Kirjoittaja Aihe: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)  (Luettu 5149 kertaa)

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Nimi: Paras päivä
Paritus: Vapaavalintainen
Ikäraja: K-11
Kirjoittaja: Vendela
Oikolukija: Merrique
Tyylilaji: Romantiikka, siirappi

Tiivistelmä: Hetki helmikuussa, kaksi toisiaan rakastavaa ihmistä muiden ympäröimänä.

Vapaa sana: Osallistuin Salainen ystävä -haasteeseen, ja sain ystäväkseni Lyran. Hän toivoi jotain Harry Potteria missä ei olisi angstia tai suruja. Ikäraja on nyt nippanappa tuon vaaditun, anteeksi siitä Lyralle. Mutta tässä olisi hieman pörröinen söpöstely johon jokainen voi itse miettiä mieluisen parituksen :)




PARAS PÄIVÄ

~ * ~

Helmikuun aurinko paistaa ikkunasta sisälle ja pienet pölyhiukkaset leijuvat ilmassa. Seisot huoneen toisella puolella ja nojaat rennosti seinään. Katselen, kuinka kuuntelet hymyillen muiden juttelua, mutta silmäsi harhailevat, tiedän, että muistelet viime yötä. Haluaisin tulla luoksesi, vetää sinut syliini ja suudella hymyäsi, sillä minäkin muistan.

Silmäsi hohtavat kun nojaudut eteenpäin ja naurat jollekin hauskalle sutkautukselle. Ihmettelen edelleen kuinka paljon voin rakastaa nauruasi, rakastaa sinua. Lämpö läikähtää sisälläni kun muistan ensimmäisen suudelmamme, haparoivan ja hitaan mutta niin täydellisen.

En ollut uskonut, että löytäisin rinnalleni vielä sinun kaltaisesi ihmisen. Olin luullut, että kaltaisesi on varattu vain niille hienoille ja kauniille, ei minunlaisilleni. Siksi jokainen kanssasi vietetty hetki on minulle kultaa kalliimpi, haluan vaalia niitä huolella ja nauttia jokaisesta.

Tunnen olevani maailman onnellisin ihminen. Näen että viihdyt, joten minäkin viihdyn. Nojaan päätäni sohvan selkänojaan ja kuuntelen puolella korvalla muiden puhetta. En kuitenkaan malta ottaa osaa siihen, sillä haluan katsella vielä hetken sinua.

Joku ehdottaa lumisotaa ja äkkiä huomaan olevani eteisessä. Takki, pipo, kengät. Kukaan ei enää tunnusta tupaväriä. Iloinen puheensorina ympäröi minut ja hetkeksi kadotan sinut näkyvistäni. Sitten olet taas siinä, vedät pipoa päähäsi ja seuraat toisia kirkkaaseen valoon hymyillen minulle olkasi yli. Vastaan hymyyn ja tunnen, että voisin seurata sinua maailman ääriin.

~ * ~

Pakkasen punertamat posket, kylmät sormet ja helisevä nauru. Riisun takkiani ja tunnen, kuinka sydämeni heittää voltin kun hipaiset selkääni ohi mennessäsi. Virnistät ilkikurisesti ja tiedän, mitä katseesi sanoo. Myöhemmin.

Tiedän, että meillä on koko loppuelämämme aikaa, mutta olen malttamaton. Haluaisin saada kaiken nyt heti, haluaisin saada sinut itseäni vasten. Haluaisin lämpösi joka paikkaan, mutta tiedän, että minun on odotettava, että olemme taas kahden.

Kaakaotarjotin leijutetaan olohuoneeseen ja ensimmäiset innokkaat ovat sen kimpussa, sinä muiden mukana. Katselen iloista ilmettäsi, hymyilevää suutasi joka suipistuu puhaltamaan kuumaan kuppiin. Toivon, ettei ensimmäinen hörppy polta kieltäsi.

Saan käteeni oman mukini ja vedän sisääni suklaista aromia. Ihmettelen, mitä olen tehnyt ansaitakseni kaiken tämän. Sinut, ystäväni ympärilläni, pakkaspäivän ja loimuavan takkatulen. En valita, yritän tarttua hetkeen ja nauttia, mutta sen tekee vaikeaksi katse jonka luot minuun. Se on lupaus tulevasta ja tunnen vatsassani liitelevän perhosparven.

Makailemme sohvilla, tuoleilla, lattialla. Muistelemme menneitä, nauramme ja hassuttelemme. Tuntuu hyvältä ja oikealta. Joku säätää radiota, etsii sopivaa kanavaa. Irvistelemme rätinälle ja taputamme, kun säädin osuu viimein oikeaan.

Jatkamme juttua siitä, mihin se jäi. Jokaisella on asiaa ja puhumme toistemme suihin. Sinä olet hiljaa ja katsot meitä hymyillen, kaakao on jättänyt suupieliisi juovat ja haluaisin suudella ne pois. En kuitenkaan uskalla rikkoa tunnelmaa ja häpeän itseäni hieman sen vuoksi. En ole niin rohkea kuin haluaisin.

Äkkiä kuulen sen, meidän kappaleemme soi hiljaisella. Sitten olet siinä, vierelläni ja ojennat kätesi.

"Tule."

Vedät minut ylös. Kierrät kätesi ympärilleni ja johdatat minut hitaaseen, keinuvaan tanssiin. Antaudun käsillesi, painan pääni olkapäätäsi vasten ja nautin läheisyydestä. En välitä mitä muut ajattelevat juuri nyt. Tunnen vain sinut aivan kuten olen koko päivän odottanut.

Tuoksusi kiertyy kutittamaan nenääni, hymyilen ja puristan hieman kovempaa. Sydämeni hypähtää kun vastaat kosketukseen. Tunnemme toisemme läpikotaisin emmekä tarvitse sanoja. Paikkani on käsiesi välissä, aivan niin kuin minun paikkani on sylissäsi. Näin on hyvä.

Takkatuli räsähtää ja huomaan havahtuvani hiljaisuuteen. Muut ovat menneet ja kuulen puheensorinaa keittiöstä. He antoivat meille tämän hetken ja arvostan sitä. Tunnen, kuinka huulesi painuvat huulilleni ja toivon, että hetki kestäisi ikuisuuden.




Olisi mukava kuulla kenet sinä näit tässä tekstissä. Ja kumpi heistä oli kertoja?
Olivatko siinä Sirius ja Remus vai Pansy ja Hermione? Vai ehkäpä Tonks ja Luna tai Molly ja Arthur? Ehkä he olivatkin Draco ja Millicent tai Bill ja Seamus? Vai jotkut aivan muut? Valinta on sinun!


« Viimeksi muokattu: 11.04.2018 13:02:11 kirjoittanut Vendela »

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #1 : 01.02.2018 12:54:45 »
Olia kyllä varsin sokerinen ficci! Todella soljuvaa luettavaa, että meni mukavan rennosti lukeminen. Ymmärrän ratkaisun antaa vapauden sille, ketkä hahmot ovat kyseessä (itse ajattelin, että kenties Luna on toinen ja ehkä Ginny? Femmeä nyt enivei), mutta olisin kaivannut jotain pottersidonnaista tähän. Jäi jotenkin hyvin originaalimaku suuhun, kun kiinnikohtaa mihinkään tiettyihin hahmoihin ei ole ja en ainakaan tunnistanut Tylypahkaa tai muutakaan velhomaailmaa kuvailusta. Että jäin hieman kaipaamaan taikuutta tai paikkaa, joka olisi selkeästi linjannut tämän potterficiksi, mutta oikein maistuva ficci silti. :)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #2 : 01.02.2018 15:21:17 »
Kiitos kommentistasi Odo :) Pahoittelen jos sokeri narskahti liian pahasti hampaissa ;D

