Kirjoittaja Aihe: Ilman huolta huomisesta, S, raapale  (Luettu 3565 kertaa)

shira

  • ryövärintytär
  • ***
  • Viestejä: 184
  • ava © becca ♥
Ilman huolta huomisesta, S, raapale
« : 24.04.2008 23:06:42 »
Title: Ilman huolta huomisesta
Author: shirahan se
Beta: eipä ole, valittakaa minulle jos löydätte virheitä
Rating: S
Genre: raapale
Disclaimer: Teksti omaani. Hmm, eipä tuota ”pikkutyttöä” voi oikein väittää omakseni, kun kuitenkin tuollaisia aika paljon siellä New Yorkissa on. Mutta eihän se kenenkään muunkaan ole. No riittää varmaan että sanon tekstin olevan täysin omaa käsialaani  ;)

A/N: Aluksi tästä piti tulla sellainen pienimuotoinen, oma kirjoitelma. Ei kuin jotain 300 sanaa ja voilà. Sitten päätin tehdä tästä raapaleen ja kutistin sanoja, ja kauhea karsiminen siinä tuli. Sitten, hetken mielijohteesta julkaisin tämän täällä, että saisin vähän kommenttia ihmisiltä. Ja tosiaan, tasan 100 sanaa (:

Ilman huolta huomisesta

Kaikki kiiruhtivat sivuilleen katsomatta pitkin katuja. Kaikilla oli kiire, eikä kukaan voinut edes harkita pysähtymistä. Ei vaikka ystävällinen katumyyjä olisi yrittänyt kaupitella jotakin halpistuotetta, ei, hänetkin vain töytäistiin sivuun niin kuin kaikki muutkin asiat, jotka eivät olleet oman edun mukaisia. Ilmaa peitti tehtaansavu, bensanhajusta puhumattakaan. Kaikki oli sakeaa, eikä kukaan huomannut pientä, yksinäistä lasta tien vierellä.

Lapsi oli pieni tytönrääpäle. Ei kunnollista perhettä; äiti alkoholisti ja isä vankilassa, kaikki sisarukset kuolleet nälkään. Hän ei saanut huolenpitoa, ei rakkautta, hänellä oli usein nälkä ja kylmä. Silti pikkutyttö oli hyväntuulinen, ilman huolta huomisesta. Tällä tytöllä oli enemmän elämänhalua kuin monella hänet ohittaneella.


A/N2: Otan palautetta vastaan enemmän kuin mielelläni. Jos vaivauduit lukemaan, voit kai uhrata muutaman minuutin kommentoimiseenkin ?  ::)
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 16:13:17 kirjoittanut Scarlett »

When you touch me it's so delicious

Smarou

  • ***
  • Viestejä: 364
Vs: Ilman huolta huomisesta
« Vastaus #1 : 16.05.2008 22:20:37 »
Hmm, nätskä. Harmi että lyhyestä tekstistä ei saa kirjoitettua kun lyhyttä palautetta.

Jotenkin tykkäsin tosi paljon ekan kappaleen kuvailusta. Tuli sellanen tunne kun on aamulla torilla, on hämärää mutta aurinko nousee kirkkaana korkeiden talojen välistä.

Samat elementit on näkyvissä Helsingissäkin, ihmiset ovat kiireisiä, vihaisia, synkkiä ja sielunsa myyneitä. Siksi olen aina iloinen kun Helsingissä sataa, siitäs saavat. (Ja heti perään surustun, kuinka moni heistä edes huomaa että sataa?)

Lainaus
Tällä tytöllä oli enemmän elämänhalua kuin monella hänet ohittaneella.
Tuo oli upea. Pitäisi aina välillä herätellä sitä oma elämänhaluaan, tehdä tästä elämsätä elämisen arvoinen.
Tuo muuten jatkoi tuota tori,auringonnousu teemaa josta puhuin, tässä pienessä filmin pätkässä kun aurinko nousee, häikäisee suoraan kameraan, kuva siirtyy tyttöön, joka istuu kävelytien reunassa ja katsoo kuinka halkeamasta kasvaa mikätahansa kukka tai rikkaruoho.

Oli kiva, kiitos.
(No ei se ehkä ollutkaan niin lyhyt. :3)
~Kuin sokea auringosta, minä kerron teille rakkaudesta~

Zigiryas

  • ***
  • Viestejä: 22
  • repivä tahto, särkevä tiedottomuus
Vs: Ilman huolta huomisesta
« Vastaus #2 : 17.05.2008 17:19:31 »
Varsin kaunis raapale kieltämättä. Itse kun olen nykyään tällainen synkistelijä tuo pikkutyttö sai tosiaankin vähän heräteltyä minua.

Raapaleissa, mielestäni, tärkeintä on tunnelma ja se, etteivät ne tunnu jäävän kesken. Ja olet onnistunut molemmissa aivan loistavasti.

