Kirjoittaja Aihe: Sist sommer (Luna Lovekiva, slice of life, fluff, femme, angst & S) 2/2, 11.5.2017  (Luettu 2007 kertaa)

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Nimi: Sist sommer
Kirjoittaja: tirsu
Genre: slice of life, fluff, femme & pieni häivähdys angstia
Päähenkilö: Luna Lovekiva
Ikäraja: S
Varoitukset: Älä anna >>repliikkimerkkien>> estää lukemasta tätä. Ne voivat ensi alkuun tuntua oudoilta, mutta niihin kyllä tottuu. 
Summary: Mutta he ovat väärässä.
Disclaimer: Tämä ficci on kirjoitettu pelkästään viihdytystarkoituksiin. Harry Potter- maailma hahmoineen ja paikkoineen kuuluu J.K. Rowlingille, minä vain lainaan hänen upeita hahmojaan. En hyödy tästä rahallisesti lainkaan, kunhan kirjoitan omaksi ilokseni (ja muiden iloksi).
Haasteet: Femme10 #5
A/N: Halusin kirjoittaa jotain Lunan lapsuudesta. Olin kirjoittanut tarinaa muutaman sivun verran, kunnes poistin kaiken pois, sillä aikaan saamani tuntui tökkivältä. Sitten sain idean ja lähdin toteuttamaan sitä. Niin syntyi tämä ficci yhdestä Lunan lapsuuden kesästä.
Tämä ficci tulee olemaan muistelu-ficci. Luvassa on kaksi lyhyen puoleista lukua.


Sist sommer

Osa 1: Nesle
(paritus: Luna/Nesle)

Rakas Nesle,

muistatko sen heinäkuun? Sen heinäkuun, kun kaikki muuttui?

Siitä on aikaa. Monta heinäkuuta on tullut ja mennyt sen jälkeen.

Sinä kesänä vesi oli kauniin sinertävä ja kirkas. Taivaalla ei näkynyt pilviä kuin harvakseltaan. Ilmatkin hellivät – oli ollut oikein viisas idea lahjoittaa säänurkskeille kukkaniityn kauneimmat kukat.

Kun olimme saapuneet sinä kesänä tänne, olin riisunut heti kangaskenkäni (sinä et koskaan nähnytkään niitä, niissä oli kahta väriä: pinkkiä ja vihreää) ja sukkani. Juostessani hiekkapolkua pitkin neulaset olivat pistelleet jalkapohjiani. Se toi kesän tuntua.

Rannalla oli autiota, kun olin päässyt perille. Juoksin suoraan vedenrajaan, sen syvemmälle en saanut ilman valvontaa mennä. Ensi alkuun vesi oli tuntunut ihoa vasten viileältä, mutta pian se tuntemus muuttui lämpimämmäksi. Hiekkapohja oli tuntunut samettisen pehmeältä.

Hellemekkoni helmat kastuivat, kun kyykistyin silloin painamaan kätenikin pohjaan. Halusin upottaa sormenikin hiekkaan.

Isän tultua perässäni rannalle kahlasin syvemmälle veteen. Kun olin vyötäröäni myöden vedessä, sinä tulit paikalle. Muistan kuinka nostit kasvosi vedenpinnalle, vesipisarat kimaltelivat kuin timantit vihreää ihoasi vasten. Tummilla huulillasi oli kaunis hymy, joka tuntui aina varpaissani asti.

Sitä edellisenä kesänä hiuksesi olivat pitkät, ne kelluivat pinnalla kevyinä kuin höyhen. Sinä kesänä ne olivat lyhyet. Kehuin niitä, ne sopivat sinulle. (Pari päivää myöhemmin kerroit, että hiuksesi oli ollut pakko lyhentää, sillä ne olivat jääneet jumiin jästien kalaverkkoihin.)

Olit aina ollut mielestäni nätti, mutta sinä kesänä huomasin kuinka kaunis oikein olitkaan. Turkoosien silmiesi näkeminen ja hymysi saivat hassuja tuntemuksia aikaan vatsassani. Olin ihastunut sinuun. Et ollut ensi-ihastukseni (se oli yksi poika, jonka tapasin monia vuosia sitten Islannissa).

Meillä oli aina hauskaa yhdessä. Leikimme vedessä, näytit minulle vedenalaisen maailman salaisuudet. Muistan ne hetket, jolloin juttelimme kaikesta meitä kiinnostavasta; minä istuin sillä isolla kivellä, joka oli lähellä kaislikkoista rantaviivaa, ja sinä kelluskelit vedessä heilutellen violettia pyrstöäsi. Narskut kiinnostivat sinua, et ollut kuullut niistä ennen kuin tapasimme. Muistatko, kun etsimme narskuja vedestäkin? Emme löytäneet niitä sieltä, nykyään tiedän miksi: narskut eivät siedä vettä. Sateellakin ne hakeutuvat suojaan.

Muistan kuinka kerroit minulle kadonneesta Atlantista ja kuinka haluaisit olla se, joka sen löytää. Oletko onnistunut löytämään sen? Tuliko sinusta se seikkailija Nesle, joka halusit olla, kunhan vain kasvaisit tarpeeksi isoksi? Sanoin jo silloin, että uskon sinun löytävän sen, uskon niin edelleen, haluan sinun tietävän sen.

Niin, seikkailija Nesle, se oli myös leikki jota leikimme usein. Etsimme Atlantista veljesi tekemän kartan mukaan ja kun löysimme sen, se oli täynnä narskuja, jotka olivat ottaneet hylätyn paikan kodikseen. Toisinaan muutimme leikin loppua siten, että narskut asuivat sulassa sovussa Atlantin mukana uponneiden ihmisten, jotka olivat muuttuneet merenneidoiksi ja – miehiksi, kanssa.

Jos emme leikkineet seikkailija Nesleä, niin leikimme joko vesihuispausta, helmen etsintää taikka piiloa – ne olivat ne yleisemmät. Mahdatteko te yhä pelata vesihuispausta? Vai jäikö se lopulta unholaan? Sanoit ainakin, että muut pitivät siitä kovasti, kun opetit sen heille. Joten toivon kovasti, että pelaatte yhä. Sillä vesihuispaus on hauskempaa kuin oikea huispaus. Ihanaa, että kehitimme sen silloin aikoja sitten yhdessä, kun huispauksen pelaaminen kiinnosti sinua.

Olen tuijotellut merelle tässä. Katseeni osui siihen kohtaan, joka oli meille aina tärkeä. Meidän yhteinen, salainen, paikkamme, jossa jaoimme salaisuuksia ja puhelimme muuta.
Ensimmäisenä mieleeni tuli sen heinäkuun kolmas viikonloppu. Sinä viikonloppuna rankkasade yllätti kaikki saarella olijat.

En päässyt tulemaan ulos leikkimään kanssasi, sillä hurjat aallokot olivat vallanneet meriveden. Leikin tai piirtelin terassilla haistaen sateen tuoksun. Se on luonnon omaa taikaa. Puhdas ja kaunis tuoksu, joka tuo mielenrauhaa.

Sisällä mökissä istuin yleensä ikkunasyvennyksessä piirtelemässä. Piirsin kuvia myös sinusta ja Atlantista. Annoin yhden niistä sinulle. Onkohan se yhä sinulla tallessa? Itse olen säilönyt kaikki sen aikaiset piirrokseni lipastoon korjuun. Toisinaan kaivelen ne sieltä esille ja katselen niitä muistellen yhteisiä kesäisiä hetkiämme.

Kun sade viimein myöhään sunnuntai-iltana lakkasi, sain luvan tulla pikaisesti sinua tapaamaan. Tapasimme salaisella paikallamme. Muistan, kun kerroit kuinka tylsää sinulla oli ollut ilman minua. Se sai lämmön läikähtämään sisälläni.

Nousit vedestä kivelle istumaan viereeni. Pyrstösi oli kauniin violetti. Itse inhosit pyrstösi väriä, olisit halunnut sen olevan tummaa turkoosia.

Olin perjantain aikana pujotellut kukkia yhteen sinua varten. Sateen vuoksi en voinut antaa niitä silloin kuin halusin. Loitsun avulla ne saatiin pysymään tuoreina aina siihen asti, että saatoin antaa ne sinulle.

Esittelin siinä kivellä seppelettä sinulle. Silmissäsi oli ihaileva katse ja ilahduit, kun kerroin se olevan sinulle. Kun laskin sen hiuksillesi, kerroin hiljaisella äänellä olevani ihastunut sinuun. Katsoit minua hetken silmiin, huulillasi karehti hymy.

En ehtinyt yllättyä, kun painoit huulemme yhteen nopeasti. Se oli ensisuudelmani.

Monet väittäisivät, ettei sitä oikeasti laskettaisi ensisuudelmaksi, että se oli vain pikainen pusu huulille, ei muuta. Mutta he ovat väärässä. Se oli ensisuudelma, vaikka se nopea olikin.

Se sai minussa aikaan hyvän olon ja poskenikin punehtuivat. Tunsin itseni kevyeksi. Se oli kaunis pieni hetki, jota muistelen yhä toisinaan.
 
Paljastit myös tykkääväsi minusta ystävää enemmän. Se sai minut todella iloiseksi. En meinannut sinä iltana saada unta. Mutta kun lopulta nukahdin, näin unia sinusta ja minusta. Siinä unessa me löysimme Atlantin. Narskut tarjosivat meille mansikkakakkua.

Sen jälkeen kuljimme melkein koko ajan käsi kädessä (vaikka niinhän me teimme jo ennen suudelmaakin), hymyilimme toisillemme vienosti ja vaihdoimme monia pusuja. Voi kuinka onnelliseksi ne hetket minut tekivätkään.

Päivää ennen lähtöämme, me vietimme koko päivän yhdessä. Aikaisin aamusta myöhään iltaan asti. Pidimme hauskaa olan takaa, herkuttelimme ja puhuimme kuinka odotimme tulevaa heinäkuuta, jolloin jälleen näkisimme. Kuinka voisimme pitää toisiamme kädestä kiinni, kuinka voisimme kellua vierekkäin ja vaihdella lisää pusuja.

Kun minun tuli aika lähteä sisälle, halasimme tiukasti. Suikkasit suukon poskelleni ja toivotin hyvää yötä. Lupasin aamulla tulla sanomaan näkemiin.

Odotit minua aamulla rannan tuntumassa. Kastoin sinä kesänä jalkani viimeistä kertaan sinun mereesi. Kerroimme toisillemme miten tulisimme kaipaamaan toisiamme. Toivotimme hyvää jatkoa toisillemme aina ensi heinäkuuhun. Pussasimme hyvästeiksi ja sanoimme tykkäävämme toisistamme todella paljon.

Nousin rantaan. Hiekka tarttui märkiin jalkoihini. Sinä sukelsit ja tulit esiin hiukan kauempana rannasta. Vilkutin sinulle ja sinä vilkutit takaisin. Ikävä kaihersi rintaa, mutta tiesimme näkevämme jälleen ensi heinäkuussa.

Ensi heinäkuuta ei koskaan kuitenkaan tullut. Emme nähneet koskaan sen jälkeen. Se heinäkuu oli viimeinen, jona näimme.

Olen pahoillani. Olit varmasti pettynyt. Minäkin olin. Olisin halunnut nähdä sinut. Ikävöin sinua. Ikävöin edelleen. Sinä olit paras ystäväni ja ihastukseni, joka antoi minulle ensisuudelmani. Sinulla on aina paikka sydämessäni.

Toivon, että tapaamme vielä joskus. Että voimme keskustella jälleen ja halata. Ja kertoa toisillemme elämistämme, että mitä kaikkea meille tapahtuikaan sen heinäkuun jälkeen.

Toivon myös todella, että saat tämän kirjeen käsiisi. Että aallot kuljettavat sen luoksesi, olit sitten missä olit. Täällä tai jossain muualla.

Pidä huolta itsestäsi ja rakkaistasi. Toivon sinulle kaikkea hyvää. Olit suuri osa elämääni ja tulet aina olemaan – jos emme tapaa enää, niin muistoissani tulet aina pysymään, parahin Nesle.

Kiitos kaikesta.

