Kirjoittaja Aihe: The Vampire Diaries [Vampyyripäiväkirjat] ja The Originals -tv-sarjat  (Luettu 9769 kertaa)

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual


Vampyyripäiväkirjat (engl. The Vampire Diaries) on yhdysvaltalainen Kevin Williamsonin L. J. Smithin samannimiseen kirjasarjaan perustuva kauhu/fantasiasarja.

Sarja seuraa Elena Gilbertin (Nina Dobrev) elämää, joka rakastuu vuosisatoja vanhaan vampyyriin, Stefan Salvatoreen (Paul Wesley). Heidän elämänsä hankaloituvat Stefanin pahansuovan ja julman isoveljen Damonin (Ian Somerhalder) palatessa Mystic Fallsiin kostoa janoten. Molemmat veljet alkavat näyttää kiintymystä Elenaa kohtaan, tämän muistuttaessa molempien menneisyyden rakkautta, Katherine Piercea.

Sarja sijoittuu Mystic Fallsin fiktiiviseen kaupunkiin, Virginiaan, jonka menneisyys on täynnä yliluonnollisia varauksia. Muut sarjan tarinat kietoutuvat muihin kaupungin asukkaisiin, eniten kuitenkin Elenan pikkuveljeen Jeremyyn (Steven R. McQueen), Elenan parhaaseen ystävään Bonnieen (Katerina Graham), Elenan ystävään Carolineen (Candice Accola) sekä Elenan lapsuuden ystävään sekä ex-poikaystävään Mattiin (Zach Roerig). Kaupungin politiikkaa valvoo alkuperäisten perustajainperheiden jälkeläiset, eli Perustajainneuvosto, joka suojelee kaupunkia vampyyreiltä, ihmissusilta sekä noidilta.


Sarjalla on myös spin-off-sarja Vampyyrien sukua (The Originals), josta voi myös jutella tässä topassa!


****

Vampyyripäiväkirjat alkaa lähentyä loppuaan ja Yhdysvalloissa onkin meneillään juuri tällä hetkellä kahdeksas, eli viimeinen tuotantokausi. Sen kunniaksi kaipaisin ehdottomasti keskustelua sarjasta. Topik on tarkoitettu ihan kaikelle jutustelulle sarjaan liittyen ja kaikista kausista saa puhua vapaasti, koska ne on Suomessa jo nähty. Sen verran päivitellään tätä vanhempaa aloitusta. :)


****

Onko muita sarjaan hurahtaneita? Suosikkiparitus? Paras hahmo? Huonoin hahmo? Inhottavin pariskunta? Mitkä tapahtumat olivat mieleesi ja mitkä eivät? Kaikkea mahdollista! Henkilökohtaisesti allekirjoittanut kaipaa vertaistukea tähän guilty pleasure-sarjaan!
« Viimeksi muokattu: 16.02.2021 20:24:49 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: The Vampire Diaries [Vampyyripäiväkirjat - tv- sarja]
« Vastaus #1 : 05.02.2017 19:26:23 »
Aloitan itse, en halunnut täyttää aloitusviestiä omilla fanituslöpinöilläni! Ja osan kirjoitin yleiseen tv-sarja topaan joten yritän olla sanomatta samoja juttuja. (Tuskin toimii!)

Yritän nyt ainakin tässä vaiheessa puhua hyvin yleisesti enkä tahdo spoilata liikaa viimeisimpiä kausiakaan, koska uskon monelle sen olevan kynnys tulla tänne edes lukemaan, jos on vasta uusi sarjan parissa kuten itsekin olin vielä about puolisen vuotta sitten. Olen tosiaan vältellyt sarjaa, koska en uskonut sen olevan katsottava vaan sitä perus teinisarja juttua ja kuolattavia miehiä, joihin rakastuisin heti. Onneksi muutin mieleni, kun sattui pitkästä aikaa joskus pidempi vapaa ja kaipasin tekemistä. Netflix pelasti, kun huomasin sarjan olevan siellä osittain. Ahminkin sarjan aikamoisella vauhdilla ja sain sen lopetettua sopivasti kahdeksannelle kaudelle, jota olenkin oikeastaan päässyt seuraamaan hyvin Amerikan tahtiin.

Mulla ei kyllä sovi tämä, että joudun odottamaan sarjan uutta jaksoa aina viikon, koska olen aivan sekaisin mitä tulevan pitää. Haluaisin tietää heti! Lisäksi mua surettaa kun sarjaa on tulossa enää viisi jaksoa :( Toisaalta sarja olisi pitänyt varmasti lopettaa jo useita kausia sitten kun juoni oli vielä kohtuullisella tasolla, nykyään tuntuu että tosiaan väkisin väännettään uutta vihollista, vaikka pojat saivat aikoinaan elää todella pitkiä aikoja aivan rauhassa. Ehkä sitä kaipaisinkin sarjaan enemmän, että ei aina keskityttäisi niin hurjasti kaikkiin pahiksiin ja erilaisiin ongelmiin mitä tulee jatkuvasti eteen vaan rakennettaisi enemmän parisuhteita ja luotaisiin hyvillä hahmoilla juuri muutakin juonta kun äksöniä. Tuntuu, ettei sarjassa kukaan pariskuntakaa saa olla hetkeäkään rauhassa ilman, että homma pitää pilata ja jokaisella on miljoona ongelmaa. Silleen antakaa nyt katsojille armoa, ainakin itse kaipaisin myös sitä autuasta onnea välillä enemmän! ;)

