Kirjoittaja Aihe: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?  (Luettu 120754 kertaa)

Akira-senpai

  • ***
  • Viestejä: 45
  • Pikkunen
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #220 : 11.07.2013 19:55:17 »
Mie ite en silleen kirjottele nykyään ollenkaan, oon ollu tauolla aikas pitkään, mut tosiaan aijemmin kirjottelin jotain j-pop/rock juttuja, ja sit myöhemmin eksyin tänne finiin, mutta tosiaan; Siis IRL-kavereista kukaan ei tiiä, noh, niitä onki hurmaava määrä muutenkin, yks on todellakin vastaan kaikkea missä on sana kirja tai kirjotus, joten se siitä, ja sitten toinen ei oo pätkääkään kiinnostunu miun kirjotus jutuistani ja se pitäis minuu varmaan pöpinä, se kun on tosi epäpervo(upee sana, tiedän..) ja muutenkin sellanen ihminen, jollekka et mee kertoo mitään tällästä, ellet haluu aiheuttaa sille sydäriä ja saada sitä vaahtoomaan siitä, kuinka olet sekopää. Mut sit koulussa miut tunnettiin jonkun verran siitä, et kirjottelin jotain, mut kukaan ei tienny mitä.
Ja sitten mesessä noin puolet kavereista tietää enemmän tai vähemmän, toiset siks, et oon kertonu suoraan ja nekin tykkää, toiset kuuntelee mun vaahtoomisia joistain ficiestä, ja siitä kuinka hyviä ne on, mut ne ei varmaan koskaan tajuu puoliikaan mistä puhun tai näin. Ja loppujen kanssa ei oo tullu nyt puhuttua mistään ficceihin liittyvistä asioista, joten ne nyt vaan ei tiiä ja sitten parista aavistelen, et niille ei kannatakkaan kertoo.
Ainiin, miun iskä tietää sen vertaa siis, että olen sille selittäny joistain upeista HP-ficci ideoista, joitaka oon siis lukenu, mut se ei oo sen kummemmin noteerannu sen kummemmin, naureskeli kyllä, ku kerroin jonkun hauskan kohan ja äiti ei tiiä mitään. Koko perhe kyllä ollaan sellasia Potter -hulluja, et ehkä ne ei niin pahalla kattois sitä, kuhan vähän sensurois niitä äitin korville sopiviks.

Lily02

  • Vieras
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #221 : 11.07.2013 20:42:52 »
Vain paras kaverini (MoonyGirl), joka on myös finissä, tietää ficcailusta. Hän betaa myös ficcini yms.
En usko, että muut mun kaverit oikein tykkää Pottereista... :-\

~Lily02~

MoonyGirl

  • Vieras
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #222 : 12.07.2013 16:02:00 »
Kiitos Lily02 :D. Lily02 on tietenkin parhaana ystävänäni finissä ja sai houkuteltua minutkin sinne. Toinen hyvä kaverini lukee innolla ficcailujani ja muut kaverini eivät sitten välitäkään Potterista :(

Seidig

  • prinsessa
  • ***
  • Viestejä: 338
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #223 : 02.09.2013 17:56:05 »
Kaikki läheisimmät kaverit oikeastaan tietää ficcailustani ja olenkin porukan ainut, joka kirjoittaa potterficcejä (paitsi yks, joka kirjoittaa niitä salaa koneelle, eikä ole edes mulle näyttänyt :<). Muutkin kyllä tykkää kirjoittaa, mutta enemmän Homestuckia tai jotain vastaavaa. ^-^ Ei tähän mennessä kukaan oo pitänyt sitä mitenkään outona, ainakin tuon yhden kanssa jutellaan tosi usein ficeistä ja fangirlaillaan. On tosi mukavaa mun mielestä, kun on joku, jonka kanssa ruotia ficcejä, joita molemmat on lukenu, sillein filee fileeltä ja jokasta vuorosanaa myöten. :D
eilen vielä päätin elää ilman sua
x x

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #224 : 03.09.2013 01:49:09 »
Tilannepäivitys: paras kaverini aloitti juuri ficin kirjoittamisen. Tekstailtiin yhdestä jutusta, mikä tapahtui Frendeissä, ja hän sanoi että voisi kirjoittaa aiheesta. Hihkun riemusta. Nyt on sitten mulla irl kaveri joka ficcaa, whee! Maltan tuskin odottaa, että hän saa kirjoitettua sen verran, että voi julkaista ficcinsä (en voi kertoa yksityiskohtia tai mitään, koska en tiedä itsekään vielä, mitä on luvassa, muuta kuin että Frendeistä ja Sormusten herroista on kyse).

