Kirjoittaja Aihe: Yuri!!! on Ice: Alla mistelinoksan, S, JJ/Otabek, oneshot  (Luettu 659 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 128
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Alla mistelinoksan
Kirjoittaja: Minä taas
Fandom: Yuri!!! on Ice
Ikäraja: S
Paritus: JJbek
Genre: Kepeä draama, ripaus joulufluffia

Summary: Otabek seurasi JJ:n katsetta hissin katonrajaan. Joku valopää oli nähtävimmin saanut idean askarrella punaisesta ja vihreästä pahvista misteli ja teipata sinne.

A/N: Olen halunnut kirjoittaa näistä kahdesta jo jonkin aikaa jotain söötihköä. :D Totta puhuen tämä oli valmis jo muutama päivä sitten, mutta pakottauduin odottelemaan kuun vaihtumista teemaan sopivasti.



***



Jos Otabekia jokin oli koskaan häirinnyt, se oli ehdottomasti liian ajoissa esiin ripustetut joulukoristelut. Muutama viikko ennen joulua oli jo järkevää alkaa miettiä somistuksia ja valoja pihapuita kehystämään, mutta marraskuun alussa se kaikki vaikutti turhan innokkaalta ja loi hiukan mahtailevaa vaikutelmaa.

Matkalla turnaukseen hän oli nähnyt lukuisissa paikoissa joulusta muistuttavia asioita, eikä kilpailun ajaksi buukattu hotellikaan ollut sen parempi. Syvänpunaisten tekstiilien lisäksi aulan sohvien väliin oli kannettu pirteä muovikuusi, jonka kynttilät loistivat toiselle puolelle tilaa. Joka kerroksen hissin viereen oli tuotu jättikokoinen ruukku muovikukkineen, jotka nekin värinsä puolesta muistuttivat päälle kuukauden päästä vietettävää juhlaa. Oletettavasti kukat olivat lajiltaankin kauteen sopivia, mutta siitä Otabek ei mennyt takuuseen.

Hissin saavuttua hän otti suunnakseen seitsemännen kerroksen ja oli juuri painanut numeronappia, kun kuuli tutun äänen lisäksi juoksuaskelia.

”Aaa! Stop stop stop!”

Otabek ennätti juuri sopivasti tökätä jalkansa ovien väliin saadakseen ne takaisin auki. Jean-Jacques Leroy ryntäsi sisään ja miltei törmäsi päätä pahkaa hissin perimmäiseen seinään.

”Älä sentään riehu.”

”Ehdinpäs!” JJ julisti hilpeänä, kun ovet sulkeutuivat. ”Jotenkin tuntuu, että tässä hotellissa hissiä saa odottaa tuntikausia!”

”Lisäksi ne etenevät uskomattoman hitaasti”, Otabek totesi kerrokset kertovaa valotaulua silmäillessään.

JJ naurahti niskaansa venytellen. ”Jep, kävellen olisit jo perillä ja sitä rataa – hei, katsos vain!”

Otabek seurasi JJ:n katsetta hissin katonrajaan. Joku valopää oli nähtävimmin saanut idean askarrella punaisesta ja vihreästä pahvista misteli ja teipata sinne. Olisi pitänyt arvata, että hotelli oli keksinyt vielä pisteen iin päälle joulunaikaan valmistautumisessa.

”Vai sellaista.” Hän oli jo ehtinyt luulla, ettei yllättyisi enää mistään.

JJ virnisti suupielet korvia tavoitellen. ”Sehän on ilmiselvä misteli.”

”Näin tuollaisia pahvihärpäkkeitä ruokasalinkin ovenkarmin yläpuolella.”

”Paikkavalinta on kyllä nokkela! Sitä ei kannattaisi osua kenenkään ventovieraan kanssa samalle hissiajelulle, vai mitä?”

”Ei todellakaan. Sen kiusallisemmaksi olisi mahdotonta päästä.”

Otabek näki sivusilmällään, kuinka JJ vilkaisi häntä aprikoiden. Verkkaisesti mateleva hissi saavutti juuri neljännen kerroksen.

”Sehän on sitten positiivista, että emme ole ventovieraita keskenämme?”

Muina miehinä heitetty kommentti toi hymyntyngän Otabekin suupieleen.

”Olet oikeassa.”

Heidän nenänsä törmäsivät kömpelösti, kun huulet melkein syöksähtivät toisiaan vasten.

Hissi ajoi viidennen kerroksen ohi.

Otabek vei kätensä JJ:n niskaan ja kallisti päätään avaten suutaan enemmän. JJ maistui piparminttupastillille, joka sekin muistutti joulutunnelmasta. Suudelma kävi syvemmäksi kielten uskaltautuessa tutustua toisiinsa.

Hissi kohosi kuudenteen kerrokseen.

JJ nykäisi Otabekin tiukemmin itseään vasten ja rohkaistui näykkäämään hänen alahuultaan. Hellä tukistus tummista hiuksista sai tämän huokaisemaan hänen suuhunsa.

Hissin kilahdettua oikeassa kerroksessa ja ovien avautuessa he seisoivat vieretysten katse eteenpäin suunnattuna ja tyynin ilmein.

