Kirjoittaja Aihe: Potter-hahmojen lempinimet  (Luettu 30414 kertaa)

Mikaela

Vs: Potter-hahmojen lempinimet
« Vastaus #80 : 15.06.2011 22:59:20 »
Mä en käytä lähes ollenkaan Potter-hahmoista lempinimiä, jos ei ne ole canonia itsekin. Bellatrixista puhun siis Bellana ja Ronaldista Ronina, mutta kaikki maholliset Voldut, Dumppikset, Hartsat, Draksut, Jampat yms Rempat ei todellakaan mene.

Joskus oon heikkona hetkenäni sanonut Siriusta Sirreksi, mutta se ei kyllä tule tapahtumaan uudestaan.

räiskeperäinen sisulisko

• kamelikuiskaaja
« Vastaus #81 : 18.09.2014 16:09:46 »
Vihaan sitä kun Hermione lyhennetään 'Mioneksi. Saan siitä ihottumaa.

Muutenkin nämä lempinimet on kamalia. Dracsu, tai pahempaa, Dracsunen. *puistatus*

Hartsa Harrysta menee itselläni joskus puheen sekaan mutten voisi kuvitellakaan että käyttäisin sitä tekstissä.
(Matikan openi nimi on muuten Harri ja häntä sanotaan, ainakin jotkut, Hartsaksi:))

Mutta siis nämä mesenimet mihin törmää. En nyt rupea luettelemaan.

Ränts

• Sähinkäinen
  • Puuskupuh
« Vastaus #82 : 18.09.2014 18:44:02 »
Minä kyllä melko uskollisesti käytän hahmoista ihan niitä alkuperäsiä nimiä sen kummemmin vääntelemättä. Joitain lempinimiä tulee joskus käytettyä, mut vaikka olisinkin antanut hahmolle "lempinimen", käytän yleensä mieluummin alkuperäistä.

Kalkaros --> Sev tai Kalkkis, yleensä jälkimmäinen koska oon jotenki tottuneempi käyttämään tyypin sukunimeä.
Dumbledore --> Dumppis
Regulus --> Reg

Ja no, joskus hyvin harvoin tulee väännettyä Remuksen nimeä (Remppa tai Rem yms...), vaikka aika lailla kaikki siitä nimestä tehyt vännökset kuulostaaki vähän oudoilta. Sit jos hahmolla on jo ite siinä sarjassa joku lempinimi (esim. Bellatrix --> Bella), ni niitä lempinimiä saatan käyttää.
Taukki, vollotus, listaus, nipistys...

Kiitos avasta .jouruding. !

mangos

• Vieras
« Vastaus #83 : 19.09.2014 21:48:18 »
Haha, kaikki lempinimet teki katoamisen päästä kun aloin kirjoittaa tätä  ;D

Remus on Remppa tai Rem (tai Kuutamosta me useimmiten puhutaan)
Sirius on Sirre tai harvoin Siri
Harry on jostain syystä meillä aina Harrypotter (kyllä, yhteen lausuttuna ja kyllä, kaikki aina hajoilee tälle)
Dumbledore on Dumblis melkein poikkeuksetta

Muista hahmoista käytetään sitten ihan oikeita nimiä. Sirre ja Remppa nyt on yleisimmät. Tai Siri ja Rem.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2014 00:21:02 kirjoittanut mangos »

Luna-FAN

• juonittelupelaaja
  • Kuka, mitä, missä?
« Vastaus #84 : 22.09.2014 10:08:00 »
Nohh, ainaskin Dumbledorea kutsun joskus Dumleksi, ja Harrya Harri Potteri:ksi, i Potter-nimen lopussa! :D
Ja joskus pienenä Voldemort oli, hui, Volttimortti! Nyt mennään ihan Pimeyden Lordilla.
Tervetuloa Kylä-foorumille, juonittelupelien ystävät :)

Poissaolevainen kevään ajan, palaan kesäkuussa.

Don´t worry. Be happy.

TheGinger

• Vieras
« Vastaus #85 : 11.01.2015 23:33:38 »
Harrya olen aina sanonut Harryksi, tosin yhden kerran sanoin kaverilleni Potta Potter (Dracolta tarttunut krhm..) mutta muuten Harryn kuuluu olla Harry.

Hermionea olen alkanut kutsumaan yhä useammin Mioneksi, varsinkin parin ficin jälkeen, jossa Ron ja Harry käyttivät hänestä tätä muotoa. Ihastuin siihen heti silllä minusta Hermy ja Hermi kuullostavat tyhmiltä. Särähtävät ikävästi korvaani :P

Ronia tulee yhä useammin kutsuttua hänen koko nimellään. Ronald. Joskus ajattelen häntä mielessäni Ronyks, muttakäytännössä se ei ole toiminut.

Ginnya kutsun usein Ginnyeksi tai Giniksi. Kalkarosta sanon Snapeksi ja Rossiksi. Voldemort muuttuu suussa usein Voldieksi  :D

Quibbler

• Luihuinen
  • Potterhead? Always.
« Vastaus #86 : 08.05.2015 07:56:14 »
Lempinimiä ei paljon tule käytettyä, mutta on minulla muutama sellainen.

Voldemort on Voltsu tai Volde. Lucius on Lusse ja kai setäosaakin käytän joskus. Bellatrix on Bella tai Bella-täti. Ei tule nyt muita lempinimiä mieleen.

leofurioso

• Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
« Vastaus #87 : 08.05.2015 13:23:44 »
Itse oon huono melkein käyttään lempinimiä Potter-hahmoille, mutta Severuksesta usein käytän muotoa Sev tai sitten ihan Snape/Kalkaros, Voldemortista tulee joskus käytettyä Tom-nimitystä ja joskus oikein heikkona hetkenä se on Voldy ja sitten Rodolphus on Rodo. Joskus kyllä esim. Siriuksesta nähty Sirre aiheuttaa vatsanväänteitä, mutta toisaalta Reguluksen sitten joskus kuitenkin lyhentää Regiksi.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Chiakara

• Murmeli
  • Ne ne Papa ja sitä rataa
« Vastaus #88 : 11.06.2015 08:13:20 »
Enpä minäkään niitä lempinimiä paljoa käytä, mutta:

Harry - Harri

Oliver Wood - Ollie

Voldemort - Voldu

Rakkaita lapsia en hylkää eikä Manaro niitä pois anna

Pipe

« Vastaus #89 : 25.06.2015 21:31:02 »
Voldemort - Voldu

Remus: Kuutamo (tietenkin), Reppu,
Sirius: No Sirre tietty
Hermione: Ihan vaa mione.
Dumbledore: Dumbbis
Regulus: Regu
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
♥Twc♥

Ava by: Ingrid

neaemilia

• Vieras
« Vastaus #90 : 14.01.2016 19:52:59 »
Puhuessani itse hahmoista käytän noita perus suosittuja lempinimiä. Mutta kirjoittaessani käytän vain oikeita nimiä. Severus on Sev vain Lilyn suusta  ;D

Pheebs

• Yankee Soul
« Vastaus #91 : 14.01.2016 22:39:56 »
Itselleni Lucius on aina ollut Lusse ja Voldemort on Voldis  ;D Muita lempinimiä en olekaan keksinyt/antanut. vielä
A day late, a dollar short
新しい道を探せ、他人の地図を広げるな!

Silagul

• Silli
  • Ikuisesti Palava Sielu
    • Warrior Cats RPG
« Vastaus #92 : 14.01.2016 23:13:32 »
Eh... ^^'
Vaikka jotkut näistä lempinimistä kuulostavat varmaan loukkaavilta, en itse ajattele niitä sillä tavalla. Leikin vain mielelläni sanoilla.

Dumbledore = Dumppis (tai Dumbbis), Dumle, Dumble, Dumb
Kalkaros = Sev, Kalkkis
Bellatrix = Bella, Trixie, Bellatrixie, Lestranger
Remus = Remy, Remppa, Kuutamo, Sushi (koska susi-sanasta tulee mieleen tämä kyseinen ruoka)
Voldemort = Voldu, Volde, Kuoleman lento (sehän se on suomeksi?), Riddler
Draco = Drago, Dragon
Sirius = Sirre, Blackie, Why So Sirius, Serious Musta, Anturakäpälä
James = Jamie, Royal James (kyseisen nimisen laivan voi löytää Assassin's Creed IV: Black Flagista)
Peter Piskuilan = Matis
Hagrid = Haggis
Tonks = Nymfi, Dora
Goyle = Gargoyle
« Viimeksi muokattu: 12.03.2016 18:36:42 kirjoittanut Silagul »
Hi dreh ni orin mindok un vun, dreh hi? Grik pahlok, wah krilon kuz fah hinmaar faan do Dovah!

Pineapple_Girl

• proud hufflepuff
  • Stormpilot
« Vastaus #93 : 14.03.2016 22:43:03 »
En ole koskaan innostunut näistä lempinimien käytöstä. Todella harvoin saatan kuitenkin käyttää tällaisia nimityksiä:

Dumbledore: Dumle
Severus: Sev, Snape
Harry: Harri Potter (vihaan kun sanon Harriksi, mutta se on vaan jääny päälle!)
Lucius: Lusse
« Viimeksi muokattu: 14.03.2016 22:44:36 kirjoittanut Pineapple_Girl »
Does it ever drive you crazy,
just how fast the night changes

Lauchuo

• Prince of Thrones
  • Valvoja
  • Try me.
« Vastaus #94 : 30.03.2016 22:09:41 »
Hox hox!

Tämän topicin sisältö on viime aikoina kääntynyt hyvin paljon pelkkään listausmaiseen muotoon. Finin on kuitenkin tarkoitus olla jossain määrin keskustelupalsta, eikä listauspalsta, joten ylläpidon puolesta toivoisimme, että topicin aihetta tosiaan vietäisiin enemmän keskustelusuuntaan :) Listauksilla ei oikein Finissä ole minkäänlaista funktiota, joten jos tuntuu, ettei yksistään tästä aiheesta synny muuta keskustelua, niin topic voidaan siirtää Tarvehuoneeseen ja tällainen lempinimiin liittyvä keskustelu voidaan siirtää yleisesti Potter-hahmoja koskevaan topiciin :)

Vain sinä voit vaikuttaa tulevaisuuteesi

Ava ja bannu Fractalta <3

CedarellaRiddle

• Slytherin
  • Potterhead always
« Vastaus #95 : 09.04.2018 16:09:57 »
Oi joi, mulle

Harry on vaan Harry
Hermione Hermy
Dumbbis
Volde/Tomppa
Bella
Tom

Jne.
Tule lukemaan ficciäni, jossa Valo viettelee ja Pimeys nauraa.
Jossa Pimeyden ja Valon tytär syntyy ruusuja hiuksillaan.
Romantiikkaa ja Angstia sekoittaen, CedarellaRiddle esittää:
Pimeyden Kuningatar, K-15

argentum

• Vieras
« Vastaus #96 : 09.04.2018 16:33:21 »
Mä en käytä lempinimiä muista kuin Voldemortista (Volde) ja Dumbledoresta (Dumbbis). Niitäkin vain liian pitkien nimien takia.
Menen yleensä tosi sekaisin jos joku mun ystävä käyttää Potter-hahmoista mitään muuta kuin niitä yleisimpiä nimimuunnelmia.

Onko teidän helppo muistaa hahmojen lempinimiä vai unohtuvatko ne nopeasti?

carrowfan

• Hah, respect
« Vastaus #97 : 11.09.2018 19:45:58 »
Bellatrix on tietty Bella, Carroweist sen verra et suomennoksie takii Alecto Carrowin veli lyhentyy joskus Amiks mut eipä hänestä sen enempää. Dumbledore on Dumby (taitaapi tää lempinimi olla alunperin Carrowien käyttämä) ,Dumbbis,Dumle (kyl viittaa siihen karkkiin)

Remus on mulle ain Kuutamo ja Snape on Sneip tai Kalkkis.
"Papereissa 20, henkisesti 17"

Violetu

• Shipperi
  • You are not alone
« Vastaus #98 : 25.09.2018 00:36:06 »
Lainaus
Onko teidän helppo muistaa hahmojen lempinimiä vai unohtuvatko ne nopeasti?

Nykyään tulee niin vähän puhuttua Pottereista enää kenenkään kanssa, että eipä ole tarvinnut pitkään aikaan muistaa mitään ns ulkoa. Kyllä sitä aika nopeasti on kartalla yleensä, kun ensin varmistaa toiselta, että mistä fandomista puhutaankaan (esim. Tomppa = Voldemort vai Tom Hiddleston? :'D Toisaalta Hiddleston on yleensä Tompsa, kun joskus onnistuin typottamaan sen).

Ei hitto, muistelenpa puistatuksella lämmöllä niitä aikoja, kun Halkinaurus oli jokseenkin täynnä crackficcejä, joissa viljeltiin juurikin kaikkia mahdollisimman hirveitä lempinimiä, vaikka tästä nyt on varmaan yli kymmenen vuotta aikaa, että oli kyllä vihreässä finissä, saattoi olla jopa oranssissa.

Nykyään lempinimiä ei taida ficeissä ihan hirveästi nähdä, vai olenko väärässä/liian vieraantunut Potterficeistä/huumoriosastolta...? :o Eri asia nämä Mionet sun muut ns. vakavastiotettavat lempinimet.

Joskus Tylypahkan vuosikirja 2000 (ficci by Sparks) oli niin iso juttu, että puhuttiin kaverin kanssa läpällä Siriuksesta ja Remuksesta (joku pimeä paikka syvällä sisälläni käski kirjoittaa Sirre ja Remppa) "Sirre hanipuppelina" ja "Remppa lutumutunössykkänä", tai mikä se nyt olikaan :'D

Itse käytin silloin Voldea ja Lussea ynnä muita, kun kirjoitin "mahdollisimman huono ficci" -haasteeseen vuonna kivi, koska kirjoitetussa muodossa kaikki karseat lempinimet kuuluvat mielestäni sinne osastolle.

Aika nopeasti menee varmaan sivu kiinni, tai siirtyy hiiri sinne "takaisin" (päästäkää mut pois täältä, apua, elinikäinen trauma tulossa) -nappulalle, jos ihan vakavasti kirjoitetussa ficissä joku sanoisi Harrya Hartsaksi (tai suosikki-inhokkini "Hartza") ilman mitään kunnon perusteluja :-X

Puheessa tietysti ihan eri asia ja eri "säännöt" (ja jopa kirjoitetussa keskustelussa jonkun kanssa), silloinhan se lyhin muoto tai joku niistä on yleensä kätevin, ja hellittelynimet (ah, Dracoliini ;D) on nekin oikein asiallisia, jos ja kun haluaa korostaa rakkauttaan kys hahmoon.

Käytättekö omissa ficeissänne joitain lempinimiä tai hellittelynimiä hahmoista?
Voisi olla aika hilpeä haaste xD
« Viimeksi muokattu: 25.09.2018 00:42:05 kirjoittanut Violetu »
Vie minut kanssasi yöhön ja
seikkailuun.

"This is my voicemail. Make your voice... a mail."
~ Castielin puhelinvastaaja

Groverin tyttö11

• Ihmissusi
  • Team Jacob for ever || riverdale <33
« Vastaus #99 : 27.12.2018 16:50:42 »
Bellatrix on aina Bella, Sirius on Sirre