Edelleen kyselen bestikseltä mielipiteitä ficeistäni, erityisesti tällä hetkellä Sumuvuorten laulusta, ja olen todella kiitollinen hänen palautteestaan.
We had each other. That's how we won.

Taikaraita

  • Liikerikuningas
  • ***
  • Viestejä: 47
  • Revontulisilmä
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #225 : 23.01.2014 23:50:32 »
Itsellä muutamat läheiset ystävät tietävät ficcailuharrastuksestani. Joillekin heille usein kirjoitankin joitain söpöjä raapaleita ja pikku ficinpätkiä heidän omista hahmoistaan tai jostain heidän suosikkifandomistaan synttäri- ja joululahjoiksi.

En sitten siitä tiedä, kuinka moni täällä Finissä oleilee, muutama entinen luokkakaverini ainakin. Yksi parhaimmista ystävistä lukee joitain originaaleja genrellä slash ja kihlattu lähinnä Supernatural-ficcejä.. Mutta suurin osa taitaa lukea ficcinsä Fanfiction.netistä, jos siis edes lukevat. Eipä ole kauheasti tullut puheeksi tämä asia oikein kenenkään kanssa..

Sitten kun tässä (toivottavasti!) lähiaikoina rupean julkaisemaan paria jatkoficciäni saatan ruveta jännittämään, kuinka moni ystävistäni sitä tulee lukemaan.. Jännittää jo nyt valmiiksi. :--D

Mutta siis. Hyvin suhtautuvat ne, jotka tietävät, ja kehuvat kirjoitustaitojani. Ainakin ovat aina halunneet lukea tekstejäni!

Snoop.

  • Vieras
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #226 : 29.01.2014 21:38:25 »
Mulla on semmonen tilanne, että pari mun kaveria on Finissä, mutta oikeastaan muut eivät tunne edes sanaa ficci ja jos tuntisivat niin varmaan epäilisivät mun mielenterveyttä.

Jotenkin fini on aina ollut mulle (noita paria ihmistä laskematta) tosi yksityinen asia. Oon todella kiitollinen siitä, että esim. samalla asuinalueella asuvat ei tiedä mun ficcaamisesta mitään, koska ficit on mulle aina ollut keino paeta todellisuuta. Tai ei nyt ehkä paeta, mutta ainakin unohtaa se hetkeksi. Varsinaisesti mun ficcaamisesta on ainakin tietoisia mun äikän opettaja, jolle kirjoitin ficcaamisesta jonkun "Minä asiantuntijana"-tekstin viime vuonna. Selitin siinä jotain perusjuttuja, mm. mikä on fandom, mitä tarkoittaa OTP, mikä on RPF...

Ficcaaminen on vieläkin useiden mielestä semmoinen nörttien ja muiden ihmetyyppien juttu - mikä on mielestä hieman outoa, koska ficcifoorumeilta löytyy yleensä ne luovimmat ja osaavat ihmiset sekä parhaimmat kirjoittajat. Plus mun ystävistä osa on kyllä lukeneet Potterit, mutta niistä ficcaaminen olisi varmaan heille outo ajatus - tv-sarjoista puhumattakaan. Onneksi on kuitenkin yksi läheinen ystävä mulle, jonka kanssa voidaan jutella finistä ja muutenkin eri fandomeista.

wiiz

  • ***
  • Viestejä: 18
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #227 : 01.02.2014 00:03:51 »
Silloin kun kirjoitin ficcejä kaikista aktiivisimmin, eli joskus yläasteella, lähimmät ystäväni kyllä tiesivät harrastuksestani ja kannustivat siinä. Yhden ystävän kanssa kirjoitin pitkät pätkät yhteistä kelmificciä, ja toisille ystäville kirjoitin paljon tarinoita, joissa nämä kaverini sompailivat mukana osana tarinaa. Sitten kirjoittaminen jäi moneksi vuodeksi, ja nyt kun olen taas hiljattain löytänyt uudestaan tämän kirjoittamisen ja ficcien maailman, en ole kertonut tästä ainakaan vielä kenellekään.

