Kirjoittaja Aihe: Katseet, K-11, Bellatrix/Luna, 4x raapale  (Luettu 3768 kertaa)

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 785
  • Not killing people is really hard.
Katseet, K-11, Bellatrix/Luna, 4x raapale
« : 04.10.2016 00:39:30 »
Kirjoittaja: Lauchuo
Ikäraja: K-11
Genre: angst, (dark)fluffy, AU
Paritus: Bellatrix/Luna
Vastuuvapaus: Hahmot omistaa Rowling, tarinaidean minä
Tiivistelmä: Ensin katseet ovat viiltäviä

A/N: Keksin tämän idean joskus KOP3-haastetta varten, mutta koska tämä paritus ei koskaan ollut se, joka päätyi kenenkään kirjoitettavaksi, niin päätin kirjoittaa tästä itse. Tässä AU:ssa Luna on kuolonsyöjä, en osaa tarkasti sanoa milloin Lunasta on kuolonsyöjä tullut, mutta pitkälti ennen velhosotaa kuitenkin.

Haasteet:
Femme10 #5
Fluffy10 #2
Rare10 - koska rare on rakkaus #2
One True Something 20 #2
Aakkoshaaste III
Vuosi raapalehtien V



Katseet

Ensin katseet ovat viiltäviä, Lunasta melkein tuntuu, että Bellatrix voisi tappaa hänet pelkällä katseellaan. Ne tuntuvat suorastaan satuttavan, aivan kuin Luna menettäisi joka kerta osan itseään Bellatrixin silmäysten osuessa häneen kuin luodit.

Sitten ne muuttuvat kiinnostuneiksi. Ensin sitä ei edes huomaa, tai ehkä jos kyseessä olisi joku muu kuin Luna, niin niitä ei huomaisi. Mutta luna pistää merkille pienimmätkin muutokset ja se hiuksenhieno ero Bellatrixin eilisessä ja tämänpäiväisessä katseessa tuntuu oudolta, mutta samalla kiehtovalta. Ehkä Bellatrix viimein on hyväksymässä hänet mukaan joukkoon. Ehkä hän voi tutustua Bellatrixiin, luoda jopa ystävyyssuhteen. Sillä Bellatrix on yhtä erilainen kuin Lunakin, vaikkei kuitenkaan samanlainen.

***

Joku muukin tuntuu huomaavan Bellatrixin kasvavan kiinnostuksen Lunaa kohtaan, sillä syystä tai toisesta heidät lähetetään aina yhteisille tehtäville. Oikeastaan Lunasta tuntuu, että Voldemort (kyllä, hän kutsuu mestariaan Voldemortiksi, ei Pimeyden Lordiksi) tekee sen tahallaan, hän on jo liian monta vuotta saanut kokea osansa Bellatrixin ihailevista ja palvovista katseista. Hän on ehkä jo kyllästynyt siihen, miten Bellatrix vaikka nuolisi lattiaa hänen edessään häntä miellyttääkseen.

Joka kerta kun Bellatrix katsoo Lunaa ystävällisesti tai kiinnostuneesti, Luna hymyilee. Bellatrixissakin on jotain kiehtovaa, jotain joka vetää Lunaa puoleensa, aivan kuten Luna vetää puoleensa Bellatrixia.

Ehkä jonain päivänä katseissa ei enää ole sitä viiltävää terää ollenkaan.

***

Jossain vaiheessa, ehkä vuoden, ehkä kahden, päästä Bellatrixin katseet muuttuvat. Eivät heti, vaan pikkuhiljaa niin, että Lunankin on vaikea ottaa siitä ensin selvää. Ne eivät ole enää vain kiinnostuneita tai ystävällisiä, ne ovat selvästi pehmeämpiä. Ehkä jopa jollain tapaa palvovia. Se tuntuu aluksi oudolta, mutta ajan myötä Luna tottuu siihen ja vastaa katseisiin tutuksi käyneellä rennolla hymyllään.