Mulle semmoiset hahmot, mitkä on selkeästi niitä suosikkeja on Stefan (se on niin symppis suurimmaksi osaksi ja <3) ja myöhemmin Caroline nosti asemiaan silmissäni paljon. Elena oli varsinkin alussa myös yksi suosikki, mutta hänen hahmonsa mielestäni kehittyy kokoajan vain huonompaan suuntaan ja jotenkin, vaikka hänet alussakin kuvataan tunteellisena yms. niin tuntuu, että pikemminkin tunteeton on hänen nimimerkkinsä. Damon ja Bonnie on myös toki hahmoina ihan jees, vaikka he nyt ei sinänsä ole herättänyt minussa suurempia aatteita. Damon toki välillä saa minut raivoihini lapsellisella käytöksellään ja hän kyllä onnistuu aina pilaamaan kaiken. Onneksi edes huumori vähän korvaa tuota ärsyttävyyttä. Enzo, joka tulee myöhemmin mukaan, on myös mielenkiintoinen hahmo ja toki Klaus.

Selkeitä inhokkeja ainakin itsellä on Tyler ja Matt on myös hahmo, mistä en oikein saa mitään irti ja suurimman osan ajasta tuntuu, että vain roikkuu väkisin sarjassa epäonnisena surkimuksena. Toki hän on suhteellisen mukava ja ihminen, joka tasapainottaa kaikkea sekasortoa, mutta en silti pahemmin surisi, jos hän poistuisi sarjasta. Myös Klausin (kirjoitin ensin kalusin....) sisko Rebekah on yäk.

Pariskunnista itselle Elena/Stefan oli varsinkin alussa henkireikä, mutta toki spoilaannuin jo alkumetreillä siihen, ettei heidän suhteensa ole ehkä särkymätön ja vollotin sitä jo valmiiksi, koska varsinkin pari ensimmäistä kautta toi selkeästi ilmi, että he kuuluvat toisilleen. Toki mieleni on myös sarjan mukana muuttunut ja toki jos nyt katsoisin taas ensimmäiset kaudet, lipuittaisin taas varmasti heidän puolestaan mutta faktana kun on kaiken nähnyt, niin Elenan muutos on nykyään liian suuri että enää elättelisin toiveita näiden kahden suhteen. Spoilaa seiska ja kasi kautta: Stefanille kuitenkin kaipaan ehdottomasti onnea ja siksi olinkin tosi iloinen kun kaksi lemppariani viimein tajusivat, että heistä voisi hyvinkin tulla jopa pariskunta. Caroline/Stefan on kyllä tosiaan se, mitä toivon sarjan lopussakin olevan, vaikka nyt onkin kausilla heillekin luotu kamalasti vastoinkäymisiä ja en ymmärrä, miksi Stefanin hahmolle on heitelty noita erilaisia hetukoita heilasteltavaksi, kun ei hänen hahmonsa ole sellainen ollut oikein missään vaiheessa, ettei osaisi yksin olla! Onneksi kuitenkin ne tunteet Carolinen kanssa näyttää olevan aitoja ja jopa kosiminen sai minut ihan tosi iloiseksi! Ihana kohtaus! Kuitenkin nyt näyttää tosi pahalta, kun Stefan menetti inhimillisyytensä taas ja ilmeisesti muuttuu ihmiseksi Bonnien vuoksi (kuka tietää vielä toimiko se, mutta uuden trailerin perusteella Stefan ainakin puhuu, että hän voisi olla Carolinen kanssa onnellinen vain 10-20 vuotta, mikä viittaisi, että se toimi). Jos Stefan on ihminen, niin toivoisin, että Caroline päätyisi itsensä kohdalla myös samaan ratkaisuun ja koko porukka eläisi ihmisinä elämänsä.

Tosiaan itseäni ehkä tällä hetkellä sarjassa kiehtoo enemmän parisuhteet kuin itse juoni, joka mielestäni vähän kuoli sen jälkeen kun alkuperäiset lähti ja tilalle tuli uusia hölmöjä kuvioita. Olen siis varsinainen teini näköjään itsekin tämän sarjan kanssa! On tullut itkettyä, naurettua ja melkein menetettyä yöunia. Nyt on homma tasaantunut vähän, kun en enää tosiaan voi putkella tuijotella jaksoja ja täysin hypätä tuohon maailmaan mukaan. Kuitenkin kun aina on tuo viikon vierotus, niin meinaa jo unohtaa ison osan asioista! Möh.. No, nyt tuli vasta postissa bluray boksi, missä on kaikki seitsemän kautta ja viimeinen ostetaan sitten, kun se viimein tulee ja pitäähän ne sitten varmasti kahlia läpi uudestaan, että voi katsoa kaikki putkeen. Toivottavasti sarjan loppu on edes sydämelle sen verran ystävällinen, että voin sen katsoa. Kaikki kun päättyisi onnellisesti, niin olisin yhtä hymyä! En kestä huonoa loppua. :D

