Kirjoittaja Aihe: Piirustushaasteet  (Luettu 134128 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 640
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Piirustushaasteet
« Vastaus #60 : 14.04.2015 17:48:06 »
Tätä ei vissiin lueskella kovinkaan ahkerasti, mutta kokeillaan silti. Haluaisin siis piirustushaasteita itselleni, koska mulla on paljon innostusta, mutta HYVIN vähän ideoita piirtämisen suhteen tällä hetkellä. Muutenkin tiedän, että sitä pitäisi harjoitella koko aika, etten vain unohda sitä, mutta kun en mä osaa päättää, että mitä mä haluan piirtää. Siispä käännyn tässä kohtaa teidän puoliinne, josko täältä joku haluaisi jotain kivoja kuvia piirrettäväksi. Tässä kuitenkin huomhuomhuom! en osaa (enää) piirtää aivan puhtaasti mielikuvituksesta, vaan tarvitsen mallikuvan, jonka piirrän. Voin piirtää ihan mitä vain ihmisistä eläimiin ja eläimistä maisemiin, mutta haluan tosiaan sen mallikuvan sitten siitä.

Täältä löytyy Finin taidetopicini ja mun DeviantArtista löytyy pari sellaista, mitä ei ole täällä. Kuten näistä löytyvistä kuvista voinee päätellä, piirrän vain ja ainoastaan lyijykynillä perinteiseen tyyliin, ja mustavalkoisena, koska värittäminen yleensä pilaa aina koko työn. Jos asialla on jotain väliä, niin olen piirtänyt varmaan niin pitkään kuin kynä on pysynyt kädessäni ja olin 13 vuotta taidekoulussa, joten uskallan väittää osaavanikin jopa jotain. (;

Toivottavasti joku keksisi mulle jotain kivaa piirrettävää, koska itselläni ei tosiaan ole minkäänlaisia ideoita tällä hetkellä.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Mangoinen

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Piirustushaasteet
« Vastaus #61 : 09.06.2015 16:06:59 »
Heittäydyn myös mukaan keskusteluun ;) Meno ei ilmeisesti ole ollut hirveän vilkasta viimeaikoina, mutta koitan nyt silti onneani.

Eli siis, olisin valmis ottamaan (taitojeni rajoissa) vastaan kaikenlaisia piirustusehdotuksia. Tuotoksiani voi kauhistella ihailla vaikkapa täältä: frostinmymemories.deviantart.com
Kovin tuoreita töitä ei tuolta välttämättä löydy, sillä olen laiska ja aikaansaamaton ihminen, mutta eiköhän perusidea tule selville.

Taistelen mieluiten lyijykynä aseenani, mutta toivomuksesta tai inspiraation iskusta voin harkita esim. vesivärien ja tussien käyttöä. Mukavuusaluelleni sijoittuvat mm. erilaiset ihmis(mäiset) hahmot, sen sijaan maisemat, taustat ja rakennukset aiheuttavat pakenemisreaktion.

Verellä ja angstilla mässäily ovat ok, NSFW makuuhuoneen puolella taas ei. Siinä taisivatkin olla ne tärkeimmät.

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen kaikille piirustuspyynnön lähettäneille kullanmuruille, mikäli sellaisia ilmaantuu. ;) Viestiä voi lähetellä yksärillä tai miksei deviantartissakin. Aikatauluista tai lopputuloksesta en lupaa mitään, varaudu yllätyksiin! >:3

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Piirustushaasteet
« Vastaus #62 : 22.08.2016 23:37:53 »
Huomaan että tää topa on aika kuollut, mutta... kokeilen silti!  ;D

Ottaisin mielellään piirustus/maalaus-haasteita vastaan! Kaikki aiheet käy, kaipaan haasteita! :) Heittäkää yksärillä, jos kiinnostuitte. :)

-Ansa


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Diinuli

  • ***
  • Viestejä: 109
Vs: Piirustushaasteet
« Vastaus #63 : 02.10.2018 18:03:48 »
Ok mulle tuli tänään ihan vaan yhtäkkiä tällanen outo mielihalu nähdä Michelangelon "Aatamin luominen" FrostIron-versiona (Tony Stark/Loki) Alfons Muchan tyyliin. Joo tiedän, on ehkä haastava, mutta saahan ihmisellä unelmia olla... ::)

Ja tota joo mun puolesta saa laittaa Muchamaiseen tyyliin jotain kevyttä vaatetusta "Aatamillekin".

Yksärillä saa ilmoittautua jos tämä olikin jotain mitä olet aina halunnut piirtää  :D
Sorry. Too many paradigm shifts. Nowadays, I just see the matrix.

Rosmariini

  • Tulesta syntynyt
  • ***
  • Viestejä: 780
  • Created by fear
Vs: Piirustushaasteet
« Vastaus #64 : 10.12.2019 15:12:06 »
Iski pitkästä aikaa piirrustusinspis, joten heitän ilmoille tällaisen haasteen (erityisesti nyt Nanon jälkeen, kun kaikilla on paljon tuoreita hahmo & tarinaideoita takataskussa...)

Piirrän hahmosi!

Oletko aina halunnut nähdä originaalihahmosi kuvitettuna? Vai onko kyse kenties jostakin tarinasi kohtauksesta? Eikö olisikin siistiä nähdä fanarttia omasta tarinastaan? Mikäli mitään näistä on tullut ajateltua, minä voin auttaa ja tuoda originaalihahmosi eloon! Minulla ei ole ammattimaista piirtämistaustaa, mutta olen harrastanut piirtämistä lapsesta saakka ja käynyt kuvataidepainotteisen lukion. Teen enimmäkseen digitaalista taidetta, mutta myös perinteiset lyijykynä / tussipiirrokset käyvät. Portfolioni löytyy deviantartistani: https://www.deviantart.com/moodrose .

Tässä muutamia ohjenuoria:
- Teosta toivoessa liitä mukaasi lyhyt kuvaus hahmosi ulkonäöstä, tai referenssikuva esimerkiksi tätä muistuttavasta näyttelijästä, sekä millaisen kuvan haluaisit tästä piirrettävän.

- Piirrän mieluiten muotokuvia (hartioista ylöspäin), mutta voin tarvittaessa tehdä myös kokovartalokuvan. Tällaiseen menee luonnollisesti enemmän aikaa.

- Monimutkaiset taustat tai kohtaukset ovat myös aikaavievempiä kuin muotokuvat.

- Mitä enemmän toiveitasi täsmennät, sitä helpompi teos on tehdä. Voit toivoa esimerkiksi tietynlaista värimaailmaa, tunnelmaa tai asentoa.

- En piirrä eläimiä tai liian eksplisiittistä väkivaltaa / seksuaalista sisältöä.

- Ilmoita myös toiveesi yhteydessä, millä tekniikalla haluat hahmosi piirrettävän (lyijykynä, värikynät vai digitaalinen piirros.)

Teen tätä omasta ilosta harrastusmielessä, joten liian tiukkoja aikarajoja en osaa itselleni asettaa. Perinteisesti kuitenkin saan digitaalisen piirroksen valmiiksi max. viikossa, lyijykynäpiirroksiin menee max. kolmisen päivää. Mikäli kiinnostaa heittää haasteella, pistä yksäriä tulemaan :)


i think if i gave you my heart, you would treat it tenderly.