Kirjoittaja Aihe: Talvensinistä iloa | S | sisarushömppä | Kalevi & Ellen  (Luettu 1608 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 059
Nimi: Talvensinistä iloa
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Hahmot: Sisarukset Kalevi (26v) ja Ellen (4v)
Haasteet: Spurttiraapale IV, Otsikoinnin iloja (väriotsikko) ja One True Something 20 #2

A/N: Tuli mieleen Kalevi ja Ellen, ja tahdoin heistä hömppää. Mielessä on jostain syystä pyörinyt kuningatar Elisabeth II ja sen kautta corgit, joten siksi semmoinenkin tupsahti tähän tarinaan :3


Talvensinistä iloa

”Valmis!” Ellen julisti talvensinisissä ulkovaatteissaan. Se oli pukeutunut hämmästyttävän vikkelästi kuultuaan, että me mentäisiin leikkipuistoon.

”Ota vielä pipo ja hanskat. Siellä on viileää”, opastin. Hanskat Ellen vaati pistettäväksi hihojen alle. Tein, kuten pikkusisko halusi. Olin jo oppinut, miten tarkkoja lapset olivat omasta mukavuudestaan.

”Hei, sunkin pitää pistää”, Ellen huomautti, kun olin lähdössä ovesta paljain päin. Tuhahdin huvittuneena ja kaivoin kaapista jonkun harmaan pipon, joka ehkä saattoi olla mun. Se sai luvan kelvata. ”Äiti, me mennään nyt!”

”Pitäkää hauskaa”, mutsi toivotteli telkkarin ääreltä. Se kuulosti tavallista voipuneemmalta. En melkein olisi halunnut lähteä, mutta levottomuus pani muhun vauhtia.

Koko matkan leikkipuistoon Ellen höpötti kaikesta mahdollisesta, mitä oli tapahtunut tarhassa ja kenen kanssa. En ollut kovin hyvin perillä niistä tyypeistä, mutta ei se lopulta ollut tarpeen. Kunhan vain vastasin ja reagoin tytön kertomiin asioihin, se oli iloinen ja tyytyväinen.

Ellenin juttujen kuunteleminen oli kummallisen rauhoittavaa. Se eli niin hetkessä, ettei mikään paha tai raskas yltänyt siihen. Munkin oli helpompi olla, vaikka huoli mutsin loukkaantumisesta oli yhä läsnä. Se ei vaan enää ollut musertava.

Puistossa Ellen meni liukumäkeen, keinumaan ja lopulta kiipeilemään. Tunsin isovelimäistä huolta, kun katsoin sen menoa, mutta tytöllä oli suurimmaksi osaksi motoriset taidot kunnossa. Lopulta mun piti kuitenkin auttaa Ellen alas, kun tyttö oli saanut itsensä liian korkealle.

Alas päästyään Ellen vaikutti yhä säikähtäneeltä. Silitin tytön selkää.

”Ei ole mitään hätää, eihän?”

”Voidaanko mennä jo kotiin?” pikkusisko pyysi. Ehkä sillä oli nälkä tai muuten vaan puhti poissa. Toivottavasti mä en ollut tympeydelläni pilannut Ellenin hyvää mieltä.

”Totta kai”, sanoin. Ellen otti mua kädestä. Kotimatkalla me törmättiin naapuriin ja sen koiraan. Johan Ellen taas innostui, kun se sai silittää ja antaa corgille herkkupalan.

”Hankin joskus tommosen”, Ellen vannoi, kun me tultiin kotipihaan. ”Annan sille nimeksi Muumipeikko.”

Mietin Muumipeikko-nimistä corgia ja nauroin.

”Hyvältä kuulostaa.”

Ellen hymyili, ja yllättävä hellyydentunne ahmaisi loputkin mun synkkyydestä.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2018 14:12:30 kirjoittanut Sokerisiipi »

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Vs: Talvensinistä iloa, S | sisarushömppä | Kalevi & Ellen
« Vastaus #1 : 25.08.2017 09:20:46 »
Tämä oli sopivan söpöä ja sokerista aamupalaksi, nam maisk! <3

Olen ehtinyt jo tykästyä Kalevin (melko lailla puun takaa pompsahtaneeseen) pikkusiskoon. Neljävuotiaat on vielä niin välittömiä ja iloisia, siis jos kiukkukohtaus ei ole päällä :'> (no niin, nyt haluan lukea Kalevista rauhoittelemassa kiukuttelevaa Elleniä. Ajatukset ovat vaarallisia)

Leikkipuistot olivat kyllä ihan parhaita paikkoja, varsinkin kun meillä ei ollut ihan lähellä yhtään, niin pääsi harvemmin. Muistan, että joskus minä ja siskokin kiivettiin turhan ylös erääseen "hämähäkin verkkoon". Valitettavasti huolehtivaa isoveljeä ei ollut, joten äidin piti pelastaa. Kalevi on kyllä ihan pehmo, tuitui. :3 Hyvä että vie siskonsa välillä pois, niin että äiti saa levätä. Ja on vielä niin huolissaankin, onneksi Ellen pelastaa.

