Kirjoittaja Aihe: Thor: Näyttelijänlahjat, k-11, Fandral/Loki, ficlet  (Luettu 2715 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 092
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Näyttelijänlahjat
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Thor
Ikäraja: k-11
Paritus: Fandral/Loki
Genre: Kepeä draama & romance


A/N: Tämä oli jäänyt pöytälaatikon uumeniin munimaan kesästä asti, kunnes tänään löysin tämän taas. Oli korkea aika saada tämä pieni pätkä valmiiksi. Fandral/Loki on parituksena hyvin kiintoisa ja jostain syystä minua viehättää suuresti ajatus niiden kahden kuumasta salasuhteesta suoraan Thorin nenän alla. Tiedä häntä olisiko Thor huolehtivana isoveljenä järin mielissään moisesta. :D



***



”Thor!” Fandral sammalsi kaataen epävakaalla otteella pikarinsa täyteen. ”Kerro taas se tarina, jossa tapoit sen villisian salamaniskulla! Kaikki haluavat kuulla!”

Thor huokaisi huvittuneena. Hän uskoi, ettei se tarina olisi siihen tilanteeseen omannut tarpeeksi viihteellistä arvoa, vaikkakin häntä itseään se viihdytti tilanteessa kuin tilanteessa.

”Rakas Fandral, minusta tuntuu, ettet sinä tarvitse enää yhtään viiniä”, Thor virkkoi sen sijaan ja kurkotti juhlapöydän yli nappaamaan pikarin ystävänsä kädestä. Fandral soi takaisin tympääntyneen mulkaisun.

”Olet pahansorttinen ilonpilaaja!”

”Veljeni puhuu yksinomaan järkeä”, Loki kumartui ohitse kävellessään huomauttamaan. ”Me kaikki yritämme hienovaraisesti estää sinua nolaamasta itseäsi.”

”Loki puhuu kerrankin asiaa! Tänään on viini virrannut, toveri kallis”, Volstagg liittyi keskusteluun lihansuikale etovasti suupielestään roikkuen.

”Nolaanko minä todella itseni?” Fandral päivitteli Thorille, joka virnisti sydämellisesti.

”Toistaiseksi olet ollut oma hurmaava itsesi, mutta tuota menoa saat vielä ryömiä vieraskamariisi!”

”Sinuna kävisin yöpuulle jo nyt." Sif tönäisi Fandralia hartiaan.

”Yritätkö sinäkin savustaa minut ulos?” Fandral heitti takaisin, mutta nousi silti huojuen tuolistaan. ”Olette pettänyt minut pahan, pahan kerran, lady Sif.”

”Varmasti. Pääsetkö vuoteeseen ongelmitta?”


**


Saapuessaan vieraskamarin ovelle Loki ei vaivautunut koputtamaan tai ilmoittamaan erityisesti olevansa läsnä. Hän yksinkertaisesti avasi oven ja astui sisään.

”Laitoit minut odottamaan hyvän tovin”, kuului hilpeä ääni pöydän luota. ”Melkein jo luulin, ettet tulisikaan.”

Loki otti Fandralin tarjoaman lasin. ”Tietenkin minun piti antaa sinun odottaa jonkin aikaa. Olisi ollut harvinaisen epäilyttävää, jos olisimme lähteneet samoihin aikoihin.”

”Enpä tiedä, minä olin aika päissäni”, Fandral hymähti ja maistoi juomaansa. ”He todennäköisesti olettivat minun kaatuneen suorilta jaloin sänkyyn edes vaatteita vaihtamatta.”

”Vaatteista puheen ollen, olet vielä liian pukeissa”, Loki huomautti. ”Mutta täytyy sanoa, että teit jopa pienen vaikutuksen näyttelijäntaidoillasi tänään.”

”Jopas jotain, minä siis osaan esiintyä verrattoman hyvin umpihumalaisena”, Fandral naurahti ja nykäisi paidannyörien solmun auki. ”Epäilen silti, ettei sitä tarinaa salamaniskusta ja villisiasta kestäisi kuulla yksikään sielu edes tuhannen tuiskeessa.”

”Siitä olemme samaa mieltä. Thor mahtaa olla ainoa, joka ei käsitä sitä”, Loki sanoi ja kulautti lasinsa tyhjäksi.

”Käsitti tänään”, Fandral huomautti ja nojautui hitaasti kohti nuorempaa prinssiä. ”Sekin lienee minun ansiotani”, hän mutisi painaessaan huulensa kevyesti kalpealle poskipäälle.

”Siitä sinun on turha ottaa kunniaa omiin nimiisi.”

”Kuinka niin?”