Tiedän, että täälläkin on paljon sarjan faneja ja toivottavasti porukka jaksaisi osallistua kirjoittelemaan sarjasta! Kaipaan keskustelua ja tyyppejä spekuloimaan mun kanssa. Lisäksi jos olet katsomassa sarjaa Amerikan tahtiin, niin varsinkin silloin kaipaisin jonkun jakamaan tuskan mun kanssa, vaikka se ei tapahtuisi tässä topassa (tai täällä, kuinka vain). Pliis rakkaat, älkää ujostelko!

niiina
Dramione

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: The Vampire Diaries [Vampyyripäiväkirjat - tv- sarja]
« Vastaus #2 : 16.02.2017 21:30:36 »
Mä haluan tulla löpisemään aatoksiani, joskin varoitan että mun suhtautuminen tähän sarjaan on aika kaksipiippuinen. Toisaalta tykkään ja olen seurannut sarjaa todella pitkään, mutta toisaalta varmaan juuri sen takia on myös paljon mistä en pidä ollenkaan. Olen katsonut tuoreimmasta kaudesta vasta osan, joten en ole ihan kärryillä viimeisimmistä käänteistä. Katson nykyään kyseistä sarjaa aika laiskasti, koska musta se on mennyt aivan älyttömäksi ja sitä on venytetty ihan liikaa :D Musta tuntuu että nykyään on tosi yleistä pilata sarjat tekemällä niitä liian pitkään, vaikka juonikuviot alkaa olla käytetty ja kaikki jo nähty. TVD:n lisäksi yksi mun lempparisarjoistani eli Supernatural, jota en jaksa enää edes katsoa, on tästä hyvä esimerkki. Mä tykkäsin TVD:n tokasta ja kolmannesta kaudesta, ensimmäinen oli musta liian Twaikkua ja nelonen/vitonen oli vielä suht hyviä, mutta sen jälkeen on musta menty hirmusti alaspäin koko ajan. Kurjaa. TVD on aina ollut mulle vähän guilty pleasure -sarja, koska musta se on aika suht huono nykyään, mutta parin hyvän kauden vuoksi on jäänyt seuraaminen päälle. Toivon, että vielä laatu kohenisi ja olisi hyviä jaksoja! On ikävää pettyä uusiin jaksoihin ja seurata vaan koska pitää silti saada tietää, että mitä tapahtuu. Vuosikausia olen kuitenkin sarjaa seurannut, joten uteliaisuus vie voiton ja koukuttunut olen. Onneksi vieläkin sarjassa on jonkun verran iloisesti yllättäneitä kohtia ja hyviä kuvioita, esim. spoil Carolinen raskaus ja koko tämä perhekuvio hänen, Alaricin ja tyttöjen kesken.

Mun lempparihahmoja ovat Katherine ja Alaric. Katherinea rakastan yli kaiken, koska mulla on soft spot hiukan pahismaisille naisille, ja Katherinessa vaan on sitä jotain. Kiero, fiksu, häikäilemätön, luonteeltaan ihanan sähäkkä ja vittumainen. Ja ah, niin kuuma. Ja vaikka Katherine olikin pahisasemassa suurimman osan ajasta, niin hänessä oli selkeästi myös pehmeämpi puoli. Katherinen luonne vaan kaikin puolin iskee muhun. Rakastan sitä asennetta ja kieroilua ja vaan yksinkertaisesti kaikkea hahmon habitusta :D Plus musta Ninan näyttelytaidot pääsevät parhaiten oikeuksiinsa juuri Katherinen takia. Elena on musta niin "hajuton ja mauton" ja vähän liian luonteeton ja tavishahmo, että varmaan pitäisin Ninaa aika keskinkertaisena näyttelijänä ellei kontrastia olisi antamassa Katherine ja muut doppelgangerit. Nina on niin loistava näyttelijä, että jo heti kun näkee hahmon niin tietää, kummasta on kyse. Kaikki eleet, ilmeet, olemus, tapa puhua yms. on niin erilaisia toisistaan - mutta ei väkinäisen vaan luonnollisen näköisesti. Ikään kuin kyseessä oikeasti olisi eri ihmiset. Ja ei pelkästään se, että katsoja erottaa Katherinen ja Elenan toisistaan helposti, vaan lisäksi esim. senkin että milloin kyseessä on "Elena" eli Katherine matkimassa :D Koko sarja on musta loistavaa taidonnäytettä Ninalta.

Alaric taas on musta ihana hahmo ihan muusta syystä, niin jotenkin lämmin ja vahva hahmo. Niin viisas, badass ja lempeä heppu, ja niin oikeudenmukainen ja hyvis kuin vain voi olla. Vaikka pahis!Alaric vaiheet sarjassa on kyllä kans olleet musta ihania :D Klaus on kanssa musta kiinnostava ja todella hyvä hahmo luonteineen ja taustatarinoineen. Itse asiassa tykkään kaikista originalseista tosi paljon. Ketkähän mun vähiten suosikkejani olisivat... Varmaan Stefan, Elena ja Caroline, musta he ovat vähän tylsähköjä enkä oikein välitä mistään tämän yhdistelmän parituksistakaan. Jotenkin liian turvallista, helppoa ja tylsää. Siitä vaan puuttuu se semmoinen säpinä. Toisaalta Stefan ja alkusarjan Elena kyllä sopivat yhteen todella hyvin ja se kävi järkeen ja siinä oli todella paljon hyvää, mutta komppaan niiina sua sen suhteen, että Elena on muuttunut sarjan aikana niin paljon, että Stefan/Elena vaan ei toimi. Kun taas Damon/Elena musta käy tosi hyvin järkeen ja siinä on sitä jotain. Hahmojen välistä kontrastia ja ihan erilaista paloa ja jännittävyyttä. Elenan muutoksesta kun oli puhe, niin Carolinen muutoksesta pidän kyllä tosi paljon! Hän ei ole muuttunut niin paljoa, mutta todella selkeästi kasvanut ja kehittynyt. Aikuistunut. Hieman eri tavalla hienoa hahmokehitystä.