Lainaus
”Hankin joskus tommosen”, Ellen vannoi, kun me tultiin kotipihaan. ”Annan sille nimeksi Muumipeikko.”

Ihanaa, corgille sopii kyllä Muumipeikko. ;>

Kiitos tästä sokeripalasta <3
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 059
Vs: Talvensinistä iloa, S | sisarushömppä | Kalevi & Ellen
« Vastaus #2 : 25.08.2017 13:34:27 »
Isfet: Hii, kivaa, että tämä maistui! Ellen tosiaan tupsahti yllättäen mukaan, mutta olen kovin iloinen, että neiti niin teki, koska onhan se nyt hurmaava <3 Kivaa, että muutkin ovat tykästyneet :3 Haha, kiukutteleva Ellen, ehkäpä ehkäpä ;> Kalevi on pehmo, kun on kyse perheestä. Se tekee miehelle vaan hyvää. Kiitos huisisti kommentista!! ♥︎

Wisteria

  • peilipallo
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: Talvensinistä iloa, S | sisarushömppä | Kalevi & Ellen
« Vastaus #3 : 26.08.2017 19:36:10 »
​Hih, tästä tuli todella hyvä mieli. c: Kalevi on ihana kaikessa huolehtivaisuudessaan (vaikka samaan aikaan ehkä surkuttelen aivan hitusen sitä, miten levottomuus ja huoli varmasti kuormittavat hänen mieltään). Näillä sisaruksilla on hurjan paljon ikäeroa, mutta todella mutkattomasti he tuntuvat tulevan toimeen, vaikka noin suuri ikäero tietysti tekeekin sisarussuhteesta vähän erilaisen, kun Kalevi on veljen lisäksi jonkinlaisen kaitsijan asemassa ja voisi ikänsä puolesta olla melkein Ellenin vanhempi.

Ellen on kanssa hirmuisen suloinen tapaus ja ihanasti välittyy tuo hänen innostuksensa, kun täytyy pukeutua vikkelästi ja höpöttää kaiken aikaa. Leikkipuistot olivat ihan parhaita paikkoja lapsena, siis loistava syy kiirehtiä. Ja Muumipeikko on oikein mainio nimi corgille. <3 En nyt ole ihan varma kuitenkaan, tekikö tämä teksti hyvää mulle, kun mulla on ollut joku ihme vauva-/lapsikuume päällä pidemmän aikaa :--D Pienet lapset vain ovat hyvällä päällä ollessaan niin ihania, kun suhtautuvat maailmaan mutkattomasti ja energiaa tuntuu riittävän vaikka muille jakaa.

Tässä oli sopiva annos sokeria iltaan! Kiitos <3
​det mørke vi har gør himlen klar, et andet sted

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Talvensinistä iloa, S | sisarushömppä | Kalevi & Ellen
« Vastaus #4 : 26.08.2017 19:59:19 »
Aaws! <3

En kestä, tää oli aivan ihana! Kalevi on ihan valtavan suloinen aina kun sä kirjotat sen touhuamaan jonkun lapsen kanssa (oli se sitten Ellen tai Iiris). Mä oon aivan varma, että siitä tulisi loistava isä... Harmi vaan, ettei sinun canonissasi taida niin käydä. Tai mistä sitä tietää, jos Heikki ja Kalevi onnistuisivatkin hankkimaan itselleen lapsen. Hmmm... :)

Ja ääsh, taas sä osoitit neroutesi lemmikkien nimeämisen suhteen! :D Muumipeikko... Aivan ihana!

Kiitos tästä pienestä sisarushömpästä, tällaisia on ihan liian vähän finissä! <3

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 059
Vs: Talvensinistä iloa, S | sisarushömppä | Kalevi & Ellen
« Vastaus #5 : 02.09.2017 00:40:43 »
Wisteria: Oii, ihana kuulla, että ilahdutti! ^^ Huolehtiva Kalevi on kyllä <3 Suuri ikäero on toiminut vain hyvänä juttuna näille kahdelle, kun Kalevi on Ellenin syntyessä muuttanut jo pois kotoa. On aina semmonen huippujuttu, kun isoveli tulee kylään :3 Lapset ovat kyllä elämäniloisuudessaan hurmaavia. Kiitos kommentista!

Ränts: Awws sinä <3 Kalevi on kyllä luonnonlahjakkuus lasten kanssa, vaikka mies itse ei sitä usko/tajua. Haha, sitä en sano. Sinun täytynee vain seurailla, josko kirjoitan jostakin niin kaukaa tulevaisuudesta. Kun nyt kerran olen niittänyt mainetta erikoisilla lemmikkinimillä, niin täytyy pitää traditiota yllä :D Hmm, pitänee siis kirjoittaa enemmän sisarushömppää! Kiitos kommentista!