Kirjoittaja Aihe: Lounaskutsuja ja kinasteluja || Ron/Draco, S, 12+ virkettä  (Luettu 5917 kertaa)

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Nimi: Lounaskutsuja ja kinasteluja
Kirjoittaja: Grenade
Ikäraja: S
Paritus: Ron/Draco
Fandom: HP
Varoitukset: -
Genre: söpö kinastelu
Vastuunvapaus: Kaikki HP-asiat omistaa JKR, en saa tästä muuta kuin outoa hupia.

A/N: Aika taas ottaa osaa 12+ virkettä -haasteeseen, jossa päänvaivaa tuotti varsinkin sana päiväkoti ja silittää, mutta nyt ne on siellä ja siellä pysyköön. :D Hienoa välillä haastaa kirjoittamistaan tällaisten valmiiden sanojen kanssa. Sanalista on lopussa ja jokerivirkekin tuli käytettyä.

Lounaskutsuja ja kinastelua

Ronin hymy on ärsyttävän aurinkoinen hänen astuessaan keittiöön. Dracon ei tarvitse kuin vilkaista mieheen, jonka suupielet ovat venyneet melkein päälakeen asti, kun tietää, ettei kyseessä voi olla mitään häntä kiinnostavia uutisia.
”No, joko rutto iski ja söi kaikki sukulaisesi?”
”Vaikka täti Murielin testamentin tahto niin ehkä toivoikin, sellaista onnenpotkua ei vielä päässyt tapahtumaan.”
”Aiotko hymyillä kuin joku hullu siihen asti, kunnes arvaan oikein?”
Ron hymyilee, Draco murahtaa ja vetää suunsa tiukkaan suppuun. Sanomalehti hänen kädessään hehkuttaa uutta hoitomuotoa vinkuraan vääntyneille varpaankynsille ja sekin tuntuu paljon mielenkiintoisemmalta kuin hänen edessään vääntelehtivän miehen uutiset. Ron kurottaa ja sipaisee Dracon etuhiuksissa sörröttävän töyhtön pois ennen kuin sanoo mitään, antaa toisen vielä vähän aikaa ärsyyntyä.

”Joko tollo työkaverisi onnistui muuntamaan sen siniseksi kaiken muuttavan mutaation pois hormipulveristaan?”
”Ei, vaikka Williams kovasti niin haaveilee, ei kuulemma ole hauskaa joka kerta värjätä kulmakarvojaan takaisin.”
”Missä ihme toisessa avaruudessa tämä tyyppi oikein haahuilee?”
”On sininen silti parempi kuin se aikaisempi keltainen.”
”Asiaan nyt Weasley, minulla ei ole koko päivää aikaa”, Dracoa ärsyttää toisen muikea virnistys, eikä päivää pelasta sekään, että pullo, jossa hänen jääteensä on, osoittautuu jo tyhjäksi.

”Asia on niin, että naapurin jästien kakaroiden päiväkoti puretaan, koska sieltä löydettiin jotain, mitä sinne ei kuulu.”
”Ja?” Draco yrittää esittää, ettei häntä kiinnosta, mutta sanan alta paistaa hento uteliaisuus.
”Ja, viitaten edellisviikon keskusteluun siitä, kuinka ne kirosana poistettu kersat saisivat painua toinenkin käyttämäsi kauhea kirosana poistettu, päättelin, että kiinnostaisi tietää, ettei tarvitse enää kuunnella kahdeksalta, kuinka he kirmailevat talon ohitse.”
”Ei olisi ärsyttänyt, jos joku, joku olisi osannut tehdä kunnon hiljennysloitsut”, Draco mulkoilee Ronia ja tyhjää jääteepulloansa.
”Älä jaksa vihata, herra olisi aivan itsekin voinut tehdä asian”, Ron tuhahtaa, mutta nousee sitten takaisin seisomaan heidän pienessä keittiössään.

”Oletko tänään kiireinen, uusia paikkaa vaihtavia tatuointeja tutkinnan alla?”
”Jos on, aion täyttä ilkeyttäni siirtää ne hommat Johnsonille, se ukko saa tuta kaiken sen paskan.”
”Silittikö se sinua noin pahasti vastakarvaan? Vähän meinasin itse hommata sellaisen, tiedätkö, ihan tavallisen tatuoinnin, joka hitaasti valuu korvalta kaulaa pitkin aina vatsaan saakka.”
”Jos teet sen, seuraava, joka sinut löytää, saa sinusta jäljelle jääneet osat mahtumaan nenäliinalle. Ihan totta Weasley, jos joku eksynyt ääliö on toimistossani yhtä ääliön homman kanssa, olen menettänyt uskoni velhokuntaan aivan lopullisesti.”
”Idioottimaisia ihmisiä on aina, niin se on, mutta tulehan nyt, yrmy, lähdetään lounaalle”, Ron tarttuu Dracoa kädestä, eikä miehellä ole voimia vastustella. Eihän se hymy oikeasti edes ole ärsyttävä.

1. aurinkoinen
2. päälaki
3. rutto
4. tahto
5. kunnes
6. tiukka
7. varpaankynsi
8. töyhtö
9. mutaatio
10. haaveilla
11. avaruus
12. keltainen
13. pullo
14. päiväkoti
15. hento
16. viitata
17. tee
18. vihata
19. tatuointi
20. ilkeys
21. silittää
22. tavallinen
23. nenäliina
24. eksynyt
25. idioottimainen

Hyppää lehtikasaan!

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Olipas Ron hyvällä tuulella, vaikka Draco oli kuin *seen ammuttu karhu. Kinastelu oli siis lähinnä Dracon puolelta aiheutuvaa.
Ovelasti olit saanut kaikki sanat soljumaan dialogin mukana.

