Kirjoittaja Aihe: FMA: Kunnollisen kirjoituspöydän kriteerit, K-11, triplaraapale  (Luettu 2304 kertaa)

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Fandom: Fullmetal Alchemist
Disclaimer: Hiromu Arakawa omistaa, minä en saa mitään.

Otsikko: Kunnollisen kirjoituspöydän kriteerit
Kirjoittaja: Pics
Beta: -
Paritus: Roy/Ed
Ikäraja: K-11
Genre: Draama, aavistuksen kallellaan PWP:hen päin
Varoitukset: Aikuinen ja alaikäinen yhdessä
Summary: "Haluaisin sinun kertovan mielipiteesi uudesta kirjoituspöydästäni."

A/N Spurttiraapale II -haasteen 7. kierroksen inspaa antavana sanana oli Pöytä. Eipä erityisempää sanottavaa tästä, kunhan vaan oli hauskaa.



Kunnollisen kirjoituspöydän kriteerit

”Mitä nyt?” Ed kysyi astuessaan sisään Royn toimistoon. ”Oliko jotain asiaa?”

Royn huulilla oli harvinaisen hävytön virnistys. ”Oli. Haluaisin sinun kertovan mielipiteesi uudesta kirjoituspöydästäni.”

”Vai niin. Taitaa olla parasta lukita ovi, ettemme vahingossa tylsistytä ketään. Mitä sille edelliselle muuten tapahtui?”

”Saattaa olla, että se ikään kuin vahingossa paloi.”

Ed purskahti nauruun. ”No jo oli kyllä aikakin. Se huojuva, natiseva kammotus... minusta tuntuikin välillä siltä, että se on suorastaan hengenvaarallinen.”

”Arvaa, miksi sille ehkä sattui pieni onnettomuus.”

”Hyvä. Mutta mutta... katsotaanpas.” Ed siveli pöydän pintaa vasemmalla kädellään. ”Kovaa ja kiiltäväksi pinnoitettua puuta, ei naarmuunnu helposti ja on varmasti kätevä puhdistaa. Oikein hyvä.” Hän lähti kiertämään pöydän ympäri ja istuutui kokeeksi Royn tuoliin. ”Iso jalkatila. Tuonnehan mahtuisi hätätilanteessa vaikka piiloutumaan eikä tarvitsisi pelätä lyövänsä päänsä – uskallakin sanoa mitään siitä, että olen tarpeeksi pieni piilottelemaan missä vain, tai kadut sitä vielä katkerasti!”

”Hyvänen aika. Enhän minä nyt ikinä sellaista sanoisi.” Roy yritti näyttää mahdollisimman viattomalta.

”Paljon laatikkotilaa, tänne mahtuu kaikki mikä saattaa olla tarpeellista.” Ed veti yhden laatikoista auki ja näki sen perukoilla liukuvoideputkilon sekä pari muuta viihdyttävää välinettä. Hän kiersi pöydän päädyn kohdalle, laski ylävartalonsa pöytälevylle, tarttui tukevasti kiinni molemmista laidoista ja yritti koko painollaan saada pöydän huojumaan. ”Erittäin tukeva. Ei myöskään pidä minkäänlaista ääntä. Oli hyvä ajatus laittaa se matolle eikä suoraan paljaalle lattialle.”

”Totta kai oli. Mitä arvelet korkeudesta?”

Ed astui aivan kiinni pöytään ja näki pöytälevyn olevan hänen haarojensa kohdalla. ”Varmaan aika hyvä, mutta se vaatii kyllä tarkempaa testausta.”

”Sitä vartenhan sinä olet täällä.”

Hän kiersi vielä pöydän etupuolelle ja tarkasteli sitä. ”Etulevy ylettyy miltei lattiaan saakka. Oikein tyylikästä – ja etenkin käytännöllistä. Kukaan ei pysty näkemään, mitä tuon takana tapahtuu.”

”Se oli tarkoituskin.”

”Tiedän.” Ed hypähti pöydälle ja Roy kiersi kätensä hänen ympärilleen.

”Miten olisi, jos suorittaisimme tälle kunnollisen sisäänajon?”

”Oikein mielellään. Lopeta siis tuo kyseleminen ja ala suudella.”
« Viimeksi muokattu: 21.06.2015 17:01:56 kirjoittanut Beyond »
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


creep

  • ***
  • Viestejä: 418
Vs: Kunnollisen kirjoituspöydän kriteerit, K-13
« Vastaus #1 : 12.12.2010 14:42:57 »
Mitäpä tähän voisi sanoa... Tämä on ehkä joku parhain Ed/Roy-fikki jonka olen lukenut.  ;D Niin. Siinäpä se, en osaa sanoa juuri muutakaan. Muuta kuin että luin ainakin kolme kertaa tämän läpi ja tulen varmasti lukemaan uudelleenkin, moonta kertaa. Jos parhaita kohtia pitäisi lainata, niin lainaisin samantien koko fikin, että... jos jätetään väliin tällä kertaa. 8D
Paitsi että ihmettelin yhtä kohtaa tässä, joka oli tämä:

”Arvaa, miksi sille ehkä sattui pieni onnettomuus.”

”Hyvä. Mutta mutta... katsotaanpas.”

Öm, olenko vain tyhmä, vai miksi en tajua? Siis asia, joka mua tuossa kohdassa hämää, on tuo, miten Ed vastasi, kun Roy sanoi kuitenkin että: "Arvaa"... Luulen, että olen vain tyhmä.  ;D

Muttatuota. Kiitos tästä päivän piristeestä, joka sai minut päästelemään omituista fanityttö-vinguntaääniä... (Niin ja näin yleisesti: kiitos muutenkin kaikista upeista FMA-fikeistäsi, nimim. enoleennenuskaltanutkommentoidamuttanytoliihanpakko :--D)
Keep up the good work!
i'm just a painting that's still wet, if you touch me i'll be smeared

pinkutti

  • maailmanvaltias
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Let the Flames begin...
Vs: Kunnollisen kirjoituspöydän kriteerit, K-13
« Vastaus #2 : 15.12.2010 17:48:39 »

”Arvaa, miksi sille ehkä sattui pieni onnettomuus.”

”Hyvä. Mutta mutta... katsotaanpas.”

Öm, olenko vain tyhmä, vai miksi en tajua? Siis asia, joka mua tuossa kohdassa hämää, on tuo, miten Ed vastasi, kun Roy sanoi kuitenkin että: "Arvaa"... Luulen, että olen vain tyhmä.  ;D


Mie ymmärsin sen silleen, et se oli ei ehkä siis ollukkaa vahinko ;D , koska Ed valitti ennen tota sen edellisen huonoista puolista.. ;)



Mutta siiis asiaan. Tää oli tosi mahtava ficci, tukkäsin tästä aiheesta, vaikka enemmänkin asioin tuolla Ulkoavaruudessa... ;DD Mutta oli taattua Pics-laatua ja tää piristi miun illan <3 Kiitos! ^^
"Se on kaikki sinusta kii, tää on viimeinen valitusvirsi kun kukaan ei jaksa enää"

psycanard

  • hullu hanhi
  • ***
  • Viestejä: 159
  • san-san 2007 - 2013
Vs: Kunnollisen kirjoituspöydän kriteerit, K-13
« Vastaus #3 : 15.12.2010 23:28:30 »
Työpöytä saa ainakin kunnon sisäänajon. Lyhyehkö tämä oli, mutta se ei kyllä haitannut pätkän vertaa (paitsi, että olisi se voinut jatkuakin.. ) ;D

Lainaus
”Saattaa olla, että se ikään kuin vahingossa paloi.”
Roy on päässyt harjoittamaan tulialkemiaansa viattomiin esineisiin.

Mitähän tästä voi muuta sanoa, työpöytä on kyllä niin klassikko, mutta vielä kertaakaan en ole tavannut sen ominaisuuksista näin hyvin kertovaa ficciä, pidin todella todella paljon.  :D


~psy

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Kunnollisen kirjoituspöydän kriteerit, K-13
« Vastaus #4 : 25.02.2011 13:06:15 »
Mitä tähänkään voi sanoa? :) Roy ja Ed on vaan niin.. ahh.. aww :) Tykkäsin tästäkin, niinku kaikista muistakin sun kirjottamista. Nää on vaan niin.. herkullisia.. (emmä nyt tiedä onko toi ihan se adjektiivi, mikä kuvaa näitä tai kuulostaa ees fiksulta, mutta nää on ihania).