Sitten haluaisin jutskata hahmojen välisistä suhteista, mutta tähän väliin spoilivaroitus.
Spoiler: näytä
Erityisesti inhoan Stefan/Carolinea, musta he eivät sovi yhteen ja heidän parisuhteensa on kirjoitettu sarjaan tosi huonosti ja pinnallisesti, sellaisena ällösiirappisena mukaonnellisuutena kun on pakko olla edes yksi "täydellinen" pari. Musta Alaricin ja Carolinen suhde oli ihanan uusi ja raikas ja mielenkiintoinen, ja tykkään hirmusti heidän perheestään ja tästä juonikuviosta että tytöt päätyivät Carolineen, ja musta oli sääli että tämä uusi ja kiinnostava ja musta toimiva kuvio hajotettiin ihan vaan että saatiin kaksi päähenkilöä yhteen ja romanssi-Stefanille morsmaikku :D Stefan/Caroline on musta niin tylsää ja väkisin tehtyä. Etenkin se kosiminen ja yhteen muutto ja lapsien huone oli musta ihan yliällö ja tosi teennäinen kuvio. Bonnien ja Damonin ystävyys taas on mun lempparisuhde koko sarjassa, he sopivat niin hyvin toistensa sydänystäviksi ja heidän suhteensa kulku on musta ihana. Aina kun ruudussa näkyy Bonnien ja Damonin välistä ystävyyttä missään muodossa, niin mä fanityttöilen ihan huolella. Musta se vaan on niin osuva ja hyvä yhdistelmä, ja mä niin näen kuinka luonnollisesti se ystävyys ja side kehittyi. Bonnie/Enzo on musta kanssa aika tylsä, vähän väkinäinen paritus. Tuntuu että tässä sarjassa porukka on todella sisäsiittoista ja väkisinkin pitää änkeä kaikkien välille jotain romantiikkaa ja kuolematonta rakkautta. Sitten kun sitä tosirakkautta on ollut kymmenen kertaa eri ihmisten kanssa ja se on aina muka niin aitoa, niin hommasta alkaa kyllä mennä maku ja paritukset alkavat tuntua tosi teennäisiltä ja ylidramaattisilta. Stefanin ja Damonin suhdetta on musta kans vatvottu jo vähän liikaa. Veljeys ja vahva side ja blaablaa ja kumpi onkaan pahis ja kumpi tekikään kummalle paskasti satoja vuosia sitten ja meh, liian puhkikulutettu teema vieläkin jauhettavaksi.


Apua, miksi tää viesti on niin negatiivinen :D Mä siis katson tätä sarjaa ja pidän siitä kyllä, mutta ehkä se alkaa jo olla aika nähty ja väkisin venytetty sarja. Oon todella iloinen siitä, että se loppuu jo. Koska vaikka sarja onkin ollut hyvää viihdettä ja oon tykännyt sitä katsoa, niin musta olisi ollut jo pari kautta sitten aika lopettaa. Viimeisimpien kausien sisältöä olisi voinut tiivistää ja juttuja karsia, tehdä mieluummin yhden hyvän kauden kuin monta keskinkertaista. Innolla odotan, että miten sarja huipentuu ja millaiseen skenaarioon se jää. Odotan viimeisiä jaksoja suuremmalla innolla kuin mitään jaksoja tästä sarjasta pitkään aikaan :D Toivottavasti loppu on hyvä ja sellainen, että kaikki tuntuu kolahtavan paikoilleen. Haluaisin kovasti olla tyytyväinen lopetukseen. Odotan siltä paljon.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2017 19:11:50 kirjoittanut flawless »

bannu by Ingrid

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: The Vampire Diaries [Vampyyripäiväkirjat - tv- sarja]
« Vastaus #3 : 16.02.2017 22:23:55 »
Ihanaa, joku tuli spekuloimaan mun kanssa! Muutamat on sanonut tulevansa kirjoittelemaan, mutta ei ole näkynyt vielä! ;)

Vaikka ootkin monissa jutuissa mun kanssa erimieltä, niin löysin paljon myöskin samoja aatteita mitä kävinkin läpi aikaisemmin. Juurikin tuo, että sarja olisi minustakin pitänyt lopettaa jo aikoja sitten. Toki tunnen sellaista tuskaa päästää irti hahmoista, mitkä on toisaalta tullut niin tärkeiksi, mutta silti sarjan taso on laskenut kuin lehmän häntä ja aika on todellakin lopettaa. Juurikin juonikuviot on mitä on ja itekin tosiaan seuraa jo enemmänkin muita asioita, että jaksaa pysyä kiinnostuneena. :D