Jotenkin mulla on aika iso kynnys kertoa tästä muille. Olen aina kokenut, että kirjoittaminen on muutenkin mulle tosi yksityinen ja henkilökohtainen asia, enkä mielelläni haluaisi kaikkien tietoon tätä mun omaa salaista harrastusta. Kirjoittamisen maailma on mulle vähän sellainen henkilökohtainen pakoreitti arjen kiireistä, ja tykkään pitääkin sen niin - kirjoittaminen on tosi terapeuttista, ja luulen että joku tietty henkisyys tai syvyys tästä hommasta katoaisi, jos tietäisin että vanhemmat ja serkut ja kaverit ja puolitutut tulevat lukemaan näitä mun "sieluntuotoksia" :D Nyt oon kyllä kohdannut sellaisen ongelman, että tätä nykyä kun asun avomieheni kanssa yhdessä, niin tää kirjoitusharrastus on paljon hankalampi pitää salaisena. Ei mua siis häiritse ajatus siitä, että avomies tietää kirjoitusharrastuksesta, mutta mulle kirjoitushetket ovat olleet yksityisiä hetkiä omien ajatusten kanssa ja sitä samaa mielentilaa on vähän vaikea saavuttaa täällä meidän pikku opiskelijaluukussa kökkiessä :D Ehkä mun täytyy opetella vähän löysäämään pipoa tän yksityisyysajatuksen kanssa ja opeteltava kirjoittamaan silloinkin, kun poikaystävä on kotona - vaikka ärsyttää jo pelkkä ajatuskin, että mua tultaisiin koko ajan keskeyttämään. Täytyy virittää makuuhuoneeseen joku kirjoituspöytä tai jotain.

Toisaalta mua kyllä kiinnostaa myös sellainen hieman viihteellisempi kirjoittaminen. En tiedä onko tuo viihteellinen nyt mitenkään oikea sana kuvaamaan, mutta siis tarkoitan, että minua kiinnostaa kirjoittaa myös sellaisia tekstejä jotka sitten voisinkin antaa eteenpäin luettavaksi ja arvioitavaksi - haaveilenhan mä joskus kirjoittavani oikean kirjankin. Ainakaan tällä hetkellä mulla ei kuitenkaan ole aikaa ryhtyä työstämään mitään "oikeaa" tekstiä, vaan pidän kirjoittamisen mielelläni sellaisena omana henkilökohtaisena huvituksena, jolloin voin kirjoitella mitä mielikuvituksellisimpia ficcejä tai sitten päinvastoin hyvinkin henkilökohtaisia tunteita käsitteleviä tekstejä. Eli en halua tällä hetkellä kokea mitään paineita kirjoittamisesta, minkä uskon tapahtuvan automaattisesti jos kirjoittaisin se ajatus mielessä, että kaikki kaverit tulevat tämän lukemaan ja arvioimaan.

Ficeille taas mulla on ihan erityinen paikka sydämessä! Rakastan edelleen näin parikymppisenäkin suuresti Harry Pottereiden maailmaa, ja minusta on ihanaa miten tuo maailma jatkaa elämäänsä ficeissä, vaikka kirjasarja onkin tullut päätökseensä. Jostain syystä mulla on tästä Harry Potter -fanituksestakin sellainen tunne, etten kovin mielelläni puhu tästä kavereiden kanssa - haluan pitää tämän sellaisena omana maailmanani, johon voin palata sitten kun siltä tuntuu :) Oon nyt varmaan ihan outo, mutta musta on ihanaa, kun mulla on tällainen oma juttu jota muiden ei tarviikaan ymmärtää. En mä tätä mitenkään häpeile (onhan mulla sellaiset topitkin joissa lukee Hogwarts Alumni ja LV - Lord Voldemort :D), mutta toisaalta en myöskään usko että mun lähimmät ystävät tuntee yhtä suurta kiintymystä Potter-maailmaan kuin minä.

