Kirjoittaja Aihe: Rakkaudesta ja tiskaamisesta (Ginny/Hermione, S, slice of life, one-shot)  (Luettu 3518 kertaa)

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Nimi: Rakkaudesta ja tiskaamisesta
Hahmot: Ginny/Hermione
Ikäraja: Sallittu
Genre: slice of life, one-shot


A/N: Tämä pieni tarina on vastaus Kirjoittajalukkokuume -topicin tähän haasteeseen! Tämä slice of life ei ole mulle tuttu genre lainkaan mutta kuvittelen että sen on tarkoitus kuvata arkea ja sitä tässä kai on!


**


RAKKAUDESTA JA TISKAAMISESTA


**


Rakas Ginevra,
ulkona on ollut kylmää viime päivinä, toivottavasti käytät pipoa. En osaa sanoa miksi loitsu meni pieleen. Voisitko kertoa tarkemmin mitä tapahtui? Kerro Hermionelle lämpimät terveiset.
Ystävällisin terveisin,
äitisi


**


Äiti,
Hermione lähettää terveisiä. Yritin lajitella tiskejä niin kuin sanoit, ensin kaikkein likaisimmat ja sitten pohjalle puhtaammat jotta loitsu ei irrota niistä kiiltoa. En tajua mitä tapahtui. Sanoin sen ihan oikein, Hermione tarkisti sen sitä paitsi myöhemmin ja tiedät ettei hän tee virheitä. Ehkä pitäisi kokeilla sitä tiskikonetta jonka isä on kunnostanut.
Ginny


**


Ginevra,
et missään tapauksessa kokeile mitään mitä isäsi on kunnostanut. Loitsu toimii minulla oikein hyvin. Tulkaa sunnuntaina syömään niin kokeillaan yhdessä. Voisitko tehdä jotain pöllöllesi, se näykkäisi minua kun lauloin Velho poloista.
Äiti


**


Äiti,
minä olen sanonut jo monta kertaa, että Hermionella on joku tärkeä juttu ministeriössä meneillään ja minä hädin tuskin näen häntä itsekään nyt. En mahda pöllölle mitään, laula jotain muuta. Meillä on niin paljon tiskejä että eilen illalla me söimme ruokaa suoraan paketeista koska lautaset ovat loppu. En uskalla kokeilla sitä loitsua enää ettei vesi ala taas läikkyä niin kuin viimeksi. Pelkäsin että se valuu alakerran naapuriin ennen kuin muistin kunnollisen kuivausloitsun. Onko se loitsu jostain kirjasta, voisinko saada ohjeet siihen?


**


Ginevra,
se loitsu on isomummisi perintöä. Sinun pitää tulla kotiin niin minä näytän miten se tehdään kunnolla. Ei veden pitäisi läikkyä. Haluatko että lähetän sinulle lisää astioita?


**


Äiti,
älä missään tapauksessa lähetä minulle astioita. Minä tulen käymään tänä iltana heti kun pääsen harjoituksista.


**


Hermione,
anteeksi että häiritsen kesken työpäivän, toivottavasti en keskeyttänyt mitään tärkeää. Äiti haluaa että menen käymään kotona jotta hän voi opettaa minulle sen loitsun, ja koska meillä ei ole enää astioita, minun on ehkä paras totella. Minä menen sinne treenien jälkeen. Sinä olet varmaan niin myöhään töissä ettet huomaisi kuitenkaan, mutta ajattelin vain ilmoittaa.
Ginny


**


Ginny,
sinun pöllösi näykkäisi Kahlesalvan sihteeriä kun hän alkoi hyräillä Noitalapsen risoja sukkia. Meidän pitäisi ehkä kuunnella vähemmän rokkia. Anteeksi etten ole ikinä kotona.
Hermione


**


Hermione,
en minä tarkoittanut sitä sillä tavalla. Kyllä minä tiedän että sinulla on töissä nyt kaikkea. Mutta minulla on ihan oikeasti ongelma sen tiskiloitsun kanssa. Kastelin eilen koko lattian ja sukkani kun yritin tiskata ja sukat ovat edelleen märät.


**


Ginny,
minä voin hoitaa tiskit tänä iltana kun tulen.


**


Älä murehdi siitä. Sinä tulet kuitenkin niin myöhään. Voit tiskata sitten kun sinulla on enemmän aikaa. Voitaisiin mieluummin tehdä jotain, vaikka katsoa elokuva tai vaan olla. Tai voitaisiin mennä lentämään. Mennään puistoon ja sinä voit tehdä sen hämyloitsun. Tänään on varmaan sumuakin. Minä pussaan sinua niskaan.


**


Ginny,
minä olen töissä.


**


Minä pussaan sinua niskaan ja sitten pitelen sinua vyötäröltä ja me lennämme sumun keskellä ja sinä painaudut minua vasten etkä edes muista että sinun piti kirjoittaa vielä joku hemmetin raportti.


**

Ginny,
minä olen TÖISSÄ ja Johansson luki juuri sinun viestisi minun selkäni yli ja kestää ainakin neljä päivää ennen kuin hän lakkaa iskemästä silmää minulle kun minä yritän tehdä töitä.


**


Hermione,
minun pitää lähteä treeneihin. Nähdään yöllä. Sitten kun minä olen jo unessa ja sinä hiippailet sänkyyn ja teeskentelet ettei sinulla ole käsikramppia kun olet tehnyt pikkutarkkoja sulkakynäloitsuja koko päivän.


**


Äiti,
minä tulen tänään käymään treenien jälkeen. Ehkä kuudelta. Tulen opettelemaan sen loitsun.
Ginny

**

Ginevra kultaseni,
minä ja Fleur olemme menossa yhteislauluiltaan rouva Watsonin luo. Etkö voisi tulla joku muu päivä?


**


Ginevra,
et ole vastannut viestiini, mikä on melko lapsellista etkä ole enää seitsemänvuotias. Voisitko ystävällisesti vahvistaa että sait viestin ja ettet ole tulossa tänään, sillä Fleur on todella innoissaan enkä rehellisesti sanottuna haluaisi pilata tätä häneltä, kun hän on kerrankin löytänyt täältä Englannista jotain muuta josta pitää kuin veljesi. On melko kylmä, toivottavasti sinulla on riittävästi päällä.
Ystävällisin terveisin,
äitisi


**

Ginny,
et vastannut viestiini joten lähetin Fleurin yksin laulamaan ja odotan sinua täällä.


**


Ginny,
anteeksi etten vastannut aiemmin. Minulla on ollut käsikramppi vain kerran eikä se ollut vakavaa. Kyllä minä tiedän miten ärsyttävää on että minä olen koko ajan töissä, mutta meidän pitää saada lakiluonnos vampyyrien oikeuksista valmiiksi ja se on hirveän tärkeää. Rakastan sinua. Tulen parin tunnin päästä. Älä mieti niitä tiskejä.


**

Ginny,
olen pahoillani mutta joudun olemaan täällä vielä puoli tuntia. Älä odota minua.


**

**

**


Ginny,
olen pahoillani! Minä nukahdin! En tajua mitä tapahtui. Tutkin edellistä lakiluonnosta ja olin ihan kohta lähtemässä kotiin ja sitten heräsin niin että aurinko paistoi toimistoon ja olin työntänyt kahvikupin lattialle yöllä. Mutta tänään tulen varmasti kotiin ajoissa. Anteeksi!!


**


Ginevra,
taisin keksiä mikä on ongelma. Sinä olet liian intensiivinen sille loitsulle. Fleur opettelee uusia sanoja ja minä opin niitä samalla, eikö olekin hyvä, intensiivinen? Mutta niin se varmaan on. En tajunnut sitä eilen koska minulla oli niin kiire miettiä hyvää kuivausloitsua ennen kuin vesi valui kellariin. Sinun täytyy rauhoittaa mielesi. Tiskaamista ei pidä hätiköidä.


**


Ginny,
ole kiltti ja lähetä minulle viesti jossa sanot ettet ole vihainen.


**

Hermione,
minä en ole vihainen.


**


Minä tulen sinne lounaalla.


**


Älä tule, meillä ei ole yhtään puhtaita astioita. Äiti sanoi että minun pitää rauhoittaa mieleni tai muuten en pysty käyttämään sitä tiskiloitsua. Olen yrittänyt jo kerran mutta se ei toiminut. Niin että älä tule ennen kuin illalla. Minä yritän siihen mennessä saada tämän jutun hoidettua.


**


Minä voin tehdä sen. Minä tulen sinne ihan kohta, pitää enää tarkistaa yksi raportti.


**


Ginny,
minulle tuli yllättävä kokous lounastauolle. Tulen heti viideltä.


**


Äiti,
minä en pysty RAUHOITTAMAAN MIELTÄNI joten näyttää siltä ettei tästä tiskaamisesta tule mitään. Minä aion nyt lähettää isälle pöllön ja sanoa että minä hyvin mielelläni kokeilen tiskikonetta.


**


Ginevra,
sinä et lähetä isällesi YHTÄÄN MITÄÄN. Odota SIELLÄ. Minä tulen PIAN.


**


Hermione,
äiti kävi täällä ja hoiti kaikki meidän tiskimme. Tule vain sitten kun ehdit. Minä aion opetella tiskaamaan niin kuin jästit koska eihän tästä tule yhtään mitään.


**


Ginny,
minä yritän keksiä jonkun loitsun joka puhdistaisi astiat automaattisesti heti kun ne likaantuvat. Mietin sitä vaikka viikonloppuna jossain välissä. Ja minä ihan totta tulen tänään ajoissa kotiin. Minun niskani ei käänny toiseen suuntaan ja näytän ihan siltä kuin olisin nukkunut viime yön toimistossa.


**


Hermione,
sinua ei vielä näy joten jäit varmaan toimistolle tekemään jotain. Meillä on ylimääräiset harjoitukset joten taidan mennä niihin. Nähdään yöllä. Olen pahoillani niskastasi.


**


Ginny,
olen pahoillani!! Toivottavasti pöllöni löytää sinut treeneistä. Minä olen nyt täällä, istun sohvalla ja syön suklaata ja odotan sinua. Ja aion lukea pari artikkelia mutta odotan sinua joka tapauksessa. On muuten tosi outoa että täällä on näin siistiä.


**


Ginny,
minä saatan kohta nukahtaa mutta ole kiltti ja herätä minut kun tulet.


**

**

**


Hermione,
yritin sanoa tämän viime yönä mutta en oikein osannut joten sanon sen nyt. Sinä olet IHANA. Sinä olet ihana vaikka olet raivostuttava kun et osaa ajatella mitään muuta kuin uutta vampyyrilakia. Ja rakastan sitä miten suutelet minua niskaan. En ikinä kehtaa sanoa sitä ääneen koska se tuntuu  niin hölmöltä jutulta mutta RAKASTAN sitä ja ole kiltti ja tule tänään käymään lounastauolla ja suutele minua niskaan.


**


Ginny,
Johansson luki taas sinun viestisi minun olkapääni yli ja luuli että minulla on rakastaja. Minä sanoin hänelle että sinä olet minun tyttöystäväni ja sitten kävi ilmi että hän on sinun fanisi ja nyt hän haluaa sinulta nimikirjoituksen.


**


Hermione,
kai sinä punastuit.


**


Ginny,
minä tulen lounastauolla käymään.


**


Hermione,
älä tule ihan heti, minä yritin tiskata ja lattia on taas täynnä vettä ja haarukka lensi seinään enkä saa sitä irti. Nyt minä kyllä hankin TISKIKONEEN.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2021 20:59:34 kirjoittanut toyhto »
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Tästäpä tuli hyvä mieli! Varsinkin, kun tiskaamisen hajottavuus on erittäin samaistuttava aihe ;D. Asun kämpässä, jossa on maailman pienin tiskiallas. Tiskaaminen täällä oli saada minut hulluksi, ennen kuin tajusin, että tiskatessa voi kuunnella podcasteja ja kuvitella, että elämä on sittenkin ihan ok.