Spoil: Mä jotenkin olin niin "jaaiks etovaa" - meiningilla Alaric/Caroline kuviosta ja olin jo kauhuissani, että onko heillä oikeasti joku parisuhde menossa kun tosiaan alussa vaan vihjailtiin, että Caroline on kihloissa, mutta ei Stefanin kanssa yms. Raskaus juonikin tuli mukaan vain sen vuoksi, että Carolinen näyttelijä oli oikeasti raskaana ja se piti saada sarjaan jotenkin mukaan. Vierastin tuota aluksi kamalasti ehkä juurikin siksi, että musta taas Stefan ansaitsee olla onnellinen sen kaiken kakan jälkeen mitä Elena hänelle aiheutti ja koska Caroline on tosiaan hahmona kasvanut hurjasti vaan parempaan ja hänen ja Stefanin ystävyys on ollut hauskaa seurattavaa, niin ne on loistava pariskunta! Olivat sitten tylsiä tai ei. Toki olin vähän pettynyt osittain siihen kuinka heitä on kuvattu keskenään ja olisin toivonut juoneen paljon muutakin, mutta olen jotenkin niin tyydyttäytynyt heihin, että toivon, että pysyisivät yhdessä myös viimeisiin hetkiin asti, koska Stefankin ansaitsee onnen. Kuitenkin Damon on se jatkuva mokailija ja silti sille jotenkin kaikki aina lopulta menee hyvin ja Stefan kärsii. :D

Katherine on mulle tosi ristiriitainen, musta hän antoi kyllä sarjalle uutta potkua ja juurikin hänen hahmossaan oli sitä jotain, että ei häntä oikein voinut missään vaiheessa vihata ainakaan. Lisäksi tuo on totta, että itsekin ajattelin ensin Elenan näyttelijän Ninan olevan aika nääh ja jäykkä, hajuton ja mauton, mutta juurikin Katherinen esittäminen valoi vähän uskoa, että osaa näytelläkin. Näistä hahmoista tosiaan huomasi jo melkein välittömästi kumpi oli kyseessä, vaikka sitä ei ruudulla sanottukaan. Kai oon vaan ikuinen optimisti hahmojen suhteen ja toivoin kokoajan, että Katherinekin antaisi enemmän itsestään eikä olisi aina niin itsekäs kuten Damon. (saanko sanoa, että en voi sietää kun Damon sanoo jokaisella kaudella about sata kertaa, että "etkä jo ymmärrä, olen itsekäs!" kyllä, kyllä ymmärrän.)

Spoil kasikausi uudet jaksot: Se mua kyllä harmittaa, että Stefan tappoi Enzon! Mua säälittää Bonnie kun tuntuu, että hän joutuu aina kantamaan kaiken vastuun ja menettämään kaiken noiden poikien sekoilujen vuoksi! En ole Bonnie/Enzo paritukseenkaan kamalasti perehtynyt, mutta toisaalta ei kai tuo olisi ollut rikos, että Bonniekin olisi onnellinen. Kuviot alkaa muutenkin olla niin sekaisin kun kasikaudella, että tiedä kuinka he aikovat tuon sotkun selvittää jotenkin, ettei ihmiset jäisi kaipaamaan lisää vastauksia. Lisäksi itse spekuloin paljonkin, että Stefan on nyt olevinaan ihminen, vaikka kummastelen miksi vain yksi ruisku Elenan verta riitti siihen kun aikaisemmin veri piti ottaa kokonaan, että voisi olla ihminen. Onko tässä joku kiero yritys saada Elena ja Stefan yhteen, kun he molemmat ovat nyt ihmisiä? Vai tuleeko lopusta sellainen, että myös Damon ja Caroline päätyvät ratkaisuun, että aikovat olla ihmisiä ja elää parisuhteissaan ihmiselämän. Sekin on toki mahdollista, että osa hahmoista tosiaan kuolee lopussa koska jatkoa ei kaavailla. (tosin tässä sarjassa ei kuolemakaan ketään estä)

flawless, eikä sun viesti edes ollut kovin negatiivinen. Nauroin, että mun oma viesti kuulosti niin negatiiviselta kun kirjoitin sen. Silleen joo perustampa topan ja sitten mätkätän vaan, miten sarja olisi pitänyt lopettaa jo aikoja sitten. ;D Mutta kun tää on sellainen, sä katot tätä vaikka sä useesti mietit, että miksi, kun sä et tykkää niin monista asioista tässä.

niiina
Dramione

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: The Vampire Diaries [Vampyyripäiväkirjat - tv- sarja]
« Vastaus #4 : 13.05.2017 14:40:44 »
Hei mitä sä niiina tykkäsit sarjan lopusta? Ja toki muutkin! :D

Spoiler: näytä
Mä en oikein tiedä mitä olisin mieltä. Toisaalta viimeiset jaksot olivat aika koukuttavia ja katsoinkin ne putkeen kun en malttanut lopettaa, mutta toisaalta taas loppu tuntui kovin jotenkin. Tylsältä. Ennalta-arvattavaltakin osin. Toisaalta oli hirmu kivaa, että loppu oli kuitenkin onnellinen, mutta toisaalta taas se sen takia jätti mulle sellaisen fiiliksen että no lol, tässäkö se sitten oikeasti oli. Toisaalta mukava, toisaalta jotenkin mitäänsanomaton. En tiedä.