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #228 : 02.02.2014 23:40:53 »
Ystävät suhtautuu ficcailuun todella hyvin, koska lähimmistä kavereista kolme ficcaa itsekin. Parhaan ystäväni takia minä finiin ylipäätään eksyin ja sitten yhdessä käännytettiin nämä kaksi muuta :D Joten ei valittamista. Fandomit, paritukset ja genret vähän erottelee meitä, mutta yksi näistä mun ystävistä sentään jakaa aika pitkälle kanssani nämäkin, joten aika ihanteellinen tilanne kyllä (:

Ja mun ficcaamisesta tietää kaikki. Ja todellakin tarkoitan KAIKKIA. Tietää ystävät, kaverit, tietää perhe, tullut mainittua myös äidin ja isän sisaruksille ja omille serkuille, ja yhtä lailla tietää ei-niin-läheinen ex-luokka kuin ei-niin-läheinen nykyinen luokkakin. En siis oikein piilottele tätä harrastusta :D Mutta tekstejäni en heille henkilökohtaisesti kuitenkaan jaa, enkä myöskään nimimerkkiäni. Vain lähimmät kaverit (joista suurin osa ficcaa) ja perhe tietää mun nimimerkin, joten ei ihan heti kukaan tuttu ole ainakaan tietoisesti mun tekstejä lukemassa. Ja tämä järjestely kelpaa mulle. Jos joku kaveri tulee kysymään nickiä niin saatan minä sen hänelle kertoa, mutten kuitenkaan levittele eteenpäin sen enempää. Näin on hyvä :D
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Enkelintekijä

  • Kapteeni Ilmiselvä
  • ***
  • Viestejä: 22
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #229 : 24.02.2014 13:54:01 »
Njaah, taitaapi kolme kaveria tietää. Yksi on mukana fanfictionin maailmassa, mutta ei itse kirjoita. Heittää kyllä idealla jos pyydän (käsken) ja lukee ficcejä, mutta ei betaa eikä kommentoi. Yksi ei ymmärrä fanfictionin hienoutta ja kammoksuu slashia ja femmeä niin paljon kuin vain voi. Ideoi kyllä mun kanssa ja fanittaa, mutta ei siedä sitä, että mä paritan sen lempityyppejä toisilleen. Ja yksi ignooraa koko homman, mutta on minun laillani enemmän kiinnostunut homopareista kuin heteropareista.

Vanhemmat ei tiedä, mutta äiti kyllä tietää, että mä kirjotan aika paljon. Tiedä sitten, miten se reagois, jos se näkis joko mun kirjottamat tai lukemat jutut, kun ne on varsin (fem)slash-pitoisia. Nettituttavat tottakai tietää, niiden kanssa on kiva puhua parituksista. Kavereiden keskuudessa ei ymmärretä käsitteitä OPT, IC, OOC, PWP tai canon tai fanon... Rupesin muuten viime perjantaina parittamaan yhtä luokkalaista poikaa kahdelle sen kavereista. Pidän kyllä ajatukset ominani. Ihan terveydellisistä syistä.
Aika on säilyttää ja aika viskata menemään,
aika repäistä rikki ja aika ommella yhteen,
aika olla vaiti ja aika puhua,
aika rakastaa ja aika vihata,
aika on sodalla ja aikansa rauhalla.

Neilae

  • Vieras
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #230 : 16.03.2014 00:21:53 »
Vain siskoni ja kaksi ystävääni tietävät ficcailustani. Sisko vierastaa ajatusta siitä, että kirjoitan oikeista ihmisistä (kirjoitan nimittäin RP-ficcejä pääasiassa), eikä hän suostu lukemaan tekstejäni. Hänen ennakkoluulonsa johtuvat luultavasti juuri siitä, ettei hän ole lukenut ficcejä. Siskoni kammoksuu myös slashia ja femmeä, joista mä useimmiten kirjoitan. Ystäväni kannustavat mua tässä ja oikolukevat tekstini. Saan heiltä kommentteja ja parannusehdotuksia. He eivät ole suostuneet liittymään Finiin (vielä), vaikka olen yrittänyt houkutella. :D

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #231 : 11.05.2014 10:08:28 »
Fandom-kohtaista :D

Jos Potter-ficeistä puhutaan, niin varmaan juuri kukaan ei tiedä. Oon parille saattanut mainita ohimennen (jotka itekin ficcaa), mutta muuten mä pidän asian omana tietonani. En ole kyllä aikoihin lukenut saati kirjoittanut Potter-ficejä. Muut fandomit on vetänyt puoleensa enemmän...