Jonain päivänä Luna huomaa, että Bellatrix katsoo häntä suorastaan himoiten. Ei ehkä ihan samalla tavalla kuin Mestaria, mutta jotain erityistä siinä on, sillä Bellatrix ei katso ketään muuta siten. Ja ehkä hieman, hyvin vähän, Lunaa kiinnostaa tietää tarkemmin mitä niiden katseiden takana on.

***

Lopulta kaikki ne vuosien aikana vaihdetut silmäykset, Bellatrixin virneet, Lunan hennot hymyt ja välillä jopa lausutut kiitoksen sanat, johtavat ensin pieniin kosketuksiin: hipaisuihin, olantaputuksiin, roskan pyyhkäisyyn toisen reideltä. Ja pikkuhiljaa kosketukset syvenevät, muuttuvat vakavammiksi, pidempikestoisemmiksi, mutteivät vieläkään erityisen selkeiksi. Ne on aina verhottu johonkin muuhun liikkeeseen. Aivan kuin kumpikaan heistä ei haluaisi myöntää sitä.

Kunnes yhtenä päivänä Bellatrix vetää Lunan piiloon muiden katseilta ja painaa huulensa tytön suulle. Kieli luikertelee Lunan suuhun kuin käärme, eikä hän pane sitä lainkaan pahakseen vaan toivottaa sen tervetulleeksi.

Bellatrix maistuu oravuokoilta ja pihlajanmarjoilta, eikä Luna voi olla hymyilemättä vielä viimeisen kerran pään kolahtaessa lattiaan.
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Katseet, K-11, Bellatrix/Luna, 4x raapale
« Vastaus #1 : 31.10.2016 18:37:12 »
Moi!

Pakko sanoa, että osuin tähän siinä vaiheessa, kun heitit tämän femmekymppiin vikana tekstinäsi ja katsoin vain että watwatwat Bellatrix/Luna, onko tuo edes mahdollista? No näköjään on, sen sain huomata 8'D näin jonkinlaisena asteittaisena betanasi pakko sanoa, että mahtavaa, kun tartut uusiin haasteisiin näin reippaalla kädellä. Kuolonsyöjä!Luna on vähän kuin Voldemort tykkäisi tikkareista, hauskaa, kutkuttavaa ja jokseenkin kiinnostavaa myös.

Ja sekin, että paritit tämän nimenomaan Bellatrixin kanssa oli tosi mielenkiintoista. Olen itse asiassa aika täpinöissäni siitä, että näiden kahden kemiat kohtaa kuitenkin jollain tavalla, vaikkei se oikeasti ole edes mahdollista. Se on varmaan AU:n ideakin, pakko päästä kokeilemaan kaikkea uutta ja ihmeellistä.

Tässä oli kivasti käytetty katseita tavallaan suhteen lämpenemisen asteikkona ja Lunan omintakeinen tapa ajatella paistoi kyllä siitäkin läpi. Sitä ei paljon sellaiset asiat niin kuin Bellan luonne tai mestarin palvonta kiinnosta, se vain pohtii, missä vaiheessa katseet muuttuvat lämpimiksi. Voi että. Se on kyllä niin herttainen hahmo, ettei sitä voi oikein kuolonsyöjänäkään pitää pahana. Antaisi varmaan tappaa ihan vain siksi, että se nyt vain on Luna. Kerran se vain kirpaisee ja niin edelleen.

Tämä taisi nyt mennä vähän hahmojenhehkutukseksi, mutta pakkohan se on kun tällaisesta tekstistä on kyse. Ehdottomasti hyvä että kirjoitit tästä, olen iloinen. Kiitos paljon!

Zarroc

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Katseet, K-11, Bellatrix/Luna, 4x raapale
« Vastaus #2 : 12.06.2017 12:30:08 »
Terveisiä vaihdokkaista! En muistakaan lukeneeni hetkeen mitään näin kovin rarea Potteria, koska en ymmärrä, miten Bellatrixin ja Lunan voisi saada yhteen. :D

Ohoh, sehän oli... erilaista. Musta oli tosi hienoa, että nuo 'katseet' oli otettu mukaan oikeastaan jokaisessa raapaleessa (vaikka vikassa ei taidettukaan puhua katseista, vaan silmäyksistä eikun oli sielläkin katseet mainittuna), koska se yhdisti tätä tekstiä hienosti otsikkoon. (: Muutenkin musta oli hienoa, että tämä oli tällä lailla paloissa, kohtaus sieltä ja toinen täältä, ja että niiden kohtausten välillä kului selvästi enemmänkin aikaa. Tästä olisi tullut todella erikoinen, jos tämä olisi tapahtunut yhdessä rysäyksessä, joten oli hyvä, että se tapahtui vähitellen. Näin erikoisen parin yhteensaattaminen vaatii kuitenkin aikaa ja pohjustusta, ettei se tunnu liian oudolta. (:

Muutenkin näissä raapaleissa oli tosi kivaa yhtenevyyttä, vaikka ne olikin selkeästi eri osia ja kohtauksia. Niissä kuitenkin viitattiin kivasti aina edellisiin siellä rivien välissä. (: Mä ehkä hieman karsastan ajatusta Lunasta kuolonsyöjänä, ja olisin toivonut sille enemmän taustaa, mutta muutoin mulla ei oikeastaan olekaan mitään valittamista tämän suhteen. Erityismaininta muuten tuosta lopusta, tykkäsin siitä tosi paljon, vaikken pidäkään siitä, että tapatit Lunan (tai ainakin niin mä tulkitsen tuon Lunan viimeisen hymyn), mutta se oli kuitenkin tosi nätisti kirjoitettu. (:

Kiitoksia tästä! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
Vs: Katseet, K-11, Bellatrix/Luna, 4x raapale
« Vastaus #3 : 12.06.2017 15:55:35 »
Joku sanoi minulle joskus, että lue tämä ficci. Tai ehkä se oli joku toinen ficci. Mutta se oli sinun ficci ja siinä oli Luna! Ja minusta tuntuu, että ehkä luinkin tämän silloin ja jäi vain kommentoimatta. Tai sitten en. On nyt hatarat muistikuvat. Mutta oli miten oli, nyt olen täällä fiksujen mietteideni kanssa \o/

Tämä on kyllä niin niin niin outo paritus!! Minun olisi helpompi kuvitella Luna vaikka Voldemortin kanssa kuin Bellatrixin kanssa. Nämä ovat niin eri maailmoista ja Luna vaikuttaa juuri sellaiselta ihmiseltä, joka ärsyttäisi Bellatrixia niin suunnattomasti, että tämä tahtoisi tappaa hänet samantien. Minun on ainakin niin helppo nähdä Bella kiduttamassa ja hitaasti tappamassa Lunaa nauttien joka sekunnista :3 Mutta toisaalta, ehkä tässäkin Bellan suunnitelma alusta asti oli päästä Lunasta eroon, mutta Luna on vain liian naiivi nähdäkseen tämän ja tulkitsee Bellan katseet ihan väärin. Ehkei Bella himoakaan häntä vaan murhaa. Juu minä tykkään tästä ajatuksesta.

Luna on vain niin naiivi ja höttö, että ihan kamalan vaikea nähdä häntä kuolonsyöjänä yhtään missään olosuhteissa. Olisi ollut ihan hauskaa lukea hänestä tappamassa ja nähdä hänen suhtautumisensa siihen. Toki se nyt olisi mennyt ohi aiheen, mutta vähän verta lisää olisi kyllä ollut hauskaa!! Mutta huolimatta siitä, että en näe Lunaa kuolonsyöjänä, ei se tätä häirinnyt, sillä tässä ei ollut mitään sen kummempia kuolonsyöjätsydeemeitä. Ja periaattessa nämä kaksi olisivat voineet joutua tekemisiin joissain olosuhteissa ja se olisi hyvin voinut mennä näin, vaikkei Luna olisikaan kuolonsyöjä. Todella mielenkiintoinen tilanne ja asetelma ja pariskunta!!

Tämä oli hauska ja outo ja omalla tavallaan kummalisin paritus, johon olen törmännyt, vaikka ties mitä hämärää olenkin lukenut. Tämä herätti paljon ajatuksia, kiitos <3

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros