Kirjoittaja Aihe: Mikä Potter-kirjoista paras?  (Luettu 35125 kertaa)

tiny

• ava on kiroilevansiilin sivuilta
Vs: Mikä Potter-kirjoista paras?
« Vastaus #40 : 16.10.2008 21:05:02 »
Äänestin näimmä samaa kuin useimmat eli Azkabanin vankia. Se oli paras, koska siinä tuli esiin, niin kuin monet muutkin ovat vastanneet, kelmit ja sitten Sirius, se on vaa niin ihana. Myös leffana Azkabanin vanki oli paras, AV:ssä paljastui niin paljon juttuja Harryn vanhemmista ja se oli vaa nii hyvä, että se oli en osaa oikein selittää sitä, mutta ne vaan oli parhaimpia! Ja kuten joku jo huomauttikin, olis tosi ihanaa et kelmeistä ilmestyis kirja!
KELMIT<3
Life is what you make it
What goes around comes around
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=6480.0 mun kijoittamat ficit

raitakarkki

• mrs. Finnigan
« Vastaus #41 : 17.10.2008 20:31:42 »
Mä äänestin Azkabanin Vankia ^___^
Jotenkin se koko kirjan välittämä tunnelma kiehtoi minua. Oonkin lukenut sen kirjan tosi monta kertaa, enemmän kuin muut. Se on jotenkin niin ihana. En osaa selittää, että miksi näin. Mutta se on ollut ekasta lukukerrasta asti ehdoton number one.
Toisena tulee Kuoleman Varjelukset, siinä on paras kerronta sekä se on tunteikkain. Kolmantena tulee Feeniksin kilta. Se on kanssa kiva, en tähänkään keksi selitystä, mutta kun luen ensimmäisen sivun, minun on pakko lukea siltä istumalta vähintään 100 sivua.
in the bleak midwinter

Saasta

• Vieras
« Vastaus #42 : 28.12.2008 20:15:20 »
Oon äänestäny tätä jo aikoja sitten mut en vissiin sillon perustellut?

Kuoleman Varjelukset on minulle se no. 1. En tiiä mikä siinä oikein on, mut koko ajan tekis mieli vetää se tuolta kirjahyllystä ja lukea sitä siihen asti että olen vanha enkä enää nää lukea. En mie oikein edes tiiä mikä siinä sitten on. Siinä vaan on se lopun tuntu ja kuten TylerDurden sanoi, ne käänteet on mielenkiintosia. Miekin luulin et nyt se Harry kuolee :'D

Ah, Kuoleman Varjelukset on vain mulle se ykkönen. En oo vielä löytäny siihen mitään kunnollista syytä, mut yks vois olla myös se, että se on se _viimeinen_. That's it, the end. Haluan pitää siitä viimeisestä lopusta kiinni ^^, (Vaikka inhoan epilogia mut sen voi jättää väliin jos haluaa).

> Saasta

Riiku Aminta

• Kapitány
  • riisunut siivet enkelin
« Vastaus #43 : 28.12.2008 20:18:28 »
Azkabanin vanki, ehdottomasti.
Rakastan sitä kirjaa, kaikkea siinä.
Siinähän tulee kaikenmaailman Remukset ja Siriukset,
ne vaan on niin parhaita.. ;D
Kelmien tarinakin siinä tuli esille..

No se on kuitenkin hyvä kirja se.
Hei sisko lähde mun mukaan,
voidaan kiertää koko maailma
¨"°º¤ø„¸¸„ø¤º°"¨¸„ø¤º°"¨ ¨"°º¤ø„¸¨"°º¤ø„¸¸„ø¤º°"¨

life is never easy for those who dream big

vjanna

• Shadowman
  • Mary Ann's a bitch
« Vastaus #44 : 28.12.2008 22:49:50 »
Puoliverinen prinssi. Varmaankin sen takia, että se oli toinen kirja, jonka Harry Pottereista luin
(eka oli Salaisuuksien kammio) ja se on jäänyt eniten mieleen. ;)
Ja kiitos tämän minulla on Tonksista hirmu heiveröinen mielikuva, kun siinä se kuvataan niin heikoksi...
But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

Xina

• *
« Vastaus #45 : 30.12.2008 14:24:01 »
Minäkin Azkabanin kannalla. Miten sen nyt perustelisi..  Ainoa huonopuoli oli se, että kyseinen kirja olisi voinut jatkua kauemmin..
Hellurei ja hellät tunteet.

Deathwish

• ELF
  • are you ready or not?
    • tumblr
« Vastaus #46 : 30.12.2008 14:44:37 »
1. Kuoleman varjelukset, Puoliverinen prinssi, Feeniksin kilta.
2. Liekhtivä pikari, Azkabanin vankin.
3. Viissasten kivi.
4. Salaisuuksien kammio.