South Park -ficien kohdalla on aika lailla sama juttu. Pari tietää, ja niiden reaktio oli "kirjotetaaks South Parkistakin ficejä?" ja sit ne ihmetteli et miten se tapahtui. En kyllä tainnut mainita että se(kin) fandom on oikea slash-paratiisi... :D Hauska juttu siinä oli se, että ne kaverit on itsekin ficcareita. Mut joo, kaikesta voi oikeestaan kirjottaa. Lisäks South Park on mulle ainoa fandom, josta olen myös enkuksi kirjoittanut. Lähinnä siksi, että oli alunperin tarkoitus julkaista niitä fanfiction.netissä, mutta nyt se on jäänyt. Ja olihan se tosi haastavaakin, koko ajan sai olla sanakirja kädessä, jottei tekstistä tullut kaiken tönköintä ja itseään toistavaa.
The Elder Scrolls -ficeistä tietää vain armas siskoni, joka itsekin kirjoittaa niitä. Itse en tosin pahemmin TES-loresta kirjoita, lähinnä olen vain lukenut. Mieli tekisi kyllä kirjoittaa jotain Morrowind-aiheista, mutta toistaiseksi ei ole ollut mitään syvempiä ideoita.

Itse olen erikoistunut ficimaailmassa RP-ficeihin, ja nykyisin (eli vuodesta 2008 lähtien) vain j-rock-ficeihin. Sen tiedon "julkisuus" onkin vähän eri juttu. Mun perhe tietää (eri juttu muistaako ne), sisko varsinkin (sekin on kirjoittanut niitä), ja mulla on ystäviä jotka itsekin kirjoittaa/on kirjoittanut. Monet mun kavereista on ainakin joskus kuunnellut j-rockia, ja sitä kautta mä itse asiassa oon niihin tutustunut. Yhteen mun ystävään tutustuin alunperin sitä kautta, että eräällä foorumilla aloin kommentoida hänen ficejään ja sit lopulta vaihdeltiin numeroita ja meseosotteita ja yhdellä keikalla tavattiinkin :D Ja nyt oon pitkästä aikaa yrittänyt herätellä hänen sisällään olevaa ficcaria (joka tuntuu toimivan!) ja innostaa taas RP-yaoin ihmeelliseen maailmaan XD

Ficcarikavereitani ja siskoani lukuunottamatta kukaan ei kuitenkaan tiedä, että suosin ficeissäni slash-pareja ja kaikkia ikärajaa nostavia juttuja. Vanhemmille en ikinä kerro sitä, että paritan ihailemiani miesmuusikoita toisilleen ja kirjoitan heidät jopa harrastamassa seksiä o__o (Niillä on muutenkin niin kielteinen suhtautuminen homouteen, että...)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Arctic Heath

  • House Lannister
  • ***
  • Viestejä: 126
  • flung out of space
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #232 : 11.05.2014 13:25:57 »
Muutamat tietävät : D

Muut pitävät outona / ovat hieman hämmentyneitä, mutta henkilöt, jotka itse lukevat ficcejä ovat innoissaan asiasta.
Sinänsä sääli, että osa kavereista vieroksuu, he eivät ole vain tottuneet fanfiction maailmaan ja jäävät siis paljosta paitsi, tai siis ne, jotka itse voisivat tykätä sellaisesta x) (eh, sekavaa)
hear me roar

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #233 : 22.06.2014 19:59:42 »
Vain yksi tietää ficcailustani ja hän on myöskin täällä finissä, lukee sekä kirjoittaa itsekin ficcejä. Toimimme myös toistemme betoina ja kun toinen ei saa inspiraatiota, niin annamme toisillemme ideoita ja aiheita ficceihin. :3

Muut kaverini sitten eivät tiedä yhtään mitään tästä, eivät edes ikinä ole koskeneetkaan Pottereihin, koska ne ovat "lapsellisia" yms. Yhdelle kaverille olen maininnut sanan ficci, mutta eihän tämä tiennyt mikä se on, joten selitin sitten. Toisen kerran kun sanoin tälle samaiselle kaverille sanan ficci, niin hän ei enää edes muistanut mikä se on. :--D

Muuten kyllä olen koulussakin maininnut etten saa ideoita kirjoittamiseen, mutta ei kukaan ole ikinä kysellyt siitä. Kaipa ne luulee, että kirjoitan vain jotakin tylsää tarinaa johonkin kirjoitusvihkoon?

