Kirjoittaja Aihe: Perillinen (K-11 Lisko Scamander jr. Kelmien aika  (Luettu 1501 kertaa)

Groverin tyttö11

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 54
Nimi: Perillinen
Ikäraja: K-11
Kirjoittaja: Minä ei kukaan muu ;)
Beta: Ei ole mutta virheistä anteeksi etukäteen :)
Genre: Romance Adventure
Paritus: OC/Lily/James Jmes/OC Sirius/OC Remus/OC Peter/OC
Vastuuvapaus: En omista hahmoja enkä saa rahaa.
Summary: Seitsämännellä luokalla tapahtu ihmeellisiä asioita. James saavuttaa Lilyn huomion, Sirius Black seurustelee vakavasti, Remus löytää toisen ihmissuden ja Peter saa tyttöystävän. Mitä tapahtuu kun Lisko Scamanderin perillinen saapuu Tylypahkaan.

Luku I

"Leguan Lancelot Jacob John Scamander!" Tummahiuksinen hienoon violettiin mekkoon pukeutunut nainen huutaa.
"Mitä olen sanonut matka-arkun ajoissa pakkaamisesta? Huomenna alkaa koulu ja sinä et pakkaa!" Hän huutaa. Hänen äänensä kaikuu talon seinissä. Nuori seitsämäntoistavuotias poika lukee istuen sängyllään paksua Taikaolentokirjaa. Poika nousee sängyltä ja laskee kirjan hienojen uusien vaatteiden päälle. Pojan nimi on Leguan Lancelot Jacob John Scamander. Nainen joka hänelle huusi oli hänen äitinsä Eleanor Scamander omaa sukua Everglot. Everglotit kuuluivat seuraapiireihin ja elivät lähes ylimysmäisesti. Scamanderit taas olivat niin sanottua keskiluokkaa. Eivät aatelisia Everglottien tapaan. Kuitenkin Leguanin isoisän John Scamanderin aikaan suku oli vauras koska tämä työskenteli pankinjohtajana. Sen takia Lancelotin Leguanin isän ja Eleanorin hänen äitinsä liitto sallittiin. Juuri nyt Leguanilla oli muutakin murehdittavaa. Kaikki kaverit olivat jäänet Bulgariaan missä he olivat ennen asuneet. He kuitenkin muuttivat Englantiin koska hänen isänsä Lancelot Scamander sai töitä Englannin taikaministeriöstä. Leguan siirsi kirjansa juuri eilen ostettujen kirjojen päälle. Kauempana oikeastaan vain korttelin päässä asuivat Potterit ja heidän ottopoikansa Sirius Black. James oli syventynyt kirjoittamaan. Aivan kuin tämä olisi horroksessa.
"Hei Sarvihaara kenelle oikein kirjoitat?" Sirius kysyi. Hän istui ulkonevalla ikkunalaudalla potkien mattoa jalkojensa alla.
"Lilylle" James vastasi lyhyesti. Sirius yritti kurkkia mitä James kirjoitti mutta ei onnistunut. Lopputuloksena Sirius putosi ikkunalaudalta.
"Oikeasti roikutko vieläkin Evansissa kun Tylypahka on täynnä hyvän näköisiä tyttöjä?" Sirius valitti.
"Minä pidän  Lilystä en halua ketään toista!" James sanoi ärsyyntyneesti. Sirius pyöritti silmiään.
"Niin mutta sinulla on mahdollisuudet ihan keheen tahansa muuhun." Sirius vakuutti
"Aitko sinä valittaa koko illan?" James kysyi. Hän laski sulkakynänsä kirjoituspöydälleen ja antoi kirjeen pöllölle.

"Että minä vihaan näitä Potterin iänikuisia rakkaudentunnustuskirjeitä!" Lily Evans huusi. Hän ruttasi kirjeen ja heitti roskiin. Lily paiskasi kirjeen mukana tulleen kukan roskiin. Potter oli niin raivostuttava ettei mitään rajaa. Luuleeko se itserakas idiootti saavansa Lilyn rakastumaan itseensä jollain kirjeellä ja kukkasella. Pitikö Potter häntä tosiaan niin yksinkertaisena? Varmaan tälläkin hetkellä kuvittelee miten jonain päivänä rakastun häneen! Lily ajatteli vihaisena. Tänä vuonna hän ei aikonut vaihtaa sanaakaan Potterin kanssa.
"Mitäs friikki kummajainen miettii?" Petunian ääni ovelta sanoi. Viha kuohahti uudestaan Lilyssä. Ihankuin Potterissa ei olisi tarpeeksi.
"Häivy!" Lily huutaa vihaisesti. Petunia yrittää näyttä huvittuneelta mutta oikeasti tämä näyttää säikähtäneeltä.
"Etkö kuule vai ymärrä mitä sanoin? Häivy!" Lily huutaa. Petunia lähtee nokka pystyssä. Lily paiskaa ovensa kiinni. On jo myöhä. Lily ei saa unta ajatellessaan heidän riitaansa. Kuitenkin hän päättää ajatella muita asioita kuten Tylypahkaa ja ystäviään.
Lilyn ystävistä Erica oli kaikista lähes villein. Hänellä oli blondit hiukset ja hän pelasi Huispauksessa jahtaajana Ericalla oli vihreät silmät jotka olivat kuin kaksi nauravaa lähdettä.  Erica oli todella kiva ja nätti joten kaikki pitivät hänestä jos ei luihuisia lasketa vaikka osa heistäkin piti Ericasta, sillä tämä oli syntyperältään puhdasverinen. Erica oli myös ilmiselvä Rohkelikko koska hän oli rohkea ja noudatti muitakin Rohkelikon perusperjaatteita. Hazel oli ruskeahiuksinen tosin kalpea mutta kaunis. Hazelilla oli yön siniset silmät. Hazel oli muiden tapan oli Rohkelikossa. yntyperältään hän on puoliverinen. Shelly oli vielä Ericaakin villimpi blondi hänkin. Shellyllä kuitenkin oli vieläkin pidemmät hiukset ja ehkä parempi huumorintaju vaikka ei Ericnkaan huumorintajussa valittamista ollut. Hänellä oli siniset tuikkivat silmät ja hän oli oikea kaunotar. Syntyperältään puhdasverinen. Tiffany tai kavereiden kesken Tiff oli kaikista lyhin mutta hauska ja harmaahiuksinen. Tiffany oli nätti mutta ei kauhean kaunis. Kuitenkin hän korvasi sen uskomattoman kiltillä ja avuliaalla luonteellaan.

"Leguan Lancelot Jacob John Scamander! Turha kuvitella aaiasta ilman että olet peseytynyt" Eleanor huusi pojalleen joka lampsi rappuset alas. Lisko ei näyttänyt pahemmin kuuntelevan. Hän mietti uutta kouluaan ja oli niin omissa ajatuksissaan että vasta toinen huuto havahdutti hänet. "Huomenta vaan sinullekin." Hän sanoi aäidilleen. Tämä näytti siltä että Liskon ei kannattanut kauheasti viisastella.
"Peeydyitkö jo?"Hän kysyi terävästi. Lisko nyökkäsi. Hänen isänsä näytti tukehtuvan aamupalaleipäänsä naurua pidätellessään.
"Joo äiti." Lisko tyytyi vastaamaan. Eleanor loi nopean tiukan katseen mieheensä joka yritti ottaa vakavan ilmeen.
"Onko sinusta naurun asia etei Leguan saa kunnon miehenmallia?" Hän kysyi mieheltään. Tämä nielaisi lopun leipäänsä ja sanoi vaimolleen:
"Kuule Lisko on ihan kelpo poika ole sinä ihan rauhassa. Lancelot unohti tämän sanoessaan yhden tärkeän seikan.
"Minun poikani joka kantaa sinun sukusi ensimmäisen miehen nimeä ei ole mikään limainen matelija! Laita se päähäsi!" Hän huusi. Herra Scamander oli unohtanut että Leguania ei saanut sanoa Liskoksi Eleanorin kuullen. Eleanor oli tiukka poikansa nimestä.
"Lisko tule syömään." Lancelot sanoi ja viittaasi poikaa istumaan viereensä. Kun Leguania katsoi tämä näytti aivan ensimmäiseltä Liskolta. Lancelotilla, Johnilla ja muilla hänen isoisillään oli vain satunnaisia piirteitä mutta Lisko jr oli aivan kuin ensimmäinen Lisko.
"Minä vien sinut juna-asemalle, sillä uuteen kouluun mennään junalla." Liskon isä selitti. Lisko nyökkäsi mutta ei keskittynyt.
"Nyt täytyy lähteä." Eleanor sanoi. Hän meni Matami Malkinille ja Lancelot ja Lisko menivät asemalle. Asemalla he hyvästelivät.
"Hauskaa kouluvuotta Lisko." Lancelot sanoi juuri ennen kun tämä katosi pylväästä sisään. Rehtori Dumbledore oli neuvonut miten asemalle pääsee. Asemalla hän käveli junaa kohti. Hän katsoi juttelevia  tyttöjä joiden joukosta vilahti punaiset hiukset.
"Lily rakkaani!" James huusi Lilyn nähdessään. Lily näytti vihaiselta mutta jatkoi matkaansa. Erica katsahti Jamesiin anteeksipyytävästi.
"Erica olisi..." Sirius yritti mutta oman terveytensä vuoksi Remus viittasi häntä olemaan hiljaa. Lisko käveli Kelmien luo. Remus kääntyi.
"Milloin juna lähtee?" Lisko kysyi. James ja Sirius tutkailivat Liskoa. Peter liikehti vaivautuneesti. Tuo poika saattasi viedä hänen paikkansa.
"Se lähtee minuutin päästä mutta ovet ovat jo auki." Remus sanoi.
"Voit istua meidän kanssamme jos haluat. Ja jos tarvitset opasta Tylypahkassa niin sano vain minulle." Remus tarjoutui.
"Kiitos." Lisko sanoi. Remus hymyili. He lähtivät  junaa kohti jutellen. Sirius ja James olivat tavallista hiljaisempia. Pian matka alkoi.
"Mikä sinun nimesi on? Minä olen Remus Lupin ja tuossa ovat James Potter, Sirius Musta ja Peter Pettigrew." Remus esitteli.
"Minun nimeni on Leguan Scamander mutta minua sanotaan Liskoksi." Lisko sanoi. Remus nyökkäsi.
"Me olemme kaikki Rohkelikkoja." Sirius sanoi. James nyökkäsi ja Peter keikisteli istuessaan Remuksen vieressä.
"Rohkelikko on yksi Tylypahkan neljästä tuvasta joihin lajitellaan luonteenpiirteiden mukaan." Remus selittää Liskolle.
"Saako olla jotain kärrystä?" Kärrynoita kysyi. Leguan huomasi unohtaneensa rahansa kotiin.
"Kolme suklaasammakkoaskia, jokamaunrakeita ja kymmenen kurpitsaleivosta." Sirius tilasi. Remus katsoi kun nämä söivät.
"Mikset sinä ottanut mitään?" Sirius kysyi leivos suussa Liskolta. Lisko näytti kiusaantuneelta.
"Unohdin rahat kotiin." Lisko sanoi. Sirius heitti Liskolle suklaasammakkoaskin ja kaksi kurpitsaleivosta. Remus katsoi häntä kiitollisena.
"Kiitos paljon." Lisko sanoi. Sirius pukkasi häntä olkapäähän ystävällisesti. Jameskin näytti vähän iloisemmalta.
"Pelaatko huispausta?" James kysyi. Lisko nyökkäsi ja alkoi kertoa Bulgariassa pelatuista peleistään ja mitä paikkaa hän oli pelannut.
"Sinä olisit ihan hyvä toinen lyöjä mutta kyllä sinussa on ainesta jahtaajaksikin." James sanoi.
"Mutta tule koelentoihin olen joukkueen kapteeni ja ilmoitan sitten kun koelennot alkavat." James sanoi ja Lisko nyökkäsi.

Perillä lajittelun alettua Lily katsoi Kelmien vieressä istuvaa poikaa uteliaasti. Ruskeat silmät ja vaaleanruskeat hiukset sopivat hyvin toisiinsa. Poika kuitenkin vaikutti ylimieliseltä ja ärsyttävältä. Kuitenkin hän vaikutti mukavaltakin. Lajittelun loppupuolella Dumbledorella oli ilmoitus. Koko sali hiljeni paitsi Kelmit. Minerva viittasi heitä vaikenemaan. Mutta vaivoin he hiljenivät.
"Kouluumme on saapunut uusi oppilas. Hän voi esitellä itse itsensä. Kuitenkin pyrimme kaikki tekememään viimeisestä vuodesta meille ja hänelle unohtumattoman ikimuistoisen. Pyydän hänet nyt esittäytymään." Dumbeldore päätti puheensa. Lisko astui opettajien pöydän eteen. Häntä hermostutti. Silloin hän näki jotain mikä vei hänen huolensa. Punapäinen tyttö oli niin kaunis kuin enkeli. Enkeli tuli hänen mieleensä kaikesta tytössä silmät, hiukset ja kaikki vain sai Liskon polvet notkahtamaan. Lisko katsoi suurta yleisöään.
"Minä olen Leguan Scamander. Kävin aiemmat luokat Drumstrangissa." Hän sanoi. Koko sali kohahti. Luihuiset nyökyttelivät hyväksyvästi.
"Sopiiko että laitat tämän hatun päähäsi ja se ilmoittaa tupasi." Minerva sanoi. Kun hattu kosketti hänen hiuksiaan se huusi: Rohkelikko!
Rohkelikot taputtivat Remus hurrasi, James ja Sirius hymyilivät. Kelmit johdattivat tämän Rohkelikkotorniin ja heidän makuusaliinsa jonne hänet oli määrätty. Lisko nukkumaanmennessään ajatteli saaneensa uusia ystäviä. Toisessa makuusalissa Lily mietti päivän tapahtumia.

Aamulla Remus näytti Liskolle suihkut. Sirius meni samaan aikaan suihkuun kuin Lisko. Sirius huomasi että Lisko oli lihaksikas, komea ja hänestä Sirius voisi saada tyttöjen hurmaajan. Sirius rikkoi hiljaisuuden kysymällä: "Onko sinulla tyttöystävää?"
"Ei ole." Lisko vastasi. Kaikki hänen rakkauselämässään oli ollut pelkää säätöä. Mikään ei ollut koskaan edennyt seurusteluksi asti.
"Olihan yksi Hedda jonka kanssa kävin treffeillä pari kertaa. Mutta en minä yhteen tyttöön jämähdä." Lisko totesi. Sirius innostui.
"Tiedätkö sen Shellyn. Se kaunis blondi Rohkelikko joka on koko ajan Evansin kanssa." Sirius kertoi. Lisko keskeytti Siriuksen kysymällä:
"Kuka Evans on. Ja jos Shelly on se pitkä hyvännäköinen Huispaajatyttö niin tiedän." Lisko sanoi ja hymyili hurmaavasti.
"Shelly on minun tyttöystäväni ja Evans on se ärsyttävä näsäviisas punapää." Sirius sanoi. James ilmestyi suihkuhuoneen ovelle huvittuneena.
"Evans on varattu minulle."  James sanoi mutta Sirius tuhahti. Lisko katsahti maahan.Hn oli menyt ihastumaan suloiseen punapäähän.
"Erica sopisi sinulle paremmin." Sirius sanoi. James näytti siltä että voisi koska vaan rynnätä kuristamaan Siriuksen.
"Tota minä lähden aamupalalle." Hän sanoi ja lähti suihkuhuoneesta. Lisko laittoi uudet housunsa ja paitansa. Remus kuivasi hiuksia.
"Onko James ihastunut siihen Evansiin?" Lisko kysyi Remukselta. Remus nyökkäsi ja sanoi: "On ollut ensimmäisestä vuodesta."
"Mutta onko se Evans ihastunut häneen?" Lisko kysyi. Remus hymyili ilkikurisesti.
"Tuskin on. Hän on aina torjunut Jamesin tuhannet treffipyynnöt ja rakkaudentunnustukset. Ja hänen nimensä on Lily" Remus sanoi.
"Lily vaikuttaa todella fiksulta ." Hän sanoi. Remus hymähti. Remus kertoi Jamesin epätoivoisista yrityksistä saada Lily Tylyahoon. Remus kertoi Tylyahosta ja Kelmeistä. He lähtivät aamupalalle. Lily jutteli Erican, Shellyn, Hazelin ja Tiffin kanssa. Lisko katsoi Lilyä.
"Hei voit istua viereeni jos haluat." Lily sanoi Liskolle. Hän hymyili Lilylle. Lily näytti yllättyneeltä.
"Kiitos, minä olen Leguan mutta sano vain Lisko." Lisko sanoi. Lilyn ystävät katsoivat toisiinsa ja alkoivat nauraa. Kun ensimmäinen tunti alkoi Lily määrättiin Liskon pariksi. Heidän piti tehdä esitelmä Muodonmuutoksien historiasta.
"Nähdään kirjastossa sitten tuntien jälkeen." Lily sanoi. Lily meni ystäviensä luo ja Lisko Kelmien.
"Minkä takia sinä juttelit niin kauan sen pojan kanssa?" Tiff kysyi uteliaasti. Tiff kikatti. Lily näytti hämmentyneelä.
"Keskustelimme vain kouluasioista." Lily sanoi. Tiff kikatti niin että Hazel joutui viittaamaan häntä olemaan hiljaa.
"Meillä on kaksoistunti Korpinkynsien kanssa." Erica sanoi. Shelly etsi laukustaan lukujärjestystä. Kassin kantohihna repesi.
"Hemmetti!" Shelly sanoi kun  he tulivat toiselta tunnilta. Se oliloitsujen tunti. Korpinkynnen Jason tuli auttamaan häntä.
"Kiitos, mutta pärjään kyllä." Shelly sanoi mutta antoi Jasonin auttaa hänet taikaliemien tunnille. Tunnilla he juttelivat.
"Jason on aika kiva." Shelly sanoi. Hän punastui mutta Tiff näytti arvostelevalta. Hazel huokaisi.
"Mutta Sirius on lähempänä ja..." Tiff yritti mutta silloin kuului huuto: "Black ja Potter  jälki-istuntoa!"
"Miten Sirius on Jasonia lähempänä? Ja mitä se haittaa vaikka sanon että Jason on kiva?" Shelly kysyy mutta Tiff pudistaa päätään.
"Lisko!" Lisko huomasi unohtuneensa katsomaan Lilyä. Vihreät silmät vain niin puoleensa vetävät.
"Niin Remus?" Pojat olivat pari ja heidän piti tehdä kutistusjuoma. Lisko oli hyvä juomissa mutta hän ei kyennyt keskittymään.
"Mikäs sinun huomiosi noin vangitsee?" Remus kysyi. Lisko ei vastannut vaan keskittyi liemen tekoon.
"Hei!" Lily sanoi ja istui Liskon eteen. Lisko hymyili. Lilykin hymyili mutta kuitenkin vain ystävällisyyttään.
"Varmaan Evans." Lisko sanoi.
"Kuule jos haluat säilyttää hyvät välit Jamesiin pysy erossa Lilystä." Remus sanoi. Lisko nyökkäsi mutta tiesi että ei voisi.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2017 18:34:12 kirjoittanut Groverin tyttö11 »
Welcome to my playground