Stefanin kuolema oli oikeastaan ainoa odottamaton asia. En arvannut, että joku ns. pääkolmikosta kuolisi, mutta toisaalta jos joku niin kaipa Stefan oli arvattavin valinta koska haluttiin kuitenkin onnellinen loppu Elenan ja Damonin suhteen kannalta. Stefanin kuolema oli myös kivan arvaamaton ja yllättävä käänne, se miten se tapahtui siis kun Damon ja Stefan kinasivat että kumpi kuolee. Toisaalta Damonin kuolema olisi ollut lopun kannalta ehkä säväyttävämpi, ei olisikaan Elenan romanssi loppunut onnellisesti.

Carolinen ja Alaricin koulujuttu oli aika cheesy, se ehkä oli musta isoin pettymys. Jotenkin niin epäoriginaalia ja kliseistä :D Toisaalta lopun pieni vivahde Klaus/Carolinea oli musta hyvä käänne. Heillä on musta aina ollut paljon kemiaa ja säpinää. Ainakin enemmän kuin Stefanilla ja Carolinella, mun mielestä se oli niin tylsä pari ja jotenkin idk, väkinäinen. Bonnien voimien palautuminen oli kanssa vähän meh mun mielestä, ei kaiken ois tarvinnut loppua niin idyllisesti.

Vaikka Katherinea fanitankin niin toisaalta Katherinen palaaminen kuvioihin oli jotenkin tyhmä juttu. Idk, Katherinen tarina oli jo niin vivahteikas ja loppui jo hyvin mun mielestä että ei oikeen enää tuntunut mielekkäältä kaivaa häntä takaisin. Hahmo oli jo ollut poissa ja levossa niin pitkään että tuntui tosi väkinäiseltä palauttaa hänet henkiin vain koska tarvittiin dramaattinen pääpahis lopuksi.

Emmätiiä oikeen että mitä mieltä olisin. Paljon oli ihan hyvää ja paljon oli ihan floppia. Kokonaisuudessaan viimeisimmät kaudet oli kyllä aika pettymys, tää on niitä sarjoja jotka olisi pitänyt osata lopettaa jo aikaisemmin eikä väkisin vääntää jatkoa. Kiva että vihdoin saatiin kuitenkin lopetus tarinalle. Vähän oli kieltämättä outoa, kun mun pikkusisko oli yökylässä ja se on alkanut katsomaan tätä sarjaa :D Katsoin sen kanssa kakkoskautta ja olihan se aika nostalgista. Kakkonen ja kolmonen onkin musta parhaat kaudet.

bannu by Ingrid

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: The Vampire Diaries [Vampyyripäiväkirjat - tv- sarja]
« Vastaus #5 : 13.05.2017 19:16:28 »
Joo pitäisi ottaa taas maratooni alkukausista, koska ne parhaita! :D

Spoiler: näytä
Pitää ihan kaivella tuolta muistin sopukoista, mitä kaikkea tapahtuikaan, kun tovi on kun katsoin nuo loputkin! Minustakin oli aika kiva vivahde tuosta, että Caroline/Klaus olisi vielä mahdollista ja tulevaisuudessa varmasti pyrkivät siirtämään Carolinen hahmon tuohon spin-offiin mukaan, mutta ilmeisesti se ei vielä onnistu kun kaudet eivät mene aikajanallisesti sovussa. Kenties sitten kun alkavat kuvaamaan uutta kautta! En itse ole seurannut The Originals-sarjaa, mutta pitäisi varmaan aloittaa. Mulla tosiaan ei vaan noista hahmoista oikein ollut kuin Klaus sellainen, mikä kiinnosti. Tosin Klaus/Caroline oli sellainen, kenestä olisi silloin toivonut paria, koska kemia tosiaan oli siellä, mutta tavallaan itse jätin sen taakse kun Klaus lähti pois. Toki viitteet myöhemminkin pariskuntaan on ollut kutkuttavia.

Stefanista ja Carolinesta pidin varmaan siksikin niin kovasti (oli tylsiä tai ei!) koska ne raukat oli jäänyt vähän jotenkin sellaisiksi, jotka ansaitsisi olla onnellisia ja kun ne ns. löysi toisensa, olin ihan innoissani. Kuitenkin Carolinen puolelta se veto Stefaniin oli ilmassa alusta asti, mutta toki siitä en pitänyt kun Stefan ei muka tajunnut tuollaista ja pitänyt Carolinesta oikein silleen kun heidän suhdettaan alettiin rakentamaankaan. Jotenkin Stefanin hahmosta tehtiin kausi kaudelta hölmömpi, kuin alussa tuntui niin fiksulta ja aikuiselta ja jotenkin en tykännyt Stefanin juonen etenemisestä ollenkaan loppukausilla, juurikin kuten kirjoitin aikaisemmin, nuo oudot naisseikkailut kun hahmo ei ole sellainen ollenkaan sekä juurikin tuollainen ihmeellinen "olen mies, en ymmärrä mistään mitään"-meininki. :D

Olin kuitenkin itsekin vähän hämilläni, kun Stefan päätettiin tappaa lopussa. Toki sarjan tietäen, niin jos joskus ne menisi ja tekisi jotain uutta sarjaan, niin tuossa sarjassa kuolleet on todella helppo herättää takaisin. Toisaalta ratkaisu oli aika odotettavissa, koska Caroline ja Stefan ei olisi ollut kauan yhdessä, koska Stefan oli kuolevainen ja Caroline ei. Toisaalta se oli vain sitä, että nopeutettiin välttämätöntä. Damonin ja Elenan onnelliset elämät ei minua paljon hetkeuttanut, mutta joo kiva kun saivat tuollaisen kaiken kakan jälkeen mitä aiheuttivat muille. Murr. :D

