Kirjoittaja Aihe: Mikä Potter-kirjoista paras?  (Luettu 35420 kertaa)

Taruli94

• You know.
Mikä Potter-kirjoista paras?
« : 18.04.2008 08:55:18 »
Elikkä, siitä vaan äänestämään! :D Itse valitsin Azkabanin vangin.  Vaan niin kertakaikkisen hyvä ja tuli tietoa kelmeistä.  :P
« Viimeksi muokattu: 18.04.2008 20:26:30 kirjoittanut Taruli94 »
Ich habe ein wasser bett, sollen wir wellen macher? <3

hobby

• http://darthenin.livejournal.com/
Vs: Mikä Potter-kirjoista paras?
« Vastaus #1 : 18.04.2008 16:46:39 »
Okei, perustelen tätä nyt sitten myös, koska ei tässä äänestyksessä muuten olisi minusta mitään järkeä. :D

No niin, taistelin AV ja LP:n välillä, valitsin kuitenkin tuon Azkabanin vangin. Koska kolmannessa osassa päästiin vielä lukemaan lempihahmostani, Oliverista. Nelosessa siitä ei enää paljoakaan puhuttu(okei, ei yhtään). Ja M/O-shipperinä loppui sitten tuo kirjoihinperustuva tieto oikeastaan tuohon kolmoseen. Lisäksi Siriuksen ilmestyminen oli tietty iso plussa, ja muutenkin päästiin perehtymään vähän enemmän noihin Kelmi-kuvioihin.
Hieno ja vahteleva juoni.

Ja joo. AV on kai sitten se ykkönen. (:
Jumala ei heitä noppaa.

~Einstein

Lady Dynamite

« Vastaus #2 : 18.04.2008 16:55:01 »
Ihme, ettei tällaista äänestystä/keskustelua ole vielä...?

Mutta tosiaan, Azkabanin vankiin minäkin päädyin. Totta tosiaan, kirjassahan tuli esiin ensimmäisen kerran lempihahmoni, jonka pystyy päättelemään jo nimimerkistänikin, eli Remus Lupin. Sekä Kelmien tarina, tottakai.
Komppaan oikeastaan hobbya, että Kelmeihin päästiin perehtymään, Harry sai setänsä ja oma ihastukseni Remus tuli kuvioihin, luonnollisesti.
Kirjassa ei edes esiintynyt Voldemorttia, joka oli sinällään plussa, ettei kaikissa kirjoissa tyyppi hypi Harryn perässä. Johonkin muuhun saatiin keskittyä kun ainaiseen Voldemorttiin, joka on "päähenkilö" tulevissa kirjoissa.

Myös itse elokuvaan addiktoiduin...

Ps, kannattaa laittaa ekaan viestiisi kanssa jotain teksitä, muutakin kuin "äänestämään!" ?

Tala Sohalia

« Vastaus #3 : 18.04.2008 18:53:15 »
Azkabanin vanki, kuinkas muutenkaan. Aivan upea juoni, todella koskettava, kaikki osui kohdilleen. Pääsi oikeasti yllättämään loppukäänteellään, Kelmien aika on vähintään yhtä kiinnostava kuin Harryn aika. Vihollinen ei ollut über-paha Voldemort, vaan se tuttu ja turvallinen vierellä (Peter-ystävä ja Peter-Kutka). Ihmiskohtaloiden surullisuus oli huipussaan: Remus, Sirius, James, Lily, Kalkaros, Harry... Aikamatkustelun kiemurat oli erittäin upeasti toteutettu ja ankeuttajat ovat todennäköisesti pelottavimpia hahmoja, joista olen lukenut. Harry lapsuuden ja nuoruuden kynnyksellä, yrittäen löytää juurensa, yrittäen taistella elämänsä kauheinta kokemusta vastaan (ja toisaalta haluten saavuttaa sen uudestaan).