”Ajattelitko sosiaalistua vielä iltaa kohti?” JJ kysäisi viitaten muihin kilpailijoihin, jotka oletettavasti olivat aikeissa suunnata tiensä aulabaariin muutamalle drinkille.

”Saa nähdä”, Otabek sanoi todenmukaisesti. ”Joko piipahdan paikalla sopivan aikaa tai vetäydyn suoraan kirjan pariin.”

”Asia selvä!” JJ virkkoi ja pysähtyi kääntyäkseen omaa huonettaan kohti käytävän haarautuessa. ”Älä valvo liian myöhään!”

”En valvo. Pitäkää hauskaa”, Otabek toivotti avainkorttiaan taskustaan hakiessaan. Hän aavisti, miten JJ yritti tavoittaa hänen katsekontaktiaan ja pienen välttelyn jälkeen suostui vilkaisemaan tämän suuntaan. Puraisemalla huulensa sisäpuolta hän esti itseään virnistämästä. Sinisissä silmissä loisti leikkisä tuike, kun JJ sitten heilautti kättään jatkaessaan eri suuntaan.

”Iloista joulua, Otabae!

”Ihan liian aikaista”, Otabek huoahti lannistuneena, vaikka sitä tuskin enää kuultiin.


« Viimeksi muokattu: 22.12.2019 03:00:17 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
JJ/Otabek \o/ <3 Olen innosta piukeana. Minä olen ihan rakastunut tähän paritukseen, kun olen macherpuppyn fanartteja tsiigaillut (tässä jjbek tägi, jos kiinnostaa tsiigaa myös. Osa kuvista K-18, joten warning warning jne.) jajaja nyt sinäkin kirjustit niistä, yay ^.^ En minä tiedä, mikä näissä kahdessa yhdessä on jotenkin niin hauskaa. Ehkä se, että Otabek on hyvin hillitty viilipytty (vähän kyrsiintynytkin) ja JJ on tuollainen, noh, JJ. Mulla on varmaan jokin hienoinen viehtymys tämän tyyppisiin hahmoasetelmiin, nyt kun enemmän ajattelen :'D

Olen kyllä Otabekin kanssa ihan samaa mieltä. Jouluvalot on ihania ja musta on kiva, että niitä tulee jo marraskuun alussa ihmisten parvekkeille ja pihoille. Mutta kaikki muu jouluun liittyvä on iso nou nou ennen joulukuuta. Koko joulustahan menee maku, jos sitä vietetään kaksi kuukautta putkeen! Tämän ficin maailmassa oli tosin hyvä, että hotellin henkilökunta on joulusta viehtynyt ;-)

Lainaus
Hissin kilahdettua oikeassa kerroksessa ja ovien avautuessa he seisoivat vieretysten katse eteenpäin suunnattuna ja tyynin ilmein.
Pelaavat koleesti 8)

Otabaen (ja oman shippaajansydämeni) tähden toivon, että JJ liukenee illanvietosta hieman aikaisemmin ja kierähtää hänen hotellihuoneen kautta ;-) Kiitoksia taas ihanasta yoi ficistä!

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 128
  • Kurlun murlun
No niin, aloitan kommentin asiallisesti:

EIKÄ, NUO FANARTIT! :----D <3

Okei, krhm. Muutamaan kuvaan olin törmännyt aiemminkin, mutta joukossa oli kasa varsin upeita tapauksia! Toimivat vaarallisina virikkeinä mielikuvitukselle... Kiitosta vain linkistä! ;D

Tässä kaksikossa viehättävää mielestäni on juuri tuo luonteiden täydellinen vastakohtaisuus, mutta jollain ilveellä sitä kuitenkin tullaan toimeen. Jotenkin ajattelen, että ilman kilpailutilannetta ja fanien & median läsnäoloa JJ ei ole lähellekään niin ärsyttävä kuin sitten niiden kanssa tekemisissä ollessaan. Pitäähän sitä kavereita kiusoitella, mutta edes Otabek ei pääse liiaksi kyrsiintymään siviili-JJ:n kanssa. :D

Joulun kohdalla nimenomaan juuri tuo on kiintoisaa, että jos kyseinen juhla on "tarkoitettu" muutaman päivän kokonaisuudeksi, miksi pitää pariakin kuukautta eteenpäin alkaa tunkea sitä sisään ovista ja ikkunoista silläkin uhalla, että tunnelma ehtii latistua? Itselläni joulufiilis tavallisesti alkaa vasta noin viikkoa aiemmin. Valot ja muut härpäkkeet pihapuissa piristävät tummaa maisemaa, se on positiivista, mutta että haalitaan kaikki huushollin koristeet esiin liian ajoissa ja tyhjätään lähikauppa kinkusta ja laatikoista heti kun niitä saa... :0 Njaa, ei ole minun heiniäni, mutta kaikki tyylillään. Ficin hotellilta oli tosin oiva idea alkaa valmistautua ajoissa. ;)

Kiitokset jälleen, Avaruuspiraatti! <3

- Ayu

PS: Lieneehän se mahdollista, että JJ erehtyi omasta huoneestaan ja päätyi yökylään toisaalle. xD
« Viimeksi muokattu: 02.11.2017 14:20:38 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."