Kirjoittaja Aihe: Yuri!!! on Ice: Kuninkaallinen korvamato, S, Otabek/Yuri, oneshot  (Luettu 686 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 093
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Kuninkaallinen korvamato
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Yuri!!! on Ice
Ikäraja: S
Paritus: Otayuri
Genre: Draama, slice of life

Summary: Kappale kuulosti ensin häiritsevän tutulta, sitten vain häiritsevältä.



***



Otabek ei pitänyt itseään varsinaisena romantikkona, mutta alkuillan auringon kultaama kävelytuokio puistossa toi hänen mieleensä maiseman, joka olisi voinut olla peräisin jonkin sortin hempeästä elokuvasta. Punaruskeat vaahterat pudottelivat tuulenvireessä lehtiään pian koittavan talven tieltä.

”Olisi mahtavaa haravoida koko puiston lehdet samaan kasaan ja vain loikata rähmälleen siihen”, Yuri tokaisi talsiessaan hänen vierellään. ”Eikö vain?”

Otabek naurahti. ”Sellainen ei totta puhuakseni käynyt ensimmäisenä mielessäni.”

”Minulla on vain parempi mielikuvitus.”

"En minä sitä sanonut, etteikö se kuulostaisi mainiolta." Tummatukka tarttui kiinni vaaleaverikön takin hihasta. Muutaman sekunnin kestäneen häkellyksen päätteeksi tämä suli hänen viattomalle vinkilleen ja pujotti kätensä hänen omaansa. Käsikkäin kuljeskelu oli heille molemmille suhteellisen uutta, mutta kumpikaan ei kokenut sitä lainkaan tukalaksi. Päinvastoin.

Nautiskellessaan puistossa puhaltavasta tuulesta Otabekin huomio keskittyi äkisti takaisin Yuriin tämän hyräillessä jotain. Kappale kuulosti ensin häiritsevän tutulta, sitten vain häiritsevältä.

”Mitä ihmettä sinä hyräilet, Yura?”

Yuri vaikeni kuullessaan kysymyksen ja näytti hiukan syylliseltä. ”Älä mulkoile tuolla lailla! Se on soinut päässäni jo monta tuntia!”

”En voi uskoa, että hymisit juuri King JJ:tä”, Otabek tuhahti, vaikkakin moittivaa olemusta laimensi pieni hymy.

”No jos sitä miettii ihan vain musiikin kannalta, ei se ihan umpionneton ole!” Yuri tuumi leukaansa raapien. ”Älä käsitä väärin, kyseisen laulun tekijä ja esittäjä on ilman muuta pahin kusipää koskaan!” tämä jatkoi painokkaasti kuin olisi selostanut poliisille tuntomerkkejä rikollisesta.

”Mutta satut pitämään itse laulusta?”

”No siitä melodiasta!”

”Ahaa.”

”Tiettyyn rajaan asti – hei! Takaisin!” Yuri karjaisi perään, kun Otabek äkisti irrotti otteensa ja harppasi eteenpäin ripeämmin askelin.

”Minä en kävele käsi kädessä sellaisen henkilön kanssa, joka fanittaa mitään, mihin liittyy JJ”, Otabek tokaisi ykskantaan.

”Beka, senkin ääliö!”


***


Viisi päivää myöhemmin Yuri istui iltaa tietokoneensa ääressä tuumien samalla sopivaa ajankohtaa yöpuulle käymiseen. Hän oli juuri sulkemassa selainta, kun iloinen kilahdus ilmoitti saapuneesta sähköpostista. Yuri ehti jo ihmetellä, kuka laittoi postia sellaiseen aikaan, mutta nähdessään Otabekin osoitteen hänen ilmeensä kirkastui heti.

Liitetiedoston mukana tullut viesti oli lyhyt mutta kiintoisa.

Pelkkä melodia, vai?

Yuri napautti liitteen auki. Kyseessä oli kappale, joka muutaman sekunnin kuluttua paljastui juuri samaiseksi JJ:n hyväkkään vääntämälle laululle, joka oli pyörinyt hänen päässään jokin aika sitten. Bekan miksaamassa versiossa laulu oli siivottu pois ja tilalle oli tuotu rumpujen kumua ja karkeaa sähkökitaraa. Yuri havaitsi jalkansa heiluvan musiikin tahtiin tarttuessaan puhelimeensa.

Minä
Sain postisi, neropatti

Beka
Tuon version kuuntelua tarvitsee hävetä paljon vähemmän

Minä
Tämä on ihan mahtava <<3
Sinulla oli taatusti hauskaa väkertää tätä
Kuuntelit tuntikausia putkeen?