NeitiMusta
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Hiljainen Talvi

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by: R0land
Vs: FMA: Kunnollisen kirjoituspöydän kriteerit, K-13
« Vastaus #5 : 19.04.2012 18:10:53 »
Maratoni jatkuu. Uuh, kylläpä mä nykyään ajattelen pervosti kirjoitus pöydistä. Hyi sua.
Kiittäen
Tulienkelisi
"Caught in all, the stars are hiding,
That's when something wild calls you home, home,

If you face the fear that keeps you frozen
Chase the sky into the ocean
That's when something wild calls you home, home"

                  - Lindsey Stirling

Sielunsyöjä

  • No-life king
  • ***
  • Viestejä: 145
  • Everything you need is ice cream,flowers and pussy
Vs: FMA: Kunnollisen kirjoituspöydän kriteerit, K-13
« Vastaus #6 : 24.04.2012 10:45:21 »
vOI VOI... Olen tainnut lukea tän ajat sitten, mutta unohtanut kiittää tästä ihanasta ficistä....
No parempi kiittää myöhään, kuin milloinkaan.
Thanks!
Noin kun vastas korppi musta,  syvää tunsin kummastusta
joskaan en sen vastaukseen mieltä saanut mahtumaan;
sillä ei kai toisinansa kukaan väitä muistavansa,
että hällä vieraanansa keskiyöllä huoneessaan
koskaan oisi ollut korppi ---- keskiyöllä vieraanaan -----
nimeltä 'ei milloinkaan'.

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Aww. Roy/Ed on niin paras paritus. Minulla olikin jo ikävä Ediä, joka tiuskii ihmisille, jos joku edes vihjaa hänen olevan pätkä.

Tämä oli just minun mieleeni oleva PWP:hkö pätkä! Vihjaillaan sitä kaikkea, mitä pöydällä voitaisiinkaan tehdä, mutta mitään konkreettista ei ehdi vielä tapahtua. Kuinka kutkuttavaa. Uudelle pöydälle oli selvästi tarvetta, mitä Edin puheita oli kuunteleminen!

Tosin hyvä triplaraapale muuten! Ei mitään ylimääräistä eikä mikään kuitenkaan jäänyt epäselväksi tai kesken. Tosi hyvä ja miellyttävä kokonaisuus!


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 831
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Etsiskelin luettavaksi raapaletta, ja koska teki mieli lukea jotain tuntematonta fandomia, tartuin tähän. Varmaankin otsikko veti minut juuri tämän tekstin puoleen. Se on hauska ja monitulkintainen, kun toisaalta sen voi aatella merkitsevän kunnollisen kirjoituspöydän kriteerejä ihan siinä tarkoituksessa, mihin kirjoituspöytää yleensäkin käytetään, ja toisaalta se taas hätyyttelee kivasti mielikuvitusta sen suhteen, mitä muuta pöydällä mahdollisesti voisi tehdä. ;D Varsinkin kun tekstin ikärajakaan ei ole ihan sallittu.

Itse tekstikin osoittautui tosi hauskaksi! Pidän kovasti siitä, miten koko ajan vähän vihjaillaan ja siirrytään pikkuhiljaa ikään kuin lähemmäs itse asiaa, ja viimeistään lopussa mielikuvat saavat sitten vahvistuksen, kun ryhdytään suorittamaan sisäänajoa. Tämä uusi kirjoituspöytä vaikuttaa kyllä kuvauksen perusteella aika optimaaliselta alustalta Royn ja Edin harrastukselle. Tai ainakin rutkasti paremmalta kuin edeltäjänsä, jos se kerran huojui ja natisi. ;D Tuo sivumaininta edellisen pöydän kohtalosta on muuten hauska.

Pidän kovin myös siitä, miten tekstissä ei varsinaisesti edetä itse toimintaan, vaikka se lopussa annetaankin ymmärtää. Tämä toimii tosi hyvin tällaisena vihjailuna ja kiertelynä ja kaarteluna. Sopii hyvin raapaleformaattiin ja antaa mielikuvitukselle tilaa. Tosi piristävä teksti, kiitos tästä! :) -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day