Ystäväsi,
Luna

« Viimeksi muokattu: 11.05.2017 12:31:13 kirjoittanut tirsu »
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Mitä mä just luin. ;___; Löysin tän femmehaasteesta ja koska oon lukenu kaikki muut Luna-tekstit jo, niin ilahduin suuresti kun sä kirjoitit tän! Nesle on ihana hahmo, ja Lunan ja sen ystävyys ja ihastus on niin söpöä <3 Kuvailit tässä heidän tunteita ja ajatuksia tosi ihanasti ja tää oli niin suloinen! En osaa kommentoida järkevästi, tää oli niin upea. En malta odottaa, että toinen osa ilmestyy :) Toivottavasti Luna ja Nesle löytävät taas toisensa!
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Sist sommer
« Vastaus #2 : 11.05.2017 12:30:51 »
SparklingAngel, kiitokset kommentistasi! Ja pahoittelut siitä, että vastaamisessa kesti. Ajattelin, että vastaan sitten, kun julkaisen toisen luvun ja siinä kesti luvattoman kauan.
Kiva, että tykkäsit Neslestä ja hänen ja Lunan ystävyydestä. Äläkä huoli, kommentisi oli oikein hyvä.
Nesle tulee olemaan tässä toisessa osassa hyvin pienessä osassa. Sen enempää en sano, ettei menisi ihan paljastuksien puolelle, mitä tässä toisessa luvussa hänestä puhetta.
Toivottavasti tykkäät tästä toisestakin osasta vaikka Luna/Nesle jää huomattavasti pienemmälle kuin ekassa.
***
A/N: Uskomatonta. Eka luku julkastu tammikuussa ja toka tulee vasta nyt. Olen hidas ja saamaton toisinaan. Ja toka luku jäi pitkäksi aikaa junnaamaan erääseen kohtaan, enkä meinannut osata jatkaa siitä. Sitten uppoduinkin kirjoittelemaan muita ficcejä. Mutta nyt viime viikonloppuna sain itseäni niskasta kiinni - sekä inspistä - ja kirjoitin tämän loppuun. Luku jäi ensimmäistä huomattavasti lyhyemmäksi, mutta en nähnyt mitään syytä, miksi olisin lähtenyt tätä pidentämään turhaan. Lukuun tuli kuitenkin se kaikki, mitä halusinkin.
Saatuani tämän loppuun, mielessäni syntyi tälle eräänlainen spin-off. Sen julkaisusta en kuitenkaan lupaile mitään, kaikki aikanaan.



Osa 2: äiti

Äiti,

muistatko sen mökin, jossa vietimme monta ihanaa ja iloista heinäkuuta? Mökin, joka sijaitsee pienellä saarella Norjassa, Reinen lähettyvillä? Jonne jästit eivät koskaan löytäneet, sillä paikka oli suojattu harhautusloitsulla, joka sai jästit uskomaan, että saaren kohdalla on karikkoa?

Rakastit sitä paikkaa todella paljon. Sanoit, että siellä mieli lepää. Se oli totta, mielihän siellä lepäsi. Rakastin sitä paikkaa myös. Rakastan edelleen.

Mökkimme oli hirsipuusta tehty. Se sijaitsi kuusien ja mäntyjen suomassa rauhassa. Mökiltä kulki polku rantaan, jossa vietimme paljon aikaa: minä vedessä polskien (en saanut mennä rantaviivaa pidemmälle, jollet sinä tai isä ollut paikalla) ja sinä rannalla maalaten. Isä istui hiekalla huovan päällä ja kirjoitteli muistiin kaikenlaista.

Teimme piknikretkiä rannalle aina viikonloppuisin, mutta myös metsään mökin läheisyydessä. Sinä rakastit pikniköitä. Kerroit aina lapsuudestasi, jolloin kävit omien vanhempiesi ja sisarustesi kanssa piknikillä. Se oli luksusta, sillä teillä ei ollut siihen usein mahdollisuutta. Mutta silloin kun teillä oli, se oli jotain niin ihmeellistä ja ihanaa.

Iltaisin, kun hämärä alkoi laskeutua, istuimme riippukeinussa. Sinä silitit hiuksiani ja kerroit ihania satuja keijuista, nääkkisistä että Mielikistä. Sinulla oli laaja tietovarasto monista olennoista. Minulta jäi yleensä sadun loppu kuulematta, sillä nukahdin aina kesken tarinoiden. Mutta sinä kerroit aina aamulla, miten saduissa kävi.

Muistako sen ystäväni, jonka saarella sain? Merenneito Neslen, johon lopulta ihastuinkin? Sinä olit yleensä se, joka teki taian, jonka avulla pystyin leikkimään hänen kanssaan huoletta veden alla kauan.

Te tapasitte kerran. Kysyit minulta, että saisitko tavata hänet, sillä olihan hän paras ystäväni. Tulit kanssani kivelle, joka oli minun ja Neslen salainen paikka – olit ainoa meidän lisäksemme, joka siellä kävi.

Nesle oli hermostunut, kun tulin sinun kanssasi häntä tapaamaan. Hän selitti myöhemmin minulle pelänneensä saavansa satikutia jostain. Sinä esittelit itsesi Neslelle. Sanoit hänelle, että halusit tavata tyttärellesi tärkeän henkilön, jonka jälkeen halasit tätä. Se sai Neslen aivan hämilleen!