Kyllä, tätä paremmaksi Rowling ei ole juontaan, juonenkäänteitään ja hahmojaan saanut. Tämän pohjalta olen itkenyt Feeniksin killassa, kun Sirius kuoli ja rakastanut niin S/R kuin J/L shippausta. Ja Kalkaroksen viha-rakkaus-suhteeni alkoi tästä...
Ihminen, kumma eläin,
puhuu niin kuin jumala,
vaan tietääkö se puhuissansa
että aattelee kuin ihminen?

Hazandra

« Vastaus #4 : 19.04.2008 00:49:02 »
Vastasin "Azkabanin vanki". Sukkuloin kyllä AV:n ja KV:n välillä, lähinnä ehkä siksi, että KV nyt tarjosi lopulta kaikenlaisia vastauksia avoimiksi jääneisiin kysymyksiin (ei toki kaikkiin, mutta kuitenkin).

Azkabanin vankiin lopulta päädyin ehkä siksi, että kyseisessä kirjassa on jo selvästi edeltäviä kirjoja enemmän jännittäviä elementtejä ja hieno tunnelma. Kirja myös alkaa valottaa tapahtumia, jotka lopulta paljastuvat varsin tärkeiksi koko tarinan kannalta. Aikanaan koin myös mielettömän upeita elämyksiä Azkabanin vankia lukiessani. Pelkäsin ankeuttajia ihan tosissani ja jouduin vilkuilemaan hermostuneesti huonen nurkkiin. (Olin silloin muistaakseni 13- tai 14-vuotias...) Azkabanin vangissa oli myös vielä selvästi onnellinen loppu, vaikka Piskuilan pääsikin pakoon ja Sirius joutui pakenemaan, mutta mitään ei silti tuntunut jäävän kesken tai ratkaisematta. Myöhemmissä kirjoissa on ollut loppua kohden aina enemmän tai vähemmän surulliset tunnelmat, mutta AV:ssa ollaan vielä melko onnellisia ja "viattomia".

Toki kaikki Potter-kirjat ovat hyviä, ja yhden ehdottoman suosikin valitseminen on hankalaa. Azkabanin vanki kuitenkin on niukasti suosikkini ylitse muiden. :)
Olit kuin et edes olisi tästä harmaasta maailmasta.
Enkelit hakivat sinut takaisin kotiin liian pian.
Ja niin enkeli palasi omiensa luo...

L (1988-2007)

Hazandran tarinat

Kahvilarotta

• CotU - improsarjakuva
« Vastaus #5 : 19.04.2008 14:09:11 »
Azkabanin vanki. Varmaan siksi, että se oli ensimmäinen Potter jonka luin. Sitä nyt en laske mukaan, että maikka aloitti lukemaan meille Salaisuuksien kammiota, kun se jäi kuitenkin kesken. Toisaalta sen takia rakastuin Dobbyyn, koska maikka muunteli äänensä sille niin söpöksi. :-D
Eniveis, tosissaan tuo AV. Muutkin kirjat on toki hyviä, vaikka nyt pakko sanoa, että KV oli ensimmäinen kirjoista joita ei tehnyt mieli kerralla edes mässätä loppuun. Oli vain jotenkin liian ei minulle suunnattua materiaa jotenkin. :'D
Kahvin kofeiinittomat ficulat
Kahvin sarjisblogi

HOBITTIJAHTI!

1/100 ready!
Haasta minut kirjoittamaan Bartemius ''Barty'' Kyyry juniorista

Ring

• Kehän piirisormusrinki
    • Never B
« Vastaus #6 : 19.04.2008 20:42:57 »
Azkabanin vanki on myös minun lempikirjani.

Ensimmäisenä se, että Harry&kumpparit eivät ole enää ihan mitään lapsia, toisaalta he eivät ole murrosiässäkään; mukava lukea ihan senkin takia.
Toisena juuri se, että Voldemort ei ole "pääpahiksena" tässä kirjassa. Minusta loppu on jotenkin mukavan monimutkainen mutta silti yksinkertainen, on kiinnostavaa lukea ankeuttajista (*aiheesta kiinnostunut*), Oliver Woodin huispaustiimi rulettaa, Sirius, Remus ja Posityyhtysen hyökkäys ;D

Sivu 300. Aivan mahtava ;D
The brain is shining again. Peljätkää hohtavia aivoja.