No niin asiaan! Slice of life on musta aivan mahtava genre, arkijutut on ihan parhaita. Tämä tarina nappasi mukaansa heti alusta asti, oli tosi toimiva ratkaisu aloittaa keskeltä tarinaa. Ja haha, voitko pliis kirjoittaa Fleurista ja Mollysta yhteislauluillassa :D?

Kiitos tästä, virnistelin alusta loppuun saakka. Nyt tiskaamaan...

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Iih, tämä on aivan ihana! Valtava hurraahuuto sille, että olet hieman alkanut kirjoittaa Potter-femmeä, koska ah, Potter-femme. Myöskin slice of life on minulle genrenä varsin mieluinen, joten tätä oli tosi kiva lukea. Monet slice of life-tekstit on lähinnä sellaisia hetken tunnelmarykäisyjä, mutta tässä oli ihan konkreettinen idea (tiskit, kotitaiat, parisuhde, tiskikone...) ja toteutus oli ihan huisi.

Ihana idea! Ihan kuin tekstareita olisi lukenut! Jäin kyllä miettimään, että huh huh, mitähän Ginnyn pöllö tuumaa, kun jatkuvasti liitää paikasta toiseen viestejä viemässä! Rankka päivä ollut postipöllöllä! Jotenkin voin kuvitella sellaisen pienen pöllömäisen kärttyisän ilmeen, että "joko nyt taas". Toivottavasti pöllö sai kunnon namupalat hienosta työstään.

Tykkäsin. Tästä tuli hyvä mieli, vaikken Ginnya ja Hermionea shippaakaan. Toteutus oli tosi hauska ja kekseliäs, ja asioita tuli hyvin esiin pienissä viesteissäkin. Ihanaa, miten Molly koetti tomerasti auttaa tytärtään tiskausloitsun kanssa.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

sademestari

  • sammakkotietäjä
  • ***
  • Viestejä: 329
  • good soup.
Oi, tämäpäs oli kiva! Tämmöiset pienet slice of life -tekstit onnistuu kyllä aina saamaan hyvälle mielelle, arkisissakin askareissa kun on se oma hohtonsa.

Erityisesti tykkäsin siitä, että tämä eteni kokonaan kirjeiden välityksellä. En muista aiemmin törmänneeni vastaavanlaisiin teksteihin, joten tämä oli virkistävää vaihtelua! Kaikkien kolmen persoona tuli mukavasti esille ja Ginnyn temperamenttin tuli mahtavasti esiin. Täysin sen tyyllistä jättää vastaamatta muiden kirjeisiin  ;D Samoiten töihin hukkuva Hermione oli nappivalinta, ja Molly estelemästä tytärtään käyttämästä Arthurin korjaamaa tiskikonetta. Siinäpä vasta katastrofi odottamassa tapahtumista...

Ei mutta, kiitos paljon viihdyttävästä lukukokemuksesta!

bannu: crys

But what if that moment's right now?

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Tämä on todellinen hyvän mielen teksti. Suloinen, hauska ja todella ihanasti arkinen. Viestit toimivat hienosti, luoden kivan juonikuvan. Hahmot ovat todella omia itsejään ;>

Nyt voin mennä hymy huulilla nukkumaan (jos maltan, hehe) :3
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 392
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
Rowena, kiitos! Hahaa, ihanaa että tiskaaminen on samaistuttava aihe :D Ja podcastien kuuntelu auttaa kyllä munkin mielestä siihen ihan huomattavasti! Ihanaa myös että tuo slice of life toimi tässä, en ole oikein semmoisia lukenut enkä kirjoittanut mutta ehkä tästä eteenpäin sitten enemmän ;)

Arte, kiitos! Mä olen niin kaavoihin kangistunut hahmojen ja paritusten suhteen että välillä on kiva kokeilla tämmöisiä itselle ihan uusiakin, niin kuin tämä Ginny/Hermione on kyllä vähän semmoinen aivot mutkalle vääntävä mutta tässä tarinassa tuntuikin oikein kivalta! Ja niinpä, en oikein miettinyt pöllöpostin pöllölle aiheuttamaa rasitusta mutta eivät tainneet miettiä Ginny ja Hermionekaan :D Jospa he kuitenkin asuisivat ihan Hermionen työpaikan vieressä niin pöllön pisimmät lenkit olisivat sitten sinne Mollyn luokse!