Mun mielipide.  :)
if you die now, how would you feel about your life?

Surunmurhaaja

• Arvuuttaja
« Vastaus #47 : 30.12.2008 19:30:27 »
Salaisuuksien kammio on aina jotenkin loppupäässä näissä kirjaväittelyissä. Minusta kirja on ehdottomasti parhain, sillä Harryn kärmeskielen taito, nuori Voldemort, salaisuuksien kammio, Weasleyn perhe jne. Kaikki minusta ehdottomasti ihanimmat asiat. Hyvälle kakkoselle yltää puoliverinen prinssi, sillä Kalkaros on ehdoton suosikkihenkilöni, joten oli ihanaa lukea lisää Kalkaroksesta :D Ainoa huono puoli Salaisuuksien kammiossa oli, että Harry ei perehtynyt mitenkään enemmän kärmeskieleen, sillä siitä olisi ollut erittäin mielenkiintoista lukea.
Fairytales live in me
Fables coming from my memory
Fantasy is not a crime...
Find your castle in the sky

Ava by Crysted

Roxas

• Russia
« Vastaus #48 : 15.01.2009 16:07:38 »
Eipä ollut vaikeaa, Azkabanin Vanki vie tietenkin voiton! Omasta mielestäni paras Potter -kirjoista, siinä kaikki kulkee hyvää vauhtia, eikä se ole tylsä missään kohtaa. Ja varsinkin kun Sirius tulee tässä kirjassa esille. Ja viimein Harryllä on tilaisuus tietää enemmän vanhemmistaan, kun Lupin tuli opettajaksi.
Vodkaaa ~

Dafiel

• Pelastava enkeli
  • Itsepäinen ja aina äänessä!
« Vastaus #49 : 16.01.2009 00:15:38 »
Itse olen kovin kiintynyt viimeiseen Potteriin, mutta minulla onkin taipumusta tuollaiseen Dramaattiseen kirjallisuuteen. Ja siitähän ei ollut puutetta viimeisessä kirjassa.

Esimmäisestä kirjasta en pidä ihan vain siitä syystä, että siinä on huomattavissa vielä pientä alkuhapuilua ja asioiden selittämistä liian tarkasti. Toinen kirja on mielestäni kuolettavan tylsä. Kolmannessa kirjassa tietenkin esitellään kelmit, mutta kuitenkin se loistaa minun listallani vasta toisella sijalla.

Neljännestä kirjasta en pidä, koska siinä tulee ensimmäinen kuolema, joka kirjoissa todella esitellään. Mielestäni oli turhaa tapattaa Cedric. Viides kirja ei loista listallani, koska siinä menetämme Siriuksen ja Kuudes kirja ei ole asteikolla myöskään ykkössijalla syystä, että Dumbledore kuolee...

Tiedän kyllä, että nämä asiat olivat tärkeitä juonen kannalta, mutta minun lukunautintoa olisi parantanut, jos Sirus olisi jäänyt henkiin.
On vaikea sanoa hyvästi,
mutta silti sinä pakotit niin tekemään.
Tiedän sinun olevan onnellinen,
mutta jätit meille ikävän suuren.
Muistoissamme olet kaunis enkelimme.
Hyvää matkaa rakkaat, Mika 10/2009, Hugo 12/2009 ja äiti 9/2010

Neme

• the kissogram
  • Vaniljen ava
« Vastaus #50 : 17.01.2009 05:39:38 »
Mie valitsin tuon Feeniksin Killan, sillä siinä avartuu niin moni asia, että hyvä kun ei päätä ala särkeä. Siriuksen kuolema on niiin surullinen, mutta kun se kuuluu osana tuohon kirjaan, ja on välttämätön juonen kannalta, niin pakkohan se on vain hyväksyä. Jotenkin tuo kirja jo pelkässä pituudessaan menee suosikkeihini!

Heti loistokakkosena tulee Deathly Hallows, eli KV. Ikuisesti muistan sen kohdan, kun Harry kysyy "Does it hurt?" ja Sirius & co vakuuttavat, ettei. Yhyy.

spell
ℒ-O-V-E

Mortti

• Vieras
« Vastaus #51 : 17.01.2009 16:00:30 »
Valitsin Puoliverisen prinssin, vaikka aluksi ajattelinkin Azkabanin vankia.
AV oli ihana, koska siinä oli paljon huispausta, kelmejä, kasvamista ja ainoa kirja jossa Harry ei tapaa Lordi Voldemortia tai hänen kuolonsyöjiään.
PP taas... No siinä Harryt ja muut ovat kasvaneet paljon, enemmän tunteita on pelissä, ja Tom Valedron nuoruuden tutkiminen on kiinnostavaa. Pidän myös siitä uudesta tavasta jolla oppilaat Harryyn suhtautuvat. Kaikki tuo on minusta kiinnostavaa, ja kuudennes kirja avaa sodan.

Siriforever

• Vieras
« Vastaus #52 : 20.01.2009 17:56:01 »
Valitsin ehdottomasti Azkabanin vangin, koska se vaan on paras. Sirius ja Remus myöskin sattuu olemaan mun lempihahmoja ja koska ne molemmat esitellään AV:ssa niin siksi. Ja mun mielestä AV on ehkä kirjana kaikkein onnistuneimpia kokonaisuuksia, ei liikaa sivujuonia vaan keskittyy kokoamaan kaikki langat yhteen. Ei oo liian pitkä, eikä rönsyile turhaan. Siinä ei myöskään oo Voldemortia, mikä on hyvä koska mua vähän kyllästyttää se ainanen Voldy-tappelu kirjojen lopussa.

camputze

« Vastaus #53 : 29.01.2009 17:51:22 »
valitsin kuoleman varjelukset, koska... ööh se oli niin jännittävä ja melkein liikutuin ku joku henkilö kuoli. No kyl mä kuudennessa kirjassa siin Dumledoren hautajaisissaki melkein... mut en. SE kuoleman varjelukset kirja on koko ajan  mun sängyn alla ja kun meen nukkuu, ni pakko ottaa se kirja esille ja alkaa lukee pienii pätkii.
Kuoleman varjelukset oli selvä päätös ;)
Hymyä huuleen!

Candy Coxx

• you make me feel feel happy happy
« Vastaus #54 : 04.03.2009 19:29:05 »
kiikunkaakun feeniksin kilta vai azkabanin vanki, mutta kyllä kliksautin azkabanin vankia.
kun vitosessa harry on ääliö ja tapattaa siriuksen</3
i was feeling like a loser, you said: "hey you still got me!"

Farena

• I like to rhyme. It's definitely a hobby.. of Mine
« Vastaus #55 : 28.06.2009 14:53:14 »
AV ja KV ehdottomasti, mut tällä kertaa annoin ääneni jälkimmäiselle :D
With love

Iituliini

• Gerrun henkivartija
  • Frerard <3
« Vastaus #56 : 03.07.2009 11:32:47 »
Minun mielestäni Puoliverinen Prinssi on paras. Siinä on niin paljon Dracoa (<3) ja varminkin Sektumsempra-luku on ihana! Mutta toisaalta olisin saattanut valita myös Azkabanin Vangin, sillä siinä tuli Sirius, Remus ym kelmit kuvioihin. Ja siinä ei Voldemortista ollut oikein mitään, varmaan ainut HP-kirjoista, joissa Voldemort ei ole oikein missään osassa. Mutta kyllä Puoliverinen Prinssi minun lempparini silti on. ^^
Vaikka minä itkisin
Olisin silti onnellinen niin pitkään kun sinä hymyilet. <3

Tiara

• lätkätyttö
« Vastaus #57 : 03.07.2009 20:11:29 »
Minunkin lempparini on Puoliverinen prinssi.
Se on vaan jotenkin niin ihana. <3
Tykkään kyllä myös Liekehtivästä pikarista, Azkabanin vangista ja Kuoleman varjeluksista, mutta Puoliverisessä prinssissä on sitä jotakin, johtuu varmaan Dracosta tai Harrysta. :D

Diamonds
Are a Girl's Best Friend  ♥

Anita

• muffinssimonsteri
    • livejournal
« Vastaus #58 : 03.07.2009 20:59:26 »
Ensimmäinen. Huononivat sitten tasaisesti loppua kohden :/ Puoliverinen Prinssi oli kyllä kohtuuhyvä, se oli tavallaan poikkeus.
Suhde kirjoihin on minulla ristiriitainen, kun en siedä päähenkilöitä 8D Vaikeaa...
error 192                                 your icon just died

Nelea

« Vastaus #59 : 04.07.2009 02:43:14 »
Pohdin pitkään KV:n ja FK:n välillä ja päädyin Feeniksin kiltaan. Yksi syy on että se on ihanan pitkä, paljon lukemista ;D. Ja siinä on Pimento! Inhottavuudessaan jotenkin mielenkiintoinen hahmo. Ja ja kaksoset pistää rähinäksi ja aika ennen Ginnyä.

Myös Kuoleman varjelukset ovat hyvä kirja, varsinkin kun Harry kävelee metsään kuolemaan. Aivan loistavasti kirjoitettu. Epilogi pudotti sijoutusta omassa top 7. Aluksi se oli kiva että kaikki oli hyvä ym. mutta nyt se lähinnä vain ärsyttää.

"Syytän kirjoitus- ja asiavirheistä kelloaikaa."
"Todettu syylliseksi!"
Damn it feels good to be a Lannister.

//puoliprolle kiitos avasta!