Asia on kuitenkin aivan sama minulle, tietävät tai ovat tietämättä. Jos joku kysyy, niin toki kerron mielelläni, mutta ainakaan toistaiseksi ei kukaan ole innostunut. =)
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥

Cassiopeia

  • Vieras
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #234 : 22.06.2014 21:35:03 »
Mun "kaverit" yhtä lukuunottamatta nauraa mulle mun ficcailusa. Ei se muuten olis niin inhottavaa, mut ne nauraa mun selän takana. Olis paljon kivempaa, jos ne ees uskaltais nauraa päin naamaa, mut ne nauraa selän takana. Se yks ainut joka ei naura, ei ymmärrä ficcailusta tai ficeistä mitään. Se on sen syy sille, miks se ei naura. Tää on vielä ainut joka ees pystyy puhumaan Harry Potterista ilman et sen ääni on sellanen ku Kalkaroksella sen puhuessa Harrylle. Muut nauraa Pottereille, mun fanitukselle, ficcailulle yms. Ne käy lukee mun finiin laittamat ficit ja haukkuu ne sitten WhatsApissa tai jossain muualla. Joskus ne on saattanu kirjotella haukkumisviestejä pitkälle yöhön. Ei ne ymmärrä sitä, että joku on erilainen. Ne haukkuu jopa niitä kommenttdja, mitä mä oon kirjottanu. Ei niitä voi ees kavereiks sanoa. Sen takia mulle jää loputtomasti aikaa ficcailulle. En mä muuten ees välittäis niide puheosta mutga aina silloin tällöin ne soittaa mulle, pyytää anteeks ja kysyy et voinko mä tulla niitten kaa jonnekkin. Sittem ne alottaa min ja mun ficcoen haukkumisen heti mun tultua. En ees olis niitten kaa enää mit mä en haluu jäädä yksin. Ja se yks joka ei naura... Se asuu jossain pikkukylässä jossakin päin suomea eikä me nähä ku kkerran vuotedn. Eli kaikki joita mä pystyn sanomaan kavereiks (ilman sellasta kaökaroksen äänensävyä h  kun se puhuu harrylle) ni on tääl finissä. Ja niitäkin on tks swllane jonka kaa mä tuun(omasta mielestäni) hyvin toimeen. Livenä mulla ei oo kavereita. Ainakaan oikeita kavereita.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #235 : 22.06.2014 22:04:15 »
Voi, onpa sinulle tosiaan käynyt kurjasti Cassiopeia! On minullekin naurettu, niin selän takana kuin naamatustenkin, mutta harvoin nyt kuitenkaan niin pitkälti ilkeästi, kuin vain ihmetellen että mihin kaikkeen sitä voi ihmisellä aikaa riittää. Useimmat ihmiset jotka minun harrastuksesta tietävät pitävät sitä joko vähän omituisena tai aika hardcorena ihmetoimintana, mutta ei ketään nyt pidä siksi ruveta kiusaamaan. Tai minkään muunkaan syyn takia.

Kuule, tuollaiset ihmiset niin ne eivät ole mitään ystäviä. Toki voivat olla joissakin tilanteissa ja välillä mukavia ja varmasti ihan kohtuullisia ihmisiä ja omasta kokemuksesta kyllä tiedän että on kamalaa pelätä että jää yksin jos ei suostu olemaan muiden heittopussi. Yleisesti ottaen en kehota ketään vaihtamasta nimimerkkiä kiusaamisen takia, mutta ainakaan tommoset kiusaajat ei löydä viestejä ja ficcejä naurettavaksi jos ne eivät sitä tietäisi.

