Kirjoittaja Aihe: Vikings (TV-sarja)  (Luettu 350 kertaa)

flawless

• Deathbat
  • Administrator
  • Folie à deux
Vikings (TV-sarja)
« : 11.01.2018 11:32:31 »

Jutellaanko hetki Vikingseista, jooko jooko? Joo!

Erityisesti musta olisi mukavaa spekuloida meneillään olevaa kautta (spoilimerkinnät muistaen toki) sellaisten kanssa, jotka seuraavat sitä myös viikoittain suurella innolla. Mitä seuraavaksi tapahtuu? Team Lagertha vai Team Ivar? Kumpi voittaa vai voittaako kumpikaan? Oliko Lagerthalta väärin tappaa Aslaug? Kuka on Ragnarin pojista paras? Lempihahmoja, inhokkeja? Menikö sarja pilalle Ragnarin kuoltua? Onko Floki ihan täysin hullu vai vähän vaan? Mitä olet mieltä Pääkkösen ja Franzenin suorituksista sarjassa? Mitä Rollo oikein touhuaa? Tykkäätkö sarjan juonesta ja miljööstä, kiehtooko historiallinen draama? Onko torstai sunkin lempipäivä viikossa, koska lisää Viikinkejä?
POISSA

flawless

• Deathbat
  • Administrator
  • Folie à deux
Vs: Vikings (TV-sarja)
« Vastaus #1 : 16.01.2018 15:10:30 »
Tulen lätisemään omia mietteitäni ylläolevista asioista ja vähän muustakin, jos joku vaikka liittyisi mun seuraani sen johdosta että on vähän enemmän materiaalia keskusteltavaksi :)

Mä olen henkeen ja vereen Team Lagertha! Lagertha on, Ragnarin lisäksi ofc, mun ehdoton lempparini. Tykkään badass naishahmoista ja Lagertha on juuri sitä. Hänellä on rankka ja monivaiheinen tarina ja hahmo on musta kehittynyt tosi paljon. Ragnar oli eri tavalla kiinnostava, lähinnä mielenkiintoinen oikkuineen ja kiehtova hahmo kun ei ikinä tiennyt mitä se keksii seuraavaksi tehdä. Hyvällä, ja välillä vähän pahallakin, tavalla hullu. Ragnarin kuolema kieltämättä vei tietyllä tavalla mukana ison palan sarjasta pois, mutta toisaalta musta se oli tavallaan pakollistakin tapahtua pikkuhiljaa. Sarjassa ollaan kuitenkin edetty jo niin vuosikausia että tarina ei voisi historiaa mukaillen jatkua ilman Ragnarin kuolemaa. Musta se oli toteutettu todella selkäpiitä karmivan hyvin ja toisaalta musta sarja on myös jatkunut hyvänä sen jälkeen. Ragnar on sarjassa vielä hyvin läsnä ja hänen kuolemaansa on tavallaan käytetty juonta edistävänä tekijänä vieläkin ("The consequences of Ragnar's death have not yet played out. You have only seen the beginning of the end. So now prepare yourself for what is to come.") Ragnar oli sarjalle ikään kuin se merkittävin punainen lanka ja oli kieltämättä rohkeaa tappaa sarjan päähahmo, varsinkin niin rakastettu ja kiinnostava hahmo kuin Ragnar. Itsekin siitä kiukuttelin hetken aikaa, mutta sarja on yhä musta mielenkiintoinen ja seuraan ihan yhtä suurella innolla vieläkin.

Inhokkeja sitten taas... No Aslaug oli musta aika kauhea :D Mä en tykännyt siitä että Ragnarin ja Lagerthan väliin tuli joku, vaikka se olikin juonellisesti välttämätöntä, jotta Ragnar saisi lisää jälkeläisiä. Sen lisäksi musta Aslaug oli vähän vastenmielinen persoona, jotenkin vähän heikko ja tuntuu että sen merkittävin teko oli olla vain lastentekokoneena Ragnarille. Mä ymmärrän Lagerthan mustasukkaisuuden ja katkeruuden siitä, että Aslaug "vei" Ragnarin häneltä ja pystyi antamaan tälle jälkeläisiä, johon Lagertha ei itse kyennyt. Mustasukkaisuus yhdistettynä siihen riittämättömyyden tunteeseen, suruun, katkeruuteen ja kaunaan, niin en ihmettele vaikka Lagertha halusi kylmätä muijan sopimuksesta huolimatta. Musta se oli oikeutettu kosto. Ivarista en aluksi tykännyt ollenkaan, mutta tuoreimmalla kaudella oon jonkun verran tavoittanut hahmon karismaa ja pidän häntä kiinnostavana hahmona. Vihaa ja hulluutta täynnä olevana ja aika semi-inhottavana, mutta kiinnostavana :D Ivar on Ragnarin pojista ehdottomasti mielenkiintoisin. Björn on silti mun kestosuosikki pojista, lähinnä koska hahmon kasvua ja kehitystä on saanut seurata niin pitkään ja se on pitkän linjan tuttu hahmo ja pohjimmiltaan musta hyvä mies ja taitava soturi. Ubbellekin mulla on pieni soft spot, se muistuttaa mua tietyllä tapaa Ragnarista, siitä sen rauhallisesta ja fiksusta puolesta. Hvitserk taas tuntuu vaan peesaavan aina joko Ubbea tai Ivaria ja olevan kovin persoonaton ja hajutonmauton hahmo, hänessä en näe kauheasti mitään kiinnostavaa. Olisi kiva, jos hahmon taustan antama potentiaali hyödynnettäisiin ja Hvitserkistä tehtäisiin jotain muutakin kuin vain pelinappula veljestensä välillä.

Tykkään hirveesti siitä, että sarjassa on niin paljon pohjoismaisia näyttelijöitä mukana. Erinomainen casting on sen suhteen, ja muutenkin, tehty. Pääkkönen ja Franzen ovat sujahtaneet sarjan miljööseen yllättävän uskottavasti, olin ihan tosi yllättynyt siitä. Kyseessä on kuitenkin kotimaisessa telkkarissa niin paljon nähdyt naamat, että olisin odottanut heidän vievän vähän jotenkin uskottavuutta pois, kun yhtäkkiä sarjassa onkin pari kymmenistä kotimaisista rooleista tuttua naamaa, mutta ei. Nopeasti siihen tottui ja molemmilta on ollut hyvät roolisuoritukset. Erityisesti Franzen ei kalpene muille ollenkaan vaan on näyttänyt musta oikein hyvän taidonnäytteen Haraldina, enkä voisi kuvitella rooliin ketään muuta, niin hyvin hän on siinä suoriutunut. Pääkkösen korkea ääni ja englannin kankeus jonkun verran häiritsevät yhä, mutta oon oppinut tykkäämään hänen puhetyylistään ja muuten hänenkin roolisuorituksensa on ollut musta hyvä.

Spoiler: näytä

Viimeisimmän jakson taistelukohtaus oli musta aika laimea loppujen lopuksi, olisin odottanut jotain vähän suureellisempaa. Ja koko ajan odotin, että Ivar hoksaisi strategian ja vetäisi jonkun ässän hihastaan, mutta ei. Aika tylsähkö taistelu ja jos tämä oli se iso sisällissota ja lopun alku, niin melko antikliimaksinen sellainen :D Odotan siis innolla seuraavia jaksoja, että milloin oikeasti paukahtaa isosti.

Oonko ainoa joka ihmettelee sitä Ivarin kävelyhökötystä? Joku sitoo putket jalkoihin tyypille jolla ei ole luita jaloissa ja sitten se yhtäkkiä alkaakin kävelemään kuin vanha tekijä, ookoo :D Ymmärrän että maankamaralla liikkuvaa hahmoa on varmaan vaikea kuvata ja on kaikin puolin kätevämpää, että Ivar pääsi jaloilleen, mutta se on musta yhä aika epäuskottavaa.
POISSA