Kirjoittaja Aihe: S: Tyttöystävä, Luna/Ginny (fluff, romance)  (Luettu 1885 kertaa)

Mirror

  • GD-addikti
  • ***
  • Viestejä: 214
  • Ava by: Crysted
    • Eugene
Ficin nimi: Tyttöystävä
Kirjoittaja: Mirror
Beta: -
Fandom: HP
Genre: fluff, romance
Ikäraja: S
Paritus: Luna/Ginny
Tiivistelmä: "Oonks mä sun tyttöystävä?"
Varoitukset: -
Vastuunvapaus: En omista muuta kuin mielikuvitukseni, enkä saa tästä mitään rahallista korvausta.
A/N: Täähän on siis tehty Sannin Tyttöystävä-kappaleen pohjalta.

Tyttöystävä

"Mä haluisin tietää Luna, mistä toi sun arpi on tullu?" Ginny kysyi ja siveli vaaleahiuksisen tytön otsaa sormellaan.
"Se tuli kun olin ihan pieni. Miten niin?" Luna vastasi, ja koetti peittää jälkeä punatukkaiselta kaunottarelta. Yleensä hiuskiekurat peittivät muutenkin haaleana näkyvän arven.
"Mitä tapahtui?" Ginny ohitti Lunan kysymyksen vastakysymyksellä.
"Mistä se tuli?"
Luna huokaisi ja sipaisi jälkeä sormellaan työntäessään Ginnyn käden pois otsaltaan.
"Mä... Törmäsin seinään", tyttö huokaisi ja jatkoi sitten,
 "En näyttänyt jälkeä isälle. Yritin itse parantaa haavaa, ja, no, se ei mennyt ihan kuin suunnittelin."
Ginny virnisti ja nosti taas kätensä Lunan kasvoille.
"Luna Seiniintörmäilijä" tyttö naurahti ja pyyhkäisi toisen tytön vaaleat hiukset korvan taakse.
"Mennään. Kohta on lounas", punatukkainen tyttö sanoi yhtäkkiä, ja kiskaisi Lunaa käsivarresta. He lähtivät järven rannasta ja suuntasivat kohti linnaa.
"Mikset sä pidä mua kädestä?" Ginny kysäisi yhtäkkiä Lunalta tyttöjen kulkiessa kohti Suurta Salia ruoan toivossa.
"Häpeetkö sä mua niin paljon?"
Luna pudisti päätään hymyillen.
"En mä nyt sua häpeä. Sun vitsit on vaan välillä vähän... outoja."
"Mitä vikaa lepakonräässä on?" Ginny kysyi ja naurahti heti perään.
Luna ei vastannut, mutta tarttui Ginnyä kädestä ja puristi hellästi.
"Parempi?"
"Parempi."


***

"Hei, Ginny, mua vähän jännittää. Kun kutsuit mut teille jouluksi. Tiiän et siihen on vielä pitkä aika, mut silti. Jos sanon jotain tyhmää, ja sun äiti rupee pitämään mua outona?"
Ginny nauroi ja halasi vaaleakutrista tyttöä.
"Mitä se haittaa, sähän oot outo? Ihanan outo", rohkelikko sanoi silmät kiiltäen.
Luna mutristi huuliaan, mutta Ginny varvisti hänen kasvojensa korkeudelle ja antoi tälle nopean pusun.
"Ginny..." Luna henkäisi toisen laskeuduttua seisomaan normaalisti säteillen.
"Höpsö, ei toi tarkota et meidän pitäs mennä naimisiin!" Ginny naurahti.
Luna vilkaisi ympärilleen.
"Eikö sua pelota? Että joku näkee?"
Ginny pudisti päätään hymyillen ilkikurisesti.
"Ei. Mut saanks mä kysyä yhtä juttua?"
Luna pyyhkäisi hiuskiekuran silimiltään, ja istahti nojaamaan puuhun järven rannalla. Ginny istahti hänen viereensä, ja laski kätensä toisen reidelle.
"Kerro mulle..."
"Kerron sulle mitä?"

Ginny katsahti maahan, mutta huokaisi sitten ja nosti katseensa suoraan Lunan silmiin.
"Oonks mä sun tyttöystävä?"