Tsemppii sulle, maailmassa on hei oikeesti semmosii ihmisii joiden takia kannattaa vaivautua, mut tommosii ihmisii ei tarviis kenenkään oikeesti katella.
Here comes the sun and I say
It's all right

Dan

  • Vieras
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #236 : 27.07.2014 01:05:53 »
Ystäväni eivät serkkuani lukuunittamatta tiedä harrastuksestani. Sen verran olen heille kertonut, että ficcailu on minulle yhtä tärkeää, kuin heille sulkapallo tai ratsastustunnit.
   Ystäväni ovat ymmärtäneet mieltumukseni ja muutaman kerran olen joutunut parittamaan ystäviäni Harrylle ja kumppaneille. He saattavat kuitenkin hieman ihmetellä, jos olen heillä yötä ja kikattelen ficeille vielä reippaasti puolenyön jälkeen.
   Kukaan ystävistäni ei ole koskaan edes vitsailumielessä ivannut harrastustani ja olen iloinen siitä. Ymmärränhän itsekin sen, että heillä on jokaisella omat harrastuksensa missä itse viihtyvät.


~Danielle

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #237 : 08.10.2014 11:54:59 »
Mitehän nuo suhtautuis? Kuka mitenkin.
Oon aina ollu kirjottajaihmisiä ja siitä harrastuksesta ystävät on aika pitkälti kiinnostuneita. Tietenki se vaihtelee kaverista riippuen, kuinka paljon ne jaksaa kuunnella mun höpinöitä aiheesta...
Mut fikkailu on konstikkaampi. Miun Potter-fanius on aina ollu vähä semmonen, mitä ihmiset on vähän karsastanu. Ja nyt kun kirjotan potterfikkejä... No, en kaikille höpötä siitä, ku tiiän että 99 % kavereista ja tutuista ei jaksa kuitenkaan kuunnella.

Yks on semmonen, mille puhun ja jonka kans spekuloin kirjoitusongelmiani. Hän on kavereistani se, jolle pystyn aiheesta puhumaan ilman, että se heti häiriintyy. Ainoa, mitä hän tuntuu ihmettelevän, on se, miksi ihmeessä mä kirjotan fikkejä enkä originaaleja. Joka kerta, ku alotan aiheesta fanfiction, hän kysyy jossain vaiheessa, joko oon saanu inspiraatiota johonkin originaaliin. Siitä on pitkään, kun viimeksi kirjotin originaaleja, mut eiköhän ne sieltä vielä palaa, kun on niiden aika. Mulla on monta stooria nyt kesken, joten yritetään nyt eka päästä niistä eroon, ennenku suunnitellaan elämää pitemmälle...

Rainbow Light

  • Vieras
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #238 : 02.05.2015 00:17:20 »
Mun läheiset ystävät tietää (monta nettikaveria, yksi kaksi kolme neljä viisi irl ystävää tietää. Oon tartuttanu, hups 2 tänne. Vanhemmat tietää, stalkkas mua täällä ennen mutta kielsin, en tiedä nykyisestä suojasta mutta voivoi oma häpeänsä.  Tai jotain.

Hyvin mun ystävät suhtautuu, jos näytän niille jotain ei saata tajuta tai ei ole hauskaa jonka takia en näytäkkään. Pidän kaikkea pienessä valossa, koska en tee siitä numeroa (itse olen jo se numero aina koska säädän aina kaikkea).
Kukaan ei ole tullut haukkumaan. Äikänope on tyytyväinen mun luomuksista.

Oon niin huono reaalificceissä (itse nimitän näitä jatkiksia, preesens tai imperfekti tai mikä tahansa muoto mutta jatkoficci tai oneshotti, jotkut raapaleet. Tarkotan näillä niitä vuoropuheluita sun muita, pinnallisia tekstejä joissa ei hukuta), etten kehtaa edes kirjoittaa.
Siskon kanssa menossa yhden yhteisficin kirjotus, yks kuroshitsuji aihe siinä. Ihan paras idea, pakko toteuttaa<33

Sain siis Myrkkykalan tähän mukaan. Kuten yhden ystävistäni.

Hän mainitsi kuinka finiläiset on kovin masentuneita. Ehkä me ollaan. Ficcit + tunteet =haikeus, masennus
Tai elämä + avari = valitus

Sori sivuraiteille, mutta näin mun kaverit suhtautuu! Yksi innoissaan ja toinen ok, loput muutkin Täälä <3

neaemilia

  • Vieras
Vs: Miten ystäväsi suhtautuvat ficcailuusi?
« Vastaus #239 : 14.01.2016 19:20:49 »
Oon niin aloner et ei oo ystäviä ketkä suhtautuisivat siihen mitenkään  :D