Pidin siitä, ettei tässä alleviivata miljöötä tarkkaan. Lopussa ajattelin, että keittiö voisi ihan hyvin viitata vaikka työpaikankin keittiöön, kimppakämpän yhteiskeittiöön tai sitten (todennäköisimmin) miesten yhteisen asunnon keittiöön.

Draco oli IC, Ron ehkä vähän OoC - ajattelisin, että hän provosoituisi helpommin kuin tässä, tosin voihan hän olla kypsynyt. "Älä jaksa vihata" on esimerkiksi kommentti, jota ei varmaan teini-Ronin suusta ikinä kuultaisi.

Kirjoitusasu virheetön omaan silmään.

Lempikohtani:
Lainaus
uusia paikkaa vaihtavia tatuointeja tutkinnan alla?”
Kiva taikamaailmaan passeli yksityiskohta!

-Röh
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Hih. Musta tämä kinastelu oli kovin söpöä. Mua kiinnosti tämän paritus kovin, koska Ron on musta aika mustavalkoinen ajatuksissaan enkä ihan osaa kuvailla näitä kahta yhteen. Viharakkauspanemaan ehkä, mutta en oikein tällä lailla söpösti yhteen. Mutta jos se tapahtuisi, se tapahtuisi varmasti juuri näin! Voin niin kuvitella nämä leikisti kinastelemassa keskenään. Sanailu oli hauskaa luettavaa ja kekseliäästi toeutettua. Pari kertaa tuntui vähän väkinäiseltä, mutta suurimmaksi osaksi sanat oli saatu mukaan luontevasti, erityisesti vastakarvaan silittäminen oli musta kontekstiin tosi sopiva tapa kuitata tuo silittäminen. Mua hymyilytti tuo päiväkotijuttu ja mietin, että mahtoikohan siellä olla homeongelma. Se olisi ainakin kovin nykyaikaista :D Tykkäsin ajatuksesta paikkaa vaihtavasta tatuoinnista, kiva sekoitus taika- ja jästimaailmaa.

bannu by Ingrid

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 439
  • ava by Rosmariini
Kommenttiarpajaisista hei!

Ron ja Draco tuntuvat jo ihanasti vanhalle parille tässä, kun kiemurtelevat toistensa kanssa ja ärsyttävät toisiaan.
Lainaus
Ron kurottaa ja sipaisee Dracon etuhiuksissa sörröttävän töyhtön pois ennen kuin sanoo mitään,
jotenkin niin äärettömän söpö ele <3
Lopussa minun oli vähän vaikea hahmottaa, kuka aina puhui, mutta pääsin siitä sitten jyvälle.

Kiva, kun kirjoitit! :-*

-Kel
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Onnittelut minunkin puolestani! Tää oli hauska, vaikka paritus onkin mun mielestä väääärä 😂😂😂

Lempijuttujani oli Dracon päänsisäinen sensuuri Ronin kiroilulle, liikuttavaa että tämä Draco ei kiroilisi, mun päässäni se on ihan yhtä paha suustaan 😁  tykkäsin myös luontevasta sanailusta, joskin ehkä itsekin olisin kaivannut välillä vihjettä kumman repliikistä oli kysymys.

Hienosti käytit sanat tässä, en olisi arvannut tekstistä että oli kyse 12+ haasteesta :)!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Kivaa, että tämä oli nostettu arpajaisten myötä. Otsikko houkutteli lukemaan ja kylläpä tämä tosiaan oli hauska kinastelu tämän kaksikon välillä :D Kuten tuossa muutkin ovat jo sanoneet, niin kivasti käytetty nuo 12+ sanat ja jästisanatkin solahtivat hyvin tämän kaksikon puheisiin :D Hyvä ettei kinastelu ollut ihan hirmuisen vakavaa lopulta vaan Dracokin pehmeni!

Kiitos tästä!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Mukava oli lukea taas vaihteeksi vähän Ron/Dracoa, kiva että sun listauksesta löytyi semmoista, miten en ollut aiemmin vielä lukenut. Söpöllä kinastelullakin voittaa mut hyvin puolelleen, koska on ne shipit, joissa yksi tapa osoittaa läheisiä välejä on kinastelu, on niin perhanan kivoja :D ♥ Mainiota sanailua oli, ja hauskoja velhomaailmaan sopivia yksityiskohtia, kuten paikkaa vaihtavat tatuoinnit. Sellainen voisi tosielämässäkin olla aika vinkeä. Jos alkaa kyllästyttää sama vanha kuva niin ainakin saisi vaihtelua uudella paikalla. Toki pitäisi itse voida valita se, mihin se siirtyy! 😅

Muistan kun silloin aikoinaan oli itsellänikin tarkoitus kirjoittaa fici haasteen tälle kierrokselle, mutta eipä lopulta onnistunut se yritys. On kuitenkin aina kiva lukea ficejä niiltä, jotka ovat olleet minua taidokkaampia. Hyvin on päässyt sanalista käyttöön, ja lukiessa kivaa lisäviihdettä olikin yrittää bongata haasteen määräämät sanat :D Muutaman muistin niistä omista yrityksistäni, mutta moni kyllä taidokkaasti upposi muun tekstin sekaan eikä mitenkään näyttävästi pistänyt silmään.

Lainaus
Eihän se hymy oikeasti edes ole ärsyttävä.
No awwws, miten voikin näin yksinkertainen toteamus olla niin pehmoinen ♥ Mielessä on tosin yhä se alkupään kuvaus kyseisestä hymystä, niin vähän hajoiluttaa :D Mut sillee hyvällä tavalla. Voi olla vaikka miten hölmö (ja ärsyttävä) virne, mutta kun se on rakkaan henkilön naamalla, on se loppujen lopuksi vähintäänkin ihan kiva :3 ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中