"Sinähän se alun perin mainitsitkin sen ollessasi niin näyttelijäntaitojesi pauloissa”, Loki hymähti hapuillen sormillaan Fandralin vyötä. Fandral veti savunsinisen aluspaidan päänsä yli ja viskasi sen silmistään.

”Erehdyt pääasiallisesta motiivistani. He todella luulivat minun olleen kaatokunnossa, kun vapaaehtoisesti osoitin halua kuulla sen. Se oli jopa liian älykäs veto, eikö vain?”

Nyt kun Loki tuumi asiaa tarkemmin, Fandral todella oli oikeassa.

”Vaikuttavaa”, hän sanoi hyväksyvästi hymyillen ja salli tämän riisua hänet. ”En olisi uskonut sinua noin ovelaksi.”

”Kiihottaako se sinua?”

Kieltämättä hän tunsi hienoisen heikotuksen jaloissaan, kun Fandral kuiskasi kysymyksensä hänen korvaansa.

”Ehkä”, Loki tokaisi ja työnsi toisen kevyesti mutta käskevästi leveän sängyn suuntaan. Fandral kellahti rennosti selälleen lakanoille ja nykäisi hänet ranteesta mukanaan.

« Viimeksi muokattu: 25.03.2021 10:15:11 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Thor: Näyttelijänlahjat, k-11, Fandral & Loki, ficlet
« Vastaus #1 : 31.12.2016 02:57:35 »
Erikoinen parivaljakko herätti mielenkiintoni, ja oikein kivasti miesten suhde olikin rakennettu. Juonia, näyttelemistä ja salaisia kosketuksia vieraskamarissa. Pidin tämän kepeydestä ja huolettomuudesta. Onnellinen Loki on kovin harvinainen ilmestys, siitä kiitos!

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 092
  • Kurlun murlun
Vs: Thor: Näyttelijänlahjat, k-11, Fandral & Loki, ficlet
« Vastaus #2 : 01.01.2017 22:13:56 »
Kiitoksia, Sokerisiipi! ^^ Oli mukava vaihteeksi tuumia Lokia iloisempana kuin tavallisesti, vaikka toki hahlosta saa aikaan yhtä jos toisenlaistakin angstia vallan kivuttomasti. En osaa yhtään sanoa, mistä tämä shippi alun perin päähäni iömaantui, mutta on siinä jotain niin sööttiä. <3

- Ayu

"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Hopearausku

  • Vedenelävä
  • ***
  • Viestejä: 351
Vs: Thor: Näyttelijänlahjat, k-11, Fandral/Loki, ficlet
« Vastaus #3 : 24.03.2021 19:21:38 »
Tykkäsin kovasti kahdesta muusta Loki/Fandral-ficistä, joten tartutaanpa sitten tähänkin! Tämäkään ei missään nimessä pettänyt, vaan tämäkin ficci oli hurjan mielenkiintoinen - olen kyllä itsekin alkanut tykästymään ajatukseen näiden kahden kuumasta salasuhteesta Thorin nenän alla, kuten sen alkutiedoissa oivasti ilmaisit :D

Aikamoinen juoni näillä kahdella olikin! Propsit Fandralille ja Lokille luovuudesta, humalaisen esittäminen taktisena vetona aikaiseen poistumiseen on kyllä aikamoisen oiva veto. Mutta voi Thor-parkaa, salasuhteen lisäksi häntä myös pidetään tuolla tavoin pilkkanaan kaikkien edessä :'D

Komppaan Sokerisiipeä, onnellisesta Lokista lukeminen on poikkeuksellista, mutta aika ihanaa ♥ Ihan mahtavaa, että ficcimaailmassa (ja muutenkin!) tiettyyn tunnetilaan herkästi assosioitavista hahmoista saadaan esille erilaisiakin puolia!

Kiitos tästä lukukokemuksesta :)

bannu © Ingrid
ava © Felia

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 092
  • Kurlun murlun
Vs: Thor: Näyttelijänlahjat, k-11, Fandral/Loki, ficlet
« Vastaus #4 : 25.03.2021 22:57:57 »
Kiitos jälleen, Hopearausku! <3 Melkoista luovuutta se varmaan vaatiikin pitää yllä pientä teerenpeliä Thorin nokan alla. :D Tiedä häntä mitä tapahtuisi, jos siitä saataisiin tietää... Ehkä minun pitäisi aina silloin tällöin suoda ajatus tai pari tälle shipille ja tuumia jotain sellaiseen liittyvää skenaariota. En tiedä olisiko Thor vihainen, mutta yhtä lailla hänkin varmaan tahtoo nähdä veljensä vaihteeksi iloisena. <3

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."