Tuli tuosta Samaroun kommentista mieleen, että voi, kuinka kaipaisin kunnon kesäsadetta ja ukkosta (ööm.. ja mitenhän tämä liittyi mihinkään?).

Kiitän mielen piristyksestä! :)
"Mustaa rakkautta kuolleeseen lihaan kylvän, häpeämättä rautaisen sydämeni annan. Piruuttani ihoasi viillän, luut  jäihin upotan. Pelkäämättä, vihaamatta. Hitaasti, hitaasti..."
~Zigiryas

shira

  • ryövärintytär
  • ***
  • Viestejä: 184
  • ava © becca ♥
Vs: Ilman huolta huomisesta
« Vastaus #3 : 18.05.2008 22:01:15 »
Smarou
Eihän siitä kommentista nyt niin lyhyt tullut  ;)
Kiva, että sai sinussa aikaan mielikuvia ja tunteita. Olen aina tosi iloinen saadessani tekstini vaikuttamaan ihmisiin jotenkin - varsinkin, jos se on positiivista (:
Tuohon lainaamaasi lauseeseen koko raapale oikeastaan perustuikin.
Kiitos kommentistasi !!

Zigiryas
Joo, tämän tekstin alkuperäinen tarkoitus olikin vähän niinkuin herätellä ihmisiä, ravistella näkemään mitä on meneillään ja saada ajattelemaan sitä omaa elämänhalua. Että kaikki eivät tuijottaisi vain koko ajan omaan napaan ja miettisi, mikä on itselle parasta. Ihmiskunta on yhteisö, meidän pitäisi vetää yhtä köyttä, sillä me kaikki olemme samanlaisia - sisimmältämme.
Ohops, sorruinpa oikein saarnaamaan tuosta aiheesta  :D
Kiitos kuitenkin kommentistasi !!

When you touch me it's so delicious

Amnesiac

  • ***
  • Viestejä: 235
    • tumblr
Vs: Ilman huolta huomisesta
« Vastaus #4 : 18.05.2008 22:49:20 »
Wow, tämä oli tosi nätti.(: Olit onnistunut kivasti saamaan tunnetta mukaan näin lyhyeenkin pätkään, pidin kovasti. Teksti on kaunista ja mukavaa luettavaa, aihe omaperäinen ja ideana tämä on hyvä ja toimiva. Tästä voisi lukea vähän pitemmänkin jutun, mutta kyllähän tämä raapaleenakin menee, ehdottomasti. Tässä on ihana tunnelma ja lopetus oli tosi kaunis. Viimeinen lause.<3
Joka tapauksessa hieno ja hyvin onnistunut teksti, tämmöisiä voisi lukea oikein mielellään enemmänkin.

Ja kommentista tuli sekava, lyhyt ja tylsä, anteeksi kovasti, menee kiireen piikkiin.:D Halusin vain ilmoittaa, että olen lukenut ja tykkäsin tyylistäsi.^^
« Viimeksi muokattu: 18.05.2008 22:52:12 kirjoittanut Amnesiac »
Minä en unohda sinua koskaan, vaikka en muistaisi omaa nimeäni.

shira

  • ryövärintytär
  • ***
  • Viestejä: 184
  • ava © becca ♥
Vs: Ilman huolta huomisesta
« Vastaus #5 : 19.05.2008 21:24:05 »
Amnesiac
Kiva, että tykkäsit ja että olin onnistunut saamaan tunnetta. Idea nyt oli vähän sellainen yhtäkkiä pompannut mieleen ja paperille vaan jotain. Ja edelleen, viimeiseen lauseeseenhan oikeastaan koko raapale perustui (:
Joo, ja en tähän tosiaan lisää ajatellut kirjoittaa, turha pilata raapaletta jatkolla (:
Kiitos kovasti kommentistasi !!

When you touch me it's so delicious

shira

  • ryövärintytär
  • ***
  • Viestejä: 184
  • ava © becca ♥
Vs: Ilman huolta huomisesta
« Vastaus #6 : 22.05.2008 18:06:59 »
Ancka
Toivottavasti tämä ei kuitenkaan ollut menettänyt tunnelmaansa vaikka sitä lyhentelinkin. Enkä kyllä minäkään oikein osaa sanoa oliko tämä parempi pitempänä vai näin raapaleena... vaikka olenkin molemmat versiot nähnyt (;
Joo, en mäkään ikinä ole käynyt New Yorkissa, mutta tällaisen kuvauksen olen sieltä saanut. Ja kirjoitin tuon perhekuvauksen juuri tarkoituksella tuollaiseksi, koska sehän on oikeasti arkipäivää Nykissä, että katulapsia kuolee nälkään. Kiva että tykkäsit siitä (:
Kuten monet tosiaan ovat kehuneet tuota kohtaa, on se minunkin lempikohtani ^^
Ja tosiaan, vielä kerran, on koko raapale rakennettu tuon lauseen ympärille.

Kiitos kovasti kommentistasi !!

~ shira

When you touch me it's so delicious