Beka
Jjjep...
Se biisi ei lähde päästäni enää ikinä

Minä
:----D
Siitäs sait

Beka
Kaikkeen minäkin sorrun sinun takiasi O.o

Minä
Kiva että sorruit (;

Beka
Ei kestä, pölvästi
<3


« Viimeksi muokattu: 20.09.2019 09:46:42 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 093
  • Kurlun murlun
Vs: Yuri!!! on Ice: Kuninkaallinen korvamato, S, Otayuri
« Vastaus #1 : 21.09.2017 20:20:04 »
Kiitosta, kuuskidi! :D

Joskus törmää tosiaan sellaisiinkin korvamatoihin, joiden pyöriminen päässä ei aja täysin hulluksi... Samoin jotkut biisit toimivat remix-versioina astetta paremmin. Törmäsin kerran nightcore-versioon eräästä kappaleesta ja siihen tykästyttyä se alkuperäinen versio kuulosti jotenkin ihan kamalalta. xD

Syksy on kyllä inspiroiva vuodenaika, kuuluu omiin suosikkeihin myös. Ja putoilevista lehdistä ja viileästä ilmasta huolimatta mahtoi näillä kahdella olla silti hieman kevättä rinnassa, hah. :D

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
En tiedä pitääks mun ny alottaa tääki kommentti jollain "ääwäää söpöääää" -ulinalla, mut sopii kuvioon joka tapauksessa. Koska pahuksen söpöähän tämäkin :D Otayuri on kyllä hyvä shippi sellaiseen arkiseen romantiikkaan ja fluffiin.

Lainaus
Tummatukka tarttui kiinni Yurin takin hihasta. Muutaman sekunnin kestäneen häkellyksen päätteeksi tämä kuitenkin suli hänen viattomalle vinkilleen ja pujotti kätensä hänen omaansa.
Voi pieniä <3 awwwsss, en kestä.

Lainaus
”Tiettyyn rajaan asti – hei! Takaisin!” Yuri karjaisi perään, kun Otabek äkisti irrotti otteensa ja harppasi eteenpäin ripeämmin askelin.

”Minä en kävele käsi kädessä sellaisen henkilön kanssa, joka fanittaa mitään, mihin liittyy JJ”, Otabek tokaisi ykskantaan.

”Beka, senkin ääliö!”
Kuten sanoin, voi pieniä <3 Ihanat pöljät. Ja kyllähän se on ihan selkeesti jopa eron paikka, jos toinen yhtäänkään tykkää mistään JJ:hin liittyvästä :D Ehdoton kynnyskysymys.

Ihana tuo lopun keskustelu. Oon tykänny näissä sun ficeissä kun oot kirjoittanut Bekan ja Yuran välisiä viestittelyjä. Ne on ollut aina tosi söpöjä ja hyväntuulisia, ja sopii kuvaan tosi hyvin, kun kyseessä kuitenkin on kaks teiniä nykyaikana. Tuo kivasti lisää luontevuutta ja aitoutta ficeihisi (jotka on muutenkin mukavan luontevia ja aidonoloisia et ei sen puoleen).

Ja kaikkeen se Otabek tosiaan sortuukin Yurin vuoksi <3 Awwwss. En kestä (/w\)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 093
  • Kurlun murlun
Kääk, kurkistin finiin iltasella ja monta ihanaa kommenttia odotti... Kiitoksia jälleen, Larjus! <3

Otayurista on kyllä moneksi, ja vaikkei sitä muulle yleisölle viitsikään näyttää, kahdenkeskiset hetket voivat olla sitäkin pehmoisempia. :3

En muistanutkaan, että Beka oli tässä noin "ehdoton" tuon JJ-torjumisensa kanssa. xD Puoliksi kaiketi vitsillä, mutta siinäkin taitaa piillä totuuden siemen – minulla kun on omat headcanonini kokonaistilanteeseen liittyen. Aikoinaan tätä kirjoittaessani en vielä shipannut JJBekiä, mutta jotenkin olen lipsunut Otayurista vähän enemmän sen suuntaan. Otayuri on kuitenkin fandomkohtainen OTP, mutta JJBek tulee loistavana kakkosena. ;D

Jotenkin noita tekstiviestikeskusteluja on aina niin kamalan hauskaa kirjoittaa. <3 Ja koska on tosiaan nykyteineistä kyse ja vielä kaukosuhteesta, puhelimen jatkuvalta läsnäololta on vaikea välttyä.

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."