Istuit hetken aikaa seurassamme, katsoit leikkiämme. Sitten nousit ja kerroit lähteväsi maalaamaan. Sait vision, joka piti saada heti ylös ennen kuin se haalistuisi edes himpun verran. Sillä kertaa maalasit aivan käsittämättömän upean kuvan, jossa vaaleapäinen tyttö kukkaseppele päässään istui kivellä. Pienen matkan päässä oli kuvankaunis merenneito, joka soitti huilua. Horisontissa aurinko näytti sukeltavan mereen.

Nesle antoi minulle helmen, jonka hänen isosetänsä oli kerran löytänyt seikkaluillaan syvillä merillä. Isä teki helmeen pienet reiät, jotta saatoin pujottaa sen nauhaan, josta tein sinulle korua. Minun piti antaa se sinulle syntymäpäivälahjaksi. Olisit rakastanut sitä.

Tiedätkö, rakastin niitä hetkiä, joina seisoit kukkaniityllä poimimassa kukkia – rakastit tuoreita kukkia maljakossa (auringonkukat olivat suosikkejasi, muistan sen erityisen hyvin) – ja yleensä kevyt tuuli liehutti kultaisia hiuksiasi. Hiuksesi olivat hyvin pitkät, ne yltyivät melkein reisiisi asti. Pidit hiuksiasi yleensä paksulla letillä, mutta aina kukkaniitylle mennessäsi hiuksesi olivat auki hellehatun alla. Tykkäsin katsella pitkien hiustesi liehuntaa vapaana tuulessa. Ihailin sitä näkyä.

Muistatko sen heinäkuun? Sen, jolloin kerroin saaneeni ensisuudelmani Nesleltä? Sinä halusit juhlistaa sitä ja leivoit pienen mansikkakakun. Tai no, sen piti olla mansikkakakku, mutta se ei ihan onnistunut, kun unohdit sen liian pitkäksi aikaa uuniin. Se on yksiä lempimuistojani, muistelen sitä aina toisinaan lämmöllä. Kuten muitakin lempimuistojani yhteisestä ajastamme – ei niiden oikeastaan tarvitse olla edes lempimuistojani, muistelen kaikkea yhteistä aikaamme.

Sinä heinäkuussa meillä oli erittäin hauskaa. Varsinkin sillä viikolla, kun satoi rankasti. Teimme kaikkea hauskaa. Sinä opetit minulle erilaisia piirustustekniikoita, pelasimme pelejä, kutitimme toisiamme kunnes läkähdyimme nauruun. Pidimme piknikin mökin terassilla, jonka olit isän kanssa taikonut uskomattomaksi. Kaikki ne sateenkaaren värit, voi miten kaunista!

Kaikkein parasta mökkireissuissamme olivat yhdessäolomme hetket. Nauttisin niistä koko sydämestäni. Ne hetket olivat täynnä puhdasta rakkautta.

Se heinäkuu oli meidän viimeinen kertamme mökillä. Kaksi viikkoa kotiin paluumme jälkeen sattui se hirvittävä tragedia. Tragedia, joka vei sinut minulta ja isältä.

Se oli pimeää ja sumeaa aikaa. Rintaani puristi lohduttomasti. Suuret kyyneleet valuivat useina päivinä ja iltoina kasvoiltani. Isä koetti lohduttaa minua, mutta hän oli yhtä särkynyt kuin minäkin.

Kaikki ilo elämästäni katosi. Tuntui kuin joku olisi sulkenut mustarastaan häkkiin ja kieltänyt sitä pitämästä ääntäkään. En tiennyt miten pärjäisin elämässäni ilman sinua. Eikä tiennyt isäkään, miten hän pärjäisi ilman sinua.

Isä lukitsi sinun maalaushuoneesi hautajaisten jälkeisenä päivänä. Hän oli viettänyt muistotilaisuuden jälkeen siellä loppupäivän. Hän jopa yöpyi siellä. Se on yhä lukittuna, mutta tiedän että isä käy siellä joka vuosi. Hän tuntee olevansa siellä lähempänä sinua.

Kun menetyksesi jälkeinen heinäkuu alkoi lähentyä, isä julisti, ettemme enää ikinä menisi mökille. Se toisi liikaa kipeitä muistoja hänen mieleensä. Varsinkin, kun poismenosi vuosipäivä oli lähestymässä.

