Kirjoittaja Aihe: Potter-hahmojen lempinimet  (Luettu 29250 kertaa)

pieni

• Vieras
Re: Hahmojen lempinimet
« Vastaus #40 : 04.08.2007 21:24:33 »
Melko normaaleja lempinimiä mullakin on käytössä. Remppa, Sirre, Hartsa, Hermy, Snapu, Dumbbis/Dumbba, Voldu, Bella... Ron vääntyy joskus Ronnieksi, Draco on miltei aina Draksu.  Fleur on Flööööör (ö-kirjaimen määrä riippuu aina vähän tilanteesta), ja Ginnyä sekä Chota kutsun yleensä vaan nimityksellä 'horo.' Cho on tosin myös Tsou Tsäng ;)

Muita ei sitten kai pahemmin ole, ainakaan ei nyt muistu mieleen. Paitsi että Oliver on Ollie.

jossujb

• Q
  • Peace & Love
« Vastaus #41 : 09.08.2007 18:55:19 »
Severuksen nimi vaihtelee aika usein, mutta pisimpään olen sanonut Seviksi tai jos kyseessä on jonkin sortin söpistely niin Sewwieksi. Yritän aina keksiä kivan lempinimen, en oikein tykkää sano Kalkkikseksi, vaikka sitäkin joissain tapauksissa on käytetty.

Lucius on aina vain Lucce :D

Bellatrix on ylensä puhuessa vain Bella, mutta olen kyllä pelkkää Trixiäkin äyttänyt.

Sirius on aikaiusein pelkästään sirius, mutta joskus olen Sirreksi kutsunut.

Sibylla Punurmiota on muuten kiva sanoa Sibbeksi tai Sibeksi. Tai Puuturmioksi ;D

Dumbledore on helppo vääntää vain Dumppikseksi. tai sitten etu nimella Albust tai Alpo. Alpo Dumppis.

McGarmivaa on puheessa tapana sanoa Karmivaksi, mutta kirjoittaessa vältän asiaa...

Siinä oli varmaan kaikki mitä nyt muistan käyttäneeni. :D
Here comes the sun and I say
It's all right

pia^^vindex

• Vieras
« Vastaus #42 : 10.08.2007 02:18:48 »
Itse en käytä yleensä mitään 'lempi nimiä'
joitain pieniä poikkeuksia löytyy

Remus-Rem
Severus-Sev

Ei niitä ainakaa heti tuu mieleen.. Kun tylsä tyyppi oon...

aijoo sit on Narcissa - Narc, tai Cissa^^
« Viimeksi muokattu: 07.10.2007 14:32:36 kirjoittanut pia^^vindex »

memi

« Vastaus #43 : 13.08.2007 00:47:08 »
Uww, olen varmaan se pieni vähemmistö joka vihaa kaikennäköisiä lempinimiä liittyen Pottereihin? Mielestäni heitä kuuluu kutsua oikeilla nimillä, ja kaikki mahdolliset lempinimiväännökset ovat ihan kamalia. Varmaan eniten ahdistusta ja inhoa aiheuttaa nimi Hartsa. Hartsa kuulostaa jotenkin niiiiiiin ärsyttävän supisuomalaiselta ja kun mun mielestä koko Harryn hienous perustuu siihen nimeen Harry. Myös "väännös" Harri on mielestäni kamala, kun se on Harry eikä mikään Harri. Toinen ärsyttävä on mielestäni Siriuksesta usein käytetty lempinimi Sirre. Oaahhw, samoin nämä yleiset Sevvie, Dumppis, Voldu, Remppa.. en vain ole koskaan oppinut pitämään sarjan henkilöiden lempinimistä mutta makunsa jokaisella. :)
[size=85]curse my enemies forever[/size]

Aryachia

• The Writer
« Vastaus #44 : 13.08.2007 12:28:43 »
En yleensä käyttele näitä lempinimiä, joskus tulee nämä perus lempinimet (Joilla tarkoitan Sirreä, Seviä etc) kirjoitettuna. Puhuessani en ikinä käytä niitä.
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=11097.0 <-- Tervetuloa hullujenhuoneelle
Klik?

Spookie

« Vastaus #45 : 13.08.2007 18:39:39 »
En käytä kovinkaan usein Potter-hahmoista lempinimiä, sillä mielestäni suurin osa niistä on aika typeriä. Joskus tosin saatan kutsua Severusta Seviksi tai Luciuksesta Lucceksi, mutta siihen se yleensä jääkin, onneksi. Kaikki Sirret ja Rempat sun muut ovat aika kauheita nimityksiä.