Lainaus
Carolinen ja Alaricin koulujuttu oli aika cheesy, se ehkä oli musta isoin pettymys. Jotenkin niin epäoriginaalia ja kliseistä :D
Joo tämä oli kyllä vähän o.O

Katherinen paluu oli myös minusta aika pliisua ja tosiaan tuntui, että hänen tarinansa oli jo käsitelty ja hän koki sen, mikä oli oikein. Tämä tummaihoinen mies (unohdin jo nimen!) olisi voinut olla se pääpahis hyvin. Hän tuntui jotenkin karmivalta.

Mutta joo kokonaiskuva sarjasta oli, että ensimmäiset kaudet on suurimmalta osin mahtavia, mutta loppukaudet ei. Lopussa oli tosiaan muutamia upeita otoksia ja hetkiä, mistä pidin kovasti, mutta jos aletaan katsomaan niitä pelkästään juonen kannalta, niin ne ei kyllä toiminut, oli väkinäisiä ja jotenkin sitä ihan huokaisi turhautuneena jos tajusi jo jakson alussa, että tekisi mieli skipata koko jakso kun siinä käsitellään taas ihan turhia asioita ja yritetään pitkittää sarjaa. Minua alkoi kiinnostaa lopussa paljon enemmän sarjan parisuhteet ja perhesuhteet kun yksikään pahis ja olisin ollut varmasti paljon enemmän innoissaan jos olisi keskitytty enemmän niihin hienoihin hahmoihin, eikä tuollaiseen soopaan. Ehkä sarjan lopun jälkeen olo oli kuitenkin osittain levollinen, vaikka Stefan olikin itselle sellainen hahmo mistä pidin, vaikka yrittivät senkin pilata viimeisillä kausilla, niin en vollottanut hänen kuolemaansa vaikka se harmittikin. Jotenkin kun viimeiset jaksot katsoi jenkkitahdissa, niin kai se viikon tauko aina jaksojen välissä auttoi ottamaan sarjaan sitä etäisyyttä, eikä asiat enää tuntunut niin pahalta. Olen tosiaan joskus sellainen, että heittäydyn sarjaan liian kovasti mukaan niin, että se vaikuttaa jo minun omaan elämääni ja oli varmaan ihan tervettä kun ei nähnyt kaikkea suoraan. :D Osasi suhtautua "aikuisesti" asioihin.

Kuitenkin itsekin olisin salaa toivonut, että Damon olisi kuollut, koska mielestäni hän aiheutti niin paljon harmia, että tuo olisi ollut vain pieni korvaus kaikesta. ;) Hän ei vaan minusta olisi ansainnut Elenan kanssa mitään hienoa loppuelämää. Rakkauteni tuota paria kohtaan ei ole koskaan syttynyt. ;D


Höpisen vaan samoja asioita kun aikaisemmin, naurattaa! Mutta kun toisto tekee terää, vai miten se menikään...  ::)
« Viimeksi muokattu: 13.05.2017 19:19:02 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: The Vampire Diaries [Vampyyripäiväkirjat - tv- sarja]
« Vastaus #6 : 15.05.2017 12:59:25 »
Lainaus
Joo pitäisi ottaa taas maratooni alkukausista, koska ne parhaita! :D
Mä just sanoin siskolle, että sano kun pääset kolmoskauteen ja tule sitten taas yökylään niin voidaan katsoa yhdessä :D Ykköskausi oli musta vähän liian Twaikkua, mutta kakkonen ja kolmonen on kyllä musta hyviä. Ja vielä pari kautta sen jälkeenkin on ihan hyviä, oikeastaan jossain vitos-kutoskaudella musta alkaa vasta lässähtää.

Spoiler: näytä
Lainaus
Minustakin oli aika kiva vivahde tuosta, että Caroline/Klaus olisi vielä mahdollista ja tulevaisuudessa varmasti pyrkivät siirtämään Carolinen hahmon tuohon spin-offiin mukaan, mutta ilmeisesti se ei vielä onnistu kun kaudet eivät mene aikajanallisesti sovussa. Kenties sitten kun alkavat kuvaamaan uutta kautta! En itse ole seurannut The Originals-sarjaa, mutta pitäisi varmaan aloittaa.
Joo! Vitsi mä ihan innostuin tuosta ajatuksesta että Caroline olisi mukana The Originalsissa, en tuota mahdollisuutta hoksannut ajatellakaan. Se olisikin varsin muksaa, toivottavasti näin tulevat tekemään. The Originals on musta ihan jees sarja kanssa, oon tainnut katsoa kaksi kautta. Voisihan sitä katsoa lisääkin taas, kun on jaksoja tullut aika mukavasti. Oon katsellut tätä sarjaa kyllä varsin laiskasti, lähinnä jos on ollut muutaman päivän vapaapätkiä niin ettei poikaystävä ole ollut kotona ja on iskenyt tylsyys :D Mutta ihan viihdyttävä sarja tuokin, pitäisi tsekata kolmoskausikin jossain vaiheessa. Mites muuten, sopisikohan tätä topaa laajentaa myös The Originals -sarjalle? Kuitenkin ovat niin liitoksissa toisiinsa :D