Tämä on ensimmäinen kertani monen vuoden jälkeen, kun olen jälleen täällä, meidän mökillämme. Paikka huokuu muistoja. Muistoja sinusta, minusta ja isästä (ja Neslestä). Ensi alkuun ne saivat minut pakahtumaan, tunteet vuosivat ylitse ja minä itkin riippukeinussa kauan, niin kauan kunnes kyyneleet ehtyivät. Sen jälkeen tutkin paikkoja tarkemmin ja sydämeni täyttyi kaipauksen lisäksi ilosta, kun muistin kuinka ihanaa ja hauskaa meillä mökillä olikaan.

Tulin tänne yksin tällä kertaa. Olin haaveillut takaisin paluusta niin monesti – ja nyt viimeinkin toteutin sen. Kiitos siitä kuuluu Rolfille, hän vakuutti minut siitä, että minun olisi palattava tänne. Hän kannusti minua, kun tunsin oloni epävarmaksi – mitä jos aika olisikin kullannut muistoni tästä paikasta? Mutta ei se ollut, kaikki oli juuri niin ihanaa kuin muistinkin. Sen tämä paikka vakuutti minulle iskiessään muistot suoraan silmilleni.

Vaikka nyt tulinkin yksin, niin aion tulla tänne myöhemmin Rolfin kanssa. Ja joku kaunis päivä, kun meitä suositaan, aiomme tuoda lapsemmekin tänne. Aiomme jatkaa perinnettä joka heinäkuisesta reissusta tänne mökille.

Suunnitelmissani on mennä kohta rannalle. Se on ainoa paikka, jossa en ole vielä käynyt. Vien samalla kirjeen Neslelle. Lasken sen mereen ja toivon Neslen saavan sen.

En malta odottaa, että saan työntää paljaat jalkani pehmeään hiekkaan ja kastaa ne meriveteen. Aion käydä myös vilkaisemassa sitä salaista paikkaa, jossa sinäkin kerran kävit. Miltähän se mahtaa nykyään näyttää?

Aikomukseni on käydä myös poimimassa niityltä kukkia ja tehdä niistä kukkaseppele. Poimin niitä myös maljakkoon laitettavaksi. Suunnitelmissani on viedä se terassille illalla ja sytyttää kynttilä palamaan. Ne ovat lahjaksi sinulle, sekä kertomaan sinulle, että olen palannut takaisin mökillemme.

Mökki on melkoisesti pölyjen peitossa. Täällä täytyy tehdä suursiivous. Aloitan sen huomenna (tarkoitukseni on olla täällä pari kolme päivää). Pihallakin on tekemistä paljon, mutta laitan sen myös kuntoon. Siitä tulee varmasti rankkaa, mutta ei se mitään, se kaikki on sen arvoista – tämän mökin arvoista.

Siivoamisen jälkeen aion mennä metsään etsimään narskuja. En ole vielä kertaakaan tavannut niitä, mutta ne ovatkin kovia piiloutumaan. Niitä saa siis etsiä tosissaan. Mutta kyllä minä vielä joku päivä ne löydän. Ja kun se päivä koettaa, minä kerron siitä sinulle heti! Otan kuvan myös.

Äiti, minulla on kova ikävä sinua. Sydämeni kaipaa sinua kovin. Äiti, minä rakastan sinua niin paljon. Toivottavasti tunnet sen sinne asti.

Laitan tähän kirjeen mukaan sen korun, josta aikaisemmin mainitsin. Satuin löytämään sen tässä yksi päivä sitten aarrerasiastani. Se ei ole paketissa. En ehtinyt paketoida sitä. Minun piti paketoida se päivää ennen syntymäpäivääsi, mutta se sitten jäi tapahtuneen vuoksi. En muokannut sitä lainkaan, se on yhä sellainen kuin silloin, kun tein sen sinulle. Toivottavasti pidät siitä.

Äiti, suojele isää, minua ja myös Rolfia. Ja Nesleä myös, jos se on mahdollista. Pidä huoli itsestäsi.

Lähetän isältä terveisiä, vaikkei hän nyt paikalla olekaan. Mutta jos hän olisi, niin hän käskisi lähettämään terveisiä sinulle. Rakkaita terveisiä. Rolfilta myös terveisiä (vaikkei hänkään ole paikalla).