Alera

• Vieras
« Vastaus #46 : 14.08.2007 22:47:37 »
Lempinimet eivät ole minulla kovassa käytössä. Joskus mielenhäiriöissäni kutsun tosin Severusta Seviksi/Sevvieksi. Tuokin on toisaalta sellainen hellittelynimi enemmänkin, että joo..
Kaikenmaailman Draksut ja Hartsat voisi syöttää Räiskeperäiselle sisuliskolle :>.

Emíly

• Vieras
« Vastaus #47 : 01.10.2007 19:00:35 »
Olen muutaman viimeisimmän postaajan kanssa melko samoilla linjoilla näistä lempinimistä, tai ainakaan en itse käytä niitä useinkaan.

Minun mielestäni ei ole hyvää huumorificciä, jossa Dumbledore ei olisi Dumbbis, Ronin nimeä ei väänneltäisi kaikeksi Ronnie-ponnien ja Rotta-Ronin välimaastoon ja Hermione ei olisi vähintään joka toisessa lauseessa Hermy. Silti yleensä nämä nimitykset jäävät mielestäni juuri näihin ääliöhuumorificceihin, joista suurin osa ei oikeastaan edes ole mielestäni hauskoja. En tiedä, mistä johtuu, mutta hyvin pieni osa HP-huumorificeistä iskee meikäläiseen.

Oikeastaan käytän melkein aina kaikista hahmoista niiden oikeita nimiä. Kalkaros, McGarmiwa, Dumbledore, Harry, Ron, Hermione jne. Lucius on joskus minulla vääntynyt muotoon Lucce, mutta se oli silloin kun en ollut tahrannut mielikuvitustani Lucius/Kalkaros ja Lucius/Draco -ficeillä.
Severuskin tottakai taipuu suurimmalla osalla ihmisistä hyvin luontevasti vaikkapa Sevvyksi tai joksikin muuksi, mutta minulle ne lempinimet tuovat mieleen savvyn, joka taas on minulle hyvinkin tuttua seuraa täällä netissä ja mesessä, ja häntä en millään osaisi yhdistää Severukseen!

Kaiken kaikkiaan en osaa käyttää Potter-hahmoista muita kuin niiden omia nimiä. Myös kirjailijan antamat lempinimet, kuten Cissy ja Bella menettelevät, mutta sen pidemmälle ei oma pieni maailmani ulotu.

~Em

jenske

• Herra Hässäkkä
    • RLRR-LRLL
« Vastaus #48 : 06.10.2007 19:50:07 »
Jatkan tuota "en pidä lempinimistä hahmoilla" -linjaa. Kirjoissa lukevat lempi- ja haukkumanimet ovat ok, sillä nehän ovat kaanonia. Kuitenkin kaikki Sevviet ja Rempat, hyi. Severus vääntyy toisinaan Seviksi, sillä se ei mielestäni kovin pahasti loukkaa kyseistä hahmoa enkä osaa enää ajatella häntä Kalkaroksena tai Snapena kovinkaan hyvin. Harryt ja Dracot sun muut ovat itsessään jo niin lyhykäisiä nimiä, että tarvitsevatko ne muka lyhennyksiä?
Seinään pää ja uudelleen, sitä rytmissä päivittäin mä teen.

Triks

• Kaamee renttu!
    • Ei oo mukavaa
« Vastaus #49 : 06.10.2007 20:34:22 »
Minä _ällöän_ HP-hahmoista käytettäviä lempinimiä!

Kaikki Rodolphus - Rodot ja Rabastan - Rabat aiheuttavat minussa jonkin inhoreaktion. Samoin kaikki Volduista, Dumppiksista, Lucceista ja Sirreistä saisi säätää sakkorangaistuksen. Ne ovat yksinkertaisesti vastenmielisen kuuloisia sekä kirjoitetussa, että puhutussa kielessä.

Canon -lempinimet eivät häiritse, voin myöskin sietää englanninkielisiä lempinimiä kohtuuden rajoissa voimatta pahoin. Reguluksen voi hyvällä omatunnolla lyhentää Regiksi tai Reggieksi ja Severuksen Seviksi.
Nimittäin sulle kerron murheeni, olet rakastettuni.
Suudelmasi polttavat aina tulta kuumemmin.

"My name is Black, Regulus Black". ♥

Paris

« Vastaus #50 : 06.10.2007 22:28:10 »
Minäkin liityn näihin viimeisimpien kirjoittajien mielipiteisiin; inhoan lempinimiä. Varsinkin Hartsa, Draksu, Lucce/Lusse, Sev/Sevvie, Dumppis, Sirre, Hermy, Voldu ja Remppa(ja kaikki väännökset edellä mainituista nimistä) ovat niin typerältä kuulostavia. Suurin osa nimistäkin on niin lyhyitä, että ei sen pituuden takia ainakaan tarvitse alkaa lempinimiä keksimään. Ja eipä se kauhea vaiva ole pidempiäkään nimiä kirjoittaa, varsinkaan vaikkapa ficeissä. Minusta antaa jotenkin paljon fiksumman kuvan itsestään, kun käyttää ihan oikeita nimiä. Kyllä jotkut harvat lempinimet, kuten vaikka Bella nyt vielä menee, mutta siihen ne aikalailla jääkin.
I walk along these no name streets
And wave goodbye to all

Huurresinetti

• Usvakuva
  • Nimeni oli Daraganyan.
    • Varjotanssi
« Vastaus #51 : 17.10.2007 09:37:10 »
Ette kylläkään löydä vain listaa siitä, mitä nimiä käytän, mutta eiköhän se siitä. kantani tulee kuitenkin varsin ilmiselväksi; en pidä lempinimistä.

Huumorificeissä - niin vähän kuin niitä luenkin - lempinimet menevät. Jos on kyse kelmificistä, ne kuuluvat sinne. Kelmit vain nimittelevät toisiaan, ainakin minun mielestäni. Jos ei muuta, niin vähintään Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka tai Sarvihaara.

En kestä erilaisia hellittelynimiä ja muita sen sukuisia - Hartsa, Hermy, Ronnie, Gin, Dumble, Dracsu, Voldu, Drake jne. Sirre ja Remppa kuuluvat ehdottomasti siihen sarjaan - paitsi jos kyseiset kaksi kiusoittelevat toisiaan niillä nimenomaisilla nimillä. Tai jos James kiusoittelee heitä.

Itse en käytä lempinimiä - Dumbledore on useimmiten Albus, Harry on Harry, Draco on joko itsensä tai sitten sukunimensä, Lucius on vain Lucius, Kalkaros on Severus ja niin edelleen, en aio lähteä listaamaan jokaista hahmoa erikseen. Ja joku tuolla alkupuolella kysyi, kuka kutsuu Hagridia Rubeukseksi - minä teen niin. Toisinaan ainakin.

Ainoa lempinimi, jota todella käytän, on Siriuksen Siiri. Sitäkin vain niissä tapauksissa, joissa Remus tai James puhuu sille. Pidän sitä kelmien sisäpiirivitsinä. Omassa kirjoituksessani / puheessani en lempinimiä käytä edes oikeista kavereistani, miksi siis kirjojen hahmoista?

Tässäkin on hyvin erilaisia ihmisiä. Jotkut keksivät lempinimiä lempinimistäkin, jotkut keksivät ehkä yhden lempinimen, toiset pitäytyvät oikeissa nimissä mutta eivät silti inhoa lempinimiä, jotkut taas inhoavat lempinimiä koko sydämestään ja käyttävät oikeita nimiä.

Loppujen lopuksi, monissa tilanteissa, koko nimi ja titteli ja sen sukuiset kuulostavat mahtipontiselta. Puhutteluissa ja esittelyissä varsinkin, eivät niinkään tekstin seassa.

"Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore, Tylypahkan rehtori, Suurtaikuri, Ylihörhö ja Päänoita sekä Noitien neuvoston puheenjohtaja, Merlinin ritarikunnan ensimmäisen luokan arvomerkin omistaja käveli työhuoneessaan."

...Kuulostaa varsin turhalta, eh? Sen sijaan...

"Kuka sinä muka luulet olevasi, vanha papparainen?!"
"Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore, Tylypahkan rehtori, Suurtaikuri, Ylihörhö ja Päänoita sekä Noitien neuvoston puheenjohtaja, Merlinin ritarikunnan ensimmäisen luokan arvomerkin omistaja."
"Aijjaa..."

Kuulostaa jossakin määrin huvittavalta ja erittäin mahtipontiselta, eikös? Tosin tuo ei sovi sen nimenomaisen "vanhan papparaisen" luonteeseen, mutta joka tapauksessa.

Varsinkaan -kuten muutkin ovat sanoneet- Ronista ja Ginnystä käytettyjä nimiä en todellakaan ymmärrä. Ne ovat herranen aika jo valmiiksi lyhennettyjä nimiä! Ja toisekseenkin, jos niitä niistä väännettyjä lempinimiä lähtee lukemaan, ne ovat (varsinkin Ronin tapauksessa) pari kertaa pidempiä, joten niitä ei voi perustella edes sanomalla: "Se on lyhyempi ja nopeampi kirjoittaa." Itse käytän näitä Rowlingin valitsemia nimiä Ron ja Ginny, tosin Ginny on toisinaan Ginevra. Ihan vain siksi, että se kuulostaa upealta.

Joskus lipsahdan tosin englanninkielisiin nimiin, varsinkin Severuksen tapauksessa. En ole koskaan pitänyt sen nimen suomennoksesta. Sirius saattaa toisinaan olla Mr.Black, samoin Remus voi olla Mr.Lupin. Mutta nekin ovat niitä "oikeita" nimiä... [size=85]Okei, Lucius on kylläkin Mrs.Malfoy...[/size]

~Dara

[size=50]Woot 0.0 Ei ole todellista. Mistä lähtien minä olen kirjoittanut näin pitkiä viestejä?![/size]

I've seen the new moon shine in the twilight, I've seen the lunar eclipse in the breaking dawn.

Vihosta revitty sivu

Hypnos

« Vastaus #52 : 17.10.2007 23:47:39 »
Tunnustan! Inhoan kaikkia niitä lempinimiä enkä ikinä käytä niitä. Aika usein käytän hahmojen sukunimiä paitsi esim. Weasleyjen tapauksessa jossa se on vähän epäkäytännöllistä :P. Sirius ja Hermione ovat (Weasleyjen lisäksi) ainoita josta käytän aina etunimiä. Harry on aina ehdottomasti Potter. En myöskään osaa luonnollisesti käyttää noita suomenkielisiä nimiä.
Disobedience, in the eyes of anyone who has read history, is man's original virtue. It is through disobedience that progress has been made, through disobedience and through rebellion. -Oscar Wilde-

Sanniel

« Vastaus #53 : 19.10.2007 11:57:06 »
Vaikka sitä juuri taisin vähän aikaa sitten kavereiden kesken huumorimielessä käyttää, niin Hartsa on mielestäni aika käsittämättömän typerä lempinimi. Tosin paraskin minä olen puhumaan, kun itse olen tuntenut Harryn jo suurin piirtein vuodesta 2002 nimellä Potta XD Potta-nimi on juuttunut kielenkäyttööni niin tiukasti että huh huh, käytän sitä huomattavasti useammin kuin jätkän oikeaa nimeä. Potta mikä Potta, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Etenkin parhaan kaverini kanssa tämä pääsee usein suusta.

Voldemort on meidän, eli minun ja tuon jo mainitun ystäväni kesken, ihan Volle vaan. Voldemort, toisin kuin Harry tai Potter, on jo aika epäkäytännöllisen pitkä nimi, ja jossain vaiheessa se on sitten vääntynyt Volleksi. En muista milloin, mutta lähes yhtä pitkään tuo rakas pimeyden lordimme on ollut Volle kuin arkkivihollisensa Potta. Dumbledore taas oli pitkään ihan oma itsensä, mutta sai keväällä 2006 uuden nimityksen, Dumpa. Dumbledorestahan nyt on olemassa vaikka mitä väännöksiä ja lyhenteitä, mutta itselleni on jäänyt tuo Dumpa päälle.

Luultavasti kaikkein erikoisin lempinimi, mitä minulla hahmoille on, löytyy kuitenkin Kuhnusarviolle. Se on Kikari. Tällä nimellä on hyvin pitkä ja pitkästyttävä tarina, mutta kerron sen kuitenkin. Joskus, olisiko ollut siinä pari vuotta ennen kuudennen kirjan ilmestymistä, minä ja paras kaverini veikkailimme että Kalkaroksesta tulee varmaan seitsemännessä kirjassa pimeyden voimilta suojautumisen opettaja. No, minä sitten mietin ääneen että kukas sitten on liemiopettaja, ja paras kaverini tähän heitti, että no tietysti Kikari. Mistä hän tämän nimen repäisi, sitä ei meistä kumpikaan tiedä. Tietysti repesimme tälle älyttömälle läpälle, ja vielä enemmän repesimme, kun kuudennessa kirjassa tämä kävikin toteen, ja Kuhnusarvio sai täten nimen Kikari.

Muilla hahmoilla ei olekaan sitten vakiintuneita lempinimiä. Sirret, Sevviet, Luccet, Rempat, DRAKSUT ym. lähinnä ärsyttävät. Canon-lempinimet ovat tosiaan asia erikseen, Bella ja Cissy ja sellaiset kyllä vielä menevät, vaikka itse niitä en kuitenkaan käytä.

Frezza

« Vastaus #54 : 08.12.2007 19:59:18 »
Severus: Petturi xD (Tulee siitä, kun Severus onkin pahis ja kaveri sanoi (Tai no huusi) lukiessaan Puoliveristä: PETTURI.)
Sirius: Siru XD, Sirre, Sippe
Dumbledore: Dumle
Voldemort: Voltsu, Voldi (Ei Voldu xD) Volle
Ron: Ronttu
Remus: Remu
Lucius: Malfoy seniori
Draco: Malfoy junnu

Tais olla muitaki, mutta en muista. : D

Miten voinkaan unohtaa Potan. Joo siis Harry. x) Nykyään Pottaa kyllä ei ole tullut käytettyä. Yleensä se on Potter. :D
« Viimeksi muokattu: 16.12.2007 19:25:31 kirjoittanut Frezza »
I've become so numb I can't feel you there
Become so tired so much more aware
I'm becoming this all I want to do
Is be more like me and be less like you
-----------------------
Sirius/Remus<3
Harry/Draco<3

Ihme hiippari

• Vieras
« Vastaus #55 : 09.12.2007 12:25:01 »
Harry on Harri
Hermione on Hermy
Kalkaros on Sev tai Snapu
Draco on Draksu
Lucius on Lusse
Dumbledore on Dumppis
Neville on Neppe
Fred on kaksonen
George on "se toinen kaksonen"
eli tämmöset perusjutut :)

Chibi

• Viides Kelmi
  • Sirius <3 Olive
Vs: Hahmojen lempinimet
« Vastaus #56 : 13.07.2008 22:17:21 »
Draco: Draksukka tai pelkkä Draco
Voldemort: Volde, pimeyden ruhtinas, Lordi Voldemort, Voldetar
Severus: Sewwie
Dumbledore: Dumble, Dumbbis
Hermione menee yleensä Hermyks, tai (anteeksi, olen Luihuinen) Kuraveriseks.
Ja Harry 'ystävämme' on tietysti, Potta, tai Pottapää Potter.
Fred & George, rakkaat ystävämme ovat tietysti: Riiviöt, pikkupirut.
Ja Sirius on Sirre. Eipä tässä muita.
"Jos uskallat sanoa, etten saa tänään seksiä, saat lähteä samantien takaisin saukkonummelle"

Nogan

• Vieras
« Vastaus #57 : 13.07.2008 22:24:54 »
Severushan on Schnookums! Remus taas on Panopuu ja Sirius Puunhalailija. Plus, jos lyhyesti halutaan kutsua, niin löytyy Sev, Remmie tai Rem, Sirre ja.. No, surkein lempinimi ikinäkin löytyy, kyseessäpä on nimittäin Lily Evansin lempinimi joka on Lil' Evo. Kyllä vain. *huokaus*..

biotdf

• Vieras
« Vastaus #58 : 14.07.2008 14:25:34 »
No näitähän mulla on. Kaikki on vaan tarttunut jostain, mitään en ole itse keksinyt.

Harry: Potta, Potter, Harri Savenvalaja
Hermione: Mione, Hermy, (Pelle)Hermanni
Ron: Ronnie-Ponnie
Ginny: Pikku G
Draco: Malfoy junnu, Dracsu
Lucius: Malfoy sennu, Lucce-setä, Lucce, Lucifer
Narcissa: Cissy, Cissy-neiti(Dobbya mukaillen), Carnissa(n)
Bellatrix: Bella, Bella-neiti(Dobbya mukaillen taas), Tellabrix
Sirius: Sirre, Anturajalka
Dumbledore: Dumppis, DD
Voldemort: Voldu, lordi Moldevort
Minerva: Minnie
Pimento: professori Umpisuoli
Fred & George: Kaksoset, Gred & Feorge
Molly: Mollukka
Severus: Sev, Sevvie, Snapu

Sekoleptikko

• Nederlandstalig
  • Hilarisch
« Vastaus #59 : 19.07.2008 22:30:41 »
En tiedä liittykö tämä nyt aiheeseen, mutta kuitenkin.

Huomaan aika usein ajattelevani Weasleyn kaksosia mielessäni "Hitachiin twins IRL". Ja siis Hitachiinit ovat siis Hikaru ja Kaoru, punapäiset ja toisten naruttamista rakastavat kaksoset animesta/mangasta nimeltä "Ouran High School Host Club". Joo, tää taisi olla iaka offia..
"Oh, shut up", said Percy the Prefect.