Erittäin hyvä huomio, että tästä puuttui tuo taikamaailma kokonaan. Nyt kun katsoin tämän läpi kommenttisi jälkeen, niin olet oikeassa. Kirjoitusvaiheessa halusin tietoisesti välttää sitä, etten kirjoita tähän ketään liian itsestään selvää hahmoa, joten siinä sitten jäi tuo taikominen ja muu. Mutta tein nyt pari aivan pikkuviilausta tuonne millä sain tämän sidottua HP-maailmaan, toivottavasti onnistuin.

Tämä toimii varmasti hyvin Luna/Ginny parituksella, tai jollain muulla femmellä :) Kiva kun näit heidät tässä!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #3 : 09.02.2018 14:08:33 »
Aww miten suloinen! Ihana tunnelma ja kuvailu! Itse mietin, kun viitattiin ettei tupaväreistä enää niin välitetä, että ehkä tässä olivat Harry ja Draco... Tai Luna ja joku, kuten Ginny, jotkut Ak:sta.
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #4 : 13.02.2018 20:09:49 »
Kiitos kommentistasi Elfmaiden! Kiva kun näit tässä Harryn ja Dracon, sopisi hyvin heihin tämä ficci. Mutta myös Luna on mahdollinen kyllä, ja ehkä tosiaan Ginnyn kanssa. Mukavaa, että yhdistit tämän AK:n porukkaan :)

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Sielulintu

  • Teen suurkuluttaja
  • ***
  • Viestejä: 799
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #5 : 09.04.2018 13:51:02 »
Kommenttikampanjasta moikka.
Tykkäsin tässä erityisesti tunnelmasta, joka välittyi tästä todella hyvin. Sellasta täysin rakastuneen ihmisen talvipäivän viettoa hyvällä porukalla ja iloisella mielellä. Lumisota ja sen jälkeen nautitut kaakaot kuulostaa ihanalta, ja tapa, jolla tässä puhutaan kumppanista kertoo, että tässä suhde todellakin toimii ja kumpikin rakastaa oikeasti toista. :)

Tässä oli myös joitain kohtia, mistä tykkäsin erityisesti, koska ne paljasti jotakin päähenkilön ajatuksista siitä, miten hän näkee itsensä.
Lainaus
En ollut uskonut, että löytäisin rinnalleni vielä sinun kaltaisesi ihmisen. Olin luullut, että kaltaisesi on varattu vain niille hienoille ja kauniille, ei minunlaisilleni.
Tää välittää musta jotenkin tosi hyvin sen, miten päähenkilö itseensä ja tähän toiseen suhtautuu.

Lainaus
En kuitenkaan uskalla rikkoa tunnelmaa ja häpeän itseäni hieman sen vuoksi. En ole niin rohkea kuin haluaisin.
Tässä kohdassa näkyy mun mielestä hienosti, miten välillä ihan pienetkin jutut saa ajattelemaan, että haluaisi olla jotakin enemmän tai erilainen kuin on.

Kokonaisuutena tykkäsin oikein paljon. Teksti oli tosi sujuvaa, ja hahmojen henkilöllisyyksien paljastamattomuus toimi tässä musta tosi hyvin. Mietin jonkin aikaa, ketkä tästä tulisi mulle eniten mieleen, ja jostain syystä päädyin Dracoon ja Roniin niin, että Ron on kertojana. En oikeen tiedä edes itse, miksi tulin tähän lopputulokseen, mutta jostain syystä nää kaksi tuntuisivat sopivan tähän tosi kivasti. :D
Kiitos paljon tästä päivänpiristyksestä. :)
Tervetuloa tutustumaan kirjoituksiini
ja seikkailemaan
tarinalabyrintin sokkeloihin

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #6 : 11.04.2018 10:52:07 »
Kiitos kommentistasi Sielulintu! Mukavaa että valitsit tämän teksitn kommentoitavaksi :)

Olen todella iloinen, että tavoittelemani tunnelma välittyi lukijalle asti. Myös se, että bongasit tuolta kertojan epävarmuuden itseään kohtaan ja toisaalta myös ihmetyksen siitä, että on löytänyt itselleen niin ihanan parisuhteen oli mukavaa, sillä näitä tavoittelinkin.

Näkemäsi Ron/Draco sopii tähän kyllä todella hyvin! Ja kiva kun tämä toimi tämmöisenä "päätä itse paritus" tekstinä eikä aiheuttanut liikaa päänvaivaa. Kiitos vielä kommentista!

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #7 : 11.04.2018 18:53:46 »
Tämä on aika mielenkiintoinen ficci, koska jos alussa muodostuukin jokin mielikuva keistä tässä voisi olla kyse, niin jollain lailla tilanne on jokin muu kuin Tylypahka. Seuraavassa lainauksessa mainitaan tupavärit, joilla ei tässä hetkessä ole merkitystä. Ja Eteinen, joka viittaa yksityiskotiin tai muuhun sellaiseen kokoontumispaikkaan?

Lainaus
Joku ehdottaa lumisotaa ja äkkiä huomaan olevani eteisessä. Takki, pipo, kengät. Kukaan ei enää tunnusta tupaväriä.

Minä näin tässä Seamuksen (kertojana) ja Blaisen.
Mutta missä he ovat ja missä yhteydessä, jää minulle epäselväksi. Mainitset kuitekin joukon ihmisiä, jotka menevät yhdessä ulos ja palaavat sieltä sisälle olohuoneeseen juomaan kaakaota. Kuulostaa viittaukselta Kotikoloon, sillä siellä sellainen saattaisi olla mahdollista. AK:n kokoontuminenkin saattaisi olla mahdollinen ja Seamus kuului tiiviisti siihen joukkoon. Luihuisista mainitaan että yksikään heistä ei ollut käynyt AK:n tapaamisissa.

Tämä on mielenkiintoista lukea muutaman kerran uudelleenkin ja virittää ajatukset siihen, että kyseessä ovatkin ehkä jotkut muut.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2018 18:59:50 kirjoittanut Fairy tale »

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #8 : 08.08.2018 16:26:33 »
En ole näköjään parhaimmillani vastaamassa näihin kommentteihin. Anteeksi Fairy tale kun olet joutunut odottamaan vastaustani näin pitkään! Kiitos kuitenkin kun olet kommentoinut, oli ilo lukea pohdintaasi joka oli mielenkiintoista.

Kirjoittaessa sijoitin tämän tietoisesti muualle kuin Tylypahkaan. Näin mielessäni selvästi tuon olohuoneen, eteisen ja keittiön missä hahmot ovat, mutta sen veran voin paljastaa omista ajatuksistani, että Kotikolo se ei ollut. Vaikka toisaalta sillä ei ole mitään merkitystä mitä minä olen ajatellut ja kuinka lukija tämän sitten tulkitsee, sillä se on vähän niin kuin koko tekstin idea: päättää itse lukiessa kenestä tämä kertoo ja missä tämä tapahtuu :)

Näit tässä Seamuksen ja Blaisen, toimii muuten tosi hyvin <3 Ihana paritus!

Kiitos vielä kommentistasi ja pahoittelut, että tämä vastaus viipyi näin pitkään.

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Voldemort

  • Vieras
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #9 : 12.08.2018 19:24:03 »
Mä ajattelin, että kertoja olisi Weasley ja jostain syystä toisesta osapuolesta tuli mieleen Draco, mutta siitä eteenpäin en osannutkaan enää päättää. Minä en kaivannut tähän mitään lisää Potter-sidonnaisuutta. Tupavärit oli mainittu niin arvelen kuten joku muukin, että kyseessä olisi eri tupaan kuuluvia ihmisiä. Kertojan sukupuoltakaan en oikein osannut päättää, nautin vain kauniista tekstistä. Se vei mukanaan ja antoi hyvän tuulen.  :)

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #10 : 12.08.2018 21:23:32 »
Kiitos kommentistasi Voldemort!

Minusta on joka kerta ihanaa nähdä miten erilaisia pareja tästä tekstistä luetaan. Ja joka kerta luen tekstin itse läpi ja näen siinä juuri sen parin mikä lukijallakin on ollut mielessä :)
Sanoit, että näet kertojana Weasleyn, et kuitenkaan tarkentanut kenet heistä. Itse jotenkin automaattisesti ajattelin, että tarkoitit Ronia mutta kyllähän se voi olla kuka vain. Draco toisena osapuolena toimii kyllä tosi hyvin. Joten hienosti toimii tämäkin paritus :)

Mukavaa kun teksti antoi hyvän tuulen! Minäkin tulen hyvälle mielelle tällaisesta kommentista <3 Kiitos!

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

The Mind

  • ***
  • Viestejä: 174
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #11 : 13.08.2018 16:37:26 »
Ihana, jotenkin erilainen teksti kuin mitä olen viimeaikoina lueskellut. Lukija saa tavallaan päättää, kenestä on kyse. Jännä. Mä taas jotenkin ajattelin, että toinen henkilöistä on 17-vuotias Neville, mutten osannut päättää hänen pariaan. Luultavasti joku ihan sivuhahmo, jota ei ole kirjoissa mainittu.

Voldemort

  • Vieras
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #12 : 13.08.2018 20:28:08 »
Vendela. mä en jotenkin osannut päättää, mutta vahvimmat ehdokkaat oli Ginny ja Ron, koska jostain syystä mun päänuppni vaan keksi päättää, että vastapuoli oli Draco. Tällaisesta kauniista romantiikasta tulee aina hyvälle tuulelle ellei ole niin myrskyisellä päällä, että se alkaa ärsyttää.  ;)

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #13 : 16.08.2018 11:19:11 »
The Mind: Kiitos kommentistasi :)
Mukavaa, että näit tässä Nevillen, hän on ihana hahmo ja sopii kyllä tähän tarinaan hyvin. Tykkäsin kirjoittaa tästä tämmöisen, että lukija saa itse päättää itselleen mieluisen parituksen ja on kiva huomata, että se on ollut monille mieleen. Ihanaa, että tykkäsit tästä!

Voldemort: Kuten tuossa jo sanoin aikaisemmin, niin Draco on kyllä nappivalinta. Ja jännää kyllä, sekä Ginny että Ron sopii tässä hänen parikseen tosi hyvin. Jännää siksi, että jostain syystä minulla on päässä ongelma parittaa Dracoa kenellekään Weasleystä. Olen toki jonkun sellaisen ficin lukenut, mutta itse en ehkä ensimmäisenä ajattelisi että tässäpä paritus josta lähden kirjoittamaan, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Kivaa kuitenkin kun tulit vielä kertomaan keitä Weasleytä olit ajatellut :)

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #14 : 11.11.2021 16:46:26 »
Tän sai lukea miten halusi, joten don't come for me kun kerron että luin tän parituksella Steve/Tony, mutta Tylypahka!AU:na :''DD Siis oikeesti, toi kertoja kuulosti vaan jotenkin niin Steveltä, että se tuli ihan yrittämättä! Tuollainen epävarmuus ja ajatus siitä, että toinen olisi varattu vain hienoille ja kauniille, tuo tietynlainen ujous jne. Mutta oli kyllä kieltämättä erilainen kokemus lukea tällaista tekstiä, johon hahmot sai kuvitella itse :D

Joka tapauksessa, oli paritus mikä hyvänsä, niin ai että kun tää oli söpö ja sokerinen :3 Samalla tuli ihanan talvinen fiilis lumisodasta ja kuumasta kaakaosta, olispa oikeesti kunnolla jo lunta eikä tätä harmaata vesisadetta...

En muista luinko tätä ennen kuin teit noita kertomiasi muokkauksia, mutta ainakin nyt tässä oli musta ihan riittävästi hienovaraisia viittauksia Pottereihin - mun oli ainakin helppo kuvitella nämä tapahtumat Tylypahkaan ♥


ava & bannu © Inkku

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #15 : 11.11.2021 20:19:43 »
Angie, tämmöisen vanhuksen menit sitten kaivelemaan esiin ;D Mutta awws miten ihanaa, että näit tässä Stonyn TylypahkaAU:na, ihan loistavaa! Ja nyt kun luin tämän itsekin uudellen noiden lasien kautta niin kyllä vaan, he siinä voisivat hyvinkin olla :D Kivaa että tykkäsit fiiliksestä ja myös sokerin narsunnasta hampaissa. Lumi olis kyllä kiva ihan näin IRL, joten toivottavasti sitä saadaan pian! Lämmin kiitos kommenstista ♥

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #16 : 22.12.2021 02:05:23 »
Vaihdokkaista hyvää yötä! :)

Onpa hauska idea kirjoittaa Potter-maailmaan sijoittuva teksti tällä tavoin, että hahmot ja paritus jäävät tulkinnanvaraisiksi ja lukijan päätettäviksi! Jotenkin vapauttavaa ja kiehtovaa, koska näin teksti muovautuu omanlaisekseen jokaisen lukijan mielessä ja tarjoaa varmasti itse kullekin mieluisaa hahmo- ja paritusfiilistelyä. Pidän siitä, miten kaiken tulkinnanvaraisuudenkin ohessa teksti sijoittuu kuitenkin selvästi taikamaailmaan, kun tupavärit unohtuvat ja kaakaotarjotin leijuu. Minulle tässä on juuri sopivasti Potter-sidonnaisuutta, jotta tämä on helppo sijoittaa tuttuihin paikkoihin ja tutuilla hahmoilla. ♥

Huvittelin lukemalla aikaisempia kommentteja ja muiden tulkintoja, ja hämmästyin siitä, ettei kukaan kommentoineista ole nähnyt tässä Siriusta ja Remusta! Itse nimittäin tulkitsin heidät hahmoiksi välittömästi, heti ensimmäisistä virkkeistä asti, ja niin että Remus on kertoja. Rento seinään nojailu, muiden jutuille hymyily, hohtavat silmät, selän hipaisu ja ilkikurinen virne huutavat minulle Siriusta niin, ettei tarvinnut harkita. ;D Remukselle puolestaan sopii mielestäni hyvin tietynlainen epävarmuus, epäusko sitä kohtaan että on löytänyt ja ansainnut niin upean ihmisen rinnalleen. Sitä on kirjoissakin havaittavissa. Myönnettävä on, että tähän tekstiin sopivat kyllä hyvin monet hahmot (Angien Steve/Tony-tulkinta on ihan huippu ja hyvin sopiva sekin! :D), ja olen vain vieläkin aivan fiiliksissä tällaisesta ratkaisusta, joka antaa sijaa jokaisen omille kuvitelmille ja shipeille.

Kertojan äänestä ja kuvailusta välittyy minusta kaiken aikaa kauniisti se, miten paljon hän ihailunsa ja ihastuksensa kohteesta välittää, ja siitä on kuplivan kutkuttavaa lukea. Esimerkiksi tämä:
Toivon, ettei ensimmäinen hörppy polta kieltäsi.
Minusta on niin sympaattista, miten kertoja havainnoi kaikkea toisen tekemää ja pysähtyy ajattelemaan jopa tällaista toivomusta, josta henkii vilpitön ja pyyteetön halu sitä kohtaan, että toisella on kaikki hyvin, pienistä yksityiskohdista lähtien. Ihanaa!

Nautin myös kovasti tämän tarinan talvisuudesta, lumisodasta ja kaakaosta ja rennosta yhdessäolosta, jossa kahden hahmon välillä on kipinöivää vetovoimaa ja yhteinen salaisuus. Loppu on hellyttävä, kun pari tanssii lähekkäin ja unohtaa hetkeksi kaiken ympäröivän. Muutkin ovat leppoisissa tunnelmissa, kun suovat parille tämän keskinäisen hetken. Tulee lämmin fiilis hyväksynnästä ja siitä, että elämä kantaa. ♥

Lisäksi pidän kovasti tarinan nimestä. Se on yksinkertaisen toteava, mutta kertoo samalla niin paljon. Tulee sellainen kutina, että tämä nimenomainen päivä todella jää hahmojen mieliin ja sydämiin erityisen merkityksellisenä.

Kylläpä tämä ihastuttava tarina lämmitteli tänä pakkasyönä, niin mieltä kuin sydäntä. Kiitos! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #17 : 29.12.2021 08:36:29 »
Voi olipa tämä kiinnostava! Ehkä jotenkin vähän erilainen sinulta... Hyvällä tavalla toki. Mun drarryrillit yrittivät lukea tän aluksi hoodeenä, tai ainakin että katseen kohteena olisi ollut Draco koska se on kaunis ja ilkikurinen. Mutta jälkikäteen ehkä Luna/Ginny olisi toiminut paremmin... No tämän voi lukea uudelleen ja kuvitella sitten jotkut toiset :D hauska idea joka tapauksessa!! Olit tainnut tehdä jotain muutoksia, koska mä ainakin sain hyvin kiinni taikamaailmasta, mutta kuten joku muukin kommentoi, ehkä ei kuitenkaan Tylypahka... Kotikolo enemmänkin, mutta miksei drarry voisi olla sielläkin :33

Oot monipuolinen ja taitava kirjoittaja! Oon pahoillani että pidin sua itselläni näin kauan ihailijakaartissa 🙈🙈🙈 nyt tämän myötä vapautan viimein!!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Paras päivä (K-11, vapaavalintainen paritus, oneshot)
« Vastaus #18 : 31.12.2021 15:36:11 »
Walle, jee, kivaa että tämäkin tuli sulle Vaihdokkaiden kautta :D Ja Sirius/Remus todellakin! Sitä ei olekaan kukaan muu tosiaan nostanut esiin ja hyvin toimii tässä ja todellakin juuri niin päin, että Remus on kertojana :D Mutta kuten sanottu, niin mikä vaan toimii kun on oikeat lasit ja vaikka tässä taikavivahdetta onkin niin miksipä ei joku muukin fandom istuisi tähän. Tämä kommenttisi oli aivan tosi ihana ja sai minut hymyilemään. Olit nostellut tuolta ihania yksityskohtia esiin ja oli mukavaa lukea, että mitkä hommat tässä toimivat juuri sulle :) Kiitos paljon kommentista ja vielä uudestaan hyvät uuden vuoden toivotukset ♥

kaaos, jokainen Drarristi lukee tässä ihan varmasti juuri nämä hahmot ;D Saatoin jopa itse vähän heitä ajatellakin kun tätä kirjoitin ;) Mutta yhtään en kyllä muista enää että miten päin heitä tässä mietin. Toki mös Luna ja Ginny istuvat tähän mainiosti! Muutokset mitä tähän jälkikäteen tein olivat todella pieniä, lähinnä kosmeettisia juttuja jotka korostivat taikuutta :) Kiitos ihan tosi paljon niin tästä kommentista kuin siitä, että ihailit minua tuon haasteen myötä ♥ Säkenöivää uutta vuotta sulle ja törmäämme varmasti vielä moneen kertaan puolin ja toisin Drarryn parissa :D

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!