***

Ginny saattoi Lunan pois Rohkelikkojen makuusaleista.
"Kaikki sanoo ain et mikään ei oo kestävää", punatukkainen tyttö sanoi haikeasti,
"Mutta mä olisin valmis vääntämään vaikka ihan mielipuolena et saisin vaan ottaa sut uudestaan."
Luna seisahtui paikoilleen, ja Ginny suukotti tätä poskelle.
"Mä en puhu tota sun hiljasuutta. Voisiksä puhua mun kaa samaa kieltä?" Ginny vitsaili hermostuneesti. Hän toivoi ettei ollut järkyttänyt Lunaa liikaa. Vaikka äskeisten tapahtumien jälkeen olikin vähän hankala uskoa Lunan järkyttyneen noista sanoista.
Luna kuitenkin kääntyi, ja painoi huulensa toisen tytön omille. He suutelivat ahnaasti hetken, joka tuntui kestävän ikuisuuksia, mutta silti liian vähän.
"Sun kysymykseen. Joo, sä taidat olla mun tyttöystävä", Luna virnisti ja lähti sitten ulos Lihavan Leidin muotokuvasta.
"Nähäänhän me vielä huomenna?"
"Tietty."
« Viimeksi muokattu: 21.06.2017 22:30:41 kirjoittanut Mirror »

Tippi

  • ex-Hopeakettu
  • ***
  • Viestejä: 653
  • avatar ja banneri Ingridiltä
Vs: S: Tyttöystävä, Luna/Ginny (fluff, romance)
« Vastaus #1 : 21.06.2017 22:25:16 »
Heti kun näin otsikossa sanat Luna/Ginny, säntäsin lukemaan tämän - ja miten suloisen pikku pätkän löysinkään!

Tämä oli muutoin toimiva kokonaisuus, mutta tuo alun arpikeskustelu hiukan hajotti yhtenevyyttä. Olisin odottanut, että se olisi jollain tapaa kytkeytynyt myöhemmin uudelleen tarinaan - nyt se tuntui kovin ulkopuoliselta kahta muuta pätkää ajatellessa. Pisteet kuitenkin siitä, että Ginnyn epävarmuus tyttöystäväasiasta säilyi läpi ficin. Oli myös mielenkiintoista, että ensin Luna piti Ginnyä outona ja seuraavassa pätkässä tilanne olikin toisinpäin - mutta ihanaa, kun tytöt lopussa kuitenkin sopivat olevansa yhdessä! ♥

Välillä menin ensimmäisessä pätkässä sekaisin siinä, kuka puhui. Pätkässä oli nimittäin kolme Ginnyn repliikkiä perätysten - ei siinä sinänsä mitään, mutta repliikit oli aseteltu siten, että luulin puhujan vaihtuvan seuraavassa repliikissä, joten hämmennyin hiukan, kun puhujana oli edelleen Ginny. Oli jännittävä ratkaisu kirjoittaa repliikit kursiivilla! Myös puhekielisyys oli mielenkiintoinen seikka.

Kielestä: kirjoituksesi oli mielestäni sujuvaa ja sopivan yksinkertaista. Seuraavissa kohdissa oli kuitenkin samanlainen kirjoitusvirhe, eli piste tuli lainausmerkkien jälkeen, vaikka sen pitäisi olla niitä ennen:

Lainaus
"En näyttänyt jälkeä isälle. Yritin itse parantaa haavaa, ja, no, se ei mennyt ihan kuin suunnittelin".
Lainaus
"Parempi".
Lainaus
"Mutta mä olisin valmis vääntämään vaikka ihan mielipuolena et saisin vaan ottaa sut uudestaan".
Lainaus
"Tietty".

Sitten ehdoton suosikkikohtani:

Lainaus
"Mä en puhu tota sun hiljasuutta. Voisiksä puhua mun kaa samaa kieltä?"

Kiitos tästä, kirjoittelehan lisää Luna/Ginnyä! ;)

Mirror

  • GD-addikti
  • ***
  • Viestejä: 214
  • Ava by: Crysted
    • Eugene
Vs: S: Tyttöystävä, Luna/Ginny (fluff, romance)
« Vastaus #2 : 21.06.2017 22:33:03 »
Kiitos Hopeakettu kommentistasi!

Kiva että tykkäsit :) Korjailin tuolta noita pisteitä oikeisiin paikkoihin :)
Voisin jossain vaiheessa kirjoittaa tosiaan näistä kahdesta lisää :3