sademestari, kiitos! Tämä slice of life on mulle ihan vieras juttu mutta ihanaa että toimi :) Innostuin itse tämmöisistä kirjeillä kerrotuista tarinoista muinoin Cecelia Ahernin Where Rainbows End -kirjan myötä, ja enkunkielisessä fikkimaailmassa tuntuu olevan noita tekstaritarinoita nykyisin aika paljon, tavallaanhan tämä edustaa vähän samaa ideaa mutta vaan vähän, ööh, hitaammalla postitavalla :D

Isfet, kiitos! Ihanaa että hymyilytti! Tämmöisiä pieniä iloisia tarinoita pitäisi kirjoittaa varmaan enemmänkin, muistaakseni tämän kirjoittaminen hymyilytti itseänikin :D
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Tämäkin on tosi ihana!  Tykkäsin rakenteesta,  vaikka kuten joku muukin kirjoitti,  niin viestejä vievää pöllöä tuli sääli... Tässä oli myös tosi monipuolisesti asioita, arjen haasteita monella tasolla. Hauska se Hermionen työkaveri tavallaan, etenkin lopussa nimmarin pyyntö. Sääli kyllä kun Molly ei mennytkään Fleurin seuraksi sinne lauluiltaan... Toivottavasti Ginny oppii nuo loitsut vielä, tai keksii muita keinoja.  Ehkä se Arthurin peukaloima pesukonekin voisi olla hyvä?  :D

Oma tiskuastyylivinkkini on muuten laittaa tulppa altaaseen (tai iso astia), laittaa pesuaine harjaan, ja astia kerrallaan pestä ja huuhtoa (ja laittaa kuivumaan, ah kun on kuivauskaappi <3), kunnes altaaseen hiljalleen kertyy ok vesimäärä isommille tiskeille. Ei haittaa pieni allas, eivätkä tiskit ole toistensa tiellä, vaikkei niitä muutenkaan suurta määrää ole (esim 5 lautasta). Musiikki/muu kiinnostava kuunneltava ja tuoli tekevät siitä myös ihan rattoisaa :)
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 254
  • kahvia koneeseen
Löysin tämän tuolta stalkkerinapin kautta, otsikko kiinnitti huomioni heti, koska tiskaaminen on kyllä sellaista tuskaa ;D Nykyään helpottaa, kun olen alkanut kuunnella äänikirjoja samalla!

Asiaan. Tää oli oikein hauska ficci! Oli viihdyttävää lukea tällainen kirjemuotoinen tarina pitkästä aikaa, en ole itse törmännyt tällaisiin aikoihin. Ja slice of life genrenä on varmaan suosikkini tällä hetkellä, joten viihdyin oikein hyvin tämän parissa :)

Mun kävi vähän sääliksi Hermionea, joka hukkuu töihin. Tuollainen kuormittaa parisuhdetta tosi paljon, mutta onneksi he löysivät sitten lopulta aikaa toisilleen ja kaikki romantiikka ei kuollut. Molly taas oli ihana huolehtivainen itsensä, Musta toi tiskausloitsu oli superhauska keksintö, haluan itsekin oppia sellaisen! Ja pöllö parka, kun joutui kuljettamaan näin ahkerasti viestejä, mutta toisaalta, luulisi että pöllöt tykkäävät tuollaisesta hommasta!

Lainaus
Hermione,
älä tule ihan heti, minä yritin tiskata ja lattia on taas täynnä vettä ja haarukka lensi seinään enkä saa sitä irti. Nyt minä kyllä hankin TISKIKONEEN.
Täydellinen lopetus tälle tekstille ;D Repesin tuolle seinään lentäneelle haarukalle. Kannatan tiskikoneen hankkimista!

Kiitos tästä, oli hauska lukea!