Ja terveisiä minultakin, rakas äiti, täältä meidän ihanalta mökiltämme. Olet mielessäni, nyt ja aina.

Rakastan sinua.

Rakkaudella,
tyttäresi Luna

>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Oi ei, ihanaa että tähän tuli se toinen osa! Äiti oli Lunalle todella rakas henkilö ja se huokui tästä tekstistäkin. Tykkään tosi paljon tällaisista kirjetyyppisistä ja muisteluteksteistä, ne tuo lämpimän mielen itsellekin ja tuli Lunan puolesta niin haikea olo kun hänen äitinsä on kuollut. :( Onneksi Neslekin mainittiin, ihana hänkin on <3 vaikkei Luna ja Nesle saanutkaan toisiaan, niin onneksi heidän yhteinen aikansa on kuitenkin Lunalla kultaisina muistoina mielessä, jossa ne varmasti pysyy ikuisesti. Kirjoitit nämä molemmat osat niin ihanan liikuttavasti että tätä toista lukiessa mun silmät kostui, varsinkin tuossa lopussa. Aww, kiitos tästä ihanasta tekstistä valtavasti!
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
SparklingAngel, kiitos ihanasta kommentistasi! :) Kiva kuulla, että tykkäsit tästä ja että silmäsi kostuivat! Itsellenikin tuli tuota kirjeen loppua kirjoittaessa kyyneleitä silmiin.

Nesle nyt tosiaan jäi vain maininnaksi, mutta merenneitonen on Lunalle yhä tärkeä. Ja ehkä he joku päivä vielä tapaavat toisensa.

Oli hauskaa vaihtelua kirjoittaa välillä tarinaa kirjemäisessä muodossa ja tulen vielä jossain vaiheessa niin tekemään uudelleenkin. Ja mitä luultavimminkin niin, että kirjeiden kirjoittajana olisi jälleen Luna.

Vielä kerran kiitokset molemmista kommenteistasi! Ne todella piristivät mieltäni! :)
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Mirror

  • GD-addikti
  • ***
  • Viestejä: 214
  • Ava by: Crysted
    • Eugene
Oi, tämä oli todella liikuttava teksti :<

Tuossa toisen kirjeen lopussa alkoivat silmätkin kostua, Luna raukka :(
Sitten eka kirje:

Tykkäsin todella paljon tuosta Luna/Nesle parituksesta, Nesle vaikuttaa oikein mielenkiiltoiselta hahmolta. Oli jotenkin tosi ihanaa lukea Lunan muisteloita menneistä ajoista, voin kuvitella kuinka kirjettä kirjoittaessaan Lunalla itselläänkin on noussut kyynelet pintaan. Toivottavasti Nesle saa kirjeen, ja hän ja Luna tapaisivat taas joskus :<

Toisessa kirjeessä eniten tykkäsin ehkä alusta, kun kerrottiin noista iloisista ajoista. Ihanaa kun kuvailit myös noita pieniä yksityiskohtia, kuten Lunan äidin tapaa pitää hiuksiaan letillä, mutta avata ne mennessään kukkaniitylle. Molemmat kirjeet olivat kuitenkin upeasti kirjoitettuja, tykkäsin erittäin paljon!

Kiitos tästä lukuelämyksestä!

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Mirror, kiitos kommentistasi! Kiva kuulla, että tykkäsit tästä -  ja että sain sut liikuttumaan.

En mene vannomaan, mutta ehkähän Nesle ja Luna tapaavat toisensa joskus tulevaisuudessa. Ja silloin saattaa selvitä, että tavoittiko Lunan kirje merenneidon.  ;)

Kyllä siinä on Lunalle noussut kyyneleitä silmiin kirjeitä kirjottaessa kyyneliä silmiin. Muutenkin on koko mökki ja se alue saanut tunteet Lunalla pintaan, mikä on myös vaikuttanut kirjeitä kirjoittaessa.

Mulla on sellanen mielikuva Lunan äidistä, että sillä on pitkät hiukset, joita se pitää letillä paitsi kukkaniityllä. Se oli tietysti saatava tähän mukaan. Tarinaan tämä ei päässyt mukaan, mutta Lunan äiti antoi aina toisinaan Lunan leikkiä hiuksillaan (tehdä erilaisia kampauksia...), sillä äidin hiukset olivat Lunasta lumoavat.

Kiitokset vielä kerran kommentistasi! Se piristi mieltäni!  :)
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor