Kirjoittaja Aihe: Lucifer: Joulu paholaisen kanssa, S, Lucifer, Chloe & Trixie  (Luettu 1846 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Nimi: Joulu paholaisen kanssa
Fandom: Lucifer (tv-sarja)
Genre: draama
Hahmo(t): Lucifer, Chloe & Trixie
Ikäraja: Sallittu
Vastuuvapaus: En omista mainiota tv-sarjaa ja tämäkin on vain hupailua vailla palkkiota.
A/N: Joulukalenteriin 2017 kirjoitettu ja ensikosketus tähän fandomiin.




Joulu paholaisen kanssa

Lapset kiemurtelivat tuoleillaan odottaessaan, että koulupäivä päättyisi. Joulu oli aivan nurkan takana ja loma odotti lapsia kuten myös lahjat ja jouluherkutkin. Opettaja kysyi, miten lapset viettäisivät jouluaan.

“Vietän joulun äidin ja paholaisen kanssa”, Trixie vastasi ja hymyili. Hän odotti sitä innolla.


Trixie istui huoneessaan ja puristi pehmoleluaan vasten rintaansa. Hän kuuli, miten äiti ja Lucifer riitelivät oven toisella puolella. Kyllähän aikuiset kinastelivat tuon tuostakin, mutta kyllä Trixie oli nähnyt, miten äiti katsoi Luciferia, vaikka tämä hölmöilikin usein.
“Sinä et ole paholainen! Ja et voi enää sanoa niin Trixielle! Opettaja pyysi minut puheilleen, kun hain Trixien koulusta ja tiedätkö, mitä hän sanoi? Hän sanoi, että lapsellani on pahoja ongelmia uskoessaan, että viettää joulun paholaisen kanssa! Olen katsellut omituisuuttasi —”
“Mutta minähän olen paholainen, rikostutkija!”
“Minä en jaksa enää tätä. Annat huonoa esimerkkiä Trixielle ja hetken minä jo luulin —”, Chloe parahti.
“Mitä sinä luulit?” Trixie pystyi kuvittelemaan, miten Lucifer virnisti.
“En mitään, en luullut yhtään mitään. Paholaispuheiden on loputtava. Trixie pitää sinusta, mutta tämä ei voi jatkua näin.” Trixietä harmitti, miten uupuneelta äiti kuulosti, mutta hän tiesi aikuisten sopivan riitansa.
“Mene pyytämään anteeksi ja kerro hänelle totuus”, äiti vaati.

Trixie kuuli, miten äidin askeleet loittonivat keittiöön ja Lucifer koputti oveen.

“Hei, pieni ihminen”, Lucifer sanoi hymyillen ja käveli Trixien sängyn viereen. Trixie huomasi, että Lucifer ei oikein tiennyt, mitä sanoa ja oli pahoillaan riidastaan Chloen kanssa.
Lucifer jatkoi: “Rikostutkija haluaisi, että puhuisin sinun kanssasi —”
Trixie viittoi Luciferin lähemmäs ja mies kohotti kulmiaan.
“Minä tiedän, että sinä olet paholainen. Ja tykkään sinusta silti”, Trixie sanoi ja halasi sängyn reunalle istunutta Luciferia, joka ei tiennyt, yllättyikö enemmän läheisyydestä vai lapsen sanoista.
“Olet oikeassa! Tietenkin minä olen paholainen”, Lucifer tokaisi.
“Äitikin pitää sinusta”, Trixie sanoi ja virnisti. “Meille tulee oikein kiva joulu.”
Vaikka Lucifer ei ymmärtänytkään oikein ihmisten juhlaa, silti pikkuihmisen sanat lämmittivät häntä. Ehkä paholainen sittenkin oli pehmenemässä.
Trixie hyppäsi sängyltä ja lähti äitinsä luokse jättäen Luciferin miettimään. Lucifer ei voinut kieltää, miten tarkkanäköinen ja hyvä Trixie oli. Oli selvää, että tyttö menisi Taivaaseen, mutta Lucifer toivoi, ettei sitä tapahtuisi pitkään aikaan ja edessä olisi vielä monta joulua.

Lucifer lähti tapansa mukaan kiireellä ja nauru huulillaan, eikä selittänyt lähtöään, joka sai rikostutkijan hermot entistä kireämmäksi. Trixiellä oli kuitenkin aavistuksensa ja tämä vilkuttikin reippaasti paholaisen perään, joka oli kadonnut yhtä nopeasti kuin oli tullutkin.

Luciferin kiirehtiessä tämä mietti, miten yllättäisi rikostutkijan ja Trixien. Lahjat, jotka hän toimittaisi pehmittäisivät kyllä rikostutkijan ja kaikki olisi taas kuten ennenkin. Ehkä ihmisten juhlassa sittenkin oli jotain ideaa tai ainakin Lucifer tiesi, keiden kanssa sen halusi viettää.

“Ja tykkään sinusta silti”, kaikui jossain Luciferin mielen perukoilla, eikä hän säästellyt lelukaupassa valitessaan suurimman nallen, joka kaupungista löytyi.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Ööh, mikshän ihmeessä mie en oo tätä aiemmin lukenu? :o

Noh, nyt korjasin erheeni ja yritän tässä nyt vielä raapustaa jonkunlaisen kommentinkin. :D Voi että tää oli suloinen teksti! Tai siis ainakin tuo Luciferin ja Trixien välinen pikkuhetki oli kyllä niin awwws, että... ♥ Yleensä en ole lapsihahmoista sarjoissa niin välittänyt, mutta Trixiestä ei kyllä voi mitenkään olla tykkäämättä! Se vaan on niin suloinen. :3

Haha, toi alku oli kyllä niin tyypillistä Chloe-Lucifer -antia. Lucifer kertoo oikeasti totuuden, mutta Chloe ei vaan millään usko sitä, mutta toisaalta, onhan se kieltämättä nyt vaikeaa ajatella Luciferia paholaisena, kun se kuitenkin on pohjimmiltaan hyväsydäminen. :) Ja ei kyllä ole mikään ihme, jos Chloe ja Trixie on saanu sen pehmenemään. Tästäkin tekstistä välittyi hyvin rivien välistä se, että Lucifer tosiaan välittää Chloesta, ja tietää, miten tämän saa lopulta leppymään. :D

Ja awws, mielikuva Luciferista ostamassa nallea Trixielle. ♥ Niin älyttömän suloista. ♥ Tämän tekstin perusteella voisin veikata, että kyllä kolmikko sai kun saikin viettää kivan joulun keskenään. ;D Tykkäsin tästä kovasti, tätä oli ihana lukea, ja vaikka jouluun onkin vielä aikaa, niin miksipäs sitä ei olisi voinut hieman fiilistellä joulua kesälläkin(?). Tästä tuli tosi lämmin fiilis ja hyvä mieli. :D

Tuhannet kiitokset tästä suloisesta pätkästä! ♥
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Simma

  • The Witch
  • ***
  • Viestejä: 419
  • banneri © Ingrid
Lainaus
Opettaja kysyi, miten lapset viettäisivät jouluaan.

“Vietän joulun äidin ja paholaisen kanssa”, Trixie vastasi ja hymyili.

Voin vain kuvitella opettajan hämmentyneen ilmeen tämän vastauksen jälkeen. :'D Ja voin myös kuvitella millaisen vastauksen opettaja saa kun joulun jälkeen lapset palaavat kouluun ja kertovat millainen joulu heillä oli.

Tämä on tosi suloinen fikki. Tykkään siitä miten dialogipainotteinen tää on, ja miten tuo aikuisten riita on kerrottu Trixien näkökulmasta. Trixie on fiksu lapsi, ehkä jopa äitiään vähän fiksumpi, ainakin jossain asioissa kun hän näkee mikä Lucifer on miehiään.

Hyvin lucifermaista vetää joululahjojen osto hieman överiksi valitessaan sen kaikista suurimman nallen. Ja varmaan koko joulun juhlimisen ylipäänsä. Jos jotain tekee niin se on tehtävä sitten kunnolla, kaikki tai ei mitään! : D

Joo, tämä teema sopi kyllä hyvin näin elokuuhun, mutta tää fikki nyt nousi tuolta pinnalle niin en voinut olla lukematta!

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Kaiken maailman kommentit ja Hormipulverin Lucifer-topa kiidättivät minut tänne! Muistan sun kirjoittaneen tämän silloin 2017, jolloin en itse ollut vielä tutustunut sarjaan sen tarkemmin, joten nyt tämänhetkiset neljä kautta katsottuani olikin kiva palailla tämän ääreen. :3

Osut tässä mun mielestä tosi monella tavalla kivoihin juttuihin, enkä osaa nyt organisoida ajatuksiani järkevästi, joten ranskalaisilla viivoilla:

- Trixien ottaminen keskipisteeseen on mielenkiintoinen ja fiksu ratkaisu: tyttö kun ei saa itse sarjassa ihan hirveästi ruutuaikaa ainakaan myöhemmin, tämä oli tosi raikastavaa ja antaa mahdollisuuden tuoda myös kertojaääneen vähän erilaista vibaa.

- Etenkin Luciferin vuorosanat ja toiminnan kuvaus olivat tässä upealla tavalla häntä itseään niin vahvasti. Siitäkin, kun Trixie toteaa tietävänsä Luciferin olevan paholainen ja tykkäävänsä hänestä, Lucifer tietysti vastaa keskittyen vain ja ainoastaan tuohon identiteettiään koskevaan puoliskoon ;D Ja totta kai joululahjoissakin Luciferilla on ensisijaisesti ajatuksena se, että sitten Chloe ja Trixie tykkäävät taas hänestä ja palataan vallitsevaan asiantilaan.

- Sarjassa on välillä käytetty tuollaista "leijuva ääni" / voiceover -ratkaisua (kai?! siitä on taas pari kuukautta kun oon sarjaa viimeksi kattonut :P), joten tässäkin tuo ekan parin rivin ottaminen vähän niin kuin sellaiseksi oli kiva rakenteellinen yksityiskohta.

Tää oli kiva teksti, onneksi tuli palailtua tänne! Kiitos <3