Lainaus
Stefanista ja Carolinesta pidin varmaan siksikin niin kovasti (oli tylsiä tai ei!) koska ne raukat oli jäänyt vähän jotenkin sellaisiksi, jotka ansaitsisi olla onnellisia ja kun ne ns. löysi toisensa, olin ihan innoissani. Kuitenkin Carolinen puolelta se veto Stefaniin oli ilmassa alusta asti, mutta toki siitä en pitänyt kun Stefan ei muka tajunnut tuollaista ja pitänyt Carolinesta oikein silleen kun heidän suhdettaan alettiin rakentamaankaan. Jotenkin Stefanin hahmosta tehtiin kausi kaudelta hölmömpi, kuin alussa tuntui niin fiksulta ja aikuiselta ja jotenkin en tykännyt Stefanin juonen etenemisestä ollenkaan loppukausilla, juurikin kuten kirjoitin aikaisemmin, nuo oudot naisseikkailut kun hahmo ei ole sellainen ollenkaan sekä juurikin tuollainen ihmeellinen "olen mies, en ymmärrä mistään mitään"-meininki. :D
Tämä on kyllä ihan totta! Stefanin kehitys todella liikkui vähän hassuun suuntaan :D Toisaalta musta se Carolinen ja Stefanin suhteen alun rakennus oli musta ihan jännittävää ja mielenkiintoista juuri sen takia että se veto oli alkuun toispuoleista, mutta toisaalta taas se oli kyllä aika ristiriidassa Stefanin luonteen kanssa. Se oli kuitenkin alusta asti niin herkkä ja tunteita ymmärtävä hahmo, että oli aika höhlää ettei sitten muka huomannut, että Carolinella on vähän muutakin kuin ystävyys mielessä. Mutta toisaalta, ehkä ystävistä parisuhteeseen -kuvion on ihan realistista kehittyä noin hiukan epätasapainossa, jos pohjalla on oikeasti platoninen ystävyys eikä sellainen tilanne että jännitettä on ollut molemmilta puolilta alusta asti. Kuitenkin Stefan ja Caroline oli tosi pitkään musta ihan platonisia. Alussa kun Caroline muuttui niin sitä jännitettä oli mustakin hänen puoleltaan ilmassa, mutta se tuntui kuitenkin haihtuvan pois sitten kun tuli muita miehiä kuvioihin.

Lainaus
Toisaalta ratkaisu oli aika odotettavissa, koska Caroline ja Stefan ei olisi ollut kauan yhdessä, koska Stefan oli kuolevainen ja Caroline ei. Toisaalta se oli vain sitä, että nopeutettiin välttämätöntä.
Tämäkin on kyllä totta, en ajatellutkaan sitä näin mutta oot ihan oikeassa. Toisaalta Stefanin kuolema näin aikaisin oli vähän laiska cop out, siinä mielessä että kuolevainen/kuolematon olisi tosi mielenkiintoinen skenaario joskus myöhemmässä tulevaisuudessa kun toinen vanhenisi ja toinen ei ja pitäisi tottua siihen ajatukseen että toinen vanhenee ja kuolee ja toinen pysyy ennallaan ja joutuu jatkamaan elämää jossain vaiheessa yksin. Se olisi musta ollut todella mielenkiintoinen skenaario, kaikessa murheellisuudessaan. Olisi ollut kiinnostavaa nähdä tai edes pohtia, että miten se ratkaistiin vai ratkaistiinko. Toisaalta Stefanin kuolema vastasi kysymyksiin joita katsojille olisi jäänyt tulevaisuudesta, mutta toisaalta olisin mieluummin jättänyt Stefanin henkiin ja ne kysymykset auki. Toisaalta kun niihin ei kuitenkaan oltaisi saatu vastauksista ja sitä tulevaisuutta nähty niin olihan tämä sillä tavalla tyydyttävämpi ratkaisu mun mielestä.

bannu by Ingrid

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
niiinalle ja kaikille muillekin tästä sarjasta kiinnostuneille suosittelen Youtubesta Jenny Nicholsonin videota THE Vampire Diaries Video, tuo on ihan mahtava! Ymmärrän että kaksi ja puoli tuntia youtubevideota on vähän too much, mutta tuo on todella hyvin tehty ja rakennettu ja itse tykkään pitkistä videoista, kun käytän niitä aina kaikenlaisen tekemisen taustahälynä ja viihteenä esim. siivotessa, kokatessa, koneella pyöriessäni yms. Mutta joo, ihan superhyvä video, jossa käydään sarja teemoittain vaihe vaiheelta läpi ja tämän tekijällä on hyviä juttuja ja hauska tapa puhua. Ihan tosi hauska ja syväluotaava video, joka oli viihdyttävä ja kivaa katsottavaa. Suosittelen!

bannu by Ingrid

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 970
Katsoin VD.tä varmaan 1-3/4 kautta tai siis hieman sen jälkeen kun Elena muuttu vampyyriksi. Sit se homma vähän lässähti. Mä aloin joko tylsistyyn vampyyreihin tai sit vaan jotenkin se alkoi muuttua liian puuduttavaksi. Pidin paljon Damon/Elenasta ja Damonista hahmona todella paljon.
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid