mennä tekemään sitä tuntia loppuun, niin joutuu aloittamaan sen alusta, kun se aikaraja umpeutuu, mikä on rasittavaa. ::) Lisäksi pakollinen vihamies pelissä on aika kliseinen elementti, mutta siitä olen pitänyt, että luihuisena voi tulla toimeen myös muiden tupien edustajien kanssa, eikä ole sellaista samanlaista kärjistettyä tilannetta, mitä kirjoissa on (luihuinen versus muut tuvat).

Pystyykö tuon ekan vuoden jälkeen jatkamaan heti toiselle vuodelle vai joutuuko tokan vuoden julkaisua odottamaan?