Lempivärini on musta.
"Olin pienenä söpö ja siihen se sit jääkin."
"Hymyile niin ne luulee et sä tajusit."
"Aina ei mee nallekarkit tasan."
"Miks kännykällä ei ole kännykkää et sille vois soittaa?"

Kristiinaismi! Uskomme kristallipalloihin ja Tiinaan!

Sarelon

• Vieras
« Vastaus #7 : 19.04.2008 20:46:38 »
Olen ernu ja sanon Feeniksin kilta. Moni pitää sitä ylipitkänä, mutta minä pidän juuri siitä runsaudesta ja kuvailun rikkaudesta (Pyhä Mungo, taikaministeriö...). Kaikki nippelijuttu VIP:eistä on mieleen ja Pimennon kiristyvä ote Tylypahkasta jännittää. Ja ah, kaksosten tempaukset. <3

(Ja Bellatrix. <3<3<3<3<3)

Adrianne Castellani

• Vieras
« Vastaus #8 : 23.04.2008 17:26:11 »
Hypin Azkabanin vangin ja Salaisuuksien kammion välillä, mutta lahjoitin ääneni jälkimmäiselle (olin muuten ensimmäinen, jee).

Azkabanissa miellyttää ne perinteiset, kelmien historia ja anti-Voldemort-keskeisyys.

Salaisuuksien kammiossa taas on Tylypahkan historiaa, jota hermionemainen osa minussa rakastaa, fanitin innoissani Salazar Luihuista ja kammio-kohtausta pienempänä ja tykkään molemmista edelleen. Plus nykyisin se on hyvä kirja satasen kannalta (ai miten niin aiheeni on oikeasti esillä vain siinä kirjassa?).

Lainaus
Sivu 300. Aivan mahtava
Agree. Opettelin kaikki neljä joskus ulkoa, mutta aivohiiri on tainnut syödä vähintään reunat.

Witherwings

• Anturajalan ikuinen tyttökaveri
« Vastaus #9 : 23.04.2008 17:31:32 »
AZKABANIN VANKI TOTTAKAI! :D Siinä kun astuu kuvaan mukaan lempihahmoni (jonka varmaan avatarista tunnistaakin...)
Joskus on hyvä etteivät kaikki pidä täysijärkisenä.

Enkeliprinsessa

• Luihuisen Vampyyri
  • Would you be my vampire...?
« Vastaus #10 : 23.04.2008 18:17:45 »
Azkabanin vanki on suosikkini ♥
Ja lähinnä ja ainoastaan Sirius Mustan takia, kuten Witherwingskin ilmoitti ^_^
Sirius on lempparini, ja AV oli muutenkin todella mielenkiintoinen kirja.

jossujb

• Q
  • Peace & Love
« Vastaus #11 : 23.04.2008 19:55:18 »
Minä vastasin Puoliverisen prinssin, heiluin hiukan kahden vaiheilla Feeniksin killan ja PP:n välillä, mutta valitsin sitten jälimmäisen. Kalkaroksesta paljastuu mielestäni kaikkien mielenkiintoisimmat asiat juuri tässä kirjassa, kuten vanhempien nimet. Tosin Feniksin killassa oli vielä ne ajatusseulajutut ja muut... no kuitenkin, Sewwie kun nt kuitenkin on lempihahmoni niin valinta kävi siksi.

Pidän kyllä niin paljon Viisasten kivestäkin, se on jotekin niin viaton ja hyväntuulinen, koska kaikkia synkkiä kortteja ei ole vielä paljastettu... huispausta, oppitunteja ja lapsekasta seikkaulua. Se on se lapsuus :D
Here comes the sun and I say
It's all right

Cuchulain

• Feed my Frankenstein.
« Vastaus #12 : 23.04.2008 21:28:57 »
Olin kahden vaiheilla: Puoliverinen prinssi vai Salaisuuksien kammio?

Valitsin PP:n, koska siinä on kuitenkin jotenkin kiehtovin juoni: loppu alkaa paljastua, mutta ei kuitenkaan, jännistys tiivistyy viimeiseen osaan, paljon muistoja ja paljon Seveä... Loistavaa. <3

Salaisuuksien kammiossa taas olisi nuori Voldemort, mutta...  :D

Vodkamartini

« Vastaus #13 : 28.04.2008 09:38:46 »
Azkabanin vanki. Se ja LP ovat kirjoista ainoat jotka ovat mielenkiintoisia ja etenevät hyvin niin että kelmit on mukana. Ja AV:tä tietenkin puoltaa Sirius Musta joka on ollut aina lempi hahmoni. Vaikka kirja onkin loistava, niin se elokuva on syvältä peräsuolesta.
Älä kahlitse kättäni lyttyyn,
olenhan monestikkin vierelläsi.
Siltikin lytyssä.

maya|

« Vastaus #14 : 29.04.2008 20:16:46 »
Miksei Viisasten kiveä ole äänestänyt kuin yksi? Sehän on ihana, koko tarinan alku pikku Harry-orpoineen ja Iseeviot-peileineen <3 Kirjassa ei ole vielä sitä painostavaa Harry-sinun-täytyy-tappaa-Voldemort -tunnelmaa, mikä tosin tuo syvyyttä myöhempiin kirjoihin.
Itse tosin päätin sitten valita Kuoleman varjelukset, en tiedä miksi. Ehkä koska se herättää enemmän tunteita. Vaikka olin pettynyt joihinkin sen ratkaisuihin, suurimmaksi osaksi sen käänteet olivat mieluisia, esim. zcunyn mainitsemat Malfoyiden ratkaisut. Oli siinä kuitenkin jotain hohtoa enemmän kuin VK:ssa :)
People can live a hundred years without really living for a minute.

Taruli94

• You know.
« Vastaus #15 : 05.05.2008 16:46:10 »
ohhoh. :) tulipas paljon vastauksia, kiitos niistä.  ;) Ylivoimainen voittaja, eli parhaan Potter-kirjan arvonimen saa... (töttörötöö) Azkabanin vanki!  :D
Ich habe ein wasser bett, sollen wir wellen macher? <3

Kirahvi94

• Miehä oon se pien saamelaine
« Vastaus #16 : 17.06.2008 13:00:43 »
phöhöö !!  :P  mun mielestä se vika oli jotenki "kaunein" niistä kirjoista.. kun siinä kuoli tärkeitä ja aika läheisiä ihmisiä niin se oli jotenki haikean romanttisen ihana!! :P en tiiä et onks tää ihan normaalia mut suoraan sanottuna mie itkin kun olin lukenu sen kirjan!!  :) se oli kamala kirja!! silleen ihanasti! :P:P eipä tässä muuta kuin; koita ehtiä lukemaan ne loputki kirjat niin huomaat miks kirjotin noin ^^
erikoinen ihminen erikoisten joukossa
mikä silloin on?
tavallinen
mutta silti tunnemme itsemme joskus ulkopuolisiski

Shaula

• skorpioni
  • ex-x-dee
« Vastaus #17 : 17.06.2008 17:56:38 »
Azkabanin Vanki.

Perusteluja on varmasti tässä topicissa jo ennestäänkin ^^
-
La dagen få, sin hvile nå, og natten vil våke for den, Nocturne.
Selv mørket må, en gang forgå, så natten kan føde en dag.

Pipe

« Vastaus #18 : 17.06.2008 17:58:25 »
Ja enemmistössä mukava.
Kelmit tuli mukaan (Haluu kelmeistä kirjasarjan). Ja varmaan muutkin hyvät syyt lukee jo tääl topicissa.. Ja se taitaa olla myös paras LEFFANA :)
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Eruru

• easy, breezy, beautiful
« Vastaus #19 : 17.06.2008 18:00:46 »
Laitoin Puoliverinen Prinssi, koska siinä oli Severusta, Harryn obsession Dracoon sekä tykkäsin kamalasti siitä Prinssin liemikirjasta :D Eipä siitä sen enempää, olihan Kuoleman varjeluksetkin hyvä, mutta ei se tätä voita :)